tack för tipset
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 22 september 2007 - 12:58
tack för tipset
Postad 27 september 2007 - 23:07
Enligt Neptunsat hemsida så ska den släppas 2007-10-10 men de har ändrat tidigare.Det börjar bli dags för denna box att dyka upp på marknaden...eller vad har ni hört?
Nån som vet något?![]()
Lite off topic.
Vad säger ni om denna mottagare en Jepssen PVR-S2 HD?
Jepssen PVR-S2 HD
Lägger in länken från Marcushdish
Jepssen PVR-S2 HD
Du kan välja vilken storlek du vill ha på hårddisken. 299 euro utan HDD, hårddiskarna finns i 320,400 och 500 GB.
PERSONAL VIDEO RECORDER euro
PVR-S2 HD READY 299,00
PVR-S2 HD 320 379,00
PVR-S2 HD 400 389,00
PVR-S2 HD 500 409,00
// Hifighost
Suck, ännu en av dessa tjogtals HD-PVR som inte (någonsin?) finns för leverans. Fotona är ju inte ens riktiga, bara renderingar...
/P-O
Postad 28 september 2007 - 11:38
Du skulle isåfall titta på Ctech 5000 HD som finns ute nu ( Tyskland ).Suck, ännu en av dessa tjogtals HD-PVR som inte (någonsin?) finns för leverans. Fotona är ju inte ens riktiga, bara renderingar...
/P-O
Här är en länk till tråden på Minhembio Ctech 5000 HD.
De är även snabba med ny firmware till den, undrar bara om det finns svenska som menyspråk?
Du kan välja mellan utan hårddisk eller 80,160,320 eller 500 GB vet inte ifall det är interna eller externa via USB 2.0. Senare kommer även en version med combo dvs även marknätet.
Conax ska vara intregerat samt 2 st platser för CA moduler.
Postad 28 september 2007 - 12:08
Du skulle isåfall titta på Ctech 5000 HD som finns ute nu ( Tyskland ).
Suck, ännu en av dessa tjogtals HD-PVR som inte (någonsin?) finns för leverans. Fotona är ju inte ens riktiga, bara renderingar...
/P-O
Här är en länk till tråden på Minhembio Ctech 5000 HD.
De är även snabba med ny firmware till den, undrar bara om det finns svenska som menyspråk?
Du kan välja mellan utan hårddisk eller 80,160,320 eller 500 GB vet inte ifall det är interna eller externa via USB 2.0. Senare kommer även en version med combo dvs även marknätet.
Conax ska vara intregerat samt 2 st platser för CA moduler.
Den har inte inbyggd hårddisk och verkar bara ha en S2-tuner. Close but no cigar.
/P-O
Postad 28 september 2007 - 14:22
Vi verkar vara ute efter samma typ av HD-box dvs den där som är lite extra av allt.Den har inte inbyggd hårddisk och verkar bara ha en S2-tuner. Close but no cigar.
/P-O

Du får skicka ett PM när du hittar en HD-box som uppfyller "våra" krav eller så skickar jag ett om jag hittar det först. Jag klarar mig med en S2-tuner bara boxen klara av Conax,Videoguard samt även ett Euro1080 abonnemang, så den behöver lite kortplatser samt minst 2 st CA-modul fack.
Har fortfarande förhoppning på denna Vantage HD-box bara den kommer någon gång.
// Hifighost
Postad 02 oktober 2007 - 19:25

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 02 oktober 2007 - 19:29.
Postad 02 oktober 2007 - 20:35
Nytt produktblad om Vantage 7100 HD, samt de har gjort en uppdatering av deras hemsida ( Vantage ).
proddata_1184186982.pdf 906,85K 183 Antal nerladdningar
Tack för den....då verkar det iaf att det händer nånting runt den här produkten..härligt.
Postad 05 oktober 2007 - 10:15
Postad 07 oktober 2007 - 21:22

Här är en länk till den lilla modellen Vantage HD 6000S.
Vantage 6000 HD
Samt en bild på den, påminner lite om de andra Vantgae modellerna.

// Hifighost
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 07 oktober 2007 - 21:23.
Postad 08 oktober 2007 - 12:06
Då har jag gett upp denna box eftersom den aldrig kommer, precis som DM 8000.
Blir nog å köp en ny bättre digitalbox än min usla Strong 8700.. HD here i come - some day
Köp en Kathrein ufs910, den finns iaf i handeln, även om mjukvaran ännu är riktigt dålig. Den är billig, å har hårdvara med potential att klara det mesta.
http://kathrein.de/e...oc/9363095b.pdf
mvh humlan.
Postad 08 oktober 2007 - 16:11
DiSEqC 1.0 ( max 4 st satelliter ) samt 4000 kanalplatser, den faller bort väldigt fort.Då har jag gett upp denna box eftersom den aldrig kommer, precis som DM 8000.
Blir nog å köp en ny bättre digitalbox än min usla Strong 8700.. HD here i come - some day
Köp en Kathrein ufs910, den finns iaf i handeln, även om mjukvaran ännu är riktigt dålig. Den är billig, å har hårdvara med potential att klara det mesta.
mvh humlan.
Behöver en box som är mycket bättre.
Postad 08 oktober 2007 - 16:14

Postad 08 oktober 2007 - 19:40
DiSEqC 1.0 ( max 4 st satelliter ) samt 4000 kanalplatser, den faller bort väldigt fort.Då har jag gett upp denna box eftersom den aldrig kommer, precis som DM 8000.
mvh humlan.
Jo det förstår jag, men det kommer bättre, min box står åxå bara å samlar damm just nu, i väntan på ny mjukvara. Som jag ser de,t finns ingen annan box ute, som kan prestera nåt mer än Kathrein boxen (bättre hårdvara), å att mjukvara kommer det är jag säker på, då det jobbas på flera håll med den. Sen ska ju även Kathrein själva släppa en uppdatering under det här kvartalet, å det skulle va mycket märkligt om inte minst DiSEqC v1.2 då finns med... Annars blir de väl Linux å nån form av GoToX ( http://www.linuxtv.o...May/017746.html )som kommer att finnas..
mvh humlan.
Postad 08 oktober 2007 - 22:46
Tyvärr har jag noll koll på Linux.DiSEqC 1.0 ( max 4 st satelliter ) samt 4000 kanalplatser, den faller bort väldigt fort.Då har jag gett upp denna box eftersom den aldrig kommer, precis som DM 8000.
mvh humlan.
Jo det förstår jag, men det kommer bättre, min box står åxå bara å samlar damm just nu, i väntan på ny mjukvara. Som jag ser de,t finns ingen annan box ute, som kan prestera nåt mer än Kathrein boxen (bättre hårdvara), å att mjukvara kommer det är jag säker på, då det jobbas på flera håll med den. Sen ska ju även Kathrein själva släppa en uppdatering under det här kvartalet, å det skulle va mycket märkligt om inte minst DiSEqC v1.2 då finns med... Annars blir de väl Linux å nån form av GoToX ( http://www.linuxtv.o...May/017746.html )som kommer att finnas..
mvh humlan.
Postad 09 oktober 2007 - 11:25
Technomate High Definition Satellite & High-Definition Terrestrial Receiver
2 High Definition Tuners: DVB-S/DVB-S2 Satellite & DVB-T Terrestrial Compliant (MPEG-II/ MPEG-IV/ H.264)
Output Resolution: 576p & 576i, 720p & 1080i
1 Smart Card Reader & 2 Common Interfaces (2CI)
HDMI & Component Output (YPbPr) with Upscaler to Improve Picture Quality
10,000 TV & Radio Channels
USB2.0 PVR Ready via external HDD or USB Flash Drive (memory stick) with Timeshift, Record & Playback functions
MP3 player and JPEG viewer via external HDD or USB Flash Drive (memory stick)
Software & Channel List download via USB 2.0
Fully Featured VFD text Front Panel Display
Sensitive Tuner
Less than 1 second channel change
Dolby Digital Optical S/PDIF
DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 & 1.3 (USALS) compatible
Postad 09 oktober 2007 - 18:31
hello
it will be out in approx 2 weeks
-------------------------------------
Mit freundlichen Grüßen /Best regards
Vantage Support
ADS-Trading GmbH
GF: Steven Enseroth
Badhausweg 7
76307 Karlsbad
Postad 10 oktober 2007 - 06:52
Mailade Vantage om när den skulle komma ut på marknaden och fick svar enligt följande.
hello
it will be out in approx 2 weeks
-------------------------------------
Mit freundlichen Grüßen /Best regards
Vantage Support
ADS-Trading GmbH
GF: Steven Enseroth
Badhausweg 7
76307 Karlsbad
Så bra! Jag litar mera på Vantage Support än Neptunsat.. Den skall jag beställa när den kommer

Postad 17 oktober 2007 - 11:51
jag är intresserad av vad man kan göra med ethernet porten. en del boxars tekniska spes beskriver en ethrenet ports användning som "streaming av to PC" sjka det betyda att bara streaming är möjligt eller ska det gå att spara på t.ex NAS och inte bara usb-skiva på receivern?
Postad 17 oktober 2007 - 21:47
Den sitter till vänster om scarten och ovanför hdmi kontakten. Skickar med en fil så att du ser den.bilden i nya broschyren på baksidan hade ingen ethernet port, även om broshyren beskrev en... ?
jag är intresserad av vad man kan göra med ethernet porten. en del boxars tekniska spes beskriver en ethrenet ports användning som "streaming av to PC" sjka det betyda att bara streaming är möjligt eller ska det gå att spara på t.ex NAS och inte bara usb-skiva på receivern?

Är det någon som vet vad HD/SD på baksidan är för något??
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 17 oktober 2007 - 21:51.
Postad 17 oktober 2007 - 22:11
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 17 oktober 2007 - 22:17.
Postad 17 oktober 2007 - 22:21
Den sitter till vänster om scarten och ovanför hdmi kontakten. Skickar med en fil så att du ser den.bilden i nya broschyren på baksidan hade ingen ethernet port, även om broshyren beskrev en... ?
jag är intresserad av vad man kan göra med ethernet porten. en del boxars tekniska spes beskriver en ethrenet ports användning som "streaming av to PC" sjka det betyda att bara streaming är möjligt eller ska det gå att spara på t.ex NAS och inte bara usb-skiva på receivern?VantageHD7100.pdf 560,14K 52 Antal nerladdningar
Är det någon som vet vad HD/SD på baksidan är för något??
Bara en teori; det ser ju ut som en switch för att välja mellan HD eller SD. Kanske kan vara för att välja output signal på HDMI eller något?
Postad 18 oktober 2007 - 06:53
Formådentlig som det ses på flere andre HDTV boxe til at skifte om man have HDMI udgang eller RGB i scart stikket. Det kan man tilsyneladende ikke have samtidigt. Ses også på Topfield TF7700HSCI og i CD's HDTV box her vælges det fra menu.Är det någon som vet vad HD/SD på baksidan är för något??
/Erik
Postad 18 oktober 2007 - 08:28
kan man alltså ta spara filer via den, så som DB klarar av?
Redigerat av Unregisteredb2af6e1a, 18 oktober 2007 - 08:29.
Postad 27 oktober 2007 - 13:02

Postad 07 november 2007 - 20:02
Hur var det nu igen med Viasat, Canal+ osv....dom HD kanaler som finns ska denna maskin kunna visa med lätthet säger dom. Men har hört att kanske signalerna blir låsta för icke godkända mottagare. Är detta bara rykten eller?
Postad 07 november 2007 - 22:53
Oj, verkar inte vara samma modell som Neptunsat tänker sälja.
Någon som vet om denna har en eller två S2-tuners?
PS. Det verkar ju som om en HD tuner (S2) kallas dual, när det är en styck. Undra om det är för att den klarar både S och S2 som den kallas dual.
//Michael
Postad 08 november 2007 - 19:21
Det finns bara 3 st modeller av 7100 serien ( TS = combo satellit+marknät, C för kabelnätet, S2 endast satellit ). Hur modellbeteckningarna på dessa kommer se ut vet jag dock ej.Oj, verkar inte vara samma modell som Neptunsat tänker sälja.
Någon som vet om denna har en eller två S2-tuners?
PS. Det verkar ju som om en HD tuner (S2) kallas dual, när det är en styck. Undra om det är för att den klarar både S och S2 som den kallas dual.
//Michael
Den som kommer ut till försäljning nu verkar vara endast för satellit.
Postad 14 november 2007 - 18:23
Idealo.de
cs-multimedia.de
Idag visar det att lagret är slut.

Det finns både firmware uppdateringar samt tillbehörs program till HDTV på Vantage hemsida ( Downloads for Receiver ).
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 15 november 2007 - 18:11.
Postad 18 november 2007 - 13:32
Postad 23 november 2007 - 16:36
Area dvd testar Vantage 7100
Även om fjärren ser "billig" ut så andas resten kvalite.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 23 november 2007 - 16:42.
Postad 28 november 2007 - 10:31

Postad 28 november 2007 - 22:23
...neptunsat säger att den inte klarar videoguard (i nuläget) och att de inte tar in den förrän den har så'n mjukvara. Jag beställer en från Tyskland idag men är helt inställd på att den bara klarar Canal Digital.
Keep dreaming!
Postad 29 november 2007 - 13:01
Du får använda en CA modul för Viasat ( som klarar NDS ) och du behöver en godkänd box av Viasat för att kunna uppdatera kortet med.jaa, brustna drömmar är väl vad det handlar om...
...neptunsat säger att den inte klarar videoguard (i nuläget) och att de inte tar in den förrän den har så'n mjukvara. Jag beställer en från Tyskland idag men är helt inställd på att den bara klarar Canal Digital.
Keep dreaming!
Denna HD-box vänder sig till dig som vill kunna ta del av flera ( 4 eller mer ) satelliter och inte bara från Thor och Sirius då det oftast blir enklast att använda ( 2 st ) godkända boxar från CD och Viasat. Det blir en del tweakande att få allt att fungera men du kommer nog bli nöjd med denna HD-box.
Postad 30 november 2007 - 13:52
...men menar du att det blir tjafsigt att få igång den bara med canal digital eller är det viasat (med ca-modul) som kommer att bli arbetssamt. Hur ofta behöver man uppdatera i en godkänd viasat-box då?
DHL kör min box just nu över gränsen men man är ju nyfiken på att försöka förstå sån't här så långt man orkar...

/anders
Redigerat av elementa, 30 november 2007 - 13:53.
Postad 30 november 2007 - 22:33
Postad 01 december 2007 - 00:02
Postad 01 december 2007 - 01:52
Ser verkligen fram mot en liten recension.Beställde en från Neptunsat nu,orkar inte vänta längre,får bära eller brista,gjorde likadant med Tvix 4100,ärsupernöjd med den o hoppas på samma lycka med denna! Vill ju gärna se julkalendern i HD!

Postad 01 december 2007 - 16:34
Någon som vet om denna box kan ta emot "streaming" från datorn ?
Postad 02 december 2007 - 12:16
Postad 02 december 2007 - 18:12
Har varit borta över helgen men har nu kopplat in den.
Den tar inte Viasat! Hoppas det löser sig med en patch, men man kan ju täka sig att NDS ligger på för att försöka hindra att så sker. Har pratat med Vantage i Tyskland om denna mjukvara, men dom säger bara att dom inte har tillstånd och ej heller licens för att få den att ta Viasat.
Så håll tummarna för att en patch kommer.
SmarWi cardsplitter funkar bra med den den senaste firmvaren från Vantage hemsida. Firmware daterat 30/11.
Fjärrkontrollen är ok!
När man kör med Smarwikortet kan som vanligt inte stänga frontluckan vilket gör att det lyser störande från panelen.
Den läser olika CD kort. Har testat tre.
Antennloopen fungerar inte. Bugg?
Har inte testat hårddisk via Usb än. Det finns inte plats för inbyggd hdd. Men menyn för timerinspelning verkar krånglig.
Första gången du kopplar in den måste du ha en TV med HDMIuttag, sen kan man välja scart eller någon annan utgång.
Kanonbild över HDMI med CD HD kanal.
Den är mycket snabb i kanalbyten.
Menyerna är nästan samma som min vanliga Vantage.
In i **** snygg är den faktisk också. Den pryder verkligen TV-hyllan.
Slutsats: Jag är väldigt nöjd.
Postad 03 december 2007 - 23:35
Postad 05 december 2007 - 11:53
Hur snabb är den på kanalbyte?
Hur fungerar inspelningar till en USB HDD?
Fungerar svenska undertexter på filmkanaler?
Är lite intresserad av den eftersom Canal Digitals boxar inte har CA-moduls plats, inte kan ta in andra satelliter och låter som modellflygplan

Redigerat av T.P., 05 december 2007 - 12:13.
Postad 06 december 2007 - 15:01
För tillfället fungerar det inte med Viasat utan det jobbas på en patch, citat från ett annat forum ( Maxteknik ).Är det någon som har testat den med en T-REX CA-modul och Viasat?
Är lite intresserad av den eftersom Canal Digitals boxar inte har CA-moduls plats, inte kan ta in andra satelliter och låter som modellflygplan
Vad gäller mjukvarupatchen så är Vantage kända för att ha bra och främst väldigt snabb support. Enligt tyska forum bl.a http://vantage-kicks-ass.net/ så ska det komma mjukvaru uppdatering som stödjer NDS snart.
Länk till Maxteknik forumet.
Maxteknik Vantage 7100
Postad 06 december 2007 - 19:02
Jag vet att boxen inte har stöd för Viasat med nuvarande mjukvara. Jag menar om någon har testat den med en T-REX CAM eller Dragon CAM.För tillfället fungerar det inte med Viasat utan det jobbas på en patch, citat från ett annat forum ( Maxteknik ).Är det någon som har testat den med en T-REX CA-modul och Viasat?
Vad gäller mjukvarupatchen så är Vantage kända för att ha bra och främst väldigt snabb support. Enligt tyska forum bl.a http://vantage-kicks-ass.net/ så ska det komma mjukvaru uppdatering som stödjer NDS snart.
Länk till Maxteknik forumet.
Maxteknik Vantage 7100
T-REX och Dragon CAM har nämligen stöd för NDS och Vantage 7100 har två fria CAM platser.
Jag får väl helt enkelt beställa boxen och testa själv. Jag har nämligen en T-REX CAM hemma som funkar med Viasat.
Postad 06 december 2007 - 21:19
Hur pass bra fungerar en Trex/Dragon Modul vid kanalskifte tar det tid eller är det samma tid som att byta med en ex conax cam i en digitalbox Jag tänker inte speciellt på Vantage
Snisse
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar