Och är riktigt nöjd än så länge, sitter och spanar på Viasat sport HD VM kvalet nu, och bilder flyter på grymt bra, inga eftersläpningar/ streck bakom bollen eller så.
Flyter även bra på PS3:an.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 11 October 2008 - 20:12
Köpte en V4000 i onsdags är ju samma tv dock en 46:a för 13.300kr. Helt ok pris för tv:n.
Och är riktigt nöjd än så länge, sitter och spanar på Viasat sport HD VM kvalet nu, och bilder flyter på grymt bra, inga eftersläpningar/ streck bakom bollen eller så. Flyter även bra på PS3:an. Postad 12 October 2008 - 17:45
Funderar på att byta min Sammy LE-40552 till någon av sonys modeller pga av att man måste sitta mitt framför tvn för att få en optimalbild
Redigerat av Mr.Kräsen, 12 October 2008 - 18:15. Postad 12 October 2008 - 18:51
Okej,
nu står det mellan denna och LG 42PG6000. Och ärligt talat vet jag inte vilken jag vill ha... Vet att LG har en sjukt bra bild men också att den har sina brister och risker... Kommer att bli använd till DVD och vanlig TV, möjligen lite 360 nu och då men detta bör ej ens beaktas.. Priset för en U4000 är just nu 8690kr just nu här i finland medans LG PG6000 går på 8290kr... Man får ju förstås 2" EXTRA tum med LG:n men detta är nu ingen jag direkt har i åtanke. Ni som har denna ge mig nu några goda argument,så jag kan dra efter denna i morgon med gott samvete Thanks! Postad 13 October 2008 - 15:56
Vilken som är bättre av PG6000 och U4000 är svårt att säga, plasma vs LCD teknik. Till ditt ändamål kanske plasma är att föredra, speciellt om du inte är i behov av Full-HD upplösning.
Postad 13 October 2008 - 16:13
Jag tror inte Sonys 4000-serie har bättre betrakningsvinkel än Samsungs A5 och 6 serie, det är S-PVA panelen som begränsar detta. IPS har jag för mig är de paneler som gäller om man vill ha bästa möjliga bild och betraktningsvinkel, jag tror att bl.a. Panasonics dyrare LCD-serier har dessa. Rätta mig om jag har fel... Postad 13 October 2008 - 16:58
Som jag har förstått det så behåller eventuellt ips färgerna något bättre vid konstiga vinklar, å andra sida blir svärtan lila från sidan på ips. Nackdelen med s-pva är att skuggdetaljer kan försvinna något om man betraktar skärmen rakt framifrån, men å andra sidan är svärtan bättre på s-pva. Postad 14 October 2008 - 15:40
Okej,i morrn är det tänkt att jag ska besluta mig för vilken TV jag skall ta och detta är en av kandidaterna... Den andra är en Samsung plasma, LG 42PG6000 var först i åtanke men eftersom LG inte erbjuder full pixelgaranti och jag hört mycket om ghostingproblem med denna modell har jag beslutat mig för att skippa den...
Nu undrar jag vad ni som äger denna tycker om denna i vanligt TV-bruk,alltså via digitalbox. Kr ni med extern digitalbox, isf hur har ni den kopplad? Kör ni med den inbyggda,vad tycker ni om den isf? Vad kostar en CA-modul till denna? Blir ju främst att kolla ngn gång på tex. TV3 och Tv4 om kvällarna... Tyvärr har jag inte tillgång till tex. SVT HD eftersom jag bor i Finland... Skulle ni ärligt talat rekommendera plasman före denna då den främst kommer att användas i vanligt DVD bruk samt TV...? Blu-ray har sjunkit avsevärt så därför funderade jag på om man skulle köra på denna och skaffa sig en sådan till jul... En sak i taget så länge man är studerande... Ett varmt tack till alla svaranden... Hälsningar från den östra grannlandet Postad 15 October 2008 - 08:31
Jag föredrar plasma vid vanligt TV och DVD-tittande, U4000 fungerar bra till det också men briljerar när det skickas högupplöst material. Jag kan inte uttala mig om hur bilden blir via den inbyggda mottagaren, via en gammal Dilog-digitalbox och scart blir bilden helt OK.
Om du någon gång i framtiden tror att du ska koppla in datorn eller X360/PS3, då tycker jag du ska satsa på en TV med högre upplösning än 1024x768. Om inte, kolla ex. in Panasonics PX80 som ger mycket bra bild för pengarna. Postad 05 November 2008 - 20:42
Har en fråga till er med 40U4000:
Jag har precis köpt denna TV och ännu mycket nöjd. Dock så tycker jag att TVn lutar ovanligt mycket framåt när den står fastskruvad i sitt bordsstativ. Gäller detta stativet i allmänhet eller är det mitt ex som spökar? TVn står mycket stabilt men framlutad några grader. Postad 20 November 2008 - 10:09
Hej hopp! Tror du att det där med 60 hz även gäller kdl-40L4000? Enligt sonys hemsida så är det som skiljer dessa åt att U har tre hdmi portar medans L bara har två och att L stödjer 24p men det gör inte U? Stämmer detta och är det eventuellt något mer som skiljer dom åt (förutom designen)? Jag spelar mycket xbox360, någon av de modellerna som lämpar sig mer då? Postad 21 November 2008 - 13:12
Förmodligen är det likadan panel och elektronik i L4000, bara annan design och 1 st mindre HDMI-ingång. Båda lämpar sig väl till X360, jag är i alla fall enormt nöjd efter ca 3 månader med TV:n.
Postad 29 December 2008 - 20:07
Hade äntligen bestämt mig för att köpa en KDL 40U4000 när KDL 40S4000 dyker upp, till ett riktigt bra pris dessutom, någon som känner till något om den (för så mycket som jag kunde lista ut med hjälp av personalen på affären så är det samma tv bara att att det är olika färg på dom), skulle behöva infon snabbt då jag måste köpa den imorgon, på sonys svenska sida finns den inte med, men den kanske hör hemma i något annat land?
Postad 30 December 2008 - 19:52
Det ska i stort sett vara likadan TV som U4000 förutom färgsättningen (har för mig att S4000 är helt svart).
Om du har köpt den, vad fick du betala? Postad 31 December 2008 - 15:27
Jag ser att modellerna U4000, V4000 och W4000 i princip kostar lika mycket. Det kanske finns information här på forumet, men är det någon som kan förklara var den stora skillnaden ligger om man jämför de här tre?
Jag tänker använda tv:n till att titta på "vanlig" tv via Comhem och även filmer från dvd förstås. Postad 01 January 2009 - 10:13
W4000 är den bästa av dessa tre, lite fler funktioner och annan design. Den har även en 10-bitsars panel som ger ännu fler färger. Om ska köpa någon av dessa så satsa på W4000.
Postad 01 January 2009 - 13:29
Jag fick betala 6990 på media markt i Kalmar, där fanns det två kvar när jag handlade i förrgår, där sa dom att priser och utbud kan variera mellan de olika butikerna i landet, men det är nog värt att kolla upp då jag tror att det var ett bra pris? Kommer dock inte koppla in den förens om en vecka så jag kan inte uttala mig om bild osv än...
Den info jag kan tillägga är att S4000 "bara" har en inbygd box för boxer och alltså inte för comhem... Redigerat av Buggehult, 01 January 2009 - 13:34. Postad 02 February 2009 - 21:15
Jag är rätt så sugen på denna tv.
Den kostar 8990:- här hos den lokala datorfirman vilket väl är ett helt okej pris? Den skall anvädas till 720/1080p filmer från min dator, kolla på rätt så mycket fotboll samt spela med min xbox 360. Hur väl lämpad är den för det? Eventuellt så blir det en htpc i framtiden. Postad 03 February 2009 - 12:35
Till det du ska använda TV:n till fungerar U4000 mycket bra (om du nu vill ha en LCD och inte Plasma). Den klarar pixelmappat via HDMI-ingången, bilden från datorn blir mycket bra. Däremot har prisskillnaden till dyrare och lite bättre versionen blivit liten, ex kan du köpa Samsung A656 el. Sony W4000 för ca 1.000 kr mer (dock på nätet). A656 upplever jag ger bättre bild med TV-signaler, men Sony har mycket bra menysystem och fin fjärr. Detta var bl.a. en av anledningarna till att jag valde en Sony istället för Samsung + den låga input-laggen (perfekt i spel). Annars kan du kika på Philips, Toshiba, Sharp m.fl. i samma prisklass...
För runt 9.000 kr är ändå U4000 ett mycket bra köp, och skulle bli ännu bättre om priset var 1.000-1.500 kr lägre. Postad 03 April 2009 - 11:21
Har en 40U4000 och en DM 800HD och är riktigt missnöjd med bilden
I mörka partier blirfärgerna helt utsmetade när det rör på sig... Har försökt ändra på inställningarna men har inte hittat nått som hjälper.. /Jenz 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |