Xbox Live's Major Nelson
Battlefield: Bad Company (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(7)
|
79:- |
Postad 27 March 2008 - 14:48
Xbox Live's Major Nelson
Postad 27 March 2008 - 20:57
Postad 28 March 2008 - 09:04
Det första beror givetvis på att man är lätt dum i huvet och inte fattar vad man ska göra när man spawnar nånstans mitt i ett rasande inferno, man kollar kartan och ser lite trianglar som tydligen ska ha något med ens uppdrag att göra.
Jag fattar inget, jag dör mycket, jag dödar litet, min lilla flicka blir rädd för pappa som ser jätteilsk ut....sen laggar det oxå.
så sammanfattar jag de tre första rundorna med assault.
Nu hamnar jag i fjärde rundan på en ökenbana och väljer Recon och sniper som vapen, väljer ett tak som ger mig lite utsikt över fältet och nu spelar man tack och lov som amerikan därav förstår man lite mer, där en röst tidigare vrålat något på ryska eller arabiska, klingar det nu igenkännade direktiv om vad som gäller! Det som gäller är att jobba sig igenom fiendernas baser med guldkistor, förstör en och lås upp nästa del av banan, där nästa "kista" befinner sig.
Att nu stå på detta tak och ge krypskytteunderstöd åt laget är riktigt kul.
Och att nu äntligen få lite kills på sitt konto gör ju livet så mycket roligare. Jag spelar hela rundan som recon och skrapar ihop en andraplats på poängtoppen när matchen är slut och nu är det helt plötsligt KUL!!
Sammanfattningsvis efter endast ett tiotal matcher så finns det massvis jag saknar, skjuter jag någon med sniper i huvet så får han gärna dö varje gång, inte var tredje.
Med cod4 som referens så stiger man ju rätt in i sirapsland och det som stör mig lite är att siktet inte svarar direkt när man siktar...accelererar liksom lite i början...som att dra igång en åtmotor.
Spela som assault är hopplöst, jag skjuter å spränger å skriker men dom dör inte, där har vi frustrationsbiten, att tömma ett halvt magasin i någon borde resultera i en kill men icke! sen vet jag ju iofs inte hur mycket som verkligen träffar då laggen ständigt gör sig påmind.
Spela som assault är hopplöst....förutom när man vill ta sig in i byggnader...happy face.....att byta till granatgevär och blåsa ett hål i väggen, antingen för att man vill igenom eller för att en fiende står och trycker innnaför, är spelglädje.
Fordonsbiten är inget jag kan säga så mycket om förutom att jag körde pansarvagn en gång....fastnade i en trappa och fick en granat upp i arslet.
Sen att man får vänta 10? sekunder på att spawna gör att man tappar tempo och blir lätt surmulen.
Mycket känns halvfärdigt men har grym potential.
Nu är detta som sagt var mina intryck efter endast ett tiotal matcher och under förutsättningar med lagg som inget fps bör genomföras i.
We´ll meet again Mr. Battlefield BC
Postad 28 March 2008 - 10:03
DICE har aldrig varit vidare bra på att göra deras vapen effektiva, kommer ihåg på BF1942 när man seriöst kunde tömma et kulsprutemag på en kille och han dog inte. Jag sköt så mycket så att magasinet som inte ens kunde ta slut tog slutmassa text
Som tur är det ju en BETA du lirar så var inte allt för uppgiven om buggarna, dom kommer [förhoppningsvis] att försvinna. Sniper-problemet med omöjliga kills har ALLTID funnits på BF-spelen, t o m i BF2. Du kunde vara 10 meter från en kille och skjuta honom i huvudet med en Barret 50 cal, inte fan dog han. DICE måste bli bättre på det mest vitala, deras vapen.
Jag sitter här och hoppas verkligen på att detta spelet kommer bli vändpunkten i den så annars prisade serien.
Edit: En fråga, hur buggrapporterar man på Betan? Inte för att jag har en betanyckel men är intressant att veta. Antagligen så buggrapporterar ju inte ens 10% av dom som lirar betan.
Redigerat av Unregistered801fc485, 28 March 2008 - 10:04.
Postad 28 March 2008 - 10:19
Postad 28 March 2008 - 10:25
Jaja, får man en beta nyckel av general noshörningsunge så får man ju prova iallafall.
Postad 28 March 2008 - 10:25
Spela som assault är hopplöst, jag skjuter å spränger å skriker men dom dör inte, där har vi frustrationsbiten, att tömma ett halvt magasin i någon borde resultera i en kill men icke!
Håller med helt. Var i stort sett omöjligt att döda någon, varesig det var med kulor eller granater. Miniuzi med ljuddämpare i COD4 gör mer skada än vad default assaultgevär gör i BF betan.
Redigerat av bananplanta, 28 March 2008 - 10:27.
Postad 28 March 2008 - 10:52
Lagget beror nog troligast påHum. Om de har lagg vid betaspelandet på deras dedikerade servrar, hur kommer det då att se ut när detta spelet släpps?
Jaja, får man en beta nyckel av general noshörningsunge så får man ju prova iallafall.
1, Att spelet inte är helt färdigoptimerat än
2, Att EA inte använder alla sina servrar för betatestarna.
No worries
Postad 28 March 2008 - 12:03
Intressant synpunkt. Visst finns det vissa problem med sniperbössans träffsäkerhet, det håller jag med om! Dock tycker jag att cod4 är än sämre på den punkten, även efter patchen faktiskt.Sammanfattningsvis efter endast ett tiotal matcher så finns det massvis jag saknar, skjuter jag någon med sniper i huvet så får han gärna dö varje gång, inte var tredje.
Med cod4 som referens så stiger man ju rätt in i sirapsland och det som stör mig lite är att siktet inte svarar direkt när man siktar...accelererar liksom lite i början...som att dra igång en åtmotor.
Recon är min standardklass i liret. Särskilt när man låser upp det laserguidade flyganfallet mot tanksen, då känner man sig som en gud! Man bara smyger bakom fiendens linjer och slår sönder alla deras försök till samlad attack/försvar
Igår sniprade jag ett träd, och motståndaren dog av att få det på sig. Tillfredsställelse!
Postad 28 March 2008 - 12:05
Tror det står 60 points to next rank eller liknande och till höger om det hur många points man har....men mig veteligen har jag inte "rankat" upp? Behöver man göra ett aktivt val eller är det inte implementerat i betan?
Postad 28 March 2008 - 12:11
Postad 29 March 2008 - 08:58
Jämförelsen med cod var mer "hastighetsmässigt" i avseende förflyttning och aiming....cod frustrerar lika mycket det, med sniperbysse.....och igår flöt det på riktigt bra när vi testade lite på kvällen, men händer fortfarande att man drar en granat i ögat på någon som bara fortsätter framåt....ser hellre att man stryker med dom man är inom ett par meter från nedslagsplats......å denna ###### spawntid.....Intressant synpunkt. Visst finns det vissa problem med sniperbössans träffsäkerhet, det håller jag med om! Dock tycker jag att cod4 är än sämre på den punkten, även efter patchen faktiskt.Sammanfattningsvis efter endast ett tiotal matcher så finns det massvis jag saknar, skjuter jag någon med sniper i huvet så får han gärna dö varje gång, inte var tredje.
Recon är min standardklass i liret. Särskilt när man låser upp det laserguidade flyganfallet mot tanksen, då känner man sig som en gud! Man bara smyger bakom fiendens linjer och slår sönder alla deras försök till samlad attack/försvarEn annan kul klass (glömt namnet) är den med hagelbrakaren och bazookan. Enormt kul att plocka ut en dröse motspelare som naivt tror sig kunna undkomma sitt öde genom att gömma sig bakom en betongvägg.
Igår sniprade jag ett träd, och motståndaren dog av att få det på sig. Tillfredsställelse!
Postad 29 March 2008 - 09:12
tja, jag fattar det då inte.
Inte jag heller faktiskt.
Körde 4-5 timmar igår, men tyckte det blev för enformigt efter ett tag.
Snipergevären är mycket mer krävande än i COD4 tycekr jag. Det tar längre tid för kulan att komma fram till målet. Det gör att fienden antingen måste stå helt still, eller att man ska vara grym på att skjuta där den ska springa.
Redigerat av bananplanta, 29 March 2008 - 09:16.
Postad 30 March 2008 - 11:17
Det är långsamt, man kan ju fan se sina skott och de går ju verkligen i slow motion.
Handgranater är helt världelösa. Man har ingen riktig känsla i dem.
Kontrollen känns bara jävligt slapp och okontrollerbar. Långt ifrån exakt.
Vet inte om det ska lika någon form av realistiskt inslag men man stör sig rätt friskt på det ibland.
Postad 30 March 2008 - 14:18
Jämförelsen med cod var mer "hastighetsmässigt" i avseende förflyttning och aiming....cod frustrerar lika mycket det, med sniperbysse.....och igår flöt det på riktigt bra när vi testade lite på kvällen, men händer fortfarande att man drar en granat i ögat på någon som bara fortsätter framåt....ser hellre att man stryker med dom man är inom ett par meter från nedslagsplats......å denna ###### spawntid.....
Spawntid = öltid
Tycker ändå at det är ruskigt skoj att spränga sig fram genom hus och dylikt
Postad 31 March 2008 - 18:27
"Hej
Tack för ditt email och din feedback.
Vi har vidarebefodrat detta mail till våra utvecklare.
Vänliga Hälsningar
DICE"
Postad 31 March 2008 - 19:43
Så om dom fixat det till releasen så vet vi vem vi ska tacka
Postad 31 March 2008 - 20:01
Postad 07 April 2008 - 09:09
Postad 07 April 2008 - 09:33
Postad 07 April 2008 - 10:04
Postad 07 April 2008 - 10:07
Postad 07 April 2008 - 11:21
Vapenkänslan när det handlar om rekyl, ljud osv är jättebra. Det finns fortfarande lite buggar som att sniperriflen inte alltid går att sikta med, men det lär försvinna till släppet. Det är dock fortfarande så att man endast skjuter med ärtpuffror på varandra, och detta är mer än aningen störigt.Men kan någon betatestare som har spelat tidigare BF-spel svara mig, har Battlefield äntligen fått vapenkänsla eller är det ett dött lopp som vanligt när det kommer till BF?
Postad 10 April 2008 - 12:37
http://kotaku.com/37...-weapon-charges
Just to verify all of this information, we got in touch with EA directly, and a representative for the company verified all of the above information, stating that the guns would never be available for purchase, and that the DICE folks, being big on community feedback, were testing the waters with the DLC idea. Turns out the waters were far too hot.
Edit: Vad är det jag hör om att det inte finns fallskärmar i spelet? Hoppa fallskärm på fiendens outposts är bland det roligaste i battlefield 1942 ju.
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 10 April 2008 - 12:44.
Postad 10 April 2008 - 13:57
Postad 13 April 2008 - 17:15
(Nyfiken PS3 ägare som inte har tillgång till demot...
Redigerat av Garrett, 13 April 2008 - 17:16.
Postad 13 April 2008 - 18:52
Redigerat av bananplanta, 13 April 2008 - 18:52.
Postad 14 April 2008 - 11:09
Känslan är enligt mig skit jämfört med COD4. Kommer inte köpa det här vid release.
Vad fasen säger du?
Postad 14 April 2008 - 11:58
Vad fasen säger du?
Jag som är riktigt hypad över ett nytt BF spel... inte kul att höra...
Det är väl troligtvis en jämförelse med CoD4 och inte med exempelvis Battlefield 2. (Antagande). Gillade man BF2 så kommer nog BFBC funka det med. Har dock inte testat betan själv så jag har egentligen ingen aning :/ Skulle ju kunna vara precis hur dåligt som helst faktiskt. Men jag hoppas på något i stil med BF2 helt klart. Vet dock inte vad jag skall göra om det inte finns någon "Wake Island"-bana.
Postad 14 April 2008 - 12:24
Postad 14 April 2008 - 13:07
Det är väl troligtvis en jämförelse med CoD4 och inte med exempelvis Battlefield 2. (Antagande). Gillade man BF2 så kommer nog BFBC funka det med. Har dock inte testat betan själv så jag har egentligen ingen aning :/ Skulle ju kunna vara precis hur dåligt som helst faktiskt. Men jag hoppas på något i stil med BF2 helt klart. Vet dock inte vad jag skall göra om det inte finns någon "Wake Island"-bana.
Ohhh, Wake Island, grymt bra bana.... väcker minnen... 80-0 i K:D med J-10, hehe
Postad 14 April 2008 - 16:11
Det är väl troligtvis en jämförelse med CoD4 och inte med exempelvis Battlefield 2. (Antagande).
Helt riktigt, eftersom jag skriver 'jämfört med COD4' så jämför jag med COD4
Postad 14 April 2008 - 16:40
Postad 14 April 2008 - 17:09
Helt riktigt, eftersom jag skriver 'jämfört med COD4' så jämför jag med COD4
Haha
Min poäng var att man nog kommer att uppskatta spelet om man gillade de tidigare spelen i serien. Jag gillar COD4 men längtar efter ett spel med större banor och fordon.
Har sneglat lite på Frontlines men kommer nog vänta på Bad Company. Känns som fler kommer köpa och spela det spelet online.
Postad 08 May 2008 - 12:15
Postad 08 May 2008 - 15:05
Redigerat av bananplanta, 08 May 2008 - 15:05.
Postad 08 May 2008 - 15:15
Den väntar jag på!Ingen som nämnt detta innan? http://www.battlefie...se-announcement
Såg att det släpps en beta inom några veckor
Gillar konceptet med att skapa en rolig spelmiljö istället för realistisk. Dessutom gratis!
Postad 09 May 2008 - 06:39
Nä det kommer väl bara till PC? Det här är 360 forumet
oj då, svor visst (igen) i 360-kyrkan
Skapar ny tråd på rätt ställe.
Redigerat av MrSpokk, 09 May 2008 - 07:30.
Postad 11 May 2008 - 00:12
"DICE, a studio of Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) today announced that a demo for its highly anticipated summer release, Battlefield: Bad Company™ will be available on Xbox LIVE™ Marketplace* and PLAYSTATION® Store* on June 5. Players will land on the battlefield as part of the ‘B’ or Bad Company, a wayward band of soldiers more interested in the pursuit of gold and personal financial gain than following the rules. Gamers will get a sneak peek at how tactical destruction changes the way shooters are played, both offline and online in the single player and multiplayer demo."
Postad 03 June 2008 - 07:17
Flyter mycket bättre än i betan, kan dock hacka lite när två tanks står och pumpar sönder byggnader och man ger sig in i infernot.
Sp delen var över på 10 min och gav goda intryck på den tiden.
Kul att förstöra saker.
Alltid.
Mp delen har jag kanske kört 3-4 timmar och det är kul men jag är ju indoktrinerad i CoDs värld så det är lite ovant...speciellt att man bör använda sig mer av fordon, det kommer säkert naturligt vad det lider.
Postad 03 June 2008 - 08:17
Kommer det gratis demo på Marketplace snart?
Bizhop: jag lirade mycket BF 1942, vietnamn, desert combat m.m. och funderar också på hur det kommer kännas nu när man spelat mycket cOd4. Av min erfarenhet så har BF-spelen inte så skön känsla när man bara springer omkring på sina bara ben med en kulspruta i handen utan det är mer fokuserat på helheten med flygplan, pansarvagnar, jeepar m.m. Hade ju vart störtskönt med ett cod4 fast med alla BF-fordon. Men nu har jag inte lirat de nyare BF-spelen så kanske det blivit bättre.
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 03 June 2008 - 08:22.
Postad 03 June 2008 - 09:17
Såg folk på min kompislista som lirade detta igår, vart har de fått tag i demoskiva?...
Kommer det gratis demo på Marketplace snart?
Jag vet en viss spelsida har lottat ut koder så man får early access till demot, men demot kommer släppas publikt snart.
Postad 03 June 2008 - 09:18
Så är det....man är bortskämd med cod....men det finns ju bitar som drar upp det hela, frostbiteav min erfarenhet så har BF-spelen inte så skön känsla när man bara springer omkring på sina bara ben med en kulspruta i handen utan det är mer fokuserat på helheten med flygplan, pansarvagnar, jeepar m.m.
fick en kod från xboxlife via en enkel tävling.
Postad 03 June 2008 - 10:19
Jag vet en viss spelsida har lottat ut koder så man får early access till demot, men demot kommer släppas publikt snart.
Eller så känner man någon på DICE så får man en kod
Ang Betan, Körde lite SP igår bara, och har endast testat MP som hastigast för en tid sen. Jag vill gärna vara patriotisk och hoppas på att BF:BC blir en topptitel. Men som någon nämnde så går allt lite segt, och då jämför jag med CoD4. Spawningtider, löpa, sikta osv. Detta i MP då, eftersom man ofrivilligt jämför med kungen CoD4 just nu. I SP har nog sådant mindre betydelse då jag antar att spelets händelser och uppläg utformats efter kontrollen. Men det är ett välgjort spel som verkar ha ett SP läge att räkna med, vilket man ju inte får veta förän fullversionen släpps.
Summerar att jag tror att det absolut kommer tåla en eller två genomspelningar i SP om uppdragen är så roliga och varierande som de verkar, helikopter, roliga scriptade sekvenser osv. Men att CoD4 i mina ögon kan se sig väldigt ohotade i hänseende på MP om inget drastiskt förändras tills fullversionen släppts.
Redigerat av Unregistered40880, 03 June 2008 - 10:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
1 bild
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?