Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat HD

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2008 - 19:53

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

lysande bild på HD kanalerna, även
bättre bild på de andra än gamla boxen.

Förstår att det kan vara svårt att beskriva, men är nyfiken på hur pass bättre bilden blev på de vanliga kanalerna?
Vilka utgångar finns på boxen?

Ödmjukast

Ungefär ett snäpp bättre :)

Postad 21 February 2008 - 21:48

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Boxen har hdmi, 2 scart (en rgb), optisk s/pdif, rj45, 2 usb (ej användbara idag)

Test kommer upp under eftermiddagen på m3.idg.se

De här raderna får ni väl ändå ta bort ur er artikel, det är ju lite pinsamt att läsa: :)
"Hdmi-utgången kan du ställa in att skicka ut bilden antingen i 720p-format eller i 1080i. Vi upplevde ingen märkbar skillnad när vi växlade mellan de båda lägena på vår 720p-plasma men har du en riktigt stor full hd-skärm/projektor kan det vara värt att jämföra de båda alternativen för optimal bild"

Antingen så är er bildvisare native 720, och då finns det inget att vinna på att växla upp till 1080 från 720.
En icke native 720 bildvisare ska inte användas för att seriöst bedömma 720p då den skalar om till sin egen upplösning. Då kan skalningen bli bättre från 1080 än från 720, men ni är ju inte ute efter att testa er projektors omskalningsfunktioner.
För att bedömma 1080i så behöver ni en full-HD, den behöver inte vara stor, ni kan sitta nära istället.

Inget 5.1-ljud genom hdmi var däremot intressant information, då var den boxen inte i min smak.

Postad 21 February 2008 - 22:45

Zaph
  • Zaph
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
HD-PVR började skeppas idag och ska vara ute till alla som betällt inom 14 dags säg det. Vanllga HD-boxen finns på lager och skeppas vanligtvis samma dag/dagen efter det att beställningen är lagd. De som beställde boxarna innan prissänkningen kommer också få det nya priset.

Postad 22 February 2008 - 02:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Vore det inte ett anständighetskrav .. att de har en tablå som fungerar för HD kanalerna
samt klart skriver ut vilka filmer som är i HD ( för det är inte många som är i HD )

Maveric :)

Postad 22 February 2008 - 14:18

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0
På viasats HD hemsida kan man klicka på vad behöver jag, och sedan hålla musen över parabolpaketet, då får man fram förljande text:
"Du behöver en ViasatHD-box eller en ViasatPlusHD-box. Boxen kommer att kunna ta emot Viasats HD-signaler och omvandla dem till fina bilder på på din skärm."

'Boxen kommer att kunna ta emot Viasats HD-signaler '.
Signalerna fanns där sedan länge när detta lades ut på hemsidan, en Freudiansk felsägning kanske, avslöjandes att boxarna inte alls är klara ännu, ialla fall inte PVR-versionen... :)

Postad 22 February 2008 - 15:39

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Vore det inte ett anständighetskrav .. att de har en tablå som fungerar för HD kanalerna
samt klart skriver ut vilka filmer som är i HD ( för det är inte många som är i HD )

Håller med, och är det en HD kanal ska ju alla filmer där vara i HD, övriga har de ju andra kanaler till.
SKÄMS IGEN VIASAT !!!

Redigerat av GTO-66, 22 February 2008 - 15:42.

Postad 30 March 2008 - 12:00

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Det hade varit väldigt intressant om någon kunde recensera Viasats HD box med inspelning (Pace TDS 850NV)
Snabbhet, går det att sortera kanallista, ljud & bild givetvis (gärna även de kanaler som inte är HD)?
Jag har idag Viasats inspelningsbara Pace 460, intressant att jämföra dessa två

Jag vet att M3 recenserat den enklare varianten av Visats HD-box, men det är den inspelningsbara jag är i köptagen efter...

Ödmjukast!

Postad 30 March 2008 - 13:00

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Skulle också vara kul att jämföra eller uppskatta hur mycket Pace TDS 850NV låter i förhållande till CD HDTV-PVR. Lite svårt kanske om man bara har den ena boxen men något om ljudet vore intressant att veta. Jag har några veckor kvar på nöjd kundgarantin.

Postad 31 March 2008 - 11:58

amicus
  • amicus
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Även jag skulle vara tacksam för lite synpunkter angående PVR-boxen. Bl.a. undrar jag om man kan skapa egna kanallistor, och om man kan göra egna frekvenssökningar samt om den kan byta automatiskt mellan 756p och 1080i...

Har hittat en beskrivning av boxen på Audiovideos sajt, men vet inte om man kan lita på allt som de säger...
http://www.televisio...x...&vgrid=1088

Postad 31 March 2008 - 22:50

lvg
  • lvg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
http://m3forum.idg.s...r...&rootid=324

Postad 01 April 2008 - 05:52

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

http://m3forum.idg.s...r...&rootid=324

Tack, äntligen lite användarefeeback...

Postad 11 April 2008 - 13:13

herbakro
  • herbakro
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Problem med fjärrkontroll till Viasat HD box

Har nappat på HD-erbjudandet från Viasat. Valde Samsung boxen utan inspelning (DSB-H670N).

Problemet är att det inte verkar fungera att programmera min programmerbara fjärkkontroll från Pioneer från Samsung-fjärrkontrollen. Det har fungerat med alla tidigare fjärrkontroller jag haft (DVD,Minidisk, CD, TV, Pace digitalbox mm). Fjärrkontrollen är också i övrigt rätt så seg och känslig. Man får hålla in knappen relativt länge för att byta kanal etc. Kanske använder sig denna fjärrkontroll av ett större frekvensband än vad som är brukligt?

Undrar därför om andra stött på samma problem eller om någon har hittat en programmerbar fjärr som går att programmera från Samsung fjärrkontrollen?

Postad 12 May 2008 - 00:25

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Viasat idioterna sänder golf när de skall sända Sverige - Tjeckien från VM

De skall syssla med annat än dirkektsändningar för de är så ###### bakom på det företaget.

Håll sig till gammalt skit från 80 talet på Tv3 .. det är de bäst på ..

Maveric :unsure:

Postad 14 May 2008 - 16:48

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Förutom det, är du nöjd med bildkvalitén på Viasat HD, MaVeRiC?
Funderar på att uppgradera min Viasat.

Någon som vet om de kommer utöka sitt HD-utbud i den närmsta framtiden?

Postad 15 May 2008 - 14:45

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
SVT HD kommer väl nu i juni månad.
Mot hösten så tycker man även att det borde falla in minst 2 eller 3 kanaler till, typ TV4 HD etc.

Postad 15 May 2008 - 14:55

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0

Viasat idioterna sänder golf när de skall sända Sverige - Tjeckien från VM

De skall syssla med annat än dirkektsändningar för de är så ###### bakom på det företaget.

Håll sig till gammalt skit från 80 talet på Tv3 .. det är de bäst på ..

Fast Hockey-VM känns ju ganska 80-tal med :)
Känns som detta B-lags VM har gjort sitt...

Postad 16 May 2008 - 20:49

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hur tänker du nu, -80-tal med hockey?

Sverige mot Canada i semifinal i hockey-VM i Canada -dvs inte i Budapest eller Riga utan med hockeyns hemland som värd med Henke i mål.

Postad 08 November 2009 - 10:52

Jebez
  • Jebez
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Pratade nyss med Viasat, de håller på att köpa in TV4 HD i sitt sortiment.
Han sa att någon gång till första eller andra kvartalet 10 (2010)

De tyckte att TV4 HD hade för lite sändningar, "bull S++t"
De sänder var och annan kväll nu med massa program som Idol och annat.
Även filmer, varje kväll.
Tv1000hd är ruskigt kasst, samma slinga runt hela tiden,
Inte på tal om Viasat sport HD.
Någon obetydlig fotbolls match, inga landskamper eller vm-kval.
Har faktiskt sett UFC någon natt, som jag SJÄLVKLART spelade in...

Vi får hålla tummarna för viasats löfte om Tv4 HD.

Postad 13 June 2010 - 08:56

Man2006
  • Man2006
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när/om Viasat kommer att sända Tv4Hd ?

Postad 17 June 2010 - 10:40

Viasat Support Andreas
  • Viasat Support Andreas
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Är det någon som vet när/om Viasat kommer att sända Tv4Hd ?

Hej, Jag heter Andreas och jobbar på Viasat.

I dagsläget har vi tyvärr inga rättigheter på att få sända TV4HD, jag ber om ursäkt för den felaktiga informationen, men när vi får nya rättigheter kommer det ut på vår hemsida/ pressmeddelande om detta. Dock har vi ju värvat rättigheterna för Premier League och en ny HD-kanal för detta kommer att ta start till hösten!

//Andreas Ö på Viasat

Postad 08 September 2010 - 07:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Hur blir det med SVT1 HD och SVT 2 HD som snart börjar sända i marknätet? Kommer dessa till Viasat också?

Sen vill även jag fortsätta att tjata om TV4 HD! Skulle kunna tänka mig att byta operatör enbart för den kanalen pga av att TV4 i SD har så ruskigt dålig kvalitet! De uppskalade programmen på 4 HD ser mycket bättre ut. Framförallt när det är direktsända underhållningsprogram så är ju TV4 (SD) rena katasrofen.

Postad 08 September 2010 - 14:47

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Hur blir det med SVT1 HD och SVT 2 HD som snart börjar sända i marknätet? Kommer dessa till Viasat också?

Sen vill även jag fortsätta att tjata om TV4 HD! Skulle kunna tänka mig att byta operatör enbart för den kanalen pga av att TV4 i SD har så ruskigt dålig kvalitet! De uppskalade programmen på 4 HD ser mycket bättre ut. Framförallt när det är direktsända underhållningsprogram så är ju TV4 (SD) rena katasrofen.

Har ingen information om SVT2 HD som det är just nu. Ska ställa frågan vidare och återkommer i ärendet så fort jag fått ett svar.

MVH Linus Eriksson
Viasat Support

Postad 09 September 2010 - 14:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har ingen information om SVT2 HD som det är just nu. Ska ställa frågan vidare och återkommer i ärendet så fort jag fått ett svar.

MVH Linus Eriksson
Viasat Support

Gäller även SVT1 HD. SVT HD i nuvarande skepnad ska förmodligen läggas ned till förmån för de 2 nya kanalerna som kommer att parallellsända SVT1&2.

TV4HD, vad gäller där? Är Viasat totalt ute till förmån för CD och ComHem (och snart även Boxer)? Låter som en väldigt märklig strategi av den kanalen.

Postad 08 November 2010 - 13:26

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
SVT1HD och SVT2 HD lär väl dyka upp hos Viasat inom kort. Allt annat vore märkligt eftersom det inte kostar något. När det gäller TV4HD så äger ju TV4 Canal+ och Canal+ är ju en hårt bunden kanal till Canal Digital så det finns förmodligen en intressekonflikt som liknar det gamla kriget mellan tv3 och kanal5.

Om det är fritt fram för Viasat att ha med tv4HD i sitt utbud är det ju hål i huvudet att inte plocka med det snarast. Jag har flera kompisar som valt Canal Digital eller IP-TV just på grund av Viasats usla HD-utbud i allmänhet och avsaknaden av TV4HD i synnerhet.

Nu när Boxer har SVT1HD, SVT2HD och TV4HD så kommer många välja dem. Jag förstår inte varför Viasat inte går ut med ett officiellt uttalande kring varför de saknar TV4HD och hur framtiden ser ut.

Postad 08 November 2010 - 18:13

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

SVT1HD och SVT2 HD lär väl dyka upp hos Viasat inom kort. Allt annat vore märkligt eftersom det inte kostar något. När det gäller TV4HD så äger ju TV4 Canal+ och Canal+ är ju en hårt bunden kanal till Canal Digital så det finns förmodligen en intressekonflikt som liknar det gamla kriget mellan tv3 och kanal5.

Om det är fritt fram för Viasat att ha med tv4HD i sitt utbud är det ju hål i huvudet att inte plocka med det snarast. Jag har flera kompisar som valt Canal Digital eller IP-TV just på grund av Viasats usla HD-utbud i allmänhet och avsaknaden av TV4HD i synnerhet.

Nu när Boxer har SVT1HD, SVT2HD och TV4HD så kommer många välja dem. Jag förstår inte varför Viasat inte går ut med ett officiellt uttalande kring varför de saknar TV4HD och hur framtiden ser ut.

Av ren nyfikenhet, vad är det på tv4HD som är värt att se på? Har inte hittat nått förutom under fotbolls-vm som varit värt att se på i HD. Gäller väl iofs dom flesta vanliga kanalerna förutom film och naturkanaler som gör sig bra i HD. Svt tv4 mm sänds ju knappt inget i HD ändå.

Postad 08 November 2010 - 19:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

SVT1HD och SVT2 HD lär väl dyka upp hos Viasat inom kort. Allt annat vore märkligt eftersom det inte kostar något.

SVT1 HD sänders ju redan nu, SVT2 HD kommer den 9 december

Postad 09 November 2010 - 09:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Av ren nyfikenhet, vad är det på tv4HD som är värt att se på? Har inte hittat nått förutom under fotbolls-vm som varit värt att se på i HD. Gäller väl iofs dom flesta vanliga kanalerna förutom film och naturkanaler som gör sig bra i HD. Svt tv4 mm sänds ju knappt inget i HD ändå.

Framförallt vissa amerikanska serier sänds i HD. Men annars så är kvaliteten på SD betydligt bättre på TV4HD pga av att signalen skalas upp vid källan och sänds med en högre bitrate.

Postad 09 November 2010 - 09:17

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Framförallt är det direktsända arrangemang som galor, idol etc. Men många nyare serier går i HD och en och annan nyare film på helgerna.

Jag tycker det är tillräckligt ofta som jag jag tittar på tv4 och ser en textremsa om att "detta sänds på tv4hd" i bild och blir irriterad över att Viasat inte har det. Men du har säkert rätt att precis som med SVTHD är det fortfarande en mindre del av innehållet som sänds i HD. Men det förtar ju inte att om man nu har HDTV och HD-box så vill man ju se sändningar i HD om det finns. Det är dåligt av Viasat att inte gå ut med och förklara varför de inte har TV4HD och hur planen ser ut för kanalen i deras plattform.

Dessutom säger de som har TV4HD att även SD-sändningar är bättre där jämfört med vanliga TV4 då det är uppskalat och inte lika hårt komprimerat. Hurvida det stämmer vet jag inte då jag inte har tillgång till TV4HD.

Postad 09 November 2010 - 17:52

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0
Jo klart att när man har en HD box och betalar 99kr i månaden för typ 4 kanaler så vill man ju ha lite mer.. Håller med om att tv4 HD borde finnas tillgängligt för ALLA som svt gör. Inte tänkt på att bilden är bättre på SD sändningar också.. Kanske är så. Isf känns HD kanaler lite mer prisvärda. För dom 4-5 programmen i veckan som sänder hd nu på kanalerna gör det inte värt 10kr i månaden att betala för.

Postad 10 November 2010 - 11:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jo klart att när man har en HD box och betalar 99kr i månaden för typ 4 kanaler så vill man ju ha lite mer.. Håller med om att tv4 HD borde finnas tillgängligt för ALLA som svt gör. Inte tänkt på att bilden är bättre på SD sändningar också.. Kanske är så. Isf känns HD kanaler lite mer prisvärda. För dom 4-5 programmen i veckan som sänder hd nu på kanalerna gör det inte värt 10kr i månaden att betala för.

Jag tycker det är värt det för att få TV1000HD och OnDemand HD!

Postad 10 November 2010 - 16:41

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Jag tycker det är värt det för att få TV1000HD och OnDemand HD!

Ja jag har inte provat dessa än, kanske är värt det. Men vad man hört så är gratis utbudet på ondemand väldigt klent och en filmkanal som sänder samma filmer som den andra fast med HD känns inte värt 99:- på pappret. Får återkomma om mina intryck. :D

Postad 11 November 2010 - 15:47

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ja jag har inte provat dessa än, kanske är värt det. Men vad man hört så är gratis utbudet på ondemand väldigt klent och en filmkanal som sänder samma filmer som den andra fast med HD känns inte värt 99:- på pappret. Får återkomma om mina intryck. :)

TV1000HD Ondemand listar alla filmer som redan har visats på TV1000 gratis. Det är bara filmer som inte redan har visats som kostar extra. På så sätt är Ondemand bra om man inte vill vänta på nästa tillfälle att spela in filmen. Nackdelen är att det bara sparas på disken i 1 dygn, mot obegränsad tid vid inspelning.

Postad 19 January 2011 - 10:01

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ställer frågan igen och undrar om någon hört något nytt angående tv4 HD i viasats utbud? Googlade lite och fann att kanal 5 kör igång en HD variant i februari. Den kommer starta hos boxer, men hur ser det ut för viasat? Någon som vet något där?

Postad 19 January 2011 - 13:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ställer frågan igen och undrar om någon hört något nytt angående tv4 HD i viasats utbud? Googlade lite och fann att kanal 5 kör igång en HD variant i februari. Den kommer starta hos boxer, men hur ser det ut för viasat? Någon som vet något där?

Definitivt nej.

Postad 20 January 2011 - 09:55

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Vi har idag inget avtal med kanal5HD eller Tv4HD. Hurvida någon av dessa kanaler kommer att lanseras hos oss i framtiden är det ingen som vet. Vi jobbar kontinuerligt med att bredda vårat HDTV utbud och kommer från och med första Mars 2011 att lansera Tv3HD för att stärka vårat HDTV utbud.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Postad 20 January 2011 - 11:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Vi har idag inget avtal med kanal5HD eller Tv4HD. Hurvida någon av dessa kanaler kommer att lanseras hos oss i framtiden är det ingen som vet. Vi jobbar kontinuerligt med att bredda vårat HDTV utbud och kommer från och med första Mars 2011 att lansera Tv3HD för att stärka vårat HDTV utbud.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Då får vi hoppas att ni själva släpper TV3HD till Canal Digital. Det är förmodligen en förutsättning för att få in Kanal 5 HD. På samma sätt som ni bytte TV3 mot Kanal 5 för några år sedan.

Postad 20 January 2011 - 11:31

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Förstår inte varför det ska "pinkas revir" på sina grejer. Har man rättigheter för kanalen SD vore det väl naturligt att även kunna erbjuda den i HD. Tänk lite på kunden istället. Om samtliga operatörer kunde erbjuda de vanliga svenska kanalerna i HD så kan operatörerna kriga med olika sporträttigheter eller annat tjafs. Ett enkelt basutbud ska väl samtliga kunna få erbjuda.

Postad 20 January 2011 - 11:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Förstår inte varför det ska "pinkas revir" på sina grejer. Har man rättigheter för kanalen SD vore det väl naturligt att även kunna erbjuda den i HD. Tänk lite på kunden istället. Om samtliga operatörer kunde erbjuda de vanliga svenska kanalerna i HD så kan operatörerna kriga med olika sporträttigheter eller annat tjafs. Ett enkelt basutbud ska väl samtliga kunna få erbjuda.

Problemet är att ingen operatör ser HD som "Bas" utan som något exklusivt som det ska betalas extra för. Ett underligt tänkande nu när alla som köpt ny TV de senaste 5 åren kan se HD-kanaler på den.
HD måste in som standard för alla kanaler. Där är det bara SVT som har fattat vad som gäller.

Postad 20 January 2011 - 18:30

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej,

Man kan ju kanske fundera på ett Boxerabb istället.

SVT1 HD, SVT2 HD, TV3 HD, TV4 HD och Kanal 5 HD rakt av i en svit samt några till.

Om man skaffar tex em Miraclebox 9 eller liknande så kan man köra tex Boxer i basen med en T2 tuner och med en S2 tuner tex ha film/sportbiten från Viasat (endast SD då) eller C+ (SD+HD) (om man inte vill ha C+ från Boxer) och eller det fria utbudet från Hotbird/Astra (med en del HD-kanaler).

Redigerat av kenta2, 20 January 2011 - 18:32.

Postad 21 January 2011 - 10:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Hej,

Man kan ju kanske fundera på ett Boxerabb istället.

SVT1 HD, SVT2 HD, TV3 HD, TV4 HD och Kanal 5 HD rakt av i en svit samt några till.

Om man skaffar tex em Miraclebox 9 eller liknande så kan man köra tex Boxer i basen med en T2 tuner och med en S2 tuner tex ha film/sportbiten från Viasat (endast SD då) eller C+ (SD+HD) (om man inte vill ha C+ från Boxer) och eller det fria utbudet från Hotbird/Astra (med en del HD-kanaler).

Ja, boxer blir nu ett väldigt starkt alternativ till parabol. Men för de som bor i lägenhet så är det inte lika enkelt när det inte finns marksänt i kabelnätet sedan åratal. Hur lyckades ComHem förhandla med hyresvärdar/bostadsrättsföreningar om att de skulle montera ned sina takantenner mot att de drog in sin usla kabel genom balkongdörren och satte ETT uttag mot tidigare markuttag som fanns i flera rum?

T o m Bredbandsbolaget som var och härjade i huset dit jag jag flytta snart har ju lyckats att montera Ethernet-uttag på flera ställen, åratal efter att ComHem var där!

Redigerat av agpath, 21 January 2011 - 10:56.

Postad 25 January 2011 - 10:57

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Synd att man inte kan ha boxer. (har usel mottagning från sändaren) annars hade det varit ett givet val då det är de enda som förstått att det är pinsamt att inte kunna erbjuda sina kunder HD på samtliga svenska baskanaler år 2011! (jag vet att de andra operatörerna bråkar om rättigheter, men vafan det hjälper inte mig, eller hur) Kolla över det stora havet västerut de har i stort sett bara HD på sina kanaler. Pinsamt sverige! Vi har en gång legat i framkant på tekniksidan, plötsligt ligger vi 20 år efter. Och ja! jag är bitter.

Postad 25 January 2011 - 15:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Kolla över det stora havet västerut de har i stort sett bara HD på sina kanaler. Pinsamt sverige! Vi har en gång legat i framkant på tekniksidan, plötsligt ligger vi 20 år efter. Och ja! jag är bitter.

Det beror dock på att de körde 480i, vilket ser kasst ut på HD-apparater. Då var de tvugna att konvertera rubbet till 720p för att abonnenterna inte skulle bli skogstokiga. Betänk då också att de stora TV-serierna kan ha 20 milj tittare per avsnitt, så pengar finns det, till skillnad från i lilla Sverige.

Postad 31 January 2011 - 08:30

Unregistered8cb2b1c6
  • Unregistered8cb2b1c6
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det beror dock på att de körde 480i, vilket ser kasst ut på HD-apparater. Då var de tvugna att konvertera rubbet till 720p för att abonnenterna inte skulle bli skogstokiga. Betänk då också att de stora TV-serierna kan ha 20 milj tittare per avsnitt, så pengar finns det, till skillnad från i lilla Sverige.

Visst det är andra pengar "overthere" men de har rätt giriga skådisar och manusförfattare också. De ska ju ha någon miljon för varje avsnitt så det känns som vi har ungefär samma utgångsläge egentligen.

Postad 31 January 2011 - 08:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Visst det är andra pengar "overthere" men de har rätt giriga skådisar och manusförfattare också. De ska ju ha någon miljon för varje avsnitt så det känns som vi har ungefär samma utgångsläge egentligen.

Nja, här är det trots allt väldigt statligt styrt, vilket innebär att man inte lyssnar på konsumenterna i samma utsträckning. Jämför då hellre med UK som har ett liknande upplägg som Sverige när det gäller marksänt och ändå har kommit mycket längre.

Postad 01 February 2011 - 08:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Nja, här är det trots allt väldigt statligt styrt, vilket innebär att man inte lyssnar på konsumenterna i samma utsträckning. Jämför då hellre med UK som har ett liknande upplägg som Sverige när det gäller marksänt och ändå har kommit mycket längre.

Tycker nog vi snarare ska jämför med Finland, Norge och kanske Danmark. Per sändare i Sverige bor det betydligt färre människor än i Storbritannien.
http://www.ifitwerem...m/compare/SE/GB
(cirka 61 miljoner bor på den ön)

Och trots allt, befolkningen är de som betalar och utgör grunden för alla satstningar som kostar. Det är inte gratis att sända TV.

Redigerat av Monshi, 01 February 2011 - 08:30.

Postad 01 February 2011 - 10:43

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Tycker nog vi snarare ska jämför med Finland, Norge och kanske Danmark. Per sändare i Sverige bor det betydligt färre människor än i Storbritannien.
http://www.ifitwerem...m/compare/SE/GB
(cirka 61 miljoner bor på den ön)

Och trots allt, befolkningen är de som betalar och utgör grunden för alla satstningar som kostar. Det är inte gratis att sända TV.

Och när det är tillräckligt många invånare så har man denna fördel:
http://www.freeview.co.uk/Channels

Postad 01 February 2011 - 10:54

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Jag har Viasat IP-TV.
Någon som vet när det kommer en inspelningsbox med on-demand till oss???
Jag kan inte annat än hålla med om att det suger att tv4 HD inte ingår i de extra 99:- som de tar för sitt HD abonemang!!!

Postad 01 February 2011 - 11:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag har Viasat IP-TV.
Någon som vet när det kommer en inspelningsbox med on-demand till oss???
Jag kan inte annat än hålla med om att det suger att tv4 HD inte ingår i de extra 99:- som de tar för sitt HD abonemang!!!

Det beror ju på vilken operatör som du har. Det är väl de som står för boxen då och inte Viasat? Både BBB och Telia har inspelningsbara HD-boxar med Ondemand inbyggt. Kommer själv att skaffa en sådan från BBB.

Postad 01 February 2011 - 12:27

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Det beror ju på vilken operatör som du har. Det är väl de som står för boxen då och inte Viasat? Både BBB och Telia har inspelningsbara HD-boxar med Ondemand inbyggt. Kommer själv att skaffa en sådan från BBB.

Som jag skrev har jag Viasat. (via Statsnät)

Hade BBB innan jag flyttade i Dec.
Jag var mycket nöjd med inspelningsbara BBB boxen.

Postad 01 February 2011 - 13:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Som jag skrev har jag Viasat. (via Statsnät)

Hade BBB innan jag flyttade i Dec.
Jag var mycket nöjd med inspelningsbara BBB boxen.

Så bra! Hoppas att jag också blir det.
Hittade denna länk som specar rätt bra vad man kan få från respektive operatör:
http://www.viasat.se...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.