Slutet var lite taskigt då...
Du kanske ska spoilertagga lite.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 07 March 2008 - 11:52
Det där tackar alla vi som inte sett filmen för.... känns ju lite meningslöst att gå och titta nu när man vet slutet...!!! Redigerat av Unregistered36883, 08 March 2008 - 22:27. Postad 07 March 2008 - 11:55
Filmen är värd titten iaf tycker jag, men ja, var lite dumt att inte tagga det. Postad 07 March 2008 - 23:23 Tack för den, klantarsel! Betyder "Super-Mod" att man sabbar för andra och sedan inte bryr sig om att redigera sin tabbe? Postad 10 March 2008 - 17:58
Denna rullen verkar asgrym. Blir så deppig när jag tänker på att den inte kommer släppas på HD-DVD
Postad 25 March 2008 - 09:24
Jälar! Den där boxen var dundersnygg! Undrar om plåten är tillbucklad eller om det är målat på?
Postad 04 April 2008 - 17:22
Ingen som hört/sett/läst något om när den kan tänkas dyka på på en BD skiva nära mig...????
Postad 05 April 2008 - 15:53
25/6 verkar vara releasedatum för Cloverfield på discshop Postad 05 April 2008 - 16:01
Och för dom som känner sig hågade så släpper Ezydvd i vanlig ordning en egenhändigt ihopsnickrad tin....
clover1.gif 43bytes
0 Antal nerladdningar
clover2.jpg 14.43K
0 Antal nerladdningar
clover3.jpg 15.58K
0 Antal nerladdningar
Postad 06 April 2008 - 18:50
Såg den idag och ######r vilket maffigt ljud det var i övrigt var den klart sevärd
Postad 06 April 2008 - 20:05
Jag tyckte den var mycket väl genomförd. OK - det finns några logiska brister som några påpekat
tidigare men i den här typen av filmer köper jag det rakt av. D v s om det är välgjort i övrigt som i det här fallet. Tekniskt bra, bra skådespeleri och "lagom" lång. Slutet? Ett helt logiskt slut enligt min mening. Det är kul/fyndigt med filmer som väcker lite teorier efteråt som tex Donny Darco och Blaire Witch (stavning ok?) En stark 4/5:a från gubben. Postad 07 April 2008 - 14:10
Jag störde mej på inspelningen med skakig kamera ala mobilinspelning som det skulle likna, jag stängde av efter en halvtimme...
Postad 07 April 2008 - 19:48
Ja, filmen i sig var väl sådär. Klart sevärd iaf.
BiLD: Tycker att det kan bli lite jobbigt ibland med en handhållen kamera, jävligt skakigt. På bio måste man blitt helt förvrängd i ögonen. Dock ger den här typen av filmning en helt annan känsla. LJUD: Mkt effektfullt och det ska bli najs att höra det i 5.1-ljud. öVRIGT: Man kan inte att specialeffekterna var dåliga. Jäklar vad snyggt! Dock finns det en scen (censur): när de går i tunnelbanan och mini-monstrerna anfaller dem. Ser inte helt mega snyggt ut och där kunde de lägga på lite mer tid för att göra det snyggare. Postad 07 April 2008 - 23:37
Helt klart en stark fyra. Hur man kan stänga av i denna filmen fattar jag verkligen inte. Hoppas inte på en uppföljare utan kanske en liknande film från mr abrams.
Postad 09 April 2008 - 17:07
Ja, ljudet var riktigt fint. Bra film Postad 13 April 2008 - 22:46
Såg filmen idag och gillade den skarpt, blir en enorm känsla med handkamera och i den här filmen fungerade formatet.
Kan nog tänka mig att det blir en uppföljare framöver och den kommer alla fall jag vara sugen på att se. Postad 14 April 2008 - 18:22
Såg ned på bio, fy **** vilken bioupplevelse. Det bästa jag sett på länge, dock förstördes lite av filmen på grund av att biskopsgårdens mentalstyrelse valt att släppa ut alla coola kids samtidigt.
Vore coolt med en tvåa, vill verkligen ha en bra förklaring. Hellre det än en massa copycats i alla fall. Postad 14 April 2008 - 19:23
Nu har ja inte sett filmen mer än lite småsnuttaar av den. Har vart riktigt osäker på om ja vill se denna eller ej. Alla småsnuttar får ju en att inte vilja se den, skakig kamera o svårt o fatta riktigt vad som händer. Men efter att ha läst alla inlägg här o diverse siter o teorier så känner ja attja måste se den.
Men ja har iaf lite teorier:
Spoiler
![]() Osammanhängande kanske men det är så ja tänker just nu, återkommer när filmen är sedd (om ja ser den NYTT: Har nu sett filmen och tycker den va klart sevärd. En 2a tycker ja mycke väl skulle passa in men inte i samma handkamera-format som denna utan mer som en riktig film eller iaf i någon form av dokumentärformat.
Spoiler
Redigerat av Threepwood, 15 April 2008 - 00:59. Postad 15 April 2008 - 02:40
Denna var som då Children of men kom, lika wowkänsla, grym film solklar 5:a.
Postad 19 April 2008 - 11:55
Jag gillade inte denna, scenen med festen i början va alldeles för lång. Och resten va för kort.
Hade hoppats att den skulle va som Världarnas Krig (2005) men tyckte det va mer som Blair witch project. 2/5 får den av mig. Postad 19 April 2008 - 16:00
Håller med om en del.... Festscenen på tok för dryg.... och resten var alldeles för kort...!! Tur att den INTE var som Världarnas Krig...!
Postad 19 April 2008 - 21:07
Inte bara jag som tycker det var irriterande med handstyrd kamera ser jag...
Postad 19 April 2008 - 21:13
Man blev ju van efter en bra stund men i början så var det ju ett jäkla stirrande med kameran... nästan så man blev åksjuk....!!
Postad 19 April 2008 - 21:27
Filmen var för kort. Jobbig kamera. Kunde har varit ett avsnitt ur en påkostad tv-serie, jag hade räknat med mer med tanke hypen.
Betyg: 2/5 Postad 24 April 2008 - 15:27
Steelbooken kommer även att komma till sverige, länk i toppen av tråden.
Postad 24 April 2008 - 22:34
Såg nyss klart Cloverfield. Att det dröjt sedan i lördags beror på att jag fick avbryta pga åksjuka. Pinsamt men sant. Funderade faktiskt på vem jag skulle ge bort den till men ikväll gav jag den en chans till och det ångrar jag inte. Åksjukan från projektorupplevelsen gjorde sig inte påmind framför Lcdtv:n och jag får sammanfattningsvis säga att handkameratricket var jobbigt men effektivt. Kändes nästan trovärdigt ända in i mål att kameran fick stanna på.
Gillar att man inte avslöjade för mycket om hur och varför samt att slutet var ganska slutgiltigt. Abrubt brutala inslag mellan varven, också lovvärt. Hos mig, så här strax efter filmens målgång, får den 6,5 av 10. Postad 24 April 2008 - 22:37 Just det hatade jag, 2/10 och jag är ändå på mitt generösa humör idag... Postad 24 April 2008 - 22:45
Ja, det är spännande med de olika filmsmakerna. . . Bra drag enligt mig att undvika att låta några få bli superhjältar och klara ut det å hela planetens vägnar. Intressant också att så mycket händer i just New York, åtminstone om man ska tro filmmakarna. På något sätt en sorts symbol för en hel del av hela USA?
Postad 03 May 2008 - 10:41
Bortser man från den på tok för dryga festscenen i början så gillade jag den och jag är 35.... men jag tar fjortis som en komplimang...!!
Postad 03 May 2008 - 14:37
Jag tyckte Cloverfield var riktigt bra. Trevligt när filmerna är lite annorlunda och sticker ut ur mängden. Att filmen började som en medioker dramafilm bidrog enligt mig till ett bättre helhetsintryck.
Postad 03 May 2008 - 22:37
Såg just klart filmen och kan inte säga att jag blev speciellt förtjust i den.
Jovisst handkamra iden är rätt kul, dock jobbig att se på. Filmen då? Skit, först en fest sedan springer de och räddar nån tjej och så, just det filmen är slut. Inte så mycket om den hemliga eller något annat runt omkring. Alla skådespelare kändes oxå regält gråa och blev less bara att tänka på dem. Betyg 2/5, med gott humör. // Sat Postad 08 May 2008 - 18:27
Festscenen bidrog till att bygga en relation till karaktärerna vilket jag anser vara nödvändigt (precis som i Blair With med introt där som väl varar i över halva filmen) , också lite grejjen att någon hittade filmen sedan och att halva filmen liksom just då var inspelad "som vanligt" av en privatperson så att säga, innan ****t brakar loss.
Och skakig kamera ... Ja jo det hade nog inte blivit denna typen av film alls med stativ och studiobelysning osv direkt Men att säga att man inte gillar att kameran skakar osv är ju som att säga att det är för dålig story i porrfilmer. Då bör man nog inte kolla på den typen av film alls, hehe. Jag ger den 2/5, lite halvblek Blair Withc wannabe så där. Hade väl sina bra scener emellanåt. Postad 09 May 2008 - 08:37
Jag gillar verkligen inte överskakiga handkameror så jag tror jag avstår denna tills vidare.
Postad 13 May 2008 - 02:16
På 80" blir (för mig) skakiga kameror olidliga - stängde av efter 5 minuter.
Men skall ge den en chans på en lite mindre screen... Postad 29 May 2008 - 16:36
När kommer den på bluray till Sverige? Var någonstans kan man köpa den på bluray? Både import o svenskrelease är intressant.
Postad 29 May 2008 - 16:38 HD Moviesource släpper den 3/6 Postad 03 June 2008 - 12:18
Beställde den från axelmusic istället. Hoppas den kommer snart. Ser gärna om den igen. Har sett den två gånger, men ska bli kul att se den på sin egna anläggning.
Postad 08 June 2008 - 21:17
Men för sjutton!! Handkameran är det enda som gör denna film till något sånär..hade det inte varit en handkamera hade denna inte ens varit sevärd..!! Hade blitt vilken B-rulle som helst nu blir den ändå hyfsad, inte bra men inte dålig heller.. Kameran ger ändå filmen en lite gnutta trovärdighet..sen att monstret och dess parasiter förstör det..det gör att filmen blir medelmåtta.. SPOILER!! Dessutom förstår jag inte slutet varför inte låta det sluta med helikopterkraschen?? Nej de skulle nödvändigtvis ha med det sista vilket jag finner totalt onödigt. känns lite som om regisören hade bestämt att han ville ha med den sista kameraklippet i karusellen. Och att festscenerna i början skulle vara dryga förstår jag inte.. Vilken film har inte en lite dryg början där man får lära känna huvudpersonerna??
Nej det blir allt 2,5 av 5.. Handkameran räddar den Redigerat av Conny the monster, 08 June 2008 - 21:19. Postad 08 June 2008 - 21:19 Du har så rätt och kameran borde gå sönder vid ett antal tillfällen men jag gillar ändå knceptet med handkameran!! Ljudet blir speciellt jag tycker den är cool! Postad 08 June 2008 - 21:29
Att betala för bucklig metall är inte värt x( Postad 10 June 2008 - 09:33
Vilken skit film, man blir ju åksjuk. Dåliga skådespelare, kort och tråkig film
1/5 Postad 10 June 2008 - 23:25
Såg filmen igår och blev faktiskt positivt överaskad!
Har läst lite i tråden innan och var förberedd på nått skräp som man blev åksjuk av. Kikade på min 50" PX8 och märkte inget av detta överhuvudtaget. Ni som lider av detta kanske får hålla er till Farfars bilar på Liseberg i fortsättningen! Postad 11 June 2008 - 12:28
Jag tittar på 106" från 3,5 meter...och mådde lite åksjuk. Postad 12 June 2008 - 12:24
Jag tittar på 130" från ca 3,5 meter. Jag älskade filmen, var ju skitbra! Postad 28 June 2008 - 19:30
Då har man spanat in denna film.
Tycker det här va en av dom bättre filmerna jag sett senaste tiden. Tycker om när dom kör med handkamera, känns mer verklighetstroget, mer som att det händer på riktigt. Nog luktade det en hel del Blair Witch, den här häxan va lite argare. Skulle gärna se en uppföljare, det torde ju inte vara helt omöjligt. Finns en del saker som man gärna skulle vilja ha svar på. Exakt på minuten lika lång som Blair witch också tror jag. Nog för att jag tycker filmer inte ska vara allt för långa men ett par minuter längre skulle inte skada. Postad 28 June 2008 - 19:42 Läste någonstans om att man planerad en "uppföljare" där man fick se samma händelse ur en marinsoldats kamera ( sådan där som de brukar ha på hjälmarna). Lite åt Half Life Blue Shift stilen Postad 29 June 2008 - 11:33
Tycker den var kanon. 8 av 10...
Gillade det skakiga, gillade att man inte fick veta så mycket... Det är ju just det som gör det speciellt, det är bara ett band som hittats i fd Central Park...
Spoiler
/Johan 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |