Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Asus Eee 1000 *

598 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus Eee PC 1000 (Laptops (Bärbara datorer)) 1 6.5 (1) Inga priser
Asus Eee PC 1000H - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 9 9.203388 (58) Inga priser
Asus Eee PC 1000H GO - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 8.333332 (2) Inga priser
Asus Eee PC 1000HA - 1.6GHz 1GB 80GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
Asus Eee PC 1000HE - 1,66GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 8 8.954544 (21) Inga priser
Asus Eee PC 1002HA - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 7.5 (1) Inga priser
Asus Eee PC 1000HA - 1.6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
Asus Eee PC 1008HA - 1,66GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 9 9 (8) Inga priser
Asus Eee PC 1101HA - 1,33GHz 1GB 160GB 11,6" (Laptops (Bärbara datorer)) 2 8.749998 (11) Inga priser
Asus Eee PC 1005HA-H - 1,66GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 8 7.5 (1) Inga priser
Asus Eee PC 1005HA-M - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 8 7.666666 (2) Inga priser
Asus Eee PC 1005HA-B - 1,6GHz 1GB 250GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 8.249998 (3) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 28 September 2008 - 22:40

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Precis. Om du kollar så ser du ju att det står inget om när dom får in en leverans på Webhallen. Utan endast när den är planerad att släppas. Jag som är grymt sugen på en :(

http://www.webhallen...e...sol=&genre=

Kolla där så står det mycket riktigt (Nästa leverans: 2008-10-25).. seeegt. Men förseningar lär vara att vänta skulle jag tro. Om inte så är den säkert uppbokat till max, så man ska vara glad om man får sin innan jul.. Nej, skämt och sido, dyker den upp någon annanstans innan webhallen får in den så kan man ju alltid avbeställa sin bokning.. :D

Jag är också grymt sugen på en =).

Redigerat av twebbas, 28 September 2008 - 22:41.

Postad 29 September 2008 - 06:14

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

http://www.webhallen...e...sol=&genre=

Kolla där så står det mycket riktigt (Nästa leverans: 2008-10-25).. seeegt. Men förseningar lär vara att vänta skulle jag tro. Om inte så är den säkert uppbokat till max, så man ska vara glad om man får sin innan jul.. Nej, skämt och sido, dyker den upp någon annanstans innan webhallen får in den så kan man ju alltid avbeställa sin bokning.. :(

Jag är också grymt sugen på en =).

Jo såg det senare. Finns på misco.co.uk att köpa. Dock till samma pris, den vita modellen(den jag vill ha) ska finnas på lager..

Redigerat av Unregisteredbae06969, 29 September 2008 - 06:26.

Postad 29 September 2008 - 07:14

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Woah... Brevbäraren ringde precis på dörren (låg och sov), och sa glatt "EMS!" när jag öppnade dörren :(
Fick skriva på en lapp och sedan ta emot min fina lilla 1000H :D

Måste säga att jag är grymt impad av den snabba frakten från Lettland (beställde natten mellan torsdag och fredag, fick den nu).

Ännu mer impad av 1000H, vikten, storleken... Wow! Den lilla pekplattan är lite mindre än vad man är van vid men man vänjer sig nog snabbt. Tangentbordet är helt OK, också en vanesak kan jag tänka mig.

Nu ska jag bara försöka klämma in Windows XP...

Redigerat av MISERERE, 29 September 2008 - 07:47.

Postad 29 September 2008 - 07:45

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Precis mina tankegångar.. haha. Är vi släkt månne? :(
Såg precis den här filmen och nu vet jag att det är en eee pc 1000h jag ska ha. :D
http://www.amazon.co.../R10T5INT52EQLC

Den kommer nog duga fint till den programmering jag ska ha den till. =) Ingen som sitter på en eee pc 1000h nu och som orkar ta lite bilder och lägga upp? Så kan vi som inte har någon ännu få lite ögongodis i alla fall.

Den där videon ger jag inte mycket för. Tror inte alls på den prestandan han visar upp. Han kör alltså SQL server 2008 och Visual Studio, och Visual Studio startar på nolltid. På min Core 2 Duo tar det betydligt längre tid. Dessutom, varför väljer han att dema på extern skärm? Varför gör han reklam för en bok i slutet?

Redigerat av Travolta, 29 September 2008 - 07:51.

Postad 29 September 2008 - 08:13

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Den där videon ger jag inte mycket för. Tror inte alls på den prestandan han visar upp. Han kör alltså SQL server 2008 och Visual Studio, och Visual Studio startar på nolltid. På min Core 2 Duo tar det betydligt längre tid. Dessutom, varför väljer han att dema på extern skärm? Varför gör han reklam för en bok i slutet?

Visst finns nog bättre videos på tuben..Att han kör på en extern skärm är nog mest för att visa hur bilden blir när han kör via VGA utgången och boken använder han nog mest för att man ska få en översikt om hur stor datorn är..

Postad 29 September 2008 - 08:53

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Visst finns nog bättre videos på tuben..Att han kör på en extern skärm är nog mest för att visa hur bilden blir när han kör via VGA utgången och boken använder han nog mest för att man ska få en översikt om hur stor datorn är..

Han jämför ju inte ens bokens storlek med datorn...

Om den prestanda han visar upp verkligen stämmer är jag riktigt imponerad. SQL Server och Visual Studio är tunga program att köra.

Postad 29 September 2008 - 11:28

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Den som lyssnar noga hör att han nämner att programmet till viss del ligger i cache. Inte något konstigt alls med det. Huruvida det tar 2sekunder eller 10 att starta upp visual studio spelar mindre boll för min egen del. Det jag är intresserad av är huruvida man på ett vettigt sätt kan använda den här som en programmeringsburk. Då menar jag tangentbord, skärmupplösningen och hur denna ter sig i visual studio osv.

Redigerat av twebbas, 29 September 2008 - 11:33.

Postad 29 September 2008 - 12:15

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Den som lyssnar noga hör att han nämner att programmet till viss del ligger i cache. Inte något konstigt alls med det. Huruvida det tar 2sekunder eller 10 att starta upp visual studio spelar mindre boll för min egen del. Det jag är intresserad av är huruvida man på ett vettigt sätt kan använda den här som en programmeringsburk. Då menar jag tangentbord, skärmupplösningen och hur denna ter sig i visual studio osv.

Jo jag hörde det också, samt att han uppgraderat internminnet.

Postad 29 September 2008 - 13:32

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
MIserere, har du kommit någonstans med XP installtionen? Hämtade också ut min 1000H från samma säljare. Däremot hatar jag Linux programvaran som ligger i. Tycker den är skitseg. Och ful. Ologisk.

Men tänker du köra via en extern DVD-läsare eller kör du via USB sticka som en del gjort?

Postad 29 September 2008 - 13:38

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tjenare Swe.Stars,

Håller för närvarande på att installera XP på min 1000H. Håller med, Linux som var förinstallerat på hårddisken var förd###### segt och rent ut sagt DÅLIGT, torftigt. Firefox hängde sig, fick kass hastighet via trådlösa WLANet osv.

Följde denna guide: http://www.eeeguides...-usb-thumb.html
Kör installationen via en USB 2.0-HDD, verkar funka bra än så länge!
Nu står det "Finalizing installation"...

Lycka till.

Postad 29 September 2008 - 13:45

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Kikade lite snabbt, ska dra och hålla ett par gyminstruktioner om en stund.. men det verkar rätt krångligt? Jag är inte programmerare för fem öre, men kan the basic. Menar du att du gjorde installationen av XP MED en extern hårddisk?! Har en Western Digital som jag skulle kunna använda eller min Verbatim som är helt ny (någon månad gammal).

Finns det något jag ska tänka på/akta mig för när jag följer den där guiden? Något som du själv stötte på och vill avråda/råda mig att göra istället?

Hoppas din installation fungerar!

Postad 29 September 2008 - 13:58

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Ja, den är lite slarvigt skriven, jag fick läsa igenom den flera gånger för att fatta hur man skulle göra/följa proceduren.
Så mitt råd är att läsa den nogrannt och gör precis som det står i guiden. Du behöver inte alls vara någon programmerare för att kunna göra detta, det är ganska enkelt. Som sagt, bara du följer instruktionerna så ska det nog gå alldeles utmärkt.

Precis, gjorde installationen med XP på en extern USB-hårddisk. Går att göra med guiden jag länkade till i förra inlägget också. Läs ordentligt och ta dig tid att när du går igenom alla steg i programmen osv.

Installationen funkade - håller på att ladda hem alla drivisar till Win XP nu, för WLAN, VGA, Audio, osv.
http://support.asus....SLanguage=en-us

Kör hårt nu!

Postad 29 September 2008 - 14:00

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Fan vad kul!
Jag hör av mig och börjar försöka installera så fort jag är tillbaka från gymmet!
Fick du förresten inte en skiva med drivrutiner? Stod något om XP på den, men var säkert någon annan shizz ;)

Har du förresten fixat å,ä och ö? Hittade ingen sådan funktion i idiot-Xandros, men det är nog betydligt enklare i XP, i think.
Hur stor var din XP förresten?

Postad 29 September 2008 - 14:05

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Kollade inte vad det var för nåt på den där XP-skivan. Tror det är något annat. Dessutom är nog dom drivisarna inte uppdaterade, som på hemsidan.

Inte fixat ÅÄÖ än, ska göra det sen. Min XP var runt 700MB tror jag? Vet inte.
Håll dig till guiden så ska det nog gå bra även för dig.

Postad 29 September 2008 - 14:44

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Han jämför ju inte ens bokens storlek med datorn...

Om den prestanda han visar upp verkligen stämmer är jag riktigt imponerad. SQL Server och Visual Studio är tunga program att köra.

Det kan inte vara så att han kör programmen via klient då eller vad man säger, dvs att programmen ligger på en server och hans burk bara visar vad som sker. Jag läste att steam (www.steampowered.com) ska ha någon sådan funktion, men det kanske inte är för program, dock borde det inte vara några problem...

Postad 29 September 2008 - 15:44

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hur uppdatera BIOS på din 1000H:
http://forum.eeeuser...ic.php?id=45621

Postad 29 September 2008 - 17:31

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Vad ska man uppdatera BIOS för? Har aldrig förstått det :/

Redigerat av Swe.Stars, 29 September 2008 - 17:32.

Postad 29 September 2008 - 17:47

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Bios kan vara bra att uppdatera ibland. Det kan lösa ev. hårdvaruproblem osv osv. På tal om annat. Är det ingen som vill dela med sig med lite bilder på sin eee 1000h? Tror det är mer än jag som skulle uppskatta detta. ;)

Redigerat av twebbas, 29 September 2008 - 17:50.

Postad 29 September 2008 - 17:53

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Sorry Twebbas, just nu är jag helt inne i att bli av med det förbannade Xandros! LOVAR att kasta upp en del bilder så fort det är fixat. Har en massa plugg utöver som (ehem) kommer liiite i efterhand ;)

But I promise!

Btw, hittade den här guiden som verkar braaa mycket mer utförligare
http://www.i64x.com/eeexp.php
Ska gå efter den + att man får en krympt version av XP efter att ha nLitat den en aning =)

Edit: Spelar det förresten någon roll om jag använder en XP skiva som innehåller SP3 eller SP2? Försöker rota fram mina gamla XP skivor, men har en nyare som jag har tillgång till direkt, men innehåller nyare Service Pack. Spelar det liksom någon roll?

Redigerat av Swe.Stars, 29 September 2008 - 18:18.

Postad 29 September 2008 - 18:04

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Sorry Twebbas, just nu är jag helt inne i att bli av med det förbannade Xandros! LOVAR att kasta upp en del bilder så fort det är fixat. Har en massa plugg utöver som (ehem) kommer liiite i efterhand :)

But I promise!

Btw, hittade den här guiden som verkar braaa mycket mer utförligare
http://www.i64x.com/eeexp.php
Ska gå efter den + att man får en krympt version av XP efter att ha nLitat den en aning =)

Det tackar vi för. Själv tänkte jag installera vista eller mac os x.. ;) Fast vänta tills i slutet av oktober är ju grymt segt. Om det inte blir uppskjutet längre fram..

Är rejält sugen på att köpa en från ebay istället. Vilka i-landsproblem man sitter på. hehe. ;)

Postad 29 September 2008 - 18:27

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Edit: Spelar det förresten någon roll om jag använder en XP skiva som innehåller SP3 eller SP2? Försöker rota fram mina gamla XP skivor, men har en nyare som jag har tillgång till direkt, men innehåller nyare Service Pack. Spelar det liksom någon roll?

Tror inte det, körde också en installation med SP3.

Postad 29 September 2008 - 18:51

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Den guiden du länkade till Miserere är helt hopplös. Han förklara ju ingenting!
Vad är det som ska formateras? Hor stort utrymme behöver man? Sitter för tillfället och "tankar" över allt material på en externa hårddisken till den andra - vilket kommer ta fyrtioelva år. Om man kör med USB sticka, hur mycket utrymme behöver man? Stor inte heller i guiden :/

Fan vad värdelös jag är...

Postad 29 September 2008 - 18:52

perma
  • perma
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Tog några snabba bilder min pärla, för er som är intresserade. Oj va snabb sd-kortsläsaren va förresten har inte provat den förrens nu.

Bifogad fil  DSC_1561.JPG   2.05MB   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_1562.JPG   1.83MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_1563.JPG   1.82MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_1564.JPG   1.92MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_1565.JPG   1.87MB   0 Antal nerladdningar

Postad 29 September 2008 - 20:15

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Tack för bilderna Perma. Tjusigt.

Postad 29 September 2008 - 21:27

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Det tackar vi för. Själv tänkte jag installera vista eller mac os x.. ;) Fast vänta tills i slutet av oktober är ju grymt segt. Om det inte blir uppskjutet längre fram..

Är rejält sugen på att köpa en från ebay istället. Vilka i-landsproblem man sitter på. hehe. ;)

Som sagt finns ju i UK om inte annat :) om de fraktar till Sverige är jag dock osäker på.

Önskar själv att man hade "cash" så man kunde köpa sig en :D

men ni som köper eran 1000H från Lettland från vilket företag köper ni datorn?

Redigerat av Unregisteredbae06969, 29 September 2008 - 21:33.

Postad 30 September 2008 - 06:20

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Älskar min 1000H nu! XP är så mycket smoothare än Linux/Xandros eller vad det heter.
Tyckte processorfläkten lät lite väl mycket. Som tur är så är det redan någon som åtgärdat detta problem,
http://www.cpp.in/dev/eeectl/
Kontrollerar fläkten och displayen lite. Läs på hemsidan.

Är annars väldigt nöjd med min 1000H än så länge! Ska handla en 2GB RAM-sticka i morgon, boosta upp den lite. Kanske en 7200RPM-HDD också? Måste ju öka prestandan avsevärt...

Postad 30 September 2008 - 07:30

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Som sagt finns ju i UK om inte annat :) om de fraktar till Sverige är jag dock osäker på.

Önskar själv att man hade "cash" så man kunde köpa sig en :D

men ni som köper eran 1000H från Lettland från vilket företag köper ni datorn?

Jag köpte från AllUstore_lv via ebay.co.uk. Pröjsade 3 998:- för frakt och allt. Gick skitsnabbt. Trots att PayPal fördröjde min leverans (genom att fördröja betalningen) med drygt 5 dagar(!)
Han har höga omdömen och både jag och Misirere har beställt från honom.

Kan varmt rekommendera!

Btw, Misirere, hur mycket pröjsade du i SEK för din 1000H?

Ursäkta röran i bakgrunden ;)

Bifogad fil(er)

Postad 30 September 2008 - 07:37

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tror det blev 3177 SEK med frakt.

Håller på att flytta i skrivande stund, kan också posta bilder på min vita lilla skönhet i dagarna :)

Postad 30 September 2008 - 07:42

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jäklar! Nästan en tusenlapp billigare! Det var inte dåligt =)
Undrar varför han sålde den sååå billigt...

Vad är det för RAM-sticka du kollat på och hur mycket för att lägga ut?
Tack för länken till fläktkontrollen btw! =)

Postad 30 September 2008 - 07:47

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Corsair Value 2GB PC5200 667MHZ tror jag det hette hos Webhallen.

Min teori om det billiga priset är att han råkade trycka på 2:an TVÅ gånger istället för två gånger på 7:an :D
£227 istället för £277, det är ju det dom andra kostar!

Japp, jag hade flyt :)

Här är min 1000H btw (använde just BT-funktionen för att föra över bilden från mobilen, funkade hur enkelt som helst)
Postad bild

Redigerat av MISERERE, 30 September 2008 - 08:01.

Postad 30 September 2008 - 08:37

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Lyckans killar :) vill också ha mig en dator ju. Tråkigt bara att pengarna är slut :D

Älskar min 1000H nu! XP är så mycket smoothare än Linux/Xandros eller vad det heter.
Tyckte processorfläkten lät lite väl mycket. Som tur är så är det redan någon som åtgärdat detta problem,
http://www.cpp.in/dev/eeectl/
Kontrollerar fläkten och displayen lite. Läs på hemsidan.

Är annars väldigt nöjd med min 1000H än så länge! Ska handla en 2GB RAM-sticka i morgon, boosta upp den lite. Kanske en 7200RPM-HDD också? Måste ju öka prestandan avsevärt...

Om du tänker på att köra en 7200rom disk i din dator så är det väl kört? 2,5" HDD går väl i 5400rpm vad jag vet?

Kan dock ha fel

Postad 30 September 2008 - 08:42

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Försöker tanka blåtand-drivisarna från ASUS men tar ju forever. Står okänd tid på dem nu. Skicka driv... wait. Det funkar!
Glöm vad jag sa ^^

Är det någon som vet hur man tar reda på sin MAC-adress i Windows? Hittar bara förklaringar på Google om hur man gör det i Linux (pfft). Försöker komma ut på WiFi här hemma. Funkar sådär. Får bara "delvis fungerande nätverk" eftersom IP-adressen inte kan erhållas från routern. Om jag tar bort krypteringen på NETGEAR routern så funkar det, men jag vill inte att alla mina grannar ska smysurfa på MITT bredband!

Edit: Btw, NOD32 tyckte BT drivisarna innehöll en trojan(!). Wtf is that about?

Redigerat av Swe.Stars, 30 September 2008 - 08:44.

Postad 30 September 2008 - 08:47

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Försöker tanka blåtand-drivisarna från ASUS men tar ju forever. Står okänd tid på dem nu. Skicka driv... wait. Det funkar!
Glöm vad jag sa ^^

Är det någon som vet hur man tar reda på sin MAC-adress i Windows? Hittar bara förklaringar på Google om hur man gör det i Linux (pfft). Försöker komma ut på WiFi här hemma. Funkar sådär. Får bara "delvis fungerande nätverk" eftersom IP-adressen inte kan erhållas från routern. Om jag tar bort krypteringen på NETGEAR routern så funkar det, men jag vill inte att alla mina grannar ska smysurfa på MITT bredband!

Edit: Btw, NOD32 tyckte BT drivisarna innehöll en trojan(!). Wtf is that about?

Enkelt öppna kommandotolken å skriv ipconfig /all så får du fram din MAC adress för nätverkskorten.

Du kan inte ge mig AllUstore_lv seller id på ebay? Tycker jag letar men hittar nada :S

Postad 30 September 2008 - 08:49

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Enkelt öppna kommandotolken å skriv ipconfig /all så får du fram din MAC adress för nätverkskorten.

Du kan inte ge mig AllUstore_lv seller id på ebay? Tycker jag letar men hittar nada :S

Thanks dude! Hittade på Google efter lite trixande, men thanks anywho =)
Om du kollar länkningen längre upp i tidigare post så bör du länkas till köpet och kan gå in på honom.
Vet att eBays sök funktion för säljare är... crap :)

Postad 30 September 2008 - 09:44

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Thanks dude! Hittade på Google efter lite trixande, men thanks anywho =)
Om du kollar länkningen längre upp i tidigare post så bör du länkas till köpet och kan gå in på honom.
Vet att eBays sök funktion för säljare är... crap :)

Jag måste vara efter..för hittar inte länken alls :s

Postad 30 September 2008 - 09:46

PsyDuck
  • PsyDuck
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
http://stores.ebay.com/All4ustoreLV

Postad 30 September 2008 - 09:51

Joseph
  • Joseph
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
hur kommer det sig att komplett, datorbutiken, dustin inte har laggt till denna i deras sortiment? finns på clickOK för 4000 något! med svenskt tbord samt org win xp home ~~

Postad 30 September 2008 - 09:59

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Det verkar jääävligt konstigt. Det är ju jäkligt schyst pris. Butiken, är det en svensk nätbutik eller är det en internationell sådan? Vore ju ÄNNU schysstare om man köpte sin 1000H i Sverige, då blir det inte sådant krångel jag kan tänka mig om något problem uppstår. Vet att ASUS har internationell garanti men säkerligen lär man få stå för frakt till andra sidan jorden samt vänta i tre år...

Btw så är jag väääldigt mycket mer imponerad av mitt köp av "laptop" =D
Är verkligen SÅÅÅ glad att jag inte köpte en vanlig 17". Mindre, längre batteritid, SNYGGARE, betydligt portablare MEN fortfarande med ett schysst tangentbord. Skriver riktigt, riktigt fort på det här tangentbordet just nu =P

Postad 30 September 2008 - 10:02

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

http://stores.ebay.com/All4ustoreLV

Tackar..Tråkigt att han inte hade några 1000H att sälja bara..verkar ha tagit slut :)

hur kommer det sig att komplett, datorbutiken, dustin inte har laggt till denna i deras sortiment? finns på clickOK för 4000 något! med svenskt tbord samt org win xp home ~~

Bra fråga. Kanske kommer upp om några dagar eller så kanske de väljer att inte sälja den.

Postad 30 September 2008 - 10:05

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
DrPepper, det verkar som om han plockar in 1000H modeller allt eftersom. Mejla honom och fråga om det är några på ingång snart. Med tanke på leveranstiden (någon dag) från Lettland så kan jag varmt rekommendera den här killen. Var dock medveten om att PayPal kan börja phuka som det gjorde för mig.

Efter TRE utlandssamtal senare funkade det fortfarande inte att betala. Så JÄVLA irriterande. Men överlag så är PayPal schysst eftersom den visar en konvertering från den valuta säljaren vill ha betalt i och hur mycket det EXAKT blir i SEK som dras från ditt konto =)

Postad 30 September 2008 - 10:10

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Funderar nästan på det. Funderade på en 901:a i stället ett tag när jag kollade. Men skiljer bara 300kr i pris å han har bara 12GB modellen :)

Postad 30 September 2008 - 10:20

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Var dock försiktig om du skulle beställa en 901:a. Dem är betydligt mindre och jag kunde _inte_ skriva på dess tangenbord. Ett tips är att hitta närmaste MediaMarkt där de har 901 (eller 900, dock samma storlek gissar jag på) så du kan få en bra uppfattning om hur svårt det faktiskt är att skriva på ett sådant tangetbord. Man "crampar" liksom ihop fingrarna där. Här. På 1000H modellen är det inget som helst probblem. Går hur fort som helst och feltryckningarna är obefintliga.

Just a tip =)

Postad 30 September 2008 - 10:31

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Var dock försiktig om du skulle beställa en 901:a. Dem är betydligt mindre och jag kunde _inte_ skriva på dess tangenbord. Ett tips är att hitta närmaste MediaMarkt där de har 901 (eller 900, dock samma storlek gissar jag på) så du kan få en bra uppfattning om hur svårt det faktiskt är att skriva på ett sådant tangetbord. Man "crampar" liksom ihop fingrarna där. Här. På 1000H modellen är det inget som helst probblem. Går hur fort som helst och feltryckningarna är obefintliga.

Just a tip =)

Okej :) tror inte att jag kommer dö utav detta :D

Postad 30 September 2008 - 15:52

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Som sagt, man får själv avgöra vad som är viktigast för en själv =)
För mig som skriver massor MÅSTE tangentbordet nästan gå först. Vilket det nu fick göra, and I am NOT regretting it. Fortfarande skit många som "ojoar" sig över hur pytte ytte liten 1000H modellen är =P

En annan fråga om någon kan kanske vet. Har lyckats förlora funktionaliteten på Fn-tangenten som sitter bredvid Ctrl i vänstra hörnet. Följde tipset i en guide om att ta bort ett register som INTE skulle påverka Fn-tangentens funktion (med F1-F12 tangenterna), vilket det tydligen gjorde. Finns det något sätt jag kan installera om Fn tangentfunktionen, vad är det som styr den så att jag själv kan "korrigera" detta?

Är tacksam för all hjälp =)

Postad 30 September 2008 - 20:59

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Drog iväg ett mail till all4ustore_lv och dom sa att dom har en(1)! svart 1000 kvar i lagret. Förstod det som att den skulle komma upp på Ebay imorgon.

Han skulle även ha 901:a med 20GB HDD på lager också som jag förstod det. Dock räknade jag lite på 901:an och det blir nästan samma pris om inte billigare att köpa den här i sverige(tyvärr)

Hur som helst så valde jag att boka mig på en 1000H från webhallen. Borde väl komma någon gång efter löningen..

Redigerat av Unregisteredbae06969, 01 October 2008 - 09:40.

Postad 01 October 2008 - 10:38

MISERERE
  • MISERERE
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har nu haft den ett par dagar och måste säga att jag är jädrigt nöjd! Den är liten, väger inget, är snygg, inte så plastig som jag trodde, lätt att skriva på, snabb (nåja). Kommer inte på något mer för tillfället!

Postad 01 October 2008 - 10:45

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
I'll second that =)
Har gjort flera ominstallationer av Windows XP eftersom jag (i vanlig ordning) phakar upp diverse grejer (senast var det Fn-tangenten som slutade fungera) genom att jag håller på att pilla med saker noobs som jag ska hålla sig borta från.

Kan ju säga det att en vanlig laptop hade jag nog skippat på väg till bibblan för plugg, men den här, följer ALLTID med =)
Så ###### skönt att man slipper släpa med sig AC-adapter (strömsladd). Bara se till att den är fullt laddad innan man drar iväg. Iofs räckte ett halvt batteri i går för enklare aktiviteter, typ snål surfa på bibliotekets WiFi coh givetvis notera i Word 2007 =)

Love this machine!

Postad 01 October 2008 - 21:06

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Är det 16 bitars eller 32 bitars ljudkort? :P! vet någon? Är den lika snabb och effektiv som en "vanlig" Bärbar dator?

Postad 01 October 2008 - 21:54

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0

Är det 16 bitars eller 32 bitars ljudkort? :P! vet någon? Är den lika snabb och effektiv som en "vanlig" Bärbar dator?

16 bitars..Effektiv som en vanlig bärbar å snabb med..

Postad 02 October 2008 - 10:30

gusteng
  • gusteng
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nån som vet om 40gb SSD varianten kommer att säljas i Sverige?
Drar SSD mindre ström än HD?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.