Kom att tänka på egna erfaranheter och observationer...
Jag hamnade av någon anledning på en sån där "lägsta budet" sida och fastnade direkt på konceptet att kunna
kamma hem någonting, säg en 42" lcd värde 15 000 kronor, för minst 1 krona! Britterna som jag tror kom på koncepter är ju genier... Så jag la något bud, fattade inte taktiken riktigt så jag la när det var hela en vecka kvar och hade det lägsta och det unika samt flera unika! Men när tiden börja ta slut märkte jag att alla mina bud blivit röda och därmed uttagna, så jag ville rå båten i land då jag lagt en eller två hunkor..
Slutade med en faktura på 1800 spänn, naaaajs? -not-
Det roliga var att jag blev så lack så jag vägra ge mig, nästa gång tvn dök upp så skulle jag hugga till.. Körde allt sista dagen, landade på 2000 kronor och vann slutligen tvn! Märkte dock alla rävar som spelade taktiskt sista fem minuterna, när alla andra av mina "unika" bud blev tagna! Detta gör jag inte om, trots turen jag ändå hade!
Sedan kom jag att tänka på mina farföräldrar, som hade fastnat i det otroligt svenska traditionella Bingolotto. 10 års prem på lotter och kanske max 1000-2000 kronor sammanlagt. När jag zappade igenom kanalerna en söndag så hamnade jag på bingolottos sändning och där var den en tant och en gubbe (70-80 år) som hade vunnit först en gång på "Superfemman" som ger mex 3 miljoner tror jag.. Den gången hade de DUBBEL LOTT och när jag såg programmet hade det således kommit med en gång till, också till "Superfemman"!!! Minns inte vad dom fick andra gången men det var nån miljon...
Men vem sa att livet vore rättvist? Skicklighet och taktik, FYF*N, hörde ni om norskan, 12 åringen som vann 20 miljoner på nätpoker? Hon skulle visst köpa hus till hennes päron... Skrattretande