nope, fortfarande samma crap med MFE.....ingen stöd för andra folders än inbox
SATFLÄSK!
Nån som har tips på program som löser detta till E71?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 04 July 2008 - 11:35
SATFLÄSK! Nån som har tips på program som löser detta till E71? Postad 04 July 2008 - 12:06
Du får gärna ange villka inställningar du har för kopplingpunkten är du bussig. Installerade du MfE 2.5.3? Postad 04 July 2008 - 12:39
kopplingspunkt: internet.tele2.se (använder tele2s mobila bredband, 99:-/mån inkl 1GB fritt), lite dyrt att ringa med, men ok Använder Mfe 2,5,3 Postad 04 July 2008 - 13:08
Jag tror jag valde E51 vad gäller inställningar från tele2. Har installerat filen MailForExchange(2.5.3)_S60_3_1_hs.sisx
Jag är så van vid S60s UI och hur allt funkar så jag tycker det är lysande... Skadad kanske Håller med om att fodralet är lite väl maffigt. Kanske tvingas använda det tills nytt displayskydd kommer iaf. Vill inte råka repa displayen. http://www.dataviz.c...es60/index.html Har ej provat själv.
Jag kör den Tele2 WAP som jag fick från tele2s automatiska inställningar via SMS. Postad 04 July 2008 - 13:55
Tack för svar. Jag får samma problem med WLAN så det måste vara MfE 2.5.3 på min enhet som stulat. Har provat och ominstallera hur många ggr som helst. Men så provade jag med en äldre version 2.3 som egentligen inte ska vara kompatibel med E71, och då fungerar det..!
Edit: Missade ovanstående inlägg, tack. Jag hade som tur var oxå 2.3 liggande Redigerat av Gadget, 04 July 2008 - 17:31. Postad 04 July 2008 - 17:50 Tänkte inte enbart på MFE utan S60 öht, det är magiskt hur många olika logiska och ologiska sätt man kan göra saker. Är lite i samma läge. Däremot så är det ju så att bara för att man är van betyder inte det att är bra UI. Kommer t ex Openmoko eller Android till E71 så är jag verkligen inte främmande för att testa det. Min tanke också, fick mitt paket från Singapore och ska sätta mig med det ikväll. Ska bli kul! Postad 04 July 2008 - 20:42 Är det ytterligare en Push mail applikation man behöver installera på E71an när man köra med Nokias Push Mail? Postad 06 July 2008 - 06:32
Googla, finns hur mycket som helst, tex N95ans teman funkar i E71 Update: hittade en genväg Om man håller in * så kan man växla blåtand av och på. Väldigt smidigt Redigerat av NisseGurra, 07 July 2008 - 09:41. Postad 07 July 2008 - 15:12 Har kommer ett par andra som verkar funka, synd bara att Nokia själva inte har någon vettig lista på alla. I Stand By läget: * Håll in "#" så växlar du mellan profilerna "tyst" och "normal". * Håll in "0" (nollan) startar du Webläsaren I textfält finns dom vanligaste kommandona för text redigering: * Ctrl + a = Markera allt * Crtl + z = Ångra * Ctrl + x = Klipp ut * Ctrl + c = Kopiera * Ctrl + v = Klistra in Någon som har tips på fler? Postad 08 July 2008 - 12:01
Coreplayer 1.25 spelar upp h264 etc helt utan ryck. Klarar även Flac, och har enkel koppling till Youtube.
Testa Postad 08 July 2008 - 12:56
Nån som vet om det finns nån videospelare som klarar AC3-ljud och som funkar på E71an?
Postad 08 July 2008 - 16:27
jag får inte mailen att fungera någon som vill förklara lite hur man gör? man lägger in sin mail och så ska man gå in via telefonen på sin mail men då blir de bara som när man loggar in som vanligt.. förstår verkligen inte alls hur man ska göra och skulle bli glad av hjälp!
sen har jag inga spel på den, inte för ja bryr mig men undrar om ngn annan har d? sen sista saken, man har kartor från början i mobilen men när man ska navigera sig gåendes eller körandes så måste man ladda ner något? får de inte till att funka iaf. tackar på förhand! Postad 08 July 2008 - 16:47
Ang. Mail: Vilken lösning som är bäst för dig beror på vilken mailleverantör du har (Hotmail/Gmail/exchange server/pop3 etc). Vad har du? Ang. spel: Jag tror Global Racer och Solitaires låg med från början. Du kan alltid ladda ner de här om du inte hittar: http://www.nokia-asia.com/A41163468 Postad 09 July 2008 - 07:22
Är den här telefonen släppt? Varför står det "kommande" på Nokias hemsida ? :S
Postad 09 July 2008 - 08:23 Finns att köpa sen mer än en vecka. Svenska sidan uppdateras dåligt. Postad 09 July 2008 - 10:37
okej, jag har hotmail. hjälper detta dig hjälpa mig? tackar på förhand Postad 09 July 2008 - 11:15 Då är det kanske enklast för dig att köra din hotmail via Windows Live för symbian: http://europe.nokia.com/A4491268 Postad 09 July 2008 - 13:21
det är ju en arbetsmobil så man ska ju inte behöva använda något annat program. de ska ju synas på startskärmen om man fått nytt mail osv. förlåt om ja e dålig men är inte så bra på dessa saker! hopaps ngn fattar vad jag menar! Postad 09 July 2008 - 13:52 Hehe... Det kan vara så att Windows Live är förinstallerat. Minns inte... Om det är det så är det bara att konfigurera upp ditt konto. Sen är det så att Live integrerar i S60 så att du kan få upp mail på startskärmen. Detta ställs under Lägen -> Startskärmsprogram -> Aktiverade programm. Om du kryssar i "Meddelande e-post" så kan du sen backa och välja vilket mailkonto som ska visas. Postad 09 July 2008 - 18:53
http://www.symbian-f...ort_is_back.htm
Nokia Updater stöder vista igen Finns ett alternativ till Nokia suite: http://www.symbian-g...-available.html Testat och funkar bra. Kan bli riktigt trevligt när det byggs ut med tjänster. Och gratis Redigerat av NisseGurra, 09 July 2008 - 22:11. Postad 10 July 2008 - 08:33
Ni som äger den här.. använder ni telefonen främst till jobbet?
Jag såg på e66:an , verkar vara riktigt snygg.. sen gillar jag slide-telefoner.. väldigt praktiskt osv... sedan har den.. en metallic shine look också. Funktions mässigt kan man inte fråga mer.. och storleks mässigt tar den n95:an utan tvekan. Till frågan.. är det lite osexig att ha den här telefonen för nöje? hehe.. det jag menar är.. typ för privat bruk, en grabb/student på 21.. går den hem i omgivningen? Eller ska man hålla sig till dom vanliga telefonerna... som t.ex c902, har inte alls lika många funktioner osv... En konstig fråga... I know Postad 10 July 2008 - 09:04
Funkar väldigt bra att stila med Alla som sett min E71 blir impade, till och med Iphoneägare Lägger man in senaste coreplayer så funkar filmtittande bra med. Postad 10 July 2008 - 11:05
Jag rekommenderar den varmt, den är tvärtom överlägsen för privat bruk. Detta då operativsystemet i den gör modellen perfekt för nöjesbruk såsom spel och film. Nu går det även att köra N-Gage på den, läs mer på IPMart forum. Jag har precis installerat N-Gage på min E90 och det fungerar. När det gäller film finns det bra mediaspelare såsom den inbyggda, CorePlayer och SmartMovie m.fl. Du kan med fördel kolla My Symbian, All About Symbian, Symbian Freak och All About N-Gage för mer information om möjligheterna. Jag kan även rekommendera att du hackar luren då det öppna för trevliga modifieringar, såsom nämnda N-Gage (som enligt Nokia kräver en Nxx men inte nu längre). Postad 11 July 2008 - 00:09
fan va jag har problem att hacka mobil
vad kan jag tänkas ha gjort för fel? har x-plore igång, startar hellocarbide och "yessar" allting, går tillbaka in i x-plore men ser inget c:\sys\bin... är djupt tacksamma till all hjälp Postad 11 July 2008 - 06:47
Har du ställt in att visa dolda mappar etc i X-plore? Läser man instruktionerna noga så kan man inte göra fel.
Postad 11 July 2008 - 10:09 jag bytte till y-browser istället och där funkade det direkt... mycket konstigt hursomhelst riktigt tilltalande lur på alla sätt, har lite problem med menyerna då jag använt ericsson sen 2002 Postad 11 July 2008 - 10:40
Enligt release notes "Swedish language support: If you tried to run Mail for Exchange 2.5.0 or 2.5.3 on a phone using the Swedish language the application was crashing. This language error has been corrected in Mail for Exchange 2.5.5." Hoppas felet är fixat, ska testa Postad 11 July 2008 - 23:34
Blev igår uppringd av Nokia support både från en gång från Sverige samt en gång från Kanada (!) som uppgav samma sak. Nu löste det ju sig med 2.3 tillsvidare men tycker ändå supporten skött sig ganska bra. Postad 12 July 2008 - 10:23
Jag har också lite problem med x-plore/hellocarbide/rompatcher ...
Körde hellocarbide, fick upp c:\sys\bin, kopierade dit installserver.exe och startade om telefonen. Men nu kommer jag inte in i c:\sys\bin längre. Att köra rompatcher hjälper inte heller. Den hör typen av program vill man ju ska fungera klockrent annars vet man fan inte vad de trashat för något... Postad 14 July 2008 - 04:49
Funkar bra for mig Postad 14 July 2008 - 11:29
Man måste installera CapsON och CapsOFF för att enkelt kunna låsa upp systemmappen och låsa den igen efter hackandet. ROMPatcher är inte avsett att låsa upp mappen utan är till för att man ska kunna patcha systemet.
Installera således CapsON/OFF. Postad 14 July 2008 - 11:45
Är ju bara att välja "Disable caps" i Rompatcher? Behöver inte CapsON/OFF
Postad 14 July 2008 - 15:55
Hur får man bort enhetslåset som har dykt upp på min E71 nu av nån anledning, väljer jag Ingen i inställningarna står det bara att det inte går att låsa upp telefonen just nu.
Jävligt irriterande faktiskt att få upp frågan om koden var 60e minut. Postad 14 July 2008 - 16:03 Hmm man resetar telefonjäkeln med *#7370# och börjar om nu är det borta ialla fall, ska prova återställa min backup nu. Jag tror detta kom med MFE faktiskt, jag la in 2.55 Postad 14 July 2008 - 22:50
Jag läste någonstans att man kunde ställa in telefonen i "privat" läge.. ungefär som att växla profiler??
Hur funkar det med mail då... kan jag lägga in två mailkonton? Ett privat och ett jobb så att den byter till den privata mailen när jag sätter telefonen på privatläget? Postad 15 July 2008 - 09:02
Ja under Lägesinställningar kan du välja vilket konto på startskärmen som skall visas. Postad 15 July 2008 - 09:37
NisseGurra, skulle du kunna lägga in en beskrivning på hur du gjorde när du moddade N95ans headset? Har också ett headset till en n95:a som jag skulle vilja modifiera... Postad 16 July 2008 - 13:37
Någon som vet om det går att synca kalender, kontakter etc utan att installera Outlook?
Postad 17 July 2008 - 01:56
Jag har ett litet problem med min E71. När jag sätter i mitt 8gb minneskort som jag har fyllt med musik så försvinner möjligheten att ändra ringsingnal, sms-signal och så vidare. Tar jag ur kortet så finns alla originalljud att välja på men när jag sätter i kortet så får jag bara alternativen "Ladda ned ljud" och "Av". Jag kan ta ur minneskortet och ställa in den signal jag vill ha och sedan sätta in kortet igen, men det känns lite drygt.
Är det någon fler som har detta problem? Postad 18 July 2008 - 12:45
Så nu var den beställd i vit hoppas jag får den till den 1 aug
jag har haft alla comunicatorer från nokia utan den sista e 90 då den kom så sent att jag bytte till htc skönt at nokia är med på banan igen känns så iallafall ! ifåne får en macth iallafall sony e räknar jag inte ens in Love qwerty yepp allt annat sucks till tal-tangentbord kommer på riktigt ! Postad 18 July 2008 - 12:57
Nya pc suite 7 tar hela syncningen finns för mac nu med du svarar i telefonen på din dator eller svarar med sms grym detta är nokia the rulling master på men det är klart skall du ha avacerade funktioner så är det outlokk som gäller ! men jag har själv outlook men använder bara nokias egna sync nummera den som funderar på en ifåne har nog missat denna delen som gör allt väldigt enkelt men mitt råd är skaffa denna dongle 3 mb/s överföring och 150 meter hehe https://www.prisjakt...kt.php?p=173106 Postad 19 July 2008 - 18:13
Jag var bara tvungen att lägga in denna video test på en vit jag beställde den och hoppas få den den1 e den skall vara bokad iallafall
http://www.youtube.c...feature=related Postad 19 July 2008 - 23:37
Hej, nu har jag lyckats att göra så att inte Kartor fungerar i min e71:a, jag gjorde nån installation av nån sis-fil med kartor och efter det kan jag inte starta Kartor som syns när man går in i Meny - Gps (händer ingenting när man klickar på kartor-ikonen).
Jag har provat att följa dessa steg på Nokias hemsida angående att ladda in kartor: http://europe.nokia.com/A4984199 men efter steg 2 som verkar fungera, (det körs en installation på telefonen) så hittar jag inte var man ska köra igång Nokia maps på telefonen som det står i steg 3. Vad göra? Postad 20 July 2008 - 09:28
Någon som vet vars i stockholm man kan testa denna telefon? Vilka affärer har fått in den?
Postad 20 July 2008 - 11:16
http://www.mediamarkt.se/
Dom hade ett riktigt ex i Göteborg så troligen har stockholm det med jag lovar det är värt det den e så snabb grym o knapparna är lättare än man tror ha det J Postad 20 July 2008 - 11:24
Denna videon ger en rätt bra bild av telefonen nokia E71 på engelska iofs men en skön britt typ som går in på ett lagom djup i alla funktioner..
http://www.youtube.c...xH0DBbE-c8&NR=1 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |