Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung U600

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Evo SGH-U600 (Mobiltelefoner) 5 7.756756 (36) Inga priser

Postad 25 May 2007 - 00:35

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Lite "tips och trix":

- Man kan få ficklampsfunktion genom att hålla in någon av volymknapparna

- Genom att skriva *#0228# så får man lite mer detaljerad batteriinformation (spänning i mV, batteriets temperatur, när batteriindikatorn ändras mm)

- För att kunna filma i maximal upplösning får man ändra i kamerainställningarna -> video och ändra "inspelningsläge" från bildmeddelande till hela minnet

Postad 25 May 2007 - 05:49

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Filmningen hade jag redan lyckats hitta, den var ju obrukbar i originalläget, men de andra två funktionerna var nya för mig. Tack för tipsen, särskilt ficklampan har jag funderat på hur man kan aktivera.

Postad 25 May 2007 - 06:42

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Bra tips, mer sånt!!

Jag vet att detta låter löjligt men jag längtar redan efter uppföljaren till U600, om dom kunde fixa dom små sakerna som finns blir ju snart telefonen perfekt.

U700 kommer väl i sommar/efter sommaren? 3G telefon och 2mm tjockare, dock ingen radio (tror jag).

Postad 25 May 2007 - 19:47

peddjy
  • peddjy
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hm, är det bara jag som tycker att det är lite omständigt när man fått ett MMS, och sen vill svara på det via ett SMS.. när man trycker på "svara" knappen så börjar man skriva direkt i ett MMS.. Hade en SGH-760 innan och då när man tryckte på "svara" knappen så kunde man välja om man ville svara i ett SMS eller MMS. Dåligt! :)

Postad 26 May 2007 - 15:37

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Har lekt lite till med kameran. Lite svårt att hitta bra objekt bara. Här är både skärpan och färgerna helt ok och jag är ganska imponerad av bilderna för att vara en mobilkamera. :)

Bifogad fil(er)

Postad 26 May 2007 - 16:19

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Har lekt lite till med kameran. Lite svårt att hitta bra objekt bara. Här är både skärpan och färgerna helt ok och jag är ganska imponerad av bilderna för att vara en mobilkamera.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja j*vlar! Bara att hålla med. Har inte kommit till skott ännu - avvaktar tills jag fått min ouppackade och ubundna W880i såld (intresserade får gärna PM:a mig), men även om jag skulle få den såld i dag så har jag nog inte bestämt mig. Handlar om denna, om K810i eller om N95. Jag gillar denna skarpt, och de här bilderna gör ju att jag känner allt mindre oro för kameran (har annars trott att K810i har en något bättre kamera). Om det inte vore för att jag är inne i Sony Ericsson-svängen så vore nog matchen avgjord till U600:ans fördel vid det här laget, men nu måste jag bestämma mig mentalt för ifall jag vill byta märke, med nya menyer och allt vad det innebär. Har ju nämnt det tidigare här i tråden - folk i min omgivning varnar mig för Samsungs menyer. Där känner jag inte på samma sätt som med bilderna att frågetecknen har rätats ut riktigt ännu.

Sen har vi ju N95:an, men den slåss liksom på en egen bana, och där är det mest att jag inte känner mig redo att lägga så mycket på en telefon. Annars skulle det nog bli en sådan.

Beslutsångest!! :D

Postad 26 May 2007 - 19:33

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Jag funderade på K810i ett tag men det fick bli den här och jag är nöjd med allt utan sms-funktionen som jag inte kommer överens jämt.
N95 är ju på en helt annan nivå vad gäller funktioner...och pris. Du får 2 U600 för en N95 och dessutom kan du lägga 2 U600 på varandra och få samma djup som Nokian :)
Jag är egentligen inte så intresserad av väldigt hög kameraupplösning, då jag hellre använder en riktig kamera för att ta bra bilder. Dock är det en trevlig bonus. Är inte i något stort behov av varken WLAN då jag har min laptop eller GPS heller så för mig är det inget alternativ än på några år (när det är mer normala funktioner i telefonerna).

Postad 26 May 2007 - 21:59

dantheman13
  • dantheman13
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Har lekt lite till med kameran. Lite svårt att hitta bra objekt bara. Här är både skärpan och färgerna helt ok och jag är ganska imponerad av bilderna för att vara en mobilkamera.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja j*vlar! Bara att hålla med. Har inte kommit till skott ännu - avvaktar tills jag fått min ouppackade och ubundna W880i såld (intresserade får gärna PM:a mig), men även om jag skulle få den såld i dag så har jag nog inte bestämt mig. Handlar om denna, om K810i eller om N95. Jag gillar denna skarpt, och de här bilderna gör ju att jag känner allt mindre oro för kameran (har annars trott att K810i har en något bättre kamera). Om det inte vore för att jag är inne i Sony Ericsson-svängen så vore nog matchen avgjord till U600:ans fördel vid det här laget, men nu måste jag bestämma mig mentalt för ifall jag vill byta märke, med nya menyer och allt vad det innebär. Har ju nämnt det tidigare här i tråden - folk i min omgivning varnar mig för Samsungs menyer. Där känner jag inte på samma sätt som med bilderna att frågetecknen har rätats ut riktigt ännu.

Sen har vi ju N95:an, men den slåss liksom på en egen bana, och där är det mest att jag inte känner mig redo att lägga så mycket på en telefon. Annars skulle det nog bli en sådan.

Beslutsångest!! :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag väntar på min guldbronsfärgade U600 som ska komma på måndag. Och jag har haft en samsung i två år nu en Z107 som fungerat som en dröm. Det är jäkligt bra kvalite på dessa telefoner och u600 e bara så grym. Tänkte på en 880 oxo men vad fan en volvo... inget personligt val. Ge mig en Alfa Romeo, en mac och en tokslimmad Samsung! The ArtDirector is nööööjd... ;-)

Postad 27 May 2007 - 01:00

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

...och jag är nöjd med allt utan sms-funktionen som jag inte kommer överens jämt.

Uhhhh, det är PRECIS sådant som jag INTE vill höra!! Jag SMS:ar minst 1.500 SMS/månad, och en telefons SMS-vänlighet är fullständigt avgörande för hur jag ska trivas med den.

Tar tacksamt emot en beskrivning på mer i detaj vad det är som du inte kommer överens med kring SMS:andet.

Postad 27 May 2007 - 10:53

nv95jhle
  • nv95jhle
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej alla som har köpt denna som det värkar underbara telefon.

Jag har några frågor till er och dom som är kuniga på 3g eller 2.5 g teknink, själv osäker på vad 2.5 g är som en del säger att den här telefonen har.

Jag undra det finns ju diverse tjänster som svt och andra har som tex se på nyheter och liknande. Funkar dom funktionerna på denna telefon eller måste det vara en riktig 3g telefon.

Vill gärna få veta lite om vart gränsen går om det går att förklara vilka olika tjänster man kan ta emot i denna telefon,Jag vet ju tjänster som podradio, podtv ,ladda ner spel, spela på oddset svenska spel går det att göra allt detta?

Sen sista frågan film funktionen hur avancerad är den kan man jämföra den med en mediaspelare på några områden det finns ju en del enkla mp4 spelare kan den jämföras med en sådan??

Tack på förhand

Postad 27 May 2007 - 11:15

Golijat
  • Golijat
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej allihopa!! Har köpt min U600 för en vecka sedan och jag tycker att det är för mycket glapp i både utslajdat läge och normalt. Hur mycket glapp ska det egentligen vara? Om det är så mycket efter en vecka hur blir det då efter en månad? Har funderat på att skicka tillbaka den men vill ju veta om det är normalt eller inte, btw har aldrig haft en slide telefon :)

Redigerat av Golijat, 27 May 2007 - 11:17.

Postad 27 May 2007 - 14:42

Freed
  • Freed
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en fråga angående denna telefons sms-fumktion.
Jag är en sån som skickar enormt många sms och har problemet att telefonen blir full med sms hela tiden och jag måste tabort en massa sms som jag egentligen inte vill tabort bara för att bereda plats för nya.
Finns det någon programvara till denna mobil (lr andra Samsung mobiler, kör just nu med en Samsung Z500) så att man kan "tanka" över sms som man vill spara till sin dator? Jag har hört att det ska göra det till andra märken än Samsung, så jag undrar om det är någon som vet om det finns någon sån programvara till denna modell, lr andra?

Tack på förhand

/Freed

Postad 27 May 2007 - 16:00

Golijat
  • Golijat
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
@Freed
Det finns Samsung PC Studio där du kan spara alla dina meddelanden på datorn...

Postad 27 May 2007 - 17:49

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Håller med om att kameran tar grymt bra bilder, men är det bara jag som tycker att den är lite för seg när man trycker på knappen? Autofokus tar ju sin tid, men jag tycker det är svårt att hålla kameran stilla.

Tyckte oxå den var lite knölig att sms:a med i början (min första samsung) men det börjar kännas bättre. Jag tror att den blir rätt ok när man lär sig det nya systemet. Enda jag "stör mig" på är att det inte är så skönt att hålla den med en hand när man skriver.

Jag har inte det minsta glapp i min efter några veckors användande. Jag hade räknat med att det skulle bli lite glapp rätt snart, men jag är imponerad hittills. Dock är jag försiktig med hur jag hanterar den i uppslidat läge.

Postad 28 May 2007 - 12:46

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Mitt största problem med SMS-funktionen är att jag ibland kommer åt högra touch-knappen så man får välja på att spara det aktuella meddelandet eller slänga det. Inget sätt att bara avbryta, eller finns det..? Sedan har jag lite svårt att lägga in specialtecken. Det är lite omständigt att gå in och välja meny -> inmatningsmetod -> symboler, men det kanske finns något bättre sätt där också?

Kameran har ju en normal slutarknapp vilket gör att den fokuserar om man trycker lätt på knappen. Sedan tas kortet när man trycker in helt precis som på en vanlig digitalkamera.

Postad 28 May 2007 - 15:35

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
det blev en K810i för mig ;)
Känns säkarare, sen så är det lättare med mobilspelen :wub:

Postad 28 May 2007 - 15:43

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

det blev en K810i för mig :wub:
Känns säkarare, sen så är det lättare med mobilspelen :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Svaga människa ;)

Postad 28 May 2007 - 16:45

Milfadoodle
  • Milfadoodle
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Mitt största problem med SMS-funktionen är att jag ibland kommer åt högra touch-knappen så man får välja på att spara det aktuella meddelandet eller slänga det. Inget sätt att bara avbryta, eller finns det..? Sedan har jag lite svårt att lägga in specialtecken. Det är lite omständigt att gå in och välja meny -> inmatningsmetod -> symboler, men det kanske finns något bättre sätt där också?

Kameran har ju en normal slutarknapp vilket gör att den fokuserar om man trycker lätt på knappen. Sedan tas kortet när man trycker in helt precis som på en vanlig digitalkamera.

<{POST_SNAPBACK}>

Håll in # så kommer du direkt till symbolerna. (Håll in * för att växla mellan T9 och inte T9.)

Postad 28 May 2007 - 17:13

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Håll in # så kommer du direkt till symbolerna. (Håll in * för att växla mellan T9 och inte T9.)

<{POST_SNAPBACK}>

Se där ja, det var ju inte så svårt som det verkade. Tackar!! ;)

Postad 28 May 2007 - 18:21

Milfadoodle
  • Milfadoodle
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
För att installera java-program direkt från minnet:

Lägg programmet i annat-mappen.

Knappa in *#9998*4678255#

Bläddra till programmet så finns Installera att välja.

Umm, installera det.

Knappa in *#9998*4678255# för att deaktivera javatjohejset igen.

Programmet måste ligga i annat-mappen på telefonen, tror inte det funkar om det ligger på minneskortet.

---

Hade lite glapp i slajden på min u600 också men efter ett samtal till Samsung så fick jag plocka ut en ny telefon direkt i butik eftersom jag var inom DOA-tiden. Nu är jag helnöjd.

Postad 28 May 2007 - 18:38

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Mycket snack om SMS:ande här inne nu. :-)

Får ändå inte riktigt konkret kläm på vad det är som folk upplever som omständligt kring SMS:andet med telefonen. Kan ni konkretisera det? Vad handlar det om? Är det att växla mellan ord när T9-funktionen ger flera alternativ? Eller vad är det?

Mycket stor fråga i mitt väljande av telefon. Det ska gå att SMS:a med blixtens hastighet!! :-)

Postad 28 May 2007 - 20:19

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Får ändå inte riktigt konkret kläm på vad det är som folk upplever som omständligt kring SMS:andet med telefonen. Kan ni konkretisera det? Vad handlar det om? Är det att växla mellan ord när T9-funktionen ger flera alternativ? Eller vad är det?

Mycket stor fråga i mitt väljande av telefon. Det ska gå att SMS:a med blixtens hastighet!! :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, nu blev det lättare när jag fick veta hur man skulle göra. Det verkar ju löjligt att läsa manualen ;) Jag använder inte helt sällan specialtecken i mina meddelanden och då var man tvungen att gå via menyn -> inmatningsmetod -> symboler -> välj symbol...trodde jag iaf. Dock visade det ju som sagt att det räcker att hålla in #, vilket är klart mycket lättare. Annars fungerar det bra. Det är bara att mina osmidiga tummar kommer åt ena touch-knappen ibland så man snällt tvingas spara meddelandet och fortsätta. Sedan händer det att jag kommer åt * ibland => byter inmatning till siffror men det beror på att jag har min skrivteknik från min förra telefon. Båda sakerna är till 90% vanesak och det är inte alls lika vanligt som första dagarna. T9-delen fungerar utmärkt och knapparna har bra känsla trots sitt det tunna formatet.

Större problem då att man inte kan få signal OCH vibrator till SMS av okänd men korkad anledning.

Postad 28 May 2007 - 21:23

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, nu blev det lättare när jag fick veta hur man skulle göra. Det verkar ju löjligt att läsa manualen ;) Jag använder inte helt sällan specialtecken i mina meddelanden och då var man tvungen att gå via menyn -> inmatningsmetod -> symboler -> välj symbol...trodde jag iaf. Dock visade det ju som sagt att det räcker att hålla in #, vilket är klart mycket lättare. Annars fungerar det bra. Det är bara att mina osmidiga tummar kommer åt ena touch-knappen ibland så man snällt tvingas spara meddelandet och fortsätta. Sedan händer det att jag kommer åt * ibland => byter inmatning till siffror men det beror på att jag har min skrivteknik från min förra telefon. Båda sakerna är till 90% vanesak och det är inte alls lika vanligt som första dagarna. T9-delen fungerar utmärkt och knapparna har bra känsla trots sitt det tunna formatet.

Större problem då att man inte kan få signal OCH vibrator till SMS av okänd men korkad anledning.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack. Lugnar mig lite.

Ditt problem med signal kombinerat med vibrator är inget jag påverkas av. Har bara behov av vibrator när jag kör på ljudlöst. Men självklart håller jag med dig om att man ska ha valfriheten. Patetiskt att bygga in dylika begränsningar.

Postad 29 May 2007 - 07:26

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Hade lite glapp i slajden på min u600 också men efter ett samtal till Samsung så fick jag plocka ut en ny telefon direkt i butik eftersom jag var inom DOA-tiden. Nu är jag helnöjd.

Min telefon har börjat glappa ännu mer än när jag fick den. Hade lite i början och det är ännu mer nu (speciellt i stängt läge). Har bestämt mig för att lämna tillbaka den och dom får så lov att ge mig en ny, eller skicka den på reperation.
Vi får se hur det går.. oacceptabelt för en telefon som kostar 4.000 spänn.

Kunde väl lämnat tillbaka den direkt när jag fick den, men det var slut i lager överallt just då.. och jag har ju trots allt garanti.

Postad 29 May 2007 - 07:36

dantheman13
  • dantheman13
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Fick min guld/kopparfärgade igår. Mkt snygg och inget glapp på min vad jag har märkt. Några frågor dock. Finns det ingen inställning så att man kan se om det kommit sms, batterinivå, täckning osv på skärmen? Som det är nu är den ju helt svart när man skjuter ihop den? Man ser ju inte ens att telefonen är igång? På min förra Samsung Z107 så gick ju detta?

Sedan får jag inte igång internet. Laddad ner inställningarna från tele2. Först stod det "kontrollera dina wap-inställningar" men efter att ha markerat Tele2 inställningen så kom jag vidare men då står det istället "hittades inte" på startsidan och på samsungs bokmärke "fun" någoting så står det "filformatet stöds inte"???

Postad 29 May 2007 - 08:05

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jo det har jag kommit upptäckt, men jag tycker den är seg ändå, efter fokuseringen till kortet tas, inte alls precis som min vanliga digitalkamera iaf! :blink: Är det ingen annan som upplever den seg?

tips som jag upptäckte av misstag igår:
När man skriver sms kan man dubbelklicka på 1:an för att få färdiga smilies, kanske fler än jag som inte läser instruktionsboken som kan ha glädje av det! ;)

Postad 29 May 2007 - 09:36

Polargirl
  • Polargirl
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har nån beställt den röda varianten och fått telefonen? Jag beställde från InWarehouse för över en månad sedan (25 april) och har ännu inte fått någon telefon. I det senaste leveransbeskedet via e-mail har de angivit 9 maj som leveransdatum... *suck*

På webbsidan står dock "ca 1 vecka" om leveranstiden. Det har det dock stått i tre veckor nu. :blink:

Postad 29 May 2007 - 10:50

dantheman13
  • dantheman13
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Fick min guld/kopparfärgade igår. Mkt snygg och inget glapp på min vad jag har märkt. Några frågor dock. Finns det ingen inställning så att man kan se om det kommit sms, batterinivå, täckning osv på skärmen? Som det är nu är den ju helt svart när man skjuter ihop den? Man ser ju inte ens att telefonen är igång? På min förra Samsung Z107 så gick ju detta?

Sedan får jag inte igång internet. Laddad ner inställningarna från tele2. Först stod det "kontrollera dina wap-inställningar" men efter att ha markerat Tele2 inställningen så kom jag vidare men då står det istället "hittades inte" på startsidan och på samsungs bokmärke "fun" någoting så står det "filformatet stöds inte"???

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag fått fart på internet också. När jag fick nya inställningar från tele2 så fungerade det helt plötsligt.

Men det andra någon som vet? Går det inte att se att telefonen är igång att man fått sms, laddning, nättäckning osv på skrärmen när telefonen är i hopskjutet läge?

Postad 29 May 2007 - 11:16

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Har nån beställt den röda varianten och fått telefonen? Jag beställde från InWarehouse för över en månad sedan (25 april) och har ännu inte fått någon telefon. I det senaste leveransbeskedet via e-mail har de angivit 9 maj som leveransdatum... *suck*

På webbsidan står dock "ca 1 vecka" om leveranstiden. Det har det dock stått i tre veckor nu. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Har ingen information att hjälpa dig med, men håll oss gärna uppdaterade på hur det går för dig här i tråden. Är också intresserad av den röda. Bestämmer jag mig för en U600 så står det mellan guld och röd - den "vanliga" är lite "grå", och finns det lite hottare alternativ så är det förstås att föredra (med exempelvis K810i är det ju nattsvart - designen/färgen är knappast ett köpargument, och samma gäller N95:an - blir det någon av de två modellerna så är det av andra skäl).

Postad 29 May 2007 - 16:55

Golijat
  • Golijat
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

DOA-tiden är en vecka eller?

Min telefon har börjat glappa ännu mer än när jag fick den. Hade lite i början och det är ännu mer nu (speciellt i stängt läge). Har bestämt mig för att lämna tillbaka den och dom får så lov att ge mig en ny, eller skicka den på reperation.
Vi får se hur det går.. oacceptabelt för en telefon som kostar 4.000 spänn.

Kunde väl lämnat tillbaka den direkt när jag fick den, men det var slut i lager överallt just då.. och jag har ju trots allt garanti.

<{POST_SNAPBACK}>

Lämnar in min idag så får vi se vad de säger, reparation efter en vecka NEJ NEJ :blink:

Redigerat av Golijat, 29 May 2007 - 21:05.

Postad 30 May 2007 - 15:39

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Även jag är sugen på denna modell. Min Razr v3i känns tråkig nu :mellow:
På elgiganten så kan man ju testa dessa telefoner i skarpt läge. Blev lite kär :D

Såg att någon annan undrade över displayen i ihopfällt läge, att den blir helt svart. Jag undrar samma sak..

Om man får ett sms i ihopfällt läge indikerar displayen detta? Detsamma gäller samtal...indikerar den det i ihopfällt och kan man ha personlig bild på den som ringer?
(det sistnämda skulle jag gissa på ett JA men man måste ju va säker så man inte blir besviken)

Tacksam för svar.

Redigerat av Rainbow Brite, 30 May 2007 - 15:40.

Postad 30 May 2007 - 17:38

Golijat
  • Golijat
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Om man får ett sms i ihopfällt läge indikerar displayen detta? Detsamma gäller samtal...indikerar den det i ihopfällt och kan man ha personlig bild på den som ringer?
(det sistnämda skulle jag gissa på ett JA men man måste ju va säker  så man inte blir besviken)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, ja, och ja...du kan även ha video som spelas upp när någon ringer. Det ända jag stör mig på är att displayen slocknar så jä__a fort.

Postad 30 May 2007 - 18:23

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Tack så mycket för det snabba svaret! Då lutar det nog mot ett köp :angry:

Jag har samma problem med min display på Motorolan. Blir svart ganska snabbt. Även när man pratar med någon, så ska man kolla samtalstid eller annat under samtalet så måste man trycka på någon napp för att 'väcka' skärmen igen. Men jag antar att det är för att spara på batteriet.

Det brukar finnas en funktion för att ställa in tiden på skärmen innan den ska slockna alt. skärmsläckaren ska slå igång. (typ powersave mode..) Detta fungerar dock inte tillfredställande på min Razr. Inte som jag vill iaf :D . Kanske finns alternativ för detta på U600?

Någon som har en aning om när denna kommer i silver till Sverige?
Inte för att den nädvänigtvis är snyggare..ser lite plain ut men hade varit roligt o få se alla färger live innan man köper. Lutar dock åt den i blått.

Fattar inte varför dom inte släpper alla färger direkt..suck.. :mellow:
Finns ju i 6 färger totalt..
http://www.mobile-re...g-u600-en.shtml

Redigerat av Rainbow Brite, 30 May 2007 - 19:35.

Postad 30 May 2007 - 18:43

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Ja, ja, och ja...du kan även ha video som spelas upp när någon ringer. Det ända jag stör mig på är att displayen slocknar så jä__a fort.

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan ju ändra timeout-tiden under inställningar -> ljusinställningar -> tid för bakgrundsbelysning.
Det hur lång til den är normal och därefter nedtonat, båda i fasta steg. Kör själv med 10 s full belysning och 30 s på svagare.

Postad 30 May 2007 - 19:52

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
En till fundering bara...

Kan man svara utan att slida upp den?

Läste även i manualen (på samsungs hemsida) att tangentlåset slår på automatisk och för att lägga på måste man först trycka [i] knappen (eller dyligt) för att häve låset och sedan luren för att samtalet ska brytas. Upplevs det som krångligt eller har jag missförstått manualen??

Postad 30 May 2007 - 20:14

dantheman13
  • dantheman13
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Även jag är sugen på denna modell. Min Razr v3i känns tråkig nu :mellow:
På elgiganten så kan man ju testa dessa telefoner i skarpt läge. Blev lite kär :D

Såg att någon annan undrade över displayen i ihopfällt läge, att den blir helt svart. Jag undrar samma sak..

(det sistnämda skulle jag gissa på ett JA men man måste ju va säker  så man inte blir besviken)

Tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Kollad med Samsung om det här med att skärmen är helt svart i hopfällt läge. Och ja det går inte att göra något åt... :-( Frågade även om deras det är så att radion inte fungerar om man köper deras trådlösa headset 170. Och ja negativt där också man måste ha den medföljande headsetet med inbyggd antennsladd. Men annars är telefon mkt trevlig och snygg.

Postad 30 May 2007 - 21:30

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
kolla om du kan ställa om tiden iaf som Drunken_Duck skrev.

Redigerat av Rainbow Brite, 30 May 2007 - 21:41.

Postad 31 May 2007 - 00:52

tobisv
  • tobisv
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nån som använt denna med mac och kan berätta om det funkar bra? Programmet för att föra över kontakter/synka osv är bara för pc vad jag föstår?

Postad 31 May 2007 - 13:02

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Nu är ett stycke Samsung U600 Saphire Blue beställd!!
Köpte den ifrån Cyberphoto till ett bra pris. + fraktfritt.

När jag kollade igenom alla ÅF innan jag placerade ordern så såg jag att vissa inte inkluderade USBkablen i startkitet?? Så se upp om ni ska beställa. Den är ju essential..iaf för mig!

Postad 31 May 2007 - 13:11

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Det var lite konstigt om USB-sladden inte är med. Skriver de uttyckligen att den inte följer med eller nämns det bara inte? Den följde ju med i orginalförpackningen och inte som extra tillbehör. Samsungs svenska sida anger också att kabel medföljer.

Postad 31 May 2007 - 14:00

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
På Megastores hemsida så står den inte med i infon om vad som följer med i kittet, men USBsladden finns att köpa som tillbehör på samma sida...så jag tog då förgivet att den inte ingick, men om den ska följa med som standard så kan det ju stå fel på sidan. Jag vågade inte chansa iaf.

Dock så verkar det skilja lite på vad man får. På en sida så fick man enligt spec. med 'färgade skal'...något som låter suspekt för denna modell men men...

Postad 31 May 2007 - 21:09

TiarCHi
  • TiarCHi
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Hejsan här kommer en fråga till alla er som har en U600.

Kan man gå in på menyer och lyssna på musik när telefonen är i hopvikt läge?

Postad 31 May 2007 - 21:48

Unregisteredeb4da90b
  • Unregisteredeb4da90b
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Till: TiarCHi

Ja det går utmärkt att knappa runt i menyer och lyssna på musik samtidigt.
;)

Postad 31 May 2007 - 22:49

Unregistered685983cc
  • Unregistered685983cc
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Hur gör man för att lägga in musik direkt på minneskortet? Jag lyckas bara lägga in musik på telefon men eftersom den bara har 60mb i minnet så får man bara in ett par åt gången och sen får man flytta filerna i luren för att ha plats att fylla på ett par till.

Postad 01 June 2007 - 05:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det som brukar vara snabbast är juh att sätta minneskortet i en minneskortläsare å koppla till datorn..

På min p990 kommer det upp en ruta när jag stoppat i sladden där jag har olika alternativ...
Tex öppna den i utforskaren eller vad det nu stod..Så är det bara att dra över filerna

Postad 01 June 2007 - 05:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hellman7

Om sms:a är så viktigt för dig varför väljer du då inte en telefon som är gjord för det...
Med tangentbord ;)

Går ju betydligt fortare tycker jag iaf :unsure:
Om du nu inte bara skriver ja eller nej :unsure:

Postad 01 June 2007 - 12:15

dantheman13
  • dantheman13
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Hur gör man för att lägga in musik direkt på minneskortet? Jag lyckas bara lägga in musik på telefon men eftersom den bara har 60mb i minnet så får man bara in ett par åt gången och sen får man flytta filerna i luren för att ha plats att fylla på ett par till.

<{POST_SNAPBACK}>

När du anslutar telefonen så står det ju på skärmen om du vill ansluta den till Samsungs program eller som en vanlig enhet. Väjljer du det senare så dyker den upp som en vanlig diskenhet. Jag kan sedan dra låtar direkt från Itunes till minneskortet. Fungerade mkt bra.

Postad 01 June 2007 - 14:34

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Hellman7

Om sms:a är så viktigt för dig varför väljer du då inte en telefon som är gjord för det...
Med tangentbord  ;)

Går ju betydligt fortare tycker jag iaf  :unsure:
Om du nu inte bara skriver ja eller nej  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Njae, det håller jag inte med om. Jag tycker att det går rasande mycket snabbare med T9-SMS:ande på vanlig telefonknappsats, än på telefon med "fulltangentbord". Även om det säkert till viss del är en vanefråga och att jag skulle kunna öva upp snabbare SMS:ande på ett fulltangentbord, så tror jag inte att det kan nå den hastighet jag håller på en vanlig telefonknappsats.

Jag är RUSKIGT snabb!! :blink:

Postad 01 June 2007 - 14:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh jasså...

Du kanske borde testa å se vad du kommer upp i för fart med en telefon med tangentbord ;)

Postad 02 June 2007 - 02:22

Unregistered685983cc
  • Unregistered685983cc
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Det här låter kanske som en dum fråga men hur gör man för att sätta luren på ljudlös? :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.