Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Pro *

572 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Diamond (Mobiltelefoner) 9 6,85 (104) Inga priser
HTC Touch Pro (Mobiltelefoner) 7 7,89 (17) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 16 augusti 2008 - 07:17

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Är jag lite efter men har Touch Pro släppts i Thailand. Om ni kollar den här länken http://www.blocket.s...5342.htm?ca=6_s så är det någon som säljer Touch Pro för bara 1500kr. Är detta verkligen sant?

Postad 16 augusti 2008 - 08:48

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
såg med den adressen , men tvivlar lite eftersom , äkta vara är äkta vara var du än kommer i världen så dom borde kosta samma där som här typ ... vilket bör vara runt 5000+ va ? ?
för 1600 är LITE VÄL billigt.

Postad 16 augusti 2008 - 09:25

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Så du tror att det bara är någon som försöker lura personer

Postad 16 augusti 2008 - 09:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Förmodligen....Finns ju dock ett enkelt sätt att ta reda på det..Säg att du vill köpa den mot postförskott ;)

Låter det för bra för att vara sant så är det förmodligen det ...

Postad 16 augusti 2008 - 13:05

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Vet inte om jag ska köpa den ändå eftersom jag har redan en fungerande mobil (dock nästan utan funktioner).
Men du moparman var väl sugen på en eller har jag förstått fel.

Postad 16 augusti 2008 - 13:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Yepp...Är duktigt sugen men tror tyvärr inte att jag har råd....Har Htc TyTn II som jag är mycket nöjd med

Postad 16 augusti 2008 - 20:07

Unregistered26e72823
  • Unregistered26e72823
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
HAr fått besked om att brightpoint skulle få den till sig den 25/8. Spännande!

Postad 17 augusti 2008 - 05:52

tommie81
  • tommie81
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Förmodligen....Finns ju dock ett enkelt sätt att ta reda på det..Säg att du vill köpa den mot postförskott :(

Låter det för bra för att vara sant så är det förmodligen det ...

Och hur säkert är postförskott, du betalar varan innan du får se den.
Vill man vara säker så får man andvända blockets internetgiro, då får du prova varan innan köparen får betalt.
Jag är 99.99 % säker på att annonsören inte har några telefoner att skicka.

Postad 17 augusti 2008 - 08:04

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Eller Payson och liknande

Postad 17 augusti 2008 - 08:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Mm...Kom på att postförskott inte är vidare säkert..Kan lika gärna va en tegelsten i paketet----Om man nu inte kan tjuvkika innan man hämtar ut det :-)

Postad 17 augusti 2008 - 12:45

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Blockets Internetgiro som Tommie81 skrev om verkar vara rätt så säkert
http://www.internetg...e/betala?help=4

Postad 17 augusti 2008 - 13:46

adamwasta
  • adamwasta
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Ny film finns på http://www.mobiletec...uch-pro-review/

Är det någon som har sett bilder eller filmklipp på hur SMS/MMS/E-mail-gränssnittet ser ut i Touch Flo 3D? Tror inte jag har sett det någonstans än...

Postad 17 augusti 2008 - 20:24

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
ja men det e ju bara ge honom det som förslag och se va han säger ... går han med på det så ska det nog inte vara några problem
men verkar lite för bra o lite för billigt :(

Postad 18 augusti 2008 - 13:49

RFL
  • RFL
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har haft beställning liggande nu sen början på Juni - senaste leveransbesked är 5/9 här också. Trist att de inte kan ge ett leveransbesked som håller. P1:an var dock värst, efter 4 månaders uppskjutningar av leveransdatum så drog jag tillbaka beställningen och tog en P4350 - har aldrig ångrat mig :(

Postad 18 augusti 2008 - 20:19

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
http://www.mobiletec...uch-pro-review/

Låter väldigt positivt!

Postad 19 augusti 2008 - 07:23

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Låter ju riktigt bra !!!
Nu blev man ju inte mindre sugen direkt.
Det kommer att bli köp så fort jag kan få tag på den !!!
I promise.........
:D

Postad 19 augusti 2008 - 11:05

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Det suger ju lite att den är så tjock, nästan 2 cm! Föredrar nästan hellre BlackBerry Bold framför den här telefonen..

Postad 19 augusti 2008 - 17:17

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Video review of the HTC Touch Pro

Postad 19 augusti 2008 - 18:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Mm..Den är lite tjock....Men inte så farligt tycker jag...

Tycker det är en mycket bättre lösning än BlackBerry Bold..

Tycker telefonen blir så bred ä ändå små tangenter

Postad 20 augusti 2008 - 02:12

puppyzack
  • puppyzack
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
För någon vecka sen såg ja reklam för diamond när ja va på en galleria och ja tyckte den verka ok men sen närja kolla upp den såg ja pro och ja va helt fast haha =P Då fanns det ju inga vidare bra videos på pro men senare hitta ja de här som va väldigt bra review. får ju verkligen hoppas på att release datumet 5/9 håller =) både elgiganten och netonnet har sagt att de förväntar sig den att komma in då. Fråga också om den kommer ha åäö på qwerty keyboard på A och O men de vet så klart inte, väntar svar från htc. de var frågor om de kommer sälja pro på 3 samt telenor (Var i en telenor butik men de visste inte något) och enligt htc's hemsida ska de det så ja skulle ja nog inte ora mig om det men dock kanske inte kommer något erbjudande för än den kommer ut. Enligt reviews ja har sett så verkar pro snabbare än diamond och har fixat de saker som fått kritik på diamond som batteriet som de tycker verkar vara mycket bättre. Dock vet ja inte om att köpa engelska verisionen för jag vet inte om de anväder annanstorlek på simkortet men som sagt ingen aning borde ställa en bunt med frågor innan man köper en dyr pryl utomlands. Storleken på den är ju ganska förbryllande över hur liten den är, komplex för att inne hålla så mkt visst den e tjock men man får ett skrivbord kanske inte så bekvämt att ha den i ett par Über tighta jeans men personligen verkar det bara som att det är bara mer att hålla i så ja ser inte det som ett minus. och adamwasta har sett en del men inte på någon där de visar sms/mms eller email sowwy =( Kan knappt vänta tills den kommer ut i butik =))

Postad 20 augusti 2008 - 14:13

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej igen !!

Ingen som hört något mer kring lev tiden........ ??? :)

Postad 20 augusti 2008 - 14:17

pege_amp
  • pege_amp
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Mest optimistiskt för tillfället verkar vara komplett:

Lagerstatus: Inte i lager. 12 st. 2008-08-27 (Preliminärt)

Postad 20 augusti 2008 - 14:19

n@bboR
  • n@bboR
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Näe, samma här. Hade förbokat på Katshing och SKULLE få den 14/8 det blev ju som bekant framflyttat till den 5/9.

Jag har tydligen plats 35 "i kön" så det vete faan om man får någon då heller.
/Robban

Redigerat av n@bboR, 20 augusti 2008 - 14:20.

Postad 20 augusti 2008 - 18:38

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Någon som vet vad skillnaden är på SE xperia x1 och touch pro?
Om man kollar på specifikationerna på Prisjakt.nu så är dom helt identiska. Förutom batteritiden och internminnet. Så jag undrar om det finns något mer som är annorlunda i user interfacet

Postad 20 augusti 2008 - 19:23

Unregisteredddba70de
  • Unregisteredddba70de
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Experia kan du glömma den kommer inte förrän nästa år.

Postad 20 augusti 2008 - 20:19

puppyzack
  • puppyzack
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Någon som vet vad skillnaden är på SE xperia x1 och touch pro?
Om man kollar på specifikationerna på Prisjakt.nu så är dom helt identiska. Förutom batteritiden och internminnet. Så jag undrar om det finns något mer som är annorlunda i user interfacet

Skärmstorleken är ju också en "stor" skillnad mot pros 640 x 480 där x1 har 800 x 600. När det kommer till the user interfacet så vad jag har sett på videos ( inget fast ställt med andra ord de e bara pre shows) att x1 ska ha flera olika "home" screens sammlade som man kan gå in på med funktioner som radio etc eller gå in på browsern som ja inte vet vilken den som sagt. dessa "home" screens ska man kunna kunfiguera lite som man vill men till vilken gräns vet ja inte. De videos som ja har sett har the user interface varit slött och inte lika snyggt som pro men den kommer nog inte för än nästa år som zoda sa så den har lång tid att utvecklas vilket ger lång vänte tid för köpare. htc har en fördel med att de har touch diamond i bak foten och kan lära sig från dess misstag och göra de bättre i touch pro vilket va ja vet att sony ericsson inte har med x1. en annan sak ja upptäkte var att x1 har 4 raders fysiskt qwerty keyboard medans touch pro har 5 med andra ord för siffrorna. Men ja tänker gå på htc touch pro för min del har sett en hel del och tycker den verkar vara väldigt lovande och kan knappt vänta tills den kommer till butik =P

Hoppas det hjälpte Simpsons_94 annars kan du gå till den här länken för x1's forum =)

Redigerat av puppyzack, 20 augusti 2008 - 20:20.

Postad 20 augusti 2008 - 20:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
X1 högre upplösning är inte alls säkert att det är en fördel för att det är en udda upplösning..
Förmodligen kommer det att vara lite mer trubbel med en del program..

Så har det iaf varit tidigare med tex samsung som också har nån telefon med "udda" upplösning

Postad 21 augusti 2008 - 07:26

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Okey, tack för svaren.

Postad 21 augusti 2008 - 12:40

cmlewan
  • cmlewan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

X1 högre upplösning är inte alls säkert att det är en fördel för att det är en udda upplösning..
Förmodligen kommer det att vara lite mer trubbel med en del program..

Så har det iaf varit tidigare med tex samsung som också har nån telefon med "udda" upplösning

Jag känner också det, att det är med den udda uppösningen på Xperia gör mig tveksam. Med VGA så är alla appar, j2me eller vad som, 100% anpassade. Kan knappast bli mer standard. På Youtube t ex är det bara att blåsa upp bilden 1 pixel mot 2 (om det inte är Youtubes högre kvalitet för då är det redan native så). Hur lugnt som helst. På Xperia är jag rädd att man kommer att börja jaga filmer anpassade för skärmen osv. Om inte, har man ofta två black bars längst ute till vänter och höger.

Postad 21 augusti 2008 - 20:07

Unregisteredddba70de
  • Unregisteredddba70de
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag har plats 6 i kön på Katshing. Det bör bli en telefon så fort dom kommer.

Postad 21 augusti 2008 - 20:25

puppyzack
  • puppyzack
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

snacka om avis =O när förhands bokade du den? själv så har man inte bokat den ens... har ingen cash just nu...håller på och ska få fram lite. ja hoppas att den inte kommer ta slut bara =( när ja hörde att en av de var på plats 35 så börja man undra... men aja får hoppas att man får tag på en om nån vecka iaf =)

Postad 22 augusti 2008 - 02:11

tommie81
  • tommie81
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag har plats 4 och brorsan plats 5, men är lite osäker på om jag kommer köpa någon när den kommer (pga. cash)

Postad 22 augusti 2008 - 13:29

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Kunde inte låta bli att inte köpa. slängde iväg en order en stund sen och har plats nr 53! hoppas att de får in tillräckligt med mobiler. Måste ersätta min iphone 2g som dog igår natt.

Postad 22 augusti 2008 - 16:54

puppyzack
  • puppyzack
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Meep meep
Sorry for your loss Ticalo. plats 53?? vet inte ganska många före but who knows... men kanske skulle dock inte få upp håppet för högt för att ta in så mkt e ganska .... mycket xD men det beror väl på vilken sida också om det är en "fysisk" butik också då kan ja tänka mig att de tar in en hel del. ja håppas också att de köps in mycket för ja vill direkt inte missa pro =P dock måste man tjäna in lite cash =P fick jobb idag whoohoo =P börjar på måndag =)

//Zack

Postad 22 augusti 2008 - 19:19

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Grattis till ditt nya jobb :P
Beställde den hos katshing.se, undra om man kan avboka och köpa från annat håll om man inte får den när den släpps?

Postad 25 augusti 2008 - 03:01

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Verkar som det är fler än jag som är sugen på denna telefon.

Såg en artikel för oss Tytn II ägare som jämför den med Touch Pro.
HTC Touch Pro vs HTC TyTN II

Författaren saknar knappar (snabbingångar), scrollhjulet (Flo inte alltid bättre), tilt-funktion, signalstyrkan är sämre.

Ja ja smaken är som baken, dvs delad.

Postad 25 augusti 2008 - 07:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Signalstyrka och Touchflo lär bli bättre..Men att den saknar tilt och har mindre knappar tycker jag är lite synd

Postad 25 augusti 2008 - 15:18

LIF123
  • LIF123
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Finns de någon möjlighet att komplett får in den på Onsdag tror ni?

"bäste kund!

Ja, den ska inkomma 2008-08-27, allihopa är inte uppbokade ännu."

Postad 25 augusti 2008 - 15:28

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Nej de tror jag inte ett dugg på, men man kan ju hoppas att den kommer ut den 27/8, men vad jag hört så är de 5 eller 6/9 som gäller.

Postad 25 augusti 2008 - 15:29

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Finns de någon möjlighet att komplett får in den på Onsdag tror ni?

"bäste kund!

Ja, den ska inkomma 2008-08-27, allihopa är inte uppbokade ännu."

Nja, så sa de när de hade ankomstdatum i början av juli också :/

Postad 26 augusti 2008 - 01:20

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0

Skärmstorleken är ju också en "stor" skillnad mot pros 640 x 480 där x1 har 800 x 600.

Hoppas det hjälpte Simpsons_94 annars kan du gå till den här länken för x1's forum =)

Jag antar att det är ett slarvfel av dig men Xperia X1 har 800x480 i skärmupplösning. Tänkte bara tillägga det så ingen börjar sprida ett felaktigt rykte.

Angående SE Xperia X1 vs HTC Touch Pro så har den första 4 rader på tangentbordet och den andra 5 rader. Vilken skillnad det gör för användarvänligheten, storleken på tangenterna och antal tangenter vet jag inte men det kan vara värt att tänka på.

Postad 26 augusti 2008 - 12:51

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Japp då var drömluren beställd från Komplett.se........ :)
Pratade med en kille på Order och han sa att dom kommer in imorgon !!!

Snacka om att man är sugen nu !!!

Kanske har den i handen tor, fre...... :D

Postad 26 augusti 2008 - 14:59

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
I vår hittills fruktlösa jakt efter denna telefon kan meddelas att Komplett nu tydligen sålt slut på sin första laddning och inväntar 20st till 30/8. Så vem vet, kanske det verkligen anländer en laddning imorrn?

/R

Postad 26 augusti 2008 - 16:45

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ja snacka om att man hoppas !!!!

Ska ringa dom imorgon igen...... :)

Annars får det väl bli netonnet den 9/9.......

Htc Forever !!!

Postad 26 augusti 2008 - 19:05

SubEvent
  • SubEvent
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hmm...har beställt en Touch Pro som jobbmobil...men har banne mig beslutsångest...
TyTn II:an har jag kikat på länge - sedan den släpptes faktiskt...och det främsta argumentet för mig var att man kan tilta skärmen! men...i övrigt verkar ju Touch Pro´n bättre o snabbare på allt.

Har en P990 idag...och den är både hopplös och seg...Vill definitivt inte hamna i den sitsen igen, tänkte jag och valde Touch Pro direkt. Men som sagt...lite beslutsångest har infunnit sig.

Det jag saknat/stört mig på när det gäller P990 är att när jag sitter i bilen och snabbt vill ta fram en kontakt t ex så är detta nästan omöjligt utan att plocka fram pennan. TouchPro verkar vara enkel att hantera med en hand i "stängt" tillstånd. ...frågan är hur TyTn II:an är i sådana lägen?

En annan sak:...är TyTn II:an upgraderad mm sedan den släpptes på marknaden? tror ni jag ommer att ångra mig ifall jag väljer en sån istället för TouchPro´n?
Har iofs ingen som helst lust att köpa "gammal teknologi"...men det känns helfel att kalla TyTn II:an för gammal.

Örk...sånt här gör mig knäpp...
Löjligt egentligen - hade man kunnat tilta skärmen på TouchPro´n hade jag förmodligen inte haft nån beslutsångest alls.

Postad 26 augusti 2008 - 19:17

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Skulle tro att Touch Pro har bättre skärm för att den har högre upplösning. Vet inte vad du tycker men jag tycker i
alla fall att Touch Pro är snyggare också.
Jag tycker det var ett bra val att välja Touch Pro.

Postad 26 augusti 2008 - 19:26

henel321
  • henel321
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Hmm...har beställt en Touch Pro som jobbmobil...men har banne mig beslutsångest...

Jag tyckte det var ett väldigt lätt val, men jag ser inte tilta skärmen som någon dealbreaker direkt.

Jag har själv beställt en Touch Pro som ny jobbmobil och för mig var det inte ens något att fundera på. Att få WM6.1 och skärmen (jag har tittat på den på Diamond, den är UNDERBAR!) var självklart på nåt sätt.

Jag börjar den 1/9 på nya jobbet så det blir väldigt tight, tur att man har lite gamla lurar som man kan ta om det krisar. (Har en gammal E61:a som jag kan "lida" med ett par veckor i värsta fall, vilket ju också verkar bli realitet tyvärr..)

//H

Postad 26 augusti 2008 - 19:45

SubEvent
  • SubEvent
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jao..men vad har TyTn II för OS?
anledningen till att P990 är så jobbig att hantera med bara fingrar är att alla "knappar" på touchskärmen är små...detta verkar vara den stora fördelen med TouchPro för mig. Lätt att hantera med en hand..men samtidigt hur avancerad man vill när man väl använder båda händerna/pennan osv...
Bara att ta fram en kontakt på 990:an är en pina om man inte plockar fram pennan...

Postad 27 augusti 2008 - 07:29

LTW
  • LTW
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
TYTN II har WM 6.1 via uppdatering från HTCs hemsida.

Postad 27 augusti 2008 - 10:01

xr650
  • xr650
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hade ju som sagt beställt för lev 27-08-2008 av Komplett......

Fick detta svar nu på morgonen :)

Hej Jörgen,

Den kommer tyvärr inte in idag, det datum som står på hemsidan är ett preliminärt datum och kan komma att ändras, det vanligaste är att det ändras till "(Bekräftat)" när vi vet exakt när de kommer in.

Med vänliga hälsningar
Micke, Komplett.se

Är det någon annan som fått några andra lev besked från annan leverantör ??

HTC forever !!!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.