Samma sak här - hade min i 24 timmar. Jag beställde min från Tyskland så jag trodde det skulle bli strul men dom kom direkt med UPS och hämtade den när jag meddelat vad som hänt. Nu väntar jag på att Onkyo Tyskland ska reparera eller skicka en ny. Tyvärr var det en liten repa i sidan på den, annars hade affären skickat en ny till mig direkt.Lägg till mig till listan. Fick stärkaren, tv:n och högtalarna igår. Allt funkade utmärkt. När jag slog på den i morse så sa det pang och frän rök vällde ut. Surt att behöva vänta i flera veckor. Popcornhour kan inte dekoda DTS heller
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
5 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 12 maj 2008 - 12:51
Postad 12 maj 2008 - 15:54
Samma sak här - hade min i 24 timmar. Jag beställde min från Tyskland så jag trodde det skulle bli strul men dom kom direkt med UPS och hämtade den när jag meddelat vad som hänt. Nu väntar jag på att Onkyo Tyskland ska reparera eller skicka en ny. Tyvärr var det en liten repa i sidan på den, annars hade affären skickat en ny till mig direkt.
Varifrån köpte du den från Tyskland? Och till vilket pris?
Postad 13 maj 2008 - 13:48
Jag köpte från pixxass.de, 9600 inkl frakt.Varifrån köpte du den från Tyskland? Och till vilket pris?
Postad 13 maj 2008 - 20:54
Postad 13 maj 2008 - 22:55
905:an verkar iaf ha riktigt bra med effekt, om man tittar på Hemmabiotidningens kub (nr 4 '08), vet iofs inte hur stor skillnad det är på stegen i 905:an gentemot 875:an, men tycker inte det borde skilja så mycket så att den ena är bra och den andra är usel iaf.Skulle vilja se effektkub på denna förstärkare, om den kolappsar som dess föregångare till 1-2 watt i 4> ohm
Postad 14 maj 2008 - 15:55
905:an verkar iaf ha riktigt bra med effekt, om man tittar på Hemmabiotidningens kub (nr 4 '08), vet iofs inte hur stor skillnad det är på stegen i 905:an gentemot 875:an, men tycker inte det borde skilja så mycket så att den ena är bra och den andra är usel iaf.
905 väger 24,5 kg ocb 875 väger 23,3 kg. Det borde peka på att det finns kraft så att det räcker och blir över i båda maskinerna.
Postad 27 maj 2008 - 22:24
Dessutom fungerar inte HDMI switchen som den ska (firmware 1.05) med min DVD spelare (Denon 2910, senaste firmware). Efter ca en timme (lagerbyte?) tappas bildsignalen under ca 5 sekunder (händer i stort sett alltid), trolighen HDMI handskaknings/synk problem. Utan receivern inkopplad fungerar allt som det ska.
Trodde nog att Onkyo hade lite högre kvalitet än så.
Postad 26 augusti 2008 - 19:59
Högtalarna ligger på 4 ohm.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 27 augusti 2008 - 17:21.
Postad 26 augusti 2008 - 20:37
Hej på er alla .
Har en onkyo tx-sr875 undrar ifall man skall ställa in de på 4 ohm eller 6 ohm , högtalarna man har ligger på 4-8 ohm.
Du ska ha 6 ohm inställt.
Postad 28 augusti 2008 - 09:53
någon som vet något om när 876 beräknas komma? känns jobbigt att köpa en 875 nu om 876 kommer snart
Sitter i samma sits....någon som vet när 876:an kommer ???
Postad 28 augusti 2008 - 10:55
Postad 28 augusti 2008 - 19:25
Postad 01 september 2008 - 17:12

Behöver nog bygga en ny tv bänk ifall denna skulle bli för varm i min nuvarande tvbänk.
Postad 01 september 2008 - 17:38
Då var man en stolt ägare av en svart 875 ( 10500 kr )
, nu ser man fram emot vad denna kan prestera.
Behöver nog bygga en ny tv bänk ifall denna skulle bli för varm i min nuvarande tvbänk.
Grattis

Den svettas ganska bra.
Postad 01 september 2008 - 20:25

Postad 03 september 2008 - 12:32
Jag har en 875 som hade FW 1.04 när jag fick den. Har nu uppgraderat enligt avsforum. Körde först DSP-uppdateringen via CD och sen FW 1.04 till 1.07 och sist även till 1.08. Fick (som många andra) E2PROM ERROR men löste det enligt anvisning på avsforum. Allt funkade hur bra som helst. Hoppas du lyckas/lyckades bra med din uppdatering! PM:a mig om du vill ha mer info.Har grymma problem med lipsync på denna maskin. Skall prova mig på att ladda ner ny mjukvara i morgon. Har version 1.04. Var det 1.05 som rättade till detta eller? Någon av er som laddat ner och installerat enligt instruktionen på avsforum? Illa att se detta på en annars så kompetent receiver, otroligt störande
.
Postad 04 september 2008 - 22:54

Postad 04 september 2008 - 23:01
Någon mer som kanske vågar sig på att uppdatera. Uppdateringar sker på egen risk så anklaga inte mig ifall något går snett. Jag lyckades fint med min.
Bifogad fil(er)
Postad 05 september 2008 - 09:10

Dock: Jag har fortfarande grymma problem med lipsync. Spelar ingen roll hur jag ställer, provam med HDMI lipsynd, haft den av och ställt en jäkla massa olika ms-alternativ. Känns surt med en annars så kompetent receiver, ljudmässigt och bildmässigt iövrigt är det den bästa jag ägt. Funderar skarpt på att byta in min, som var ett demoex, och ta den nya 876 istället, förutsatt att Onkoy fått orning på detta (det har ju varit en del om inte varit helt nöjda om man kolar på avsforum t ex). Detta borde varit en av Onkyos största prioriteringar när man byggde XX6-serien.
Jaja... Har 103" och det är klart att det blir känsligare ju större bild man har, men samtidigt: har haft allt ifrån lite billigare Yammas till Yamma RX-V2600 och aldrig varit i närheten av dessa problem med lipsync tidigare. Tråkigt!
Tack så mycket ohlssons för din hjälp också, kul med engagerade forumsmedlemmar som hjälper varandra

Postad 05 september 2008 - 13:42
låta den ta hand om bilden,just nu kör jag med scart.
Jag får ingen bild är det någon inställning ja ska göra i recivern ?
Kopplar S-video från boxen och in i cal/sat i recivern.
Mvh/Jonas
Postad 05 september 2008 - 17:47
Hej jag har ett problem,jag tänkte köra S-video från min digitalbox till recivern.
låta den ta hand om bilden,just nu kör jag med scart.
Jag får ingen bild är det någon inställning ja ska göra i recivern ?
Kopplar S-video från boxen och in i cal/sat i recivern.
Mvh/Jonas
Har testat att ändra signalen ut från digitalboxen. Lär ju stå inställd på scart-ut just nu?
Postad 05 september 2008 - 18:40
Har testat att ändra signalen ut från digitalboxen. Lär ju stå inställd på scart-ut just nu?
Jag har kollat det finns ingen sån funktion,den sänder det som kopplas in i den.
Ringde även suporten och frågade om inställningar i boxen.Går inte att ändra speciellt mycket.
Postad 05 september 2008 - 19:55
Jag har kollat det finns ingen sån funktion,den sänder det som kopplas in i den.
Ringde även suporten och frågade om inställningar i boxen.Går inte att ändra speciellt mycket.
SÅ vad händer om du kopplar s-videon direkt till tv:n, får du bild då?
Postad 05 september 2008 - 22:36
SÅ vad händer om du kopplar s-videon direkt till tv:n, får du bild då?
Nej funkar heller inte,ska ringa o höra om ja kan få en ny box.
Att köra bilden via recivern,är väl att föredra ?
Postad 06 september 2008 - 09:36
Är det någon av er som hade t ex 1.04 och hade lipsync-problem som har fått bukt med det med t ex 1.08? Och i så fall, vad är era inställningar (kan ju ge en hint men inte mer,vi har ju olika set ups förstås).
Postad 06 september 2008 - 09:44
Nej funkar heller inte,ska ringa o höra om ja kan få en ny box.
Att köra bilden via recivern,är väl att föredra ?
beror lite på hur mycket du kollar på tv. Gäller att ha det bra ställt och man ska låta 875:an vara konstant på med tanke på att den slukar 870w i on-läge. Det motsvara nästan 15st. 60watts lampor på samtidigt.
Fast spexa och testa skall man ju alltid göra.
Postad 06 september 2008 - 09:47
Satt hela kvällen igår och försökte med ALLA möjliga inställningar för att rätta till lipsync, omöjligt att få till det. Det är så tråkigt så det inte är sant. Har ju laddat in de tre nya DSPerna samt 1.08-mjukvaran, men jag upplever ingen förbättring alls.
Är det någon av er som hade t ex 1.04 och hade lipsync-problem som har fått bukt med det med t ex 1.08? Och i så fall, vad är era inställningar (kan ju ge en hint men inte mer,vi har ju olika set ups förstås).
sedan digital-tv boxar, dvd, receivers, plasmor och allt det dök upp har jag från och till i samtlig utrustning jag ägt haft lite problem med läp-synk. Men jag vet inte, du kanske jobbar på vägverket och har nollvision?
Postad 06 september 2008 - 09:55
beror lite på hur mycket du kollar på tv. Gäller att ha det bra ställt och man ska låta 875:an vara konstant på med tanke på att den slukar 870w i on-läge. Det motsvara nästan 15st. 60watts lampor på samtidigt.
Fast spexa och testa skall man ju alltid göra.
Jag kollar mycket på tv,jo 875 står på i stort sett hela dagarna.

Postad 06 september 2008 - 10:05

Ringde supporten igen,denna gången visste killen va han snackade om.

Postad 06 september 2008 - 10:46
sedan digital-tv boxar, dvd, receivers, plasmor och allt det dök upp har jag från och till i samtlig utrustning jag ägt haft lite problem med läp-synk. Men jag vet inte, du kanske jobbar på vägverket och har nollvision?
Höhö, nä, kompromisser är det ju alltid. Men jag har ägt ett antal receivers genom åren, och ingen har ens varit inärheten av de problem som jag har nu. Det handlar inte om några enstaka ms, det handlar om mycket mycket mer och åt "fel" håll så att säga, dvs bilden kommer före ljudet så omöjligt att göra ngt åt själv.
Postad 06 september 2008 - 12:45
Höhö, nä, kompromisser är det ju alltid. Men jag har ägt ett antal receivers genom åren, och ingen har ens varit inärheten av de problem som jag har nu. Det handlar inte om några enstaka ms, det handlar om mycket mycket mer och åt "fel" håll så att säga, dvs bilden kommer före ljudet så omöjligt att göra ngt åt själv.
PM:a Exilgöteborgaren kanske, han var riktigt insatt i fördröjningsbuggarna på sin enhet. Han har 905:an men problemen var i stort sett identiska för 875/905. Han har inget groll med maskinen längre tror jag.
Postad 06 september 2008 - 14:12
PM:a Exilgöteborgaren kanske, han var riktigt insatt i fördröjningsbuggarna på sin enhet. Han har 905:an men problemen var i stort sett identiska för 875/905. Han har inget groll med maskinen längre tror jag.
Tack för tipset, I will do!
Postad 19 september 2008 - 11:26
Om det inte är den så kan någon lägga upp länk till rätt firmware eller skicka ett PM till mig.
Laddade ner Ohlssons uppdatering beskrivning ( tack ) och tänkte att jag skulle ladda in en ny mjukvara, har för tillfället Main: 1.07/08223.
Är det något mer jag behöver tänka på ?
Postad 19 september 2008 - 16:25
till cirka 0db. mellan 0db och +18db händer det inget mer. är det någon som vet om det är normalt?
Kör jag pure audio kan jag höja hela vägen upp till +18db.
Postad 19 september 2008 - 18:28
När jag spelar en film i dolby digital , dts 5.1 6.1 på min onkyo 875 så kan jag bara höja ljudet upp
till cirka 0db. mellan 0db och +18db händer det inget mer. är det någon som vet om det är normalt?
Kör jag pure audio kan jag höja hela vägen upp till +18db.
Du har inte råkat ställa in max volume till 0db? Kolla i menyn.
Postad 23 juli 2010 - 06:50
tacksam för svar!!!
Postad 23 juli 2010 - 08:56
Tjena...Jag undrar vad man kan begära för pris för en välvårdad och sparsamt använd Onkyo TX-SR875?
tacksam för svar!!!
5000:- kanske?
Postad 23 juli 2010 - 12:29
5000:- kanske?
Hmmm... man kanske skulle ta och uppgradera sin Onkyo 803?...
Vad skulle jag vinna på det?
1. HD-ljud
Har planer på att skaffa mig en Blu-rayspelare, har aldrig varit missnöjd med vare sig bild eller ljud från DVD, men vad fasen, mest för ljubiten vore det intressant om det kan låta ännu bättre? Vad jag har förstått så har 875 stöd för HD-ljuden? Dvs räcker det med en HDMI-kabel och sen är det grönt eller måste man koppla ett gäng sladdar mellan Blu-ray-spelaren och förstärkaren (dvs att spelaren måste ha alla utgångar?)
2. Bild
Kommer jag att se någon skillnad om jag kör med förstärkaren som bildkälla jämfört med min 803:a? Kör idag bild direkt från min Onkyo dvd-spelare till TV.
3. Kommer det att bli något märkbart lyft i ljudväg 875 vs 803? Här är jag skeptiskt men vem vet?
4. Kraft.
875:an är ju kraftigare men om jag skall vara helt ärlig så har jag inget behov av mer effekt till mina MA RX8.
5. Adussy(stavning?)
875:an har ju Adussy-kalibrering. Men min 803:a har något motsvarande. Dvs att den inte bara ställer in storlek och avstånd etc utan även Hz. Dock skall jag säga att jag har aldrig hört en reciver med autokalibrering som låtit bättre än när man själv gör det.
6. Något annat?
Postad 23 juli 2010 - 12:36
Jag har den själv och den är väldigt bra har allt jag behöver.
875 har en väldigt avancerad Audyssey med 8 mätplatser, Tror 875 har bättre bildchpp än din dvd spelare.
Fast om du köper 875 så köp en schyst blu-ray spelare,så du kan njuta av blu-ray filmer och DVD.
Det räcker med en HDMI kabel från blu-ray spelaren till recivern.
Postad 23 juli 2010 - 15:32
Har haft 876 och upplevde förbättringar med ett rotelsteg, och även lite besviken när jag kopplade in en äldre 2-kanal smaskin när onkyon var på service. Den lät rejält bättre till musik trots att det var en gammal trött maskin från början av 90-talet.
Postad 23 juli 2010 - 20:30
Är det bara lull-lull som skiljer 875 mot 805?
Vad skiljer 876 mot 875 mer än fler HDMI-utgångar? Bagateller eller någon förbättring att tala om?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar