Vem har tyngst hembio på siten?
Startad av
Unregistered0ab7f73f
, Oct 29 2002 17:42
118 svar till detta ämne
Postad 06 March 2003 - 14:39
För att det ska bli rättvist så för man dela upp i två klasser, de som har en bio i vardagsrummet och de som har en "riktig bio" , personligen tycker jag att de som kombinerat med bio i vardagsrummet har haft ett svårare jobb än de som har ett ett rum för detta, hade jag haft denna möjlighet så skulle det vara enkelt , jag menar då att jag inte behövt tänka på att detta är ett rum där alla i familjen ska trivas och se tv, sitta fika ibland mm, kabel dragningar och placera högtalare är ju ett stort problem hos många. Mitt största problem är ju allt ljus som kommer in och att bilden är för liten och surrhögt. skulle vara längre bak .En proj skulle vara något men hör inte hemma i ett vardagsrum, inte i mitt, jag har sett en del lösningar som är helt okej men en klump i taket och en STOR duk. Plasma säger jag och låt priset går ner lite till så ska det bli nästa grej för mig. Jag värdesätter arbete kombinerat med hur man passat ihop olika elektronikprylar men även möbler t ex högtalarna är en möbel för mig och har man ett vitinskåp i mörk valnöt så passar inte det så bra ihop med högtalarna i ljus björk typ. Jag menar inte att de som byggt en riktig hemmabio inte haft svårt arbete men de har haft enklare med att kunna ta den tid det tar och fundera ut lösningar mm. Så grattis till alla som har den möjligheten!! https://www.minhembi...sp?user=¤kokke¤
Postad 07 March 2003 - 02:06
Tjo.
Jag har äntligen fått min sambo att förstå att ett liv i mörker är att föredra. Taklampan gör nu tjänst i sovrummet istället.
Och då måste jag ändå hålla med om att det är svårt att kombinera med vardagsrum. (Svårare än dedikerat vet jag inte, Cinemax byggde ju ut för att få plats med sin bio, hur lätt är det?) Huvudsaken är väl att man gör det så trivsamt man kan utifrån sina förutsättningar? Mer bio alltså.[
]
Mvh
/Per
Jag har äntligen fått min sambo att förstå att ett liv i mörker är att föredra. Taklampan gör nu tjänst i sovrummet istället.
Och då måste jag ändå hålla med om att det är svårt att kombinera med vardagsrum. (Svårare än dedikerat vet jag inte, Cinemax byggde ju ut för att få plats med sin bio, hur lätt är det?) Huvudsaken är väl att man gör det så trivsamt man kan utifrån sina förutsättningar? Mer bio alltså.[
Mvh
/Per
Postad 08 March 2003 - 00:18
LAPTE's hembio, är enligt mig, fruktansvärt fin. Tänk om man kunde hålla det sådär fint å välstädat en längre tid... Hehe. Riktigt, riktigt fint. Helt i min smak.
De där frostade glasbetonginläggen är juh störtsköna.
De där frostade glasbetonginläggen är juh störtsköna.
Postad 02 August 2003 - 21:46
Jag har aldrig i mitt liv sett något så grymt som cinemax "hem"-bio. Se själva:
http://w1.462.telia.com/~u46216498/
http://w1.462.telia.com/~u46216498/
Postad 02 August 2003 - 22:26
Ingen som gillar JP:s hembio?
Den tycker jag iaf är snyggast!
/Daniel
https://www.minhembi...how.asp?user=JP
Den tycker jag iaf är snyggast!
/Daniel
https://www.minhembi...how.asp?user=JP
Postad 03 August 2003 - 01:07
What! Vad är det där för sida? Och jag har fått tre röster till o med!! Vad trevligt
Känns ju lite tråkigt att rösta där eftersom minhembio sidan kommer att försvinna. Ingen som känner sig manad att göra en ny sida som kommer finnas kvar?
Franz: Kul det fanns iaf, synd man inte sett den förr
Känns ju lite tråkigt att rösta där eftersom minhembio sidan kommer att försvinna. Ingen som känner sig manad att göra en ny sida som kommer finnas kvar?
Franz: Kul det fanns iaf, synd man inte sett den förr
Postad 03 August 2003 - 01:22
Risk för lite OT...
Funderar allvarligt på att skapa ett nytt galleri med inbyggda röstningsfunktioner samt möjlighet att kommentera varandras anläggningar. Sedan finns det säkert en massa annat som man vill kunna ha med som t.ex. lite mer avancerade sökfunktioner än de som minhembio.com erbjuder.
Funderar allvarligt på att skapa ett nytt galleri med inbyggda röstningsfunktioner samt möjlighet att kommentera varandras anläggningar. Sedan finns det säkert en massa annat som man vill kunna ha med som t.ex. lite mer avancerade sökfunktioner än de som minhembio.com erbjuder.
Postad 03 August 2003 - 01:49
Låter mycket bra! Har funderat på det själv också, själva programmeringen är ju inte så himla avancerad, det är mest det att jag saknar bandbredden och även tid i viss mån.
Postad 03 August 2003 - 08:20
Det där med röstningen har jag totalt missat..
Är det du Franz som ligger bakom?
Postad 03 August 2003 - 09:55
Franz, Satanic Trancer.
Jag, anarkizt och svartpippi har ju ett projekt som kommer upp i början av nästa vecka. Vi tar gärna emot all hjälp vi kan få. Vi har massa ideér och det är jag säker på att många andra också har.. Men visst finns det behov att ett hembiogalleri...
Maila...
Jag, anarkizt och svartpippi har ju ett projekt som kommer upp i början av nästa vecka. Vi tar gärna emot all hjälp vi kan få. Vi har massa ideér och det är jag säker på att många andra också har.. Men visst finns det behov att ett hembiogalleri...
Maila...
Postad 03 August 2003 - 11:31
Jag har pratat lite med Franz (trevlig killeDet där med röstningen har jag totalt missat..
Bilderna kommer att flyttas hit till prisjakt och en del nya finesser kommer också
//Jonas
Postad 03 August 2003 - 12:21
själv dedikerar ja gärna en dator i sammanhanget då ja är hembio fantast me.
dock inte fruktansvärt rik som vissa andra =(( =)).
men en web server är inte så svårt å slänga upp om de är nån som vill.
allt för hembio ju
Postad 03 August 2003 - 12:26
och när ja ändå är igång å babblar lite.
så måste ja säga att visst är ett dedikerat hembio rum real nice.
men snyggast för mig tror jag är ett biorum snyggt integrerat i vardagsrummet.
känns lite omständigt å gå iväg tilll ett biorum för å se på en film å sen när filmen är slut gå tebax till vardags rummet igen.
men jp's bio var väldigt snygg, snyggare än cinemax tycker ja.
kändes estetiskt tilltalande bara.
cinemax bio är fet för den delen me.
Men de är bara min tanke på de hela, visst vore de härligt me ett biorum.
men hellre en rejält plasma tv i vardagsrummet å snyggt integrerade högtalare
kanske inbyggda, de skulle vara mumma de.
så måste ja säga att visst är ett dedikerat hembio rum real nice.
men snyggast för mig tror jag är ett biorum snyggt integrerat i vardagsrummet.
känns lite omständigt å gå iväg tilll ett biorum för å se på en film å sen när filmen är slut gå tebax till vardags rummet igen.
men jp's bio var väldigt snygg, snyggare än cinemax tycker ja.
kändes estetiskt tilltalande bara.
cinemax bio är fet för den delen me.
Men de är bara min tanke på de hela, visst vore de härligt me ett biorum.
men hellre en rejält plasma tv i vardagsrummet å snyggt integrerade högtalare
kanske inbyggda, de skulle vara mumma de.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder
60 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?