Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 5310

277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 5310 XpressMusic (Mobiltelefoner) 4 7.327586 (57) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 December 2007 - 11:42

ringorm
  • ringorm
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej på er:) Jag har haft min 5310 i ca. två månader. Hade redan från början problem med omstarter och uppdatering av mediabiblioteket. Skickade den på service och fick mjukvaran uppdaterad och problemen försvann.

Nästa grej jag inte är nöjd med är batteri tiden. Alltså, telefonen indikerar fullt batteri men vid samtal kan den börja varna för låg batteri niva eller i värsta fall stänga av sig mitt i samtalet. Detta redan efter ca. 1 dygn. Är det någon som har liknande problem? Var i kontakt med Katshing idag , dom sa att jag skulle skicka den på service igen.

Trivs annars väldilgt bra med telefonen och får säga att med porta pro lurar låter det riktigt bra :)

Postad 28 December 2007 - 23:16

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

SKulle införskaffa en ny mobil igår tänkte jag , men i butiken tog det stopp =(. Dom sa att dom hade sålt slut sin kvot på 5000 mobiler med dessa abbonemang så man blav utan denna Mobil

Vill bara berätta att jag var inne i Phonehouse butiken i Täby o frågade om denna mobil med abonnemang o frågade om de inte fick sälja fler!

Jaha varför får vi inte göra det sa Expediten då.. Sen att det var bara skitsnack från butiken jag var inne i i Fredags . Som ligger på Djupdalsvägen 3 i Sollentuna.
Så han som var i butiken ljög mig rakt i ansiktet aldrig att jag sätter min fot i den butiken igen.

Blev dock ingen telefon idag heller =( hon som stod breve mig köpte den sista men kommer fler nästa vecka

Postad 29 December 2007 - 12:22

Unregistered7f813714
  • Unregistered7f813714
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte igår denna skönhet men har märkt efter lite lekande några skönhetsmissar eller förhoppningsvis bara ett måndagsexemplar (skönt med doa det där).

Kan inte ni som har denna mobil kolla dessa fel som jag har då:
1. Lägg fram handen framför kameran när ni ska ta en bild eller ha kameran på i ett mörkt rum, på min blir hela skärmen pixlig ni vet röda gröna gula osv prickar kommer fram liksom (verkar som om kameran har pixel fel på min) samma gäller när man kommer in i videofunktionen så fins det då konstanta en eller fler pixlar som lyser liksom.

2. Mobilen känns allmänt trög, långsam?? Ha mobben på "startsidan" tryck på meny knappen allså mitten, jag får fram meny sidan på kanske 1/3 dels sekund eller en halv, det går allså så trögt på min. Testade att ta bort klick ljudet men samma tröga mobb. är kvar??? Tänkte kanske att mobilen är trög med ett så stort minneskort som jag fick med då (2 gig) men tog bort den för att testa prestandan: samma tröghet.

HEHE men annars bästa mobilen jag haft :)

Ska ta mig ner till kurvan och byta..

Och grabbar & tjejer skit i alla snack om att mobilen är slut för försäljning telenor eller att man har hållt nere priserna genom att ta bort minneskortet, SÅ är det inte... RÖDA modellen kommer alltid med minneskort eftersom NOKIA har lanserat att man får 2 gig med men då somsagt gäller det RÖDA, bara att kolla på deras kampanjblad och reklam, bara den röda färgen.
BLÅA modellen är tydligen en "exclusiv" färg model för just phonehouse och då tänkte de smarta cheferna att "jaa vi tar bort korte för att sedan sälja egna för kanske 350 kr för 2 gig (kostar typ 150 för 2 gig på prisjakt eller 80 för 1 gig). SÅ ligger dwet till allså. Självklart så skaffar man sig en röd men dom e oftast slut men det är bara att beställa från butiken för att det finns massvis i huvudlagret. Men de som älskar blåa så finns det inget att göra än att köpa ett minneskort men fall inte för säljarnas "flört" hahahah 350 kr för et minneskort??!! KAOS

OVER and out

ps. snälla kan ni kolla om ni har samma typer av fel och kommentera, kommer att lägga en bild från mobilens kamera där ni kan se "pixlarna"

/Fiko. M

Röda modellen har ALLTID minneskort på 2 gig

Redigerat av Unregistered7f813714, 29 December 2007 - 12:26.

Postad 29 December 2007 - 13:25

TKvC-SainT
  • TKvC-SainT
  • Beroende

• 1011 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte igår denna skönhet men har märkt efter lite lekande några skönhetsmissar eller förhoppningsvis bara ett måndagsexemplar (skönt med doa det där).

Kan inte ni som har denna mobil kolla dessa fel som jag har då:
1. Lägg fram handen framför kameran när ni ska ta en bild eller ha kameran på i ett mörkt rum, på min blir hela skärmen pixlig ni vet röda gröna gula osv prickar kommer fram liksom (verkar som om kameran har pixel fel på min) samma gäller när man kommer in i videofunktionen så fins det då konstanta en eller fler pixlar som lyser liksom.

2. Mobilen känns allmänt trög, långsam?? Ha mobben på "startsidan" tryck på meny knappen allså mitten, jag får fram meny sidan på kanske 1/3 dels sekund eller en halv, det går allså så trögt på min. Testade att ta bort klick ljudet men samma tröga mobb. är kvar??? Tänkte kanske att mobilen är trög med ett så stort minneskort som jag fick med då (2 gig) men tog bort den för att testa prestandan: samma tröghet.

HEHE men annars bästa mobilen jag haft ;)

Ska ta mig ner till kurvan och byta..

Och grabbar & tjejer skit i alla snack om att mobilen är slut för försäljning telenor eller att man har hållt nere priserna genom att ta bort minneskortet, SÅ är det inte... RÖDA modellen kommer alltid med minneskort eftersom NOKIA har lanserat att man får 2 gig med men då somsagt gäller det RÖDA, bara att kolla på deras kampanjblad och reklam, bara den röda färgen.
BLÅA modellen är tydligen en "exclusiv" färg model för just phonehouse och då tänkte de smarta cheferna att "jaa vi tar bort korte för att sedan sälja egna för kanske 350 kr för 2 gig (kostar typ 150 för 2 gig på prisjakt eller 80 för 1 gig). SÅ ligger dwet till allså. Självklart så skaffar man sig en röd men dom e oftast slut men det är bara att beställa från butiken för att det finns massvis i huvudlagret. Men de som älskar blåa så finns det inget att göra än att köpa ett minneskort men fall inte för säljarnas "flört" hahahah 350 kr för et minneskort??!! KAOS

OVER and out

ps. snälla kan ni kolla om ni har samma typer av fel och kommentera, kommer att lägga en bild från mobilens kamera där ni kan se "pixlarna"

/Fiko. M

Röda modellen har ALLTID minneskort på 2 gig

Angående felen som nämns så har jag också problem med 1 dock inte fulla skärmen utan kanske max 10 pixlar. Och angående 2 så är de väl en liten delay, men knappast nåt jag stör mig på iaf.

Postad 29 December 2007 - 14:13

Unregistered7f813714
  • Unregistered7f813714
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Glömde även att skriva att mobilen bara "startade om" när jag skulle in i kamera fnktionen??
Sen att mobilen inte bara är trög vid meny ingång utan allmänt trög vid start av program spel och så vidare.. tar faan 10 sekunder att ta sig ur snake spelet...

Ähh ska lämna tillbaka denna via doa och ta mig en ny.. det där med pixlar på kamera spelar inte så stor roll eftersom man använder den funkiotnen minimalt... iallafall inga pixel problem i displayen tack o lov... då skulle det vara störande... men att den startar om och är trög måste vara hårdvarufel som kan kanske tas bort via en uppdatering som alla snackar om sedan tidigare att den startar om och spellistor och sånt.... ska testa mig en ny.. återkommer.. med resultat..

Haha

för att hålla priserna nere tänk om phonehouse har köpt in "defekta"mobiler... tänkte mer på detta när min kompis som även han köpt från phonehouse ni vet se k550 via telia för 69 kr/månad i 12månader inget för moblien... den var också skitmånga fel i..... hmm man vet aldrig..

/Gott nytt.....

Postad 01 January 2008 - 18:16

Staaf
  • Staaf
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Vad är det för video-format man kan spela upp i mobilen?

Postad 04 January 2008 - 17:22

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Nån med förslag på site med teman som passar till 5310?

Bumpar upp frågan igen då även jag är nyfiken... ;)

Postad 04 January 2008 - 17:29

Butt3r
  • Butt3r
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Nån med förslag på site med teman som passar till 5310?

Bumpar upp frågan igen då även jag är nyfiken... ;)

kolla på www.zedge.net där finns teman o bakgrunder till de flesta mobiler

Postad 08 January 2008 - 08:26

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
en änkel sammanfattning för er som vill köpa den:
+ stor skärm med extremt fina och klara färger
+ mucket fint ljud, klart och högt, inget jag hört har haft bättre
+ mycket tunn, och ser tillockmed tunnare ut än w880i för att den är avrundad vid kanterna.
+ ingår 2 gig minne och en handsfree med dåliga lurar som man byter till sina inear pluggar som alla har:)

- dålig kamera, seg på att ladda in bilderna man tagit
- linsen till kameran är plaserad 1mm längre ut än resten av mobilen, och det leder till att den blir repig fort skulle jag tro.

sammanfattning: vill du ha en riktigt skön mobil som har musik och design till ett kanonpris, och inte bryr sig om kameran, köp den!

Postad 11 January 2008 - 22:49

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Tjenare.

Har nu ägt en 5310 sedan innan jul och har använt den flitigt. :)
Jag har upptäckt några saker (några som ni andra upptäckt).
  • Det "knastrar" när man lyssnar på musik, låter som om det skulle bli spikar på något sätt (undras just hur, det är ju trots allt batteridrift)
  • Telefonen startar om godtyckligt när man lyssnar på musik
  • Ingen av de där attans nokialänkarna som är inlagda fungerar, tror nog mest att det beror på att deras site inte har content för 5310
  • uppdateringen via paketdata fungerar inte i Telias nät (Edge)
Jag hade dock mjukvara 3.60 och när jag ringde till Nokia så skulle de skicka en instruktion på hur jag skulle uppgradera telefonen på egen hand (via uppdateringsprogram eller telenätet). Jag misstänker att de gick bet på det då jag fortfarande inte fått något mail. Eftersom tiden led och det ändå är fredag så brände jag förbi ett serviceställe som tog på sig att uppgradera mjukvaran enligt Nokias instruktioner och min garanti.

Nu kommer det att ta 3-5 vardagar innan jag får tillbaka nallen men rykten gör gällande att 3.63 skall fixa problemen med omstarter, jag får återkomma med mer info när jag fått tillbaka telefonen.
Tur jag har min coola reservtelefon. :P

Edit:
Glömde det jag ville fråga... B)
Är det någon som kör telefonen med ett fläskigare minneskort än orginalkortet?
Vilket märket kör ni med och hur stort minneskort använder ni?
Jag är lite sugen på att ta orginalkortet och fylla med kartinfo (mobile gmaps) och ta ett större till musik. :)

Redigerat av Marco9000, 11 January 2008 - 22:52.

Postad 12 January 2008 - 09:09

nejdel
  • nejdel
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kommer att sälja min 5310 nu. Stått ut med den ett bra tag men nu får det vara nog. Jag har nästan aldrig ljud på och kör med vibratorn. Denna är dock så dålig och svag att jag faktiskt sällan känner om jag får sms eller om någon ringer. De få gångerna jag har ljud på och har den i fickan så hör jag knabbt ljudet på stan eller dylikt där det är lite bakgrundljud. Även som alarm funkar den dåligt med låg volym.
Förutom detta är det en riktigt bra mobil. Men har missat allt för många samtal på grund av dessa två saker.

Postad 12 January 2008 - 11:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Vad är det för video-format man kan spela upp i mobilen?

.mp4 troligtvis.

Postad 12 January 2008 - 12:17

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
har ni som har problem med mobilen uppdaterat den då?
min funkar felfritt, musiken är ju felfri!

har provat å titta på film på den med 3gp och mp4 men det är ju lite för fålig bild när man komprimerar till dessa filer för att se och lyssna på´.

Postad 12 January 2008 - 16:55

milky81
  • milky81
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hur fan höjer man volymen när man pratar med någon? Blir helt tokig har letat överallt men hittar inget? Vanligtvis på andra lurar så är de ju bara trycka uppåt eller på knapparna på sidan av telefonen för att höja o sänka men detta fungerar inte. Går det inte på Nokia? Tycker det är lite låg volym när man pratar med folk.

MVH Pärra

Redigerat av milky81, 12 January 2008 - 16:56.

Postad 13 January 2008 - 11:27

205Mi16
  • 205Mi16
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

har ni som har problem med mobilen uppdaterat den då?
min funkar felfritt, musiken är ju felfri!

Uppdaterat hur? Det finns ju ingen programvara på Nokias hemsida för 5310.
Jag har problem med att min startar om sig när jag spelar mp3:or. En annan sak jag stör mig mycket på är att "volymstegen" är alldeles för stora.

Sedan håller jag med "nejdel" om att volymen på ringsignalen är för låg och att vibratorn inte alltid känns. Men jag kommer inte att byta telefon, den är otroligt snygg och liten. Kan man vara kär i en telefon så är jag det... :mellow:

Postad 13 January 2008 - 16:37

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Edit:
Glömde det jag ville fråga... :)
Är det någon som kör telefonen med ett fläskigare minneskort än orginalkortet?
Vilket märket kör ni med och hur stort minneskort använder ni?
Jag är lite sugen på att ta orginalkortet och fylla med kartinfo (mobile gmaps) och ta ett större till musik. :)

Eftersom folk är så j-a dåliga på att svara här (på samma fråga som jag själv ställde tidigare) så svarar jag JA. Tog en rövare och köpte ett Sandisk 8gb microSDHC-kort och det fungerar faktiskt prima.
Telefonen ska väl eg. bara klara 4gb så detta var en bonus. :wub:

Postad 14 January 2008 - 08:23

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
8 gig var vågat:D inte många mobiler som klarar det:)
hur funkar det med att lägga in en lite maffigare film då? när jag provade så var jludet före bilden..
nå tips på ett converter program till den?

Postad 14 January 2008 - 17:55

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

8 gig var vågat:D inte många mobiler som klarar det:)
hur funkar det med att lägga in en lite maffigare film då? när jag provade så var jludet före bilden..
nå tips på ett converter program till den?

Jag vet faktiskt inte hur den funkar att spela film på, har min uteslutande till musik än så länge och det fungerar felfritt. Tycker det suger att se på film på en så liten skärm så jag låter helst bli. :D

Postad 14 January 2008 - 21:56

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Är det någon av er som lyckats uppgradera mjukvaran i eran 5310 till högre än v 03.60? Hur har ni gjort i så fall?

Nokias uppdateringsprogram verkar inte funka på 5310 och så därför testade jag denna sida:
http://europe.nokia....rp-windowState=

Men när jag testade att mata in min product code (0545809) så får jag bara följande svar:
"Sorry, there is no software available for your product code Please Enter Valid Product Code."

Detta kan ju betyda både att det inte finns några uppdateringar och att man har skrivit in en felaktig kod så därför tänkte jag höra med er så att jag matat in rätt siffror.

Postad 14 January 2008 - 22:17

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Om telefonen klarar 4gb så klarar den alla större också (upp till runt 32gb) då dem använder samma standard, dvs hc.
Konverterprogram finns det en hel hög med , men en del är väl inte så bra. Xilisoft använde jag förut och det fungera bra , dock inte gratis.Använder Divxconverter till min telefon nu dock :)

Postad 19 January 2008 - 21:28

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Har försökt att öppna bakluckan på min nyinköpta mobil nu i 15 minuter!!! Vad är det frågan om? 10 års utbildning på Chalmers för att klara det eller? Några andra som också har problem med detta? :blink:

Postad 19 January 2008 - 21:49

BooliBooOne
  • BooliBooOne
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nej, det är bara att skjuta baksidan ner så fixar det biffen.

Men en väldigt irreterande sak är att när jag överför musik till minneskortet så finns inte mapparna kvar i mobilen, utan alla låtar är blandade. Frågan är alltså om man kan undgå detta på något sätt så att mobilen känner av att musiken ligger i olika mappar?

Postad 19 January 2008 - 22:08

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Nej, det är bara att skjuta baksidan ner så fixar det biffen.

Men en väldigt irreterande sak är att när jag överför musik till minneskortet så finns inte mapparna kvar i mobilen, utan alla låtar är blandade. Frågan är alltså om man kan undgå detta på något sätt så att mobilen känner av att musiken ligger i olika mappar?

Funkar tyvärr inte, det verkar som om den är fastklistrad. Man vill ju inte bruka våld på sin nya flickvän!!

Postad 19 January 2008 - 22:54

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Problem löst :blink: . Man fick trycka ganska hårt, och det tog tid innan jag vågade. :lol:

Postad 20 January 2008 - 10:48

BooliBooOne
  • BooliBooOne
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag förde över 5 st mappar med mp3 låtar till mobilen och när man väljer ringsignal och dyl så ligger de i mapparna men inte när man ska använda mediespelaren. Då ligger låtarna i en enda lång lista, går detta att ändra eller är nokia telefoner så här dålig?

Postad 20 January 2008 - 12:52

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Är det någon som vet varför datorn inte vill hitta telefonen i usb läget. den hittar inga drivrutiner alls inte ens när jag försöker uppdatera drivrutin.

Postad 20 January 2008 - 22:32

205Mi16
  • 205Mi16
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag har samma problem. Mappsystemet i telefonen verkar inte fungera på samma sätt som på datorn. Väldigt ologiskt och riktigt dåligt. :)

Postad 21 January 2008 - 07:31

BooliBooOne
  • BooliBooOne
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag ska byta in min telefon mot en SE mobil istället. Denna har hängt sig säkert 10ggr, startat om sig 10ggr och vid filöverföring så tappar mobilen kontakten med datorn så man måste sitta och övervaka varje fil som överförs. Har haft telefonen i mindre än 2dagar så detta är lite för bigt för mig så hej då Nokia. Gör om gör rätt.

Postad 21 January 2008 - 08:55

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
För er som vågar finns på Rapidshare ett paket för uppdatering till version 3.63. Lite info om hur man gör finns här (inlägg av Rodde långt ner). Jag har inte provat själv.

Redigerat av Seron, 21 January 2008 - 08:56.

Postad 21 January 2008 - 19:51

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag tänker prova den där 3.63 uppdateringen på min 5310. Är trött på att den ständigt startar om sig hela tiden. Sen förstår jag verkligen inte varför det inte ligger en uppdatering på nokias hemsida... Problemet har ju ändå funnits ett bra tag nu så de borde ju göra någonting åt det, eller?
Återkommer sen med hur det har gått med uppdateringen.

Postad 22 January 2008 - 00:55

BooliBooOne
  • BooliBooOne
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Raggmunk: Hur har det gått med uppgraderingen?

Postad 22 January 2008 - 12:59

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det går sådär, är lite osäker på hur jag ska gå till väga då det inte medföljer någon guide eller instruktioner.
När jag öppnar uppgradering så installeras den på datorn. Och det känns lite wierd att bara packa upp den i mobilen bara...
Ska försöka få tag på snubben på mobilkoll.se som tydligen hade fixat uppgraderingen.

UPPDATERING!

Okej, snackade med snubben från mobilkoll som länkade till uppdateringen. Han hade installerat "3.63" firmwaren men efter ett tag fuckade hans mobil ur och han fick göra en fabriksåterställning av den. Så jag rekommenderar er att inte använda den uppdateringen. Det konstiga är att efter han gjort fabriksåterställningen så har mobilen inte hängt sig eller startats om en enda gång. Jag har inte provat att återställa mobilen, ska nog göra det för att se om det fixar sig då.
Blir så arg på nokia. Kan de inte lägga ut den ******** uppdateringen på nätet? Den finns ju att få via serviceställen.

Redigerat av Raggmunk, 22 January 2008 - 15:22.

Postad 22 January 2008 - 17:27

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
ska köpa en mobil inom en snart framtid, har sneglat lite på 5310 o har läst några som haft problem med omstarter osv.

har det fortf. inte åtgärdats? är mobilen bra? eller ska man satsa på något annat istället ?

Postad 23 January 2008 - 09:56

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Jag har samma problem. Mappsystemet i telefonen verkar inte fungera på samma sätt som på datorn. Väldigt ologiskt och riktigt dåligt. :)

Hmm, jag förde över några mappar med olika album till telefonens minneskort och får upp mapparna när jag öppnar album i musikspelaren. Eller menar vi inte samma sak?

Postad 24 January 2008 - 19:43

eviltwin
  • eviltwin
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Det verkar som att många har problem med överföring, det har som tur är inte jag.
Men som många andra har jag också haft problem med mp3-uppspelning. Telefonen startar om sig minst en gång om dagen, ibland mer, ibland fungerar det perfekt en hel vecka. Well, detta är dåtid!!

Lösningen?

Använd inte mp3:or! Konvertera om de filer ni ska spela upp till m4a istället. jag använder easy CD-DA extractor 11 (30-dagarsversion gratis) för att göra om mina mp3-album till aac+ (filändelsen blir .m4a). Av någon anledning sväljer nokia 5310 detta med glädje och blir strulfri! En annan sak jag också gjorde var att byta theme i både telefonen och mediaspelaren, någonstans stod det att det skulle öka stabiliteten. Jag tror mer på att filformatsändringen är den största anledningen till att det nu fungerar, men det skadar ju inte att prova mer saker.

Så summan av kardemumman är att jag ÄNTLIGEN har en värdig ersättare till mp3-spelare i min NOKIA, eller ja, mp3-spelare är fel ord. m4a-spelare får det bli. :) Är ni tveksamma om ljudkvalitet kan jag bara säga att det inte finns några belägg för det. Jag kör som sagt aac+ i 128kbps och det låter suveränt! Kunde inte vara mer nöjd.

Dock måste jag sparka lite på Nokia och säga att det är riktigt falsk marknadsförning att säga att 5310 tar "alla" format, för mp3 fungerar ju inte, och ogg kan den inte ta över huvudtaget. skärpning där, nokia.

men som sagt, sålänge det låter bra och den inte startar om, så är jag nöjd, vilket nu är fallet. ;) ;)

/Seb

Postad 24 January 2008 - 21:13

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Sjyst att du fick ordning på det. Värt att prova om man får problem kanske. Jag har inga problem med omstarter, lirar mp3-or hej vilt. Däremot så knäpper och poppar det till lite grann ibland, påminner lite om vinylknaster fast dovare. Det kommer ganska sällan men det är ändå lite irriterande, någon som känner igen detta?

Postad 26 January 2008 - 16:19

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Jag köpte igår den blåa 5310:an på Phonehouse, minneskortet på 2 GB medföler. Den kostade 0 kr om man band upp sig för ett Telenor-abonnemang i ett år. Eftersom telefonen INTE är operatörslåst använder jag den med mitt gamla Comviq Kompis.

Totalpriset för telefonen blir: Anslutningsavgift 250 kr + 99 kr x 12 = 1438 kr
Mycket bra pris tycker jag då den annars verkar kosta runt 2100 kr utan abonnemang.

Telefonen känns i övrigt gedigen tycker jag, det mest slående är att den är så smidig. Jag har inte haft några problem med mp3-spelaren, även om jag bara haft den någon dag. Kameran dock kass jämfört med min gamla w810 (men jag använder aldrig den ändå).

Jag köpte en blå för 2 veckor sedan med Telenor abonnemang via PhoneHouse. Men jag fick bara 1GB minne med. :D
Man var tvungen att teckna en försäkring för 175/mån för att få 2GB. Men jag passade och skall väl skaffa ett 4GB vad det lider.
99:- /mån och ringa för hela beloppet +250:-. Hoppas bara att jag inte missat något i "det finstilta"...
Telefonen är inte operatörslåst.
Försöker just nu få synkningen med windows att funka.

ps.
Tar inte telefonen ström från USB-kabeln?
ds.

Redigerat av menhallå, 26 January 2008 - 16:19.

Postad 27 January 2008 - 15:17

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag köpte också samma telefon från samma ställe med samma abonnemang, men fick inget minneskort med. ;)

Postad 27 January 2008 - 21:18

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
ere ingen som kan svara på min fråga? ;)
jag är intresserad av att köpa en "musik"mobil kan ni som har denna rekommendera mobilen eller ska man satsa på nått annat ?

Postad 28 January 2008 - 09:00

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

ere ingen som kan svara på min fråga? B)
jag är intresserad av att köpa en "musik"mobil kan ni som har denna rekommendera mobilen eller ska man satsa på nått annat ?

Jag har inte använt andra lika länge som denna men denna är klockren om man inte har t.ex. omstarter med den.
Den låter bra, är billig samt enkel att hantera, knapparna på telefonen sitter bra. :blush:
Rent objektivt känns den snabbare än alla nyare smartphones, denna laggar inte alls på samma sätt när man pillar i menyer och liknande.

För övrigt kan jag berätta att jag lämnade in min telefon som garantiåtagande och de fixade min firmwareuppdatering (det kändes bäst att låta proffsen göra det när Nokia inte släppt någon vanlig uppdatering).
Efter det så fungerar den nästan klockrent. :P
Inga omstarter, känns som om det tillkommit lite menyalternativ o.s.v. men inget jag kan specifiera, den känns annorlunda bara. :)
Dock finns "spikarna" eller "knastret" kvar ibland men nu är det nästan borta, känns som om denna telefonen kan bli toppen strax. :wub: Batteritiden verkar ha blivit lite bättre också, skall använda den "normalt" denna veckan så vi får se om det stämmer.

Utöver detta så har jag såklart pajjat det där otroligt miffiga headset som kommer med orginal (gjorde det första veckan faktiskt) så i lördags slog jag till på ett headset med fjärr.

Det är det headset tjejjen fick med till sin N95 som jag testat så det funkar till min telefon. :D

Nu är jag skapligt nöjd med den helt enkelt. Liten, smidig, snygg, billig och funktionell.
Det enda smolket i bägare är att de inte har iCal stöd vid synken, skulle vilja synka med min Google calendar via dator eller paketdata.

Postad 28 January 2008 - 16:58

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
gcalsync borde fungera på den för att synka din google calendar.

Postad 28 January 2008 - 17:06

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Det verkar onekligen så.
Hur kan jag ha missat det där?

Tack för tipset, skall testa det ikväll redan!

Postad 30 January 2008 - 17:54

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0

Det verkar onekligen så.

Fungerade det? Var och klämde på en idag. Det är väldigt ont om tunna mobiler som har lite bättre finish. Har idag en N95 som känns som en tegelsten i fickan.

Redigerat av fredl, 30 January 2008 - 19:02.

Postad 31 January 2008 - 06:07

Marco9000
  • Marco9000
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Det verkar onekligen så.

Fungerade det? Var och klämde på en idag. Det är väldigt ont om tunna mobiler som har lite bättre finish. Har idag en N95 som känns som en tegelsten i fickan.

När jag väl hittade rätt version så funkade det.
Jag var lycklig första gångerna tills jag upptäckte att jag fick några dubletter samt att den inte riktigt gillar återkommande händelser.
Jag har lagt in en del födelsedagar i kalendern och det verkar inte riktigt som om syncen får till det. :P
Det kan ju vara skit bakom spakarna så jag skall nog läsa lite idag för att se om det är något man kan göra något åt.

Ang. synkning, det verkar som om det inte finns stöd för det. Lite surt men det fungerar bra bara man har koll på vad man skall synka eller inte.

Edit:
Lite stavfel och sista kommentaren.

Redigerat av Marco9000, 02 February 2008 - 10:00.

Postad 01 February 2008 - 15:50

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Nu har även jag skaffat denna telefon. Köpte beg på tradera av nån anledning (sålde min P1i där :) ).
Verkar som att det förekommer problem med att den låser sig osv. Har det kommit lösningar på detta eller måste telefonen lämnas in för detta?

Postad 02 February 2008 - 12:41

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Hej.
Köpte igår en DLink DBT-122 blåtands plugg men får det inte att funka.

Äh... den funkar ju! Hi-hi! Mycket bättre än med USB pga den fåniga kontakten.
Jag gör allt i outlook och sedan synkar jag med telefonen. Skitbra!

Postad 07 February 2008 - 20:18

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Hej
Köpte en Jabra BT2020 headset och varje gång jag slår på den så måste jag trycka på telefonen ""Anslut ljud till Bluetooth headset?" Jag har valt "Ej synlig" under Bluetooth & anslutbarhet.
Så vill jag ju inte ha det. Tanken är att jag inte skall behöva plocka upp telefonen ur fickan. Jag kan ju välja alltid synlig men jag vill inte ha den öppen för allmänheten heller.
Jag jämförde med en Ericsson och den var inställd på "ej synlig" men där måste man inte acceptera i telefonen (ett annat headset).

Dessutom så verkar det vara kass räckvidd. Stoppar jag telefonen i vänster bakficka och har headsetet på höger öra så funkar det inte. För att inte får några störningar så måste jag hålla telefonen typ 30 cm från headsetet och "fri sikt". Det är väl kasst, eller? Fast jag vet inte om det är telefonen eller headsetet som är boven.

HJÄLP. :(

Postad 15 February 2008 - 20:47

DaZ
  • DaZ
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har också stört mig på att den kraschar när man lyssnar på mp3....
Men ifall man har den i hem-menyn så verkar det som den inte gör det....
Är det nån annan som tror att det är så?

Redigerat av DaZ, 15 February 2008 - 20:48.

Postad 16 February 2008 - 13:15

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Nej det är inte så. Min startar om också i hemmenyn. En del har spekulerat i att det har med tillgången på ström att göra eftersom mobilen inte knastrar när den spelar mp3-filer och är kopplad till laddaren. Kanske skulle det kunna ha inverkan på omstarter också. Jag har inte testat själv men tänkte göra det vid tillfälle. Ifall det är så kanske volymen och/eller lurarna kan inverka beroende på hur mycket ström som går åt. Jag har läst någonstans att det inte knastrar med de medföljande lurarna.

Jag undrar om det är någon som har lyckats uppdatera fw till 3.63 den officiella vägen? En del har kunnat göra det men ingen i Sverige vad jag vet. När jag kollar efter ny fw på den här sidan får jag som svar att det inte finns någon mjukvara till den produktkoden. Jag har produktkoden 0545809.

Postad 16 February 2008 - 20:42

didjital
  • didjital
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade min till 3.63 genom nokia software updater.. Ta ner det och testa vetja. Märker dock ingen skillnad i luren.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.