Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 februari 2008 - 20:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
WM 6.1

Sedär..Samma som jag flashade in igår i min T2
Rätt trevligt.....Det absolut bästa förutom att den är mycket snabbare på att växla läge på skärmen är att nu ser man historik med varje person man sms:ar med...Precis som när man MSN:ar
Helt underbart bra...Kanon när man funderar vad man skrev imorse...Slipper man börja leta i inkorg å skickat :P

Postad 17 februari 2008 - 15:49

Whiz
  • Whiz
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Om nu SE bara lyckas göra den snabb, buggfri och användarvänlig på djupet (dvs inte bara lägga på något skal med nio snabbval utanpå WM, utan göra om gränssnittet in i menyerna också) samt faktiskt även släppa den 2008 verkar det som att dom kommit ut med något riktigt intressant. :)

EDIT: Hur stor skillnad är det egentligen på 65k färger gentemot 16m?
Den här mobilen verkar ju ha en otroligt trevlig skärm, men gör WM/bara 65k färger att skärmen blir synligt sämre än den hade varit med fler färger?

Redigerat av Whiz, 17 februari 2008 - 15:53.

Postad 17 februari 2008 - 15:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Jag ser ingen skillnad på min 65k skärm mot tjejens N95 iaf men..

Postad 17 februari 2008 - 16:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Om nu SE bara lyckas göra den snabb, buggfri och användarvänlig på djupet (dvs inte bara lägga på något skal med nio snabbval utanpå WM, utan göra om gränssnittet in i menyerna också) samt faktiskt även släppa den 2008 verkar det som att dom kommit ut med något riktigt intressant. :)

EDIT: Hur stor skillnad är det egentligen på 65k färger gentemot 16m?
Den här mobilen verkar ju ha en otroligt trevlig skärm, men gör WM/bara 65k färger att skärmen blir synligt sämre än den hade varit med fler färger?

Hur ska de kunna göra om ngt gränssnitt när de köper det färdigt från MS? What you see is what oyu get. SE har ingen som helst kontroll över WM.

Postad 17 februari 2008 - 16:58

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Man blev faktiskt ganska sugen efter de bilderna :) Finns möjlighet att det blir en sådan mobbe!

Postad 17 februari 2008 - 17:17

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0

Hur ska de kunna göra om ngt gränssnitt när de köper det färdigt från MS? What you see is what oyu get. SE har ingen som helst kontroll över WM.

What you see is what you get...

DET om något måste kunna kvala in som en "sanning med modifikation"...

En av de främsta fördelarna som jag ser med WM-operativ är att jag kan skräddarsy utseendet nära nog precis som jag själv vill...

Kan jag det, så borde väl rimligtvis också S.E. med sina resurser också göra det.

Grejen är ju den att även om operativet ligger i botten, så kan man fixa och dona med det mesta vad det gäller utseende o.s.v....

Det är ju liksom halva poängen med en WM-mobil...

Postad 17 februari 2008 - 18:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Helt klart...Om du skulle se min today skärm så skulle du inte tro att det är samma som en "orginal" WM6

Men vist..Under ytan är det ju WM6
WM 6.1 är helt grymt..Känns verkligen som en stor uppdatering mot 6.0

Postad 17 februari 2008 - 19:01

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Jag kör WM5 och vet inte riktigt vad skillnaden är jämfört med WM6, menar du att det är någon större skillnad mellan WM6 och WM6.1 så borde det ju rimligtvis vara ännu större skillnad jämfört med numera gamla WM5.

Men vilka är skillnaderna egentligen?

Postad 17 februari 2008 - 19:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Har aldrig kört WM5 så jag vet inte skillnaden mellan 5 och 6...
Nu finns det väl ingen officiell version ute av 6.1 ännu...

Det absolut bästa som jag hittat är att all min sms trafik till och från kurt kommer upp i en tråd så man kan direkt se vad Kurt skrev i början av tråden igår...Sen klickar jag på Beata så är de samma sak där...
Precis som MSN...Grymt bra med lite ordning...Lite jobbigt annars att leta om man har 1000 tals sms i både in å utkorg...Sen är det lite annat smått å gott.

Lite annan Windows meny osv..

Kolla in den här länken om du vill se screenshot på hur de ser ut
Här

Postad 17 februari 2008 - 21:16

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Det ser ut som att telefon-delen också har fått sej en ansiktslyftning. 3 knappar i bredd istället för som tidigare, 3 sifferknappar + extra funktioner i bredd.

Jag körde själv med en Eten "dialer" just för att jag tyckte det var dumt med 4 knappar i bredd istället för bara 3, eftersom knapparnas yta blev mindre (om man inte tiltade skärmen). Numera så använder jag den befintliga i WM5 bara för att jag inte orkat installera om Etens "dialer" (och för att det är så bökigt att byta skin på etens phonedialer)...

Tack för infon...

Postad 18 februari 2008 - 01:06

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Har aldrig kört WM5 så jag vet inte skillnaden mellan 5 och 6...
Nu finns det väl ingen officiell version ute av 6.1 ännu...

Det absolut bästa som jag hittat är att all min sms trafik till och från kurt kommer upp i en tråd så man kan direkt se vad Kurt skrev i början av tråden igår...Sen klickar jag på Beata så är de samma sak där...
Precis som MSN...Grymt bra med lite ordning...Lite jobbigt annars att leta om man har 1000 tals sms i både in å utkorg...Sen är det lite annat smått å gott.

Lite annan Windows meny osv..

Kolla in den här länken om du vill se screenshot på hur de ser ut
Här

felpost.

Redigerat av Mr_nygren, 18 februari 2008 - 01:06.

Postad 18 februari 2008 - 06:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ojoj...Det är heta känslor på http://my-symbian.com/main/index.php
Många som kritiserar SE och att detta är ytterligare en spik i kistan..
Att inte SE kan möta Nokia och släppa en riktigt bra UIQ Smartphone...Tydligen så släpper snart Nokia sin nya OMAP CPU och stöd för touchskärm.

När dom nu äntligen släpper telefonen dom alla har väntat på som iaf ska göra så att gapet mellam SE och andra tillverkare minskar så sitter det WM i telefonen.Snacka om Ironi :)

Postad 18 februari 2008 - 09:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Ojoj...Det är heta känslor på http://my-symbian.com/main/index.php
Många som kritiserar SE och att detta är ytterligare en spik i kistan..
Att inte SE kan möta Nokia och släppa en riktigt bra UIQ Smartphone...Tydligen så släpper snart Nokia sin nya OMAP CPU och stöd för touchskärm.

När dom nu äntligen släpper telefonen dom alla har väntat på som iaf ska göra så att gapet mellam SE och andra tillverkare minskar så sitter det WM i telefonen.Snacka om Ironi :blink:

De har uppenbarligen inte fattat ngnting. SE vill sno åt sig de användare som tidigare köpt HTC. SE är mer välkänt i Europa och på det här sättet lär de sno åt sig de allra flesta som köpt HTC tidigare. Allt för att sälja fler telefoner.
Smart. De kommer inte att överge UIQ eller OSE pga detta. Det är bara ett sätt att utvidga sin försäljning.

Postad 18 februari 2008 - 10:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Joo..Tydligen för att WM säljer mer i vissa länder..Staterna ? För att det är lättare att synka?
Frågan är om det inte varit bättre att satsa på att släppa en riktigt bra UIQ version istället?
X1 spec är inget märvärdigt ens idag å ännu mindre om 6 månader eller hur lång tid de nu kommer att ta innan den kommer..Jag förstår varför dom gör det men tycker ändå att UIQ med snabb CPU..HSDPA..HSUPA.Inbyggd GPS..Tangentbord..Mycket inbyggt minne..Snabbt Wlan..Bra upplösning..Skulle ha varit bättre.

Fattar inte varför dom inte kan göra rätt och släppa en telefon som kan mäta sig med dom andra nu..

Postad 18 februari 2008 - 10:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Joo..Tydligen för att WM säljer mer i vissa länder..Staterna ? För att det är lättare att synka?
Frågan är om det inte varit bättre att satsa på att släppa en riktigt bra UIQ version istället?
X1 spec är inget märvärdigt ens idag å ännu mindre om 6 månader eller hur lång tid de nu kommer att ta innan den kommer..Jag förstår varför dom gör det men tycker ändå att UIQ med snabb CPU..HSDPA..HSUPA.Inbyggd GPS..Tangentbord..Mycket inbyggt minne..Snabbt Wlan..Bra upplösning..Skulle ha varit bättre.

Fattar inte varför dom inte kan göra rätt och släppa en telefon som kan mäta sig med dom andra nu..

De kommer fortsätta göra UIQ-telefoner fast inte med inriktning på företag. Den marknaden är för liten för att de ska kunna gå med vinst med UIQ. De har investerat massor av pengar i UIQ så de vill sälja telefoner så de går med vinst. Det gör man inte genom att sälja ett fåtal företagstelefoner med UIQ. Tycker det är märkligt att inte fler förstår detta.

Postad 18 februari 2008 - 10:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nää...Men se på Nokia..Gissar att det är det SE planerar att göra..Sprida UIQ längre ner i prisklasser.
Men hur som helst borde väl dom kunna göra en riktigt vass telefon som Nokia ?
Kommer bara Nokia med touchstöd så ligger nog SE riktigt dåligt till om det inte börjar hända saker nu..
Såklart bara vad jag tror..

Postad 18 februari 2008 - 16:26

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Jag tror att det är ett smart drag av S.E. att använda ett WM operativ istället för mecka med touch funktioner i sitt gamla.

Varför lägga ner en massa tid och kostnader på att uppfinna hjulet en gång till?
Fördelen med WM operativet är just dess flexibilitet. Det är i vart fall det som gör att jag gillar WM så mycket. Man kan göra en massa grejer redan och är det något särskilt man skulle vilja göra som kanske inte går just nu, så är det bara en tidsfråga innan någon har löst problemet.

Postad 18 februari 2008 - 16:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Krasse
Jag har ju själv en WM mobil så jag vet mycket väl om både deras fördelar och nackdelar :blink:
Säger ju inte att WM i en SE är något dåligt..Tvärtom.

Men jag tycker ändå att det är ett konstigt drag av dom att inte presentera en riktigt bra UIQ mobil som åtminstånde är lika bra som dom andra..Tycker inte jag är för mycket begärt .

WM är ju trots allt deras motståndare..Eller..Var kanske passar bättre ?

Finns ju redan nu WM mobiler med lika bra spec som X1..Så tyvärr är SE sent ute även den här gången...

Postad 18 februari 2008 - 21:24

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Sorry, jag missade att du också hade erfarenheter av WM-operativ.

Men jag tycker ändå att det är ett konstigt drag av dom att inte presentera en riktigt bra UIQ mobil som åtminstånde är lika bra som dom andra..Tycker inte jag är för mycket begärt .

Det är kanske precis vad det är!
Det var det jag menade tidigare. Jag vet inte, men det ÄR kanske inte ekonomiskt försvarbart att bygga vidare på UIQ, När nu WM-opertivet faktiskt börjar bli riktigt duktigt! All teknisk utveckling (även mjukvaror) kostar ganska mycket pengar. Detta är pengar som ska in på ett eller annat sätt. S.E.'s drag med att börja använda WM i sina mobiler kan mycket väl grunda sej på en tidig kalkyl som har visat att det blir dyrare att själv bygga ett operativ med samma flexibilitet och funktionalitet, som det befintliga WM.

WM är ju trots allt deras motståndare..Eller..Var kanske passar bättre

Det kan ju också finnas andra bidragande orsaker som vi vanliga konsumenter aldrig kommer att få höra...

...Det var inte alls länge sedan jag hörde ett rykte om att nästa generations XBOX kanske kommer att innehålla en BluRay-spelare!

Inte för att leda denna tråden så fruktansvärt offtopic som påståendet skulle kunna innebära, men det skulle banne mej inte förvåna mej särskilt mycket om väldigt höga chefer hos både Sony och Microsoft har varit ute och golfat lite tillsammans på sista tiden :) ...

Vad som pågår "bakom kulisserna" har alltid varit och kommer alltid att vara en väl dold hemlighet för oss vanliga konsumenter. Kanske är det tur dessutom, med tanke på det gamla ordspråket: "Vad man inte vet har man inte ont av"...

Postad 18 februari 2008 - 21:44

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Någon som är 110% säker på att X1 kommer få ATI:s nya kort?

Postad 18 februari 2008 - 21:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kolla in den här sidan så ser du vilka mobiler som ska komma som är i samma klass som X1.
Två finns redan ute..Toshiba Portégé G900 och SoftBank X01T
Flera ska släppas i mars och nåra till sommaren.

Går man ner till 640x480 finns det nåra stycken ute redan nu med ungefär samma spec som X1.Och med erfarenhet av SE tidigare förseningar så kommer X1 inte att vara nå speciellt om 6 månade till 1år.

Postad 18 februari 2008 - 22:28

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Kolla in den här sidan så ser du vilka mobiler som ska komma som är i samma klass som X1.

Går man ner till 640x480 finns det nåra stycken ute redan nu med ungefär samma spec som X1.Och med erfarenhet av SE tidigare förseningar så kommer X1 inte att vara nå speciellt om 6 månade till 1år.

Portege g900 har skärmen på insidan? Väldigt dålig lösning anser jag :/

Postad 18 februari 2008 - 23:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ehh va? Samma som på min TyTn II

Inget fel med det..Tycker jag är det bästa..
hur skulle det annars funka?

Edit
Men väldigt ful ser den ut att vara :)

Redigerat av moparman, 18 februari 2008 - 23:01.

Postad 18 februari 2008 - 23:05

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Ehh va? Samma som på min TyTn II

Inget fel med det..Tycker jag är det bästa..
hur skulle det annars funka?

Edit
Men väldigt ful ser den ut att vara :)

Din Tytn II är väl snarare slide?
Portege var ju vikbar? :) Ser ut så på bilden iaf.

Postad 18 februari 2008 - 23:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Öhh...Psss...Rök inte dom där ciggen du får syner av :)

Toshiba Portégé G900
Slide-out QWERTY-type keyboard

Dock så går det inte att vika upp som på min

Postad 18 februari 2008 - 23:59

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Öhh...Psss...Rök inte dom där ciggen du får syner av :)

Toshiba Portégé G900
Slide-out QWERTY-type keyboard

Dock så går det inte att vika upp som på min

Haha okej , men det ser ut som en vikbar x)
X1 är ju lätt snyggast av modellerna iaf :)

Postad 19 februari 2008 - 00:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Japp helt klart..Det ja inte tycker är så snyggt på X1 är knapparna på framsidan..Ser ut som Nokia Prisma påhitt..

OT
JAAA jag måste vara i himmlen..Nu är ja om möjligt mer kär i min T2 :)
Satt å flummade runt å hittade ett wm forum som ja halkade in på av en slump och helt plötsligt står det hur jag ska göra för att använda Total Commander för att komma åt datorn via wlan...Och jag tror f*n inte att det är sant.
Först hade jag programet på T2.Följde med Duttys rom å sen lyckas jag på nått mirakulöst sätt dela ut hela min D-disk full med godis :) Och det funkade..Tog över en mediaspelare på 5meg..Tog nåra ynka sekunder
Kanske börjar va läge att beställa ett 8gigs kort heh

Postad 19 februari 2008 - 07:09

Whiz
  • Whiz
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Men modellerna du nämner väger 196g (jämfört med X1:ans 145) och är bra mycket större. Dessutom är dom fula som stryk, fast det är ju bara är en egen åsikt. :)

Redigerat av Whiz, 19 februari 2008 - 07:10.

Postad 19 februari 2008 - 07:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Hehe yepp det har du rätt i....Men min poäng var att visa på att X1 är inte såå speciell idag och då kan man ju tänka sig hur ny den känns om 6månader +

Finns en video här

Redigerat av moparman, 19 februari 2008 - 07:49.

Postad 19 februari 2008 - 18:31

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
För dem som inte förstått detta än så är detta en HTC-telefon som SE har gjort en del programvara till, den kommer även att tillverkas av HTC.

Då kan man ju fråga sig varför man inte lika gärna skall köpa en billigare HTC?

Att den har miniSD-kort är alltså helt naturligt eftersom det är HTC som tillverkar den och alltid använt SD.

De tog fram den för de hade inget som kunde möta N95 mm i USA och andra länder då tyckte de winows skulle funka bra där.
SE:s egna operativ är ju helt värdelöst så detta kan knappast vara sämre.

Det jag tror kommer att hända är att försäljningen går bra om priset är rätt annars kommer det bara att gynna Samsung och LG medan Nokia står stabilt.

Postad 19 februari 2008 - 19:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

För dem som inte förstått detta än så är detta en HTC-telefon som SE har gjort en del programvara till, den kommer även att tillverkas av HTC.

Då kan man ju fråga sig varför man inte lika gärna skall köpa en billigare HTC?

Att den har miniSD-kort är alltså helt naturligt eftersom det är HTC som tillverkar den och alltid använt SD.

De tog fram den för de hade inget som kunde möta N95 mm i USA och andra länder då tyckte de winows skulle funka bra där.
SE:s egna operativ är ju helt värdelöst så detta kan knappast vara sämre.

Det jag tror kommer att hända är att försäljningen går bra om priset är rätt annars kommer det bara att gynna Samsung och LG medan Nokia står stabilt.

SE har inget eget operativsystem.
De köper in OSE av Enea och Symbian av Symbian Ltd samt nu också Windows Mobile av Microsoft.

UIQ äger de förvisso 50% av men genom ett holdingbolag så de har ingen kontroll alls över UIQ's daily business. De är en kund som alla andra. UIQ är inget operativsystem heller. Det är ett grafiskt gränssnitt.

Postad 19 februari 2008 - 19:23

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Jag menade UIQ och skit samma egentligen om det är ett operativ eller inte eftersom de telefoner jag ägt med UIQ varit helt hopplöst röriga i menyerna + långsammare än en sköldpadda :)

Postad 19 februari 2008 - 19:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jo UIQ 3.0 är ingen höjdare. Får hoppas de skärpt till sig med de nyare versionerna. Ryktas ju om att det kommer se riktigt trevligt ut snart. Synd SE envisas med 3.0 fortfarande bara :)

http://www.gearfuse....-uiq-interface/

Postad 19 februari 2008 - 20:10

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jo, men det kommer ju inte till deras G-serie. Och en fråga, om det kommer, kan man då uppgradera sin UIQ 3 telefon till UIQ 4?

Postad 19 februari 2008 - 20:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jo, men det kommer ju inte till deras G-serie. Och en fråga, om det kommer, kan man då uppgradera sin UIQ 3 telefon till UIQ 4?

Det skulle förvåna mig mycket.

Postad 19 februari 2008 - 20:58

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Okej. Har dessa spekulationer om UIQ någon fakta om när mobiler kanske börjas skeppas med det?

Postad 19 februari 2008 - 21:08

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Men min poäng var att visa på att X1 är inte såå speciell idag och då kan man ju tänka sig hur ny den känns om 6månader +

Tråkigt om den råkar ut för stora förseningar, likt en del tidigare SE modeller.

Annars tycker jag den verkar riktigt grym!

Det är ju en smaksak - av de listade handdatorerna i länken fann jag Xperia mest tilltalande (funktionsmässigt).

Den har allt jag hoppades på hos en ev. efterföljare till TyTN II; bättre upplösning, större skärm, FM radio, bättre kamera, snabbare processor (även om TyTN II tydligen går att trimma :) ), bättre video.

Visst går utvecklingen fort, och kanske Xperia inte är så häftig i höst. Men frågan är vilka som skulle kunna få den verka föråldrad. Känner inte till några (än).

Men det klart. HTC har ju inte svarat än...

Håller med om att Xperia's knappar inte är sådär jättesnygga precis. Men kanske de ser bättre ut i verkligheten.

Redigerat av Unregistered0417a23d, 19 februari 2008 - 21:11.

Postad 19 februari 2008 - 21:33

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Helt klart lite roande att de menar att HTC skulle svara eftersom de i så fall skulle svara mot sig själva när de tillverkar båda hmmmm

Postad 19 februari 2008 - 22:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tycker det är guld att SE kommer med WM i sina lurar..Kan inte bli bättre :)
Men man kan nog räkna med att HTC släpper en värre innan SE släpper sin version..

Allt annat tycker jag vore konstigt

Postad 19 februari 2008 - 22:12

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Sony Ericsson brukar vara så extremt tidiga med sina utannonseringar.
Förutom allt slarv med att få läckta bilder.

Men känns som om Xperia kommer vara föråldrar när den väl kommer. Om cirka över ett halvår.
Liksom, alla andra bolag kan ju också häpna vår befolkning!

Postad 19 februari 2008 - 22:13

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Ja HTC sitter ju i en lite märklig position här minst sagt, för framtida samarbete är det ju bäst att de inte konkurrerar men för sin egna vinst vill de ju självklart kränga bra lurar själva, det kommer kanske att handla om vad de tjänar mest på?
300:- för varje SE-lur mot 200:- för varje HTC ja då säljer de ju hellre SE-brandade och vice versa naturligtvis.

Postad 20 februari 2008 - 09:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Okej. Har dessa spekulationer om UIQ någon fakta om när mobiler kanske börjas skeppas med det?

Eftersom det där är konceptbilder så skulle jag gissa på tidigast om ett år.

Redigerat av Unregistereddc471864, 20 februari 2008 - 09:51.

Postad 20 februari 2008 - 11:52

Mr_nygren
  • Mr_nygren
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
samma här!

Postad 24 februari 2008 - 12:43

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5 007 inlägg
  • 0
Det som gör Xperian intressant för min del är en svag förhoppning om att dess kamera ska leverera bilder av godkänd kvalite. Jag har hittills inte sett någon handdator/mobil vars kamera ger bra bilder. Det ser mer ut som de gamla vga-bilderna som mobiler gav för flera år sedan, fast större. Utöver detta så önskar jag mej en skärm som liksom min S.E. S700, går att avläsa utmärkt i fullt dagsljus.

Mina önskemål handlar i övrigt om 3G-möjlighet, Wlan, WM-operativ och inbyggd GPS som dessutom ska vara hyffsat snabb.

Visar det sej att det dyker upp något annat alternativ som motsvarar mina förväntningar, så blir priset avgörande.

HTC Touch Cruise är ett alternativ jag har tittat lite på, men skärmen verkar inte vara jämförbar med min gamla S700'a och dessutom så verkar det som det finns ett lite problem med grafik-drivisarna (suboptimering).

Hur det blir Xperian återstår att se, framförallt när det gäller priset, men jag hoppas verkligen att flera konkurrenter snabbt och lätt släpper nallar med motsvarande specar.

Ju fler att välja på desto bättre...

Postad 28 februari 2008 - 20:26

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Prel. release: 10/02/2009

Postad 28 februari 2008 - 23:23

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Prel. release: 10/02/2009

Inte under andra halvan av 2008 som det står på tidningen Mobil´s sida!?

Postad 29 februari 2008 - 14:46

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Antagligen inte.

Kolla länken: http://semcblog.wordpress.com/

Känns som om den nu kommer om 1 år. Att den redan är uråldrad då..

Postad 29 februari 2008 - 16:39

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Antagligen inte.

Kolla länken: http://semcblog.wordpress.com/

Känns som om den nu kommer om 1 år. Att den redan är uråldrad då..

Ajdå, frågan är väl hur pålitliga uppgifterna på den sidan är...
Känns väl nästan som ja tror mer på Mobil.se´s uppgifter tills SE säger nåt annat. ;)

Postad 29 februari 2008 - 20:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Känns väl nästan som ja tror mer på Mobil.se´s uppgifter tills SE säger nåt annat. ;)

Tror den där sidan har rätt okej uppgifter. X1 kan ha blivit förskjuten?

Postad 29 februari 2008 - 20:59

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Tror den där sidan har rätt okej uppgifter. X1 kan ha blivit förskjuten?

Ja så kan det vara, men jag tror ändå mer på Mobil.se´s uppgifter, tills SE säger annat. :(

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.