Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung SGH-F480

444 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 August 2008 - 20:17

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

# Är det nån som vet om man kan avaktivera knapplåset vid samtal så man slipper att först låsa upp för att kunna svara, lite smått störande när man kör bil?

Du behöver inte låsa upp den för att svara när det ringer, är ju bara att trycka på den riktiga knappen längst ner till vänster. och lägga på till höger så slipper du låsa upp också.

Postad 24 August 2008 - 20:50

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Tror ni dom bara fått ett måndags ex eller är dom bara lite löjligt petiga?

Dom är löjliga och ljuger.

Han säger saker som inte stämmer bl.a det om "low quality movies"
Han verkar inte kunna hantera en touchskärm, det ser man flera gånger när han försöker trycka på vissa saker. Han säger även att menyerna är sega och laggiga, vilket dom inte är och det som många andra tester och tittar ger ett stort + för att den är såpass snabb och hänger med bra.

Så tycker jag personligen det är löjligt att klaga på att man bara ser 3 kontakter åt gången, jag menar hur många olika ska han ringa på samma gång liksom.

Flera med mig här i tråden är nöjda av det dom pillat och sett. vi har svarat på det mesta vi har kunnat. jag säger till alla som jag sa till en annan "tvekar ni så köp den inte, spara tills det finns en som klarar precis allt" enda nackdelen är ju att ni får vara utan en ny mobil ganska länge då om ni ska ha en som fungerar bra och liten och smidig samt med utmärkta menyer.

Postad 24 August 2008 - 22:14

fusione
  • fusione
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Dom är löjliga och ljuger.

Kan hålla med om att han har ett tonläge i stil med "Jag måste såga denna luren så att min skit -stora och -dyra iPhone fortfarande är coolast"

Det kommer aldrig finnas en telefon som är helt perfekt (fast jag tror att jag personligen skulle kunna älska en 8800 arte carbon, för evigt).

Tack för alla svar. :)

Postad 25 August 2008 - 19:13

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
håller med , kommer aldrig finnas en mobil som är perfekt , o dom kommer aldrig göra en , för då köper folk den sen kommer man aldrig byta :blink:

va gäller menyerna o att dom är lite sega så måste jag hålla med honom lite lite att domär lite sega , speciellt om man ska bläddra från typ widgets till stora menyn där allt är ... men annars när man väl är inne på meddelande eller så så flyter det på ganska bra .., men just när skärmen ska "snurra" o byta till nästa läge så är det lite segt :P

Postad 26 August 2008 - 07:20

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
1. När man kopplar in de medföljande lurarna och lyssnar på musik samtidigt som det är någon som ringer så låter ringsignalen i mobilens högtalare och inte i lurarna.

Är det någon som lyckats ställa in så att det bara ringer i hörlurarna?

2. Jag använder telefonen som väckarklocka på morgonen. På natten vill jag gärna ha mobilen igång & ljudlös men då verkar det inte bli något ljud på alarmet heller...? Är det jag som är dum eller? På min gamla SE-lur gick det alldeles utmärkt.

Postad 26 August 2008 - 08:10

Big Tom RS4
  • Big Tom RS4
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

2. Jag använder telefonen som väckarklocka på morgonen. På natten vill jag gärna ha mobilen igång & ljudlös men då verkar det inte bli något ljud på alarmet heller...? Är det jag som är dum eller? På min gamla SE-lur gick det alldeles utmärkt.

Fungerar på min iaf...

// Thomas

Postad 26 August 2008 - 08:32

LexCom
  • LexCom
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

1. När man kopplar in de medföljande lurarna och lyssnar på musik samtidigt som det är någon som ringer så låter ringsignalen i mobilens högtalare och inte i lurarna.

Är det någon som lyckats ställa in så att det bara ringer i hörlurarna?

Fungerar alldeles utmärkt på min också. behöver inte ens göra någon justering. Bara ställa larmet som vanligt och knappa profil på ljudlös. Larmet går precis som vanligt.

Postad 26 August 2008 - 08:48

LexCom
  • LexCom
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
En annan fråga är om det går att installera flash player? Något som väldigt många webbsidor använder sig av för att sidorna ska fungera korrekt.

Postad 26 August 2008 - 08:59

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag listade oxå ut lösningen. Man kan ställa "alarm" och "väckning". När man ställer "väckning" och telefonen är ljudlös då är det inga problem.

Någon som har listat ut svaret på min andra fråga?

"När man kopplar in de medföljande lurarna och lyssnar på musik samtidigt som det är någon som ringer så låter ringsignalen i mobilens högtalare och inte i lurarna.

Är det någon som lyckats ställa in så att det bara ringer i hörlurarna?"

Postad 26 August 2008 - 09:38

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
undrar också om det går att installera flash-player på den ... ?!

Postad 27 August 2008 - 15:55

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Har några frågor ang denna mobil F480 Touch:

1. Medföljer det någon form av displayskydd?
2. Går det att låsa upp en Operatörslåst och i så fallr vad kostar det ca?

Hoppas att någon kan svara

Tack på förhand.

Postad 27 August 2008 - 16:42

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Det följer med ett displayskydd i form av en medföljande batterilucka med en läderflärp på som går runt på framsidan av telefonen. Svårt att förklara... Men den fungerar och det ser inte så dumt ut.

Postad 27 August 2008 - 17:21

Stahlin
  • Stahlin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag läste på GSM-Forum att när man uppdaterar mjukvaran till senaste ska kamerakvalitén bli bättre men även menyerna ännu snabbare och stabilare.

Verkar inte vara en massa tok-nördiga Samsung folk här men om det är någon som kan slänga upp senaste mjukvaran på svenska till den nån stans så vore jag väldigt glad! Varken Samsung eller någon telefontillverkare är särskilt villiga att lämna ut den.

Om display skydd: Jag köpte ett Zagg från Zagg.com. Fruktansvärt bra måste jag säga. Finns både heltäckande och bara för skärmen.
Jag har 2 rabatt koder (-20%) om det är någon som vill ha.

Eric

Postad 27 August 2008 - 19:03

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag läste på GSM-Forum att när man uppdaterar mjukvaran till senaste ska kamerakvalitén bli bättre men även menyerna ännu snabbare och stabilare.

Verkar inte vara en massa tok-nördiga Samsung folk här men om det är någon som kan slänga upp senaste mjukvaran på svenska till den nån stans så vore jag väldigt glad! Varken Samsung eller någon telefontillverkare är särskilt villiga att lämna ut den.

Om display skydd: Jag köpte ett Zagg från Zagg.com. Fruktansvärt bra måste jag säga. Finns både heltäckande och bara för skärmen.

Eric

det lät ju intressant att uppdatera mjukvaran! någon som gjort detta?? hittade uppdatering på torrentsida men vågar inte riktigt uppdatera på det viset. vet inte om luren byter språk då, någon som vet?

Redigerat av kokostoppen, 27 August 2008 - 19:13.

Postad 27 August 2008 - 20:01

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
PMa mig namn så jag vet vad jag ska söka så testar jag.

Postad 27 August 2008 - 21:01

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Eric

Vet du var man kan hitta denna uppdateringen?

Postad 27 August 2008 - 21:42

Stahlin
  • Stahlin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Vill bara säga det här innan allt rusar iväg. Garantin gäller inte om man försöker göra detta själv. Alla telefontillverkare vill att man gör det genom deras service verkstäder.
Men på GSM-FORUM finns den nyaste programvaran och en väldigt enkel guide om hur man gör det själv.
Dock finns det ingen som har någon programvara med svenskt språk i.. :/

Postad 28 August 2008 - 10:28

Unregistered179e2f3e
  • Unregistered179e2f3e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Undrar vilka hörlurar man skall köpa, de som följde med suger.

Postad 28 August 2008 - 11:05

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jasså, jag tyckte de var helt ok. Vad är det du inte gillar?

Jag kan tycka att det har lite med telefonen att göra. Finns ju ingen equalizer utan bara en handfull förvalda lägen och där är inget som passar direkt.

Postad 28 August 2008 - 11:37

Unregistered179e2f3e
  • Unregistered179e2f3e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Passformen, antingen e det jag som har för små hörselgångar... Samt att det blev sämre ljud vid samtal vs utan hörlurar.

Postad 28 August 2008 - 12:20

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Passformen, antingen e det jag som har för små hörselgångar... Samt att det blev sämre ljud vid samtal vs utan hörlurar.

Ja, eller så har du så mycket vax i öronen att plopparna bara glider ur igen... nä skämt åsido,
de där muffarna som sitter längst ut var ganska stora.

På min gamla SE w880 följde det med 3 olika storlekar. Kanske ska testa om de passar...

Postad 28 August 2008 - 13:07

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag får inget ljud till självutlösaren när jag ska ta kort med mobilen. Får ni det?

Postad 28 August 2008 - 21:57

Stahlin
  • Stahlin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nu har jag kollat igenom telefonen ordentligt och jag måste säga att det är en väldig röra med menyerna ibland. Fast jag är ju också van SE användare så jag får väl ha det i tanken också.

Ingen tvekan om att detta är en jävligt cool telefon, får hoppas jag blir mer nöjd med den ju mer jag använder den.
I alla fall lite brister som jag märkt:

Kopiera alla kontakter på SIM-kortet till telefonminnet går inte att göra. Bara genom Samsung Phone Editor på datorn.
Det går heller inte att ställa in om telefonboken ska visa nummer från SIM-kortet eller telefonminnet. Den läser från båda vare sig man vill eller inte. Så har man sparat på båda så får man dubletter i telefonboken. Kan vara skönt att ha backup om man lånar någon annans telefon snabbt någon gång. SIM-Kortet är ju inte så stort så man får ju inte plats med alla nummer där t.ex.

Dom där bilderna som ser i standby-menyn, alltså när man låst knapplåset. Dom som pratades om tidigare. Dom går ju inte att ta bort.. Eller är det bara jag som inte hittat dom?

Om dom ändå haft någon form av teman. Oändligt tråkigt att du bara kan ha svart eller vit bakgrund på huvudmenyn. Men detta gäller inte några undermenyer. Dom är fortfarande blå-vita. Fast detta kanske har med pekskärmen att göra..?

Om det är någon som vet lösningen på någon av dessa problem. Jag är ledsen att jag frågar såhär men Samsungs support är ju SÄMST. F480 finns inte ens att välja i listan över mobiler när man ska maila en fråga till dom.. ;)
Folk här vet mer om telefonen än dom också.. ;)

E

Redigerat av Stahlin, 28 August 2008 - 21:57.

Postad 29 August 2008 - 07:28

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Kopiera alla kontakter på SIM-kortet till telefonminnet går inte att göra. Bara genom Samsung Phone Editor på datorn.
Det går heller inte att ställa in om telefonboken ska visa nummer från SIM-kortet eller telefonminnet. Den läser från båda vare sig man vill eller inte. Så har man sparat på båda så får man dubletter i telefonboken. Kan vara skönt att ha backup om man lånar någon annans telefon snabbt någon gång. SIM-Kortet är ju inte så stort så man får ju inte plats med alla nummer där t.ex.

Flytta/kopiera kontakter:
I widget, eller huvudmenyn, välj telefonbok.
Ställ dig på den kontakten du vill ändra
Tryck på "val"
Skrolla ned så hittar du alternativen; Kopiera till SIM/Telefonbok samt Flytta till SIM/Telefonbok

För att välja från vilken källa du ska visa kontakterna:
I telefonboken, tryck på "val"
Skrolla lite längre ned och välj "Inställningar"
Välj "Visa kontakter"
Där kan du nu välja om du vill visa kontakter från SIM, Telefonen eller både och

Postad 29 August 2008 - 11:41

Stahlin
  • Stahlin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Okej såg inte inställingsmenyn där! Tack!

Går fortfarande inte att kopiera fler än 1 konktat åt gången, vilket jag va ute efter.. :(

Postad 29 August 2008 - 12:30

calle_d
  • calle_d
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Okej såg inte inställingsmenyn där! Tack!

Går fortfarande inte att kopiera fler än 1 konktat åt gången, vilket jag va ute efter.. :(

Jo då. När du ställt dig på en kontakt, tryckt "val" och gått till "kopiera till sim" kommer det ytterligare ett val;
"valt" eller "flera"

Trycker du "flera" har du möjlighet att markera de kontakterna du vill flytta.

Postad 29 August 2008 - 13:01

Stahlin
  • Stahlin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ah, tack. :(

Postad 29 August 2008 - 14:25

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Kan man ha undertexter när man kollar på film?

Postad 29 August 2008 - 14:45

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Kan man ha undertexter när man kollar på film?

Isåfall får du bränna in undertexten i filmen tror jag.

Postad 29 August 2008 - 18:47

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Tänkte att om man lägger in en film i datorn från en köpe dvd så undrade jag om undertexten följde med?? :(

Alltså inte tanka från pirate bay utan en lagligt köpt dvd

Redigerat av Unregisteredad5e4575, 29 August 2008 - 18:48.

Postad 30 August 2008 - 10:17

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Klarar denna telefon av Micro SDHC kort?

Postad 30 August 2008 - 10:27

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Klarar denna telefon av Micro SDHC kort?

Ja det gör den.

Postad 30 August 2008 - 17:33

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Alla telefontillverkare vill att man gör det genom deras service verkstäder.

Gott att du säger så om alla mobiltillverkare när det inte stämmer. Tex Nokia släpper uppdateringar som man lägger in själv hemifrån. Tror att det bara är operatören 3 som vill att man uppdaterar hos dom, och tydligen vissa tllverkare.

Var inne med tjejen och pillade på denna luren och den verkar vara en "fin" telefon som skulle passa henne :)
Vilka färger finns telefonen i?
Har sett silver/svart och en bild på en som verkade lila..

Hur är det att spela lite enklare spel på den? Finns ju tex inga knappar för att lira tetris :D

Nu gäller det bara att hitta den billigt någonstans så blir hon säkert glad ;)

Postad 30 August 2008 - 18:32

Sahlinho
  • Sahlinho
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ngn som har ngt smart tips om vilka kamerainställningar på telefonen som funkar bäst vid olika tillfällen? Har provat mig fram en del men känner mig inte riktigt nöjd ;)

tack..

Postad 31 August 2008 - 10:19

keenan
  • keenan
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Allmä'nn fråga om samsung. har en u900 soul. och vill ha opera som webbläsare men verkar segt få det fungera. via blåtand och bara föra över filen gick inte. hade k800i förutoch där gik det.

någon som vet hur man gör eller måste man ladda ner den via 3g?

Postad 31 August 2008 - 18:14

LexCom
  • LexCom
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Någon som vet vart man får tag på billaddare till denna lur? Har varit inne i de flesta elektronikbutiker men ingen har den.

Postad 31 August 2008 - 18:54

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1560 inlägg
  • 0
Hämtade min lur igår & upptäckte direkt jag kom hem att batteriluckan inte är helt perfekt på mitt exemplar. I nederkan så följer den telefonkanten till hälften ungefär, sen sticker den ut lite så det blir som en kant. Är det någon som har samma fenomen eller är jag bara överkänslig? Det är inte med mycket det diffar men tillräckligt för att man rispar i när man tar upp den ur fickan.

Postad 31 August 2008 - 20:14

LexCom
  • LexCom
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Min sitter perfekt. Reklamera...

Postad 31 August 2008 - 20:34

kokostoppen
  • kokostoppen
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon som vet vart man får tag på billaddare till denna lur? Har varit inne i de flesta elektronikbutiker men ingen har den.

netonnet

http://www.netonnet.....asp?iid=101338

Postad 02 September 2008 - 10:11

Unregistered179e2f3e
  • Unregistered179e2f3e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Någon som vill köpa min? Kommer inte överens med den till 100%. Skicka PM. Har haft den isedan 27/8.

Postad 02 September 2008 - 15:48

Unregistered9ed1c5ca
  • Unregistered9ed1c5ca
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag har nyligen köpt dena lur och är väldigt nöjd, förutom på en viktig del.... Kameran.... Väldigt seg måste jag säga, skulle vara väldigt schysst med en mjukvaruuppdatering, för som det är nu så tar den alldeles för lång tid på sig när man trycker knappen. Är inte motivet helt still blir det bara suddigt. Nån mer som har det problemet?
Men det borde väl komma en uppdatering till oss svenskar oxå.... nån gång. :)

Postad 02 September 2008 - 16:31

jesper_axelsson
  • jesper_axelsson
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Då har jag med köpt en...

Konverterade idag ett dexter avsnitt med programmet "total video converter" som diskuterats tidigare i denna tråd.
Men när jag ska titta på videon i mobilen så hacker det till ungefär 2ggr per sekund. Har prövat att sänka kvalitén men det är samma sak.

Nån som vet vad det kan va?

Redigerat av jesper_axelsson, 02 September 2008 - 16:34.

Postad 03 September 2008 - 08:40

joslse
  • joslse
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Då har jag med köpt en...

Konverterade idag ett dexter avsnitt med programmet "total video converter" som diskuterats tidigare i denna tråd.
Men när jag ska titta på videon i mobilen så hacker det till ungefär 2ggr per sekund. Har prövat att sänka kvalitén men det är samma sak.

Nån som vet vad det kan va?

Misstänker att det beror på för många fps, dvs bilder per sekund. Samsungen spelar in i 320x240 15fps och jag antar att den vill se filmer i samma upplösning och fps, jäkligt synd om så är fallet...

Om ditt dexter avsnitt har dessa specs och den forfarande hackar kanske det beror på för hög bitrate eller helt enkelt programmet du konverterade med

MVH Jonas

Postad 03 September 2008 - 11:15

Sussie_ju
  • Sussie_ju
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hejsan.
Jag undrar om någon har fått msn att fungera på ett smärtfritt sätt? Även om det nu inte "följer med" msn så borde det väl kunna gå att lösa?
samma sak gäller irc, någon som hittat en klient som funkar?

Ytterligare en grej jag undrar...
Jag använder mig av Gmail som mail i telefonen. Allt funkar perfekt utom en sak, jag kan inte se dom bifogade filerna, får alltid felmeddelande hur jag än verkar göra. Finns det någon lösning eller finns det någon bättre mobil-mail än Gmail?

Jo... jag vet man ska kunna ladda ner bilder från websidorna, men hur gör jag det? Inte lyckats

/mvh suss

Postad 03 September 2008 - 11:20

LexCom
  • LexCom
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

netonnet

http://www.netonnet.....asp?iid=101338

Den laddaren passar inte, men jag har löst problemet i alla fall. Clas Olsson hade.

Postad 03 September 2008 - 11:28

LexCom
  • LexCom
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
En annan sak.

Kan man få knapplåset att låsa upp automatiskt exempelvis när alarmet gå? Lite jobbigt att i mörkret och tvärtrött behöva famla efter att låsa upp knapplåset innan man kommer åt att snooza.

Någon som upplever samma problem eller har en lösning på det?

Postad 03 September 2008 - 13:03

Big Tom RS4
  • Big Tom RS4
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

En annan sak.

Kan man få knapplåset att låsa upp automatiskt exempelvis när alarmet gå? Lite jobbigt att i mörkret och tvärtrött behöva famla efter att låsa upp knapplåset innan man kommer åt att snooza.

Någon som upplever samma problem eller har en lösning på det?

He, he...! :D

Jo, jag har stött på samma problem, men jag har kommit fram till att jag faktist vaknar bättre när jag tvingas fippla med knapplåset på morgonen.. B)
Så jag tycker denna "mjukvarumiss" passar mig ganska bra!

// Thomas

Postad 03 September 2008 - 14:43

jesper_axelsson
  • jesper_axelsson
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Misstänker att det beror på för många fps, dvs bilder per sekund. Samsungen spelar in i 320x240 15fps och jag antar att den vill se filmer i samma upplösning och fps, jäkligt synd om så är fallet...

Om ditt dexter avsnitt har dessa specs och den forfarande hackar kanske det beror på för hög bitrate eller helt enkelt programmet du konverterade med

MVH Jonas

Tack så mycket!

Det flyter bättre med 15fps. Ska testa med lite andra inställningar och se om man kan få det bättre.
Nån som har lyckats hitta dom "perfekta inställningarna"?

Postad 03 September 2008 - 14:55

Edmond
  • Edmond
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ändrar lösenord till privatlås? Hittar inte hur man gör.

Postad 03 September 2008 - 17:51

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Är det så på denna mobil att det står att maxminneskortet är 8 gb men om man köper ett 16 gb kort och fyller det med säg 9 gb så kan man änvända det ändå? Altså så att man fyller på minneskortet med så mycket att det inte återstår mer 8 gb ledigt så telefonen kan läsa kortet?

Vet att det är så på LG Viewty....

Om ni inte förstår så ska jag försöka förklara igen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.