Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Borde man dela upp denna avdelning i en Plasma/LCD-del?

124 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Borde man dela upp denna avdelning i en Plasma/LCD-del? (230 medlem(mar) har röstat)

Dela upp?

1. Ja (119 röster [51.74%])

Procent av omröstning: 51.74%

2. Nej (87 röster [37.83%])

Procent av omröstning: 37.83%

3. Tveksam (18 röster [7.83%])

Procent av omröstning: 7.83%

4. Vill se resultat (6 röster [2.61%])

Procent av omröstning: 2.61%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 31 January 2008 - 03:09

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

En uppdelning KAN vara aktuell?

Vad skulle gälla om så skedde? Totalförbjudet att nämna ordet plasma i lcd-forumet och vise versa?

Det vore en katastrof ..Då blir det som i HD forumet
Där kan man inte skriva HD DVD i BluRay delen eller BluRay i HD DVD delen ..
Antingen blir man varnad för uppvigling eller så blir man mosad av mobben i respektive tråd..

Bästa sättet är att moddarna lyfter ut dem som går över "den vida gränsen" ( man måste ha lite luft )
i ett par dagar för att kyla ner sig .. Det har alltid fungerat och kommer så att göra i framtiden också.
I HD forumet handlade det om ett 10 tal som förstörde för några hundra .. Tyvärr är de kvar fortfarande :P

Vaddå "Tyvärr de är kvar fortfarande", nu är ju HD-biten uppdelad i ghetton med undantagstillstånd, så då kan ingen sticka upp längre. Blev nog tröttsamt när man diskuterade filmkvaliteten i enskilda filmer, allt sånt subjektivt. Men jag som inte bryr mig om detta för jag har ingen spelare och jag visste blått skulle vinna. Blev själv varnad förrresten. HD-forumet var så infekterad med terrorister att detta var nödvändigt och forfarande kommer de flesta anmälningar och varningar därifrån.

Men i TVforumet så är det lättare, själva ämnet är mycke bredare och tolerantare, de som missköter sig är inte så många och med hårda moderatornypor så kan allt lösas. Problemet gäller nästan uteslutande Plasma vs LCD och så att någon nämner ett visst märke för mycket; vilket skapar agress.

Om någon skriver om din älsklingsTV som du inte gillar, som är fel, så ska du vänligt be personen förklara sig, men om ni inte kan producera bevis och om ni inte kan föra diskussionen vidare så får någon säga att nu går det inte mer med dig för du inte kan ta till dig vad jag säger och därför får du PMa mig om det är nåt mer. Om du fortsätter tjafsa (oavsett hur rätt du har/gör) så är det meningslöst. gå till annan tråd eller person och börja nytt

Redigerat av toler, 31 January 2008 - 03:10.

Postad 31 January 2008 - 06:30

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Nej, dela inte upp.

Behövs inte om vi har aktiva moderatorer och de verkar ha vaknat ur sitt vinteride nu :P

Postad 01 February 2008 - 05:38

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

En uppdelning KAN vara aktuell?

Vad skulle gälla om så skedde? Totalförbjudet att nämna ordet plasma i lcd-forumet och vise versa?

Fråga inte mig.

Då det är du som ställt ursprungsfrågan så hade det naturligtvis varit intressant att höra mer om din motivering för en delning och tankar kring praktiska frågor vid en ev. sådan.

Postad 01 February 2008 - 13:55

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Vid en uppdelning så kommer andra tekniker än tråden gäller; tas i Blandade delen.
Lägger man sin tråd i en LCD eller Plasma-del, och inte efterfrågar den andra tekniken,
så är det enklast att det är förbjudet att nämna. Samtidigt så kan inte förbudet vara totalt,
men om den andra tekniken ska nämnas så ska det inte vara i övervägande positiva ordalag!

Annars blir det så att den som känner sig manad att uppmärksamma den andra tekniken, är som en religiös fanatiker som tränger sig på. Enligt min erfarenhet brukar denne vara en plasmatiker.

Men nu så har moderatorer blitt hårda, så uppdelning är inget alternativ.

För egen del så behövs ingen förändring, jag störs inte av att plasma kommer upp i tid och otid, tycker inte det infekterar snacket menligt i trådarna, det är ju upp till var och en att sålla bort sånt. Jag är mot onödiga regler och förbud.

Som jag uppfattar läget nu så kan plasma föreslås i trådar som inte förbjudit plasma.
Men om fler skriver plasma så är det då fel. Det är bara tjatet i trådarna som inte tillåts längre,
den nyttiga debatten finns kvar. Och för egen del kan ni skriva vad ni vill mot mej, jag tål allt.

Redigerat av toler, 01 February 2008 - 14:37.

Postad 01 February 2008 - 13:58

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

Samtidigt så kan inte förbudet vara totalt, men om den anra tekniken ska nämnas så ska det inte vara i övervägande positiva ordalag!

Så man får inte nämna nåt positivt om LCD i en tråd om plasma och vice versa menar du.... allt man säger om den andra tekniken skall vara negativt...?? Ja det låter ju både sunt och genomtänkt....!!

Postad 01 February 2008 - 13:59

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

är som en religiös fanatiker som tränger sig på. Enligt min erfarenhet brukar denne vara en plasmatiker.

*hosthost* känns väl som om det finns en och annan sonyfanatiker som detta passar ganska bra in på med :)

Postad 01 February 2008 - 14:11

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Vid en uppdelning så kommer andra tekniker är tråden gäller, tas i Blandade delen.
Lägger man sin tråd i en LCD eller Plasma-del, och inte efterfrågar den andra tekniken, så är det enklast att det är förbjudet att nämna. Samtidigt så kan inte förbudet vara totalt, men om den anra tekniken ska nämnas så ska det inte vara i övervägande positiva ordalag!

Annars blir det så att den som känner sig manad att uppmärksamma den andra tekniken, är som en religiös fanatiker som tränger sig på. Enligt min erfarenhet brukar denne vara en plasmatiker.

Men nu så har moderatorer blitt hårda, så uppdelning är inget alternativ.

För egen del så behövs ingen förändring, jag störs inte av att plasma kommer upp i tid och otid, tycker inte det infekterar snacket i trådarna, det är ju upp till var och en att sålla bort sånt. Jag är mot onödiga regler och förbud.

Som jag uppfattar läget nu så kan plasma föreslås i trådar som inte förbjudit plasma. Men om fler skriver plasma så är det då fel. Det är bara tjatet i trådarna som inte tillts längre, den nyttiga debatten finns kvar. Och för egen del kan ni skriva vad ni vill mot mej, jag tål allt.

Jag vill inte vara den som ska moderera det här förslaget. Snacka om rörigt och dumt.

Bara låt det vara som det är, funkar fint om moderatorerna lägger i alla fall några minuter varje dag på forumet.

Postad 01 February 2008 - 14:33

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Mitt förslag är genomtänkt och konsekvent och är lätt att moderera.
Men jag vill inte ha inskränkningar i forumet, för jag kan sålla själv.

Samtidigt så kan inte förbudet vara totalt, men om den andra tekniken ska nämnas så ska det inte vara i övervägande positiva ordalag!

Så man får inte nämna nåt positivt om LCD i en tråd om plasma och vice versa menar du....
allt man säger om den andra tekniken skall vara negativt...?? Ja det låter ju både sunt och genomtänkt....!!

Om man skriver i lcd-delen så ska man inte skriva positivt om plasma, om man inte skriver lika negativt med.
För då har man inte i lcd-delen att göra.
Eftersom plasma inte får framställas övervägande positivt så är det inte så relevant att nämna plsma.
Undantag är om trådskaparen tillåtit plasma-positivism. Den kan oxå be att få tråden flyttad till Blandade delen.
Eftersom jag är organisatoriskt lagt så vet jag hur skåpen borde stå i TV-delen.

Redigerat av toler, 01 February 2008 - 14:35.

Postad 01 February 2008 - 15:14

Unregistered32da818b
  • Unregistered32da818b
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Ditt resonemang är osunt för ett forum Toler.
Snacka om att snöa in i en teknik om man skulle moderera ett forum på det sätt du önskar.
Även om tekniken dör ut eller tapapr mark mot en annan teknik får man alltså inte skriva positivt om någon annan teknik eller vägleda/upplysa någon om detta faktum?

Blir typ en LCD/plasma-sekt i var sin del av forumet där man bara får hylla den egna tekniken och försöka hjärntvätta så många som möjligt med propaganda för det "läger"/teknik man väljer att stödja?
Är det så du tänker Toler?

Nej ett sådant forum är då inget för mig iaf men passar nog för din typ av propagandakrig Toler.

Postad 01 February 2008 - 15:24

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Med tanke på att det nu lanseras 28" datormonitorer så kanske LCD diskussioner skulle flyttas till Dator forumet alt TV spelsforumet då detta är LCD:s styrka jämfört med TV apparater.
:)

Postad 01 February 2008 - 15:54

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
vill man informera sig om båda teknikerna så tar man det i blandade delen.
Om man vill hänvisa till test om en viss TV, så ska det gälla TVn/märket i fråga och inte vara smygpropaganda, men sådana fall är såpass milda. Men alltså att skriva: "ja sen finns det andra TVs som kan passa, titta här hur bra pio är", skulle vara förbjudet i lcd-delen. Så får folk lugn och ro, men jag vill inte ha sånt lugn, jag föredrar att vara beredd i varje tråd.

<Du kan alltid hänvisa till Blandade delen, men du får inte nämna plasma eller lcd eller ett märke/modell med konkurrerande teknik. Vill folk veta båda sidor så lägger de sig i Blandade delen. Objektiva upplysningar är inte din "objektiva" övertygelse, utan det är att det finns lika mycket dåligt som bra. Alltså kan du skriva "så finns det plasmor som ofta har bättre vinkel och svärta, men de speglar och surrar ofta med". Det är neutralt. Om uppdelning ska vara meningsfull så ska den vara renodlad. Sedan tycker jag att bara inlägg som anmäls behövs tittas på.

Jag propagerar inte eller dylikt. Jag redogör för mina erfarenheter och övertygelse, som kan komma ändras. Det är ni som återigen förvränger vad jag säger för att gynna era syften. Jag är objektiv sanningsenlig tolerant

Redigerat av toler, 09 February 2008 - 03:13.

Postad 01 February 2008 - 21:18

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Pojkar?! :)

Nu börjar vi komma av spåret igen. Har alla läst trådens 'topic'? Tanken var inte att diskutera skillnaderna mellan plasma och LCD utan....Borde man dela upp denna avdelning i en Plasma/LCD-del?
Är det en bra idé? Vad skulle man vinna på det, ev förlora? Diskutera kring detta ämne och ge tips på hur ni vill strukturera upp det.
Om vi inte kan hålla oss till ämnet kommer varningar delas ut, eller ev. att tråden stängs.

Nu fortsätter diskussionen..
//M

Redigerat av Unregistered1ee0a150, 01 February 2008 - 21:19.

Postad 02 February 2008 - 07:07

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Pojkar?!

Nu börjar vi komma av spåret igen. Har alla läst trådens 'topic'? Tanken var inte att diskutera skillnaderna mellan plasma och LCD utan....Borde man dela upp denna avdelning i en Plasma/LCD-del?
Är det en bra idé? Vad skulle man vinna på det, ev förlora? Diskutera kring detta ämne och ge tips på hur ni vill strukturera upp det.
Om vi inte kan hålla oss till ämnet kommer varningar delas ut, eller ev. att tråden stängs.

Nu fortsätter diskussionen..
//M

Så sant som det är sagt. Håll er till ämnet nu boys. Finns gott om lcd mot plasma trådar annars Ni kan skriva av Er i.

Redigerat av twebbas, 02 February 2008 - 07:14.

Postad 02 February 2008 - 07:45

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Om man skriver i lcd-delen så ska man inte skriva positivt om plasma, om man inte skriver lika negativt med.
För då har man inte i lcd-delen att göra.

Så om man jämfört apparater så skall man inte få skriva att man anser att den ena var klart bättre, trots att man tycker det? Är det inte viktigare att vi hjälper varandra isf att lägga in märkliga begränsningar i ett öppet forum? Det är väl det som det handlar om - att dela med sig av sina eller andras erfarenheter. Är det inte intressant för dig...?

Redigerat av Unregistered1013, 02 February 2008 - 07:47.

Postad 02 February 2008 - 13:40

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Nej.

Jag tycker inte att det är en bra ide att dela upp LCD och Plamsa då det ju för tusan handlar om en pryl som gör samma sak och har samma syfte. Sen att användningsområdena är lite olika är en sak. Själv har jag både LCD och plasma och gillar båda men använder dom lite olika :)

Postad 09 February 2008 - 03:02

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
nu så är det fler som vill ha uppdelning, och detta får man anta är en spegling av forumets vilja.
Alltså vill fler ha sektion för lcd bara, troligt att de allra flesta som vill ha uppdelning störs av plasma-snack.

Själv vill jag inte ha uppdelning och tycker inte detta är sånt problem, de flesta trådar handlar om lcd som jag bara vill ha,
men det är intressant med vissa plasmatrådar med. Tyvärr har LCD vs Plasma-tråden dolts, där fanns mycke intressant.
Tycker dock detta med uppdelning borde vi fördjupa som tanke-expriment. Tyvärr bidrar knappt någon till detta.

Alltså har ingen beskrivt hur en uppdelning ser ut av annat än just lcd & Plasma & ev. en/två delar till.
Jag tycker oxå dessa förslag om att dela upp efter användning är intellektuellt ohållbara.

Så jag upprepar hur en uppdelning skulle funka:
I t.ex. Plasma-delen så får du skriva om lcd, men det får inte vara mer än 50% positivt, och inlägget måste anknyta direkt till tråden, alltså inga:
"ööh du kan ju titta på lcd med, de har ju sina problem men de kan ju passa dig som vill slippa vissa av de problem som tas upp här.".
Nej - det måste vara mera specifikt. Dock om trådskaparen säger det är OK att diskutera andra tekniken, så kan man göra det fritt,
ja allt som trådskaparen vill. trådskaparen bestämmer, om andra vill diskutera "den andra sidan - så gör man det i den blandade delen,
och helst i en lämplig tråd. LCD vs Plasma borde vara en klistrad tråd.

Vill trådskaparen ha en blandad tråd så får den läggas i "Portalen" med blandade trådar.
Om trådskaparen inte anger hur den vill ha råden, så har moderatorn egenmakt över tråden.
Eftersom nästan ingen trådskapare säger till mer specifikt hur den vill ha tråden så blir det regelstyrt.

Därmed så blir alla nöjda, förutom de måste klicka mellan tre delar.
Förändringen för Plasma-trådarna kommer knappt märkas skulle jag tro. Och inte mycket för LCD heller.

Förslagsvis så lägger man sin tråd i blandade delen, och blir det för mycket tjafs så kan man flytta det till lcd/plasma-delen.

Pefre: Om man lagt sin tråd i plasma-delen så vill man inte ha hjälp (om trådskaparen inte bett om detta) till lcd.
Vill man ha hjälp med allt så finns blandad del. Är det inte intressant?

Så tror jag det skulle funka bäst, men du kanske har annat förslag?
Detta med störande snack om annan teknik kan inte vara ett väsentligt problem om ni inte skriver.

Redigerat av toler, 09 February 2008 - 03:07.

Postad 09 February 2008 - 08:09

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3254 inlägg
  • 0

Pefre: Om man lagt sin tråd i plasma-delen så vill man inte ha hjälp (om trådskaparen inte bett om detta) till lcd.

Handlar ffa om kvalitet i frågeställningarna för min del. Om tex någon i en LCD-tråd påstår att "köp en LCD för den drar mycket mindre ström än en plasma" är det då ett regelbrott eftersom han nämner och diskuterar plasma? Är det inte det, så måste det väl ändå vara ok för någon annan att berätta att tillverkare som LG och journalisterna på Idg / M3 mfl anser att skillnaden är generellt liten resp ingen? Hur ställer du dig till detta?
Samma sak om det skulle gälla frågeställningar i den andra låsta forumsdelen naturligtvis.

nu så är det fler som vill ha uppdelning, och detta får man anta är en spegling av forumets vilja.Alltså vill fler ha sektion för lcd bara, troligt att de allra flesta som vill ha uppdelning störs av plasma-snack.

Som vanligt bör man vara lite skeptisk i en sådan här sak anser jag. Att dra slutsatsen att det verkligen är så och vad det beror på, skall man nog vara lite försiktig med (såvida man inte vill hävda och kanske vilseleda naturligtvis).

Ser man till inläggen som gjorts så är det övervägande emot en delning men inte om man ser till röstklickandet där det svängt överraskande på sista tiden. Nu var det länge sedan jag reggade mig men hur svårt är det att skapa nya tillfälliga användare för att påverka en röstning? Verkar ju lite märkligt att det var ca 50 / 46 mot en delning för ett par veckor sedan och därefter har rösterna ramlat in ca 16 / 33.

Det är lite samma problem som om man skulle dela tv-forumet. Det är inläggen och argumenterandet som ger något inte enbart ett röstklickande (hur många är seriösa med sitt klickande?).

Postad 09 February 2008 - 16:51

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0

I t.ex. Plasma-delen så får du skriva om lcd, men det får inte vara mer än 50% positivt, och inlägget måste anknyta direkt till tråden, alltså inga:

Känns ju lite jobbigt för den som ska sitta och "rätta" vissa inlägg som är gigantiska och komma fram till om det är 51% åt ena eller andra hållet.... nä personligen tycker jag det ska vara öppet och sen kan ju MOD varna och sen ev ge LÅNG semester åt dom som skriver inlägg som är rena påhitt och svammel....

Postad 09 February 2008 - 21:45

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1682 inlägg
  • 0

Känns ju lite jobbigt för den som ska sitta och "rätta" vissa inlägg som är gigantiska och komma fram till om det är 51% åt ena eller andra hållet.... nä personligen tycker jag det ska vara öppet och sen kan ju MOD varna och sen ev ge LÅNG semester åt dom som skriver inlägg som är rena påhitt och svammel....

Ditt inlägg bedömdes vara för mkt CRT-positivt, VI PRATAR OM PERFEKTA LCD HÄR, GET OUT OF HERE!
Sedan 124 år forumsban och svarta mail i brevlådan. Naaah, skulle inte tro det va.

Postad 10 February 2008 - 02:43

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Tack för att ni engagerar er, hoppas fler gör.
Själv vill jag inte ha uppdelning för jag tycker det funkar bra såhär,
och en uppdelning innebär en massa klick mellan delarna.

Handlar ffa om kvalitet i frågeställningarna för min del. Om tex någon i en LCD-tråd påstår att "köp en LCD för den drar mycket mindre ström än en plasma" är det då ett regelbrott eftersom han nämner och diskuterar plasma? Är det inte det, så måste det väl ändå vara ok för någon annan att berätta att tillverkare som LG och journalisterna på Idg / M3 mfl anser att skillnaden är generellt liten resp ingen? Hur ställer du dig till detta?
Samma sak om det skulle gälla frågeställningar i den andra låsta forumsdelen naturligtvis.

Minns inte att något test sagt att Plasma drar lika mycket ström som LCD, men visst tycker jag man ska kunna nämna test som motsäger en persons påstående. Det gäller bara att undvika tråden drar iväg från ämnet. Detta enligt de regler jag föreslagit. Det gäller att inte komma in på ett lutande plan angående ämnets utviggande. Sedan hänger ju mycket på trådskaparen/moderatorn.

nu så är det fler som vill ha uppdelning, och detta får man anta är en spegling av forumets vilja.Alltså vill fler ha sektion för lcd bara, troligt att de allra flesta som vill ha uppdelning störs av plasma-snack.

Som vanligt bör man vara lite skeptisk i en sådan här sak anser jag. Att dra slutsatsen att det verkligen är så och vad det beror på, skall man nog vara lite försiktig med (såvida man inte vill hävda och kanske vilseleda naturligtvis).

Ser man till inläggen som gjorts så är det övervägande emot en delning men inte om man ser till röstklickandet där det svängt överraskande på sista tiden. Nu var det länge sedan jag reggade mig men hur svårt är det att skapa nya tillfälliga användare för att påverka en röstning? Verkar ju lite märkligt att det var ca 50 / 46 mot en delning för ett par veckor sedan och därefter har rösterna ramlat in ca 16 / 33.

Det är lite samma problem som om man skulle dela tv-forumet. Det är inläggen och argumenterandet som ger något inte enbart ett röstklickande (hur många är seriösa med sitt klickande?).

Håller med dig. Fast tror inte nån skapar nya användare för detta, det har för lite (sgs inget) värde.

Tror inte det blir svårt att moderera i praktiken, det är upp till användarna att klaga med.
Tycker inte det är problemmed snack om andra rekniker, utan jag vill se om en uppdelning kunde klargöra saker, göra det enklare.

Ditt inlägg bedömdes vara för mkt CRT-positivt, VI PRATAR OM PERFEKTA LCD HÄR, GET OUT OF HERE!
Sedan 124 år forumsban och svarta mail i brevlådan. Naaah, skulle inte tro det va.

En hård moderering är inga problem, förutom att det kan hämma snacket.

Postad 20 February 2008 - 20:15

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
tycker den borde delas in efter märken typ en sony del, en panasonic, sen en del för allmäna frågor som inte har med modell att göra.

Postad 17 April 2008 - 18:32

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Nu kvarstår röster för vilja att dela upp forumet. Detta beror delvis på att jag är den ende som presenterat ett vettigt förslag hur uppdelningen skulle skötas. Samtidigt så har moderatorer valt att ge sig på allt OT-snack, vilket ofta har anknytning till plasma/lcd och okväden. Hur de gör det är en annan sak. Men tydligen finns alltså majoritet för uppdelning av forumet i tysk stil. Troligen är det i högre grad mindre erfarna som vill ha uppdelning - jag vill ha allt som nu. Jag tittar sällan i forumets trådlista - utan håller mig till prenumerationerna och upptäcker nya trådar på annat sätt. Alltså håller jag till i min Kontrollpanel mest - med trådar/pm.

Postad 18 April 2008 - 08:18

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Uppdelning tycker jag bäddar för "vad fan, VÅGA inte prata om teknik X här" när teknik X faktiskt är den enda rätta. Visst, jag kanske är korkad som tycker folk ska få bästa tipsen men men.

Postad 18 April 2008 - 15:59

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
folk ska inte tvingas på tips - det är meningen med uppdelning av forumet i LCD/Plasma och även märken - tysk stil, ej UK USA

Postad 01 July 2008 - 21:34

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Många trådar har rubrik lcd eller plasma. Många vet inte om dom vill ha lcd eller plasma, därför röstade jag nej. Men hur blir det med vår sonyhörna? :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.