Final Fantasy XIII goes multi
154 svar till detta ämne
Postad 17 July 2008 - 10:29
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Skärp dig och läs texten istället.
Ne sluta sprida sånt skit och ta allt topparna inom det företag säger med minst 10 ton salt.
Skärp dig. Har du denna ton även när du för diskussioner även ute verkliga livet? För mig kan det kvitta. Jag tyckte bara att artikeln var värd att ta upp. Som jag skrev i mitt originalinlägg, "Bara spekulationer dock..." För mig kan det kvitta om spelföretagen får en klump med pengar för att bli exklusiva, eller en klump med pengar för att inte bli exklusiva. Mer pengar in i spelbranschen från våra jättar betyder förhoppningsvis bättre spel.
Postad 17 July 2008 - 10:31
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
det roligaste av allt är ju ändå det faktum att när sony och ms bråkar i sandlådan så springer Nintendo Reggie flera varv runt dom och skrattar.
Haha ja, skratt var något de hela tiden påpekade under Nintendos presentation så där slog du huvudet på spiken  . Nintendo har verkligen tagit tillbaks sin ledande roll inom konsolbranshen (hade nästan räknat ut Nintendo innan Wii men när jag hörde talas om Revolution blev det till att tänka om) och oavsett vad dess konkurrenter säger så har jag svårt att se att de skulle sluta sälja Wii. Jag menar kolla bara på försäljningen av spelet The Sims som ju säljer som smör i solsken och detta trots att det i stort sett är samma spel som expansionerna bjuder på. Så länge Nintendo kommer med några "nya" spel per år så har jag svårt att se att efterfrågan på Wii kommer att sjunka, jag tror snarare att den kommer fortsätta sälja bra tills nästa lansering av konsol från Nintendo och kanske även efter detta.
Redigerat av Jack of all trades, 17 July 2008 - 10:35.
Postad 17 July 2008 - 10:41
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Det var Shane Kim jag tänkte på innan som jag stundtals får intrycket att vara arrogant. Apropå Wii framgången så ser jag gärna ett scenario där MS och SONY slår påsarna ihop och skapar en kick ass konsoll som slår allt, tänk er det, sony kvalité i hårdvara, MS mjukvara och alla spelen... WOW säger jag bara!
Postad 17 July 2008 - 10:49
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Det var Shane Kim jag tänkte på innan som jag stundtals får intrycket att vara arrogant. Apropå Wii framgången så ser jag gärna ett scenario där MS och SONY slår påsarna ihop och skapar en kick ass konsoll som slår allt, tänk er det, sony kvalité i hårdvara, MS mjukvara och alla spelen... WOW säger jag bara!
Jag tror att det är bra att det finns tre tillverkare på marknaden. Dessutom så tillför väl MS ganska lite i spelväg? De har den absolut minsta styrkan i 1a-partsstudios. Det kommer säkert att ändras och de kommer säkert att bygga upp en egen bas, men i dagsläget så ligger de långt efter Nintendo och Sony på den fronten. När det gäller kvalitet på hårdvaran så har väl den varit sådär i PS1 och PS2. Det är väl först med PS3 som de har lyckats egentligen.
Redigerat av Unregistered5120ea9a, 17 July 2008 - 10:51.
Postad 17 July 2008 - 10:56
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
När det gäller kvalitet på hårdvaran så har väl den varit sådär i PS1 och PS2. Det är väl först med PS3 som de har lyckats egentligen.
Tycker du? Tyckte både ps 1 & 2 var fruktansvärt stabila maskiner, när jag pratar om hårdvara så menar jag stabil hårdvara som fungerar och ej har hög fel %. Men jag och andra jag känner kanske bara hade tur...
Postad 17 July 2008 - 11:01
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Det fann väl ganska många upp-och-ner-vända PS1or där ute och ganska många PS2or med trasig laser.
Kan dock ha berott på allt chippande folk höll på med. Jag kan ha fel.
Postad 17 July 2008 - 11:20
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Det fann väl ganska många upp-och-ner-vända PS1or där ute och ganska många PS2or med trasig laser. Kan dock ha berott på allt chippande folk höll på med. Jag kan ha fel.
Ja jag har läst en del om det och då det oftast är lasern som dessa personer haft problem med så kan jag tänka mig att det beror på just chippande. Antagligen har deras brända spel inte kunnat läsas av konsolen vilket har lett till att den har ökat strömmen i lasern och detta är ett säkert sätt att få en defekt laser. Jag har själv inte haft några som helst problem med min Ps2 och jag har heller inte läst om några som haft problem med sin såvida den inte varit chippad. Microsoft har inte många spel som de själva utvecklat, det enda jag kan komma på är isf Flight Sim spelen och Forza serien (om den nu är utvecklad av Microsoft själva vill säga).
Redigerat av Jack of all trades, 17 July 2008 - 11:23.
Postad 17 July 2008 - 11:22
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
De har ju t ex Rare och Lionhead numera så lite finns där ändå. http://en.wikipedia....ft_Game_Studios
Postad 17 July 2008 - 11:25
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
ang sony kommentarer:
glömde ju den viktigaste! :
Sony executive VP Jamie MacDonald had this to say when asked by GamesIndustry.biz regarding later releases (or delays) in Europe:
Q - \"What would you say to consumers who like Sony and want to buy your products, but perhaps feel that because they're in Europe they're always last in line?\"
A - \"European consumers have shown that historically they don't mind that, because they end up buying as many PlayStations, if not more, than the US and Japan. In Europe, it doesn't seem that the release of our platforms after the US and Japan - in the long run - affects how consumers feel.\"
o.O
Redigerat av izikiel, 17 July 2008 - 11:26.
Postad 17 July 2008 - 11:26
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Skärp dig. Har du denna ton även när du för diskussioner även ute verkliga livet?
För mig kan det kvitta. Jag tyckte bara att artikeln var värd att ta upp.
Som jag skrev i mitt originalinlägg, "Bara spekulationer dock..."
För mig kan det kvitta om spelföretagen får en klump med pengar för att bli exklusiva, eller en klump med pengar för att inte bli exklusiva. Mer pengar in i spelbranschen från våra jättar betyder förhoppningsvis bättre spel.
Hur kan man spekulera i något som inte finns. Läser man intervjun så har gamasutra tagit hans mening och pusslat ihop ett eget påstående. Ordet FF XIII och pengar finns inte i samma mening, inte äns i samma stycket. Därför är det löjligt att äns ta upp det, backa upp det med att han borde veta sen posta det. Kort sagt, ren Aftonblaska på den artikeln.
Postad 17 July 2008 - 11:26
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
men alltså, vilka spel har sony själva gjort och inte lejt ett studio för att göra dom?
Är väl samma sak som med microsoft game studios? :>
lejer in hejdukar som fixar biffen osv :>
Postad 17 July 2008 - 11:30
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
http://en.wikipedia....r_EntertainmentFör den late så har de följande IPn enligt wikipedia. Alundra Ape Escape Arc the Lad ATV Offroad Fury Beyond the Beyond Buzz! Calling All Cars! Colony Wars Cool Boarders Crash Bandicoot Dark Cloud Destruction Derby Downhill Domination Dropship: United Peace Force Echochrome Extermination EyeToy FantaVision Folklore Formula One G-Police Gangs of London Genji Getaway, The Ghosthunter God of War Gran Turismo Grind Session Heavenly Sword Hot Shots Golf ICO InFamous Intelligent Qube Jak and Daxter Jet Moto Jumping Flash! Kileak: The DNA Imperative Killzone Kinetica Lair Legend of Dragoon, The Legend of Legaia Lemmings LittleBigPlanet LocoRoco Mark of Kri, The MediEvil MLB Motor Toon Grand Prix MotorStorm NBA ShootOut NCAA Final Four NCAA GameBreaker NFL GameDay NFL Xtreme NHL FaceOff Okage: Shadow King Omega Boost PaRappa the Rapper Patapon Philosoma PoPoLoCrois Porsche Challenge Primal Pursuit Force Rally Cross Ratchet & Clank Resistance Rogue Galaxy Shadow of the Colossus SingStar Siren Sky Odyssey Sly Cooper SOCOM: U.S. Navy SEALs Syphon Filter Turbo Prop Racing Twisted Metal Uncharted War of the Monsters Warhawk Wipeout Wild Arms White Knight Chronicles ESPN Extreme Games (Renamed 1Xtreme) "Xtreme" Games
Postad 17 July 2008 - 11:30
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tycker du? Tyckte både ps 1 & 2 var fruktansvärt stabila maskiner, när jag pratar om hårdvara så menar jag stabil hårdvara som fungerar och ej har hög fel %. Men jag och andra jag känner kanske bara hade tur...
Jämfört med Xbox 1 var iaf PS2 mer bristfällig. Lasern var väl det som brast först, indeed gjorde inte chippning det bättre för det. Dock är det ingen av maskinerna som går upp mot gamla goda RRoD. Sett än så länge så känns PS3 som den mest stabila maskinen på länge.
Postad 17 July 2008 - 11:34
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Min XBOX var urstabil. Så kvaliteten där var det nog inget fel på.
Tråkigt nog så är lasern numera död (kan vara damm).
Postad 17 July 2008 - 11:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Microsoft har inte många spel som de själva utvecklat, det enda jag kan komma på är isf Flight Sim spelen och Forza serien (om den nu är utvecklad av Microsoft själva vill säga).
Som sagt ingår Rare och Lionshead i MGS. De har också Esemble Studios som har varit bakom Age of Empires serien och numera Halo Wars. Annars var Bungie en del av dem. Samma med Indie Build, de bakom Amped. Känns som de tänkte köra Sonys väg med många In-house men hoppade av tåget när de iaf sålde Bungie. Vet inte varför men så är det ju. Även om man har en del företag och en del IP's så slår ju inte de äns närheten av Nintendo och Sony har.
Postad 17 July 2008 - 14:18
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
@tonne, inte många av dom där som inte andra studios gjort, samma som med MSGS antagligen :>
Postad 17 July 2008 - 14:34
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
SCE har fler stuidos, fler IPn och fler 1a-partsspel än MGS. Det är liksom ingen diskussion om den saken.
Nedan är SCEs 1a-partsstudios enligt wikipedia. Jämför gärna med MGS studios.
Sony Computer Entertainment Inc.
Clap Hanz – Hot Shots Golf series
Polyphony Digital – Gran Turismo series, Motor Toon Grand Prix series, Omega Boost
SCE Japan Studio (Project Siren Team, etc.) – Ape Escape series, LocoRoco
Team ICO – ICO, Shadow of the Colossus
SCEI Subsidiary Divisions
Sony Computer Entertainment America Inc.
Incognito Entertainment – Twisted Metal series, Warhawk
Naughty Dog – Jak series, Uncharted
SCE Bend Studio (formerly Eidetic) – Syphon Filter series
SCE Foster City Studio – Jet Li: Rise to Honor
SCE San Diego Studio – The Mark of Kri, NBA '07, MLB The Show 08
SCE Santa Monica Studio – God of War, Kinetica
Sony Online Entertainment LLC. – EverQuest
Zipper Interactive – SOCOM: U.S. Navy SEALs series
Sony Computer Entertainment Europe Ltd.
Bigbig Studios – Pursuit Force
Evolution Studios – MotorStorm
Guerrilla Games – Killzone series
SCE London Studio (includes Team SOHO & Camden) – The Getaway series, SingStar series
SCE Studio Cambridge (formerly Millennium Interactive) – MediEvil series, Primal
SCE Studio Liverpool (formerly Psygnosis) – Wipeout series, F1 series
Sony Computer Entertainment Korea Inc.
SCE Korea – EyeToy: EduKids, GloRace: Phantastic Carnival
Postad 17 July 2008 - 15:01
Unregistereda398c9a6
-
Unregistereda398c9a6
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Bådde SCE o MGS har ju köpt upp mindre speltillverkare eller en del av dem. Just för få deras kunskap i speltillverkning. Vilket är helt förståligt. Sedan är ju de som styr deras spelutveckling vilket är ju till nackdel, eftersom de har ej fria händer längre vilket "Rare"påpekade när de jobbade för Nintendo eller det företaget(kommer ej ihåg, orka ej googla) som gör "age of empire" till MGS. De liksom många är pressad av moderbolaget nu för tiden vilket märks snabbt. Jämnför bara med blizzard och deras game's. Vilken skillnad  . De är ju ej presad på samma viss  .
Jag personligen tycker Square soft har tappat stinget. De var bättre när de var ej så stora, ideerna var bättre då också. Ta bara chrono trigger(min favorit), vilket var deras första största samarbete med enix. Secret of mana m.m . Idag gör de stora fantasiska spel utan tvekan men där ej den spelkänslan som de var i början. Jag tappade suget själv efter FF IX. De var de sista RPG jag spelade på konsol. DE är möjligt de finns spel motsvara chron trigger ute. Men jag hoppat över allt med sådant nu. De får bli annat i stället typ online spel.
Postad 17 July 2008 - 15:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Idag gör de stora fantasiska spel utan tvekan men där ej den spelkänslan som de var i början. Jag tappade suget själv efter FF IX. De var de sista RPG jag spelade på konsol. DE är möjligt de finns spel motsvara chron trigger ute. Men jag hoppat över allt med sådant nu. De får bli annat i stället typ online spel.
Verkar mer som det är du som växt en annorlunda smak än Square ENIX som tappat stinget
Postad 17 July 2008 - 15:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Bådde SCE o MGS har ju köpt upp mindre speltillverkare eller en del av dem. Just för få deras kunskap i speltillverkning. Vilket är helt förståligt. Sedan är ju de som styr deras spelutveckling vilket är ju till nackdel, eftersom de har ej fria händer längre vilket "Rare"påpekade när de jobbade för Nintendo eller det företaget(kommer ej ihåg, orka ej googla) som gör "age of empire" till MGS. De liksom många är pressad av moderbolaget nu för tiden vilket märks snabbt. Jämnför bara med blizzard och deras game's. Vilken skillnad . De är ju ej presad på samma viss .
Nja men Sony har som sagt satsat betydligt mer på egna hus och egna IP's än MS, det är iaf bara fakta. Sen tycker jag det är fel att säga att bara för att Sony eller Microsoft äger dem så skyndas titlarna ut. Sanningen är idag att de inte finns några små bolag som inte är styrda och finansierade av större bolag eller utgivare. Det är inte som på den tiden då Rare fanns på de oskyldiga Nintendo vs Sega tiden. Ser det snarare så att Sony använder sina egna, Microsoft också, hus för att sälja sin konsol i första hand och sälja spel i andra hand. Därför ser de till att spelen blir välgjorda många gånger för att de sen ska kunna peka på dem och säga "så bar är spelen på vår konsol". Kolla bara på hur lång till Killzone 2 har fått sen det presenterades. Blizzard är trots allt ett ytterst stort undantag där man länge lyckats hålla sig borta från att bli helt styrda av större företag men trots allt har det varit ägt av Vivendi. Så de sitter i samma position som alla andra men har haft turen/skickligheten att lyckas skapa fullträffar som säljer i miljoner vilket gör att de får tid och pengar av sina ägare.
Postad 17 July 2008 - 17:35
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
hur gick det från FF XIII gick multi till detta?
Postad 17 July 2008 - 18:31
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vikten mellan exklusiva tredjeparts spel och spel som görs "in-house". Samt att någon postade ett korkat artikel om att Sony påstått att Microsoft köpt FF XIII. Plus att jag är mästare i forumet att dra trådar off-topic
Postad 17 July 2008 - 18:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tänkte precis säga det själv förut, men äh.. det finns redan 4 trådar om FF13 och det är ändå oundvikligt så why bother  Finns nog inte en tråd på ett enda forum där inte samma sak sker
Postad 18 July 2008 - 14:17
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Pajas Sony spyr galla igen. If Microsoft wants to back up the dump truck full of money, there's not a whole lot that can be done there. Certainly, Final Fantasy XIII is still coming on PS3, so it's not like it's not on your system anymore. It's being developed first for the PS3, so your experience is probably going to be better on the PS3 than it will be on the 360. I haven't seen it or played it; [this is] just based on what I've been told. http://www.1up.com/d...ory?cId=3168895Tönk om de kunde snacka mindre skit om alla andra och fokusera på sig själva lite. Helt otroligt att folk på deras nivå håller på med pajkastning.
Postad 18 July 2008 - 14:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Så FFXIII blir bättre på PS3. Eller iaf enligt vad han hört. Intressant. Sprid ryktet!
Postad 18 July 2008 - 14:39
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Pajas Sony spyr galla igen.
http://www.1up.com/d...ory?cId=3168895
Tönk om de kunde snacka mindre skit om alla andra och fokusera på sig själva lite. Helt otroligt att folk på deras nivå håller på med pajkastning.
Men om det stämmer. Är det fortfarande pajkastning eller bara Sony som är bittra?
Postad 18 July 2008 - 14:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men om det stämmer.
Det är Sony, tror du verkligen på det =P? För övrigt är det en klassiker. Kolla rubriken "Sony says, wait for TGS!!!11". Klassisk Sonystrategi- vänta, vänta, vänta. Locka med spel som kommer om två-tre år, vänta tills nästa spelmässa. Etc. Det är deras strategi helt klart. MS strategi är att fokusera på spel som kommer samma år, och Nintendo behöver ingen strategi längre.
Postad 18 July 2008 - 14:50
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Det är Sony, tror du verkligen på det =P?
För övrigt är det en klassiker. Kolla rubriken "Sony says, wait for TGS!!!11". Klassisk Sonystrategi- vänta, vänta, vänta. Locka med spel som kommer om två-tre år, vänta tills nästa spelmässa. Etc. Det är deras strategi helt klart. MS strategi är att fokusera på spel som kommer samma år, och Nintendo behöver ingen strategi längre.
Jo, men man hoppas ju att det kommer stämma någon gång!
Postad 18 July 2008 - 15:09
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Japp, du ska se att det blir något Megaton på TGS. Just wait and see
Postad 18 July 2008 - 15:12
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Tänkte främst på uttalandet om att MS köpt FFXIII.
Postad 18 July 2008 - 15:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Ja, det var det jag menade.
Postad 18 July 2008 - 16:09
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Tönk om de kunde snacka mindre skit om alla andra och fokusera på sig själva lite. Helt otroligt att folk på deras nivå håller på med pajkastning.
Du menar som Microsoft gör? På presskonferensen var ju varannat ord och mening om hur de lyckats och hur mycket bättre de var än konkurrenten PS3.
Postad 18 July 2008 - 16:26
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Du menar som Microsoft gör? På presskonferensen var ju varannat ord och mening om hur de lyckats och hur mycket bättre de var än konkurrenten PS3. 
Du kan ju inte på allvar mena att det är samma sak. Alla jämför sig med sina motståndare. Det är en annan sak att säga att MS mutar och att spelet blir bättre på deras plattform baserat på hörsägen.
Postad 18 July 2008 - 16:32
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Du kan ju inte på allvar mena att det är samma sak. Alla jämför sig med sina motståndare. Det är en annan sak att säga att MS mutar och att spelet blir bättre på deras plattform baserat på hörsägen.
Var detta jag syftade på i quoten; fokusera på sig själva lite
Postad 18 July 2008 - 16:32
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Nu lägger jag inte något i uttalandet MEN sony borde ju veta om pengar var inblandade eller ej med tanke på deras relativt stora aktieinnehav, nu för tiden behöver man ju inte betala rena pengar utan man kan göra andra utfästelser t.ex marknadsföring m.m. något säkerligen sony har gjort i MGS4 fallet...
Edit: man ju också ha en punkt i kontraktet som säger att man inte får yttra detta till någon, därför finns det bara som rykten och aldrig någon officiellt uttalande, säkerligen är inte SE dumma och har iallafall fått något för det, men hur som heslt är det och förblir bara ett rykte.
Redigerat av Unregistered0650da58, 18 July 2008 - 16:39.
Postad 18 July 2008 - 16:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Sony borde ha gjort det med MGS4 just för att 3rd party VILL släppa till flera plattformar. De tjänar på att släppa till 360. Lägg till detta att man iom att man gick över till Crystal Tools kan speeda upp utvecklingen. The company's in the dark even on technical considerations. "The content will be the same on both platforms," said Kitase. "However, we have yet to determine how many discs will be required for the 360 version. We'll have to consider the differences between formats. Currently the game is being built on PC, where it's actually functional. We're still focusing on making it work on PS3, so it's difficult to know how long the process of taking it to 360 will take."
But don't despair, Final Fantasy fans; the conference wasn't all cautious no-comments and bad news. The move to Crystal Tools seems to be serving a dual purpose; not only will FFXIII be appearing on 360, but the development process has reportedly sped up. "Now that we're developing on a PC base, the pace is going a bit faster," Kitase said. "We haven't introduced new footage of the game, but we should be able to show something new in the near future."
Det är liksom bara positivt för SE att släppa på 360. Om man vill tro MS värsta konkurrenter att de skulle ha mutat dem för ett beslut som bara ger SE ekonomisk vinning så får man väl göra det, men jag tror det inte. Jag tror isåfall mer på SE orsak att de vill nå ut till en bredare publik = de vill sälja fler spel och tjäna mer pengar. Dock om det vore sant så tycker jag det är jättebra. Bra att man isåfall använder pengarna till att ge oss (360-ägare) bättre spel. Sony borde också göra det, men de har ju sagt att de aldrig gör så. Jag tyckte detta var lite intressant/konstigt: Currently the game is being built on PC, where it's actually functional. We're still focusing on making it work on PS3
säkerligen är inte SE dumma och har iallafall fått något för det,
De tjänar ju på det. De kommer sälja flera miljoner kopior mer än om de inte hade gjort det. Inser du hur bra affär detta är för dem? Varför tror man inte att MS mutar dem att göra Star Ocean 4, Infinite Undiscovery osv exklusivt?
Redigerat av Zoiler, 18 July 2008 - 16:47.
Postad 18 July 2008 - 16:49
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nu får du förklara dig. Vad i deras konferens snackade de skit om konkurrenterna? Att man beskriver hur sin egen produkt lyckas genom att vinkla siffror är en HELT annan femma. Det gör alla 3 av dem och det är väl bara Nintendo som kan göra det utan att skämmas. Men Sony snackar skit om sina konkurrenter, backtalar dem rätt ofta och då speciellt Microsoft. Du får gärna länka till där Microsoft baktalar Sony i sin konferens. Att påstå FF XIII blev multi för att Microsoft "backade till men sin lastbil full med pengar" visar bara hur låg spelmoral Sony har. När jag menar fokusera på sig själv så menar jag såklart att inte baktala konkurrenterna så fort tillfälle ges. De har redan ljugit nog om sig själv och andra. Så om du nu menar att Microsoft säger samma, upp till bevis.
Redigerat av PalmiNio, 18 July 2008 - 16:50.
Postad 18 July 2008 - 16:52
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Nu får du förklara dig. Vad i deras konferens snackade de skit om konkurrenterna?
Vart har jag sagt att de snackar skit? Läs inlägg 134. Varför tror man inte att MS mutar dem att göra Star Ocean 4, Infinite Undiscovery osv exklusivt?
Är SO4 bekräftat exklusivt?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 July 2008 - 16:57.
Postad 18 July 2008 - 16:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nu lägger jag inte något i uttalandet MEN sony borde ju veta om pengar var inblandade eller ej med tanke på deras relativt stora aktieinnehav, nu för tiden behöver man ju inte betala rena pengar utan man kan göra andra utfästelser t.ex marknadsföring m.m. något säkerligen sony har gjort i MGS4 fallet...
Edit: man ju också ha en punkt i kontraktet som säger att man inte får yttra detta till någon, därför finns det bara som rykten och aldrig någon officiellt uttalande, säkerligen är inte SE dumma och har iallafall fått något för det, men hur som heslt är det och förblir bara ett rykte.
Nej men tyvärr är det så att så fort MS gör något stort eller 360 får något bra, ja då springer alla nätets MS hatare och säger att de frontat med pengar för det. Varför skulle detta vara konstigare än Devil May Cry? eller Resident Evil? Tror absolut att Microsoft fört en dialog med SquareEnix och hjäpt dem att komma igång till 360. SE har ju ändå en hel del spel på G till 360. Att SE sen får stöd i form av utrustning och licenser kan jag nog tänka mig, rimligt med tanke på vilket eftertraktat företag det är. Men just samma gör nog Sony med 100% säkerhet också. Men att Microsoft skulle utöver det köra" här är pengar ge oss FF XIII" tror jag inte ett dugg på. SE är ett aktiebolag och de vet att bara hålla sig till PS3 är en stor förlust av potentiella intäkter. Om nu inte sony ville täcka de förlusterna så är det inte konstigt de går multi. Är ju bara Sony själva och deras anhängare som på allvar tror att de tredjepart bolag som gör exklusiva spel till PS3 gör det absolut glädje och att det inte gör något att de missar 20 miljoner andra kunder. Vart har jag sagt att de snackar skit? Läs inlägg 134.
Du citerade min mening som började "tänk om de kunde snacka mindre skit....." med svaret "Du menar som Microsoft gör" Trodde du syfta då på det. Vart har jag sagt att de snackar skit? Läs inlägg 134.
Ne bara tidsexklusivt iaf.
Postad 18 July 2008 - 17:06
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Jo men SE är inte dumma, visst dom ser en ekonomisk vinst men dom vet också vilket trofé detta var för MS. Givetvis kan dom ju då inte gå ut hur hårt som helst i förhandlingara är ju en annan femma, poängen blir den i slutändan vare sig detta har skett eller ej att detta inte är något konstigt i affärer. Sony gör det och MS gör det. Det som jag kan förstå kan stickas i ögonen är ju att SONY sagt att man inte kommer betala för titlar men det är också en sanning med modifikation, dom kanske inte "betalar" för titlar men dom ger SDK, PR och på andra sätt lockar spelutvecklare precis som MS. Sen finns det ingen bra anledning för en third-party studio att vara "trogen" en konsoll och vi kommer säkerligen få se mer DVK där man kan utveckla spel till många titlar något som ID har fattat med sin Rage motor där man även börjar få upp ögonen för Mac marknaden som törstar efter spel...
Postad 18 July 2008 - 17:31
Karlsson_K
-
Karlsson_K
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Det kommer snart grabbar...
På förstasidan IGN.com - Microsoft skänkte 50$ för att få FF-XII 
Stora snälla Microsoft erbjuder mycket pengar och vi vet det, såklart vi ska vara hårda vid förhandlingarna.
Postad 18 July 2008 - 18:07
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Japaner är lite mer känsligare i ämnet. Microsoft har ingen heder - Sony kräver att dom gör harakiri.
Postad 18 July 2008 - 18:11
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Postad 18 July 2008 - 18:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nä men PS3 nämns aldrig i samma sammanhang så minst tidsexklusivt.
Postad 18 July 2008 - 19:25
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Postad 18 July 2008 - 19:44
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Postad 19 July 2008 - 01:49
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Hahahahah humor humor
??? Humor ??? En viss sekvens eller hela konceptet?
Postad 19 July 2008 - 06:51
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Hela konceptet är oerhört roligt. Folk har det allt bra som orkar bli så upprörda över att Final Fantasy inte är single platform längre.
Postad 19 July 2008 - 12:12
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Dels att folk tar sig tid till det. Sen var det ju rätt roligt klippt.
Postad 19 July 2008 - 12:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Är ganska säker på att han som gjorde det gör det med glimten i ögat. Alltså inte för att han är sur. TVspelsHitler har ju blivit lite av en klassiker. Fast syncen och engelskan höll inte jättehög standard i denna film direkt. Still, its funny.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|