Pixmania är dom sämst?
151 svar till detta ämne
Postad 01 February 2011 - 18:29
Unregistered24d8883d
-
Unregistered24d8883d
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej,
Om en produkt saknas eller är trasig vid leverans undersöker vi om problemet uppstått hos oss eller under leveransen.
Jag beklagar om du inte har fått svar på ditt mejl till kundtjänst. Du är välkommen att kontakta mig med ditt beställningsnummer så kan jag hjälpa dig. Min mejladress är ; [email protected].
Vänliga hälsningar Anna Pixmania
Jag har ännu inte fått svar från Pixmanias kundservice efter att jag hörde av mig dit den 24 januari angående den ofullständiga leveransen. Pixmania är en juridisk person som har förbundit sig till att behandla kundärenden via sin kundtjänst. Varför figurerar denna Anna från Pixmania här i stället för på kundtjänsten? Vem är Anna och varför är du anonym? Har du fullmakt att agera kundtjänst här på forumet? Inser du hur absurt det egentligen är?
Postad 04 February 2011 - 12:48
DonAlonzo
-
DonAlonzo
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har ännu inte fått svar från Pixmanias kundservice efter att jag hörde av mig dit den 24 januari angående den ofullständiga leveransen. Pixmania är en juridisk person som har förbundit sig till att behandla kundärenden via sin kundtjänst. Varför figurerar denna Anna från Pixmania här i stället för på kundtjänsten? Vem är Anna och varför är du anonym? Har du fullmakt att agera kundtjänst här på forumet? Inser du hur absurt det egentligen är?
Varför skulle hon behöva gå ut med sitt hela namn? Hon representerar ju Pixmania, inte sig själv. Och jag skulle inte säga att det är absurt att ett företag vill göra gott för sig om trådar som denna existerar ^^. Jag beställde en TV i måndags, fick den idag levererad hem till dörren. So far so good.
Postad 07 February 2011 - 02:26
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Varför skulle hon behöva gå ut med sitt hela namn? Hon representerar ju Pixmania, inte sig själv. Och jag skulle inte säga att det är absurt att ett företag vill göra gott för sig om trådar som denna existerar ^^.
Jag beställde en TV i måndags, fick den idag levererad hem till dörren. So far so good.
Du skulle ha rätt om det inte vore så att Anna är väldigt aktiv på detta forum och på Fairshopping, men när kunder mailar kundtjänst så får dom vare sig hjälp eller ens svar.
Postad 09 February 2011 - 11:50
Pixmania
-
Pixmania
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Du skulle ha rätt om det inte vore så att Anna är väldigt aktiv på detta forum och på Fairshopping, men när kunder mailar kundtjänst så får dom vare sig hjälp eller ens svar.
Hej, Min roll är att ta del av kunders åsikter och att finnas till hands som ett andra alternativ till kundtjänst. Jag jobbar dock inte med kundtjänst på så vis att jag sitter i telefon och svarar på kundmejlen som kommer in via hemsidan. Jag nås via mejl: [email protected]. Vänliga hälsningar Anna Pixmania
Postad 10 February 2011 - 02:30
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Hej,
Min roll är att ta del av kunders åsikter och att finnas till hands som ett andra alternativ till kundtjänst. Jag jobbar dock inte med kundtjänst på så vis att jag sitter i telefon och svarar på kundmejlen som kommer in via hemsidan. Jag nås via mejl: [email protected].
Om det nu är syftet så kan ni ju göra det långt mycket mer proffsigt; tex en sådan liten sak som att ha företagstatus på din profil höjer känslan av seriösitet. Ett annat bra tips är att gå in dagligen i tråden och svara om det finns något att svara på. Osv. Gillar idén, men det är helt fel fokus om ni nu har brister i er nuvarande kundtjänst. Mvh, Peter
Postad 10 February 2011 - 03:04
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Hej,
Min roll är att ta del av kunders åsikter och att finnas till hands som ett andra alternativ till kundtjänst. Jag jobbar dock inte med kundtjänst på så vis att jag sitter i telefon och svarar på kundmejlen som kommer in via hemsidan. Jag nås via mejl: [email protected].
Jag förstår det, men när man har en kundtjänst som inte svarar känns det som en felsatsning att ha din tjänst. Du borde väl sitta på kundtjänst istället? Eller är det så att det går snabbare att maila dig direkt? Det vore ju inte så kul för dom kunder som inte klagar offentligt på forum, att bli förbigången för att man "bara" söker sig till kundtjänst.
Postad 05 April 2011 - 11:44
Archangel
-
Archangel
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hur lång leveranstid har ni haft på era varor? Står att de ska leverera varor inom 48h vilket är hyffsat men hur lång tid tar/ska själva leveransen till postlådan i sverige?
Postad 08 April 2011 - 12:16
Pixmania
-
Pixmania
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hur lång leveranstid har ni haft på era varor? Står att de ska leverera varor inom 48h vilket är hyffsat men hur lång tid tar/ska själva leveransen till postlådan i sverige?
Hej, Vi har olika leveransalternativ. De vanligaste är expressleverans 1-2 arbetsdagar, Postpaket 3-4 arbetsdagar, hempaket 4-5 arbetsdagar och ekonomipaket. Om produkten finns i lager när du gör din beställning beror den exakta leveranstiden på: 1. Expeditionstiden (24-48h) som inbegriper godkännande av din betalning + förpackning av din beställning + överlämnande av paketet/paketen till transportfirman 2. Leveranstiden för den transportfirma du valt. Så fort ditt paket skickas iväg informeras du i ett mail om leveranstiden. Leveranstiden räknas i antal arbetsdagar. Du är välkommen att kontakta mig per mejl: [email protected] om du har övriga frågor. Vänliga hälsningar Anna Pixmania
Postad 25 April 2011 - 22:30
yetpak
-
yetpak
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
har lagt en beställning på en AR Drone idag, betalat med VISA, hoppas den skickas imorgon och att jag har den senast fredag, tog postpaket,
tror ni jag får den till fredag?
och jag hoppas verkligen den funkar och att det inte är en DOA för då lär det bli jobbigt har jag läst här...
Postad 26 April 2011 - 21:34
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Har inga bra erfarenheter utan av Pixmania.
Beställde ett par Turtle Beach Px21 (headset) och fungerade bra, men sen gick de sönder och skojar inte det tog nog nästan 1 måndag innan jag fick kontakt utan av kundservice och när jag väl fick kontakt så var de ju inte sådär jätte kompetenta.
Så jag tröttnade och skrev på prisjakt och då direkt så hörde Anna av sig och skulle fixa det. Gick rätt så bra, skickade det med UPS till Frankrike och efter 1v så fick jag besked att det kommit fram.
Tiden går utan att det händer något så efter ett tag mailar jag Anna och får svar att de skickat den till reparation och det är deadline efter ett ex antal dagar. Tiden går igen och efter deadline så mailar jag igen och frågar vad som händer, och då var det något fel så då skickade de ett par nya. Klart bra att få nya, men att det skall ta typ 4 månader är ju inte sådär JÄTTE bra...
Så tänk en gång till innan ni beställer...
Postad 28 April 2011 - 12:10
Pixmania
-
Pixmania
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har inga bra erfarenheter utan av Pixmania.
Beställde ett par Turtle Beach Px21 (headset) och fungerade bra, men sen gick de sönder och skojar inte det tog nog nästan 1 måndag innan jag fick kontakt utan av kundservice och när jag väl fick kontakt så var de ju inte sådär jätte kompetenta.
Så jag tröttnade och skrev på prisjakt och då direkt så hörde Anna av sig och skulle fixa det. Gick rätt så bra, skickade det med UPS till Frankrike och efter 1v så fick jag besked att det kommit fram.
Tiden går utan att det händer något så efter ett tag mailar jag Anna och får svar att de skickat den till reparation och det är deadline efter ett ex antal dagar. Tiden går igen och efter deadline så mailar jag igen och frågar vad som händer, och då var det något fel så då skickade de ett par nya. Klart bra att få nya, men att det skall ta typ 4 månader är ju inte sådär JÄTTE bra...
Så tänk en gång till innan ni beställer...
Hej, Om en produkt returneras till oss under tillverkarens garantin skickar vi vidare produkten till verkstaden som är auktoriserad av tillverkaren. Vi har satt en tidsram på 21 arbetsdagar som startar samma dag som vår returavdelning registrerar ärendet. Om produkten inte är reparerad inom tidsramen skickar vi en ny till kunden. Du är välkommen att kontakta mig igen om du har fler frågor, du når mig per mejl: [email protected]. Vänliga hälsningar Anna Pixmania
Postad 28 April 2011 - 12:16
Pixmania
-
Pixmania
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
har lagt en beställning på en AR Drone idag, betalat med VISA, hoppas den skickas imorgon och att jag har den senast fredag, tog postpaket,
tror ni jag får den till fredag?
och jag hoppas verkligen den funkar och att det inte är en DOA för då lär det bli jobbigt har jag läst här...
Hej, Tack för din beställning. Leveranstiden med postpaket är 3-4 arbetsdagar. Mer information om leverans finns på vår hemsida: http://www.pixmania....tml?idservice=3Jag tittar gärna på din beställning, du är välkommen att kontakta mig med ditt beställningsnummer per mejl: [email protected]. Vänliga hälsningar Anna Pixmania
Postad 08 November 2011 - 17:17
plastanka
-
plastanka
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Slänger in min kommentar på butiken som varning!
Beställde för länge sedan, den 19:e oktober fick jag ett mail som sa att de äntligen skulle skicka paketet och det den 20:e. Den 4:e november skickade de paketet och idag kom det, ingen information därimellan.
Ytte paketet var helt demolerat då de inte hade någonting mellan inre och yttre kartong, kartongen var tejpad av en treåring.
Men inre kartongen var oskadd, dock var plasten på den lite trasig och det kändes so mden blivit påsatt på nytt.
Mcyket riktigt, när jag öppnar kartongen ser jag att plasten runt de två adaptrarna för nätverk via elluttaget har varit öppnade.
Alltså, en begagnad produkt som sålts som en ny, dock fungerar de, men detta borde man väl nästan anmäla som bedrägeri?
Har beställt av de två gånger tidigare utan problem, men lär aldrig beställa där igen.
Postad 14 November 2011 - 17:45
EmiliePixmania
-
EmiliePixmania
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej,
Tack för din recension. Jag beklagar innerligt besväret i samband med din beställning.
Pixmania har som policy att vara noggrann med packningen och ställer höga krav på transportörerna. Du har alltid inom 14 dagar från leverans rätt att returnera din produkt för byte eller återbetalning och i fall som du beskrivit ovan har du även rätt till en kostnadsfri upphämtning av din produkt för retur till Pixmania. Vänligen kontakta mig med ditt beställningsnummer på [email protected] så hjälper jag dig vidare med en eventuell retur.
Vänligen,
Emilie
Pixmania
Postad 14 November 2011 - 18:41
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Är folk så förbannat korkade och beställer ifrån pixmania även efter att ha läst och sett betygen som sätts här så får ni ta mig fan skylla er själva, rätten att gnälla och sura har ni förlorat i samma andetag som när ni la beställningen.
Postad 24 December 2011 - 00:43
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ångrar verkligen att jag inte kollade upp Pixmania bättre innan jag beställde:-( Nu när jag läser här ser jag ju att det inte bara är jagi alla fall...
Visst kom det snabbt när jag beställde - så det är säkert inga problem så länge prylarna håller garantitiden ut. Men när de inte gör det... särklass sämsta kundtjänst jag någonsin varit i kontakt med.
Otrevliga svar, svarar på något annat än det man frågat om, när man då artigt upprepar frågan klipper de in samma svar igen. Har sparat alla frågor och svar - kul att visa upp för andra - lite komik i eländet.
De drar ut på det för att garantin ska gå ut - eller kunden ge upp..?
Postad 28 December 2011 - 12:24
EmiliePixmania
-
EmiliePixmania
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej, Tack för ditt omdöme. Jag beklagar att du inte har en positiv upplevelse av vår kundtjänst. Jag hjälper dig mer än gärna med ditt ärende och ska se till att allt skötts korrekt. Kontakta mig direkt på [email protected] med mer information om ditt köp så ska jag hjälpa dig med din beställning. VänligenEmiliePixmania
Postad 29 December 2011 - 23:55
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Varför? Har som sagt redan försökt kommunicera med kundtjänst den ordinarie vägen så den kundtjänsten har redan visat vad den går för, helt meningslöst.
Ställde en fråga om Pixmania på Facebook också, och via andra kanaler - vilka bara bekräftade min erfarenhet.
Tillverkaren av produkten det var fel på, och deras auktoriserade verkstad (som jag själv kontaktade efter uppmaning från Pixmanias kundtjänst) har däremot uppträtt föredömligt.
Alla kan ha drabbas av att en produkt inte fungerar som den ska - felet var att jag köpte den genom Pixmania, och det enbart för att jag fick en snabb träff där.
Den hamnade överst på Pricerunner med ett bluffpris som innebar att jag fick ge mer när jag väl beställde (även efter att jag rensat bort allt annat extra som Pixmanai själva valt stoppat i min varukorg) ...då trodde jag att det bara var en miss och hade inte tid just då att göra fler kontroller.
Har hunnit ångra mig många gånger nu, att jag inte åkte in till stan och köpte den i en butik (inte många kronor dyrare i butiken heller) - eller åtminstone beställde från en seriös återförsäljare. Den enda orsaken var tidsbrist... och så mycket tid jag nu har fått lägga på att försöka från svar från några som antingen brister i läsförståelse eller bara sitter där och tjänar x antal kronor per ärende de "besvarar" oavsett innehåll.
En dyr läxa :-(
Postad 30 December 2011 - 10:54
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Kolla Fredholms ledare i senaste hemmabio, han sågar Pixmania totalt.
Dom kommer inte längre räknas in när dom kollar lägsta-pris på prisjakt.
Postad 30 December 2011 - 21:26
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
Lycka till med advokat.
Ett tips lägg inte ner tid på detta för du kommer inte få något för det än forlorad tid.
Pissmainia är ett skitföretag .
Postad 30 December 2011 - 23:48
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nej, lägger ingen mer tid på att försöka resonera med sådana... Men skönt att veta att de inte räknas in i lägsta-pris längre. I alla fall inte här då. Vet inte var jag hittar ledaren (när jag inte har tidningen) men inte konstigt att någon sågar dem totalt...
Postad 01 January 2012 - 09:59
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Nej, lägger ingen mer tid på att försöka resonera med sådana... Men skönt att veta att de inte räknas in i lägsta-pris längre. I alla fall inte här då. Vet inte var jag hittar ledaren (när jag inte har tidningen) men inte konstigt att någon sågar dem totalt...
Han har haft samma problem som så många andra, får ej sin vara som ska finnas i lager och får inte tillbaka pengar som han ska. Kundtjänst ljuger honom upp i ansiktet och tjafsar om felaktiga kontonummer och valutor fast det är uppenbart vart felet ligger. Pixmania finns fortfarande på Prisjakt, men hemmabiotidningen kommer inte lista deras priser på produkter där dom ligger lägst utan välja priset från ett seriöst företag även om det är lite dyrare.
Postad 01 January 2012 - 10:05
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Helt seriöst, kan vi inte bara sammanfatta denna tråden efter alla turer med att ge svaret på TS fråga.
Ja, Pixmania ÄR sämst.
Postad 03 January 2012 - 15:43
EmiliePixmania
-
EmiliePixmania
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej,
Tack för ditt omdömme. Jag beklagar att du inte är nöjd med ditt köp hos Pixmania.
Utan mer information har jag svårt att se vad som gick fel. Du är varmt välkommen att skicka ditt ärendenummer (CCL följt av 9 eller 10 siffror) till mig på [email protected] så ska jag hjälpa dig i ditt ärende.
Vänligen
Emilie
Pixmania
Postad 03 January 2012 - 22:38
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
Hej,
Tack för ditt omdömme. Jag beklagar att du inte är nöjd med ditt köp hos Pixmania.
Utan mer information har jag svårt att se vad som gick fel. Du är varmt välkommen att skicka ditt ärendenummer (CCL följt av 9 eller 10 siffror) till mig på [email protected] så ska jag hjälpa dig i ditt ärende.
Vänligen
Emilie Pixmania
Edit: Det var inget vill inte hjälpa pissmainia.
Redigerat av Auxvoice, 03 January 2012 - 22:41.
Postad 05 January 2012 - 17:46
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Postad 05 January 2012 - 23:59
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
Anledningen till att Anna inte skriver information om sig själv kan ju vara att hon inte vill ha massa hotbrev eller liknande hem som jag antar att hon skulle få
Postad 08 January 2012 - 22:09
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Om nu "Anna" respektive "Emilia" finns på riktigt?
Min produkt har befunnit sig i Frankrike ett bra tag nu, men om man tittar på status på Pixmanias sida så väntar de på den... Eftersom jag inte tänker försöka kommunicera mer med sådana som inte klarar av att läsa innantill får jag väl avvakta ett tag till.
En möjlighet kan ju vara att försöka få kontakt med någon som är intresserad av företagets rykte i Frankrike istället.
Postad 10 January 2012 - 10:32
EmiliePixmania
-
EmiliePixmania
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej,
Tack för ditt inlägg. Jag vill gärna hjälpa dig med ditt ärende. Kontakta mig direkt på [email protected] med ditt ärendenummer (CCL följt av 9 eller 10 siffror) så ska jag ta reda på vart din beställning är.
Vänligen
Emilie
Pixmania
Postad 27 January 2012 - 17:19
akeprisjakt
-
akeprisjakt
-
Rookie
-
5 inlägg
Pixmania är bra tills det blir något fel på produkten. Jag tror att de har som affärside att försvåra, förlänga och krångla till för kunder som inte bara köper och sväljer. Mitt Sony-biosystem gick sönder. Plötstligt bara startade den inte. För en gångs skull 1 vecka innan garantitiden gick ut. Jag skickade in apparaten och började vänta. Och vänta. Inte kul att vara utan system när man är van. Och vänta. Efter fyra veckor fick jag svaret ordagrant; " Tyvärr har tillverkarens After Sales Service (efter att de gjort en expertundersökning) inte gått med på att reparera din produkt inom ramarna för ettårs garantin." Inget om varför eller orsaken eller att de tyckte jag slängt den i golvet eller så. I mailet stod också Välj genom att klick på följande länkar; Godta reparation eller betala returfrakt (oreparerad) eller Skänk bort apparaten till Pixmania. Tror ni någon av länkarna fungerade? nej Tror ni konton man skulle betala till fanns? Nej! Kundservice svarade efter 10 minuter väntmusik och sa att länkarna inte fungerade. De kunde inte ge nån förklaring till varför det skulle ta fyra veckor att komma på att jag skulle betala reparation. De rekommenderade mig att vänta medans de skulle söka en förklaring varför garantin inte gällde. Gissa vad jag gör nu! Väntar! FY FAN för PIXmania
Postad 28 January 2012 - 00:52
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
Gå till konsumentverket. Många företag väntar ut tiden så att din garantitid går ut med vilje. Tänk på att du har 3års reklamationsrätt vilket konsumentverket hjälper dig mer än gärna med produkter som kostar över 1000;-
Postad 07 March 2012 - 18:28
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nån som vet hur man kontaktar Pixamania med frågor om en produkt, vill inte ringa?
Postad 09 March 2012 - 13:49
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nån som vet hur man kontaktar Pixamania med frågor om en produkt, vill inte ringa?
Direktadress: [email protected]Men ha inga förhoppningar...
Postad 09 March 2012 - 14:05
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Pixmania hänvisar i första hand till tillverkaren. När tllverkaren säger att den inte är lämplig att reparera tvingar Pixmania tillverkaren att skicka tillbaks produkten till kund (tillverkaren ringde även till Pixmania och fick veta att det verkligen inte fanns något annat alternativ, det räckte inte att han intygade att den inte bör försöka repareras). Kund måste sedan skicka den till Frankrike. Efter att den anlänt till lagret väntar de några veckor att registerar in den (och de hävdar att de inte fått den tidigare - men jag visste att den anänt flera veckor tidigare efter att ha följt den på nätet).
Där plåstras den sedan om hjälpligt, på ett lager enligt Pixmania.
Efter drygt ett kvartal får kund tillbaks produkten.
När kund undrar om detta är rimligt hänvisas kund till Pixmnias (!) juridiska avdelning. Och de beklagar att man inte förstått att det är så här de jobbar.
De gör några försök att förvränga hur det gått till. Men denna kund har sparat allt som skrivits och kan därför vända varje svar med att upplysa dem om att de ljuger och i exakta ordalag citera vad som skrivits.
Svaret blir då åter att vända sig till deras(!) juridiska avdelning, och återigen beklagar att kund inte förstått...
De kan säkert slingra sig och krypa undan alla lagar i Sverige och är inte värda att befatta sig med. Inser att det är så de flesta reagerer och därför ger upp det hela - och att det är därför de kan fortsätta på samma sätt. Men min tid är för värdefull för att ödlsa mer på dessa kryp.
Redigerat av Unregisteredfc978b21, 09 March 2012 - 14:10.
Postad 09 March 2012 - 14:12
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Pixmania är bra tills det blir något fel på produkten. Jag tror att de har som affärside att försvåra, förlänga och krångla till för kunder som inte bara köper och sväljer. Mitt Sony-biosystem gick sönder. Plötstligt bara startade den inte. För en gångs skull 1 vecka innan garantitiden gick ut. Jag skickade in apparaten och började vänta. Och vänta. Inte kul att vara utan system när man är van. Och vänta. Efter fyra veckor fick jag svaret ordagrant; "Tyvärr har tillverkarens After Sales Service (efter att de gjort en expertundersökning) inte gått med på att reparera din produkt inom ramarna för ettårs garantin." Inget om varför eller orsaken eller att de tyckte jag slängt den i golvet eller så. I mailet stod också Välj genom att klick på följande länkar; Godta reparation eller betala returfrakt (oreparerad) eller Skänk bort apparaten till Pixmania. Tror ni någon av länkarna fungerade? nej Tror ni konton man skulle betala till fanns? Nej! Kundservice svarade efter 10 minuter väntmusik och sa att länkarna inte fungerade. De kunde inte ge nån förklaring till varför det skulle ta fyra veckor att komma på att jag skulle betala reparation. De rekommenderade mig att vänta medans de skulle söka en förklaring varför garantin inte gällde. Gissa vad jag gör nu! Väntar! FY FAN för PIXmania
Jag är inte förvånad:-(
Postad 10 March 2012 - 22:32
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Pixmania hänvisar i första hand till tillverkaren. När tllverkaren säger att den inte är lämplig att reparera tvingar Pixmania tillverkaren att skicka tillbaks produkten till kund (tillverkaren ringde även till Pixmania och fick veta att det verkligen inte fanns något annat alternativ, det räckte inte att han intygade att den inte bör försöka repareras). Kund måste sedan skicka den till Frankrike. Efter att den anlänt till lagret väntar de några veckor att registerar in den (och de hävdar att de inte fått den tidigare - men jag visste att den anänt flera veckor tidigare efter att ha följt den på nätet).
Där plåstras den sedan om hjälpligt, på ett lager enligt Pixmania.
Efter drygt ett kvartal får kund tillbaks produkten.
När kund undrar om detta är rimligt hänvisas kund till Pixmnias (!) juridiska avdelning. Och de beklagar att man inte förstått att det är så här de jobbar.
De gör några försök att förvränga hur det gått till. Men denna kund har sparat allt som skrivits och kan därför vända varje svar med att upplysa dem om att de ljuger och i exakta ordalag citera vad som skrivits.
Svaret blir då åter att vända sig till deras(!) juridiska avdelning, och återigen beklagar att kund inte förstått...
De kan säkert slingra sig och krypa undan alla lagar i Sverige och är inte värda att befatta sig med. Inser att det är så de flesta reagerer och därför ger upp det hela - och att det är därför de kan fortsätta på samma sätt. Men min tid är för värdefull för att ödlsa mer på dessa kryp.
Ps Självklart fungerade den fortfarande inte när jag fick tillbaks den...
Postad 12 March 2012 - 04:59
Alexander040
-
Alexander040
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Har bara bra erfarenheter av detta företag. beställde ett par hörlurar den 23 december förra året och de kom fram den 29:e. bra leveranstid med tanke på helger osv. paketet var perfekt och varan var oskadd och i fint skick.
Dock kan jag förstå att folk kan ha problem med företaget. Jag menar det finns en baksida av allting.
MVH
Postad 12 March 2012 - 06:34
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Köpa är sällan problemet även hos mindre seriösa företag.
Det är när du behöver reklamera, returnera eller reparera nåt som problemen börjar.
Postad 12 March 2012 - 06:51
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Direktadress: [email protected]
Men ha inga förhoppningar...
Tack, är det engelska som gäller om man mejlar dit?
Postad 12 March 2012 - 22:38
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tack, är det engelska som gäller om man mejlar dit?
Nej, de finns i Sverige.
Postad 12 March 2012 - 22:42
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har bara bra erfarenheter av detta företag. beställde ett par hörlurar den 23 december förra året och de kom fram den 29:e. bra leveranstid med tanke på helger osv. paketet var perfekt och varan var oskadd och i fint skick.
Dock kan jag förstå att folk kan ha problem med företaget. Jag menar det finns en baksida av allting.
MVH
Ja, jag fick också mitt direkt - det får nog de flesta (även om jag sett undantag på det också här). Problemet var inte leveransen för min del, utan den hopplösa situationen hamnade jag i när det blev fel på produkten. När jag nu fick tillbaks den efter ett drygt kvartal var det fortfarande fel på den. Har meddelat dem det, återstår att se när/om jag får ett svar och hur många frakter jag ska betala innan detta är slut...
Postad 13 March 2012 - 08:03
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Har bara köpt 2 prylar av dem och bägge fick jag inom 2 dagar. Kommer handla av dem fler gånger. Extremt sällan jag behöver använda mig av garantier så det är värt risken. Sparade ca 1000 spänn på att handla en läsplatta hos dem istället för hos en konkurrent. Jag kommer knappast köpa ngn dyrare produkt hos dem dock för de har väldigt dåligt rykte just när det gäller garantiärenden.
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 March 2012 - 08:40.
Postad 13 March 2012 - 21:10
Unregisteredfc978b21
-
Unregisteredfc978b21
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har bara köpt 2 prylar av dem och bägge fick jag inom 2 dagar. Kommer handla av dem fler gånger. Extremt sällan jag behöver använda mig av garantier så det är värt risken. Sparade ca 1000 spänn på att handla en läsplatta hos dem istället för hos en konkurrent. Jag kommer knappast köpa ngn dyrare produkt hos dem dock för de har väldigt dåligt rykte just när det gäller garantiärenden.
Tja, är man beredd på att slänga prylen om den går sönder så... är ju upp till var och en. Men jag kommer aldrig mer att handla något från dessa, inte ens om jag vet att jag sparar många tusenlappar och skulle vara säker på att det jag köper håller - vill inte gynna oseriösa företag, de har inte på marknaden att göra.
Postad 14 March 2012 - 16:42
Saftsvalle
-
Saftsvalle
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Jag tycker de har en underbar leveranstid. Köpte en printer runt lucia för att få den före jul. Den levererades i början på Mars. Jag var nästan beredd på att ta cykeln till Paris och hämta skrivaren för att se om det gått fortare.
Det som strulade var att de skickade fel skrivare och denna returnerade man. Då var skrivaren man beställt restnoterad så det var bara till att vääääääänta.
Postad 16 March 2012 - 16:28
Pixmania
-
Pixmania
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ps
Självklart fungerade den fortfarande inte när jag fick tillbaks den...
Hej! Jag beklagar verkligen de problem du haft med vår After Sales Service och att din produkt fortfarande inte fungerar. Om du kontaktar mig ska jag titta närmare på ditt fall och se vad vi kan erbjuda för lösning. Du kan maila mig direkt på [email protected]. Vänliga hälsningar Nina Pixmania Mediator
Postad 19 March 2012 - 17:19
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
Jämför inte Pixmania med Dustin är du snäll. Det kan man bara inte göra..
Nej, jämför Pixmania med conrad.se istället. Då blir det närmare dött lopp.
Postad 21 March 2012 - 00:17
namn_efternamn
-
namn_efternamn
-
Användare
-
-
186 inlägg
Skönt att Pixmania finns representerade här. Jag fick detta mail "av er" för en liten stund sedan. Ämnesrubrik: Pixmania.com payment order detail.Mailet är från: Jeanette Hunter ([email protected])Finns en bifogad zip-fil som jag självklart inte tänker öppna. GestPay received your authorization request for a payment order made at a contracted merchant. The request had negative result and the payment has not been made. Shop detail Merchant Code: 929219 Merchant name: Pixmania.com Payment order detail: Date and Time: 21.03.2012 0:50:52 Currency: EUR Amount: 9523,83 Buyer information Buyer email address: [email protected] Additional information in the attached file Banca Sella Holding S.p.A. - Ufficio Commercio Elettronico Jag bytte lösenord, loggade in och såg ingen ny beställning men är riktigt orolig ändå, 9500 Euro är inte att leka med. Har inte handlat hos er på 4 år, kan man avsluta sitt konto på något sätt?Hälsningar
Redigerat av namn_efternamn, 21 March 2012 - 00:19.
Postad 21 March 2012 - 21:37
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Sämsta företaget jag har handlat ifrån.
Postad 21 March 2012 - 21:46
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Det mest underbara i detta är att Pixmania figurerar i denna tråd och försöker "städa" upp så gått det går med tanke på deras skamfilade rykte, det känns rätt hopplöst i just detta fall måste jag tlllstå....
Postad 26 March 2012 - 15:43
Pixmania
-
Pixmania
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Nej, jämför Pixmania med conrad.se istället. Då blir det närmare dött lopp.
Hej! Tack för dina åsikter. Så tråkigt att du inte är nöjd med vår hemsida. Du är välkommen att kontakta mig direkt för att berätta mer om vad du tycker att vi kan förbättra eller om du vill ha hjälp med något. Du når mig på min mailadress [email protected]. Vänliga hälsningar Nina Pixmania Mediator
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|