Sony Ericsson W580
325 svar till detta ämne
Postad 06 August 2007 - 19:58
Xorlon
-
Xorlon
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ringde till elgiganten nyss och frågade vart min telefon höll hus någonstans, eftersom jag beställde den på tisdagen förra veckan. dom sa att den inte fanns på lagret än för det hade troligtvis blivit nått "fel i systemet" och dom hade inget preliminärt datum på när dom skulle få in dom heller.. försökte avboka men eftersom det inte gått 7 erbetsdagar från det att jag la beställningen så gick det inte. hon sa att det var i princip omöjligt att hitta enskilda ordrar och ta bort dom när dom redan är i rullning i systemet. borde väl inte vara så svårt eftersom dom inte ens fått in den på lagret?! jaja.. för väl vänta till torsdag och avbeställa den då om jag inte fått den..
<{POST_SNAPBACK}>
Riktigt skitsnack från elgigantens sida, har du ordernr eller personnr så är det klart dom kan ta bort ordern. Hade själv samma problem med dom, men jag gav mig inte o lyckades till slut få dom att ta bort den. Dom argumenterar för att det är 5-7 dagar leverans, o att man därför inte kan avbeställa innan det. Dock så kan dom inte argumentera med det avtalet när dom själva inte håller åtaganden med att ge korrekta uppgifter. I mitt fall sade dom att mobilen fanns i lager i onsdags, o det gjorde den inte. Nu är det trots allt så att det faktiskt står i deras avtal att man måste vänta 7 dagar med att avbeställa, dock är det mycket dålig reklam för dem att "lura" kunder på det viset. Praxis över lag är ju att man kan avbeställa så länge ordern inte skickats. Men som sagt, dom uppgav att dom hade varan i lager i onsdags, dom uppger fortfarande att dom har varan i lager men har det inte. Det är nog för att upphäva köpet. Stå på dig! Det finns dessutom inget värre än riktigt sura kunder, så få dem att förstå att det är vad du kommer bli om du inte får avbeställa.
Redigerat av Xorlon, 06 August 2007 - 19:59.
Postad 07 August 2007 - 09:09
Holman
-
Holman
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ringde till Elgiganten idag igen och då var det helt plötsligt mycket enklare och stryka ordern.
dom kanske insett att dom gjort fel?
så nu ska jag beställa den från inwarehouse istället. hoppas dom är lite ärligare angående lagerstatus.
Postad 07 August 2007 - 11:59
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Ringde till Elgiganten idag igen och då var det helt plötsligt mycket enklare och stryka ordern. dom kanske insett att dom gjort fel? så nu ska jag beställa den från inwarehouse istället. hoppas dom är lite ärligare angående lagerstatus.
<{POST_SNAPBACK}>
Har beställt av inwarehouse flera gånger.Nöjd varenda gång!
Postad 07 August 2007 - 13:41
cruzzade
-
cruzzade
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Fyfan vilken skitbutik El-Giganten är, tänker ALDRIG mer köpa något därifrån. Som sagt så vägrar dom tillåta en avbeställning av produkten. Efter snack med en av supporten så skulle jag dock få avbeställa telefonen om jag inte fick den innan Onsdag denna vecka (beställde i Torsdags, dvs 7 dagar räknat med Torsdag). Ringer idag och frågar om telefonen finns i lager varvid jag får veta att den inte gör det och ber att avbeställa. Det går bra och jag kan äntligen beställa telefonen från Katshing (lätt bästa internetbutiken för mobiltelefoner). 5 minuter senare ringer samma tjej och säger att det har blivit ett misstag och att jag inte alls kan avbeställa eftersom ordern redan finns i systemet blabla bullshit. Säger då att den första personen lovat att jag ska få avbeställa, varvid hon påstår att personen måste menat Onsdag nästa vecka (14 dagar) och inte imorgon. Börjar lacka ur rejält men till slut så går kärringen och snackar med den första; varvid hon kommer tillbaka och säger att det stämmer att jag blivit lovad det och att personen "tar på sig" att jag får avbeställa. Så avslutar hon med att säga "så det var ju tur att du tog upp vad hon sagt".
Fyfan alltså. Som notis står det fortfarande att den finns i lager trots att dom inte ens har ett leveransdatum på den. Seriöst, javisst. Och här kommer ett litet skämt direkt hämtat från deras hemsida:
"El-Giganten har en av branschens kortaste leveranstider. Oftast behandlas din beställning av oss direkt efter du genomfört ditt köp. Pga den korta leveranstiden finns därför ingen möjlighet att avbeställa när du väl bekräftat beställningen."
Postad 07 August 2007 - 14:17
jfk007
-
jfk007
-
Rookie
-
4 inlägg
Hålla med att el-giganten har verkligen inte skött om sitt jobb. Jag beställde min i onsdags förre veckan via telefon och betalade 20 kr xtra för att vara säkert på att de har vara i laget. Ringde tom 2 ggr och de sa att det fanns på lagret. Så jag beställde det vid andra samtal och betalade med visa kort. Pengar drogs vid ögonblicket och hon sade att den ska komma till mig mellan 5 till 7 dagar. Sagt och gjort. Jag har beställdt grejor hos dem förrut och tycker att de har det bästa gällande garanti, öppetköp och finns fysika butiker över hela sverige, så förtroende för dem var väldigt högt.
Men efter skrivande om elgiganten på forum så ringde jag upp de igen i lördags och fick veta att det fanns faktisk inga varor på lagret. Snacka om att man känner sig blivit blåst. Expeditören sa att jag ska vänta till nu på onsdag eller slutet av denna vecka och sedan ta bort order om jag vill.
Okey, så jag väntar till idag och ringde upp dem igen och de sa att leveransen har blivit försenad till vecka 34-35. Så jag tog upp det hela igen och hon gick och kollade med den tjejen som tog emot min order. Efter några min kom hon tillbak och sa att den första tjejen har kollat på fel ställe då. Så leveransen blir inte förrän vec 34-35. Hon erbjöd att köpa nåt annat telefon men det ligger inte i min intresse. Så hon sa att hon kan stryka order och jag får tillbaka mina pengar. Men problem är att jag får inte pengar förrän upp till 5 bank dagar och därmed kan jag inte köpa telefonen nån annan stan.
Det är verkligen usuellt av dem att sköta affären. När kunder betalar så drar pengarna omgående(jag kan gissa att det tar 3 bank dag för att pengarna ska komma fram) men när de betalar tillbaka till kunder så plötsligt tar det 5 dagar. Mycket märkligt.
Jag hoppas att pengarna ska komma till rätta snart så kan jag avsluta min ärrende hos dem. Kan inte säga mer än att det är riktigt botten gjort av dem.
Redigerat av jfk007, 07 August 2007 - 14:22.
Postad 07 August 2007 - 14:28
cruzzade
-
cruzzade
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Det är verkligen usuellt av dem att sköta affären. När kunder betalar så drar pengarna omgående(jag kan gissa att det tar 3 bank dag för att pengarna ska komma fram) men när de betalar tillbaka till kunder så plötsligt tar det 5 dagar. Mycket märkligt.
Betalar du med kort/direktbetalning finns pengarna registrerade hos El-Giganten omedelbart efter att betalningen är utförd.
Postad 07 August 2007 - 14:42
MalcolmX7
-
MalcolmX7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Tråkigt att en del haft problem med avbeställningarna hos Elgiganten. Själv har jag avbeställt den här telefonen två gånger inom en fjortondagarsperiod och det har inte varit några problem alls. Avbeställde den för andra gången idag och sa då att jag var tvungen att få telefonen så snabbt som möjligt och att jag inte hade lust att vänta i flera veckor. Det räckte för att tjejen i kundtjänst skulle säga att då är det lika bra att du avbeställer mobilen och det gjorde hon också, utan något tjafs alls. Men utifrån vad vissa har råkat ut för här, så kanske det är bäst att ringa för att få avbeställningen bekräftad....
Beställde telefonen från Inwarehouse istället och de lovade leverans imorgon, alternativt senast i övermorgon.
Redigerat av MalcolmX7, 07 August 2007 - 14:58.
Postad 07 August 2007 - 14:51
m05erili
-
m05erili
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tråkigt att en del haft problem med avbeställningarna hos Elgiganten. Själv har jag avbeställt den här telefonen två gånger inom en vecka och det har inte varit några problem alls. Avbeställde den för andra gången idag och sa då att jag var tvungen att få telefonen så snabbt som möjligt och att jag inte hade lust att vänta i flera veckor. Det räckte för att tjejen i kundtjänst skulle säga att då är det lika bra att du avbeställer mobilen och det gjorde hon också, utan något tjafs alls. Men utifrån vad vissa har råkat ut för här, så kanske det är bäst att ringa för att få avbeställningen bekräftad....
Beställde telefonen från Inwarehouse istället och de lovade leverans imorgon, alternativt senast i övermorgon.
<{POST_SNAPBACK}>
Ringde också idag och avbeställde telefonen från Elgiganten, inga problem alls. Nu är den påväg från Inwarehouse istället och precis som ovanstående skrivande sa så blir det förmodligen leverans imorgon. Aldrig några fler beställningar från Elgiganten. mvh Erik
Postad 07 August 2007 - 20:49
badkrukan
-
badkrukan
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Håller med föregående talare.Jag beställde min lur i torsdags, och ringde till dem idag och undrade var den var då det står på deras hemsida att den finns i lager.Först var det en röst som undrade om jag ville vara med i en undersökning för att göra deras kundtjänst bättre(!) Satt först i kö i ca 10min för att komma fram, efter det kom jag fram till en tjej skulle som (bara skulle fråga någon annan) efter att jag förklarat mitt ärende, det tog ca 7min. Jag fick också leverans besked ca v.34-35 så jag kunde annullera den telefonen, men saken hör till den att jag hade beställt en Z310 i samma beställning och den gick INTE att avbeställa.Så jag sa till den att "Då får ni skicka den fort som fan för nu vill jag inte vänta längre" -Javisst, sa rösten.Jag har fortfarande inte fått varken en ny beställningsbekräftelse eller någon leveransbekräftelse.Om jag inte hade hört av mig så hade jag säkert fått vänta på min frus Z310 till v35.
Var någonstans står det att man kan annullera ordern (om jag inte har fått den)efter 7 arbetsdagar ?
Postad 07 August 2007 - 22:18
bennne_
-
bennne_
-
Användare
-
-
105 inlägg
Var o kände på ett riktig ex av denna ida på elgiganten kungsgatan. Kändes gedigen men man blir lite skraj hur länge slajdfunktionen ska hålla..Displayen var mycke fräsch och knapparna dög!
Dock undrar jag hur den där "skakfunktionen" fungerar:S
Postad 08 August 2007 - 00:28
aeriks
-
aeriks
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag fick också leverans besked ca v.34-35 så jag kunde annullera den telefonen, men saken hör till den att jag hade beställt en Z310 i samma beställning och den gick INTE att avbeställa.Så jag sa till den att "Då får ni skicka den fort som fan för nu vill jag inte vänta längre" -Javisst, sa rösten.Jag har fortfarande inte fått varken en ny beställningsbekräftelse eller någon leveransbekräftelse.Om jag inte hade hört av mig så hade jag säkert fått vänta på min frus Z310 till v35. Var någonstans står det att man kan annullera ordern (om jag inte har fått den)efter 7 arbetsdagar ?
<{POST_SNAPBACK}>
Sett mycket om att folk inte får avbeställa.. så jag borstar av lite juridik, de som kan mer får fylla i om jag missar nåt väsentligt (inte kollat på andra relaterade lagar) Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) bör gälla vid denna typ avtal. Paragraf 3 i lagen anger att det är en tvingande lagstiftning, vilket innebär att lagen anger vad som är minimivilkoren vid distansavtal, företag kan helt enkelt inte avtala bort dessa minivilkor om företaget gjort vilkor som är sämre eller till en nackdel för konsumenten. En viktig paragraf för dem som inte fått leverans i tid.. 17 § Näringsidkaren skall fullgöra sin prestation inom skälig tid. Om konsumenten och näringsidkaren inte skriftligen har avtalat annat, skall prestationen fullgöras senast inom 30 dagar från den dag då konsumenten gjorde sin beställning. Om näringsidkaren inte kan fullgöra sin prestation i tid och detta inte beror på konsumenten eller något förhållande på hans eller hennes sida, har konsumenten rätt att häva distansavtalet. Näringsidkaren skall informera konsumenten om detta. Häver konsumenten avtalet, skall näringsidkaren betala tillbaka vad konsumenten har betalat. Detta skall ske snarast och senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot konsumentens meddelande om att avtalet hävts. Vid distansavtal om ett kulturevenemang, ett idrottsevenemang eller någon liknande fritidsaktivitet utomhus kan konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att näringsidkarens återbetalningsskyldighet enligt andra stycket inte skall gälla, om fritidsaktiviteten måste ställas in på grund av vädret och inte kan flyttas till ett annat tillfälle.Huruvida det skriftligt är avtalat att leveransen skall ske inom 2-7 dagar är väl diskuterbart, men eftersom varan är i ständigt tillgänglig i internetlageret så måste 2-7 dagar anses vara skälig tid. dvs eftersom de lurar en att tro att varan finns så måste det vara den skäliga tiden då de anger den själv. Sen får jue inte marknadsföringen bryta mot god marknadsföringssed heller(annan lag) och att ständigt hävda att man har varan på lager fast man inte har det är knappast god marknadsföringssed. Jag saxar lite om ångerfrist... 9 § Konsumenten har rätt att frånträda distansavtalet (ångerrätt) genom att till näringsidkaren lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag som anges i 10 § (ångerfrist). Konsumenten har alltid rätt att lämna eller sända meddelandet inom sju arbetsdagar från den dag som anges i 10 §. 10 § Vid distansavtal om överlåtelse eller upplåtelse av en vara börjar ångerfristen löpa den dag då konsumenten tar emot varan eller en väsentlig del av den. Vid distansavtal om en tjänst börjar ångerfristen löpa den dag då avtalet ingås. Ångerfristen börjar löpa tidigast den dag då information enligt 7 § kommer konsumenten till handa.Med detta kan man iallafall säga att om de inte avbokar så lämnar jag bara tillbaks det direkt när jag får den, dessutom till deras egen butik som finns lokalt(se nedan) det är en onödig kostnad om inte annat för dem. Elgigantens info(punkt 1 är i princip paragraf 9 & 10): Produkt köpt på Internet: Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med din produkt, har du returrätt i 14 dagar från det att du mottagit produkten. Detta förutsatt att varan är oanvänd. ... Om produkten är köpt på Internet kan du lämna tillbaka den i något av El-Gigantens varuhus. Returnerar du paketet via Posten står du själv för fraktostnaden, vi löser ej ut returer som skickats mot postförskott.
Postad 08 August 2007 - 09:38
Unregisteredaf2f5611
-
Unregisteredaf2f5611
-
Användare
-
-
113 inlägg
Var o kände på ett riktig ex av denna ida på elgiganten kungsgatan. Kändes gedigen men man blir lite skraj hur länge slajdfunktionen ska hålla..Displayen var mycke fräsch och knapparna dög! Dock undrar jag hur den där "skakfunktionen" fungerar:S
<{POST_SNAPBACK}>
skak funktionen fungerar, har dock inte lagt in så mkt låtar ännu men ett lätt "kast" med handleden och nästa låt spelas upp
Postad 08 August 2007 - 09:40
badkrukan
-
badkrukan
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
OK, senaste nytt är att min Z310 ska vara skickad Kl.10,20 idag och att El-giganten kommer att få in 400st W580i typ v.34-35 varav 168st är bokade.Jag pratade med en jättetrevlig tjej som hette Linda, (blev faktiskt lite sugen), som gav mig denna info.
Postad 08 August 2007 - 09:54
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Var o kände på denna telefonen på Siba idag, men jag anser att den håller samma låga standard som S500, med andra ord väldigt plastig.
<{POST_SNAPBACK}>
S500i är inte direkt plastig. Bara menyknappen/menyringen som känns plastig.Allting annat är ju solidt.Har haft min i 40dagar.
Postad 08 August 2007 - 11:18
m05erili
-
m05erili
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Elgiganten har uppdaterat sin info nu:
"Med Sony Ericsson W580i får du ett komplett musikpaket! För tillfället slut. Boka den idag och den skickas till dig när den kommer in. Prel. 15 Augusti."
Postad 08 August 2007 - 11:21
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Elgiganten har uppdaterat sin info nu: "Med Sony Ericsson W580i får du ett komplett musikpaket! För tillfället slut. Boka den idag och den skickas till dig när den kommer in. Prel. 15 Augusti."
<{POST_SNAPBACK}>
Har dom överhuvudtaget haft den inne?
Postad 08 August 2007 - 11:53
dumonde
-
dumonde
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hur är batteritiden? Läst på gsmarena att många är missnöjda med denna mobils batteri, jämfört med andra SE mobiler.
Postad 08 August 2007 - 12:10
bennne_
-
bennne_
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag pratade med en jättetrevlig tjej som hette Linda, (blev faktiskt lite sugen), som gav mig denna info.
<{POST_SNAPBACK}>
sugen på??
Postad 08 August 2007 - 14:03
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Hur är batteritiden? Läst på gsmarena att många är missnöjda med denna mobils batteri, jämfört med andra SE mobiler.
<{POST_SNAPBACK}>
Själv har jag bara läst en på GSMarena som var det. Men jag kan tänka mig att alla lampor som blinkar drar ström! Stänger man av dom så har den säkert minst lika bra batteritid som andra SE-Mobiler! Mvh,Kjell
Postad 08 August 2007 - 14:29
Unregisteredaf2f5611
-
Unregisteredaf2f5611
-
Användare
-
-
113 inlägg
Elgiganten har uppdaterat sin info nu: "Med Sony Ericsson W580i får du ett komplett musikpaket! För tillfället slut. Boka den idag och den skickas till dig när den kommer in. Prel. 15 Augusti."
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag beställde min på måndagen förra veckan och jag hämtade ut min telefon förra fredagen, s det verkar som om att de har haft de inne, men bara en liten mängd. Snacket om dålig batterietid vet jag inte, jag har använt den mkt som man alltid gör i början och ställt ner skärmstyrkan men har bara laddat den en gång. Då har jag använt bluetooth en väldigt massa och såklart så har alla som jag träffat velat pilla på den. jag är nöjd, ska bli roligt att se hur många dagar det kan gå innan man laddar den men jag är verkligen inte rädd för att den ska svika mig.
Postad 08 August 2007 - 14:49
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag beställde min på måndagen förra veckan och jag hämtade ut min telefon förra fredagen, s det verkar som om att de har haft de inne, men bara en liten mängd.
Snacket om dålig batterietid vet jag inte, jag har använt den mkt som man alltid gör i början och ställt ner skärmstyrkan men har bara laddat den en gång. Då har jag använt bluetooth en väldigt massa och såklart så har alla som jag träffat velat pilla på den. jag är nöjd, ska bli roligt att se hur många dagar det kan gå innan man laddar den men jag är verkligen inte rädd för att den ska svika mig.
<{POST_SNAPBACK}>
Har just packat upp min! En liten fin mobil som ligger på laddning just nu, men har ändå hunnit pilla lite på den! En fråga! Sitter det ett riktigt skärmskydd på den? Det satt som en liten häfta på min display och då jag tog bort den så följde det med ett skydd men det ser nästan ut som om det var skyddsplast till ett "riktigt" displayskydd...? Har ju ett riktigt som jag beställt men nu är jag osäker på om jag ska pila lte mera för att se om det sitter ett redan eller sätta på mitt eget skärmskydd... Men då kanske jag har två på? Första intrycket är ju stabilt men plastigt. Dochkänns menyknappen, d-pad extremt plastig och knirkig... Svår att trycka på också eftersom det ju är som en kant runtom.... Hoppas jag vänjer mig... Och att den håller.... Mvh,Kjell
Postad 08 August 2007 - 18:57
Aleur
-
Aleur
-
Rookie
-
1 inlägg
Har äntligen fått hem min W580i. Intrycket är väldigt bra men ett minus är att batteriluckan är väldigt svår att öppna om man är ovan.
Ett problem är att när jag startar mobilen står det "Insert SIM card, or to view a demo of this phone first, press demo" Har läst att detta problem har förekommit tidigare och jag är mycket tacksam om du kan dela med dej av hur du gjorde eller om någon annan kan hjälpa mej  Tack på förhand
Postad 08 August 2007 - 19:45
Unregisteredaf2f5611
-
Unregisteredaf2f5611
-
Användare
-
-
113 inlägg
bara att se till att simkortet verkligen har fastnat i sitt läge..måste nästan ta ett gem eller nått för att kuna trycka in det så pass långt så att det låser sig.
Postad 08 August 2007 - 22:05
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Varit ut o testat promenadfunktionen! Kul!
11,5 km o 12500 steg!
Funkar rätt bra tror jag!
Dock så hakade skakfunktionen upp sig o bytte spår för varje steg... Trots att jag hade knapplåset på och inte höll in walkmanknappen.... Vet inte hur jag fick till det... Försökte hitta någonstans att helt koppla bort den men det verkar det inte finnas tyvärr... Efter lite pillande runt i menyerna så fungerade det dock igen... Dessa roliga funktioner har nog en baksida.. Men med uppdaterad firmware så löser det sig säkert...
Kjell
Redigerat av Brel, 08 August 2007 - 22:26.
Postad 08 August 2007 - 23:08
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har s500i men iaf .. Den drar inte så mycket vid normal användning men om du lyssnar på musik rätt ofta så drar det ju en hel del.När jag smsade som mest tog dock den fulladdade telefonen all ström på bara några timmar men jag är rätt flitig i fingrarna  ((Har skickat 1534sms på lite under 40dagar.)) Ett tips är att ställa ner bakrundsbelysningen och om du bara ska ha den som mp3/mp4 vi något tillfälle ha den på i flygplansläge.Kom också ihåg och ladda den ordentligt första gången. Mvh Emme
Postad 09 August 2007 - 12:55
badkrukan
-
badkrukan
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Detta datum kanske stämmer för jag har fått samma på Teliabutiken.Min Z310 har förövrigt inte synts till och någon leveransbekräftelse har jag heller inte fått. Jag har naturligtvis ringt till mina kära vänner och frågat var den håller hus och de skulle ringa mig så fort de hade ett svar, vilket jag betvivlar.Det var nog första och sista gången jag beställer något från Elgiganten.
Postad 09 August 2007 - 13:50
belgarn^
-
belgarn^
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hur är ljudet i den här telefonen? Jag har en Ipod Nano som jag är mycket besviken på gällande ljud kvalitén. Min första tanke var att köpa en Iriver eftersom jag var väldigt nöjd med min IFP-890. Men då såg jag denna telefon och tyckte det borde praktiskt att ha telefon och mp3 spelare i samma maskin. Men håller walkman mobilerna hög klass på ljudet eller är det okej men inte mer? Jag är ganska känslig, och skulle inte kunna leva med en mobil som hade lite halvtaskigt ljud. Och är det hörlurs utgång på mobilen eller måste man ha en adapter för att det ska fungera med vanliga hörlurar?
Postad 10 August 2007 - 00:39
Johannes_Andersson
-
Johannes_Andersson
-
Rookie
-
6 inlägg
(Lite tankar och åsikter av mig..) Ja jag köpte en w580i idag och jag är mkt nöjd =) Jag tycker den känns gedigen, ligger bra i handen (trevlig liten "stukning" på den), liten och smidig och knappsatsen är (enligt mig..) helt ok. (haft en N73 innan och den knappsatsen är under all kritik(!)) Det är trevliga/lättanvända menyer (till skillnad från N73an) vilket jag är väldigt glad åt. Skyddsplasten som sitter på då man köper den tycker jag verkar väldigt bra så jag lät den sitta kvar. (jag tog dock bort den vita lilla fliken som satt fast på själva plastfilmen.) Jag köpte min i AudioVideo-Butik (visst blev det dyrare, 2995kr.. men kul att stötta lokala återförsäljare) samt att dom har en 2-årig drulleförsäkring (SOLID) för 795kr. (täcker allt utom försvinnande/stöld. Självrisken=250kr) Det tycker jag det var värt. (ingen värdeminskning heller.) F ö så tycker jag att man bör "kolla in"/känna på telefonen innan så man får en uppfattning om den, en bild säger knappast det. Kan också vara värt att veta att en äkta telefon trots allt ÄR mer gedigen än en "dummie". Iaf tyckte jag det efter att ha känt på två olika dummies och sedan på orginalet jag nu har i min ägo. Som en tidigare skrivit.. det är den bästa telefonen i sin prisklass.
Postad 10 August 2007 - 08:28
JoppeJ
-
JoppeJ
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hur är ljudet i den här telefonen? Jag har en Ipod Nano som jag är mycket besviken på gällande ljud kvalitén. Min första tanke var att köpa en Iriver eftersom jag var väldigt nöjd med min IFP-890. Men då såg jag denna telefon och tyckte det borde praktiskt att ha telefon och mp3 spelare i samma maskin. Men håller walkman mobilerna hög klass på ljudet eller är det okej men inte mer? Jag är ganska känslig, och skulle inte kunna leva med en mobil som hade lite halvtaskigt ljud. Och är det hörlurs utgång på mobilen eller måste man ha en adapter för att det ska fungera med vanliga hörlurar?
<{POST_SNAPBACK}>
Den här mobilen är min tredje "MP3-spelare" och vad gäller ljudet är det by far det bästa (bärbara ljudet) jag ägt hittills. Har lyssnat bl.a. på en väns Nano och jämfört och ja, jag kunde snabbt konstatera att W580i lever upp till sitt Walkman-epitet - Det är en kompetent musikspelare! Nano står sig rätt platt. Du lär inte bli missnöjd. Eftersom detta ändå är en telefon i första hand sitter kontakten till vanlig 3,5mm-hörlur på headseatet. Du drar alltså bara av SE: s egna lurar och kopplar på eget och åtnjuter fortfarande full headset-funktion.
Postad 10 August 2007 - 09:13
Agent Orange
-
Agent Orange
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Köpte denna mobil i Onsdags... Walkman knappen har aldrig fungerat och nu har knapp 1, 3, 6 och 9 lagt av... Med andra ord ett riktigt måndagsex... i övrigt är jag riktigt nöjd, snygg mobil och den har allt jag behöver och lite till.. ska ner och byta den strax så jag kan använda den på riktigt
Redigerat av Agent Orange, 10 August 2007 - 09:14.
Postad 10 August 2007 - 10:40
m02annja
-
m02annja
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Köpte denna mobil i Onsdags... Walkman knappen har aldrig fungerat och nu har knapp 1, 3, 6 och 9 lagt av... Med andra ord ett riktigt måndagsex... i övrigt är jag riktigt nöjd, snygg mobil och den har allt jag behöver och lite till.. ska ner och byta den strax så jag kan använda den på riktigt 
<{POST_SNAPBACK}>
Oj vilken otur! Jag fick min i torsdags och är toknöjd!  Det är bara några småmissar, otroligt långsam filöverföring och knäpp batterilucka, som jag har hunnit störa mig på än så länge. Batteritiden kanske inte är den bästa, har säkert att göra med att jag lyssnar på musik i den på jobbet hela dagarna. Annars är den snygg, logiskt upplagd och ja, jag är väl nöjd i största allmänhet. Men, nu kommer vi till frågan, finns det att få tag på armhållare? Vill ju gärna utnyttja träningsprogrammet...!
Postad 10 August 2007 - 11:05
Shrimpii
-
Shrimpii
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
finns det någon mjukvara till telefonen, så man kan överföra/komprimera filmer?
Är förövrigt väldigt nöjd med min. Snygg, bra, och grym
Ljudet i lurarna mäter sig inte med hemmabion, men det är inte dåligt.
Postad 10 August 2007 - 11:23
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
knäpp batterilucka, som jag har hunnit störa mig på än så länge
<{POST_SNAPBACK}>
Apropå batteri luckan......Sonen har fått en 580i idag. Han sätter på luckan å får f**n inte loss den sedan.....nått speciellt knep Han e rädd att ha sönder den.....någon
Postad 10 August 2007 - 11:30
Anthon. A.
-
Anthon. A.
-
Forumräv
-
-
771 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Apropå batteri luckan......Sonen har fått en 580i idag. Han sätter på luckan å får f**n inte loss den sedan.....nått speciellt knep Han e rädd att ha sönder den.....någon 
<{POST_SNAPBACK}>
Äger inte själv denna telefon men har en annan Walkman och det stämmer att det är ett knep...minns det inte så här på rak hand men jag vill minnas att det står i manualen hur man får bort batteri luckan...
Redigerat av Anthon. A., 10 August 2007 - 11:30.
Postad 10 August 2007 - 12:11
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ljudet levererar bra kvalite. Dock lite låg volym på högsta volymen men det fixar du genom att köpa ds200 och då slipper du också sladdarna.Ds200 lurarna som följer med har rätt bra ljud och bra bass men om du inte gillar dem är det ju bara och byta.
Postad 10 August 2007 - 12:15
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Oj vilken otur! Jag fick min i torsdags och är toknöjd! Det är bara några småmissar, otroligt långsam filöverföring och knäpp batterilucka, som jag har hunnit störa mig på än så länge. Batteritiden kanske inte är den bästa, har säkert att göra med att jag lyssnar på musik i den på jobbet hela dagarna. Annars är den snygg, logiskt upplagd och ja, jag är väl nöjd i största allmänhet.
Men, nu kommer vi till frågan, finns det att få tag på armhållare? Vill ju gärna utnyttja träningsprogrammet...!
<{POST_SNAPBACK}>
''otroligt långsam filöverföring''? Det är Usb 2.0 och då är nog alla nya mobiler seg filöverföring i ditt tycke.Om du tycker Usb 2.0 går sakta ska du veta hur snabb 1.1 var. Angående Batteritiden så kan du stänga av ljuseffekterna och ljusstryka på skärmen.Så kan du nog lyssna ett tag till. Mvh Emme
Postad 10 August 2007 - 12:22
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
finns det någon mjukvara till telefonen, så man kan överföra/komprimera filmer?
Är förövrigt väldigt nöjd med min. Snygg, bra, och grym 
Ljudet i lurarna mäter sig inte med hemmabion, men det är inte dåligt.
<{POST_SNAPBACK}>
Till överföring så öppnar du bara ''phonecard'' i Den är datorn när telefonen är ansluten.Snabbast ,enklast och smidigast. När jag lägger in musikvideor och filmer på min s500i använder jag xilisoft converter och gör om filerna till mp4 format.Det ger bäst kvalite och tar nästan minst plats.Obs inte avc-video format.Det klarar inte telefonen av att spela upp.Sen använder jag dra och släppa metoden och lägger filen på video. Mvh Emme
Postad 10 August 2007 - 12:29
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Oj vilken otur! Jag fick min i torsdags och är toknöjd! Det är bara några småmissar, otroligt långsam filöverföring och knäpp batterilucka, som jag har hunnit störa mig på än så länge. Batteritiden kanske inte är den bästa, har säkert att göra med att jag lyssnar på musik i den på jobbet hela dagarna. Annars är den snygg, logiskt upplagd och ja, jag är väl nöjd i största allmänhet.
Men, nu kommer vi till frågan, finns det att få tag på armhållare? Vill ju gärna utnyttja träningsprogrammet...!
<{POST_SNAPBACK}>
Funkar bra att ha den i fickan för mig! Glöm inte att kalibrera den först bara! Annars har du ju den här väskan som kan bäras på armen eller på bältet! http://se.pricerunne...r...;;&q=iac-25Mvh, Kjell
Postad 10 August 2007 - 13:40
belgarn^
-
belgarn^
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Den här mobilen är min tredje "MP3-spelare" och vad gäller ljudet är det by far det bästa (bärbara ljudet) jag ägt hittills. Har lyssnat bl.a. på en väns Nano och jämfört och ja, jag kunde snabbt konstatera att W580i lever upp till sitt Walkman-epitet - Det är en kompetent musikspelare! Nano står sig rätt platt. Du lär inte bli missnöjd.
Eftersom detta ändå är en telefon i första hand sitter kontakten till vanlig 3,5mm-hörlur på headseatet. Du drar alltså bara av SE: s egna lurar och kopplar på eget och åtnjuter fortfarande full headset-funktion.
Ljudet levererar bra kvalite. Dock lite låg volym på högsta volymen men det fixar du genom att köpa ds200 och då slipper du också sladdarna.Ds200 lurarna som följer med har rätt bra ljud och bra bass men om du inte gillar dem är det ju bara och byta.
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter lovande. Känner en som har en W800i, är ljudet representativt av vad man kan förvänta sig från en W580i eller har de ändrat något i ljudet sen W800i lanserades?
Postad 10 August 2007 - 15:13
Adrian
-
Adrian
-
Användare
-
-
130 inlägg
Var o kände på ett riktig ex av denna ida på elgiganten kungsgatan. Kändes gedigen men man blir lite skraj hur länge slajdfunktionen ska hålla..
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det är en sak jag undrar också. Jag har fingrat på en S500 (den med gummibaksida) och den kändes faktiskt riktigt gedigen (man ska inte blanda ihop den med skräp-dummy-telefonerna som butikerna har framme). Jag har använt min Samsung D500 i över 2,5 år och den slajdern fungerar fortfarande perfekt, jag är lika imponerad av Samsungs förmåga att göra bra hårdvara som jag är besviken på deras ogenomtänkta mjukvara - därav att jag sneglat på W580 (helst i vit modell, men den verkar ju inte komma på ett tag/alls). Så innan jag byter vill jag vara säker på att SE:s slajdtelefoner är lika gedigna. Allt bleknar iofs mot den iPhone jag hade hemma förra veckan, men den hade två nackdelar: Den var inte min och den gick inte att ringa på
Postad 10 August 2007 - 21:55
Postad 10 August 2007 - 22:27
svenskerfuld
-
svenskerfuld
-
Rookie
-
1 inlägg
Köpte en igår (9/8) via PCCity. Fick den idag (30 h).
2479:- inklusive frakt.
Sonen snodde den. Det verkade vara en hyfsad lur.
Är den någon som vet om El-giganten äger PCCITY? Hemsidans design ser till förvåning likadan ut. Kanske samma underleverantör på detta....
Postad 10 August 2007 - 23:09
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Den här mobilen är min tredje "MP3-spelare" och vad gäller ljudet är det by far det bästa (bärbara ljudet) jag ägt hittills. Har lyssnat bl.a. på en väns Nano och jämfört och ja, jag kunde snabbt konstatera att W580i lever upp till sitt Walkman-epitet - Det är en kompetent musikspelare! Nano står sig rätt platt. Du lär inte bli missnöjd.
Eftersom detta ändå är en telefon i första hand sitter kontakten till vanlig 3,5mm-hörlur på headseatet. Du drar alltså bara av SE: s egna lurar och kopplar på eget och åtnjuter fortfarande full headset-funktion.
<{POST_SNAPBACK}> Det låter lovande. Känner en som har en W800i, är ljudet representativt av vad man kan förvänta sig från en W580i eller har de ändrat något i ljudet sen W800i lanserades?
<{POST_SNAPBACK}>
Ljudet kan ha förbättrats. Hade w800i megabass tex? Menar du ljudet i högtalaren eller ljudet du får ut ur hörlurarna? För om du tycker att du får ut för klent ljud(vilket du inte får med orginallurarna men ifall du byter) så skaffa ds200.Den har inbyggd förstärkare och kan leverera bättre ljud + at du slipper alla sladdar.Den går för runt 500 men det är det värt! Ljudet från högtalaren ska vara bättre på w580i än på min s500i. Walkman-modelerna brukar kunna leverera mer från den. En fråga till er som har w580i.Kommer ljudet från navigeringsringen som på min s500i??? Mvh Emme
Postad 10 August 2007 - 23:12
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
hmm, den här gör mig intresserad...
är det nån som har problem med filöverföring och så? går det fort? är det enkelt? programvara måste installeras för filöverföring antar jag? (gillar inte det egentligen )
kan inte någon vara snäll o ta lite bilder med kameran och lägga upp? vore schyst!
<{POST_SNAPBACK}>
Som sagt , Usb 2.0. Ingen installation krävs.Det enda du behöver är memory stick micro så kan du öppna telefonen som en enhet på ''den här datorn'' Skivan är till för att synca med kalender osv .. En låt tar ett antal sekunder att överföra.En skiva några minuter men det beror också på kvaliten. Har mest låtar på 5-8mb Mvh Emme
Postad 11 August 2007 - 00:01
belgarn^
-
belgarn^
-
Amatör
-
-
80 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Det låter lovande. Känner en som har en W800i, är ljudet representativt av vad man kan förvänta sig från en W580i eller har de ändrat något i ljudet sen W800i lanserades?
<{POST_SNAPBACK}>
Ljudet kan ha förbättrats. Hade w800i megabass tex? Menar du ljudet i högtalaren eller ljudet du får ut ur hörlurarna? För om du tycker att du får ut för klent ljud(vilket du inte får med orginallurarna men ifall du byter) så skaffa ds200.Den har inbyggd förstärkare och kan leverera bättre ljud + at du slipper alla sladdar.Den går för runt 500 men det är det värt!
Ljudet från högtalaren ska vara bättre på w580i än på min s500i. Walkman-modelerna brukar kunna leverera mer från den.
En fråga till er som har w580i.Kommer ljudet från navigeringsringen som på min s500i???
Mvh Emme
<{POST_SNAPBACK}>
Jag syftade på ljudet i hörlurarna vid musik spelandes, ursäkta om jag var lite otydlig.  Ds200 var intressant! Men samtidigt så får man ju ännu en modul i fickan. Då kan man ju lika bra ha mobilen ligga där bluetooth mottagaren skulle legat, dessutom ganska dyr. Då jag tänkte använda telefonen flitigt som en mp3-spelare så hoppas jag den kan leva upp till mina krav utan extra moduler. Men samtidigt kanske jag har för orealistiska krav från en mobiltelefon/mp3 spelare ska kunna leva upp till Iriver/Iaudio ljud. Men nu när de marknadsför telefonen som en Walkman så tycker jag man ska kunna förvänta sig riktigt bra kvalitet på ljudet. Antar att jag får släpa ner med mina MDR-CD480 till någon mobiltelefon butik och testa själv och se vad jag tycker. De större hörlurarna avslöjar svagheter i ljudet mycket bättre än original lurarna. Mvh: belgarn^
Postad 11 August 2007 - 08:52
msPotato
-
msPotato
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
är det nån som har problem med filöverföring och så? går det fort? är det enkelt? programvara måste installeras för filöverföring antar jag? (gillar inte det egentligen )
kan inte någon vara snäll o ta lite bilder med kameran och lägga upp? vore schyst!
<{POST_SNAPBACK}>
Som sagt , Usb 2.0. Ingen installation krävs.Det enda du behöver är memory stick micro så kan du öppna telefonen som en enhet på ''den här datorn'' Skivan är till för att synca med kalender osv .. En låt tar ett antal sekunder att överföra.En skiva några minuter men det beror också på kvaliten. Har mest låtar på 5-8mb
Mvh Emme
<{POST_SNAPBACK}>
Du menar väl att man ska ha en sån där minneskortläsare? jag har ingen sån och min dator har inte någon inbyggd heller. får man inte med någon usb kabel alltså?
Redigerat av msPotato, 11 August 2007 - 11:17.
Postad 11 August 2007 - 10:30
Johannes_Andersson
-
Johannes_Andersson
-
Rookie
-
6 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det är inte den lättaste luckan att få upp, men med några knep så  Jag har prövat mig fram och sedan börjat göra så här.. Vänder telefonens baksidan emot mig. Tar tag i den med vänstra handen och håller den mellan tummen och långfingret (för att den inte ska glida isär då jag ska öppna luckan). Trycker in vänstra pekfinger-nageln uppe i hörnet utav luckan och pressar lite neråt så att det blir en liten springa. Tar då bara högra tummen och kör in nageln i springan, fast mitt på då, och sedan pressar neråt. Den lossnar lätt och det blir då faktiskt riktigt enkelt. (Kanske inte den bästa beskrivningen.. men men..)
Postad 11 August 2007 - 12:31
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ljudet kan ha förbättrats. Hade w800i megabass tex? Menar du ljudet i högtalaren eller ljudet du får ut ur hörlurarna? För om du tycker att du får ut för klent ljud(vilket du inte får med orginallurarna men ifall du byter) så skaffa ds200.Den har inbyggd förstärkare och kan leverera bättre ljud + at du slipper alla sladdar.Den går för runt 500 men det är det värt!
Ljudet från högtalaren ska vara bättre på w580i än på min s500i. Walkman-modelerna brukar kunna leverera mer från den.
En fråga till er som har w580i.Kommer ljudet från navigeringsringen som på min s500i???
Mvh Emme
<{POST_SNAPBACK}>
Jag syftade på ljudet i hörlurarna vid musik spelandes, ursäkta om jag var lite otydlig. Ds200 var intressant! Men samtidigt så får man ju ännu en modul i fickan. Då kan man ju lika bra ha mobilen ligga där bluetooth mottagaren skulle legat, dessutom ganska dyr. Då jag tänkte använda telefonen flitigt som en mp3-spelare så hoppas jag den kan leva upp till mina krav utan extra moduler. Men samtidigt kanske jag har för orealistiska krav från en mobiltelefon/mp3 spelare ska kunna leva upp till Iriver/Iaudio ljud. Men nu när de marknadsför telefonen som en Walkman så tycker jag man ska kunna förvänta sig riktigt bra kvalitet på ljudet. Antar att jag får släpa ner med mina MDR-CD480 till någon mobiltelefon butik och testa själv och se vad jag tycker. De större hörlurarna avslöjar svagheter i ljudet mycket bättre än original lurarna.
Mvh: belgarn^
<{POST_SNAPBACK}>
Modul i fickan? =) Du har den fastklämd på tröjan hela tiden xD har haft min ds200 och den är inte ivägen alls men som sagt. Nog bäst om du åker till någon butik.Jag vet inte själv om jag är kräsen på om ljudet är bra eller inte men som sagt t.o.m mina orginallurar hade klart ljud på hög volym dock var det ingen bass >.< Såå telefonen har bra uteffekt vad jag vet.. Mvh Emme
Postad 11 August 2007 - 12:32
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Som sagt , Usb 2.0. Ingen installation krävs.Det enda du behöver är memory stick micro så kan du öppna telefonen som en enhet på ''den här datorn'' Skivan är till för att synca med kalender osv .. En låt tar ett antal sekunder att överföra.En skiva några minuter men det beror också på kvaliten. Har mest låtar på 5-8mb
Mvh Emme
<{POST_SNAPBACK}>
Du menar väl att man ska ha en sån där minneskortläsare? jag har ingen sån och min dator har inte någon inbyggd heller. får man inte med någon usb kabel alltså?
<{POST_SNAPBACK}>
Nej vad jag menar är att du ska ha memory stick micro i telefonen. Usb kabel medföljer! Mvh Emme
Postad 11 August 2007 - 13:35
bennne_
-
bennne_
-
Användare
-
-
105 inlägg
frågan om pccity stämmer, de ägs av elgiganten! det berättade en säljare för mig en gång...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|