Gällande 7dagars regeln som jag påpekade tidigare så sa Elgiganten killen på Kungsgatan att Elgiganten inte har öppet köp men om telefonen är defekt och det märks inom 7dagar så får man en ny i utbyte så länge dom har den på lager, men efter 7dagar så är det ett vanligt reparationsärende
Nokia N81
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Nokia N81 8GB
(Mobiltelefoner)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Nokia N82 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(45)
|
Inga priser |
Mjukvaruproblem Nokia N81 (0 inlägg)
|
17 år sedan |
G900, n78, n82, Diamond. Vilken? (31 inlägg)
|
17 år sedan |
Behöver akuthjälp! Nokia N82 eller Nokia 6220? (5 inlägg)
|
17 år sedan |
Nokia N82 och GPS-navigeringsprogram (19 inlägg)
|
17 år sedan |
Glappande N81 (7 inlägg)
|
17 år sedan |
G900 eller N82? (3 inlägg)
|
17 år sedan |
Mobilval, hjälp. Nokia 6220 Classic, N82 eller SE G900 (19 inlägg)
|
17 år sedan |
K850 eller N82? (4 inlägg)
|
18 år sedan |
Nokia N82 & GPS (2 inlägg)
|
18 år sedan |
Nokia N81 (15 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 05 December 2007 - 23:45
Gällande 7dagars regeln som jag påpekade tidigare så sa Elgiganten killen på Kungsgatan att Elgiganten inte har öppet köp men om telefonen är defekt och det märks inom 7dagar så får man en ny i utbyte så länge dom har den på lager, men efter 7dagar så är det ett vanligt reparationsärende
Postad 06 December 2007 - 12:51
tack tack!
Postad 06 December 2007 - 14:07
Ni som har koll.. vad kostar tjänsten att få fartkamerornas placeringar i GPSen? Någon snäll som vill sammanställa dessa GPS-kostnader, fartkameror och röstnavigering!?
tack tack!
Skrevs nyligen i en av N95 trådarna.
Postad 06 December 2007 - 15:18
Enligt konsumentköplagen och konsumentvägledaren så har företaget rätt att försöka få felet på en ny telefon åtgärdat (läs reperarat) och är alltså inte tvingade att byta ut telefonen direkt även fast det är en helt ny vara. Mitt förtroende för återförsäljaren jag köpte telefonen av blir dock inte högre av deras stenhårda och linjära seende på saken, vad har dom att förlora på att vara smidiga när de har en rullande årsomsättning på runt 100 miljoner SEK?
Edit: Jag vet att stor omsättning inte nödvändigtvis behöver betyda att man gör vinster i företaget men jag tror inte det går någon nöd alls på dem.
Redigerat av SwedishBadger, 06 December 2007 - 16:23.
Postad 06 December 2007 - 20:48
Här är länken till inlägget / sidan med kostnaderna för GPS:en.
Enligt konsumentköplagen och konsumentvägledaren så har företaget rätt att försöka få felet på en ny telefon åtgärdat (läs reperarat) och är alltså inte tvingade att byta ut telefonen direkt även fast det är en helt ny vara. Mitt förtroende för återförsäljaren jag köpte telefonen av blir dock inte högre av deras stenhårda och linjära seende på saken, vad har dom att förlora på att vara smidiga när de har en rullande årsomsättning på runt 100 miljoner SEK?
Edit: Jag vet att stor omsättning inte nödvändigtvis behöver betyda att man gör vinster i företaget men jag tror inte det går någon nöd alls på dem.
Hej BadgerBoy, du verkar ju kunna vår kära Konsumentköplag. Lite off topic, men äandå- Ett (vanligt) scenario: om jag vänder mig med min nyinköpta pryl till återförsäljaren och jag anser den är felaktig/trasig efter typ någon vecka eller två (dvs fel ifrån början), och de förespråkar att jag måste lämna in telefonen/prylen för att undersökning /repareration - har jag då rätt att istället häva köpet och få pengarna tillbaka?
Jag vill nämligen inte bli utan pryl i veckor/månader...
För att inte bli utan pryl/telefon tycker jag att man skall byta ut den "nya" prylen mot en ny vara ur hyllan (som flrhoppningsvis då är felfri), men enligt Kosnumentköplagen är det alltså återförsäljaren som bestämmer hurvida de skall rätta till felet på min produkt eller ge mig en ny likadan?
På ClasOhslon köpte jag en 200:- radio där 3.5mm-pluggen pajade efter 1 månad, jag fick välja mellan att få en ny eller pengarna tillbaka.
Butikerna resonerar nog annorluna om det rör sig om en telefon för 4000:- eller en TV för 15 000.
Postad 06 December 2007 - 23:21
Här är länken till inlägget / sidan med kostnaderna för GPS:en.
Hej BadgerBoy, du verkar ju kunna vår kära Konsumentköplag. Lite off topic, men äandå- Ett (vanligt) scenario: om jag vänder mig med min nyinköpta pryl till återförsäljaren och jag anser den är felaktig/trasig efter typ någon vecka eller två (dvs fel ifrån början), och de förespråkar att jag måste lämna in telefonen/prylen för att undersökning /repareration - har jag då rätt att istället häva köpet och få pengarna tillbaka?
Jag vill nämligen inte bli utan pryl i veckor/månader...
För att inte bli utan pryl/telefon tycker jag att man skall byta ut den "nya" prylen mot en ny vara ur hyllan (som flrhoppningsvis då är felfri), men enligt Kosnumentköplagen är det alltså återförsäljaren som bestämmer hurvida de skall rätta till felet på min produkt eller ge mig en ny likadan?
På ClasOhslon köpte jag en 200:- radio där 3.5mm-pluggen pajade efter 1 månad, jag fick välja mellan att få en ny eller pengarna tillbaka.
Butikerna resonerar nog annorluna om det rör sig om en telefon för 4000:- eller en TV för 15 000.
På mitt jobb (arbetar som säljare) har vi vissa regler. Tex byter man aldrig ut en mobil utan de ska alltid skickas på service. 2 dagar gäller för DOA och då får man en ny mobil alternativt pengar tillbaka.
Andra prylar upp till 1000kr bytes på plats och vi sköter sedan reklamation och krediteras för varan...
Postad 06 December 2007 - 23:28
Är själv tokigt nyfiken på det scenariot och har nu mailat konsumentvägledaren i min kommun, hoppas på snabbt svar ifrån dem under nästa vecka.
northernlight: Jag lämnade tillbaks min telefon mindre än 24timmar efter jag hämtat ut den så den återförsäljaren verkade ha "runt hörnet" princip när det gäller DOA, tyvärr.
Edit: Tillägg.
Redigerat av SwedishBadger, 07 December 2007 - 18:41.
Postad 07 December 2007 - 22:08
Det jag har funnit är att det är svårt att få fram vilka tillbehör som passar till, ringde Katching i e.m som ringde Nokia, inte ens de visste riktigt vilka tb som passade !!! ? Det tyckte jag var dåligt, det borde de väl ändå veta...???! De har ju redan släppt telefonen. Har iaf köpt ett litet fodral till mitt planerade inköp:unsure:
Redigerat av Unregisteredf92f5e5e, 07 December 2007 - 22:28.
Postad 08 December 2007 - 21:47
Postad 09 December 2007 - 10:25
Sökte på kollinummret å paketet var sorterat i Malmö på fredag kväll.
Så förhoppningsvis har jag den på tisdag eller onsdag.
Ska bli så himla najs att återvända till s60
Postad 09 December 2007 - 11:59
Tacksam för snar hjälp...
Postad 09 December 2007 - 12:07
Men kan det verkligen ha varit så enkelt?
Postad 09 December 2007 - 12:13
Postad 09 December 2007 - 19:33
Tryck stjärna längst ner till vänster för att byta bokstav i T9 lägetJa
så enkelt var det, du är en ängel !
På SE behöver man inte välja olika text alternativ...utan kan välja andra bokstäver ändå trots att T9 läge är aktivt.... men jag kommer kanske ha lite inkörningsproblem med Nokia, jag har nog tur som hittat er... men känns lite pinsamt att behöva fråga så enkla frågor, hoppas ni står ut med det
Postad 09 December 2007 - 22:07
Postad 10 December 2007 - 10:02
Mvh
Magnus
Postad 10 December 2007 - 10:12
Tips till er som funderar på att konvertera filmer till mp4 för N82. Använd WinAvi 3.1, färgåtergivningen är lika bra som originalet samt skarpheten på bilden, nackdelen är att filerna blir bara lite mindre än original filen
Postad 10 December 2007 - 12:38
För mig så vill inte garmin godkänna min interna gps (Jag har en N82)
Robert
Redigerat av Diesel77, 10 December 2007 - 13:59.
Postad 10 December 2007 - 22:13
Postad 11 December 2007 - 16:32
Alla inställningar till mobilen kommer automatisk gällande MMS och Telia Internet etc etc... Så är det iallafall med våra Telia abonnemang, har aldrig behövt ställa in något när det gäller dessa nya Nokia telefoner som E61, E50 samt N82 som vi hitills testat
Tips till er som funderar på att konvertera filmer till mp4 för N82. Använd WinAvi 3.1, färgåtergivningen är lika bra som originalet samt skarpheten på bilden, nackdelen är att filerna blir bara lite mindre än original filen
jag har telia men jag har fortfarande inte fått MMS att fungera, jag har aldrig haft problem med detta tidigare. Fattar inte vad som är fel? Någon som har Telia som kan hjälpa mig?
//Magnus
Postad 11 December 2007 - 18:50
Postad 11 December 2007 - 22:32
Detta känns som en onödig fråga men har du ringt och hört med Telia själva? Dom säljer N82 själva så inställningarna bör dom ha bra koll på.
Självklart har jag det, dom hänvisade mig till Nokia! Nokia´s support är ju inte lätt att komma i kontakt med...
Postad 12 December 2007 - 09:04
Postad 12 December 2007 - 16:25
"As for the rest, who are considering Nokia N82, we say it's a buy you will hardly ever regret. Looking at your options first won't hurt though. The simple math tells that Nokia N82 with an 8GB microSD memory card costs about the same as Nokia N95 8GB, so the choice between the two is purely a matter of priorities. Whether you prefer larger screen or xenon flash should tilt the scales this way or the other.
As for the cameraphone lovers, the decision is as simple as that - if you want the best camera on a phone and you're willing to pay for it, Nokia N82 is the way to go.
"
Redigerat av Midnight, 12 December 2007 - 16:26.
Postad 13 December 2007 - 16:37
Postad 13 December 2007 - 16:55
Har inte jämfört med n95:an men jag har en iAudio u3 som mest ligger hemma numera. Den är ju betydligt bättre, men inte så att det blir värt att bära med sig den till vardags. n82 räcker hyfsat till musiklysning skulle jag säga (och jag är relativt kräsen).Är det någon som har någon uppfattning om ljudkvaliteten på mp3 spelaren? Använder egna lurar så hur original lurarna är spelar ingen rol. Provade N95:an ihop med mina lurar och tyckte inte att den var någon höjdare. Är det någon som har någon uppfattning om N82:an är bättre?
Postad 13 December 2007 - 21:37
Annars är jag såååå nöjd, provat spelaren, navigering (kollat in att få in vart man är och kolla en rutt men inte kört och kollat men det verkar lovande. Såg föresten på Nokias hemsida att man kan köpa röstnavigering där för ca 700 sek för 3 år, om man vill ha... Jag som har Telia skulle aldrig kunna tänka mig betala 100:- i månaden för det, då känns i såfall 700/ 3år bättre, men inget som jag ska skaffa just nu.
Några gånger har ljudet varit lite konstigt när jag talat, men för det mesta bra. Men som sagt på det hela stora så är jag nöjd =)
Postad 14 December 2007 - 11:01
Nån som fått igång ett annat navigationsprog tex garmin, route66 etc.
För mig så vill inte garmin godkänna min interna gps (Jag har en N82)
Robert
Fick igång Route66 istället men det var inte lätt.
Postad 14 December 2007 - 13:21
Redigerat av Unregistered71ff3b8c, 14 December 2007 - 13:21.
Postad 15 December 2007 - 00:04
1) Kartongen från Telia's webb butik var inte plomberad, inga plastpåsar med batteri/headset etc.. var var plomberade heller - men telefonen hade skyddsplast. Samt att minneskortet redan var isatt. Skall det vara så?
2) Hur kan Nokia med att ge med ett leksaks headset för typ en hundring till en 5000:- telefon?
2) Blir ju lite sur när man för en gång skull läser en manual för att ta bort batteri luckan, samt sätt dit / ta bort batteriet. Hädanefter läser jag aldrig en manual igen... Batteriet sätts i tvärt mot manualen. Detsamma gäller luckan som tas bortgenom att hålla telefonen med låsspärren längst bort ifrån kroppen samt att trycka ner denna spärr samtidigt som man trycker luckan bakåt. Video instruktionen på Nokias webbsida stämmer ju för guds skull
3) Hur inaktiverar man Telias branding krafs så att standard grejorna syns?
4) Jag vill börja spela den musik som för tillfället finns i telefonen/ alternativt starta radion på med en förvald kanal, och detta genom att trycka på en enda godtycklig knapp (frånset knapplås sekvensen då) - om detta går, hur gör jag ?
5)Fixar ett BT headset detta (dvs trycka på en knapp på BT headsetet och musiken börjar spela / slutar spela?) Funderar på
-http://www.itechdynamic.com/en/products_spec.asp?cid=1&pid=02050
eller
-http://www.nokia.se/A4487180
Ser bara fördelar med iTech då man kan byta lurar. Båda har radio. Men det är ju garanterat att Nokia funkar med Nokia till 100%, medan det är icke garanterat att iTech stöds till fullo? Sedan kanske Nokias är bättre - men är inte direkt sugen på ett BT set för 1600:- nu...
Postad 15 December 2007 - 10:23
Redigerat av BlinkingLEDs, 15 December 2007 - 10:24.
Postad 15 December 2007 - 11:14
Det tråkiga nu är att mitt styrkors är trasigt ! Fungerar att trycka åt alla hållen förutom vänster, där jag måste trycka jätte hårt och får ingen klick-respons som dom andra riktningarna.
Om ni har några frågor ska jag försöka svara på dom om jag kan
Naviwheel på min N82 funkar åt alla håll än så länge efter 2 timmars användning, men "klick responsen" från höger sida är märkbart sämre än de tre andra...
Undra om det räcker med en mjukvaruuppdatering för att fixa så att Naviwheel kan användas som det är tänkt, dvs rotera mellan menyer/program/bilder/saker...
Postad 15 December 2007 - 14:01
Gjorde detta alldeles nyss - dvs uppdaterade kartor med Map Loader, funka för mig. Antar att du har valt anslutningsläget Dataöverföring och laddat hem senaste Map Loader på http://europe.nokia.com/A4509271Jag får ej map loader att fungera. Får upp ett meddelande att "map data is not compatible with the........." när jag startar map loader. någon som har en lösning?
HJÄLP
Kan någon ge mig en snabbkurs i Musikspelaren och dess genvägar? Det jag egentligen vill är att när jag laddat över låtar vill jag börja spela dessa med EN knapptryckning! Hur gör man? Det närmaste jag kommer är att få upp musikspelaren/Radiospelaren i "snabblistan" på startskärmen. Hur pausar man/stänger av ljudet i radion enklast från startskärmen utan att gå in i menyer?
Hur aktiverar man högtalaren när man lyssnar på Musikspelaren med headsetet i? Men radion går det...
Hur ändrar man Ljudinställningar i radion?
BUGG?
Jaha, ny startade telefonen om sig medans jag höll på att lära mig musikspelaren/radiospelaren! Och de försvann ifrån startskärmen.
Redigerat av snowstorm, 15 December 2007 - 14:41.
Postad 15 December 2007 - 16:54
edit: maploader alltså
Redigerat av BlinkingLEDs, 15 December 2007 - 16:55.
Postad 15 December 2007 - 17:08
Någon som har lyckats uppdatera sin telefon?
Mitt program säger bara att telefonen inte stöds...
Postad 15 December 2007 - 17:16
Då har man äntligen fått sin telefon...
Uppdatera vad? Om du syfter på firmware så finns det ingen ny firmware tillgänglig ännu
Postad 15 December 2007 - 17:29
Då har man äntligen fått sin telefon...
Uppdatera vad? Om du syfter på firmware så finns det ingen ny firmware tillgänglig ännu
Jag skulle se om det fanns någon.
Men programmet sa bara att telefonen inte stöds och ett stort rött kryss,
det borde väl vara "ingen uppdatering tillgänglig" eller nåt...
Postad 17 December 2007 - 10:48
Hoppas på det. Någon som har N82 som kan testa?Summan av kardemumman: HS45, AD-43 kanske passar till N82
Jag är sugen på den här telefonen, och jag är också intresserad av ifall AD-43, AD-54 eller annan adapter fungerar till den. Jag har hittat en recension där AD-54 följde med till telefonen (måste varit ett tidigt exemplar): http://www.smape.com...a_N82-prev.html och en forumtråd där en kille testat den med AD-43: http://forum2.mobile...p;postcount=390
Postad 17 December 2007 - 12:19
http://nseries-mobil...or-n95-n82.html
Jag funderar på BT headset från i-Tech i.s.f Nokia
http://www.itechdyna...p...2&pid=02050
AD-54 måste ju funka nu, fast Nokias support inte garanterar det
""I called nokia and asked, but they said it didn`t work, but they thought it would work with later FWs.""
Postad 19 December 2007 - 11:34
Samma sak för mig, fast här är det höger sida som klickresponsen är obefintlig. Lite av samma fenomen på "gröna" knappen, "röda" knappen har bättre respons på min.Det tråkiga nu är att mitt styrkors är trasigt ! Fungerar att trycka åt alla hållen förutom vänster, där jag måste trycka jätte hårt och får ingen klick-respons som dom andra riktningarna.
Hur är det för er andra N82-ägare, hur är era knappar?
Kommer antagligen lämna ifrån mig denna, men det är surt om dom reparerar den och klantar till något annat.
Undra om det räcker med en framtida mjukvaruuppdatering för att fixa så att det s.k. Naviwheel kan användas som det är tänkt, dvs rotera mellan menyer/program/bilder/saker...
Postad 19 December 2007 - 14:47
Samma sak för mig, fast här är det höger sida som klickresponsen är obefintlig. Lite av samma fenomen på "gröna" knappen, "röda" knappen har bättre respons på min.Det tråkiga nu är att mitt styrkors är trasigt ! Fungerar att trycka åt alla hållen förutom vänster, där jag måste trycka jätte hårt och får ingen klick-respons som dom andra riktningarna.
Hur är det för er andra N82-ägare, hur är era knappar?
Kommer antagligen lämna ifrån mig denna, men det är surt om dom reparerar den och klantar till något annat.
Undra om det räcker med en framtida mjukvaruuppdatering för att fixa så att det s.k. Naviwheel kan användas som det är tänkt, dvs rotera mellan menyer/program/bilder/saker...
Min #-knapp slutade fungera igår, men efter en omstart funkade det igen. Mycket mysko.
Postad 19 December 2007 - 16:09
Postad 19 December 2007 - 23:26
Redigerat av Unregistered1ff325c1, 19 December 2007 - 23:27.
Postad 20 December 2007 - 00:13
Filmerna blir kraftigt degraderade (icke optimerade originalklipp det är filmerna direkt fårn mobilen).
Logga in för att tanka filmerna.
http://www.vimeo.com/user319230/videos
Postad 20 December 2007 - 12:52
Ja beställde en idag. De hade den i lager men ja lär väl inte få hem den imorgon för det tyvärr.
Men men mellandagarna vill ja nog hoppas på iaf.
Blir lite nervös när ja läser om trasigt skal för lite tappande i golvet.
Fan ja har ju en fulovana att kasta mina mobiler genom hela vardagsrummet ner i soffan.
O de händer ju att ja missar lr att mobilen studsar vidare ner på golvet
Min 6233 har iaf hållt för sånt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Mjukvaruproblem Nokia N81
28 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler