Mer info finns på IDG.
http://www.idg.se/2.1085/1.172394
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 July 2008 - 09:37
Verkar som att nvidia har problem med grafikkorts kretsarna på den en del DELL-datorer. (och övriga med givetvis men dessa märken och modeller är ju inte intressanta i detta fallet
Mer info finns på IDG. http://www.idg.se/2.1085/1.172394 Postad 15 August 2008 - 22:42
Rolig läsning och många bra tips.
Jag funderar på att byta ut min stationära mot en bärbar. Det lutar åt Dell XPS M1530. Är det någon som har provat/sett datorn med upplösningen "15,4-tums WUXGA (1 920 x 1 200)"? Ett tidigare inlägg diskuterades att "15,4-tums UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT-skärm med TrueLife" eventuellt var lite för litet i vissa fall. Postad 29 August 2008 - 03:12
Beställde en tidigare i veckan med 1920x1200 skärm och den ska levereras i slutet av nästa vecka enl. kundtjänst, så kan komma med en rapport då.
Tror inte du ska vara allt för orolig över att texten blir för liten, precis som någon skrev tidigare kan du höja DPI och på så vis få större text/bättre kvalitet. Läste nyss på ett amerikanskt forum också om en kille med fullhd-skärmen som höjde den till skyarna Postad 18 September 2008 - 15:19
Återupplivar denna tråden lite
Köpte mig en beg m1530, funkar klockrent. Dock har jag hört en del klickande från hårddisken. går det att fixa till? (detta kommer först efter att datorn vart på i 3-4 timmar) Sen för övrigt så undrar jag om det är någon som vill byta bort sitt 6 cells bateri mot mitt 9 cells rakt av. Batteriet är mycket fräscht 5-6 timmar på 100% enlight batterimätaren på datorn. Postad 18 September 2008 - 19:26
XPS M1530 CORE 2 DUO T9500 2.60GHz,800,6M
15.4" Widescreen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent CCFL backcover black & 2.0mp camera Resource DVD XPS M1530 - (Diagnostics & Drivers) Documentation Swedish XPS M1530 Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord 3 PIN Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm) 8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW AC Adapter 90W - 3 Pin Battery XPS Primary 9-cell 85WHr Li-Ion Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT Jag är otroligt nöjd med min dator. Funkar stabilt som fan faktiskt. //Tobbe Redigerat av Unregisterede493dc0a, 18 September 2008 - 19:26. Postad 19 September 2008 - 22:04
Fan, kikat på denna jag med. Men denna vecka verkar det enligt http://rabatterat.nu bara vara 5 % i rabtt med rabattkod
Postad 22 September 2008 - 11:40
Den är värd pengarna, kunde önskat liiiite mera sprutt på 3Dgrafiken. MEN jag ville inte ha 17" då jag reser drygt 200 dagar om året. Så jag orkar inte släpa på en stor dator. 15.4" va det absolut största jag accepterade.
Postad 23 September 2008 - 20:44
Jag som inte har datorn varje dag på skolan tycker ändå att 15.4tum är för stort. Önskar att jag hade haft råd med 13-tummaren och köpt till en extern skärm istället för 15"tums.
Men men, nu är jag fast med min 1530. Om ingen vill ta över den vill säga =) Postad 23 September 2008 - 23:18
Efter att ha läst flertalet recensioner och åsikter från forumet och andra ställen har jag äntligen beställt en XPS 1330
De enda jag tvekade på innan beställningen var om 13.3" är aningen för litet? har ingen riktig bild över om d räcker.-. pluggar nämligen så behöver skriva en hel del på den... men största delen av användningen är musik, film, internet (msn).. va de ett klokt beslut att beställa... kanon dator är de oavsett och påväg är den inom en vecka... Postad 23 September 2008 - 23:38 Beror lika mycket på skärmens upplösning som på dens storlek. Vet inte riktigt vad som är bra på en 13.3" men en 15.4" skärm med en upplösning på mindre än 1440x900 är inte värt det. Allt blir så förbenat stort och man får inte plats med nånting på skärmen. Postad 23 September 2008 - 23:46
Så du lyckades övertala säljaren på dell att ge dig både paketrabatten från deras hemsida,15 % från en rabattkod (har själv dock aldrig sett en så kraftig rabattkod) och 5 % studentrabatt?!? /mvh andrus Postad 23 September 2008 - 23:46
Hur är skärmen? Den är piss på många Dell laptops. Postad 25 September 2008 - 17:48
Skärmen är hur grym som helst. Och det är inget jag bara säger för jag har många många många års erfarenhet av skrämar å jag har jobbat med att rita 3D Cad och har haft 7 LCD genom åren. Detta är klart den bästa jag haft. Förstår inte riktigt vad problemet skulle vara på dom ? Skärpa, färger och kontrast är exemplariska. Dessutom är den riktigt snabb för att spela på. Skulle utan tvekan rekommendera den här skärmen. Postad 28 September 2008 - 19:05
Är också väldigt nära att beställa en M1530. Undrar bara varför den inte går att beställa i röd längre. Jo det går när man beställer "Product Red", men den har sämre specs för pengarna. Ganska frustrerande. Det får väl bli en svart då.
Tvekar också om jag ska ta 9 cell batteriet eller inte. Läst mycket på alla möjliga forum, men det framgår inte om det är obekvämt att ha den i knät. Jag använder datorn nog mest på soffan. Några som kan tipsa lite om deras egna erfarenheter? Postad 29 September 2008 - 08:30
Det brukar vara så med dells hemsida, ibland försvinner vissa alternativ (som tex färger) men kommer tillbaka senare igen. Vet inte om det beror på nått fel hos dem eller om det är någon konstigt marknadsföringsmetod.. Jag hade ringt till dell om jag varit dig, då kan man konfigurera sin dator hur man vill. De har ofta många alternativ som inte finns med på hemsidan och det borde även gå att välja ett rött chassi till den bättre specade datorn! Kan inte tänka mig att färgen på chassit skulle vara begränsande för prestandan på något sätt!! Själv är jag mer intresserad av studio 15 då den både går att få med ett bättre grafikkort, är billigare och enligt min mening är snyggare (speciellt mike ming designen)! Man ska alltså inte bara stirra sig blind på xps för att det är toppmodellen, det finns fler intressanta alternativ hos dell! /mvh andrus 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |