Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dynavoice Finale 10 Tower

128 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dynavoice Finale 10 Tower (Golvhögtalare) 1 8.714284 (6) Inga priser
Dynavoice Finale 10 Twin (Golvhögtalare) 1 7.666666 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 09 September 2009 - 06:03

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Prisvärt

Vad tror du om dessa jämfört med F6? :unsure: Du har du råd att köp en skiva med Tommy emmanuel som bonus!

The greatest ever

Postad 09 September 2009 - 07:13

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Aldrig ägt ett par fynda högtalare men däremot brorsan ,proson 212 hade han .Dom lät helt ok med tanke på vad dom kostade men är det nåt jag inte tycker är nåt vidare med dessa fynda varianter är dom sk superaudio diskanterna dom använder sig flitigt av i många av deras modeller. Även haft ett par såna diskanter löst ock upplösningen är inte den bästa , över 10khz låter det inte så mkt om dom........

Postad 09 September 2009 - 11:44

Veckans
  • Veckans
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Prisvärt

Vad tror du om dessa jämfört med F6? :) Du har du råd att köp en skiva med Tommy emmanuel som bonus!

The greatest ever

Det där är ju begagnat och det är inte samma sak. Även om man kan fynda långt mycket bättre högtalare begagnat för 1300 spänn så väljer de flesta att köpa nytt på grund av garanti, skick, tillgänglighet etc. och för att det är mycket enklare helt enkelt. Jag säger inte att Dynavoice är kvalitet, bara att de är bra (faktiskt riktigt bra) i sin prisklass vad gäller nya högtalare (i alla fall F-6 EX).

Redigerat av Veckans, 09 September 2009 - 11:45.

Postad 09 September 2009 - 12:33

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Billigt är ju givetvis alltid bra skit.;) Min morsa handlar alltid på ÖoB, Rusta och andra billiga affärer. Det är ju billigt. Se vad mycket man får för pengarna. :)

Kom just å tänka på en skojig bild. :blush:

Bifogad fil(er)

Redigerat av mr-välljud, 09 September 2009 - 12:33.

Postad 09 September 2009 - 14:15

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Prisvärt

Vad tror du om dessa jämfört med F6? :blush: Du har du råd att köp en skiva med Tommy emmanuel som bonus!

The greatest ever

Begagnat är uteslutet. Det är nypris idag vi ska jämföra. Annars kan man nog få Dynavoice F-6 EX för betydligt mindre än 1295kr om dessa även dom vore begagnade, eller hur ? :)

Super Audio diskanterna är inge vidare vill jag hålla med om (varav anledningen för att jag bytte diskant i mina).
När jag sålde mina Dynavoice saknade jag inget särskilt i kvalitet, men däremot i ljudvolym och stryktålighet. Därför jag införskaffa ett par Wharfedale LX15. Har ju trotts alls Dynavoice DF-5 för lugnare musik så det är den mer rytmiska musiken som Dynavoice Finale 10 Tower skötte.

Mvh

Postad 09 September 2009 - 14:54

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Mycke snack nu om priser hit o dit... :blush: ... Men fakta är att towerna spelar rätt ok utan tvekan... Jag driver dom inte med iofs en urbillig liten stärkare, Utan en mycket mycket kompetent stärkare.. Så bara stärkaren kostar i förhållande till Towersana mycket mycket mycket mer.. Samt den stärkaren har liksom spelat "vinnande " mot krell 450 monoblock.. bat Vk 500... Mcintosch Burmaster osv osv osv osv..

Så den är ingen leksak denna stärkare..

Men jag har heller inte påstått towersen är bäst i världen.. Varken här eller i bildtråden. Utan enbart påpekat att dom de fakto kan spela väldigt bra om man lägger tid och lust på att verkligen maximera deras potensial så mycket man kan via noga noga justera in dom vid uppställ samt noga använda saker som kan spela runtom dom givetvis...

Uppkastat ihop med "mindre väl" spelande stärkare cd kablar mm så kommer man rätt givet inte få samma nivå ut ifrån dom såsom jag pressat ur dom som står här..

Men bor man så Blekinge inte känns för långt att åka så är man givetvis välkommen att titta hit för en liten provlyssning....... Egen lyssnings-erfarenhet är alltid bättre än berättad erfarenhet... :)

Postad 09 September 2009 - 15:40

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Ursäkta i förväg om jag låter väldigt kritisk men...

Ok ljud för priset eller ok ljud är två vitt skilda påståenden. Och vad menas med ok?
Spelar de i klass med pi60, Silverline Audio La Folia eller Grandeur, B&W 683, JWS, Genexxa eller var ligger de prestandamässigt?
Hade varit kul om du skulle vilja precisera!

Vilka värden har de? Ljudtryck, frekvensomfång, fin diskant, mellanregister?

Postad 09 September 2009 - 16:17

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Ok ljud för priset eller ok ljud är två vitt skilda påståenden. Och vad menas med ok?
Spelar de i klass med pi60, Silverline Audio La Folia eller Grandeur, B&W 683, JWS, Genexxa eller var ligger de prestandamässigt?

HEHE!!! Huvudet på siken eller var det spiken? :)

Jo det är just detta jag undrar över hur man ser på saken.. En dålig prestanda är väl en dålig prestanda även om man sänker priset? VI talar kanske olika språk.
Vad finns det för konkurenter i prisklassen? Vikla är de lika etc.
F6 är ju anus oavsett pris och jag skulle inte köpa dem för 1295:- då jag VET att jag hittar ljusår bättre högtalare beggade för samma pengar. Men det är ju jag.

Redigerat av mr-välljud, 09 September 2009 - 16:18.

Postad 09 September 2009 - 16:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

HEHE!!! Huvudet på siken eller var det spiken? :)

Jo det är just detta jag undrar över hur man ser på saken.. En dålig prestanda är väl en dålig prestanda även om man sänker priset? VI talar kanske olika språk.
Vad finns det för konkurenter i prisklassen? Vikla är de lika etc.
F6 är ju anus oavsett pris och jag skulle inte köpa dem för 1295:- då jag VET att jag hittar ljusår bättre högtalare beggade för samma pengar. Men det är ju jag.

Det är väl där skillnaden ligger, visst man kan få bra högtalare begagnat men frågan är ju hur långt man måste åka för att köpa dem, jag skulle aldrig i mitt liv köpa beg högtalare olyssnat och osett, sen må modellen som sådan vara hur bra som helst, om de däremot finns i närheten så visst då är beg ett alternativ.
Åker man tex till fynda så finns det ju massor av högtalare att provlyssna och därmed kan man åka lite längre än om man ska kolla på ett par högtalare som man dessutom är osäker på skicket.

Postad 09 September 2009 - 16:35

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
OJ.. Bättre köpa lyssnat junk än olyssnat? :) :blush:

SKämt å sido

Det finns en hel rad undemåliga produkter ute på marknaden och M65 samt F6 som är mina erfarenheter tillhör den gruppen till sammans med Wharfedale Diamond 7.2 som kostar med men är riktigt dålig. Så Dynavoice är ju inte värst på lineuppen så att säga. Ännu dyrare högtalare finns som är klart undermåliga.

Postad 09 September 2009 - 16:54

Veckans
  • Veckans
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0
Notera att det är F-6 EX jag pratar om och inte bara vanliga F-6 (men jag antar att skillnaden inte är så stor). F-6 EX ska spelas med den övre basporten pluggad annars blir det för mycket mullerbas.

Även om inte F-6 EX inte har den minsta lilla chans mot t.ex. XTZ 99.36 så kan jag inte säga att F-6 EX låter dåligt. F-6 EX var ett stor steg uppåt i ljudkvalitet jämfört med vad jag hade hört innan. Lika stor var WOW-faktorn när jag bytte min NAD 312 mot en T-amp, aldrig att jag går tillbaka till NADens skitljud. Skillnaden mellan F-6 EX och XTZ 99.36 är inte alls lika stor.

Postad 09 September 2009 - 17:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

OJ.. Bättre köpa lyssnat junk än olyssnat? :) :blush:

SKämt å sido

Det finns en hel rad undemåliga produkter ute på marknaden och M65 samt F6 som är mina erfarenheter tillhör den gruppen till sammans med Wharfedale Diamond 7.2 som kostar med men är riktigt dålig. Så Dynavoice är ju inte värst på lineuppen så att säga. Ännu dyrare högtalare finns som är klart undermåliga.

Mm, förstår att du inte menar riktigt allvar, men risken om man tex köper en beg högtalare olyssnat är att det är nått trasigt när den kommer inte så kul att ha lagt ut tusentals kronor då, eller att de visserligen fungerar men är repiga och fula. Även om man köper högtalare för att de ska låta bra så är inte utseendet oviktigt om man ska ha dem i ett normalt rum. Inte så kul att ha repade kabinett och trasiga tyg då.

Eller så är risken att det blir som när jag fick för mig att jag skulle ha ett par Pip och hitta ett par beg som jag tänkte köpa, som tur var lyssna jag på ett par innan och jag väljer hellre ett par dynavoice eller proson än ett par Pip alla dagar i veckan med facit i hand.

Postad 09 September 2009 - 17:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Lösningen på det är enkel. Varför köpa begagnade högtalare olyssnade? Se bra till att säljaren har de inkopplade och ta med ett par skivor, så är det problemet löst :)

jag väljer hellre ett par dynavoice eller proson än ett par Pip alla dagar i veckan med facit i hand.

Det man får tänka på med Pip är att de funkar väldigt dåligt om de placeras som "normala" högtalare. De ska stå nästan kloss mot väggen bakom och helst ha någon form av dämpning bakom också.

Redigerat av Ageve, 09 September 2009 - 17:40.

Postad 09 September 2009 - 17:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Lösningen på det är enkel. Varför köpa begagnade högtalare olyssnade? Se bra till att säljaren har de inkopplade och ta med ett par skivor, så är det problemet löst :)

Jo, var det jag också skrev, men det krävs att det man är intresserad av finns i närheten. Jag personligen skulle inte åka 20-30 mil för att lyssna på ett par beg högtalare som jag inte ens vet om jag är intresserad av. Som jag skrev innan åker jag 30 mil till fynda så finns det massor av olika högtalare att lyssna på och då är det iaf för mig troligare att jag hittar nått som jag gillar, särskilt om jag handlar i budgetsegmentet.

Postad 09 September 2009 - 17:41

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0

Eller så är risken att det blir som när jag fick för mig att jag skulle ha ett par Pip och hitta ett par beg som jag tänkte köpa, som tur var lyssna jag på ett par innan och jag väljer hellre ett par dynavoice eller proson än ett par Pip alla dagar i veckan med facit i hand.

Herregud! :)

Jag måste ...... kommer snart!

Postad 09 September 2009 - 17:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Herregud! :)

Jag måste ...... kommer snart!

:blush: mm, förstår det, men Pips karaktär passade inte mig alls, jag blev helt enkelt trött av att lyssna på dem någon längre stund, men jag har inte sagt att dynavoice eller proson är den ultimata högtalaren, har aldrig ens ägt nån av dem. Men lyssnat en del på dem.

Postad 09 September 2009 - 21:12

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Tror du inte riktigt hänger med. :blush: . Jag skriver inga recentioner. Utan har gjort en bildtråd ifrån en butik. Samt om högtalarna jag skaffat.....Recentioner och massa jämföranden får hifi blaskor och andra syssla med...Eller du själv då givetvis..

Så är det..Samt så kommer jag alltid göra bildtrådar.... :)

Redigerat av mayro, 09 September 2009 - 21:13.

Postad 09 September 2009 - 21:53

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Jaja.. Du är förtegen bäste Mayro. Men som ägare av Dali 40 eller Infinitys stora..PHonar etc. Nu med Dynavoice. hmm. ;) Hur upplever du dessa jämte de andra. ;)

Postad 09 September 2009 - 23:01

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Jaja.. Du är förtegen bäste Mayro. Men som ägare av Dali 40 eller Infinitys stora..PHonar etc. Nu med Dynavoice. hmm. :P Hur upplever du dessa jämte de andra. ;)

Hehe. Du glömde Silverline av olika storlekar från toppen och nedåt.. Audio Artistry behooven och nedåt och en bröte av annat smått o gott i högtalarväg man haft genom åren. Minns ju inte ens själv alla man haft genom åren... :blush: .. Eller hört mycket på...Eller importerat eller köpt o sålt osv osv...

Efter åren har gått har ju högtalare blivit många..

och jag trivs med towersen. Och framöver kommer troligt lite fortsättning på "historien" om dom... Vi får se.. :D ;)

Postad 09 September 2009 - 23:37

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
De där smala röda CAV som finns med på några av bilderna (undanstoppade i fyndhörnan ;) ) har jag lyssnat på.

De var riktigt dåliga.

Nu vet ni det.

Postad 15 September 2009 - 16:02

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
;)

Fick ett telsamtal som berättade att jag var omnämnd på Faktiskt.se efter ha köpt ett set "Towers" på Fynda...Kul man kan "överaska" då och då... :) ;)

Postad 15 September 2009 - 17:11

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
Det verkar som att du svurit ordentligt i kyrkan!!

Postad 15 September 2009 - 17:37

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Svurit i kyrkan? Skulle vilja säga att den tråden är mer sansad än denna i princip. :)

Postad 15 September 2009 - 17:53

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0

Det verkar som att du svurit ordentligt i kyrkan!!

Hualigen....... :)

;)

Postad 15 September 2009 - 20:00

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

:D

Fick ett telsamtal som berättade att jag var omnämnd på Faktiskt.se efter ha köpt ett set "Towers" på Fynda...Kul man kan "överaska" då och då... ;) ;)

Var ju kul att höra :lol: telefonsamtal tillochmed. Men det var trevligt att få en vy över hur det ser ut på Fynda när man beställt ett antal gånger därifrån men aldrig varit där :)

Postad 15 September 2009 - 20:39

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3556 inlägg
  • 0
Har du/ni läst det sista i bildtråden föresten? :)

Postad 16 September 2009 - 14:46

gsson
  • gsson
  • Beroende

• 1271 inlägg
  • 0
Du vill inte säga vad du tycker om tower 10, men att berätta hur bra service en butik har går bra....(Låter som en recension i mina öron iaf) :rolleyes:

Och en bildtråd utan att skriva vad man tycker om produkten man köpt ifråga, känns konstigt på ett ljud/bildforum, för om det är bildkritik du vill ha så rekommenderar jag fotosidan.se.
Särskilt för de som är intresserade av modellen men inte kan ta sig till falkenberg.
Är diskanten skrikig/avrullad eller det är bummelbas/baspuckel osv så kan det vara väldigt bra att veta isf.

Postad 17 January 2010 - 20:07

Svenn3SaataN
  • Svenn3SaataN
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Vad rekommenderar ni i drivningsväg för dessa monster? Hade tänkt mig den "lilla" varianten, Finale twin.
Jag hade inte tänkt skaffa mig någon jättedyr stärkare, gärna under 5K. Begagnat är inga problem, kanske någon gammal NAD eller kanske en HK 970? Vad sägs om en Nad T760?

Redigerat av Svenn3SaataN, 17 January 2010 - 20:07.

Postad 18 January 2010 - 11:47

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Du vet vad jag tycker iallafall ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.