Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung SGH-i780 *

356 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung SGH-i780 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 8.374998 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 25 April 2008 - 17:52

Unregistered7f9da5e6
  • Unregistered7f9da5e6
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som kan ta lite bilder och lägga ut så man får se vad det är för kvalitet som gäller med kameran?
Fasen, nu blir man ju sugen på samsungs nya kommande 3,5" touch med 5mpix kamera också B)
Alltid ska det komma något nytt. Kan de inte vänta ett halvår i alla fall ;).

Postad 25 April 2008 - 23:25

olegvj
  • olegvj
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Saffe:
Unfortunately this does not work. I tried it, this procedure just turns on the device.

Myself, I have gor REALLY frustrated about this f..g device which name is Samsung (oh..) i780. My
wife always been telling me DO NOT BUY SAMSUNG!!!
Now I start to agree with her..
THE SACK OF BUGS!!
I am creasy tired of hard resetting this s...t every day!
Guys, maybe you do not setup lot of additional soft with it, but I do, just a little few -
Google Maps, RunGps, Skype, PocketPlayer, RealOne (?), SpbBackup (beware!)
Exchange server Active sync (with our work exch.server address), my private Pop3 email.

This device stops working not later than this same day, usully same evening.
It just stops react on my attempts to read emails, or connect to Skype (later is after
connection to WiFi, which is a real bug by itself ! )
OK, I try to restore with previously saved SpbBackup... Yes, loox like it works,
but after some hours all the emails stop to function! Skype works though...
However, incoming Skype call immediately locks all the phone.

Well. I am really tired. I am going for a vacation to Europe next week - does anyone know
if this piece will work with roaming?

Well, buy it or not... I do not know.

BTW.. this piece CANNOT even send MMS! (no settings for 3). Great, isnt it?

Anyway, as I am frustrated as I am today - NEVER USE SpbBackup on this device! It just ruines it!
Yes, it is contrary to what I have been saying before, but this is my warning.. After all, maybe these
SbpBackup restores are the cause of my frustration... Even maybe it is nothing wrong with i780...
just my restores with SpbBackup..

Will see how it will behave in a week without any more software installs.

P.S. It is getting right now 2-4 satellites from the easychair in the middle of my appartment... I mean NOT in open space! :-)

Redigerat av olegvj, 26 April 2008 - 14:14.

Postad 26 April 2008 - 06:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Så går det när man köper Samsung :)

Har kört min TyTn II i 6 månader och testat hur mycket program som helst och den är hur stabil som helst.
Någon enstaka gång har det hänt att telefonen hängt sig pga av nått dåligt program.

Postad 26 April 2008 - 08:23

maraqv
  • maraqv
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har ett litet problem . . .

Kör MAC OS X och Sync Mate eftersom Samsung inte är macfrälsta...
Synkade mitt iTunes bibliotek!

Väljer jag en artist och album - så spelar den bara vald låt; inte följande spår...i en radda!
Måste vara nån liten inställning - men jag hittar den inte!

Har varit inne på det här med volymspärren förr; jag vill ha högre volym i öronen. Ser ut som det är ett känt problem när man googlar; men hittar inget program som häver volymspärren!

Martin

Postad 26 April 2008 - 14:17

olegvj
  • olegvj
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Någon som kan ta lite bilder och lägga ut så man får se vad det är för kvalitet som gäller med kameran?

Full size pictures are attached here.

Bifogad fil(er)

Redigerat av olegvj, 26 April 2008 - 14:20.

Postad 26 April 2008 - 17:13

Unregistered7f9da5e6
  • Unregistered7f9da5e6
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tack för bilderna, helt ok för att vara en 2MPix mobilkamera. Hur ser bilderna ut om man tar dom i normalt dagsljus i hemmet, på kontoret, på affären mm. Utebilder blir ju oftast bra. Hur blir macrobilderna? Eller ja, hur blir bilder som man tar närmare än normalt? Typ fota ett frimärke eller liknande.

Vad säger ni, går det inte att MMSa?

Postad 26 April 2008 - 17:23

Gäst_poserdonut_*
  • Gäst_poserdonut_*
  • 0
Jag lyckas inte kolla mail/surfa via WIFI det envias med att försöka ansluta via 3g/gprs eller så fungerar det inte alls. :)

Postad 26 April 2008 - 20:14

olegvj
  • olegvj
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hur blir macrobilderna? Eller ja, hur blir bilder som man tar närmare än normalt? Typ fota ett frimärke eller liknande.
Vad säger ni, går det inte att MMSa?

Macro bilder...No autofocus, sorry! Forget about this camera then..
MMS... maybe, but still could not find any settings for MMS...

Bifogad fil(er)

Postad 27 April 2008 - 00:52

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
MMS (Halebop) och Wifi fungerar perfekt för mig, så det är absolut inget problem vare sig med i780 eller Windows Mobile. Det handlar bara om inställningar.

Postad 27 April 2008 - 19:57

Saffe
  • Saffe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Precis, det handlar bara om inställningar. Problemet för mig med mms var att telefonen kom förinställd med Telenors inställningar och jag har själv 3. Har inte lyckats lösa det än, har iofs inte försökt så mycket heller ^^

Ni som har problem med att koppla upp er på wifi kan kolla så att ert nätverkskort i telefonen ansluter till "internet" och inte "arbetet". Det kan ni kolla under, Inställningar - Anslutningar - Wi-Fi - Nätverkskort, där kan ni alltså ändra från "arbetet" till "internet". Funkar galant för mig efter att jag ändrade det.

Postad 27 April 2008 - 20:39

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Guys, any idea how to have working Skype and connect to WiFi ??
This looks like a very serious bug..

Som jag skrivit ett par sidor tidigare i den här tråden så har jag testat och kört Skype via WiFi utan problem. Skype för pocketpc är rätt buggigt och verkar fortfarande vara i nåt slags betaversion men med rätt inställningar i telefonen fungerar det bra.

Jag har installerat och testat uppemot 100 olika program och spel och inget av dessa har sänkt telefonen så jag behövt göra en reset. Många program (speciellt spel) fungerar inte men operativet i telefonen hantarer det galant.

Postad 29 April 2008 - 15:51

johnsode
  • johnsode
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Bara jag som haft problem att Letter Recognizer (handskrift) inte funnits installerat?

Står med i instruktionsboken att man ska kunna mata in tecken med handskrift men sedan finns inte inmatningsmetoden med i listan när man trycker på pilen bredvid tangentbordssymbolen.

Hittade iallafall denna lilla hotfix: http://www.smartmobi...ognizersSVE.CAB
som aktiverar dessa funktioner. Hoppas det kan hjälpa någon.

Postad 30 April 2008 - 13:28

Fiskrens
  • Fiskrens
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har haft den här telefonen ett tag nu, och gillar den skarpt. En sak som dock irriterar mig är låsfunktionen (med PIN) som kan ställas in till max 10 min. Någon som vet om man kan stänga av denna eller åtminstone förlänga tidsspannet?

Postad 01 May 2008 - 00:37

Vinz
  • Vinz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har inte haft några problem med WiFi - kört hemma och i SJ 1-klass. Laddade ned Skype, pratade och chattade från tåget - klockrent!

MMS har jag dock inte fått att fungera, får inställningarna skickade till mig (Halebop) - men jag uppmanas ange "auktoriseringskod" .. hjälp?

Mina svenska tangenter (åäö) har slutat fungera! Någon som vet varför? Går dock fortfarande skriva åäö genom att ta upp tangentbordet på skärmen och ordlistan är okej.

Letter Recognizer måste jag testa, personligen tycker jag dock en telefon ska kunna styras med en hand. Ja som telefon har den sina klara brister, är inte helt tillfreds med gui lösningarna - krävs ofta en knapptryckning för mycket, som handdator klarar den sig bättre.. Jag har haft apparaten i 7 veckor.

Postad 01 May 2008 - 15:07

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Min har börjat hänga sig väldigt ofta, och i 90% av fallen så händer det när jag lyssnar på musik i TCPMP via en bluetooth-handsfree. Magkänslan säger att det är bluetooth som buggar, men jag är alls säker. Irriterande är det i alla fall.

Jag har inte så många extra program installerade och inget som påverkar systemet på något djupare sätt (möjligtvis bara Real VGA).

Nån annan som har samma problem?

Postad 01 May 2008 - 15:49

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jag har ett till problem. När jag försöker skicka en bild från en Samsung u600 via bluetooth så står det att u600:an begär en tjänstelista. På i780 så händer ingenting. Efter ett tag så avbryter u600:an och säger att det blev nått fel.

Är det nått känt problem och hur löser man det i så fall?

Postad 05 May 2008 - 21:00

olegvj
  • olegvj
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
I have had my i780 with me on our 1 week travel to Germany, France and Switzerland. Not a single problem :)
Hotels WiFi and Skype work OK. Only once after i780 switched from WiFi back to Gprs, Skype did not connect via Gprs (while always works fine via WiFi), but the next day Skype worked with Gprs again.
Did not reset my i780 for 9 days :lol:
Roaming worked fine and before any synchronizing or retrieving email it always asked if I want to do it with roaming.
Battery was OK with about 10% losing a day with occasional SMSing and emailing.
So far so good!
About MortPlayer - yes, I used it before and it hanged quite often, but it was only one player which worked good with internet radio (with auto-reconnection). Now I found a better alternative - Pocket Player.
About SpbBackup - I did not risk to restore from it again... (though I did a backup file). I mailed to their service and they answered that they will add the full i780 support in the next release.

Postad 08 May 2008 - 09:14

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Nån som lyckats använda Active Sync tillsammans med Bluetooth?

Rita och berätta hur man ska göra.

Postad 12 May 2008 - 13:22

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Söker en vettig och smidig väska till i780. Nån som hittat en bra?

Postad 12 May 2008 - 13:23

KTMITA
  • KTMITA
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Det känns som det finns inga i780 i hela sverige... Jag har beställt en 2 1/2 vecka sedan från Telia och fortfarande inte kommit !!!

Postad 13 May 2008 - 12:31

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Det känns som det finns inga i780 i hela sverige... Jag har beställt en 2 1/2 vecka sedan från Telia och fortfarande inte kommit !!!

Just därför handlar man inte hos Telia utan lämpligtvis hos Katshing. Finns 12 i lager för omgående leverans så beställer man på en gång så bör man ha den imorron.

Postad 13 May 2008 - 13:17

KTMITA
  • KTMITA
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jo visst med det är Företaget som har beställt annars hade jag vel beställt någon annanstans ;-)

Postad 13 May 2008 - 14:18

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Dialect säljer massor av i780. En kollega på jobbet köpte en förra veckan.

Postad 13 May 2008 - 22:34

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hej allesammans. Jag har precis beställt denna maskin och undrar hur ni förvarar era. Har ni den rakt ner i fickan eller i någon form av påse? Blir skärmen repad om man har den i en tom jeansficka?

Postad 14 May 2008 - 12:57

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Hej allesammans. Jag har precis beställt denna maskin och undrar hur ni förvarar era. Har ni den rakt ner i fickan eller i någon form av påse? Blir skärmen repad om man har den i en tom jeansficka?

Jag har min löst i fickan men man bör inte ha andra hårda saker i samma ficka. Nycklar och liknande är ajaj.
Skärmen är som de flesta touchskärmar ganska känslig men jag har hittills bara fått två smårepor i min.¨

Har letat lite efter nåt lämpligt fodral men har inte hittat nåt som är tillräckligt smidigt. Var lite inne på ett mjuk iPod-fodral men de är så fula.

Postad 14 May 2008 - 14:48

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack Snurrbo. Tror du verkligen du fått dina repor bara av att ha den löst i fickan?? Vet du exakt vilka filer jag behöver för att få RealVga att fungera toppoleifs?

Mvh Nicke

Postad 14 May 2008 - 19:00

KTMITA
  • KTMITA
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
jar har fått min! väldigt nöjd med jag får inte igång GPS med Garmin .. den bara söker och söker satelliter. Testad utomhus också. GPS står på extern.
Kan det vara att jag har installerad hela garmin från CD skiva till nya 8gb Kort? Jag kan också inte koppla till Garmin för att köpa licens.

Det är FUNKAR NU...

Redigerat av KTMITA, 15 May 2008 - 13:48.

Postad 15 May 2008 - 11:26

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Efter att ha haft mobilen i ungefär 1 månad nu så måste jag säga att jag INTE skulle rekommendera den till nån.
Anledningarna till det är främst 2 saker:
* Väldigt dålig batteritid när man faktiskt gör något med mobilen (lyssnar på musik etc). 2 batterier är en rätt osmidig lösning på problemet också.
* Fyrkantig skärm. Det mesta är anpassat för 240x320 och även om man använder sig av RealVGA för att få den faktiska upplösningen till 320x320 så blir det inte riktigt bra ändå.

Sen hänger den sig väldigt ofta. Jag väger dock inte in det eftersom jag inte vet om det beror på dom program jag kör, på Windows Mobile 6 eller specifikt på Samsung i780.

Formatet på mobilen får däremot fullt betyg, den är både smidig och snygg tycker jag. Så gillar man utseendet och är nöjd med dom program som finns i den från början så är det ett bra köp, annars tycker jag att man ska välja något annat. HTC TyTN II ligger väl nära till hands att rekommendera, men formatet är ju allt annat än optimalt på den. Kanske blir HP Oak (http://qrl.se/1F) vad vi hoppades på att Samsung i780 skulle vara?

Postad 18 May 2008 - 09:12

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har haft min i 3 dagar nu och jag är supernöjd så när som på att den tvärhängde sig när jag höll på att filma en video. Fn vad arg jag blev. Hur gör ni när era hänger sig. Jag var tvungen att ta ut batteriet för att lösa problemet. Är det rätt väg att gå?
Jag har beställt sån där skyddsfilm från UK. Ska bli skönt att slippa den skyddsfilmen som sitter på när man köper den =).
Visst är det väl ändå så att man surfar helt gratis när man kör med WI-FI?? Tankar ner saker också??

Jag hakar på skaran som känner att ni gjort rätt som köpt denna gigant!
Mvh Niclas

Postad 18 May 2008 - 12:52

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Hur gör ni när era hänger sig. Jag var tvungen att ta ut batteriet för att lösa problemet. Är det rätt väg att gå?

Nja. Du kan trycka med pennan i hålet som finns på vänster sida. Då startas mobilen om, precis som om man tog ur batteriet. Däremot har det hänt en gång att den inte reagerade på knappen, så då fick jag ta ur batteriet ändå.

Visst är det väl ändå så att man surfar helt gratis när man kör med WI-FI?? Tankar ner saker också??

Ja, det kostar då inget extra än den eventuella kostnaden för WLAN:et.

Postad 18 May 2008 - 17:54

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack thomasr83!

Postad 19 May 2008 - 10:12

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Tack Snurrbo. Tror du verkligen du fått dina repor bara av att ha den löst i fickan?? Vet du exakt vilka filer jag behöver för att få RealVga att fungera toppoleifs?

Mvh Nicke

Jag har inte testat RealVGA. Det jag läst om RealVGA gör mig tveksam. Det är vad jag kan förstå svårt att avinstallera och har inte fullt spräkstöd för svenska.

Nån annan kan säkert ge mer uttömmande svar.

Postad 19 May 2008 - 19:11

byggarn79
  • byggarn79
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej

Ska köpa mig ett större minneskort till telefonen tänkte jag. Funkar microSDHC kort till denna eller är det bara microSD som funkar? Vad är egentligen skillnaden? Nån som vet? Nån som köpt nåt bra minneskort till telefonen?

Postad 19 May 2008 - 22:18

Saffe
  • Saffe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hej

Ska köpa mig ett större minneskort till telefonen tänkte jag. Funkar microSDHC kort till denna eller är det bara microSD som funkar? Vad är egentligen skillnaden? Nån som vet? Nån som köpt nåt bra minneskort till telefonen?

Ja telefonen ska stödja micro-sdhc kort. HC står för High Capacity om jag inte misstar mig, är alltså nån ny standard för stora minneskort. Ett snabbt minneskort är väl alltid att föredra men dom kostar väl kanske mer, har ingen aning egentligen. Nån annan kanske kan ge bättre svar på den frågan :)

Edit: Efter lite snabb sökning så har jag än så länge inte hittat nån information om att mobilen ska klara micro-sdhc kort så jag blev jäkligt osäker nu. Aja, innan jag hunnit kolla upp det imorgon så har förmodligen nån annan kommit med rätt svar :blink:

Redigerat av Saffe, 19 May 2008 - 22:21.

Postad 20 May 2008 - 08:55

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Måste bara höra om ngn lyckats se på .avi-film på den? Jag får bara massa felmeddelanden. Har ni installerat andra videospelare eller kör ni på de som är förinstallerade? Måste man komprimera om filmerna. Jag skickade bara in en 718Mb avi-film men det gick inte.

Mvh Niclas

Edit. Jag stoppade in ett 8Gb sdhc igår och vad jag ser så verkar det funka. Jag kan iaf öppna saker som ligger på det.

Redigerat av bro_888, 20 May 2008 - 08:57.

Postad 20 May 2008 - 10:30

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hopp....
Skickade in min i780 för att touchpaden inte funkade i solljuset. Nu fick jag tillbaka den ,3 veckor senare och skiten funkar fortfarande inte. JÄVLA SKIT!!
Blev tvungen att skicka in den igen, nu kommer det dröja 2-3 veckor till och man telefonen förlorar värde, jag sitter kvar på min gamla samsung i600 som jag vill sälja men inte kan så den sjunker självklart också i värde.
Piss-samsung, rekommenderar er inte att köpa denna lur! Optiska muspekaren är bara problem!!

Postad 20 May 2008 - 12:03

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag var ut och testade den optiska musen och det stämmer att den fungerar mycket sämre när man håller den så att solen strålar på den, men om man vänder ryggen mot solen så fungerar den utmärkt igen. Man vill ju ändå aldrig stå med den i solen för man ser inget på skärmen då så problemet är ganska litet i sammanhanget...För mig!

Mvh Niclas

Postad 20 May 2008 - 13:27

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Finns här någon som vet hur man väljer vilka program man vill ha i favoriter på startsidan. Alltså där man har "Anslutningar, Favoriter,Kontakter,Inställningar". Jag har Kalendern där och den har slutat fungera så jag vill ta bort den men hittar inte vart???

Mvh Niclas

Postad 20 May 2008 - 14:09

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Måste bara höra om ngn lyckats se på .avi-film på den? Jag får bara massa felmeddelanden. Har ni installerat andra videospelare eller kör ni på de som är förinstallerade? Måste man komprimera om filmerna. Jag skickade bara in en 718Mb avi-film men det gick inte.

Mvh Niclas

Edit. Jag stoppade in ett 8Gb sdhc igår och vad jag ser så verkar det funka. Jag kan iaf öppna saker som ligger på det.

Installera TCPMP (The Core Pocket Media Player) så kan du spela upp filmerna utan konvertering. Använder det själv och jag kan ladda ner helt vanliga "XviD DVDrippar" och spela upp dom utan problem. Versionen jag använder är 0.72rc1.

Postad 20 May 2008 - 16:06

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack igen thomasr83. Med TCPMP funkade det finfint! Klockren bild dessutom.

Postad 20 May 2008 - 19:01

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Kan man på ngt sätt få upp textning också? Vad använder ni för musikspelare till era mp3or?
Har ett riktigt problem också. Det händer inte ett sk.t när jag trycker på volymkontrollerna på sidan på telefonen. Kan det ha att göra med programmet Smartskey som jag installerat?

Postad 20 May 2008 - 19:49

KTMITA
  • KTMITA
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hopp....
Skickade in min i780 för att touchpaden inte funkade i solljuset. Nu fick jag tillbaka den ,3 veckor senare och skiten funkar fortfarande inte. JÄVLA SKIT!!
Blev tvungen att skicka in den igen, nu kommer det dröja 2-3 veckor till och man telefonen förlorar värde, jag sitter kvar på min gamla samsung i600 som jag vill sälja men inte kan så den sjunker självklart också i värde.
Piss-samsung, rekommenderar er inte att köpa denna lur! Optiska muspekaren är bara problem!!

Min funkar utmärk even i solen.

Postad 20 May 2008 - 20:06

thomasr83
  • thomasr83
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0

Kan man på ngt sätt få upp textning också? Vad använder ni för musikspelare till era mp3or?
Har ett riktigt problem också. Det händer inte ett sk.t när jag trycker på volymkontrollerna på sidan på telefonen. Kan det ha att göra med programmet Smartskey som jag installerat?

Det finns ett tillägg till TCPMP som fixar undertexter, men det är inget jag har använt. Sök på TCPMP och subtitles i Google så hittar du säkert nått.

Jag använder TCPMP för musik också och det fungerar väldigt bra. Det enda jag är missnöjd med är att tex playknappen på min bluetoothhandsfree inte fungerar ihop med TCPMP, så ska jag göra nått (pausa, byta låt etc) så måste jag ta upp mobilen.

Postad 20 May 2008 - 22:13

Saffe
  • Saffe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
tha_neo: Jag tror tyvärr att du har fått ett måndagsex. Jag har inga problem alls att använda optiska musen i direkt solljus, däremot så ser jag knappt nåt på displayen som nån annan sa men det är ju en annan sak :P

bro_888: Testa att hålla in med pennan på den genväg du vill ta bort/byta ut så tror jag att det dyker upp fler alternativ där du kan lägga in nya.

Postad 21 May 2008 - 08:28

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Det där med undertexter verkar vara marigt men det fanns en nyare version som hette 0.81 tror jag och den kunde nog texter direkt. Jag vågar dock inte testa. Jag e lite för orutinerad i WM-världen.

Tack Saffe! Nu har jag lyckats välja det jag vill ha i Favoriterna.

Fn, va ni e bra här på detta forum!

Postad 21 May 2008 - 10:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spb Mobile DVD fixar undertexter...Smidigt å enkelt :P

Postad 21 May 2008 - 12:54

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Spb Mobile DVD fixar undertexter...Smidigt å enkelt :P

Men SPB Mobile kostar väl pengar? Finns det "utvärderingslicenser" att testa nånstans?

Postad 21 May 2008 - 13:02

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
På begäran kommer här "Wi-Fi guiden" på engelska.

Go to "Start, Settings, Connections, Advanced tab, Select networks
Under "Programs that... Internet should connect using".
Click New to create a new connection.
Name for settings: Direct Internet
Modem: Leave Blank
Proxy Settings:
This network connects to the internet (Check)
This network uses a proxy (Uncheck, or Check and fill in your home proxy settings)
Click OK.
Under "Programs that… private network should connect using"
Click New to create a new connection:
Name for settings: GPRS Internet
Modem: Click New, and follow the wizard to add your GPRS access point.
Proxy Settings:
This network connects to the internet (Check)
This network uses a proxy (Uncheck, or Check and fill in your GPRS proxy settings)
Click OK until all windows are closed.
Now You need to get WiFi and AS to use the "Direct Internet" we created.
To the Start, Settings, Network Cards (or Wi-Fi), Network Adapters tab.
My Network card connects to:
set "The Internet"
This will make your Wifi to choose the "Direct Internet" connection, with the proxy you specified, or without a proxy

Postad 21 May 2008 - 13:09

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har nu fått problem med kameran. Så fort jag trycker igång den så hänger sig hela telefonen och jag måste trycka in pennan på sidan? Kan det ha med program som jag installerat att göra? Jag har installerat GSPlayer, TCPMP och Smartskey. Den sistnämnda verkar inte riktigt lira med telefonen. Får ibland (helt plötsligt) felmeddelanden ang Smartskey.

Mvh Niclas

Postad 21 May 2008 - 14:48

bro_888
  • bro_888
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Mera frågor...Vet någon vilken version jag ska välja på Total commander? Kolla länken: http://www.ghisler.com/ce.htm

Så himla tacksam för era svar!

Mvh Niclas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.