Star Wars- Force Unleashed
170 svar till detta ämne
Postad 23 August 2008 - 00:07
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Har kollat på dom där senaste videorna på gametrailers.
VARFÖR har dom tvunget lagt till att det visas en ful markör på objekten framför huvudpersonen som visar vilken sak som man i ett visst läge kan använda "the force" på. Fan vad fult. Känns som någon hjälpreda för 10-åringar. Funkade det inte bra utan sånt där trams i jedi night spelen eller?
Håller med, Jedi Knight spelen (och då främst till pc) var de som varit bäst imo...men det är ju lite OT.
Postad 23 August 2008 - 07:14
jimmyhoffa24
-
jimmyhoffa24
-
Användare
-
-
144 inlägg
Har väntat på detta sen jedi accademy var slut spelat, där lossnar åxå kroppsdelar, och jag tyckte det va kanon. jag ser det som att man får testa kontrollerna och kraften, själva känslan kommer ju med svårigheterna.
Även jag håller med om att jedi outcast va ett bra spel, kanske det bästa.......samtidigt funderar man över om det är ett klassiskt fall av det va bättre förr.....
Jimmy
Postad 23 August 2008 - 09:18
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Finns det några sådana skillnader mellan silver och guld då? Trodde enda skillnaden var att man inte kunde spela med silver...
Kollade nyss, jag får fortfarande inte ladda ner demot. Pyttemjuk har bara lyckats göra mig irriterad genom att införa den här vänteveckan. Jag kommer fortfarande inte köpa Guld bara för att slippa vänta en vecka. Köper jag guld är det för att spela online.
Postad 23 August 2008 - 09:31
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Jag har spelat demot runt 6 gånger nu på alla olika svårighetsgrader och tänkte stapla allt i punkter:
- Forcemätaren töms hur snabbt som helst.
- Om de inte disable'at flera combos i demot, finns det inte särskilt många man kan göra (har spammat massor me knappkombinationer)
- Grafiken ger inget "WOW"-känsla.
- Storyn känns okej.
- Svårighetsskillnaden mellan lättaste och den över, känns obetydlig. Samtidigt som båda dessa grader är lätta. Tar man den svåraste (i demot) börjar man komma upp på normal spelsvårighet. På någon av de andra graderna var det nästan omöjligt att dö.
- Lite få och felplacerade checkpoints.
- Lite stelt.
Sen upptäckte jag en sak igår som gjorde mig förskräckt. Jag va i slutet av demobanan och skulle döda den där "tvåbente-plåtburken". Eftersom jag körde på svåraste så drog jag mig tillbaka en liten bit där det stod massor med metalllådor och började kasta dessa mot min fiende.. MEN! De nådde inte fram.. Även om jag såg den, såg lådan där den flög iväg, så gjorde den ingen damage när den väl va framme.. För då försvann bara lådan (annars om man träffar plåtburken med en låda brukar han vackla till, men icke!)
Postad 23 August 2008 - 09:40
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
... den där "tvåbente-plåtburken". ...
Du menar AT-ST walkern?  (All Terrain Scout Transport)
Postad 23 August 2008 - 09:44
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Ja, precis så.. Menar jag
Postad 23 August 2008 - 10:44
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Jag läste någonstans i texten i demot att man skulle på något sätt låsa upp combos, verkar lite märkligt men kanske en förklaring till varför det är så få i demot. Eller så är det helt enkelt för att det är ett demo.. unjefär som att gnälla över att alla banor inte finns med.. i demot...
Postad 23 August 2008 - 12:02
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Haha, om du trycker på "Back" i demot kommer det upp en meny där man i FV kan göra en hel del trevliga saker
Postad 23 August 2008 - 14:55
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
- Forcemätaren töms hur snabbt som helst. - Om de inte disable'at flera combos i demot, finns det inte särskilt många man kan göra (har spammat massor me knappkombinationer) - Grafiken ger inget "WOW"-känsla. - Storyn känns okej. - Svårighetsskillnaden mellan lättaste och den över, känns obetydlig. Samtidigt som båda dessa grader är lätta. Tar man den svåraste (i demot) börjar man komma upp på normal spelsvårighet. På någon av de andra graderna var det nästan omöjligt att dö. - Lite få och felplacerade checkpoints. - Lite stelt.
Storyn. Är det här från början av spelet ens? Man borde inte få reda på så himla mycket på ett kort demo (även om tja, jag vet storyn bara genom att kolla på en trailer). Forcemätaren kommer gå upp, combos kommer säkerligen låsas upp (a la Conan), fler krafter kommer låsas upp, mycket fler miljöer kommer låsas upp. Mycket negativt du tar upp men ändå har du spelat det 6 ggr Förresten, är det inte bara bra med få och felplacerade checkpoints om spelet nu är så enkelt =P?
Postad 23 August 2008 - 18:01
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Ang. storyn så spoilade jag mig själv rätt rejält (detaljerad summering av storyn finns på wiki). Tycker den låter riktigt bra faktiskt och knyter ihop sig med filmerna på ett finurligt sätt.
Postad 23 August 2008 - 19:08
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Storyn. Är det här från början av spelet ens? Man borde inte få reda på så himla mycket på ett kort demo (även om tja, jag vet storyn bara genom att kolla på en trailer). Forcemätaren kommer gå upp, combos kommer säkerligen låsas upp (a la Conan), fler krafter kommer låsas upp, mycket fler miljöer kommer låsas upp.
Mycket negativt du tar upp men ändå har du spelat det 6 ggr
Förresten, är det inte bara bra med få och felplacerade checkpoints om spelet nu är så enkelt =P?
Nja, storyn är inte riktigt me.. Men som sagt, den känns fräsh redan här. Jo, allting kommer uppgraderas under spelets gång. Säkerligen. Jag gillar demot. Jag kommer nog gilla F-V också. Men för att få någorlunda bra recension måste man vara kritiskt, eftersom alla diggar inte Star Wars-spelen på samma skala som jag gör. Och annars hade mina recensioner bestått av två betyg i slutändan. Köpvärt eller inte. Du har en poäng, Zoiler.. Om inte tre  Men om det inte är fel på mitt demo (vilket det antaglien inte är) så finns det en checkpoint, och den är precis innan striden med den "Tvåbente Plåtburken", även kallad AT-ST, men om man dör innan den checkpointen så får man börja om spelet från början.. Vilket är lite surt om man nu klarat nästan dit på svåraste men dör på någon irriterande snubbe med en elektricifierad pinne bara för man ska döda honom på ett "coolt sätt"  Men som sagt.. Även om demot fått dålig kritik från alla möjliga håll.. Kommer jag köpa Star Wars: The Force Unleashed. För jag gillar det, jag gör verkligen det.
Postad 23 August 2008 - 20:20
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
En liten spontan tanke efter att ha kört igenom demot (som jag för övrigt tyckte va bra).
Menar dom på allvar att man INTE ska kunna fälla in lasersvärdet när man går runt? Vafan, det borde ju vara självklart att man kan. Jag tycker det är lite smått roligt att fälla ut och in och det bidrar till en härlig känsla när man spelar. Varför, varför har dom inte lagt in den möjligheten. Tog knapparna på handkontrollen slut eller..
Redigerat av belzebubb, 23 August 2008 - 20:28.
Postad 23 August 2008 - 20:30
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Menar dom på allvar att man INTE ska kunna fälla in lasersvärdet när man går runt? Vafan, det borde ju vara självklart att man kan. Jag tycker det är lite smått roligt att fälla ut och in och det bidrar till en härlig känsla när man spelar. Varför, varför har dom inte lagt in den möjligheten. Tog knapparna på handkontrollen slut eller..
... Lightsaberns batterier kanske blir dåliga
Postad 23 August 2008 - 22:38
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Om man väntar tillräckligt länge stängs det av av sig självt.. Dock startar ljussabeln om man använder Force Grip (så man kan impale'a)
Postad 24 August 2008 - 11:54
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Jag saknar också möjligheten att "släcka" lightsabern. Det är ju trots allt något väldigt speciellt med att släcka och tända den (som de ju gör en del i filmerna) och eftersom att mycket av det jag ser fram emot i spelet är att göra "snygga grejjer" och inte bara default-buttonmasha med den "bästa" attacken för att så fort som möjligt komma vidare i spelet. Det är däremot coolt hur pass integrerat spelet blir i storyn och att de introducerar lite nya saker i och med det. Till exempel jump troopers som inte är mer än en sorts stormtrooper med lite nya prylar, men fortfarande.. skoj lix  Det verkar ju som vi redan sett som att man kommer att kunna byta outfit och färg på lightsabern och för mig är det inte mycket annat än en skitstor bonus
Redigerat av lifter, 24 August 2008 - 11:54.
Postad 24 August 2008 - 12:41
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Kasta iväg folk/prylar har man ju kunnat ända sen HL2 
Man kunde väll aldrig kasta iväg folk/varelser med Gravity Gun i HL2, bara prylar... kanske man kunde "blåsa" iväg de där krabborna men inte större saker va? Däremot kunde man ju lyfta folk och kasta i Starwars Jedi Knight.
Postad 24 August 2008 - 12:44
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Man kunde väll aldrig kasta iväg folk/varelser med Gravity Gun i HL2, bara prylar... kanske man kunde "blåsa" iväg de där krabborna men inte större saker va?
Däremot kunde man ju lyfta folk och kasta i Starwars Jedi Knight.
Då spelade du inte länge nog för att få en dark energy field manipulator
Postad 24 August 2008 - 12:57
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Man kan ju byta färg och outfit vilket är ett enormt plus  riktigt coolt.. Samt låsa upp nya combos.
Postad 24 August 2008 - 14:11
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Fast att låsa upp combos känns lite trist, jag hade hellre sett att man fick lista ut dem själv. Meeeen okej
Postad 24 August 2008 - 14:44
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Ang. storyn så spoilade jag mig själv rätt rejält (detaljerad summering av storyn finns på wiki). Tycker den låter riktigt bra faktiskt och knyter ihop sig med filmerna på ett finurligt sätt.
Japp de har ju sagt att spelet kommer reda ut en del frågetecken som man har efter att ha sett de två trilogierna så detta bidrar kanske till att fans vill spela spelet=). Sedan så kommer det ju komma inte mindre än två serier som är över 100 avsnitt vardera. Den ena serien kommer vara som Clone Wars filmen som hade premiär på bio alldeles nyligen medan den andra kommer vara en s.k Live serie och kommer utspela sig mellan de två trilogierna (alltså samma era som spelet). Det verkar bli ett bra år för de som gillar Star Wars =).
Redigerat av Jack of all trades, 24 August 2008 - 14:45.
Postad 24 August 2008 - 17:59
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Då spelade du inte länge nog för att få en dark energy field manipulator 
hmm okej, spelade tills man kom in till stan och mötte striders eller vad de hette... spelade spelet 3 gånger och var där vid slutet varje gång men varje gång var jag tvungen och formatera datorn eller eller nåt krånglas så lyckades tyvärr aldrig köra klart... Tycker detta liret var kul, lite lurigt i början bara och sikta med kraften....
Postad 24 August 2008 - 20:24
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Demot var riktigt dåligt. Känns som ett riktigt dussinspel som man tröttnar riktigt fort på.
Postad 24 August 2008 - 21:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det har fått 7,5 och 7 av 10 i två olika tidningar. Verkar inte bli så hyperbra som man hade hoppats utan bara "bra".
Postad 24 August 2008 - 21:32
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Redan efter kört demot visste man ju själv det inte skulle bli überbra.. Men ändå köpvärt bra.
Postad 24 August 2008 - 21:36
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja jag garderade in bl a era åsikter i min slutsats också
Edit: Dock brukar jag vänta tills jag fått se åtminstone ett par intryck från fulla spelet då demos kan vara lite luriga.
Redigerat av Zoiler, 24 August 2008 - 21:37.
Postad 25 August 2008 - 11:32
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Nu finns en videosnutt av demot uppe på Gamersyde för oss stackare med silver. Jag hatar hela tanken med guld i Live. Den enda som verkligen får guld är MS.
Postad 25 August 2008 - 11:53
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
inte gratis att hålla med servrar/bandbredd etc, small price to pay för guld oc kså :>
Postad 25 August 2008 - 12:46
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Ja, faktist. Med tanke på hur bra det fungerar så tycker jag att det är klart värt pengarna.
Postad 25 August 2008 - 13:02
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Nu har jag sett demot. - Efter ha lirat Vikings ett bra tag nu så känns det väldigt fel med vad som verkar vara träpinnar och gummidockor.
- Striderna känns lite för snabba och otaktiska. Kanske är annorlunda mot andra force-lirare.
- Grafiken och krafterna verkar fungera ok.
- För lite snack från fienderna.
- Storyn verkar vara kanon!
Hade jag inte varit SW fan hade det nog varit tveksamt. Tyvärr är jag en sucker och detta är ändå ett givet köp. (med live menade jag inte online spelandet utan demos som faktiskt är ren reklam - alltså betalar man för att få reklam tidigare än andra)
Postad 25 August 2008 - 13:32
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
inte gratis att hålla med servrar/bandbredd etc, small price to pay för guld oc kså :>
Playstations Onlinetjänst är ju gratis... Ja, faktist. Med tanke på hur bra det fungerar så tycker jag att det är klart värt pengarna.
Hur bra det fungerar? Du spelade kanske inte Call Of Duty 4 runt jul? Jag var ledig i 3 veckor och hade planerat att spela väldigt mycket men det gick inte så bra. Vissa dagar gick det inte alls utan man fick lägga ner helt enkelt. Ingen utav dagarna gick helt smärtfritt. Felet låg inte i spelet i sig utan hela Xbox Live hade ballat ur. Då kändes det väldigt irriterande att betala för något som inte fungerade... Det har hänt fler gånger efter det, bl.a när de nya MP-banorna släpptes till CoD4.
Postad 25 August 2008 - 13:40
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Playstations Onlinetjänst är ju gratis...
... men det är ju ingen som använder sitt PS3 så det finns inget online att underhålla, höhö.
Postad 25 August 2008 - 13:47
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
hehe...sant!  Jag ser bara på film med min. Köper spelen till 360 då jag föredrar kontrollen och har fler kompisar med den konsolen.
Postad 25 August 2008 - 23:34
Unregistered6116c5cb
-
Unregistered6116c5cb
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Förväntade mig inte så mycket, men jag tyckte det verkar som ett ok spel. Hoppas bara de lyckas göra coola miljöer och story så blir det lite slappt popcornspelande.
Jobbiga saker i demot:
AT-ST'n gör fula MMORPG attacker där han stampar nånstans så det sprids energiringar som skadar en. Orkade de inte animera en riktig spark? Striderna kändes sjukt osmidiga och man får vänta någon sekund mellan varje kommando, så om man förväntar sig smidig action i stil med GoW, Devil may Cry eller Ninja Gaiden så lär man bli besviken.
Dessutom så har vi sett plocka upp saker och kasta mekaniken i en massa spel nu, hoppas de har lite roligare powers i fullversion.
Postad 26 August 2008 - 21:12
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Testade också demot idag och kände väl samma sak som du Igge.. fast jag tycker att fysiken var riktigt trevlig, av det lilla man såg iaf.
Däremot så saknar man kapandet av kroppsdelar, drar ner rätt så ordentligt 
Att hugga flera slag på en gubbe med lightsabre utan att något händer ser lite mysko ut.
Postad 28 August 2008 - 16:18
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1475 inlägg
75% av OXM, ser ju inte så jätteljust ut...
Postad 28 August 2008 - 18:52
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
75% är väl bra?
Och varför bry sig om betyg. Gillade man demot, köper man spelet.
Postad 29 August 2008 - 23:34
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Fick äntligen ladda ner skitdemot
Tycker faktiskt att det känns lite som God of War fast med lightsabers. Tyvärr saknar jag brutaliteten från God of War samt kanske variationen, men den finns det säkert mer av i det riktiga spelet. "Mja" är mitt intryck av demot.
Postad 02 September 2008 - 21:56
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
HUR ÄR DET MED HYPEN, KILLAR?!
Postad 02 September 2008 - 22:01
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
För min del är den större än någonsin. Jag är totalkonsumerad i en starwarsperiod. Har sett om alla filmer (inklusive clone wars), läst om alla serier, knarkat wookiepedia och till och med beställt en klonfigur till finhyllan för åtta hundra kronor så jag tänker inte på så mycket annat än star wars och force unleashed nu för tiden
edit: ja.. och avatarbytet då förståss...
Redigerat av lifter, 02 September 2008 - 22:01.
Postad 02 September 2008 - 22:30
Coistrel
-
Coistrel
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
 omg..
Postad 03 September 2008 - 07:01
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
 @ lifter.
Själv tillhör jag kategorin människor som tyckte om StarWars när det var tre filmer och en hyfsad exploaterad marknadsföring runt det. Inte när det var en bunke sketna prequels (som lyckades med konststycket att förstöra de tre orginalfilmerna, som man ändå inte kan titta på då Lucas varit framme och förstört dem i några ###### 'remastered' varianter och de riktiga finns inte att få tag på längre) och mega-exploatering av marknadsföringen.
Men visst, var och en för sig själv.
Postad 03 September 2008 - 09:24
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Demot tog ner hypen på marken. Längtar ändå.
Postad 15 September 2008 - 11:22
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Recension ligger uppe på Gametrailers.com
Postad 15 September 2008 - 11:35
b0wlingb0y
-
b0wlingb0y
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Recension ligger uppe på Gametrailers.com
Med snittscoren som det just nu har + att jag inte blev såld på demot så blir det nog att vänta tills det har gått ner i pris. Inte en tillräckligt stor Star Wars nörd
Redigerat av b0wlingb0y, 15 September 2008 - 11:35.
Postad 15 September 2008 - 17:51
Yocke
-
Yocke
-
Forumräv
-
-
688 inlägg
@ lifter.
Själv tillhör jag kategorin människor som tyckte om StarWars när det var tre filmer och en hyfsad exploaterad marknadsföring runt det. Inte när det var en bunke sketna prequels (som lyckades med konststycket att förstöra de tre orginalfilmerna, som man ändå inte kan titta på då Lucas varit framme och förstört dem i några ###### 'remastered' varianter och de riktiga finns inte att få tag på längre) och mega-exploatering av marknadsföringen.
Men visst, var och en för sig själv. 
De "riktiga" versionerna finns på dvd. Inte remastrade eller nåt, men ändå. Kolla här tex: http://www.discshop....t.php...s&&ref=
Postad 15 September 2008 - 23:53
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
De "riktiga" versionerna finns på dvd. Inte remastrade eller nåt, men ändå. Kolla här tex: http://www.discshop....t.php...s&&ref=
Nästan så man blev lite sugen på att kolla på den "gamla" versionen igen, minns knappt hur den var. Jag tyckte dock att filmerna blev bättre iom specialversionen då mycket som Lucas ville ha haft med från början inte gick att göra med den teknologi han hade då vilket han haft möjligheten att ta med i den nya versionen. Jag minns hur imponerad jag var när jag första gången såg Star Wars och hur imponerad jag fortfarande är när jag 20 år senare ser filmerna igen. Kanske köper jag dom bara för att se hur filmerna såg ut från början innan special edtion släpptes...
Redigerat av Jack of all trades, 15 September 2008 - 23:54.
Postad 16 September 2008 - 04:11
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Jag gillar iofs episod III bäst.
Eller.. tiden mellan episod III och episod IV om man ska vara petig.
Har ni läst Star Wars Republic serien?
Postad 17 September 2008 - 14:16
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Almost there... almost there...
Postad 17 September 2008 - 14:52
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Nice! Båda versionerna dessutom (om man nu gillar att kolla på en 70-tals film där den helt plötsligt gör en överdriven explosion, eller att de proppat in så jäkla mycket CGI i varje scen det bara går i bakgrunden).
Postad 22 September 2008 - 18:17
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|