PS3 , Xbox 360 eller Wii ?
152 svar till detta ämne
Postad 08 December 2007 - 04:01
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
På metacritics top 20 lista är dock bara 7 av spelen till 360 exklusiva medans 9 av spelen till PS3 är exklusiva. Samt att på top 5 listan är alla 5 till Xboxen multiplattform medans PS3 har i alla fall 2 exklusiva där!
Så om du trådskaparen ska köpa en HTPC också? Då kan du spela 13 av Xboxens 20 bästa spel. I mina ögon ger PS3+PC mer än Xbox360+PC.
Sen har ju visserligen Xbox360 högre betyg på sin Top20 lista eftersom den har fler bra spel(doh!) men jag har spelat genom hela top 5 listan på min PC(utom Gears of War, för det var dåligt tyckte jag).
Försöker bara visa på hur en bra PC + en PS3 kompletterar varandra mycket grymt!
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 08 December 2007 - 04:06.
Postad 08 December 2007 - 04:10
Unregisterede4733947
-
Unregisterede4733947
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Håll betygen på spelen över 7(eller varför inte 8?), ett spel som är exklusivt och har ett skitbetyg ökar inte en konsols värde, ganska naiv jämförelse. Jämför med alla plattformar på samma lista så ser du ganska klart vilken konsol som är vinnaren.
Redigerat av Unregisterede4733947, 08 December 2007 - 04:11.
Postad 08 December 2007 - 08:59
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Allt beror på vad man är ute efter för spel. Om ALLT hade berott på vad man var ute efter för spel så hade det inte direkt varit någon mening med att köpa PS3 eftersom nästan alla spel finns till 360 som man kan köpa till ett billigare pris. PS3 har ett FPS, ett multiplayer only och resten (3) plattform/äventyr vilket också är dess starkaste sida. 360 har större bredd än så bland sina exklusiva.
Vill ha en konsol där vi kan spela partyspel, bra sportspel, bra bilspel, bra spel för flickvän och som är tyst med mera... = PS3? Känns som 360 går bort pga ljudet. Mellan PS3 och Wii då:
Partyspel: Förkrossande överlägset Wii, vet inte om PS3 har några förutom kommande Singstar och Rock Band. Bilspel: PS3 utan tvekan, all heder till Excitetruck och Mario Kart men jag tror inte det är vad du syftar på. Sportspel: PS3, Wii får annorlunda versioner men det är inte det den är till för. Spel för flickvän: Säkert Wii. Men det beror på vad hon gillar. Tyst: Båda är tysta.
Faktiskt så är det 1 spel som gör att jag väljer PS3 framför alla andra. Final Fantasy XIII Just nu har jag bara Warhawk som jag spelar på PS3an. Uncharted o Assassins Creed kommer jag köpa men utöver det blir det nog inte allt för många spel förräns Final Fantasy kommer. Däremot så tittar jag mkt på Blu-Ray
Postad 08 December 2007 - 09:02
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Ibland undrar man hur folk resonerar. Hur kan någon seriöst tycka att PS3an är en bättre spelmaskin än Xbox 360n? Det handlar inte om smak i detta fall, det är ren fakta att 360n den bättre spelmaskinen. Ibland är det sjukt vad folk underskattar 360n. Gör en snabb jämförelse på gamerankings eller metacritics. Sortera efter användarröster eller recensioner från spelsiter. Kolla senaste 3 månaderna, senaste 6 månaderna, senaste året, ja kolla hur f*n ni vill. 360n kommer att vara över ungefär en tredjedel av alla topplistor, den toppar till och med PCn i spel! Det går inte att direktlänka till sökningar så det får ni lov att göra själva: http://www.gameranki...mpleratings.asp
Sen om ni inte tycker att spel är det viktigaste med spelmaskiner så kan ni väl ta er en titt på PS3an, men kom inte och säg att den har bättre spel än 360n eller att 360 spel inte faller er i smaken (nej, smaken är inte som baken, gillar man PS3 spel så gillar man 360 spel). Däremot är Wiin och 360n mycket svårare att jämföra, spelutbudet är helt annorlunda på Wiin och den är inte menad att fylla samma funktion som 360n. Med andra ord kan en Wii inte ersätta en 360 och vice versa.
X-Box har inte Final fantasy serien X-Box har inte Uncharted X-Box har inte Warhawk PS3 är då enligt mig bättre.
Redigerat av xxManiacxx, 08 December 2007 - 09:02.
Postad 08 December 2007 - 10:55
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
X-Box har inte Final fantasy serien
X-Box har inte Uncharted
X-Box har inte Warhawk
X-Box är då enligt mig bättre.
Postad 08 December 2007 - 11:37
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Zolier sa att båda var tysta. Det är inte min uppfattning. Resten känns som en gäspning.
Alright, du missade bara att få med det när du citerade honom, därav min reaktion. Såg komiskt ut.  Missförstå mig inte nu men jag måste bara få veta vilka genrer av spel du gillar eftersom endast Viva Pinata och Forza 2 var av något intresse på listan.  Kategorier jag inte fick med som jag kan komma på är: plattformsspel, familjespel och sportspel (som extremt sällan är exklusiva för en plattform). Bland dem är det väl egentligen bara platformspel där PS3 utmärkt sig lite smått hittills. "X-Box har inte Final fantasy serien X-Box har inte Uncharted X-Box har inte Warhawk PS3 är då enligt mig bättre." Unchartered är cirka 8 timmars speltid och även om jag tycker att det är något av det bästa jag spelat på länge så befogar det ju inte valet av en konsol. Warhawk var ju bara riktigt sunkigt.  Final Fantasy... you got me there. Helt klart en konsolsäljare. Känns ju som om det krävs ett långlivat spel för att det ska sälja en konsol i dagens läge. Typ ett RPG eller äventyrsspel eller ett spel med ett riktigt bra onlineläge. (Sen är det klart, om man har en hel hord av vanliga korta exklusiva spel så tippar ju vågskålen över av det men det kan man ju knappast beskylla PS3an för att ha än, där ligger den i lä.)
Postad 08 December 2007 - 13:26
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Jo ett SP spel måste vara 20+ timmar speltid för att jag egentligen ska anse det värt 500+kr. Anser att enbart SP spel med speltid på 8-10h borde ligga på 3-400 max.
Ett MP spel kan man ju tillbringa hundratals om inte tusentals timmar med.
Postad 08 December 2007 - 19:01
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Jo ett SP spel måste vara 20+ timmar speltid för att jag egentligen ska anse det värt 500+kr. Anser att enbart SP spel med speltid på 8-10h borde ligga på 3-400 max.
Ett MP spel kan man ju tillbringa hundratals om inte tusentals timmar med.
Då borde alltså ett MP-spel kosta åtskilliga tusenlappar också?
Postad 08 December 2007 - 23:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Alright, du missade bara att få med det när du citerade honom, därav min reaktion. Såg komiskt ut. 
Han missade att jag jämförde PS3 och Wii också, men han editerade in det senare. Viva Piñata verkar faktiskt helt ok! Resten känns som en gäspning.
Inte riktigt enbart massa exklusiva FPS dock
Redigerat av Zoiler, 08 December 2007 - 23:16.
Postad 09 December 2007 - 14:54
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Ett MP spel kan man ju tillbringa hundratals om inte tusentals timmar med. Då borde alltså ett MP-spel kosta åtskilliga tusenlappar också?
jag betalar gärna extra pengar för att kunana spela MP på ordentliga servrar (vilket jag också gör med alla MMOs jag spelar så i längden är det många tusenlappar jag lagt på 1 spel.) T.ex daoc som jag spelade i ca 4år. Hade 3 konton till det så 3*120/mån i 4år= 17280kr
Postad 09 December 2007 - 15:00
Big-Mamba
-
Big-Mamba
-
Användare
-
-
131 inlägg
Vill ha en konsol där vi kan spela partyspel, bra sportspel, bra bilspel, bra spel för flickvän och som är tyst med mera... = PS3?
Sportspel tror jag nog det kommer finnas lika mycket av till både xbox360 och PS3. Bilspel finns det ju massor av till xbox360 (PGR 3 och 4, flera Need for speed, Forza2, Burnout serien, Sega rally, Colin Mcrae mfl.) men med tiden kommer säkert PS3 ikapp, men knappast förbi. Partyspel. Mmm. Här finns det inte så mycket till xbox360 kommer bara på två stycken (Fusion frenzy 2 och Viva ppinata party animals )faktiskt. Vet inte hur många det finns till PS3 men men. Wii är väl kungen när det gäller partyspel !? Buzz konseptet är ju redan fräckt stulet av xbox360 i och med Scene it spelet (där man får med fyra "buzz" kontroller.
Xbox 360 har ju massor med arcade spel att ladda ner och många av dem klassar i alla fall jag som party-spel.
Postad 09 December 2007 - 16:20
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Skulle jag endast få välja en av de tre hade valet varit givet: Wii. På grund av Super Mario Galaxy och Resident Evil 4 wii edition. Och på grund av alla klassiker man kan ladda ner till Virtual Console.
Hade jag fått välja en till hade det blivit svårt, bägge konsolerna har sina för och nackdelar. 360 har fler bra spel än PS3 hittills men den låter mycket vilket stör ibland. PS3 är tystare men har ännu inte fått så många bra exklusiva spel som 360.
Postad 14 December 2007 - 00:11
keffooo
-
keffooo
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Framförallt kommer ju little big planet till ps3.
Det är det som får mig till att välja den konsolen.
gt5 och ff13 skadar ju så klart inte heller.
Men little big planet, är i en klass för sig.
Postad 14 December 2007 - 06:26
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
yupp, little big adventure är ett spel som ser hur roligt ut som helst men tyvärr så är nog det enda PS3 spelet som är intressant för mig.PS3an måste få ut mer exklusiva spel som tex little big adventure.
Postad 14 December 2007 - 08:32
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Ok, jag ska först erkänna, orkade inte läsa igenom forumen.
PRO
PS3
Snygg grafik (par med 360, minus lite i de flesta fall)
Kraftfull processor (mest för folk som inte gillar spel)
Snygg i svart
Bluray
DVDspelare inbyggd
HD
Hårddisk (20/40/60/80)
Xbox 360 -
Mycket snygg grafik
Bra flyt i de flesta spel (mer än vad som kan sägas om PS3)
Otroligt bra Onlinespel
Bästa mediaextendern (för att titta på film, bilder lyssna på musik från datorn)
Bästa spelkatalogen till en konsol nånsin
Många bra exklusiva titlar
Skön handkontroll
Enkel
Möjlighet att köpa till HD-dvd
DvD spelare inbyggd
Finns i 2 olika färger
HD
Hårddisk 20/120
Bakåtkompatibel XBOX1
Wii
Rolig handkontroll (iafl första dagarna)
Cons
Xbox 360
Ingen HD-dvd inbyggd
PS3
Värdelös online (varje tillverkare har egna servrar till spelen)
Dyr
Bluray (om den "floppar")
Handkontrollen är "oergonomisk" (i mitt tycke!!)
ingen vibration i handkontrollen (kommer att kunna köpas under 2008 iafl i japan)
INGA SPEL
Dålig framerate i en jxxla massa spel
Sånny har haft en del problem med uppdateringarna
Inga bra exklusiva titlar
Ingen bakåtkompabilitet (PS2) förutom på dyraste versionen och då funkar det inte ens särskilt bra.
Wii
Usel grafik - RIKTIGT usel
Inget online läge alls
Inga bra spel (utom wii sports och det håller i några h max)
Dyra tillbehör
Dyr konsol för vad man får
Inga mervärden
Ingen HD
Slutsats
GIllar man att spela spel, titta på filmså är 360 den absolut bästa vägen i dagsläget.
Om 1 år kanske PS3 är ett alternativ, men inte idag.
Det känns lite som att PS3 försöker konkurrera med PC istället för 360 med valmöjligheter etc (och misslyckas
kapitalt).
Wii är bara för folk som inte klarar av vanliga handkontroller och som vill ha nåt å flasha med för
mormor o familjen eller om man är en riktig Diehard Mario/zelda fan.
Wii är INTE en bra konsol för den som gillar spel, punkt slut.
Nyhetsfaktorn tröttnar man väldigt snabbt på, men vill man ha nåt som man plockar fram var 3e månad och kör nån timme så ska man lätt köpa den.
Mao Köp 360, MS har verkligen imponerat denna ronden!
Postad 14 December 2007 - 08:44
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Allt beror på vad man är ute efter för spel. Om ALLT hade berott på vad man var ute efter för spel så hade det inte direkt varit någon mening med att köpa PS3 eftersom nästan alla spel finns till 360 som man kan köpa till ett billigare pris. PS3 har ett FPS, ett multiplayer only och resten (3) plattform/äventyr vilket också är dess starkaste sida. 360 har större bredd än så bland sina exklusiva.
Min 360 låter ungefär lika mycket som min gamla Mazda (med avrostade ljuddämpare). Det gör inte min PS3. Bara där har du orsak nog för den som är allt för petig för sitt eget bästa.
Enda spelet jag hittat på 360 som motiverar ett köp är Forza 2 men å andra sidan är det motivation nog. Vad jag sett har 360 bara en massa kolsolexklusiva FPS och om det är vad man är ute efter så är man helt rätt ute.
Detta är ett vanligt missförstånd - Xbox 360 låter faktiskt MINDRE än PS3 om man köper en 360 idag, första generationen var väldigt högljudd, men med nuvarande falcon (65nm) processorn och nya DVD driven så är den mycket bättre ljudmässigt. Visst, den låter fortfarande, men INTE mer än en ps3! 360 har enligt en inofficiell undersökning från FPS source 17% shooters (i augusti i år). http://www.xbox360fa...s-are-shooters/360 dominerar Sport/racing/fps tack vare exklusiva titlar eller mervärden i dem. Partyspel nämnde någon tidigare, finns det faktiskt en hel del av på 360. Det blir nästan alltid att flickvännen ller kompisarna eller deras flickvänner vill lira när man festar till det hemma. Gillar man att röra på sig ska man ha Wii, spelar man väldigt mycket online ska man ha Xbox 360, vill man ha det bästa ska man ha en PS3. Har själv en 360.
Vill man ha det bästa ska man ha en PS3?? Wtf! Märks att Sånnys marketingmaskin har lyckats med sitt mål, att få folk att tro att PS3 är en kraftfullare konsol än 360..... Ta och jämför hårdvaran i dem så kommer du att upptäcka nåt intressant.
Postad 14 December 2007 - 10:54
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Märks att Sånnys marketingmaskin har lyckats med sitt mål, att få folk att tro att PS3 är en kraftfullare konsol än 360..... Ta och jämför hårdvaran i dem så kommer du att upptäcka nåt intressant.
Summa summarum på pappret så ÄR PS3:an är kraftfullare än 360:n, dock i praktiken inte mer än marginellt. CELL processorns teoretiska prestanda är helt enkelt bra högre än vad 360:ns processor klarar av, medan 360:n har ett grafikkort som är teoretiskt är marginellt bättre än PS3:an grafikkort är.
Postad 14 December 2007 - 11:16
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Usel grafik? Har du spelat Super Mario Galaxy? Ruskigt snygg grafik. Resident Evil 4 Wii edition och Zelda Twilight Princess har också vacker grafiik, om än inte högupplöst. Wii är bara för folk som inte klarar av vanliga handkontroller och som vill ha nåt å flasha med för mormor o familjen eller om man är en riktig Diehard Mario/zelda fan. Wii är INTE en bra konsol för den som gillar spel, punkt slut
Haha skojar du eller? Finns många bra spel till Wii, inte minst om man räknar in alla underbara klassiker man kan köpa från Virtual Console. Jag älskar spel och jag älskar Wii. Har dock en Xbox 360 Elite också, som givetvis har snyggare spel men är spelen roligare? Nej. Dessutom väsnas dvd-spelaren som 17.
Postad 14 December 2007 - 11:50
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Märks att Sånnys marketingmaskin har lyckats med sitt mål, att få folk att tro att PS3 är en kraftfullare konsol än 360..... Ta och jämför hårdvaran i dem så kommer du att upptäcka nåt intressant.
Summa summarum på pappret så ÄR PS3:an är kraftfullare än 360:n, dock i praktiken inte mer än marginellt.
CELL processorns teoretiska prestanda är helt enkelt bra högre än vad 360:ns processor klarar av, medan 360:n har ett grafikkort som är teoretiskt är marginellt bättre än PS3:an grafikkort är.
Mja, du har delvis rätt. På pappret så klarar cell processorn lite mer än 360ns ibm processor. På grafikkortssidan så har 360n ett klart övertag jämfört med ps3ans gpu som är baserad på Geforce 7 serien. 360ns gpu "bygger på" ATIs R500 (i boxen kallad C1) och är mycket kraftfullare än ps3ans! Det är inte ett "på pappret" övertag utan ett verkligt stort övertag grafikhanteringsmässigt. PS3an måste använda sig av processorkraft för att kunna reproducera samma grafik vilket (bla) också gör att den anses svårare att programmera för. Så, som konsol så är 360n lite bättre, som dator skulle nog ps3 vinna klart.... men å andra sidan, vem vill använda sin ps3 till å köra word? =)
Postad 14 December 2007 - 11:51
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Nintendo wii är ett måste om man som jag har xbox 360.Nintendo kan göra dom bästa spelen i världen och det är skönt när 75% av xbox 360 spelen antingen är ett FPS eller ett krigsspel som utspelar sig i gråa missära städer.
Postad 14 December 2007 - 11:53
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1428 inlägg
Summa summarum på pappret så ÄR PS3:an är kraftfullare än 360:n, dock i praktiken inte mer än marginellt.
CELL processorns teoretiska prestanda är helt enkelt bra högre än vad 360:ns processor klarar av, medan 360:n har ett grafikkort som är teoretiskt är marginellt bättre än PS3:an grafikkort är.
Om man ska påstå att Cell är bra högre än 360s CPU blir det ju lite opartiskt att påstå att 360s grafikchip är marginellt bättre i samma mening. 360s grafikchip är ett DX10-klass chip med geometry shaders/tesselation, EDRAM med EXTREM bandbredd, har fler shaderenheter och kan accessa upp till 512 MB RAM. RSX i PS3 har inget EDRAM, är begränsat till 256 MB, har ingen geometry shader/tesselation unit, färre shaderenheter och är DX9.0c-klass. Dvs både mer prestanda och fler finesser.
Postad 14 December 2007 - 11:56
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Usel grafik? Har du spelat Super Mario Galaxy? Ruskigt snygg grafik. Resident Evil 4 Wii edition och Zelda Twilight Princess har också vacker grafiik, om än inte högupplöst.
Wii är bara för folk som inte klarar av vanliga handkontroller och som vill ha nåt å flasha med för mormor o familjen eller om man är en riktig Diehard Mario/zelda fan. Wii är INTE en bra konsol för den som gillar spel, punkt slut
Haha skojar du eller? Finns många bra spel till Wii, inte minst om man räknar in alla underbara klassiker man kan köpa från Virtual Console. Jag älskar spel och jag älskar Wii. Har dock en Xbox 360 Elite också, som givetvis har snyggare spel men är spelen roligare? Nej. Dessutom väsnas dvd-spelaren som 17.
I ärlighetens namn så har jag inte sett mer av Galaxy än vad som visas på tv, och där e det riktigt ugly. Ska testa det i jul på en kompis wii dock =) så jag kanske ändrar mig. Virtual console...varför inte bara dra en emulator på pc och några rom;ar och slippa betala 50 -100 kr för spel som man redan (förmodligen) har köpt en gång för flera hundralappar. Om de hade haft nåt nytt i sig på wiin, som t ex kryssboxens retros i arkaden så hade det kanske gått å förstå..men nejtack till virtual console, då plockar jag hellre fram mina gamla konsoler och spelar spelen som de var tänkta att spelas! Resident evil 4 är det enda spelet på gc/wii som jag kan hålla med om, men det förblir nog oslaget på den fronten ser det ut som... Spelen på 360 är betydligt roligare imho, men jag är den typen som gillar sportspel, racing, fps, partygames etc. aka en ganska hardcore spelare. Jag fullkomligen älskar XBL arkad, där finns många guldklimpar. Kanske är det som de säger, att wii spelen e för de lite yngre..själv är jag 28. Kolla in sensible soccer som släpps där nästa vecka! det kommer bli grymt!
Redigerat av theonlyix, 14 December 2007 - 12:34.
Postad 14 December 2007 - 14:07
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Om man ska påstå att Cell är bra högre än 360s CPU blir det ju lite opartiskt att påstå att 360s grafikchip är marginellt bättre i samma mening.
360s grafikchip är ett DX10-klass chip med geometry shaders/tesselation, EDRAM med EXTREM bandbredd, har fler shaderenheter och kan accessa upp till 512 MB RAM. RSX i PS3 har inget EDRAM, är begränsat till 256 MB, har ingen geometry shader/tesselation unit, färre shaderenheter och är DX9.0c-klass. Dvs både mer prestanda och fler finesser.
Det är inte rätt att kalla Xenos i 360:n för ett DX10-klass chip, det är ett DX9 chip som har fått några features från DX10. I huvudsakt tillhör det dock DX9 generationen, precis som RSX:en. Xenos har bl.a INTE geometry shaders som du påstår (vilket är en DX10 feature). Att xenos kan komma åt 512mb minne är inte en jättefördel eftersom det är 512mb gemensamt mellan CPU och grafikchip i 360:n. Desto mer minne grafikkortet använder desto mindre minne är kvar för övriga funktioner. Och RSX:en kan komma åt mer än 256mb, dock med sämre prestanda. Den största skillnaden är Xenos unified shader archiecture vilket ger en liten fördel till Xenos. Så chippen ganska nära varandra både i prestanda och funktioner. Cellprocessorns teoretiskt prestanda är dubbelt så hög som 360:ns Xenon. Men det är i teorin, i verkligheten är det svårt att optimera utnyttjandet så mycket. Så i min mening är båda konsollerna i pincip likvärdiga med de liten fördel till PS3:an p.g.a. Cell.
Postad 14 December 2007 - 14:17
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Om man ska påstå att Cell är bra högre än 360s CPU blir det ju lite opartiskt att påstå att 360s grafikchip är marginellt bättre i samma mening.
360s grafikchip är ett DX10-klass chip med geometry shaders/tesselation, EDRAM med EXTREM bandbredd, har fler shaderenheter och kan accessa upp till 512 MB RAM. RSX i PS3 har inget EDRAM, är begränsat till 256 MB, har ingen geometry shader/tesselation unit, färre shaderenheter och är DX9.0c-klass. Dvs både mer prestanda och fler finesser.
Det är inte rätt att kalla Xenos i 360:n för ett DX10-klass chip, det är ett DX9 chip som har fått några features från DX10. I huvudsakt tillhör det dock DX9 generationen, precis som RSX:en. Xenos har bl.a INTE geometry shaders som du påstår (vilket är en DX10 feature).
Att xenos kan komma åt 512mb minne är inte en jättefördel eftersom det är 512mb gemensamt mellan CPU och grafikchip i 360:n. Desto mer minne grafikkortet använder desto mindre minne är kvar för övriga funktioner. Och RSX:en kan komma åt mer än 256mb, dock med sämre prestanda.
Den största skillnaden är Xenos unified shader archiecture vilket ger en liten fördel till Xenos.
Så chippen ganska nära varandra både i prestanda och funktioner.
Cellprocessorns teoretiskt prestanda är dubbelt så hög som 360:ns Xenon. Men det är i teorin, i verkligheten är det svårt att optimera utnyttjandet så mycket.
Så i min mening är båda konsollerna i pincip likvärdiga med de liten fördel till PS3:an p.g.a. Cell.
Nja, som jag sa innan så är gpun i 360 betydligt bättre än ps3ans som "bara" är en Geforce 7 modell. Jag tror jag har värdena nånstans i burken om du inte tror mig. Så i verkligheten när det gäller spel så har faktiskt kryssboxen ett övertag gentemot den lite mer klumpiga ps3 där gpun verkar ha kommit i andra hand när de designade den. Tänk om det vore tvärtom, att ps3 utnyttjat lite ny gpu teknik också! då hade den varit grym!
Postad 14 December 2007 - 14:22
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
I ärlighetens namn så har jag inte sett mer av Galaxy än vad som visas på tv, och där e det riktigt ugly. Ska testa det i jul på en kompis wii dock =) så jag kanske ändrar mig.
I verkligheten är det vackert! Virtual console...varför inte bara dra en emulator på pc och några rom;ar och slippa betala 50 -100 kr för spel som man redan (förmodligen) har köpt en gång för flera hundralappar. Om de hade haft nåt nytt i sig på wiin, som t ex kryssboxens retros i arkaden så hade det kanske gått å förstå..men nejtack till virtual console, då plockar jag hellre fram mina gamla konsoler och spelar spelen som de var tänkta att spelas!
Emulator på PC...ganska långt ifrån känslan att spela originalspelen med handkontroll! Dessutom är VC perfekt för den som inte orkar dra fram flera gamla konsoler för att spela de spelen. Och de flesta äger nog inte både NES, SNES, N64, Megadrive osv. VC= En perfekt samlingsplats helt enkelt! Dessutom blir känslan i princip densamma som med originalkonsolerna med classic controller. att wii spelen e för de lite yngre..själv är jag 28.[
Och jag är som mitt nick kanske avslöjar 31...  och är Wii-ägare...
Postad 14 December 2007 - 14:40
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Virtual console...varför inte bara dra en emulator på pc och några rom;ar och slippa betala 50 -100 kr för spel som man redan (förmodligen) har köpt en gång för flera hundralappar. Om de hade haft nåt nytt i sig på wiin, som t ex kryssboxens retros i arkaden så hade det kanske gått å förstå..men nejtack till virtual console, då plockar jag hellre fram mina gamla konsoler och spelar spelen som de var tänkta att spelas!
Nu förstår jag att du utgår helt och hållet efter vad du tycker men det där med emulator är lite överklass att få ordning på för många. Speciell de som har en Wii idag. Det är lättillgängligt för en mindre summa och sen även om jag har kvar en del av konsolerna så föredrar jag lägga ut en mindre summa pengar framför att dra fram alla maskinerna och skapa värsta råttboet med sladdar.
Postad 14 December 2007 - 15:19
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Virtual console...varför inte bara dra en emulator på pc och några rom;ar och slippa betala 50 -100 kr för spel som man redan (förmodligen) har köpt en gång för flera hundralappar. Om de hade haft nåt nytt i sig på wiin, som t ex kryssboxens retros i arkaden så hade det kanske gått å förstå..men nejtack till virtual console, då plockar jag hellre fram mina gamla konsoler och spelar spelen som de var tänkta att spelas! Nu förstår jag att du utgår helt och hållet efter vad du tycker men det där med emulator är lite överklass att få ordning på för många. Speciell de som har en Wii idag. Det är lättillgängligt för en mindre summa och sen även om jag har kvar en del av konsolerna så föredrar jag lägga ut en mindre summa pengar framför att dra fram alla maskinerna och skapa värsta råttboet med sladdar.
Jag tror du missförstår mig. Jag tycker wiin e jäkligtkul ett litet tag, men när man tröttnat på wiimoten och nunchucken så finns lixom inte mycket mer. Inget djup i spelen etc. Jämför med när manlirade bioshock första gången. Visst, man kan lägga 2500 kr på att få en plattform att spela gamla spel på för 50-100 kr st via VC, llrså kan man köpa en kryssbox för samma peng men med HD grafik, onlinespel, 400 + spelbibliotek , mediaextender (jag kollar på ALL tv/film via min kryssbox idag, har aldrig varit så smidigt nånsin att kolla på film och tv), msn mm. Wiin är overpriced, hade den kostat 700 kr som den borde så hade jag nog köpt en bara för att ha o ta fram nån gång då och då. Tills dess så håller jag mig ifrån att köpa en, men jag kommer säkert lira några h på en kompis enhet. Btw, när man väl kommit på tricket i wii sports spelen så tappar de i fun factor, man får full pott hela tiden.. =/
Postad 14 December 2007 - 15:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Emulatorer/roms är olagligt att diskutera här.
Redigerat av Zoiler, 14 December 2007 - 15:56.
Postad 14 December 2007 - 16:01
ganja
-
ganja
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Emulatorer/roms är olagligt att diskutera här.
Otillåtet kanske, men olagligt är det väl knappast? Sen när det gäller Wii så tycker inte jag att det råder någon tvekan om att Nintendo tjänar grova pengar på den. Det mest upprörande är nog ändå hur hutlöst dyra handkontrollerna är. Tvi! EDIT: lade till lite on-topic.
Redigerat av ganja, 14 December 2007 - 16:06.
Postad 14 December 2007 - 16:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Det bryter mot forumets regler. Otillåtet/olagligt, pick your choice.
Edit: Choose your pick menar jag förstås
Redigerat av Zoiler, 14 December 2007 - 16:12.
Postad 14 December 2007 - 23:49
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Nja, som jag sa innan så är gpun i 360 betydligt bättre än ps3ans som "bara" är en Geforce 7 modell. Jag tror jag har värdena nånstans i burken om du inte tror mig.
Känns lite konstigt att säga att RSX "bara" är en Geforce 7 modell, för i så fall kan man ju säga att xenos "bara" är en Radeon X1800 modell. Faktum är att båda konsollernas grafikchip utvecklats från förra generationens grafikchip. Chippen i båda konsollerna har fått lite extra lull-lull så de är inte helt jämförbara med PC-grafikkorten. Ingen av dem har i närheten av dagens PC-grafikkorts prestanda som t.ex Geforce 8800 och Radeon HD 2900.
Postad 14 December 2007 - 23:51
SirSkorpan
-
SirSkorpan
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Jag kan hålla med om att kontrollerna är grymt dyra (till och med oförskämt dyra). Däremot jag kan inte riktigt hålla med om att det på något sätt skulle vara särskillt mycket sämre grafik på Wii än på PS3 eller Xbox360. Det känns som om en del av dem som förespråkar HD-konsoler baserat på att det skulle vara "bättre grafik" kanske skulle kunna lära sig en sak eller två från TV killarna här på forumet som alltid förespråkar bra bild istället för att stirra sig blind på pixlarna. Visserligen brukar disskutionen i de fallen handla om 720p eller 1080p men tankesättet borde kunna gå igen även här. Det är flera spel på Wii där jag tittar på grafiken och tänker wow här har de verkligen ansträngt sig, det kan vara en härlig grafisk stil, många detaljer, stora områden eller annat som gör en bild vacker. Det finns också många spel på PS3 och XBOX360 som ger mig samma wow känsla. Med det är det inte sagt att HD-grafik inte kan bidra till en snyggare grafik iom att det ger utrymme för fler detaljer i bilden och snabbare processorer och mer minne kan heltklart hjälpa till att skapa en vackrare och mer levande spel-värld. Jag kan utan några större invändningar lyssna på och till viss del hålla med om att spel på PS3 och Xbox360 kan se bättre än spel på Wii. Men, igen, med det är inte sagt att de per automatik (eller skall kanske var automagi) ser bättre ut på de två än på Wii. Så titta en gång till och lägg ifrån er pixel-ögonen och titta noga på till exempel Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Zack and Wicki, Resident Evil eller Zelda. Kan man verkligen titta på dessa och säga att grafiken på Wii är "riktigt ugly", "RIKTIG usel" eller hemsk som jag tycker att man hör/läser stup i kvarten. Denna post är ingen heja Nintendo de är bäst post. Det är mer ett försök att få folk att se att det inte bara hänger på hur många detaljer man kan få in i en bild utan mer på hur man får in detaljerna det handlar om stil. Hoppas att alla är nöjda med sina konsol köp det är en investering (för de flesta iaf) som hänger med en stund. Själv har jag en PS2:a och en Wii (båda förträffliga konsoler) och jag hoppas att jag nån gång i framtiden skall kunna inhandla en PS3:a eller Xbox360 även om jag tror att det lutar åt en PS3:a. PS. Sen att säga att säga att de tar ett överpris för Wii:n och att den skulle kosta 700 för att vara prisvärd det faller ju faktisk bara på sin egen orimlighet. I mina ögon ett dumt påstående om man är övertygad om att det är sanningen. Väl Mött! /Skorpan
Postad 15 December 2007 - 07:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
700 spänn tycker ja är att ta i men den borde inte kosta en spänn mer än 1500.
Nintendo måste simma i pengar heh..
men kommer dom inte med en värstingkonsol nästa gång så lär då inte ja köpa en.
skulle ha köpt spel för 3000 till 360 istället :-)
Postad 15 December 2007 - 10:34
Automan71
-
Automan71
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Ps3 och Wii är de enda riktiga spelkonsollerna som är värda att kallas det, de har helt enkelt den rätta känslan (synd att Sega inte finns med längre  ). kryssboxen har alltid varit och kommer troligtvis alltid att vara en liten fattigmans-pc och inget annat, och har inget med riktiga spelkonsoller att göra överhuvudtaget. Detta är min personliga åsikt, men jag vet att många tycker som jag.
Nog sagt om detta, man väljer ju det man trivs bäst med, gillar man en viss sak så ska man köpa den och inte bry sig om vad några "ungar" har bestämt sig ska vara "innegrejen" (lika extremt barnsligt som "jag äger dig" osv), för vad andra tycker spelar ju inte någon roll igentligen, det är ju du som ska gilla det du köper eller hur
Ursäkta på förhand om det är nåt som är stötande på nåt sätt, men det är både mina personliga åsikter, samt är jag på lite snett humör pga nåt helt annat.... går väl över om ca 04 min 24 sek
Redigerat av Automan71, 15 December 2007 - 10:41.
Postad 15 December 2007 - 10:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
kryssboxen har alltid varit och kommer troligtvis alltid att vara en liten fattigmans-pc och inget annat Heh.Ja det var ju också en åsikt
Postad 15 December 2007 - 12:07
SirSkorpan
-
SirSkorpan
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Tja jag vet inte men i mina ögon så tycker jag att Nintendo gör rätt rent affärs mässigt. De har utvecklat en konsol som är billig o tillverka och som de dessutom kan tjäna pengar på för varje konsol de säljer. Sen jo lite överpris kan man ju tycka men även 1500 är för lite det skulle vara en sänkning med 40% (med 2500 som riktpris) och så mycket tar Nintendo garanterat inte ut i vinst på konsolen. Som sagt så i mina ögon är det bättre att utveckla en produkt och sen sälja den till ett pris där man räknar med att göra en vinst. Sony och Microsoft går ju faktiskt back på varje konsol de säljer och förväntar sig sen att de kommer sälja kring utrustning för att föhoppningsvis gå med vinst senare. Själv tycker jag att det är en bättre approach att sälja en produkt som folk vill ha till ett pris som de är beredda att betala och som gör att du som företag tjänar pengar (direkt hellre än senare) vilket nintendo bevisligen gör. Sen kommer ju tillverkningskostnaden gå ner och så småningom kommer nog Wii:n att kosta mindre kanske runt 1500 men det är nog en bra bit kvar tills dess.
Skulle kunna tänka mig att om man tycker att Wii ska kosta runt 1500 så har man ett tanke sätt som säger att "Wii är precis som en PS2 fast med rörelsekänslig kontorll" och därför tycker att "ok släng på kontrollpriset och kanske lite till (för Wii Sports) och sälj det för vad det är". Problemet som jag ser med det tankesättet är att det är svårt att jämföra de två konsolerna. PS2 har varit i produktion i är det 7år nu? Och Sony har kunnat optimera tillverkningen och dra ner på priset, Wii:n är en helt (jämförelsevis) ny konsol som tillverkas på ett nytt sätt och då är det dyrare i början.
Trots rubriken i detta forum skulle jag nästan vilja sticka in att är det inte PS2 som är den bästa konsollen än så länge? Den har det mesta för sig. Den är billig runt 1000:- och den har flest spel av alla konsoler ute just nu (och många av dem riktigt bra). Vad den inte har är väl HD grafik men det kanske man kan vara utan. Har man pengarna kanske en PS3:a är nått istället i sånna fall så får man HD också plus att man kan spela PS2 spelen på den (om man köper rätt version  ) vill man spela ännu äldre spel så är kanske Wii något med sin Virtual Console plus att det kommer en mängd nya spel till den också.
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 15 December 2007 - 12:15
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
kryssboxen har alltid varit och kommer troligtvis alltid att vara en liten fattigmans-pc och inget annat
Är det inte mer att PS3 är det med webläsare och allt det där? Eller syftar du dina åsikter på det faktum att även PC har/får många av 360-spelen? Eller är det så att du gärna lägger ut ett par tusen varje år för att kunna spela dina PC-spel men inte behöver lägga ut massa extra pengar för att spela dom på 360 med minst lika bra flyt och kvalité, så du med andra ord hellre lägger ut pengar varje år för att vara cool och inte ha en kassa fattigmans pc(360). Hur som helst så var det den sämsta åsikten jag har hört på länge och jag har hört många.
Postad 15 December 2007 - 12:17
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det är klart att Nintendo gör rätt.
Hur kan dom inte göra rätt när man ser hur brutalt mycket dom säljer av Wii och DS?
Men de är en gåta för mig hur dom lyckats så otroligt bra med sitt budskap.
Tråkigt att det lönar sig att ligga sist
Postad 15 December 2007 - 12:18
ganja
-
ganja
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Skulle kunna tänka mig att om man tycker att Wii ska kosta runt 1500 så har man ett tanke sätt som säger att "Wii är precis som en PS2 fast med rörelsekänslig kontroll" och därför tycker att "ok släng på kontrollpriset och kanske lite till (för Wii Sports) och sälj det för vad det är".
Min tanke är snarare "Wii är precis som en Gamecube fast med rörelsekänslig kontroll". Det du säger om att det är rätt av Nintendo att ta ut vinsten på konsollen istället för tillbehör och spel håller jag med om, fast nu har de ju rejäla marginaler på tillbehören och spelen är ju inte mycket billigare till Wii än till andra konsoller. Fast när vi lever i en marknadsekonomi så är det väl bara att acceptera att tillgång och efterfrågan styr priserna.
Postad 15 December 2007 - 12:39
SirSkorpan
-
SirSkorpan
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Tror att de lyckas med sitt budskap för att det är nytt och spännande sen kommer det faktiskt många bra spel till den till många olika målgrupper. Jag hoppas bara att det kommer ännu mer
Fast att Wii skulle vara som en GameCube är ju inte heller sant. Den klarar ju faktiskt betydligt mer än en GameCube det känns som en ganska bångstyrig åsikt tycker jag. Lite vill inte se vill inte höra men aja alla har ju rätt till en åsikt även om jag tycker att just den känns missriktad.
Jo som jag sa innan så tycker jag också att det kostar alldeles för mycket att köpa kontroller till Wii 700-900 spänn är för mycket. Nej genom snittet på spel är inte så mycket billigare som man kunde hoppas men det är lite billigare och jag tror att det är butikerna som lägger på lite extra också riktpriset på ett wii spel är ju iaf en 50-100 kronor lägre än dito på ett PS3 eller 360 spel
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 15 December 2007 - 13:10
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
kryssboxen har alltid varit och kommer troligtvis alltid att vara en liten fattigmans-pc och inget annat
Har också samma åsikt om jag ska vara ärlig.
Postad 15 December 2007 - 13:10
Automan71
-
Automan71
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Är det inte mer att PS3 är det med webläsare och allt det där? Eller syftar du dina åsikter på det faktum att även PC har/får många av 360-spelen? Eller är det så att du gärna lägger ut ett par tusen varje år för att kunna spela dina PC-spel men inte behöver lägga ut massa extra pengar för att spela dom på 360 med minst lika bra flyt och kvalité, så du med andra ord hellre lägger ut pengar varje år för att vara cool och inte ha en kassa fattigmans pc(360).
Hur som helst så var det den sämsta åsikten jag har hört på länge och jag har hört många.
Jag står helt fast vid mina åsikter, hur mycket någon än må tycka om dem eller ej rör mig inte så mycket tyvär. Jag vill inte trycka ned dem som som gjort sitt val, de är säkert glada och nöjda på sitt sätt. För mig så är det antingen en rejäl spel-pc (jag har bara 2st nu för tiden, hade 5 för några år sen.. men intresset var större då), eller så sätter man sig vid en riktig spelkonsol Nintendo eller Sony (sega, neo geo) och upplever riktig arkadkänsla/spelglädje. Saknar min neo geo och nemesis på svi728, men har lite gamlingar hemma (amiga 2000, c64) när jag känner för det, saker tar plats och man kan tyvär inte ha allt  Ps3 har inte så mycket spel ute... men sortimentet duger för mig så länge, köpte nyligen min innan de tog slut men det är för gt5 jag skaffade den mest. Wii'n fick jag av min bror, och den tycker jag minst lika mycket om, den har mycket mer spel och mario galaxy är mycket kul och underhållande, så dessa maskiner är ganska klockrena val om man ska ha en riktigt bra spelkonsol. Skulle jag vara tvungen att välja bort en av mina.... skulle inte gå, då skulle jag vara tvungen att ta bort båda, gillar båda lika mycket. Nä, nu har man blivit på lite bättre humör så jag ska nog jaga mario i motorstorm en stund
Postad 15 December 2007 - 13:23
Unregisteredf664f8f0
-
Unregisteredf664f8f0
-
Användare
-
-
171 inlägg
Automan: Får jag gissa på att du inte har 360 utan PS3, och att du aldrig spelat någonting på 360?
Postad 15 December 2007 - 13:35
Automan71
-
Automan71
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Nej, jag erkänner att jag aldrig själv har använt den alls... inte ens testat en enda gång, men jag har sett på när andra har kört helt utan vill se mer känsla.
Och ja, jag har både ps3 och wii, absolut ingen fan-boy eller sånt, jag bara tycker dom är mycket bra båda helt enkelt och har den rätta spelglädjen, dock har kanske wii lite mer av det
Nä, nu ska jag spela lite
Edit: fick ändra ordet fan-boy som verkar vara förbjudet här.
Redigerat av Automan71, 15 December 2007 - 13:39.
Postad 15 December 2007 - 13:50
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Hmm så du säger att 360 är en fattigmans PC och inte har känsla i spelen och ändå har du ALDRIG ens testat den utan bara sett andra spela
Ja där föll ju din trovärdighet bort totalt, om det nu var någon som "lyssnade" till dig innan vill säga.
Postad 15 December 2007 - 14:24
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Hoppas Automan_71 inte är myndig än, det vore läskigt O_o...
Postad 15 December 2007 - 14:31
Automan71
-
Automan71
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Oh, nej nu blev jag sårad snyft snyft, nämen jag är faktiskt inte i något behov av trovärdighet från ditt håll så det är lugnt
Det jag såg och hur de reagerade de som körde det räcker för mig (eftersom intresset alltid har legat på botten... tja, det faktiskt aldrig existerat något intresse), inte mitt problem om andra är trögare och måste testa saker själv eller rent av köpa innan de inser att det är vad de vill ha.
Nu får de som vill fortsätta babbla om detta göra det (kryssboxfans), jag orkar inte bry mig om detta tjafs längre. Ni skaffar vad ni vill, det är ett fritt land och det är mänskligt att fela
Edit: patrikb, vad menar du med det du slänger ur dig ?? är du inte nykter eller är du bara för ung för att förstå bättre ?
Detta börjar bli för mycket barnlekar, så fortsätt men det får ni göra på egen hand för jag har faktiskt viktigare saker än att tjafsa med ungar om ingenting.
Denna tråd börjar ju helt spåra ur för några kryssboxfansungar är lättstötta tydligen, men shit happens
Redigerat av Automan71, 15 December 2007 - 14:41.
Postad 15 December 2007 - 14:46
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Oh, nej nu blev jag sårad snyft snyft, nämen jag är faktiskt inte i något behov av trovärdighet från ditt håll så det är lugnt Det jag såg och hur de reagerade de som körde det räcker för mig (eftersom intresset alltid har legat på botten... tja, det faktiskt aldrig existerat något intresse), inte mitt problem om andra är trögare och måste testa saker själv eller rent av köpa innan de inser att det är vad de vill ha.
Nu får de som vill fortsätta babbla om detta göra det (kryssboxfans), jag orkar inte bry mig om detta tjafs längre. Ni skaffar vad ni vill, det är ett fritt land och det är mänskligt att fela 
? Förstår inte logiken i det du säger  , du tycker att 360.n är en fattigmans PC och inte har "rätta spelglädjen", du har inte tänkt på att det är spelen som skapar "glädjen" ?, eller du kanske menar glädje som i att titta på konsollen ? 360.n har många gånger fler "större" och bättre spel än PS3.n, det är inte en personlig åsikt utan det är ett faktum. Sen att du kan tycka att en ps3.a är ett bättre val i och med Blueray möjligheter så är ju det en helt annan sak. -> Vilket också många gör, många köper en ps3 för dess uppspelningsmöjligheter, tittar man på sålda spel till ps3.an så säljs det löjligt lite spel om man ser till hur många sålda ps3.r det finns. Men att köpa ps3 framför 360.n för att den ger mer spelglädje finns det nog ingen som kan hålla med dig om. (Äger f.ö inte en 360)
Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 15 December 2007 - 14:50.
Postad 15 December 2007 - 16:03
SirSkorpan
-
SirSkorpan
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Det är väl upp till var och en var man finner och hur man definierar spelglädje. Om det nu är så att Automan ser mer spelglädje i Wii och PS3 så är det väl hans ensak och högst personliga åsikt (som han dessutom har all rätt att uttrycka) och inget som någon skall se ned på honom för? Och i och med att hans åsikt ligger som den gör innnebär det ju också att han och de som delar hans åskt (vilket antagligen är åtskilliga) köper en PS3:a eller Wii pga att de ger dem mer spelglädje än vad en Xbox360 gör.
Personligen kommer jag nog inte köpa en Xbox360 på länge (om någonsin) då de spel jag finner intressanta på den oftast är fps och personligen har jag aldrig tyckt att det är vidare kul att spela fps:er med analoga spakar istället för mus och tangentbord (Wiimote är heltklart mitt andra alternativ riktigt häftigt i Metroid som en liten sidnot) och då de flesta av de bättre fps:erna kommer ut på PC så spelar jag hellre på min dator än att jag köper en Xbox360. Om det är detta de som nämnt Fattigmans PC menar så kan jag hålla med på den punkten.
Sen, Partikb, så är det väl knappast nått faktum, som du skriver, att det finns fler bättre spel på Xbox360 heller? Även det är ju en högst personlig åsikt. Vad du menar med större vet jag inte men om du tänker på medial uppmärksamhet så ja då är det väl korrekt (det är nog ingen som missat halo)
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 15 December 2007 - 16:36
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Sen, Partikb, så är det väl knappast nått faktum, som du skriver, att det finns fler bättre spel på Xbox360 heller? Även det är ju en högst personlig åsikt. Vad du menar med större vet jag inte men om du tänker på medial uppmärksamhet så ja då är det väl korrekt (det är nog ingen som missat halo)
Väl Mött! /Skorpan
Hmm, givetvis kan man tycka att man hellre äger uncharted istället för Halo 3, Fable 2, Mass effect och Gears of War... Men om man ser till statistik så har 360.n fler och bättre spel än PS3 -> Se gamerankings.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|