Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony DVD/HDD-inspelare 2007

897 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 juli 2007 - 21:02

Unregistered3f241d86
  • Unregistered3f241d86
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det klankas på Sonys kvalité...Kan bara säga att jag har haft Sony-prylar i 15 år (en väldig massa prylar!!!) och aldrig har något gått sönder och alltid har jag gillat designen och funktionerna. RDR-HXD870 verkar inte vara nåt undantag. Förresten så finns inte maskinen som klarar ALLT, man får prioritera det som är viktigast för det egna behovet och välja efter det.

Postad 02 juli 2007 - 21:59

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Ungern,
Vilket märke har du motsvarande mängd goda erfarenheter av då?

Postad 03 juli 2007 - 07:16

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0

Det klankas på Sonys kvalité...Kan bara säga att jag har haft Sony-prylar i 15 år (en väldig massa prylar!!!) och aldrig har något gått sönder och alltid har jag gillat designen och funktionerna. RDR-HXD870 verkar inte vara nåt undantag. Förresten så finns inte maskinen som klarar ALLT, man får prioritera det som är viktigast för det egna behovet och välja efter det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, min 5-CDväxlare är 15 år gammal och min 51växlare är 10, och de går fint (Sony båda). Jag kan bara säga vad jag själv har upplevt. Det är ju inte så att jag klagar utan att kunna backa upp det. :P
Sant. Jag tyckte text-tv funktionen var viktig, det var det tyngsta argumentet för denna gentemot Pana eller Pio.

Ungern,
Vilket märke har du motsvarande mängd goda erfarenheter av då?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det är ju det jag inte kan säga, eftersom jag har mestadels haft Sony. Sorry. :D

Postad 03 juli 2007 - 20:11

magnusoverengen
  • magnusoverengen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Finns det bilder tagna bakifrån på en RDR-HXD870 så det är möjligt att ser hur kontakter sitter placerade?

Postad 04 juli 2007 - 00:16

T999
  • T999
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har sent omsider hämtat min som jag beställde tidigt.
Solid apparat med bra kvalité på allt den skickar ut.
Fjärren gör min tv-fjärr(w2000) onödig att ha liggandes och
de dubbla mottagarna i kombination med möjligheten att
spela in även från analoga externa videokällor gör den här
maskinen till en vinnare. Bra bild-scaler kan även noteras
även om jag får en aning vertikala sorg-kanter när tv:n ska
köra alla bildpunkter. Kan dock ha med min reciever att
göra som kanske inte passerar hdmi som den ska. (man
löser det ändå med tv:ns formatväxlare)

Kvalité? I samma nivå som annat i bravia-serien allmänt.
Bra nog.

Att programmera inspelningar med EPG:n är så löjligt
roligt att jag riskerar ha en full hårddisk när jag kommer
hem från en resa jag ska göra 10 dagar nu.

Det finns brister (alltid!).. men det finns å andra sidan inga
bättre alternativ på marknaden just nu.

Postad 04 juli 2007 - 07:23

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Tar du dig in i TV:s meny med fjärren också? Såg inte så ut på bilden av fjärren.

Postad 04 juli 2007 - 07:45

magnusoverengen
  • magnusoverengen
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vet någon var det är möjligt att ladda ner manualen till en 870?

Postad 04 juli 2007 - 16:43

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Är intresserad av HX750, har en trasig LG 188 som jag försöker häva köpet på. Undrar om subbar till divx och om den även tar xvid format. Synd att man inte kan lägga upp filmern på HDD men man får väll kolla på DVD skivor istället.

Postad 04 juli 2007 - 21:03

T999
  • T999
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Tar du dig in i TV:s meny med fjärren också? Såg inte så ut på bilden av fjärren.

<{POST_SNAPBACK}>

Svar nej, men om jag (eller min flickvän i synnerhet) inte är ute efter att göra
några bildjusteringar eller annat aningen mer avancerat så behöver TV:ns egna
fjärr inte ligga framme.

Postad 05 juli 2007 - 06:23

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Ok. Den enda gången jag numera behöver gå in i menyn är när jag ska ändra format vid 4:3 sändningar.
Smartzoomen är inte det bästa alternativet alla gånger.
Kan DVD:n "Smartzooma"?

EDIT: äh, har beställt en egen B)

Redigerat av JockeJ, 05 juli 2007 - 06:29.

Postad 05 juli 2007 - 14:20

Besve
  • Besve
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej,
I Sonys pressmedelande för dessa DVD-spelare sägs att de kan förbättra vanlig TV-signal ända upp till "HD-kvalitet.....
Ni som provat:
-Ser ni någon skillnad på vanlig SD signal (om ni jämför med er tidigare mottagare)?
/Besve

Postad 06 juli 2007 - 13:54

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0
Ingen som provat?

Postad 06 juli 2007 - 18:11

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Fortfarande inget som har testat undertexter på xvid o divx. Det är nog det som det hänger på om det blir ett köp för mig.

Postad 06 juli 2007 - 19:39

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Undertexter fungerar. Det har det skrivits om tidigare i tråden, och jag har nu testat själv.

Det blir ingen märkbar förbättring av SD-sändning. I alla fall inte för mig som redan har inbyggd DVB-T i TV:n.

MINUS!:
På min Sony KDL-V2000 kan jag inte smartzooma ut bilden som kommer från HDMI, och DVD:n har ingen funktion för detta!!! Man kan bara välja "Full" (utdragen) eller 4:3.
Detta är ett väldigt stort minus eftersom 90% av tv-sändningarna är 4:3.

Bravia Theatre-control fungerar inte för mig! Trots att jag har en Bravia TV.
Det fungerade bättre på scartens tid, då skickades signal att byta till rätt AV-ingång!
Om någon har fått detta att fungera så skriv gärna hur.
Jag har satt HDMI-kontroll till "På".

Så summasummarum så var inte uppköpet så totalt som jag hade väntat mig.

Postad 06 juli 2007 - 20:10

vzjrqm
  • vzjrqm
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej,

För vilka TV's fungerar Bravia Theatre-control med RDR-HXD870? Fungerar det med KDL-40W2000?

En annan fråga. Kan man styra RDR-HXD870 genom TV'n, dvs att videon är bakom en dörr och att TV tar emot signalerna och skickar det vidare genom ex HDMI kabeln?

Snart blir det nog ett köp...... :D

/Björn

Postad 07 juli 2007 - 09:12

klatuu
  • klatuu
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jaa..kära Sonyfantaster...här ska ni få höra...Fick hem min hxd-870 igår och kan ju bara konstatera att den är en pioneer i en sonykostym-samma meny,typsnitt,drive å fjärr som jag hade på min pioneer 530, å samma strul med de skivorna som inte funkade i pioneern,så jag kan ju säga som så ...att ni som funderar på å välja mellan den nye pioneern å denna sonyn så är ju valet solklart...välj sonyn..du sparar åtskilliga pengar å får en pioneer på köpet.å för er som köpt denna sonyn å undrar va tusan jag snackar om kan ju gå in i menyn /grundmenyn sen stega fram till alternativ å sen till kommandoläge ..där står att läsa: vid användning av fler dvr maskiner från Pioneer...etc.etc.

Postad 08 juli 2007 - 09:56

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Kapitelindelningen fungerar inte vid timerinspelning!!! :D

Jag har försökt med både automatisk, vid scenbyte, och tidsinställd på 10min.
Det blir ett kapitel när filmen startar och ett när den slutar!
Jag har HDD:n i video-läge och inställningen för kapitelindelning i videoläge på 10min.

Fan, är det samma mjukvara som en gammal Pioneer?? :lol:
Den hänger väldigt löst för ett återköp den här.

Postad 08 juli 2007 - 10:29

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Japp, det var en av anldedningarna till att jag köpte min 720:a. Ringde support och klagade på deras "intelligenta kapitelindelning", och de kom fram till att den bara fungerar när man kopierar film från DV-kamera via firewire-ingången. Inte alls vid inspelning från tex TV, för att kunna hoppa över reklam, eller annat smart. Jaha, men bra reklamtrix Sony.... så tyvärr, jag tror knappast att de har gjort något mer med denna funktion. Du kan ju stega 6min med >>| knappen, men det är allt.

Postad 08 juli 2007 - 12:07

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Hej är det någon som vet om man kan lägga in Divx filer på hårddisken via USB minne/Hårddisk på Sony HXD870.

Postad 08 juli 2007 - 19:46

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Hej är det någon som vet om man kan lägga in Divx filer på hårddisken via USB minne/Hårddisk på Sony HXD870.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är rätt säker på att det inte går.

Postad 09 juli 2007 - 01:13

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Jaa..kära Sonyfantaster...här ska ni få höra...Fick hem min hxd-870 igår och kan ju bara konstatera att den är en pioneer i en sonykostym-samma meny,typsnitt,drive å fjärr som jag hade på min pioneer 530, å samma strul med de skivorna som inte funkade i pioneern,så jag kan ju säga som så ...att ni som funderar på å välja mellan den nye pioneern å denna sonyn så är ju valet solklart...välj sonyn..du sparar åtskilliga pengar å får en pioneer på köpet.å för er som köpt denna sonyn å undrar va tusan jag snackar om kan ju gå in i menyn /grundmenyn  sen stega fram till alternativ å sen till kommandoläge ..där står att läsa: vid användning av fler dvr maskiner från Pioneer...etc.etc.

<{POST_SNAPBACK}>

Är du säker på att det är samma som Pioneers senaste generation? Kan väl i princip lika gärna vara den förra. Eller stämmer inte specarna överens då? Rätt klantigt av dem att lämna kvar saker i menyer sådär. Ungefär som när det såldes Chevrolet-biler med Oldsmobile-emblem i ratten...

Postad 09 juli 2007 - 07:52

Andr3as
  • Andr3as
  • Forumräv

• 623 inlägg
  • 0

MINUS!:
På min Sony KDL-V2000 kan jag inte smartzooma ut bilden som kommer från HDMI, och DVD:n har ingen funktion för detta!!! Man kan bara välja "Full" (utdragen) eller 4:3.

Menar du att detta är en begränsning på V2000? Du kan alltså inte smartzooma ut bilden från HDMI om du använder någon annan DVD heller? :P

Postad 09 juli 2007 - 08:00

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Kan det vara samma begränsning som när man kör DVI kabel vs. VGA?
När man kopplar in sin datorskärm till datorn och använder DVI, så går det inte att ställa vissa parametrar i Windows gällande skärmen (tror det är panorering, etc.). Verkar som att om man skickar signalen digitalt (då VGA är analog) så kan man inte justera vissa saker. :P

Postad 09 juli 2007 - 09:20

ulfw
  • ulfw
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej,

Jag köpte en RDR-HXD870 i förra veckan. Alla funktioner jag använt fungerar fin-fint så här långt.

En sak som stör mig är lljudnivån från maskinen.
Dels finns ett visst fläktljud med lägre frekvens som inte är så farligt, men däremot också
ett högre ljud som jag tror kommer från hårddisken på höger sida.

När man tittar på film och det är tysta passager är detta högre ljud klart hörbart från 3-4 meters håll.
Detta är min första DVD-inspelare med hårddisk.

Är det någon annan som har haft detta problem och vad kan man göra åt det ?

/ulfw

Redigerat av ulfw, 09 juli 2007 - 09:24.

Postad 09 juli 2007 - 09:27

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Jag hade den lägre frekvensen på min 720:a, det är vibrationer från just HDD:n. Tog vanliga filtkuddar med dubbelhäftande tejp (typ möbeltassar från IKEA) och satte under fötterna på maskinen. 80% tystare direkt.

Ljudet med högre frekvens kan du nog inte göra mycket åt.

Postad 09 juli 2007 - 10:02

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

MINUS!:

Menar du att detta är en begränsning på V2000? Du kan alltså inte smartzooma ut bilden från HDMI om du använder någon annan DVD heller? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Har aldrig provat med någon annan HDMI förut.
Och jag skulle vilja veta om det fungerar med någon annan tv.
Det är väl tveksamt om någon TV klarar att smartzooma en digital källa, varför jag tycker att DVD:n borde fixa det.

Postad 09 juli 2007 - 10:51

Maskot
  • Maskot
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är rätt säker på att det inte går.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har hittills kommit fram till att det endast går att föra över mp3 och jpg-filer från USB till hårddisk.

Postad 09 juli 2007 - 11:25

ulfw
  • ulfw
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag hade den lägre frekvensen på min 720:a, det är vibrationer från just HDD:n. Tog vanliga filtkuddar med dubbelhäftande tejp (typ möbeltassar från IKEA) och satte under fötterna på maskinen. 80% tystare direkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Har redan provat med filtkuddar under fötterna - jag tycker inte att det blev så mycket tystare.
Provade att lägga hela spelaren på ett par kuddar - då minskade det höga ljudet del.
Tänkte därför prova att lägga ljuddämpnings/vibrationsmatta som används för att tysta pc-lådor under för att se om det ger resultat.

Mao något i stil med http://www.kjell.com...400000,55100000

Frågan är om det kan påverka ventilationen negativt ?
Återkommer med resultat.

Redigerat av ulfw, 09 juli 2007 - 11:28.

Postad 09 juli 2007 - 11:33

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Om de inte täpper till ventilationshålen, så borde det gå bra. Förvisso avges en del värme direkt genom plåten också, men tror inte det är ett problem.

Postad 10 juli 2007 - 12:25

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har redan provat med filtkuddar under fötterna - jag tycker inte att det blev så mycket tystare.
Provade att lägga hela spelaren på ett par kuddar - då minskade det höga ljudet del.
Tänkte därför prova att lägga ljuddämpnings/vibrationsmatta som används för att tysta pc-lådor under för att se om det ger resultat.

Återkommer med resultat.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har byggt in mitt XBOX med motsvarande dämpareoch det funkar klockrent. Se bara till att det får tillräckligt med ventilation.

Postad 10 juli 2007 - 14:02

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Är väldigt intresserad av någon av dessa SONY modeller och är därför nyfiken på hur bildkvalitén är från DVD respektive TV vid uppskalning. Märker man skillnad på en bra LCD/Plasma om man väljer att skala upp till 720p respektive 1080? Någon med erfarenhet?

Postad 10 juli 2007 - 14:46

peter_lovgren
  • peter_lovgren
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Är väldigt intresserad av någon av dessa SONY modeller och är därför nyfiken på hur bildkvalitén är från DVD respektive TV vid uppskalning. Märker man skillnad på en bra LCD/Plasma om man väljer att skala upp till 720p respektive 1080? Någon med erfarenhet?

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker bildkvaliteten är väldigt bra. Jag tycker mig se en skillnad om jag växlar mellan tevens mottagare och HXD870 när den skalar upp till 1080p, men det kan iofs bero på att jag inte har exakt likadana bildinställningar på de ingångarna. En störig sak är att loggan för kanalen ligger inte längst upp i hörnet som den gör i vanliga fall, utan den hamnar en bit in i bilden. Den är väl inte i vägen precis men jag lägger märke till den iallafall.

Jag har ett problem med min som jag skulle vilja veta om fler lider av. Bilden stannar till medan ljudet fortsätter, det rör sig om 1-3 sek. Har märkt att jag ganska ofta får störningar när jag använder tevens mottagare, det bildas "block" i bilden medan ljudet fortsätter som vanligt.
Tror det kan vara så att vid de här störningarna så fryses bilden på DVD-inspelaren medan tevens mottagare låter bilden fortsätta rulla och så bildas det block i den. Förhoppnigsvis är det inget fel på inspelaren iallafall. Förstår ni vad jag menar? Nån som känner igen fenomenet?

Postad 10 juli 2007 - 14:48

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett problem med min som jag skulle vilja veta om fler lider av. Bilden stannar till medan ljudet fortsätter, det rör sig om 1-3 sek. Har märkt att jag ganska ofta får störningar när jag använder tevens mottagare, det bildas "block" i bilden medan ljudet fortsätter som vanligt.
Tror det kan vara så att vid de här störningarna så fryses bilden på DVD-inspelaren medan tevens mottagare låter bilden fortsätta rulla och så bildas det block i den. Förhoppnigsvis är det inget fel på inspelaren iallafall. Förstår ni vad jag menar? Nån som känner igen fenomenet?

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som ett klassiskt mottagningsproblem för digital-tv. Har du en egen antenn kan man ha problem med t.ex. att signalen störs av mobiltelefoner, bilar etc.

Postad 10 juli 2007 - 15:02

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0

<snip>
En störig sak är att loggan för kanalen ligger inte längst  upp i hörnet som den gör i vanliga fall, utan den hamnar en bit in i bilden. Den är väl inte i vägen precis men jag lägger märke till den iallafall.
<snip>

<{POST_SNAPBACK}>

Hm, men loggan (jag antar att du menar TV4-loggan osv) är väl inbakad i tv-sändningen och inget som mottagaren själv lägger dit lite godtyckligt? Kan det vara overscan-relaterat på nåt sätt? :)

Postad 10 juli 2007 - 15:17

peter_lovgren
  • peter_lovgren
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som ett klassiskt mottagningsproblem för digital-tv. Har du en egen antenn kan man ha problem med t.ex. att signalen störs av mobiltelefoner, bilar etc.

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag trodde då...

Postad 10 juli 2007 - 15:23

peter_lovgren
  • peter_lovgren
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

<snip>
En störig sak är att loggan för kanalen ligger inte längst  upp i hörnet som den gör i vanliga fall, utan den hamnar en bit in i bilden. Den är väl inte i vägen precis men jag lägger märke till den iallafall.
<snip>

<{POST_SNAPBACK}>

Hm, men loggan (jag antar att du menar TV4-loggan osv) är väl inbakad i tv-sändningen och inget som mottagaren själv lägger dit lite godtyckligt? Kan det vara overscan-relaterat på nåt sätt? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Men overscan gör väl så att hela bilden inte får plats? Allting ser helt normalt ut bortsett från att loggan är förskjuten. Ok det finns små skillnader mellan kanalerna. Bilden från Svt blir några millimeter mindre än vad tv:n egentligen är. TV4 fyller dock upp hela bilden. Svt (oavsett kana) är för övrigt de som blir mest hd-lika. Inte så konstigt kanske för de har väl bäst styrka och allt sånt där på sin signal.

Redigerat av peter_lovgren, 10 juli 2007 - 15:24.

Postad 10 juli 2007 - 19:08

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Har beställt en HX750 idag,,,hoppas den kommer under veckan. :)

Postad 11 juli 2007 - 22:16

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Förresten är det nån som vet hur man ändrar upplösningen,,på min LG 188 kunde man ändra på fjärren,,det tyckte jag var bra, det var lätt och man slapp att gå in i nån meny som låg långt ner i menyträdet.

Postad 12 juli 2007 - 07:42

Unregisterede5b6b57a
  • Unregisterede5b6b57a
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Hej!

Är det mer än jag som stör sig på att det inte går att växla till den analoga mottagaren eller dekodern under inspelning. Trodde faktiskt man kunde det :P , var ju lite av anledningen till att det blev köp av denna.

Kanske skulle satsat på en ren digitalbox med dubbla mottagare.

MVH

Björn

Postad 12 juli 2007 - 21:12

ulfw
  • ulfw
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har nu pratat med Sony-supporten på telefon - teorin är att ljudet med högre frekvens beror
på spole som inte riktigt sitter fast och därför orsakar tonen. Lämnar in maskinen på service, vilket Sony-supporten rekommenderade.

<{POST_SNAPBACK}>

Återkommer med resultat.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 15 juli 2007 - 14:37

peter_lovgren
  • peter_lovgren
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
På HXD870 finns en meny under HDMI-menyn som heter färg. Vilket av alternativen ska man välja där för att få bäst bild? Varierar väl från tv till tv men det kanske finns nåt alternativ som generellt sett är anses vara "bäst"?

Postad 15 juli 2007 - 19:41

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om Pixmania-versionen ej har stöd för Ca-modul.

Redigerat av Unregistered0e3a6535, 15 juli 2007 - 20:06.

Postad 16 juli 2007 - 08:24

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Borde det inte vara läge att göra den här tråden "Officiell tråd för RDR-HX650/750/950, RDR-HXD870/970/1070" snart?

Postad 16 juli 2007 - 09:12

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Hur står den sig bild- och ljumässigt mot tex en Denon 1930? Hur är den inbyggda boxen, är den bra?

Redigerat av Unregistered0e3a6535, 16 juli 2007 - 10:17.

Postad 16 juli 2007 - 11:36

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Kom att tänka på en sak: Kan man byta hårdisk till en större? Jag antar att det finns nån sorts info som måse ligga på hårddisken som identifierar den som en "Sony RDR-HX-hårddisk", men borde man inte kunna kopiera den på något sätt? Vore ju våldsamt smutt om man kunde köpa sig en HXD870, en lös 500GB-HD och en skruvmejsel liksom eftersom det enda som skiljer mellan modellerna är hårddiskstorleken...

Har det gått att göra så här på tidigare modeller?

Postad 17 juli 2007 - 22:22

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Hej på er. Jag har köpt 750:in. Har en fråga till er. Nån som har spelat in med timer? Har ni en knapp med timer på eran fjärr? När jag kollar på den sv manualen står det att jag ska trycka på knappen TIMER. Där står det GUIDE på min. Jag kommer allså inte in på Timerinställningarna.Och Guide Plus funkar väll inte i Sverige. Har canal+ sat kanaler.

Köpte den från TBH och fick inte med engelsk manual ens. Det var på Tyska, Hollänska o Spanska +nått mer språk. Har laddat hem den sv på PDF från Sony.Min fjärr heter RMT-D247P.

Redigerat av Unregistered9c62f4d9, 17 juli 2007 - 22:48.

Postad 18 juli 2007 - 09:19

jeje
  • jeje
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Bifogad fil  SonyRdr870.pdf   10,81MB   248 Antal nerladdningarJag har köpt min sony 870 på pixmania och kan verifiera att det inte finns stöd för ca-modul. Det blir ju tusenlappen billigare om man inte har så stort behov av detta. Fransk manual är vad man får, men jag har lyckats komma över en Svensk manual som jag bifogar här. I övrigt är jag skitnöjd med den här spelaren. Bra bild och ljud, svarar snabbt på fjärren.

jeje

Postad 19 juli 2007 - 09:05

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Hej på er. Jag har köpt 750:in. Har en fråga till er. Nån som har spelat in med timer? Har ni en knapp med timer på eran fjärr? När jag kollar på den sv manualen står det att jag ska trycka på knappen TIMER. Där står det GUIDE på min. Jag kommer allså inte in på Timerinställningarna.Och Guide Plus funkar väll inte i Sverige. Har canal+ sat kanaler.

Köpte den från TBH och fick inte med engelsk manual ens. Det var på Tyska, Hollänska o Spanska +nått mer språk. Har laddat hem den sv på PDF från Sony.Min fjärr heter RMT-D247P.

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan inte se på Divx-dvd samtidigt som man spelar in DVB-T på HDD:n.
"Olika bildsystem" eller nåt står det då..

EDIT: Fann Timer-knappen på fjärren..

Redigerat av JockeJ, 25 juli 2007 - 13:16.

Postad 19 juli 2007 - 11:56

Unregisteredf0c463fe
  • Unregisteredf0c463fe
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hej
Undrar bara om spelarna med Digital mottagare för Boxer kan spela in DD 5.1 ljudet på hårddisken respektive DVD. Eller är det så att det som spelas in är stereoljudet. Har någon testat?

Postad 19 juli 2007 - 18:24

H.A.C.
  • H.A.C.
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Köpte mig en 750 på netonnet idag.... Har kappt packat upp den än.. men kollar på min fjärr.. och där FINNS det en timer knapp ...

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.