Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har min PS3a verkar ha pajjat?!!!

234 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 July 2008 - 12:54

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Nu börjar verkligen abstinensen krypa på....
Vill spela!!!

Dessvärre inget nytt ang. min PS3a.....baar att ha is i magen.

Postad 23 July 2008 - 14:24

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
vafan har du inte fått den än ?? skandal!!!!

Postad 23 July 2008 - 15:35

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Mer än 30 dagar kan anses som oskäligt lång väntetid, vilket jag åberopade när jag fick min nya 60GB. Helt ny(fick en bundle), lät mindre och klarade GTA4 dygnet runt i en vecka utan att gnälla det minsta...

Jag hade en releasemaskin, så att få en extra sixaxis plus två spel var trevliga plåster på såren. Använder kortläsaren mycket jag med, kan inte tänka mig att vara utan den...
:)

Postad 24 July 2008 - 11:13

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Jag tycker jag har märkt att så fort jag hostar så får hela mitt lag (med svenskar) dålig ping.
Jag har själv en 100/10 lina så det borde inte vara problemet...
Det kanske bara har varit tillfälligheter?! Vi får hoppas det.

Köp hostmedicin och sluta smitta av dig på dina stackars lagkamrater! ;) :) ;)

Postad 30 July 2008 - 10:09

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Efter några dagars radiotystnad är jag aktiv igen :unsure:
Jag fick svar från Discshop i morse att PS3an kommer "i slutet av denna vecka alternativt i början på nästa vecka"...:D

Det låter ju lovande! Hoppas att det blir så med.

Postad 30 July 2008 - 11:49

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Du får försöka se det från den ljusa sidan, att detta inträffade under sommaren :unsure:

Postad 30 July 2008 - 11:53

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Gott o höra att den till slut är på G. Sen blir det väl full spinn på cod4 skivan antar jag? :unsure:

Postad 04 August 2008 - 10:57

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Gott o höra att den till slut är på G. Sen blir det väl full spinn på cod4 skivan antar jag? :)

Hehe...det kan du ge dig på Rickard :-)
Är så sugen så det finns inte. Är dock rädd för att jag har tappat den goda formen jag hade när den pajjade...jag var het där ett tag :)

Postad 04 August 2008 - 10:59

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Ääh, tro mig, du kommer ändå inte ha varken tid eller ork till att lira i fortsättningen. :)

Postad 04 August 2008 - 11:02

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Du får försöka se det från den ljusa sidan, att detta inträffade under sommaren :)

Nja, samtidigt har jag haft mycket tid att spela...:-(

Ääh, tro mig, du kommer ändå inte ha varken tid eller ork till att lira i fortsättningen. :)

I natt var en katastrofnatt kan jag meddela...gick just uppp...GÄSP!!!
Lillan är lös i magen och har tjutit halva natten....ZzzZzz

Så det ligger mycket i det du säger :D

Då den inte kom i slutet på förra veckan så hoppas jag verkligen att den kommer i dag eller i morgon!
Kanske ska ringa till Nordisk film och höra....

Postad 04 August 2008 - 12:52

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
SURT X2!

Jag pratade just med Nordiskfilm och för det första kommer INTE min PS3a att komma de närmaste veckorna, eftersom den är slut på lager...! Så "i slutet på nästa vecka eller i början av nästa"

För det andra berättade hon att OM de får ut spelet som sitter i konsolen när den har skickats till huvudkontoret i Danmark så skickar de tillbaka spelet annars skickas konsolen vidare till England och då kommer spelet tillbaka när de har lyckats få ut det vilket innebär att även om jag kommer att få en ny konsol kommer jag inte att kunna lira COD eftersom jag antagligen kommer att få vänta ytterligare på att spelet skall dyka upp.....(problemet var ju att PS3an startade upp och dog direkt...tryckte jag på eject så han den dö innan skivan matades ut...)

Funderar om det går att köpa en EU version av COD4 begagnat någonstans? (Så har jag både US och EU versioen...så får jag se om det påverkar pingen....)

Några tips???

Postad 04 August 2008 - 13:19

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Numero du har Ebay.com. Där kan du specifiera dig på geografiskt område m.m Kan inte kosta mer än 250kr dessa dagar (inklusive frakt).

Postad 04 August 2008 - 13:32

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0

I natt var en katastrofnatt kan jag meddela...gick just uppp...GÄSP!!!
Lillan är lös i magen och har tjutit halva natten....ZzzZzz

Så det ligger mycket i det du säger :)

Småbarn antar jag :D Har en tös på snart 4 år och en liten knodd till är på väg i november... Fasiken full pott på vuxenpoäng snart :) Fast ungar är härliga hur jobbiga dom än kan vara ibland....

Postad 04 August 2008 - 22:05

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Numero du har Ebay.com. Där kan du specifiera dig på geografiskt område m.m Kan inte kosta mer än 250kr dessa dagar (inklusive frakt).

Köpa spelet på e-bay menar du? Ja det är ju ett alternativ....

Småbarn antar jag ;) Har en tös på snart 4 år och en liten knodd till är på väg i november... Fasiken full pott på vuxenpoäng snart :( Fast ungar är härliga hur jobbiga dom än kan vara ibland....

Ja det är grymt att vara pappa.
Grtattis till en till i Nov, lycka till.

Vår Ida var ju förtidigt född så det har varit en lång väntan....läs mer på Idas blogg om du vill:
http://alskadeida.blogspot.com/

Postad 06 August 2008 - 11:29

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Hur lång tid tycker ni är acceptabel att vänta på att få PS3an?
Vad säger konsumentköplagen t. ex?
Går det att begära kompensation för att det tar så lång tid??

Det har ju gått en månad nu och den kommer inte att komma inom de närmaste två veckorna....
Vad säger ni??

Postad 07 August 2008 - 12:12

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Någon kommentar??

Postad 07 August 2008 - 12:17

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Allvarligt... hade detta hänt mig, hade jag köpt en ny... jag orkar inte krångla för mycket... sen att man har fullt upp med ungar och grejer på dagtid, då orkar/hinner man ju inte ringa runt som en dåre... :P
Fast hade det varit en daor för 15-20.000, då hade man ju försökt ligga på som en igel! ;)

Redigerat av Garrett, 07 August 2008 - 12:19.

Postad 07 August 2008 - 12:48

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Det har ju gått en månad nu och den kommer inte att komma inom de närmaste två veckorna....
Vad säger ni??'

vad jag vet så säger konsumentköplagen att 10 arbetsdagar är acceptabel tid men är inte helt 100 på det

Postad 07 August 2008 - 12:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Vad säger ni??

Tyvärr men man får räkna med 4-6 veckor. Det är minst 4 veckors behandlingstid på en service. Dvs, den ligger i minst 4 veckor innan den ens tittas på. Så idag servas maskiner som kom in runt denna tid för en månad sedan...

Lägg därtil de dagar det tar innan den kommer iväg på service.

Postad 07 August 2008 - 14:12

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Allvarligt... hade detta hänt mig, hade jag köpt en ny... jag orkar inte krångla för mycket... sen att man har fullt upp med ungar och grejer på dagtid, då orkar/hinner man ju inte ringa runt som en dåre... ;)
Fast hade det varit en daor för 15-20.000, då hade man ju försökt ligga på som en igel! :D

Jo jag har fundert på det med men vad jag vet är det slut på PS3or i hela landet...
Åtminstonde då jag kollade runt....ingen hade dem i lager för omedelbar leverans....

4-6 veckor?? Urk...måste ringa snart och ligga på lite, kanske går det att få någon typ av kompensation i alla fall....

Postad 08 August 2008 - 08:16

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jo jag har fundert på det med men vad jag vet är det slut på PS3or i hela landet...
Åtminstonde då jag kollade runt....ingen hade dem i lager för omedelbar leverans....

4-6 veckor?? Urk...måste ringa snart och ligga på lite, kanske går det att få någon typ av kompensation i alla fall....

Det tycker man ju att du borde få! :P

Postad 08 August 2008 - 11:19

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Vi får väl se...
Det står säkert i det finstilta att normal levernastid är typ 12 veckor eller något annat dumt....

Postad 08 August 2008 - 15:59

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Ja!
Min kom tillbaka. Eller jag fick en ny.
Det var iaf en 60GB,men jag tycker nog den låter mer än den gamla.
Kanske oljudet gör att den håller längre? Den gamla kan ju ha dött av värmeslag.

Nåväl, det var bara att logga in på Store och ladda hem det jag redan hade betalat för.
Sparningar hade vi lagt på USB-minne så det var bara att flytta tillbaka dem också.

Jag är glad att jag fick en 60GB, men lite sur att det behövde ta så lång tid och att den låter lite högre.

Postad 08 August 2008 - 17:30

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Ja!
Min kom tillbaka. Eller jag fick en ny.
Det var iaf en 60GB,men jag tycker nog den låter mer än den gamla.
Kanske oljudet gör att den håller längre? Den gamla kan ju ha dött av värmeslag.

Nåväl, det var bara att logga in på Store och ladda hem det jag redan hade betalat för.
Sparningar hade vi lagt på USB-minne så det var bara att flytta tillbaka dem också.

Jag är glad att jag fick en 60GB, men lite sur att det behövde ta så lång tid och att den låter lite högre.

Hur länge fick du vänta?
Hade du med köpt via discshop?
Vad hade du för problem med din?

Jag ska med få en ny 60G enl .Nordiskfilm

Postad 08 August 2008 - 22:18

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Jag skjuter mig själv i benet ifall detta skulle hända mig -.- jag har en 360, den dog med RROD 1 månad innan garantin gick ut... fick en ny direkt, ingen skicka in o bös. Sen dog den nya oxo... och blev Live Bannad >_< så jag köpte en till nu... men jag fick igång den andra livebannade med "toweltrick" och bytte kylpasta, lever fortfarande enligt lillebror... så nu hoppas jag verkligen inget sånt här händer när jag äntligen har kunnat spara mig till en PS3:a ... MGS4 here i come :rolleyes:

Postad 09 August 2008 - 11:51

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Jag skjuter mig själv i benet ifall detta skulle hända mig -.- jag har en 360, den dog med RROD 1 månad innan garantin gick ut... fick en ny direkt, ingen skicka in o bös. Sen dog den nya oxo... och blev Live Bannad >_< så jag köpte en till nu... men jag fick igång den andra livebannade med "toweltrick" och bytte kylpasta, lever fortfarande enligt lillebror... så nu hoppas jag verkligen inget sånt här händer när jag äntligen har kunnat spara mig till en PS3:a ... MGS4 here i come :rolleyes:

Ja, det är inte kul att vara utan konsolen inte.
Senaste nytt är att jag mailade DIscshop och frågade vad de har för reklamations/kompensationspolicy igår. Vi får se vad de svarar...

Postad 09 August 2008 - 14:36

barkis69
  • barkis69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Numero1; Min 60gb gick läsaren sönder på, då va den drygt 1år gammal. Lämnade in den 30juni på Siba.
Fick endast 2 val; 1. Reparera min 60gb, skulle ta 2-6 månader, aldrig tal om en ny 60gb som jag uppfattade de.
2. Få en ny 40gb + 3 spel, skulle ta 1-2 månader trodde dom. Valde 40gb eftersom ja inte har några ps2-spel och
sällan använde kortläsarna, men mest förstås för att de va de klart snabbaste alternativet.

Var inne v31(en av många ggr) o hörde med dom, då stod de faktiskt i deras dator att v32 skulle den komma. :)
Nu är vi ju i v32 men inte har de kommit nån ps3a. Ska in nästa vecka o höra varför den aldrig kom. :D
(Häromdan tog Siba t.o.m bort ps3an från sin hemsida, inget bra tecken)

Man saknar ju framförallt cod4, läst igenom hela "clan"-tråden av ren abstinens....
Så jag hoppas vi får våra maskiner snart så vi kan ut och fortsätta jakten på guldkorset ;)

// Big E

Redigerat av barkis69, 10 August 2008 - 09:34.

Postad 09 August 2008 - 15:01

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Numero1; Min 60gb gick läsaren sönder på, då va den drygt 1år gammal. Lämnade in den 30juli på Siba.
Fick endast 2 val; 1. Reparera min 60gb, skulle ta 2-6 månader, aldrig tal om en ny 60gb som jag uppfattade de.
2. Få en ny 40gb + 3 spel, skulle ta 1-2 månader trodde dom. Valde 40gb eftersom ja inte har några ps2-spel och
sällan använde kortläsarna, men mest förstås för att de va de klart snabbaste alternativet.

Var inne v31(en av många ggr) o hörde med dom, då stod de faktiskt i deras dator att v32 skulle den komma. :)
Nu är vi ju i v32 men inte har de kommit nån ps3a. Ska in nästa vecka o höra varför den aldrig kom. :D
(Häromdan tog Siba t.o.m bort ps3an från sin hemsida, inget bra tecken)

Man saknar ju framförallt cod4, läst igenom hela "clan"-tråden av ren abstinens....
Så jag hoppas vi får våra maskiner snart så vi kan ut och fortsätta jakten på guldkorset ;)

// Big E

ja! Jag lider med dig...
Jag saknar med COD4 mycket.
Det värsta är att de lovar saker som de inte uppfyller ;)
Min skulle ju kommit som senast i början av denna vecka....
Dessutom sa de när jag ringde för tre vecker sedan att de "fade flera 60Gigare i lager just nu" (vilket lät för bra för att vara sant) och det var ptrecis det de var, för bra för att vara sant!!! Nu sa de att de inte har några på lager och att det kommer att dröja ytterligare minst 2 veckor ;)

Har du funderat på om du ska kräva ev. kompensation om den inte dyker upp snart??
Vad är skäligt??

Jag hade kunnat tänka mig en 40G med lite lull-lulll emellan om det inte vore så att jag använder kortläsarna mycket och att jag hade kunnat få en på direkten.
(För över bilder från andra datorer, digitalkamera och mobiltelefoner)

Jag önskar dig lycka till...och att vi ses online i COD4 snart igen ;)

Postad 09 August 2008 - 22:20

barkis69
  • barkis69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
"Jag tycker inte jag har gjort något annat än spelat på kvällarna sen i Januari, å jag har endå bara spelat lite över 7 dagar. Får skylla på Sony som tog 12v på sig att "laga" (ersatt med en 40gb ist för min 60gb) min ps3 medans spelet bara stod i hyllan och samlade damm."

Hittade de här inlägget från frass3 (ovan), de hoppas jag inte kommer gälla dej o mej Numero1, isf har vi bara kommit
halvvägs i vår väntan på nya ps3or.

När de gäller kompensation så ska jag höra med dom nästa vecka om de kan bli tal om nån sådan, fast ja vet inte
va de skulle kunna bli, fler spel behövs ju inte, kommer ändå bara lira ett... :) (till en början iaf)

Men som sagt 12 veckor får de inte bli, då är de KATASROF!!

Redigerat av barkis69, 09 August 2008 - 22:29.

Postad 10 August 2008 - 10:48

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
Joh det tog ju sin tid, lämnade in den runt mitten el mot slutet på nov och fick tillbaka den 3 månader senare. Samt att jag packade ner alla kablar å handkontroller i paketet när jag lämnade in det sen när jag skulle hämta min nya sa dom att dom ville ha tillbaka handkontrollerna, sa att de redan hade fått dem men dom hittade dem inte å trodde inte riktigt på att jag hade lämnat in dem. Så för att de hade supit bort mina handkontroller gick jag miste om att få uncharted som kompensation bara för att de vart tvungna att ersätta nordisk film med 2 handkontroller. Kan säga att jag hoppas min konsoll håller nu för jag sätter aldrig mer min fot på ebgames.

Postad 10 August 2008 - 10:55

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Joh det tog ju sin tid, lämnade in den runt mitten el mot slutet på nov och fick tillbaka den 3 månader senare. Samt att jag packade ner alla kablar å handkontroller i paketet när jag lämnade in det sen när jag skulle hämta min nya sa dom att dom ville ha tillbaka handkontrollerna, sa att de redan hade fått dem men dom hittade dem inte å trodde inte riktigt på att jag hade lämnat in dem. Så för att de hade supit bort mina handkontroller gick jag miste om att få uncharted som kompensation bara för att de vart tvungna att ersätta nordisk film med 2 handkontroller. Kan säga att jag hoppas min konsoll håller nu för jag sätter aldrig mer min fot på ebgames.

3 månader?
Vilket skämt !

Du skulle ha stått på dig! Nästan gång skall du be dem skriva ett kvitto på vad du har lämnat in och underskrift utav butiken.
Tyvär så verkar man behöva det hos EBGames. Riktigt dåligt utav dem !!

Mvh

Postad 10 August 2008 - 12:44

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

"Jag tycker inte jag har gjort något annat än spelat på kvällarna sen i Januari, å jag har endå bara spelat lite över 7 dagar. Får skylla på Sony som tog 12v på sig att "laga" (ersatt med en 40gb ist för min 60gb) min ps3 medans spelet bara stod i hyllan och samlade damm."

Hittade de här inlägget från frass3 (ovan), de hoppas jag inte kommer gälla dej o mej Numero1, isf har vi bara kommit
halvvägs i vår väntan på nya ps3or.

När de gäller kompensation så ska jag höra med dom nästa vecka om de kan bli tal om nån sådan, fast ja vet inte
va de skulle kunna bli, fler spel behövs ju inte, kommer ändå bara lira ett... B) (till en början iaf)

Men som sagt 12 veckor får de inte bli, då är de KATASROF!!

Nä, det får vi verkligen hoppas. Kan vara bra om du berättar hur det blir med kompensation för din del...
jag meddelar givetvis vilket svar jag får från Discshop så kan du ha det med i dina beräkningar när du kräver din kompensation.

Jag vet inte heller riktigt vad jag skulle kunna få som kompensation, har ju de spel jag vill ha och redan 4 handkontroller :-)

Kanske en en 3 meter kvalitets HDMI kabel i så fall eller UT (Gillade UT2004 till PC)

Vilket skämt!
Som tur var lämnade jag inte in något annat än konsolen och spelet som satt i (US COD4)...
Hoppas att jag får svar i morgon från DIscshop!!
Jag har på mail att de sa att det skulle komma en ny i början på förra veckan :-)

Postad 10 August 2008 - 12:48

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

3 månader?
Vilket skämt !

Du skulle ha stått på dig! Nästan gång skall du be dem skriva ett kvitto på vad du har lämnat in och underskrift utav butiken.
Tyvär så verkar man behöva det hos EBGames. Riktigt dåligt utav dem !!

Mvh

Verkligen! Tre månader, det är ju oacceptabrelt!!!!

Postad 10 August 2008 - 13:03

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Rutten service är det om man blir drabbad, sen det jävliga är ju att har man en 60gb så har ju dom slutat å tillverkas å såklart blir man ju drabbad. Inte fan vill jag ha en 40gb i byte och 3 sketspel nejtack har man köpt en 60gb även om det var mer än 1 år sen ska man fan få en splittny 60gb tycker jag eller om de kan laga den men 3 månader eller mer är fan inte rimligt, högst 1 månad tycker man.

Redigerat av swebarb, 10 August 2008 - 13:03.

Postad 10 August 2008 - 13:39

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Rutten service är det om man blir drabbad, sen det jävliga är ju att har man en 60gb så har ju dom slutat å tillverkas å såklart blir man ju drabbad. Inte fan vill jag ha en 40gb i byte och 3 sketspel nejtack har man köpt en 60gb även om det var mer än 1 år sen ska man fan få en splittny 60gb tycker jag eller om de kan laga den men 3 månader eller mer är fan inte rimligt, högst 1 månad tycker man.

Jo, jag är benägen att hålla med!!
Jag har med en 60g och vill inte ha en 40G tillbaka.
Skulle jag få deg emellan så skulle jag ju kunna köpa en separat kortläsare så det skulle väll kunna funka iofs....

Postad 10 August 2008 - 15:30

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Är det ingen som har vänt sig HIT och fått hjälp?

Mvh

Postad 10 August 2008 - 16:11

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Hur länge fick du vänta?
Hade du med köpt via discshop?
Vad hade du för problem med din?

Jag ska med få en ny 60G enl .Nordiskfilm

Jag lämnade in den den 5:e juli så en 5 veckor ungefär.
Jag hade köpt den på OnOff (den var svår att få tag på redan när jag köpte den strax före jul)
Problemet verkade vara BD-läsaren tyckte jag. Den läste inte en del skivor alls och hängde sig med andra skivor. Det gällde DVD, BD-film och både PS2- och PS3-spel.
Spel från hårddisken verkade fungera, jag spelade demos och Stardust(?) i flera timmar.

Lycka till med din PS3:a!

Postad 10 August 2008 - 17:49

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Är det ingen som har vänt sig HIT och fått hjälp?

Mvh

Nope, men det kanske blir fråga om det om den inte dyker upp om några veckor....

Postad 10 August 2008 - 17:53

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Jag lämnade in den den 5:e juli så en 5 veckor ungefär.
Jag hade köpt den på OnOff (den var svår att få tag på redan när jag köpte den strax före jul)
Problemet verkade vara BD-läsaren tyckte jag. Den läste inte en del skivor alls och hängde sig med andra skivor. Det gällde DVD, BD-film och både PS2- och PS3-spel.
Spel från hårddisken verkade fungera, jag spelade demos och Stardust(?) i flera timmar.

Lycka till med din PS3:a!

Jaha ok. Jo det låter som om det var det felet....
Skönt att det löste sig!

Ja tack, det blir spännande att se hur lång service tiden blir.....

Postad 10 August 2008 - 22:26

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
KATASTROF X2

Som om det inte skulle vara nog med att PS3an har pajjat och är ivägsänd på reparation/utbyte, idag dog routern (Netgear WNR854) som jag betalade 1600 spänn för i slutet på 2006!!!!!
Först lös nät indikatorn grönt med ingen lampa för wirelesseller de fasta uppkopplingarna lös. Efter försök att återinstallera fabriksinställningarna och ett antal kallbootningar har routern dött helt. Nu lyser ingen lampa längre.......

Det är ett skämt! Någon vill verlkigen inte att jag ska få spela COD4 på RIKTIGT länge verkar det som :P

Nu måste jag börja tjata på Komplett.se för att försöka få en ny router eller pengarna tillbaka....
Någon som har erfarenhet av att reklamera produkter hos komplett??

Postad 10 August 2008 - 23:40

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
funderar lite på en NETGEAR WNR3500
någon som har erfarenhet av den??
Många verkar föredra D-link routrar, någon som har erfarenhet av både d-link och Netgear?
vilken föredrar ni och varför??

Postad 11 August 2008 - 01:14

barkis69
  • barkis69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Många verkar föredra D-link routrar, någon som har erfarenhet av både d-link och Netgear?

Själv har jag denna https://www.prisjakt...ukt.php?p=74148 och den funkar utmärkt.
Varför kan nog omdömen och forum på prisjakt förklara bättre än jag.
Fast den klarar inget Gigabit Ethernet, de vill du ha kanske??

// Big E

Postad 11 August 2008 - 09:38

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

Själv har jag denna https://www.prisjakt...ukt.php?p=74148 och den funkar utmärkt.
Varför kan nog omdömen och forum på prisjakt förklara bättre än jag.
Fast den klarar inget Gigabit Ethernet, de vill du ha kanske??

// Big E

Jag har 100/10 uppkoppling så jag vill ha n standarden. Bra att den är kompatibel med Linux! Det är med ett krav då jag har både M$ och Linux burkar uppkopplade! Bra pris med!

Jag har ingen erfareneht av Linksys men du är nöjd med andra ord??
Har du haft D-link och Netgear routrar med?

Postad 11 August 2008 - 10:03

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Hade en Trådlös Netgear som jag var nöjd med sedan tidigare så valet föll då på Netgear igen när det var dags att byta router.
Valet föll på en "Netgear WNR834B", den åkte tillbaka till affären nästkommande dag.
Den tappade uppkopplingen/resettade ett par gånger det första dygnet.
Valde en D-Link DIR-655 istället som jag är mycket nöjd med, bättre inställning möjligheter än i mina Netgear-routrar och jag har inte behövt starta om den sedan dagen jag köpte den.

Redigerat av snav, 11 August 2008 - 10:05.

Postad 11 August 2008 - 10:23

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Jag har haft en 655:a och lekt lite med den men jag tyckte den var så ful men framförallt stödjer den endast WIndows , har jag för mig (rätta mig om jag har fel) vilket inte funkar för mig eftersom jag har både linux burkar och WIndows burkar uppkopplade....

Postad 11 August 2008 - 10:47

Dino
  • Dino
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Bara så ni vet det så är 2-3 veckor vad som anses med skälig tid (elektronik). Om dom tar två-tre månader på sig att laga konsolen så har ni rätt att få pengarna tillbaka direkt, eller en ny ps3 (vad säljaren väljer)!

28 § Om avhjälpande eller omleverans inte kommer i fråga eller
inte sker inom skälig tid efter reklamationen eller inte kan
ske utan väsentlig olägenhet för köparen, får köparen kräva
prisavdrag som svarar mot felet eller häva köpet enligt 29 §.

Jag hade verkligen inte accepterat två till tre månader, rent ut sagt löjligt!

Redigerat av Dino, 11 August 2008 - 10:48.

Postad 11 August 2008 - 11:01

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Men det är väl det som är grejen.. var har du hittat ngn text som säger vad "skälig tid" är för elektronik?

Postad 11 August 2008 - 11:11

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
De kommer säkert att luta sig på att det är en japaansk produkt och att det är ett stot tryck på Sony och att de endast är en återförsäljare och bla bla bla bla....

Vi får se hur det blir...

Postad 11 August 2008 - 11:25

barkis69
  • barkis69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Jag har ingen erfareneht av Linksys men du är nöjd med andra ord??
Har du haft D-link och Netgear routrar med?

Linksysen är min första och enda trådlösa router, köpte den på rekomendation av en riktig datanörd.
Han har och har haft dom flesta märkerna. Har den till ps3an och den bärbara.

Det där med routrar verkar svårt, kollar man omdömena på prisjakt så är det antingen ris eller ros,
det är väl så att vissa routrar passar bättre till vissa datorer och uppkopplingar än andra.

Postad 11 August 2008 - 11:40

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
Jag har varit nöjd med Netgearen tills nu..
Vi får se vad som händer...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.