Okej, ursäkta för jag bumpar tråden men jag har planer på att köpa denna TV. Den kostar just nu 6500 på Dustin, och det verkar vara en hyfsad tv för en som inte har så tjock plånbok. Men jag undrar alltså lite saker, hoppas nån kan svara. Jag är väldigt dålig på detta men..
Som jag förstår kan den max köra 1360x768 60Hz, och huvudsyftet med Tv'n är att spela spel (xbox 360). Men eftersom min 360 inte har HDMI-port så måste jag köra genom komponent antar jag, för det ger bäst högre upplösning än om jag kör genom VGA? Läste att den här tv'n ger max 1080i genom komponent. Hur pass stor skillnad är det mellan 1080i och 1080p egentligen? Nu är jag inte en videofil så jag är inte speciellt kräsen så att säga. Ska byta upp från en 22" gammal tjock-tv
Hur är ljudet, har inga andra högtalare så jag kommer köra med ljudet från tv'n, duger det?
Om jag sedan vill koppla min dator till tv'n, hur gör jag då. Jag har ingen HDMI-port på mitt grafikkort, kan man ta en sladd med DVI i ena ändan och sätta i grafikkortet och med HDMI i andra ändan att sätta i tvn? Jag vill ju ha så bra upplösning som möjligt.
Vad tycker ni om tv'n nu efter ni haft den en tid?