Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Digiswe.com - erfarenheter av denna butik?

186 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2009 - 20:54

Arne Öhrström Sweden
  • Arne Öhrström Sweden
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Fy fan Handla INTE av dom Jag har gjort det två ggr och det har blivit skit katastrof bägge gångerna Sök vidare Sorry men dom är ett riktigt dåliga Både med leverans och service Skiter helt i sina kunder

Arne

Postad 22 June 2009 - 20:57

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Flera bekanta har råkat ut för denna skitbutiken...handla på egen risk. Skulle inte bli förvånad om det slutar i större katastrof här.

Postad 22 June 2009 - 20:58

Arne Öhrström Sweden
  • Arne Öhrström Sweden
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Digiswe.com är det sämsta stället du kan handla hos AKTA DIG

Arne

Postad 25 June 2009 - 15:31

ms81
  • ms81
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan,

Även jag kan bara avråda från att handla av denna butiken!

Beställde en produkt av dem den 17 juni, till ett bra pris! Den 22 juni får jag fakturan! Det gick ju snabbt!
Dock får jag inte min beställning.

Efter tre påstötningar får jag idag den 25 juni svaret att min vara är slut, och inte kommer finnas mer. Den är också idag bortplockad från deras hemsida. Jag svarar givetvis att jag avbeställer produkten, men får inget svar.

Kvar sitter jag med en faktura, och eftersom de inte behagar svara på varken mail eller telefon så får jag själv ta kontakt med Svea Ekonomi och lägga massa tid och energi på att se till att fakturan verkligen annuleras.
Undrar hur Svea Ekonomi kan med att arbeta med ett, i mina ögon, oseriöst företag!

Postad 01 July 2009 - 16:52

SWEtys
  • SWEtys
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har exakt det samma problem.
Beställde en dammsugare den 15. Juni, betalade direkt via payson och väntar fortfarande på. :)
Jag mailade förra veckan och försökte att ringa flera gånger. Men svar har jag inte fått.

Den här butiken kan man inte rekommendera.

Redigerat av SWEtys, 01 July 2009 - 17:03.

Postad 09 July 2009 - 16:56

Unregistered6f24b7f0
  • Unregistered6f24b7f0
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Svea Ekonomi har tydligen avbrutit samarbetet med detta företag och det är inte så konstigt då dom får flytta fram förfallodatum minst en gång för dom flesta kunderna vågar jag påstå.

Själv beställde jag en kamera den 14/6 och det dröjde sen till den 3/7 när jag fick epost om att ordern annulerats pga att dom inte kan leverera varan. Den 6/6 samma dag som jag kollar min mail efter några dagar pga sjukdom så ser jag ett varan skickats? Senare på dagen ringer det på dörren och en kille från UPS lämnar över kameran som Digiswe inte kunde leverera ;)

Kameran ser ut att ha varit använd men eftersom den verkar funka ok så kommer jag behålla den eftersom jag själv är en sån som kan skicka tillbaks varor man inte är nöjd med så tar jag då också i konsekvensens namn emot varor som har varit ut till kund om dom fungerar och ser ut som dom ska!

Nä Digiswe har 0 i kommunikation då man inte ens får ett automatgenerat svar som tackar för ens epost utan när jag efter att ha mailat dom i 3 dgr med 24 timmar mellanrum bara fick en annulering av ordern och jag var trevlig i min epost till dom för det hjälper inte ens sak att vara oförskämd i konversation!

Så kommunikationen är något Digiswe måste förbättra om dom ska överleva på marknaden!

Postad 10 July 2009 - 17:03

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

<snip>
Kameran ser ut att ha varit använd men eftersom den verkar funka ok så kommer jag behålla den eftersom jag själv är en sån som kan skicka tillbaks varor man inte är nöjd med så tar jag då också i konsekvensens namn emot varor som har varit ut till kund om dom fungerar och ser ut som dom ska!
<snip>

Bra gjort att leva som man lär! =)

Postad 15 July 2009 - 19:06

enoch85
  • enoch85
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej alla skeptiker! :D

Beställde en LG LH4000 plus en HDMI kabel därifrån kl 19.01 i tisdags (13/7)
Kände till kritiken som funnits/finns mot Digiswe men valde att beställa därifrån ändå, då en kompis till mej beställde en liknande TV för ett år sedan och det funkade utan krångel.

Nu när jag har haft lite tid över så har jag googlat och forskat djupare. Jag stöter på denna länk http://nordic.lge.co...NU_5587_1.jhtml som gör mig en aning orolig.

Olika system då den kommer från Frankrike? Och det står längst ner att dom inte ska sälja LG:s produkter längre, ändå har jag lyckats beställa en? (!)
Begagnat värdet på en TV i Sverige, men som inte funkar som den ska i Sverige lär ju vara dåligt. :blink:

Någon som vet hur det ligger till numera? Då menar jag om LG:s apparater fortfarande importeras från Frankrike och om de då är olika MPG4 boxar.
Snälla säg att det är så att den TV jag beställt är utav Svensk standard!

//

Datum: 13-07-2009 19:01:04
Beställnings ID: #16130
Order status: Bearbetas
Betalnings metoder:
Payson

Postad 16 July 2009 - 14:47

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Svarar inte Digiswe på vad de säljer?

Vore jag dig skulle jag avbeställa TV:n och betala de där hundralapparna extra för att köpa
i en svensk butik där du får en garanti som fungerar i Sverige.

Postad 17 July 2009 - 00:44

Unregistered887d791d
  • Unregistered887d791d
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Hej alla skeptiker! :lol:

Beställde en LG LH4000 plus en HDMI kabel därifrån kl 19.01 i tisdags (13/7)
Kände till kritiken som funnits/finns mot Digiswe men valde att beställa därifrån ändå, då en kompis till mej beställde en liknande TV för ett år sedan och det funkade utan krångel.

Nu när jag har haft lite tid över så har jag googlat och forskat djupare. Jag stöter på denna länk http://nordic.lge.co...NU_5587_1.jhtml som gör mig en aning orolig.

Olika system då den kommer från Frankrike? Och det står längst ner att dom inte ska sälja LG:s produkter längre, ändå har jag lyckats beställa en? (!)
Begagnat värdet på en TV i Sverige, men som inte funkar som den ska i Sverige lär ju vara dåligt. :)

Någon som vet hur det ligger till numera? Då menar jag om LG:s apparater fortfarande importeras från Frankrike och om de då är olika MPG4 boxar.
Snälla säg att det är så att den TV jag beställt är utav Svensk standard!

//

Datum: 13-07-2009 19:01:04
Beställnings ID: #16130
Order status: Bearbetas
Betalnings metoder:
Payson

Bli inte förvånad om den kommer från Frankrike, min LG mobiltelefon var fransk-importerad.
Den fick Digiswe behålla.

Postad 19 July 2009 - 11:59

mrjim_00
  • mrjim_00
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla forumläsare!!!

Tänkte kort berätta om min erfarenhet av Digiswe

Beställde en vara från Digiswe 27/6. Det stog att varan fanns i lager och leverandtid var 4-7 arbetsdagar.
Efter 10 arbetsdagar och status på min beställning inte ändrat sig så mailade jag Digiswe och undrade var min beställning tagit vägen.

Fick faktiskt svar ganska snabbt där det stog att min beställning fastnat i förberedelsen och de skulle se om de kunde skynda på min beställning och ett kollinr skulle skickas till mig via mail.

Har idag yttligare 5 arbetsdagar senare inte fått något kollinr och min beställning står fortfarande kvar på bearbetas. Man undrar ju hur de skyndat på min beställning???
Har skickat ett mail till dem idag igen med en förfrågan om vad som händer och skriver att jag vill ha varan hos mig senast denna vecka. Undrar vad jag får för förklaring denna gång?????

Jag jobbar själv i en elektronikaffär och kan bara konstatera att om jag behandlat mina kunder så här så hade våran butik inte haft många kunder kvar och jag hade fått börja se mig om efter ett nytt jobb.

Kan i dagsläget inte ge Digiswe något betyg eller rekommendera någon att handla där då jag betalat för varan genom payson och inte ens fått ett kollinr från dem på 15 arbetsdagar.

Postad 20 July 2009 - 17:42

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Man kan ju tycka att digiswe borde ha nåt intresse av att bemöta den här massiva kritiken.....
Jag har inte handlat där men efter att ha läst det här så kommer jag heller aldrig att göra det!

Postad 25 July 2009 - 07:37

fetloser
  • fetloser
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag köpte en kamera av dem för ett tag sen, när jag väl fått den ångrade jag mig. Pratade med dem, skickade tillbaka den och fick faktiskt mer eller mindre direkt tillbaka pengarna också.

Så även om deras leveranstider inte är så lysande verkar du ju iaf försöka vara ärliga.

Postad 27 July 2009 - 16:04

viggecooling
  • viggecooling
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hrm... Vågar man beställa en Archos 5 därifrån ;)

Postad 27 July 2009 - 19:49

viggecooling
  • viggecooling
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Eller ska man köpa en på teknikhallen?
Men då får det bli en 120 giggare eftersom den är 50 spänn billigare än 60 giggabytaren ;)

Skumt

Postad 28 July 2009 - 21:32

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Haaaallåå digiswe??!
Det finns i denna tråd, där ni tidigare skrivit några ggr, en hel del missnöjda kunder!
Är ni inte intresserade av att besvara detta?

Postad 12 August 2009 - 19:18

rotcerid
  • rotcerid
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
VARNING VARNING!! Riktigt dåliga erfarenheter!! Beställde och BETALADE en kamera den 26/8. Leveranstiden skulle vara 8 dagar. Efter 16 dagar ringde vi. Ungefär 20 samtal. Som alla bemöttes med telefonsvarare. Sen mejlade vi. Ca fem mejl. Efter några dagar svarar de "jag ska se om jag kan påskynda processen". Nu har det gått ännu några dagar och idag hävde vi köpet. Ett företag som inte svarar i telefonen, som inte levererar sina varor, som inte svarar sina kunder är inte seriösa och förtjänar inte fler besvikna kunder. Vi kan verkligen inte rekommendera att man handlar hos Digiswe. En anmälan hos Allmänna reklamationsnämnden är gjord och får vi inte tillbaka våra pengar bums är det dags för en polisanmälan.

Redigerat av rotcerid, 12 August 2009 - 19:25.

Postad 13 August 2009 - 15:36

racz
  • racz
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
tja! sitter med exakt samma problem! hur gick du till väga med att häva köpet när man inte får tag på dom via telefon? // Martin

Postad 16 August 2009 - 17:36

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
tveksamt, man ser inte så mycket postivit... det som är positivt är väl antagligen dem själva som har skrivit, tror inte jag köper därifrån fast det är nästan 1000kr billigare.

Postad 18 August 2009 - 00:30

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
Om man ska köpa från denna butik, vad bör man tänka på innan?
- Sugen på tven, men vet inte om jag vågar ta risken.. finns det något sätt att få tag i den? - om man blir lurad - inte får varan - så får dem inga pengar eller något liknande...

finns det? :s

Postad 18 August 2009 - 10:06

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Förstår inte varför man betalar i förväg när man kan ta faktura om man är orolig eller har sett att företaget fått lite negativ kritik?

Hursomhelst så köpte jag ett hemmabiosystem av dom i helgen (eller om det var i fredags). Men sedan blev jag lite tveksam efter att jag läst diverse kommenterar här, tänkte att man säkert får vänta kanske 2 veckor. Så jag avbeställde igår kväll men fick ett mail idag att de skickade iväg det igår. Så för min del så är erfarenheten positiv hittils, uppdaterar i annat fall..

Postad 21 August 2009 - 08:14

Safetyhakan
  • Safetyhakan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har haft planer på en ny Tv och hittade den hos Digiswe till ett BRA pris, beställde (dumt nog) direkt men kom på att jag hade några frågor också. Jag har nu försökt komma i kontakt med dom under 3 dagar, telefonen har bara telesvar på och inte heller svarar dom på mina mai - detta känns inte seriöst så jag avbokade min beställning och köper från "konkurenten" som man kan komma i kontakt med.

AVRÅDER BESTÄMMT FRÅN ATT HA MED DETTA FÖRETAG ATT GÖRA

Postad 21 August 2009 - 09:57

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Fick min beställning igår, gick väldigt snabbt och smidigt faktiskt.

Försökte först beställa samma hemmabiopaket från PC City men deras kredikontroll fungerade inte på sidan så jag kom aldrig vidare, mailade dom ang detta, men har fortarande (över en vecka) inte fått svar. Så, tummen ner för PC City, tummen upp för Digiswe B)

Postad 28 August 2009 - 18:01

cigge86
  • cigge86
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
www.digiswe.se är universums sämsta företag
...varning akta er för dem....ni som fått era grejer har haft tur eller så är det jag som har ständig otur....beställde en bilstereo av dem den 04 07 09 har väntat nu i snart 2 hela månader..

deras svar är att beställningen måste ha fastnat i försändelsen någon stans och dom ska försöka påskynda på prossesen...
det var första veckan det, och så skulle de skicka kolli nr automatiskt...jag har fortfarande inte fått något kolli id och min order står fortfarande på bearbetning......
kast fullständigt värdelöst företag....bra priser kanske onormalt bra priser... stereon var hela 1400kr billigare än nästa företag på listan......
efter ca 10 mail kanske, så har dom slutat upp att svara mig...efter mitt sista erbjudande,,de var att jag kunde tänka mig att byta varan mot 3 exempel dessa var lite dyrare men med tanke på omständigheterna och väntetiden så kan men väll kräva lite kompensation, ligger ju trots allt ute med 1500 spänn hos dem....
de har inte svarat sedan jag la detta erbjudande........återkommer med svar så fort de svarar mig........

Postad 03 September 2009 - 15:09

cigge86
  • cigge86
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
fick tag på dem idag och då har jag skickat ca 5 mail men inget svar,,,,ringde idag ca 40 ggr så var det något pucko som svara ...fick då info om att dom har spårat detta jätte många ggr....bulllllll. sa till puckot att jag har väntat 2månader och en massa mail har skickats "OJDÅ" sarar dom.......de sa vill du dra tillbaka orden,,,,ja det vill ja...ja ja men då löser vi det med en gång,,,då blev det fart på dem när jag sa JA....
Har inget bra att tilläga om detta var det nu är, företag är kanske synd att säga .....
ingen kompessation blev man erbjuden heller trots att jag har legat ute med 1500 spänn hos dem under 2månader...
får jag inte pengarna inom kort kan kan "Sibeliusgången " känna sig otryggt.......

Idioter är dom kan inte driva företag för 5inget....

SÅ VARNING VARNING VARNING!!!!!!!!

Postad 04 September 2009 - 20:11

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0
Att ligga ute med 1500 i två månader med dagens ränteläge borde inte ge dig många kronor...

Att handla hos Digiswe är ett lotteri.

Postad 08 September 2009 - 21:23

per_s
  • per_s
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

undrar om någon hört talas om Digiswe.se? Verkar vara ett billigt webföretag. Är intresserad av att beställa en Squeezbox Duet från dem till ett väldigt attraktivt pris, kanske för attraktivt...??!!!

Postad 08 September 2009 - 21:32

per_s
  • per_s
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Måste varna för DIGISWE. Jag beställde en GPS i början på Juli. Närdet inte hade hänt nåt efter 2 veckor så krävde jag pengar tillbaka. Detta skulle skickas inom 7 dagar. Nu efter otaliga mail och ännu fler försök att komma i kontakt med kundtjänst inser jag att det aldrig kommer att bli nån återbetalning av de inbetalade 4800:-.
Jag uppmanar alla att kontakta Stockholmspolisen som nu tagit sej an ärendet.

Sorgligt att det finns så här oseriösa företag.

Postad 08 September 2009 - 21:44

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0
När ska folk lära sig?

- Priserna brukar ligga en tusenlapp billigare, ibland mer. - läser man omdömerna så ser man att det är en skit sida, endå så beställer folk därifrån. förstår inte.

Postad 09 September 2009 - 20:33

swedan
  • swedan
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Måste varna för DIGISWE. Jag beställde en GPS i början på Juli. Närdet inte hade hänt nåt efter 2 veckor så krävde jag pengar tillbaka. Detta skulle skickas inom 7 dagar. Nu efter otaliga mail och ännu fler försök att komma i kontakt med kundtjänst inser jag att det aldrig kommer att bli nån återbetalning av de inbetalade 4800:-.
Jag uppmanar alla att kontakta Stockholmspolisen som nu tagit sej an ärendet.

Sorgligt att det finns så här oseriösa företag.

Har polisen börjat rota i detta? Jag har en mediaspelare som jag skickade till dem för reparation, den skickades vidare till frankrike och har kommit tillbaka till Sverige redan den 21 juli (fotovista, sa tillverkaren).

Men jag får ingen kontakt med dem, trots hot om polisanmälan. Har försökt i ett par veckor nu. Hur går man tillväga med en polisanmälan i sådant fall? Och hänger dom i ihop med Pixmania?

Postad 15 September 2009 - 15:00

Safetyhakan
  • Safetyhakan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har haft planer på en ny Tv och hittade den hos Digiswe till ett BRA pris, beställde (dumt nog) direkt men kom på att jag hade några frågor också. Jag har nu försökt komma i kontakt med dom under 3 dagar, telefonen har bara telesvar på och inte heller svarar dom på mina mai - detta känns inte seriöst så jag avbokade min beställning och köper från "konkurenten" som man kan komma i kontakt med.

AVRÅDER BESTÄMMT FRÅN ATT HA MED DETTA FÖRETAG ATT GÖRA

Nu har det gått en tid och jag har fått räkningen på min avbeställda TV OCH en påminnelse på den första, självklart utan att ha tagit emot någon vara. Efter MINST 50 samtal utan svar och ett antal mail (ca 10) med 1 (ett) svar så blir det nu polisanmälan.

AVRÅDER ÄN MER BESTÄMT ATT INTE HANDLA MED DETTA HELT HYSTERISKT OSERIÖSA FÖRETAG

Postad 18 September 2009 - 09:31

Unregistered52397f31
  • Unregistered52397f31
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tack för alla avråd men jag testa ändå att köpa in import Samsung LE46B650.
Så pass mycket billigare så ansåg jag det var värt att testa beställa från digiswe.
Återkommer hur det går.

Postad 18 September 2009 - 15:23

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

Så pass mycket billigare så ansåg jag det var värt att testa beställa från digiswe.
Återkommer hur det går.

Jag skulle aldrig beställa en TV från dom. Jag köpte en blu ray spelare mot faktura då de var väldigt mycket billigare än alla andra (nästan halva priset). Skulle den gå sönder så kommer jag dock garanterat inte få någon service av Digiswe, utan bli tvungen att kontakta tillverkaren direkt. Är det då en gråimport så kommer det bli mycket tjafs.. Har försökt nå Digiswe via mail två gånger, en gång innan beställningen och en gång efter och inte fått något svar nån av gångerna. Så att köpa någon billig produkt som tex. en blu ray spelare mot faktura var OK för min del, men som sagt, jag skulle aldrig köpa något dyrare ifrån dom.

Men ett stort lycka till med TVn, vi håller tummarna :)

Postad 21 September 2009 - 12:48

cw briggs
  • cw briggs
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ni som hävt Era köp, hur lång tog det från att Ni fick ett mail att de ska betala tillbaka till att Ni hade Era pengar?

Postad 23 September 2009 - 12:17

Ringback
  • Ringback
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag fattar inte hur folk kan vara så dumma att dom betalar i förskott efter att veta hur det ligger till. Jag hittade en bilstereo till 30% billigare pris på digiswe.. Jag läste på om företaget och beställde därefter mot faktura. Dom skriver inget om någon sista betalningsdag på kvittot vilket innebär att jag har rätt att vänta med betalning tills jag erhållit varan oavsett vad som kommer stå på fakturan.

Jag har ingen brådska att få stereon och pengarna får dom när jag fått varan.. Enkelt..

Postad 23 September 2009 - 15:55

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

Jag fattar inte hur folk kan vara så dumma att dom betalar i förskott efter att veta hur det ligger till. Jag hittade en bilstereo till 30% billigare pris på digiswe.. Jag läste på om företaget och beställde därefter mot faktura. Dom skriver inget om någon sista betalningsdag på kvittot vilket innebär att jag har rätt att vänta med betalning tills jag erhållit varan oavsett vad som kommer stå på fakturan.

Jag har ingen brådska att få stereon och pengarna får dom när jag fått varan.. Enkelt..

2 år senare... ^^

Postad 24 September 2009 - 09:48

Unregistered52397f31
  • Unregistered52397f31
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nu har man fått fakturan men inga tecken på att TVn är på väg.
Ringback: har du bestridit din faktura eller väntar du bara? De anlitar ju externt fakturabolag så man kanske måste skicka in en bestridna så man inte åker på massa påminnelser.

Postad 24 September 2009 - 13:55

Maskros_gul
  • Maskros_gul
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla missnöjda medmänniskor!

Jag tänkte dela med mig av mina erfarenheter av Digiswe - blufföretaget?

Jag köpte ny dator i delar av dem i februari, 2 veckors lev. tid men annars ok, i juni gick ramminnena åt fanders.
Efter några timmar med Memtest86 så kunde jag konstatera att felet verkligen satt i minnena och begärde då retursedlar av digiswe per mail. dessa skickade de, så småningom per post (väldigt märkligt imo då jag specifikt bad dem skicka per mail så att jag kunde skicka minnena innan jag åkte på 3 veckors semester). väl hemma igen så skickade jag minnena på retur, till nåt ställe i frankrike..?
sen hörde jag inte ett pip från dem på 3 veckor vilket var lite konstigt tyckte jag och mailade dem... ungefär 3 ggr i veckan i 2 veckor. sen svara de att

Hei
We will look at it and get back to you.
Best Regards/Med Venlig Hilsen

På tiden tyckte jag men lät mig nöjas i några veckor innan jag började maila igen och vill få reda på vad som händer egentligen. detta kommer då:

Hej Anders,
Beklagar sent svar.
Har begärt en uppdatering hos leverantör, bör vara klart nu!
Vänligen
Digiswe kundservice |08 - 559 22 076 | www.digiswe.se

efter ytterligare ett par veckor och några mail från mig kommer detta:

Hej Anders,
Deadline för denna reparation var 11/09, har begärt ett spårningsnummer för ditt paket.
Vänligen
Digiswe kundservice |08 - 559 22 076 | www.digiswe.se

Ser ni mönstret att de egentligen inte säger någonting?

Nu började jag lacka och kollade upp på ARN och KO's hemsidor vad som kunde göras och skrev därefter ytterligare ett mail efter alla deras regler där jag begär utförligt svar senast den 19/9 och framhåller mina krav (nya minnen alt. pengarna tillbaka) då ärendet nu är att betrakta som en tvist i mina ögon då de inte gör något för att tillmötes gå mig.
Detta har de ännu inte svarat på.
Nu har jag väntat i 10 veckor sen efter min semester när jag returnerade minnena. Då jag tidigare returnerat datorkomponenter (ca 5 ggr) så har det tagit som mest 2 veckor. Hoppas de skäms åtminstone.

Efter kontakter med KO så kan jag konstatera att de så kallade "konsumentköplagarna" bara är riktlinjer och att det är helt upp till företagen att välja om de vill följa dem eller inte. (vafan betalar man skatt för?)

Min rekommendation till alla som lockas av låga priser, stödj er lokala datorbutik istället eller handla på komplett, datorbutiken eller dustin. Några 100 extra är det helt klart värt för att slippa vara förbannad i 2 månader och dessutom förmodligen bli blåst i slutändan iaf.

Jag kanske ändrar mig om mina minnen dyker upp tillsammans med jycklare, trumpetare och vimplar men tills dess: handla inte av blufföretaget Digiswe!

Postad 25 September 2009 - 00:02

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Beställde en canon D500 idag.. får väl se vad som händer! :angry: gick bra förra gången jag beställde därifrån... inget större problem egentligen iom att man ju betalar med faktura och inte ligger ute med några pengar ändå. Men visst, trist om man måste avbeställa efter någon vecka för att dom inte skickar, då hade man kanske haft den redan om man beställt från nån annan.

Är nog svårt att få allt helt enkelt.. Man får antingen bra pris och, i sämsta fall, lite opålitlig service, eller så får man betala nån tusing mer och får mer pålitlig service. Dustin är ju bra om man nu föredrar deras priser / service.

Postad 25 September 2009 - 09:45

Unregistered52397f31
  • Unregistered52397f31
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har fått trackingnummer från posten och det har bara gått drygt en vecka.
Stort plus att de använder Posten också, de ända speditören som fattat att man levererar på kvällstid till privatpersoner.

Postad 28 September 2009 - 10:06

Unregistered52397f31
  • Unregistered52397f31
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har fått trackingnummer från posten och det har bara gått drygt en vecka.
Stort plus att de använder Posten också, de ända speditören som fattat att man levererar på kvällstid till privatpersoner.

Glöm det där med bra att de använder posten, de skickar det som företagspaket vilket inte posten kör ut till privatpersoner. Så nu får jag åka och hämta det på posten inne i stan.

Postad 30 September 2009 - 06:39

Unregistered52397f31
  • Unregistered52397f31
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Återkommer hur det går.

Med facit i hand gick det förhållandevis bra. Leverans efter 13 dagar, 3 dagar innan fakturan ska betalas. Eller leverans är fel att säga. Jag fick åka och hämta TVn på postens företagscenter eftersom de hade skickat den som företagspaket. Tur att jag har kombi.

Paketet skickades från Paris.

Digiswe svarar visst på mail efter ca 2 dagar, men det kanske bara är när de har relativt positiva svar att ge.

TVn då, det funkar utmärkt, hoppas att den fortsätter att göra det också.
Så vill man spara 4000 så tycker jag man kan köpa en 650 av Digiswe i stället för en 655 av någon annan.

Postad 04 October 2009 - 20:21

BSArre
  • BSArre
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Digiswe är de enda som har blåst mig under alla år jag har handlat grejer på internet. Jag har t.o.m. förskottsbetalat grejer jag köpt från USA utan problem, men att det skulle bli ett svenskt företag som gav mig min första blåsning hade jag inte räknat med.

Behöver jag säga mer om detta företag.....

Postad 04 October 2009 - 20:22

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
Lite mer info tack.

Postad 04 October 2009 - 20:28

BSArre
  • BSArre
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det gäller visserligen bara 280:- men ändå. Gjorde en beställning för över 2 månader sedan på en artikel som enligt uppgift skulle finnas på hyllan (och betalade i förskott). Ingen leverans kom.... Skickade ett mail för en 2-3 veckor sedan till deras support och undrade vad som händer. De svarade att de skulle fixa till detta problem vilket inte har hänt....

Postad 04 October 2009 - 20:30

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Digiswe har ju inte världens bästa bedömning om man läser det här på prisjakt, så om man beställer därifrån får man ju ta den risken... Och om man betalar i förskott så får man skylla sig själv... Jag väljer alltid faktura när jag beställer från nätet...

Redigerat av dj_komodo, 04 October 2009 - 20:31.

Postad 04 October 2009 - 20:36

BSArre
  • BSArre
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Skyller mig själv gör jag, men som jag skrev först så känns det märkligt att det skulle vara just ett svenskt företag som blåste mig. Jag har ändå betalat allt jag handlat på nätet i förskott i åratal utan en enda incident. Amerikaner är ju inte direkt kända för att vara ärliga men vi svenskar är tydligen inget bättre.

Postad 05 October 2009 - 13:22

vurt
  • vurt
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Blev ingen kamera från denna butik (antog från början att chansen var 50/50).. Avbeställde i fredags. Fick ett mail idag där dom ursäktar sig med att något blivit fel och att dom skickar(?!) Jaha? Rätt oseriöst när man skriver att man avbeställer, tror dom jag är intresserad av två kameror? Tänker då inte betala någon returfrakt ifall dom väljer att skicka.

Beställde istället från SuperMix på fredagskvällen, kameran skickades på söndagen.. några hundralappar dyrare men mycket snabbare istället.

Redigerat av vurt, 05 October 2009 - 13:23.

Postad 07 October 2009 - 11:32

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Ok beställde nu en Samsung LE46B650. Räknar med att det tar 14dagar eller nått innan får den.
Återkommer vid leverans samt om allt gick bra eller ej.

Postad 08 October 2009 - 12:47

Ante_Man
  • Ante_Man
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Här kommer min digiswe historia.

För en månad sedan bestämde jag mig trots alla varningar och goda råd att endå beställa från Digiswe. Jag betalde genom Payson. Tänkte att i och med att jag betalar genom ett annat företag borde jag vara säkrare. Har goda erfarenheter av Paypal där detta funkat perfekt och jag har fått tillbaka pengar då något strulat.

Varorna fanns i lager och skulle vara mig tillhanda senast efter 7 arbetsdagar. Efter 5 arbetsdagar skickade jag ett mail och frågade hur det gick med min beställning. På den 8 arbetsdagen fick jag ett svar:
---
Our Swedish customer service is very busy at the moment, so I´m trying to help out.

I´m sorry you still don´t have your products. We unfortunately had problems with Payson, meaning your payment did not show up in our system directly. That caused some delay. Now are trying to catch up with all the orders paid via Payson, but that unfortunately takes some time. We are doing our best to get your order delivered as soon as possible.

I apologize for the delay and any inconveniences caused and hope for your understanding.
---

På den 10 arbetsdagen ringde jag en hel dag innan jag fick tag i dom (100 samtal?) Då sa dom att det var strul med deras Payson betalningar. Hon såg att jag betalt men deras lager kunde inte se det?!?! Andra kunder hade avbeställt och sedan lagt en ny beställning mot faktura istället så detta gjorde även jag. Hon skulle skynda på beställningen och återbetalningen så mycket hon kunde.

Fick ett mail från Digiswe direkt att min beställning var avbokad och att jag skulle få ett mail från Payson om hur jag gick till väga för att få mina pengar tillbaka.

Idag, den 20:e arbetsdagen och efter flera samtal med både Payson (som inte har hört något från digiswe än) och digiswe, har jag fortfarande inte fått tillbaka några penger eller heller något leveransbesked av mina varor. Kvinnan jag pratade med på Payson var riktigt trött och irriterad på Digiswe och sa att dom funderade på att bryta sammarbetet med dom. Hon hade en lista på personer som har hört av sig till Payson och väntade på pengar som dom skulle skicka över till Digiswe.

Jag misstänker att min 5 lax aldrig kommer koma tillbaka och att jag aldrig kommer få min grejer från Digiswe.

Någon som har några bra tips? Jag funderar på en polisanmälan för bedrägeri snart... Kan jag ha någon framgång där?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.