Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stora problem med PSN!

380 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 September 2007 - 13:53

NumeroUno
  • NumeroUno
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu verkar de ha vaknat till liv på Bahnhof i alla fall. Hela inboxen fylld med mail med att de jobbar med problemet

Postad 07 September 2007 - 08:49

elik163
  • elik163
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej, jag registerade mig här bara för den här tråden. Har vart i kontakt med bahnhofs kundtjänst upprepade gånger ang detta, vi sitter i samma båt här allihopa och eftersom bahnhof UPPENBARLIGEN finns på den här tråden och ber om tracerts hela tidden så måste jag be er sluta med det och bara fixa skiten nu istället. känns som att dom måste ha fått tillräckligt med såna nu.

Den 11 Oktober släpps Playstation Home och fungerar inte nätverket då så fungerar inte bahnhof. då blir det bara till att anmäla Bahnhof till konsumentverket och gå ut och sätta upp stora röda ###### varningsplakat på stan om att folk ska hålla sig långt borta från Bahnhof.

Postad 07 September 2007 - 11:45

jimlarsson
  • jimlarsson
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag pratade precis med support och de sa att de håller på att undersöka problemet. Jag frågade vad han trodde det berodde på och då sa han att han trodde det var fel på den nya uppdateringen( 1.92 alltå). När jag sa att de här probemen fanns där redan innan dess så hade han inget riktigt bra svar. Så frågade jag när han tror att de har löst problemet. Om ett par dagar sa han. De skulle jobba med problemet över helgen också. Men så påpekade han att det var många andra leverantörer av internet som hade samma problem. Det är möjligt sa jag, det kan jag inte svara på, men tidigare hade jag Bredbandsbolaget ADSL 24/1mbit och då funkade allt problemfritt.

Gå in här och rösta på er uppkoppling.
https://www.minhembi...howtopic=167698

Postad 07 September 2007 - 11:56

jimlarsson
  • jimlarsson
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Hej, om ni har någon info om vilka servrar ni har problem med att nå så kan jag undersöka. Kan iaf garantera att Bahnhof inte har några som helst kapacitetsproblem mot omvärlden. Förövrigt så kan jag även säga att Bahnhof har 5st leverantörer av kapacitet mot världen utanför sverige, där Telia är en av dessa. Att det finns flera vägar ut innebär att trafiken tar den bästa vägen till aktuell server.
Ibland kan det visserligen hända att routrarna inte har rätt om just detta, men det är då enkelt fixat.

EDIT: Jag fick en länk till senare del i tråden så missade att servrarna fanns med.
Har kollat upp alla och allt ser helt normalt ut och inga fel.

Den som jag tror är jobbig att spela mot är då den sista 160.33.37.225 , den ligger 160ms bort. Det är tyvärr inget att göra åt då vi inte kan få ljuset att åka fortare till Kalifornien :-)

Såg även att det nämndes svarstider på 2000+ms,  ni kan väl testa igen om ni fortfarande har det så, isåfall vill jag gärna se en tracert.

<{POST_SNAPBACK}>

Radiozo hittade denna länken:
http://www.idg.se/2.1085/1.119567

Enligt svingor så använder sig Bahnhof av just Telias servrar, och när ska spela warhawk online så ligger väl de servrarna i just USA. Om nu detta är felet borde de kunna omdirigera trafiken så att det går runt telias servrar.

Edit: När man söker på forum om Telias problem mot USA så verkar det ha hållit på i ett par veckor nu iallafall. Jag tror nog att det är en stor risk att det är här felet ligger.

Redigerat av jimlarsson, 07 September 2007 - 12:00.

Postad 07 September 2007 - 12:17

Octawio
  • Octawio
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hmm, känns som att vi är en bit på väg att lösa denna cirkus. Underbart att många är engagerade i detta problem... :wub:

Vi får komma ihåg att det här problemet inte bara gäller Warhawk utan det är alla spel som man kan lira online med.

Redigerat av Octawio, 07 September 2007 - 17:00.

Postad 07 September 2007 - 19:12

NumeroUno
  • NumeroUno
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Suck visste väl att 1.92 skulle komma olägligt, aja Tekken Online funkar bra iaf

Redigerat av NumeroUno, 07 September 2007 - 19:13.

Postad 07 September 2007 - 22:04

Octawio
  • Octawio
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Finns Tekken Online i EU-shoppen?

Postad 08 September 2007 - 07:41

NumeroUno
  • NumeroUno
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nä i amerikanska, polaren köpte det så jag loggade in med hans konto och laddade ner det. Blir till att köpa en stick bara, fan vad stryk man får B)

Postad 08 September 2007 - 13:14

jimlarsson
  • jimlarsson
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
någon som får igång calling all cars online?? Det är ju samma tillverkare som har gjort warhawk. Vad har du för internet leverantör isåfall?

Postad 08 September 2007 - 20:23

Octawio
  • Octawio
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Kan nån som har ett fullt fungerade PSN kolla vilka IP som gäller för er när ni spelar R:FoM och Warhawk. Ni kanske kommer åt en server som vi inte alls gör.

Postad 08 September 2007 - 20:23

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Det är v1.92 uppdateringen som ställt till det.

Postad 08 September 2007 - 20:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det är v1.92 uppdateringen som ställt till det.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det är det inte. Jag kör med 1.92 och allt funkar precis lika bra som tidigare.

Postad 08 September 2007 - 20:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Kan nån som har ett fullt fungerade PSN kolla vilka IP som gäller för er när ni spelar R:FoM och Warhawk. Ni kanske kommer åt en server som vi inte alls gör.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur ser man det?

Postad 08 September 2007 - 21:09

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

We've received many, many complaints from PlayStation 3 owners who are complaining that after upgrading to firmware 1.92, they've been unable to connect to the PlayStation Network, the Store, or the Warhawk servers. The problem seems to happen immediately after the upgrade, but for some people (PS3 ****** writers included) the issue will crop up randomly days later.

We contacted Patrick Seybold, Sony's Senior PR manager, about the ongoing network issues and he confirmed that Sony is indeed aware of it and are actively working on a fix. When he gets more details, he said he'd pass it on to us and of course we'll let you know as soon as we hear anything.

It's frustrating when a minor firmware patch breaks something major, but it's good to know that Sony is actively researching methods to ease our pain. Put down your pitchforks and torches folks, hopefully we'll all be playing Warhawk again soon.

Det är klart, det kan ju vara ytterligare problem förutom v1.92.

Postad 08 September 2007 - 22:09

Octawio
  • Octawio
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hur ser man det?

<{POST_SNAPBACK}>

Om man har en router kan man gå in och kolla på loggar där det står vilka ip-nummer PSN försöker koppla sig emot. Tror att det är så iaf...

Måste säga en gång till att det här problemet inte beror på v1.92. Utan såhär har det varit i flera månader...

Postad 09 September 2007 - 10:46

jimlarsson
  • jimlarsson
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Nu är jag trött på detta. Problemen är inte bara mot warhawks-servrar utan alla spel som går att spela online. Prövade precis F1 men det gick ju inte att komma online på det spelet iheller.

Jag säger upp Bahnhof imorgon. Funderar starkt på Bredbandsbolaget 100/10mbit. Det 2 första månaderna är gratis också. Någon som tycker något annat?

Postad 09 September 2007 - 12:36

bjezze
  • bjezze
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Attans!
Detta känns inte bra. Har precis köpt ett PS3 och står i begrepp att byta till Banhof då de är de enda som leverarar 50mbit i vårt stadsnät...

Någon som vet om detta problem gäller för ALLA Banhofkunder tillsammans med PS3?

Har Banhof gett någon indikation på om problemet går att lösa?

mvh B

Postad 09 September 2007 - 14:25

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Någon som vet om detta problem gäller för ALLA Banhofkunder tillsammans med PS3?

Nej det gäller inte för alla kunder med Bahnhof! Jag har inte haft några som helst problem under de månader som jag varit kund hos Bahnhof och haft min Ps3 uppkopplad. Allt fungerar perfekt!

Jag säger upp Bahnhof imorgon. Funderar starkt på Bredbandsbolaget 100/10mbit. Det 2 första månaderna är gratis också. Någon som tycker något annat?

Du får väl ha vilken Internetleverantör du vill? Om du ska säga upp ditt abonnemang är väl upp till dig. Det är väl inte något vi andra kan ha synpunkter på, eller hur menar du? :)

Postad 09 September 2007 - 17:54

Angysliver
  • Angysliver
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Nej det gäller inte för alla kunder med Bahnhof! Jag har inte haft några som helst problem under de månader som jag varit kund hos Bahnhof och haft min Ps3 uppkopplad. Allt fungerar perfekt!

Du får väl ha vilken Internetleverantör du vill? Om du ska säga upp ditt abonnemang är väl upp till dig. Det är väl inte något vi andra kan ha synpunkter på, eller hur menar du? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för hastighet?
Hur länge har du haft bahnhof?
Vart i Sverige bor du?
Vilka spel har du som du kör Online?
Har du aldrig haft något som helst disconnection? eller att något liknande problem online?
Har du upplevt att det tar lång tid att logga in på PSN eller att du blivit utloggad p.g.a "du överskred tidsgrännsen"?

För om du inte har något av problemen åvan så borde ju bahnhof kunna kolla sina nät och se ifall det är olika för olika personer olika ställen i landet eller något.. nått måste dom ju göra då jag börjar bli riktigt less på detta..

Postad 09 September 2007 - 18:41

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Bor i Blekinge (Ronneby) och har en sniken 8mbit adsl uppkoppling. (Har dragit in fiber i kåken nu men inte kopplat över ännu) Kör allt trådlöst via en netgear router/modem.

Har spelat Resistance, Motorstorm och Warhawk online. Aldrig fått ngn disconnect eller några konstiga lagg. Det enda som strulade lite var Warhawk för några dagar sedan men det lastar jag inte Bahnhof för. Har idag spelat Warhawk i ett par timmar utan något som helst strul....

När jag slår igång Ps3:an tar det ett par sekunder efter att xmb dykt upp på skärmen tills jag får bekräftat att jag är inloggad på psn.....har fått nåt dns fel nån enstaka gång men det är min router som inte hänger med alltid, behöver då bara trycka på log in så fungerar det igen......

Nerladdning av demos och spel fungerar alldeles utmärkt både från den europeiska och den amerikanska storen, går snabbt och helt enligt förväntning. Ibland känns det dock som om det går snabbare i den amerikanska!?

Se nu för f_n till så att inte Bahnhof-folket ändrar nåt här hos mig när ni ringer o tjötar på dem! :)

Postad 09 September 2007 - 19:09

Angysliver
  • Angysliver
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kongomannen: jag har iaf 10mbit bredbands uppkoppling.. vet inte om det skiljer sig mellan bredband och ADSL.. hade telia ADSL förut som funkade prima.. men sedan bytte jag till bahnhof när min bindningstid var över eftersom ja var säker på att det skulle både vara bättre och billigare med bredband.. jag har inga som helst problem med nerladdningar på storen.. men det tar lång tid att logga in på psn och oftast står det att jag överskridigt tidsgrännsen så ja måste logga in igen.. sedan blir jag jämt disconnectad online om ja ens lyckas komma in de vill säga.. och lyckas ja det så håller det max 5-20 min...

Vore intressant och se ifall du testad med bredbandet och ser om det ger dig problem..

Postad 09 September 2007 - 20:30

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Har i dagsläget ingen tid att köra igång fibern...kabeln är indragen men har inte "orkat" bry mig, har varit nöjd med adsl än så länge. Fibern är mera av en "framtidssäkring"......nybygt hus så att koppla upp fibern står långt ner på prio-listan.

Postad 09 September 2007 - 20:47

Octawio
  • Octawio
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Kongomannen: jag har iaf 10mbit bredbands uppkoppling.. vet inte om det skiljer sig mellan bredband och ADSL.. hade telia ADSL förut som funkade prima..  men sedan bytte jag till bahnhof när min bindningstid var över eftersom ja var säker på att det skulle både vara bättre och billigare med bredband.. jag har inga som helst problem med nerladdningar på storen.. men det tar lång tid att logga in på psn och oftast står det att jag överskridigt tidsgrännsen så ja måste logga in igen.. sedan blir jag jämt disconnectad online om ja ens lyckas komma in de vill säga.. och lyckas ja det så håller det max 5-20 min...

Vore intressant och se ifall du testad med bredbandet och ser om det ger dig problem..

<{POST_SNAPBACK}>

Precis samma symptomer här. Måste bero på Kongomannens adsl att det fungerar för honom, annars fattar jag ingenting...

Postad 10 September 2007 - 15:47

NumeroUno
  • NumeroUno
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Lyckades faktiskt lira warhawk i kanske 45 min efter ca 100 inloggningsförsök.. sen blev jag utkastad med network error.

Postad 10 September 2007 - 17:44

Octawio
  • Octawio
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Finns det ens hopp om att det här kommer att fixas? Eller kommer de köra "vi jobbar på det" så länge tills vi tröttnat? Efter 11 dygn så har de inte fått reda på ett smack verkar det som...

Postad 10 September 2007 - 19:51

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Finns det ens hopp om att det här kommer att fixas? Eller kommer de köra "vi jobbar på det" så länge tills vi tröttnat? Efter 11 dygn så har de inte fått reda på ett smack verkar det som...

<{POST_SNAPBACK}>

Förhoppningsvis jobbar de på det för Er.

Postad 10 September 2007 - 20:15

Angysliver
  • Angysliver
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

I mailet från dem idag så sa han som svarade att dom skulle testa en ny grej idag... vad han menade med det vet ja inte men ja hoppas att dom är nått på spåret.. :)

Postad 10 September 2007 - 21:07

NumeroUno
  • NumeroUno
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Borde ju iaf betyda att de hittat något som inte stämmer

Postad 11 September 2007 - 13:05

elik163
  • elik163
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
EHH... det funkar nu.. Jag har provat att logga in på warhawk och resistance 2 ggr vardera och allt går snabbt och smidigt...

ooo jag hoppas inte detta är en engångshändelse. kan någon annan bekräfta?

Postad 11 September 2007 - 13:14

elik163
  • elik163
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
OK, Stryk det, jag har provat att logga in 7 ggr på vardera. OCH DET FUNKAR!!.

Något måste dom ha ändrat på... Gud vad skönt. nu slipper jag byta internetleverantör.

Postad 11 September 2007 - 13:16

NumeroUno
  • NumeroUno
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
JAAAAAAAA! :-) Nu funkar det!

Postad 11 September 2007 - 15:35

Angysliver
  • Angysliver
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Gick bajs fort att ta sig in på Warhawk så det verkar funka prima :)
Nån som fått nått svar från bahnhof att dom säger att de ska funka?

Postad 11 September 2007 - 16:52

Octawio
  • Octawio
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Nu fungerar det!! Helt ###### fantastiskt skönt. Loggade in på första försöket på både Resistance och Warhawk och allting gick riktigt fort. Nu kan jag äntligen få spela Warhawk 12 dagar efter jag köpt det. Hoppas att det här håller i sig. Tack Bahnhof!

Postad 11 September 2007 - 21:34

Unregistered87c3dd8f
  • Unregistered87c3dd8f
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Det var som fan, det fungerar hos mig också nu! Synd bara att jag inte han spela mer än i nån timme innan det var dags att dra till jobbet :(
Nu måste jag vänta tills imorgon innan jag kan lira igen.

Postad 12 September 2007 - 12:59

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Skönt att det löste sig för Er.

Postad 12 September 2007 - 16:43

jimlarsson
  • jimlarsson
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Bra att det löste sig. Någon som vet exakt vad de gjorde? Jag tänkte säga upp abbonemanget i måndags men jag frågade först vad de kommit fram till. Då sa han jag pratade med att de inte visste vad felet var men att de skule kontakta sony och be dom om hjälp. Det lät verkligen som om de försökte ta tag i problemet och det gjorde dom ju.

Bra gjort av bahnhof. Krävdes lite tjat men sen blev det ju bra.

Postad 04 April 2013 - 14:08

TvGeekojaa
  • TvGeekojaa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Varför ligger psn-store nere nu ??? Varit så nu i minst tre dagar :C ..

Postad 04 April 2013 - 15:03

Unregisteredc5f48c65
  • Unregisteredc5f48c65
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Varför ligger psn-store nere nu ??? Varit så nu i minst tre dagar :C ..

Inte hört något om att de har allmänna problem med det.
Vad får du för felmeddelande/felkod?
Lyckas du logga in med ditt konto på PSN överhuvudtaget?

Själv har jag varit inne i den både via webben, ps3 och ps vita flera gånger senaste dagarna utan problem.

Postad 10 April 2013 - 06:53

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Har också haft lite problem med PSN. Går inte att logga in tills efter några försök så fungerar det. Ingen annan som har det problemet? Kollar har först innan jag börjar felsöka själv.

Postad 11 April 2013 - 07:42

Binks
  • Binks
  • Forumräv

• 739 inlägg
  • 0
Köpte min ps3 för några dagar sedan och i början tyckte jag att de tog ett tag innan den hoppade in i PSN.
Körde lite Black ops 2 med polarna och de funka fint.
Men köpte sedan Super Street Fighter AE och då funka f*n inget.
Gick inte att varken söka matcher, skapa matcher eller något alls.

Jag donade med portar på routern, uppdaterade routern och provade utan router vilket gav samma skit resultat.
Nu funkar de bra *ta i trä* men jag tror allt beror på ett väldigt ostabilt PSN.

Så i detta måste jag nog påstå att XBOX Live funkade mycket bättre men de kostar pengar så de är Bu eller Bä.

Redigerat av Binks, 11 April 2013 - 07:42.

Postad 11 April 2013 - 08:01

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

Så i detta måste jag nog påstå att XBOX Live funkade mycket bättre men de kostar pengar så de är Bu eller Bä.

Fast det här måste ju vara något tillfälligt. Inte provat själv senaste dagarna, men det där är inget jag någonsin varit med om under mina 6 år på PSN...

Postad 11 April 2013 - 14:28

Unregisteredc5f48c65
  • Unregisteredc5f48c65
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Har inte upplevt några problem sedan sist jag postade och jag är inloggad flera timmar om dagen.

Kan ju dock tillägga att jag har satt min PS3a i DMZ genom routern.
Hade problem med något fåtal spel innan jag gjorde det och jag var för lat för att pilla med portar.

Postad 26 December 2014 - 11:20

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
http://www.aftonblad...icle20075185.ab

För mig har det legat nere sedan julafton. Kommer inte in alls.

Postad 26 December 2014 - 11:23

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

För mig har det legat nere sedan julafton. Kommer inte in alls.

Fortfarande inte?

Postad 26 December 2014 - 11:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Inte nu på morgonen. Testade för fem minuter sedan och står bara och tuggar utan att det hänger något. Såg nu att ni diskuterade det i flera andra trådar och att många andra har problem också.

Postad 26 December 2014 - 11:24

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
För mig funkar det nu men kunde inte ens logga in vid 10 tiden.

Psn funkar, store funkar men nu har EAs server ballat ur.
Tappar kontakt med internet och jag kickas ut ur ultimate team gång på gång.

Redigerat av Lias08, 26 December 2014 - 11:30.

Postad 26 December 2014 - 11:30

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Jag logga in vid 9-tiden då fungerade det bra. Körde destiny till strax innan 11 och skulle logga in direkt efter igen men då fungera det inte :( så nu sitter jag här igen utan att komma in.

Postad 26 December 2014 - 11:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
ok, så det är fortfarande inte helt 100 då, testade vid 10 tiden för att kolla vad xur sålde och då fungerade det utan problem

Postad 26 December 2014 - 13:55

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Jag kommer inte in nu iaf. I'm a sad panda now... :(

Postad 26 December 2014 - 14:09

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Vi har en deal haha https://mobile.twitt...305704776241152

Redigerat av Lias08, 26 December 2014 - 14:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.