Vad hade du för problem med loopbackkabeln och hur åtgärdade du dem? Jag har själv precis fått hem min box, men jag har lite problem bl a med picture-in-picture (får bara upp ett urval av kanaler, verkar vara innehållet från två MUX:ar). Dessutom är den rätt seg i uppstarten, men det kanske inte är så mycket att göra något åt?Hej
Fick min box förra veckan och är supernöjd. Hade fel på loopbackkabeln men fick snabb och kanonbra service av Göran på Digitaltvexperten.
Maximum T-8000 CX-CI 320GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Maximum T-8000 CX-CI 160GB
(Digitalboxar)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Bästa PVR Boxer boxen? (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 15 August 2008 - 20:44
Postad 16 August 2008 - 16:38
Finns en del smågrejjor som borde kunna fixas med ny mjukvara.
!. Matroskafiler
2. spola när man streamar
3. Kunna dela ut samma katalog flera ggr i PVR-manager bra ifall man har blandat musik och filmfiler i samma katalog.
eller att boxen känner av vilken typ av fil det är.
4. Bläddra bland MP3 filerna medans man spelar upp en annan.
Redigerat av Runo, 16 August 2008 - 16:40.
Postad 17 August 2008 - 10:54
Har problem att få till koppling mellan en dator och box.
Har en kabel som funkar mellan två datorer ( cat6 ).
-----------------------------
ur svensk manual:
2. Att Ansluta mottagaren direkt till datorn med en LAN-kabel. För detta behövs
en korskopplad LAN-kabel.
Både mottagaren och PC:n måste ges samma nätets IP-adresser:
Mottagaren:
Slå på mottagaren, tryck på menu -knappen, välj Systeminställningar -> Ethernetinställningar
och se på bildens inställningar till höger och spara.
PC:
Network connections/Nätverksinställningar, tryck musens högra sidans knapp på
nätkontakt och välj properties/egenskaper. Skrolla balken neråt och välj Internet
protocol (TCP/IP). Kryssa "Använd följande IP adress / Use the following IP
address":
IP-adress (till exempel) 192.168.0.111 (sista numret annat än på digiboxen).
Undernätets mask 255.255.255.0
Andra tomma, tryck ok och ok
Få ingen kontakt alls mellan dator och box... dvs ingen aktivitet i Ethernet-pluggen.
Har någon fått detta att fungera..?
Tack på förhand
Postad 17 August 2008 - 23:29
Mitt problem var så fort jag spelade in så fick jag ingen bild när jag bytte kanal under inspelningen jag fick bara bild om kanalen jag bytte till låg på samma MUX det gällde även PiP. Ditt problem upplyste jag Göran om eftersom jag hade samma. Han provade då själv och även han och Kjerrulff hade samma problem så det beror på mjukvaran. Man kan bara hoppas att det kommer någon uppdateringen som fixar det. I övrigt tycker jag det är en kanonbox.
Finns en del smågrejjor som borde kunna fixas med ny mjukvara.
!. Matroskafiler
3. Kunna dela ut samma katalog flera ggr i PVR-manager bra ifall man har blandat musik och filmfiler i samma katalog.
Har samma fel som du, men tycker det är ett ganska allvarligt fel... man köpte ju boxen för att kunna se en kanal och spela in en annan....
Nu får jag ingen signal när jag vill se på en annan kanal när jag spelar in. Det gäller dock som Runo säger inte alla kanaler.
Sen var min kartong märkt med V1.1 men det var överklistrat med V0.99 ... vet nån nåt om det?
Nya PVr-manager löser det några inspelningsproblem på boxen?
Postad 18 August 2008 - 18:49
Om du hade läst mitt första inlägg så löste sig det genom att Göran på digitaltvexperten skickade eny loopbackabelNu får jag ingen signal när jag vill se på en annan kanal när jag spelar in. Det gäller dock som Runo säger inte alla kanaler.
Min box har också ver 0.99 jag tror det är Boxerversionen. Jag har hittat version 1.1 på nätet men då är det inte Boxer.Sen var min kartong märkt med V1.1 men det var överklistrat med V0.99 ... vet nån nåt om det?
När jag fått den nya kabeln försvann alla sådana problem nu funkar den kanon.Nya PVr-manager löser det några inspelningsproblem på boxen?
Det jag menade med smågrejjor var de jag skrev i förra inlägget
1. Matroskafiler filändelse .mkv VLC klarar att spela upp de på datorn om man har installerat rätt codec. De dyker däremot inte upp i fillistan i boxen.
Postad 19 August 2008 - 18:15
Värt att påtala då för de som kanske köpt sin första PVR-box i T-8000.
En PVR-box med dubbla tuners är mycket kinkigare med antennsignalen än en vanlig standardbox.
Det visar sig på många sätt om signalen är dålig. Vidare har vi märkt att i "stridens hetta" när man skall installera sin nya box är det många som gör fel med loop-kabeln, det i särklass vanligaste felet. Och om man inte har kopplat in den, eller kopplat fel så faller allt som har med dubbla tuners att göra, att titta på ett och spela in ett annat bl.a.
Det har dessutom visat sig att en del boxar har levererats med en dålig/felaktig loopkabel. Om du har en sådan och har köpt boxen av oss så kontaktar du oss så löser vi det med en egen hemmabyggd garanterat HF-tät kabel, sådan som Runo fått. OBS!!!!! Om du inte har dessa problem så skall du inte höra av dig, det är bara ett fåtal som är dåliga, och det är bättre att vi får göra till de som verkligen behöver. Om du köpt boxen på annat håll så är det bara att hoppas att de tar sitt ansvar som vi och löser det åt dig.
Att det bara är ett begränsat utbud i PIP är en bugg som man just nu tittar på hos KJ1.
Om någon har lust/ork vore det jättebra om det kunde sammanställas en lista på de saker som diskuterats i tråden som önskade förbättringar i mjukvaran och maila det till mig på: [email protected] så skall vi ta det med utvecklarna på KJ1.
//Göran
Postad 21 August 2008 - 08:38
/magnus
Postad 21 August 2008 - 09:49
jag respekterar dig som expert på digital tv, så du får gärna utveckla det och varför det är så, förutom att loopkabeln är av dålig kvalite och handhavandefel, då det väl inte kan läggas pvr/dubbel tuner boxen till last.En PVR-box med dubbla tuners är mycket kinkigare med antennsignalen än en vanlig standardbox.
//Göran
f.ö. så håller jag med magnuse
Postad 21 August 2008 - 10:19
Det absolut bästa med Topfiled & MyStuff är ju Control Timers dvs att jag anger bara att jag vill spela in alla program som innehåller textsträngen ex "Law" på specificerad kanal/kanaler vilket gör att jag får aktuella timers innehållande såväl "Law and Order" som "LA Law" och jag behöver inte oroa mig för när dom börjar och om starttiden ändras från vecka till vecka.
Frågan är - Kan jag göra detta på T8000 också? Om svaret är tveklöst ja så har jag hittat min nästa box!!
Postad 22 August 2008 - 10:02
Att det blir ett hack håller jag helt med om, jag tvivlar starkt på att det kan fungera helt sömlöst. Däremot inser jag inte riktigt varför inte inspelning skulle fungera, kan du utveckla det?OM det fungerar att lägga till stöd för MPEG-4/H.264 med en ny CAM så kommer det med största sannolikhet bara att fungera för att se på MPEG-4/H.264 material inte för att spela in. Om ni är vill ha en box med stöd för MPEG-4 så köp en box som har det från början, allt annat blir bara ett hack.
Postad 22 August 2008 - 18:16
Jag provade att göra en sökning på "law" då fr jag upp alla program som innehåller "law" i titeln som en lista men jag kan inte spela in alla på en gång jag måste välja varje program för sig. Däremot om jag letar upp programmen i EPGn och ställer mig på det och trycker recordknappen så frågar den om jag bara vill spela in det avsnittet eller alla.Detta verkar ju vara en riktig Topfield-killer...
Det absolut bästa med Topfiled & MyStuff är ju Control Timers dvs att jag anger bara att jag vill spela in alla program som innehåller textsträngen ex "Law" på specificerad kanal/kanaler vilket gör att jag får aktuella timers innehållande såväl "Law and Order" som "LA Law" och jag behöver inte oroa mig för när dom börjar och om starttiden ändras från vecka till vecka.
Frågan är - Kan jag göra detta på T8000 också? Om svaret är tveklöst ja så har jag hittat min nästa box!!
När jag söker kan söka efter:
1, datum/tid
2. titel
3. tema/genre
4. regissör
5. skådespleare
6. nyckelord
/
Postad 26 August 2008 - 10:10
Jag provade att göra en sökning på "law" då fr jag upp alla program som innehåller "law" i titeln som en lista men jag kan inte spela in alla på en gång jag måste välja varje program för sig. Däremot om jag letar upp programmen i EPGn och ställer mig på det och trycker recordknappen så frågar den om jag bara vill spela in det avsnittet eller alla.
När jag söker kan söka efter:
1, datum/tid
2. titel
3. tema/genre
4. regissör
5. skådespleare
6. nyckelord
/
Häftigt. Undrar hur den definierar "alla avsnitt"...
Postad 27 August 2008 - 15:56
Nu: längtar!!! *dregglar*
Tack Göran o co för hjälpen med info!
Postad 28 August 2008 - 16:33
//Jimmy
Postad 28 August 2008 - 21:44
Postad 29 August 2008 - 14:39
Har du läst tråden?Vad säger ni om MKV filer nån som provat och fått det att funka streama?
När man ska streama ifrån nätverket, måste man då ha en specifik mapp som man lägger det man vill streama. Eller funkar det så simpelt som exempelvis mitt XBMC gör, har delat ut alla hårddiskar å sen går jag bara in där jag vill.
//Jimmy
Du delar ut det du vill streama från i PVR-manager på datorn.
Postad 29 August 2008 - 21:27
Har du läst tråden?
Du delar ut det du vill streama från i PVR-manager på datorn.
Och vad innebär det, måste man flytta det man vill streama eller kan det ligga kvar i sin mapp ??
Om man jämför med tex Kiss och Pinnacle Mediacenter, så måste de man vill streama flyttas till en specifik
mapp som är kopplad till dessa stream apparater.
På vilket av dessa sätt funka Maximum ??
//Jimmy
Postad 18 September 2008 - 07:44
Postad 22 September 2008 - 20:59
Hade en gammal Force PVRbox nyss. Där kunde man hoppa i minuter istället för i % i en avspelning/timeshift vilket ju är helt lysande. På maximum hoppar den till 11% när jag vill hoppa 11 minuter fram/bak beroende på << el >> efter att jag tryckt 11.
Någon får gärna förklara finessen med % för det verkar ju helt orimligt dåligt i mina öron.
Postad 24 September 2008 - 15:33
Hej
Hade en gammal Force PVRbox nyss. Där kunde man hoppa i minuter istället för i % i en avspelning/timeshift vilket ju är helt lysande. På maximum hoppar den till 11% när jag vill hoppa 11 minuter fram/bak beroende på << el >> efter att jag tryckt 11.
Någon får gärna förklara finessen med % för det verkar ju helt orimligt dåligt i mina öron.
Håller med! % är oerhört svårrelaterat!
Postad 28 September 2008 - 22:17
Jag får bra kontakt mellan enheterna och kan flytta/kopiera etc. Följde sedan installationsguiden av MFserver och delade ut de aktuella mapparna, men får inte boxen att hitta de utdelade mapparna på datorn.
Har självklar rätt version av vlc och har kollat att mapparna är utdelade så gott jag kan.
Vad har jag glömt?
/martin
Postad 01 October 2008 - 15:58
Men jag blir en smula osäker på om det här alternativet finns i den version som skickas med på boxens skiva. I mitt sökande efter en lösning så laddade jag ner en beta-version från den tyska sidan till boxen. Det är den jag kör nu. Och då fungerar även webbfjärrisen och FTPn, vilka också strulade tidigare.
Postad 02 October 2008 - 21:53
Hej,
Har problem med texten när jag streamar via VLC:n. ÅÄÖ blir bara ?.
Går det att fixa? Kör VLC 0.8.6h.
/Peppe
Jag kör rätt version av VLC, 0.8.6c. Är det ingen annan som har detta problem?
Annars tycker jag att boxen fungerar riktigt bra.
Hade problem i början med en dålig antenn-kabel från vägguttaget till boxen, kunde inte köra 720p eller 1080i.
Köpte en bättre kabel och allt fungerar perfekt.
Postad 04 October 2008 - 15:47
Jag har blivit tilldelad en Maximumbox på garantin då fjärren till min Topfield 5700 slutade fungera. Kjaerulf tycktes ha problem att få fram en ny fjärr men sen förstod jag att de hade avbrutit samarbetet med Topfield.
Boxen verkar vara en kanonbox så långt jag har hunnit testa den men när det gäller ihopkopplingen med datorn så är det stopp. Jag har läst igenom forumtråden och funnit rätt version av VLC. Mitt största problem är väl att intresset är större än kunskapen vad det gäller datorer, nätverk och liknande...
/Staffan
Postad 15 October 2008 - 11:36
Jag köpte för 2 veckor sedan en Maximum T-8000 och den är konon än så länge men när tittar på inspelade program tappar jag texten det blir bara svarta fyrkanter där det annars skulle vara textning. Slår man då över och tittar på live sändning är det samma problem. Försvinner efter en stund för att senare komma tillbaka. Jag har inte sett detta problem när jag bara kllat på live sändningar.
Är det någon annan som har eller haft liknande problem?
Postad 16 October 2008 - 10:19
(Det går ganska fort att fylla den när man spelar in med "spela in alla avsnitt" då man får med alla repriser oxå.)
Postad 16 October 2008 - 21:22
Det jag kommer på nu är
1. Den hänger sig när man ställer den på att uppdatera EPGn. Min har hängt sig varje morgon(Se även tvpers inlägg i tråden inlägg 6)
2. Textning på Canal + och Animalplanet ställer sig ibland i läge Nej ingen text (Jag har dock inte listat ut i vilka lägen)
3. När man spelar MP3 låtar streamade från datorn så byter den låt när man segar i spellistan.Jag skulle vilja att det gick att stega och att den inte skulle byta låt förrän man trycker på play eller OK
och som mmmm säger i inlägg 72
"(En annan liten sak som skulle kunna förbättras är när man ska spela upp mp3. När man bläddrar bland katalogerna så skulle jag vilja att vald katalog visas på boxerns display. Nu måste man slå på tv:n för att kunna se var man befinner sig, och det känns lite onödigt om man bara ska lyssna på mp3. Det borde räcka att slå på boxen och förstärkaren och då kunna bläddra sig fram där"
4. Det går inte att streama .mkv filer (matroska) även fast VLC-playern på datorn kan spela upp de.
Man ser inte ens de filerna i filhanteraren i boxen.
5. Har inte fått spolning att funka när man streamar film från datorn
det händer ingenting när jag trycker på knapparna mer än att jag får upp en ruta Jumping 10 sek
6. Har inte fått några applikationer att funka med boxen
har hitta Tetris och Breakout här http://stb.marusys.c...f6c7625742133f2
Jag tar hem tarfilerna men när jag ska ladd upp de till boxen får jag ett felmeddelade om att mappnamnet inte finns den söker efter mappen Program men mappen i boxen heter program. likadant var det nör man skulle logga på med ftp i manualen står det att userid är Maximum men det korrekta är maximum.
Postad 17 October 2008 - 10:04
Kan vi räkna med att 1.0 kommer snart? Vet någon från våra hovleverantörer något? Gunnar?
Postad 20 October 2008 - 15:32
På boxens sida på kjerulff1.com finns en version 1.03 för nordiska länder och en "allmän" 1.15 för boxens firmware.
Är det någon som har provat dessa? (jag har 0.99 för boxer navigator).
Provade med vlc 9.4 också men fick inte till det.
Man vill ju gärna kunna uppgradera spelaren utan att pajja kopplingen till boxen.
Några problem som jag kan tillägga är:
- Att spela upp en dvd från en katalog är lite jobbigt. filerna ligger som
VIDEO_TS1.VOB
VIDEO_TS2.VOB
VIDEO_TS3.VOB
VIDEO_TS4.VOB
Man får markera alla men man vill ju helst välja katalogen ovanför VIDEO_TS...
- Man kan ej styra ljudspår och textspår på sådana katalog-DVDs.
Gjorde det manuellt i vlc efter start (bytte till ljudstream 2 = svenska på en barnfilm) och det funkade men sedan glömdes mitt val bort när nästa fil VIDEO_TS2.VOB började spelas.
- Repeterar möjlighet att hoppa med minuter i inspelningar. Att trycka 30 ggr på ->> (1 min) och vänta på lagget varje tryckning är ingen höjdare. I vissa fall kan man ju hoppa 5 minuter med gul/blå, men de knapparna är ju ibland +/- 10 %. Det är såklart keff att byta funktion för en knapp vid väldigt lika situationer.
- När man ser på något tidsförskjutet som har en sluttid (timerinsp från boxer navigator) så kastas man ut när inspelningen slutar. Man kan ju förstås välja uppspelningen igen och hoppa med de roliga %-knapparna :-)
Slutligen så undrar jag var man kan ha en dialog med kjaerulff1? Jag hittar inget officiellt forum på något vettigt språk, och inga tydliga "gör så här" från tillverkaren. På gamla hederliga minhembio.com har vi i alla fall hittat varandra...
Tack till er som skriver om era upplevelser och förhoppningsvis era lösningar här. Och om någon meddelar allas våra kommentarer till kjaerulf så är vi nog många som skulle uppskatta det.
Postad 21 October 2008 - 10:07
Jag har utdelade mappar som jag vill komma åt mellan datorerna hemma...
Postad 22 October 2008 - 11:44
Rudimentärt funkar allt med firmware 0.99 och vlc 8.6c
På boxens sida på kjerulff1.com finns en version 1.03 för nordiska länder och en "allmän" 1.15 för boxens firmware.
Dom är till för kunder som inte kör Boxer Navigator. Akta dig för dom ;-)
Postad 24 October 2008 - 15:03
Postad 27 October 2008 - 08:48
Postad 27 October 2008 - 11:47
Postad 28 October 2008 - 17:38
Rudimentärt funkar allt med firmware 0.99 och vlc 8.6c
Provade med vlc 9.4 också men fick inte till det.
Man vill ju gärna kunna uppgradera spelaren utan att pajja kopplingen till boxen.
Några problem som jag kan tillägga är:
- Att spela upp en dvd från en katalog är lite jobbigt. filerna ligger som
VIDEO_TS1.VOB
VIDEO_TS2.VOB
VIDEO_TS3.VOB
VIDEO_TS4.VOB
Man får markera alla men man vill ju helst välja katalogen ovanför VIDEO_TS...
- Man kan ej styra ljudspår och textspår på sådana katalog-DVDs.
Gjorde det manuellt i vlc efter start (bytte till ljudstream 2 = svenska på en barnfilm) och det funkade men sedan glömdes mitt val bort när nästa fil VIDEO_TS2.VOB började spelas.
- Repeterar möjlighet att hoppa med minuter i inspelningar. Att trycka 30 ggr på ->> (1 min) och vänta på lagget varje tryckning är ingen höjdare. I vissa fall kan man ju hoppa 5 minuter med gul/blå, men de knapparna är ju ibland +/- 10 %. Det är såklart keff att byta funktion för en knapp vid väldigt lika situationer.
- När man ser på något tidsförskjutet som har en sluttid (timerinsp från boxer navigator) så kastas man ut när inspelningen slutar. Man kan ju förstås välja uppspelningen igen och hoppa med de roliga %-knapparna :-)
Slutligen så undrar jag var man kan ha en dialog med kjaerulff1? Jag hittar inget officiellt forum på något vettigt språk, och inga tydliga "gör så här" från tillverkaren. På gamla hederliga minhembio.com har vi i alla fall hittat varandra...
Tack till er som skriver om era upplevelser och förhoppningsvis era lösningar här. Och om någon meddelar allas våra kommentarer till kjaerulf så är vi nog många som skulle uppskatta det.
Jag provade att köra version 1.15 och den ända tydliga skillnaden var att jag inte fick ut digitalljudet (5.1) fast indikeringen på källan var rätt.
Jag kunde med den uppdateringen även få ljud på SVT HD kanalen vilket jag inte fick annars.
Boxer navigatorn fungerade men kanske något sämre.
Efter 2 veckor laddade jag ner Boxerversionen igen 0.99 och då fick jag ut DD 5.1 ljud igen via HDMI och Boxernavigatorn fungerade lite bättre (mindre problem med nattens uppdatering).
Men mina problem är annars med klockuppdateringen (övergången till vintertid) och mina planerade inspelningar de låg konstant 1 timme fel hela söndagen fast jag försökte korrigera det genom att uppdatera klockan manuellt.
Postad 28 October 2008 - 19:24
Någon som vet hur man konverterar filformatet .tts som filerna sparas som på Maximumen? Skulle vilja konvertera till t.ex .avi. Testade VirualDub men den kunde inte läsa filerna.
Jag gör enl följande:
1. Konvertera strömmen med applikationen ProjectX
2. Klipp bort reklam med applikationen Mpeg2Schnitt och generera en mpeg fil.
3. Komprimera till Xvid med AutoGK.
Här finns en guide
http://www.doom9.org...V/dvbs-soft.htm
Redigerat av tuvok4se, 28 October 2008 - 19:37.
Postad 31 October 2008 - 18:23
Har samma prob som du, har du fixat det?Men mina problem är annars med klockuppdateringen (övergången till vintertid) och mina planerade inspelningar de låg konstant 1 timme fel hela söndagen fast jag försökte korrigera det genom att uppdatera klockan manuellt.
Är det någon annan som har detta problemet? Jag har provat att avboka alla inspelningar och sedan göra om dem igen men fortfarande samma resultat... Drygt
Postad 03 November 2008 - 18:27
Håller på att testa min nya T-8000 och har sprungit på lite smått och gott.
Det mest "akuta" är att det blir fel språk på texten på canald, det blir norska när jag laddar ner den från boxen och kör upp den på datorn. Någon som har nån ide om vad som är felet.
Kör med VLC 0.8.6.c som enl. forumet ska vara den som funkar bäst.
När jag kör på boxen direkt så blir det rätt språk, eller rättare sagt halva filmen blev textad. Den andra halvan blev det bara första bokstaven i varje mening på
Sen verkar det som att vissa filmer inte går att tanka ner från boxen, PVR-manager säger att filmen är kodad??!!
Tacksam för svar
Postad 03 November 2008 - 21:07
Om den är inspelad på en kodad kanal brukar den avkodas när du stänger av boxen, det är då det står decoding. Du kan även ställa boxen på "tvingad avkodning" vid inspelning. Då kan man dock inte titta på ngn kanal på annan mux. Tror jag iaf!Sen verkar det som att vissa filmer inte går att tanka ner från boxen, PVR-manager säger att filmen är kodad??!!
Postad 19 November 2008 - 22:00
2. Någon som har kopplat den till UPnP eller DLNA servrar? (www.upnp.org www.dlna.org)
3. Hur fungerar webbfjärren? Är det som det låter att man kan surfa till boxen och tex starta en inspelning eller göra en programering?
Postad 20 November 2008 - 21:52
Ganska så irriterande, visst kan man klara av engelska filmer.. men ta tex Lady Venegeance utan text - jag kommer ingenstans med första bokstaven
Postad 27 November 2008 - 09:54
Som jag sa i ett tidigare inlägg så tappar jag textningen när jag tittar på inspelade program från Canal + men när jag tittar på samma program i datorn är det som det ska. Jag använder VLC 0.9.4 . Har varrit i kontakt med Kjaerulff och dom hävdar att dom har inte hört detta om att textning bara en bokstav med en massa svart rektanglar.
Nu har det gått ganska lång tid sedan jag köpte min box c:a 2 månader så det borde vara dags för en uppdatering.
Postad 05 December 2008 - 19:50
Är det ingen av er som har problem med .srt textfiler på svenska när ni streamar.
För mig blir det bara ett ? vid åäö.
Postad 07 December 2008 - 17:18
Jag vill kunna spela in och spela upp program utan problem och kunna streama musik och film i nätverket.
1. Funkar inte text (srt) i film?
2. MKV filer är helt kört ?
3. Hur mycket inspelat rymms på 320gb?
4. Är det bara hårddisken som skiljer mellan 160Gb och 320gb?
5. Kan man spela in till extern HD och spela upp utan problem?
kan någon sammanfatta dess brister så man ser om man kan leva med den
tack på förhand
Redigerat av Unregistered40467, 07 December 2008 - 17:59.
Postad 17 December 2008 - 19:55
Postad 28 December 2008 - 00:26
Har jobbat en del med digital-tv boxar och det låter iaf inte som ett så roligt problem. Minnesläcka eller nåt liknande där det hela "rensas" vid ej använd box... Typ. kan dock vara vad som helst men eftersom det inte finns nån bot annat än att gå till stand-by så är det trist.
Att gå till standby löser dock bara textningen för att par sekunder.
aaargh, trist att se på Koreansk film i 70 minuter och sen bara lägga ned och sova.
Postad 29 December 2008 - 01:39
Texter för "skyltar" verkar alltid fungera - typ där det står "Stockholm, 2008". Det är inte nå som pratar utan det beskriver text en text/bild i fokus.
Postad 29 December 2008 - 23:40
Jag har däremot lyckats föra över MP3 och JPEG-filer till boxens hårddisk via PVR-manager så jag har kontakt med boxen via nätverket.
Postad 06 January 2009 - 15:04
Är det någon mer än jag som har har eller har haft problem med att fjärrens kommando för PÅ och AV inte funkar? AV funkar ibland och då går den ner i STAND BY-läge men sedan kan man inte få på den via fjärren igen utan måste slå av och på huvudbrytaren på baksidan.
Andra boxen nu som det är samma fel på....
Tacksam för svar.
Postad 07 January 2009 - 20:01
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bästa PVR Boxer boxen?
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?