men den kommer inte förens den 29/8
Jo, dom har 36st i lager.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
Startad av
hottuna
, Jun 19 2008 15:44
1328 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 05 August 2008 - 13:19
Vadå? Wm är väl ändå alltid på engelska? Bara tangetlayouten du ändrar väl och där lär det väl finnas svenska likså att ändra till? Postad 05 August 2008 - 13:31
men om man läser i forumet så står det att det bara är tysk språk Postad 05 August 2008 - 14:05
Vart hittar man mjukvaruprogram man kan lägga in i Omnian?
Vilka program tycker ni man borde installera? Hur får man in t.ex TomTom eller annan GPS leverantör i mobilen? Kommer Omnian ha något sådant förinstallerat? Jag antar att Googlemaps inte är så jättebra? Lika bra att förbereda sig innan man köper luren :-) Pratade nyss med Samsung, hon sa att telefonen skulle kunna släppas tidigare i Sverige, men planerat är ännu oktober. Det hängde på Korea enligt Samsung Sverige. Såg även info om Samsungs senate lur, ser spännande ut, kanske lite för stor dock? Jag kör på Omnian ändå... http://www.idg.se/2.1085/1.171572 Redigerat av RayIV, 05 August 2008 - 14:35. Postad 05 August 2008 - 18:40 Det var ju det jag skrev i första inlägget du citerade. Postad 05 August 2008 - 20:08 Jag har installerat Total Commander, ganska bra filhanterare och FTP. Gratis, eller man bör väl betala om vill stödja det. Garmin Mobile XT, en av de bästa gps-programmen. Tyvärr inge demo. $99. CorePlayer, den bästa videospelaren. Tyvärr inge demo men ganska billig, $30. KeePassPPC, håll koll på lösenorden och finns också till windows xp/vista. Gratis. Agile Mobile, använd msn(eller icq, jabber, googletalk,aol) utan att betala månadsavgift som med messenger mobile. Fast är ganska buggig. 7 dagars demo. Run.GPS, logga min löpträning Finns många sidor med program som http://www.pocketpcfreeware.com Postad 06 August 2008 - 12:43
Hur är det med windows mobile och program? Funkar hemmagjorda program eller måste dom vara godkända av wm för att fungera? Finns det många gratisprogram eller måste man köpa dom?
Postad 06 August 2008 - 13:46 Det finns en hel del gratisprogram(se t.ex http://www.pocketpcfreeware.com och http://www.mobiletop....com/pocket-pc/ ) och de behöver inte vara godkända av microsoft windows mobile. Men många av de bättre och uppdaterade programmen kostar. Redigerat av Bradet, 06 August 2008 - 15:07. Postad 07 August 2008 - 18:32
Expansys har nu 16gb EU för 6079:-, den borde väl vara på engelska? Vad kostar den olåst i länderna där den är släppt?
Postad 08 August 2008 - 02:35
Har precis fått min telefon. Köpte den i Singapore och den kostade SGD960 för 16GB-modellen och olåst vilket är ungefär SEK 4250 Kr. Edit: Går även att ändra till Svenskt språk både för T9-systemet och i Regional Settings. Cheers! Redigerat av Unregistered639c6a9b, 08 August 2008 - 04:23. Postad 08 August 2008 - 06:57
Vad tycker du om den? Levererar den? +/- Postad 08 August 2008 - 08:19 Betyder detta att mobilen är helt på svenska. Att alla menyer och så är på svenska? Eller hur är det? Postad 08 August 2008 - 08:31
Blir verkligen menyer å allt på svenska ?
Brukar inte va så med WM tidigare iaf..På min TyTn II kan ja ändra region till svenska men det har inget att göra med att det blir svensk text..... Postad 08 August 2008 - 08:33
Har lekt för lite med den för att kunna ge något ordentligt utlåtande men den sitter skönt i handen. Körde över en xvid-film som spelades felfritt. Tycker helt klart den ser riktigt bra ut. Ska leka med den nu i helgen men nu är jag på jobbet så :/
Regional settings innebär mer datum, visar SEK (kronor) osv. Den svenska ordlistan som följer med funkade bra när jag testade med lite sms. Dock så är alla menyer fortfarande på engelska. Som sagt den är från Singapore så den Svenska modellen har säkerligen menyer på Svenska också. Over and out. Postad 08 August 2008 - 17:25
Hur ser kamerabilderna ut på telefonens display? Har dålig erfarenhet av Samsung F480 (som också har 5mpx) där bilderna blev jättedåliga på telefonen, men jättebra på datorn.
Postad 08 August 2008 - 21:42
Ok :-)
Då är det som vanligt då.. Inte för att det skulle spela mig nån roll...Tycker bara det är skönare med engelska menyer Postad 10 August 2008 - 11:13
tycker också det är sjukt konstigt , blir verkligen suddiga bilder på mobilen , men sen när man lägger över dom på datan så blir det bra faktiskt....märkligt! har också kollat runt o läst en massa om omnia o jisses va man längtar , så sjukt jobbigt att allt ska släppas så ###### sent här dock mkt intressant mobil men Omnia är hästlängder bättre än tex Touchwiz F480 va ? den har ju inte wlan o gps ! Postad 10 August 2008 - 13:45
Jag tycker kamerabilderna ser okej ut på mobilen.
Nu ska jag uppdatera firmwaren, http://www.samsungmo...omnia/index.jsp . En hel del buggfixar tydligen. Redigerat av Bradet, 10 August 2008 - 13:46. Postad 10 August 2008 - 14:31
Har hört folk säga att saker ser pixliga ut på skärmen, pga upplösningen. Tycker ni det med?
Fungerar alla program på den (även här tänker jag på den låga upplösningen)? Postad 10 August 2008 - 14:43
Jupp, det ser lite pixligt ut. Alla program jag testat(tomtom navigator, garmin mobile xt, coreplayer,etc) har funkat med den låga upplösningen.
Postad 12 August 2008 - 12:01
Citerar från PPCSG: Some of you may capture a shot on the camera and zoom in to see the picts using the camera preview software. You will see that the lines are blurred and lots of pixelization. Do not worry. I noticed this problem...until I checked out the same photos using Photo Slides. The diference is very big. No pixelization or blurred lines even at deeper zooms. My conclusion is Samsung did not build the camera preview to be a zoom in device - good logic - probably save memory & processing power. If u use the Photo Slides - the picts are totally different. Hope this helps just in case some of you were wondering like me. So the picts in the GSM Arena review are not doctored I do notice slight dullness of the colour though - which is common with all Camera Phones. However the quality is fine enough for me. Officiell tråd Samsung Omnia del8 sid40 hos PPCSG Postad 12 August 2008 - 12:46
står det inte i den texten att dom är suddiga när man zoomar ? :S eller menar dom att bilderna blir bra när man zoomar in ?
Postad 14 August 2008 - 18:08
Jag beställde en omnia från expansys tidigare idag och valde att betala med mitt visa, nu har jag fått ett mail där dom vill att man ska ta en kopia på kreditkort, körkort och en räkning för att bevisa att uppgifterna stämmer. Det måste dom väl kunna kolla med banken tycker man. Jag skickade iallafall en bild men suddade ut siffrorna på visakortet eftersom dom ändå inte stämmer med dom jag uppgav eftersom jag betalade med e-kort. Får se vad som händer nu.
Redigerat av andis.o, 14 August 2008 - 18:08. Postad 15 August 2008 - 18:05
E-kort funkar inte med alla butiker, många tror tom det är fraud när du använder e-kort mot dom, därför dom vill ha kopia, dom kommer troligen makulera din order. Sen förstår jag inte varför man använder e-kort om man har ett vanligt visa? Redigerat av tugger, 15 August 2008 - 18:06. Postad 15 August 2008 - 18:25
Då har du inte förstått vitsen med ekort, man använder det just för att slippa ge ut sitt riktiga nummer och därmed riskera att det kommer på villovägar. Anledningen till att dom vill ha kopia på mina kort är att det är första gången jag handlar där, om jag beställer igen efter den här så behövs det inte. Redigerat av andis.o, 15 August 2008 - 18:26. Postad 17 August 2008 - 17:21
Hej,
Undrar om någon vet om tillbehören för övriga Samsung mobiler, t ex i780 och i 200 och som man kan se på Samsungs webbplats även passar Omnian. Jag tänker främst på dessa nedan som jag vill ha dubbla uppsättningar på ... Laddare: ATADM10EBECSTD USB kabel APCBS10BBECSTD Bil laddare CAD300SBEC/STD TIA, Greg Postad 19 August 2008 - 05:49
Hejsan!
Är riktigt sugen på denna telefon hoppas att min unboxing blir lika cool som killens i länken http://www.youtube.c...h?v=QQlzX7EyIwU //Jonas Postad 19 August 2008 - 08:28
ingen som kollat i usa om den finns där
jag hittade två ställen där den finns att köpa för ca 5000 kr olåsta det står också att dem kan skicka till sverige och man kan betala med paypal eller google checkout jag vet inte hur det funkar med paypal eller google checkout så jag ska prata med min syster som bor i salt lake city om hon kan köpa och skicka till mig, vet inte om man kan lita på paypal ? hur vet jag att jag får min mobil när jag väl betalt ? någon som vet hur det funkar och om man kan lita på dom får gärna berätta hur det funkar kolla länkarna nedan ! http://www.addictedt...products_id=287 http://www.selectgsm...e-pr-16782.html hade bra ! Postad 19 August 2008 - 09:23
paypal , då betalar man väl grejjerna när man får telefonen i handen eller ?
Postad 19 August 2008 - 18:42
Fick min omnia idag och har precis börjat leka med den, nån som vet hur/om man kan hantera kontakter på telefonen med datorn? Isf hur?
Postad 19 August 2008 - 19:35
var köpte du din ifrån ? expansys ?
vilket språk osv ? med åäö ? Redigerat av Tigerofsweden, 19 August 2008 - 19:35. Postad 19 August 2008 - 20:08
Jag köpte den från expansys, när ordern väl skickades så gick det riktigt snabbt. Den skickades igårkväll och kom fram idag på förmiddagen. Man kan ställa in region till sverige och då får man tillgång till den svenska ordlistan på t9 eller xt9 som det heter på den här. Man får inte med åäö på tangentbordet tyvärr, dom ligger bland specialtecken. Alla menyer i telefonen är på engelska och går inte att ändra. Jag hittade ett smidigt program som gör att man kan styra telefonen genom datorn, man får upp en ruta som visar exakt samma sak som telefonen gör. My Mobiler heter det, www.mymobiler.com. Postad 20 August 2008 - 15:10
Ha ha fan vad nice, förväntar mig inget mindre när jag köper min. Postad 21 August 2008 - 11:09
Bradet skrev:
Jag har nu testat TomTom Navigator och Garmin Mobile XT och de fungerar på Omnian. Men det kan ta några minuter innan den hittar gps-satelliter när man startar första gången. Hej Tacksam om någon (Bradet)? kunde posta instruktion om hur jag ställa in GPS för att testa Omnian med t ex Google maps. -Vilka versioner av Garmin och TomTom fungerar med Omnian? - Fungera samma inställningar för all 3 prog? Hälsningar, Greg Postad 21 August 2008 - 20:41
Jag har installerat TomTom Navigator 7 på telefonen och det startar men det finns inga kartor så jag laddade hem dom separat, min fråga är då var ska jag lägga kartfilerna?
Postad 23 August 2008 - 10:25
Har ett något komplicerat ( i förhållande till vad?) problem. Jag har ett abonnemang med mobilt bredband dessutom har jag ett telefonnummers abonnemang. Dessa två går inte att samköra då det ena är företag och det andra är privat.
Jag vill kunna surfa fritt på min Omnia samt använda mitt telefonabonnemang i telefonen. Fungerar Omnia som usb-host så man kan hänga på sitt usb-modem på det? Finns troligen ingen mjukvara för det dock? Några idéer på hur jag kan lösa mitt problem? Postad 24 August 2008 - 21:57
Jag har valt 'samsung today 1' som today screen och när jag klickar på phonebook i den så skakar telefonen till och ikonen försvinner men telefonboken startar inte, har ni andra samma problem? Trycker jag på phonebook i telefonmenyn eller i main menu så startar den som den ska.
Postad 24 August 2008 - 22:34
Måste bara tipsa om Spb Mobile Shell som gör att du får riktigt snygga menyer i telefonen. http://www.spbsoftwa...mobileshell/?en
Postad 25 August 2008 - 17:41
Någon som vet när Omnian kommer? Är det fortfarande oktober som gäller?
Postad 25 August 2008 - 19:13
officiellt ja
telefon är helt okänd för samtliga försäljare som tex Phonehouse och 3s butiker så de har inte fått uppdatering mailet från huvudkontoret än - av typen "vi kommer snart att sälja..." (har testat, de blir helt ställda) Redigerat av msciwoj, 26 August 2008 - 08:29. Postad 25 August 2008 - 22:00 Fattade inte mkt av det? Postad 25 August 2008 - 23:41
Det är fan för jävligt att telefon-försäljare inte har nån koll på den kommande telefonmarknaden.
Fick precis samma reaktioner i Halmstad när jag frågade runt i några butiker. Lätt att denna telefonen ska bli min när den kommer i sverige i alla fall (16Gb) Redigerat av malajo, 25 August 2008 - 23:43. Postad 26 August 2008 - 09:41
håller med , dom är helt okunniga , speciellt på Telenor , några kaxiga ######r som är där o tror dom kan allting , o säger:
- den mobilen är skit , den är dålig , bla bla bla denna är bra ... köp den ... hoppas oxå på att den kommer snart:D Postad 26 August 2008 - 16:42
Vad jag vet så är det språket som är i från början som gäller och det går inte att ändra. Postad 26 August 2008 - 16:47 Oj förlåt, jag har verkligen missuppfattat det ni har skrivit tidigare i tråden:Phaha 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |