Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd HP Compaq 2133 *

146 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HP 2133 FF009AA (Laptops (Bärbara datorer)) 0 (0) Inga priser
HP 2133 FU346EA (Laptops (Bärbara datorer)) 1 7.4 (4) Inga priser
HP 2133 FU344EA (Laptops (Bärbara datorer)) 1 5.249998 (3) Inga priser
HP 2133 FU351EA (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
HP 2133 FU345EA (Laptops (Bärbara datorer)) 1 6.6 (4) Inga priser
HP 2133 FU337EA (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
HP 2133 FU342EA (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser

Postad 05 December 2008 - 10:32

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Var idag på en butik i Sthlm och tittade på en Hp 2133 och den är likadam som min i skärmen. Men är det bara jag som är lite missnöjd?? Alltså det kryper nästan i skärmen...

Jag är helnöjd med min, men den tjocka blanka plasten framför kanske en del stör sig på, men det gör inte jag... Jag har den högupplösta varianten med.

Postad 07 December 2008 - 17:49

danka
  • danka
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har lagt in xp pro i min 2133 och det fungerar klockrent, men har stött på en märklig sak. När datorn varit i viloläge och jag startar den igen så flimrar skärmen mkt och länge. Och ibland när jag startar upp den är det likafdant. Har slängt in alla drivisar och även provat att ominstallera valda drivisar. Är det någon som har några tips?

Postad 08 December 2008 - 12:19

Akoa
  • Akoa
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Är det nån som har beställt Vista skivor och XP skivor från HP?

Jag fick inga skivor med, fick vista installerat från början, men satte in XP istället. Tydligen ingår det ingen nedgradering utan man får fixa det själv... Finns en bra guide här: http://www.hp2133guide.com/ gå in på forumet så finns det en bra guide i XP forumet som sticky...

Postad 22 December 2008 - 16:28

callehenry
  • callehenry
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Har slagit till nå en 2133 med "riktig" hd, en gig ram och Vista Basic, inte bästa versionen men det kommer att duga åt min mor att surfa + att det var billigt. Har installerat och uppdaterat to the max, senaste av allt. Problemet med den har vart att den är för varm hela tiden. Kylfläkten kan ibland gå hela tiden. Sedan hände det ett par gånger att den superhängde sig, den blev knäpptyst och inget funkade förutom att stänga av den på knappen. Någon som vart med om något liknande eller kan det vara hardvarufel? Inget roligt att ge bort en trasig dator...

Tacksam för svar!

Postad 23 December 2008 - 16:11

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0
Sitter själv med 2 st. Jag har bara upplevt problem med fläktarna en gång och det var då jag laddade batteriet samtidigt som jag hade CPU-load på 100%. Då var det irriterande högt. Efter det uppdaterade jag Vista samt alla drivrutiner och sen dess har jag inte upplevt problem. Om det beror på uppdateringarna eller något annat vet jag inte. Det verkar fortfarande som att fläkten går aningen mer när man laddar än annars, men inte så det stör.

Postad 23 December 2008 - 17:42

Akoa
  • Akoa
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Min dator har hängt sig 2 ggr innan inloggningen. Då har jag startat om. Jag har XP på den, tycker det fungerar ljusår bättre än vista

Postad 25 December 2008 - 17:50

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Fick min igår & har haft 2 hägningar sen dess, känns som att cpu-n går på 100% allt för ofta? Ska undersöka mer, kör förresten vista.

Postad 26 December 2008 - 00:35

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0

Fick min igår & har haft 2 hägningar sen dess, känns som att cpu-n går på 100% allt för ofta? Ska undersöka mer, kör förresten vista.

Det är inte i samband med att HP 3d DraiveGuard aktiveras? Då brukar datorn frysa några sekunder, men går oftast igång efter en stund.
F.ö. tycker jag datorn går väldigt bra under vista efter lite fixande.

Postad 26 December 2008 - 07:35

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Det är inte i samband med att HP 3d DraiveGuard aktiveras? Då brukar datorn frysa några sekunder, men går oftast igång efter en stund.
F.ö. tycker jag datorn går väldigt bra under vista efter lite fixande.

Ok.

Jag har 1GB-versionen från phonehouse & igår så körde jag in de nya drivrutinerna från HP. Har även fixat lite andra saker som skrevs om tidigare i tråden. Den går ngt bättre men inte tillräckligt än, innan drivrutinuppdateringen så grejade den inte SVT:s öppna arkivprogram alls, jackade nåt kopiöst. Nu så går det hjälpligt men inte tillräckligt bra. Får se om hägningarna ger sig...

Ska greja lite till men tror nog att det blir XP om jag inte får mer fart på den. Jag ställer inga höga krav men som den är nu så är det alltför mkt tuggande även om jag enbart surfar utan ngt annat igång. Gruvar mig för XP-installation då jag inte är speciellt haj på datorer...

Postad 26 December 2008 - 09:37

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Nä nu är den helkörd, låser sig en gång i kvarten... Suck, fan va jag blir less på datorer :wub:

Postad 26 December 2008 - 10:51

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0
Om den hänger sig så mycket är nog något fel skulle jag tro. De jag har använt har hittills bara hängt sig en gång var.

Har du även stängt av "onödiga" tjänster? Finns en bra guide isf på hp2133guide.com på småsaker som kan snabba upp vista.

Sen om du ska köra SVT Play rekommenderar jag att använda Windows Media Player. Då funkar det helt problemfritt även på helskärm till skillnad från flash-spelaren.

Postad 26 December 2008 - 17:35

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Om den hänger sig så mycket är nog något fel skulle jag tro. De jag har använt har hittills bara hängt sig en gång var.

Har du även stängt av "onödiga" tjänster? Finns en bra guide isf på hp2133guide.com på småsaker som kan snabba upp vista.

Sen om du ska köra SVT Play rekommenderar jag att använda Windows Media Player. Då funkar det helt problemfritt även på helskärm till skillnad från flash-spelaren.

Tack för svaret! Jag har följt guiden du nämner & installerat nya drivrutiner. Nu tycker jag att den har hyfsad fart fram tills dess att den hänger sig & det gör den tyvärr ofta, något är fel. Tror ni att det är hårdvarufel eller sitter det i vista?

Postad 26 December 2008 - 17:44

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Har oxå en 2133 köpt hos phonehouse, har iof satt i mer ram men tycker aldrig att jag upplever datorn som långsam eller seg förrän jag skall se på vissa 720p filmer som går sådär, samt svt play hd som kan gå segt.

Aldrig varit med om att min låst sig eller något alls, haft tur kanske?

Redigerat av tomasgbg, 26 December 2008 - 17:44.

Postad 26 December 2008 - 19:04

AmukaNuk
  • AmukaNuk
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan.

Har haft min HP 2133 i ungefär 3 veckor nu, köpte modellen som annonserades av Phone House.

120 gb hårddisk, 1 gb ram, 1.6 ghz via c7-m processor.

Ser att många har problem med sina datorer och att det laggar, hakar sig. Tänkte jag skulle ge mina kommentarer på det jag upplevt och erfarit.

Man får ju Vista Home som medföljande operativsystem, och vista är inte riktigt gjort för den här maskinen.

Först och främst så är drivrutinerna man får med datorn helt värdelösa, installation utav de senaste från hps supportsida gjorde väldigt mycket för upplevelsen. Tror en update mha Windows Update gör mycket för datorn också.

Pillade med vista i typ 1 timme men kände efter det att det räckte. Så jag installerade MicroXP ( har inte testat mitt lagligt köpa Windows XP SP3 men bör funka fint ) och märkte en klar skillnad. Efter lite pill fick jag till och med 720p-filmer att funka mha ett program/codec som heter CoreAVC. Det krävs mer ansträngning för att få den att funka än de andra netbooks som säljer bra som eeepc och acer aspire one.

Och en kommentar om flash-filmer:

Det märks att processorn inte klarar av flash-filmer. Men med tanke på att flash hackade lite mycket som 720p på datorn säger mer om flash-programmet än om något annat. Flash-binärerna är dåliga, det är en skam men så är det.

Jag var tvungen att göra en del inställningar med coreavc för att det skulle flyta också, men det gick. Har även spelat OpenArena i 1024x600 maxat på allt.

Så, det går att få ut mycket ur den, man får pilla lite med det bara. Och linux-drivrutinerna funkar inte jättebra för er som vill testa. Grafik-drivrutinerna verkar vara framebuffer-baserade, så ingen 3d-acceleration i linux.

Ursäkta för ett långt och ostrukturerat meddelande, men visste inte riktigt hur jag skulle samla allt. Skriv gärna om ni har några frågor.

Postad 26 December 2008 - 19:19

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Hejsan.

Har haft min HP 2133 i ungefär 3 veckor nu, köpte modellen som annonserades av Phone House.

Ser att många har problem med sina datorer och att det laggar, hakar sig. Tänkte jag skulle ge mina kommentarer på det jag upplevt och erfarit.

Man får ju Vista Home som medföljande operativsystem, och vista är inte riktigt gjort för den här maskinen.

Först och främst så är drivrutinerna man får med datorn helt värdelösa, installation utav de senaste från hps supportsida gjorde väldigt mycket för upplevelsen. Tror en update mha Windows Update gör mycket för datorn också.

Pillade med vista i typ 1 timme men kände efter det att det räckte. Så jag installerade MicroXP ( har inte testat mitt lagligt köpa Windows XP SP3 men bör funka fint ) och märkte en klar skillnad. Efter lite pill fick jag till och med 720p-filmer att funka mha ett program/codec som heter CoreAVC. Det krävs mer ansträngning för att få den att funka än de andra netbooks som säljer bra som eeepc och acer aspire one.

Det märks att processorn inte klarar av flash-filmer. Men med tanke på att flash hackade lite mycket som 720p på datorn säger mer om flash-programmet än om något annat. Flash-binärerna är dåliga, det är en skam men så är det.

Jag var tvungen att göra en del inställningar med coreavc för att det skulle flyta också, men det gick. Har även spelat OpenArena i 1024x600 maxat på allt.

Så, det går att få ut mycket ur den, man får pilla lite med det bara. Och linux-drivrutinerna funkar inte jättebra för er som vill testa. Grafik-drivrutinerna verkar vara framebuffer-baserade, så ingen 3d-acceleration i linux.

Ursäkta för ett långt och ostrukturerat meddelande, men visste inte riktigt hur jag skulle samla allt. Skriv gärna om ni har några frågor.

Jag har ju också installerat de nya drivrutinerna & upplever att den blev klart piggare. Fick den på julafton & hade två totallåsningar under det första dygnet. Igår em så började de dock bli frekventare & på kvällen så fixade jag de nya drivrutinerna i hopp om att det skulle bli bättre. Idag så har den dock låst sig ett otal ggr så jag vet inte vad jag ska göra. Funderade på xp men samtidigt så kanske datorn är defekt också...

Jag har enbart installerat firefox & idag Psp.

Postad 26 December 2008 - 23:03

Axel59
  • Axel59
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har beställt en 2133 från Dustin för 2990:- på rean, letar efter en billaddare men hittar bara Hp original för 994:- + frakt!
Är det någon som vet var det finns piratladdare som ger rätt spänning till bättre pris?
Kommer att använda den mycket i bilen så jag måste ha en laddare i också.

Postad 27 December 2008 - 00:05

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Hejsan.

Blev nyfiken på microxp du berättade om, googlade lite och det verkar intressant.

Hur gör jag för att installera detta på hp 2133 med vista? en guide hade varit underbart!
kan man ha båda operativsystemen samtidigt?

Postad 27 December 2008 - 09:24

AmukaNuk
  • AmukaNuk
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det ska gå att dual-boota två Windows-operativsystem, dock är jag osäker på vilka kombinationer som är giltiga. Rekommenderar att du söker på google, för jag har aldrig hamnat i den situationen att jag behöver det.

Sedan är ju microxp väldigt skalat, vissa skulle säga fruktansvärt begränsat. Jag installerade microxp för att testa hur mycket kräm jag kunde få ur den, men det är inte någonting jag rekommenderar egentligen. Har hittat en windows-version av Microsoft som heter Windows Fundamentals nu, vet ej hur lagligt det är men det ska tydligen gå att installera med en vanlig xp-nyckel, googla på det. Det är en skalad officiell version utav Windows XP, baserad på Windows XP Embedded.

Ett stort problem med microxp är avsaknaden av drivrutiner för många viktiga saker, så tänk på vad du gör.

Ska du köra microxp, kör version 0.82

för mer information om installation av xp på hp 2133 rekommenderar jag www.hp2133guide.com

Postad 27 December 2008 - 12:33

Idealman
  • Idealman
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Har beställt en 2133 från Dustin för 2990:- på rean, letar efter en billaddare men hittar bara Hp original för 994:- + frakt!
Är det någon som vet var det finns piratladdare som ger rätt spänning till bättre pris?
Kommer att använda den mycket i bilen så jag måste ha en laddare i också.

se inlägg "60 i denna tråd..
mvh

Postad 27 December 2008 - 17:35

Axel59
  • Axel59
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

se inlägg "60 i denna tråd..
mvh

Tack för hjälpen, missade det inlägget ;-)

Postad 27 December 2008 - 20:22

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
har ett grymt störande problem.

Skall installera adobe pdf reader och har kommit så långt att jag skall godkänna licensvillkoren. men den rutan är alldeles för hög, kommer inte ner till accept för de ligger lixom utanför skärmen och rutan går inte att flytta högre upp än till skärm kanten.

Tips på vad jag skall göra'?

Postad 27 December 2008 - 21:08

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0

har ett grymt störande problem.

Skall installera adobe pdf reader och har kommit så långt att jag skall godkänna licensvillkoren. men den rutan är alldeles för hög, kommer inte ner till accept för de ligger lixom utanför skärmen och rutan går inte att flytta högre upp än till skärm kanten.

Tips på vad jag skall göra'?

Det borde gå att trycka på TAB några gånger och sen enter. Du märker nog hur många gånger du ska tabba, för varje tryck byter du markerat objekt i fönstret. Märkligt för jag stötte inte på det problemet, lycka till iaf.

Edit: Jag kom på att det kanske är lättare att tillfälligt höja upplösningen till 1024x768, då borde hela rutan få plats på skärmen.

Redigerat av Unregistered41b5f6f8, 27 December 2008 - 21:13.

Postad 27 December 2008 - 21:35

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen, ändrade upplösning och så löste det sig.
prövade tab men det fungerade inte.

Nu kör jag 1024 768, men datorn jag köpte phonehouse modellen är ju endast 1024 600, verkar ju för bra för att vara sant.

Postad 30 December 2008 - 12:10

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen, ändrade upplösning och så löste det sig.
prövade tab men det fungerade inte.

Nu kör jag 1024 768, men datorn jag köpte phonehouse modellen är ju endast 1024 600, verkar ju för bra för att vara sant.

Jodå det funkar men bilden blir ngt förvrängd, ihoptryckt. Syns om du tttar på en cirkel men går dock oftast att leva med.

Själv så har jag skickat tillbaks min på rep. Låste sig konstant, synd för de stunder den gick så gick den riktigt bra efter jag uppdaterat drivrutinerna & fixat lite i inställningarna.

Ett tips. Testa webläsaren safari för windows.Går grymt mkt snabbare än explorern & firefox på min.

Postad 30 December 2008 - 21:08

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Jo, har lagt märke till att bilden blir något förvrängd.

Jag kör förövrigt Goggels Chrome, går ruskigt fort!

Postad 31 December 2008 - 08:48

quackpack
  • quackpack
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har nu verkligen fått upp ögonen för en liten mini-pc nu när jag och min sambo reser till Thailand i slutet på Januari visa sig att det skiljde inte mycket pengar imellan en portabel minneskortsläsare med HD och en mini-pc.

Men valet står lite mellan HP 2133 eller Acer Aspire One A150. Jag e tror jag är lite mer för HP´n utseende men förstått att processorn inte är den bästa, men förstått att tangentbordet och alu-chassit är grymt skönt. Någon som själv kan ge några rekommendationer som pillat på båda datorerna? Jag snabb klickade lite på en Acer igår hos The PhoneHouse och tycker den va rätt läcker och upplösingen verkade ju duga.

Men hur känner ni som testat HPs 1280 upplösing som finns? är det stor skillnad eller värt att spara pengar på att köra 1024?

Postad 06 January 2009 - 12:57

Zerblatt
  • Zerblatt
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu (denna månad i USA) kommer efterträdaren till 2133:an, 2140
10" skärm och Intel Atom processor.
Yttermåtten på 2140 skall vara desamma som på 2133, men man har fått flytta ned högtalarna under 10"-skärmen.
Prisbilden skall vara den samma som för 2133 vid introduktionen..
Blir lite köpsugen

Postad 06 January 2009 - 13:32

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0
Skapligt alltså. Då kan man ju både få atom-processorns fördelar och det snygga chassit. En anledning att jag köpte 2133:an var att jag tyckte den var snyggare än kommande 1000 som jag helt trodde skulle ersätta 2133.

Förresten, är det någon mer än jag som ibland upplever högfrekvent ljud från 2133? Nåt tips på hur man får bort det?

Postad 06 January 2009 - 23:10

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Nu (denna månad i USA) kommer efterträdaren till 2133:an, 2140
10" skärm och Intel Atom processor.
Yttermåtten på 2140 skall vara desamma som på 2133, men man har fått flytta ned högtalarna under 10"-skärmen.
Prisbilden skall vara den samma som för 2133 vid introduktionen..
Blir lite köpsugen

Du har möjligtvis ingen länk eller så...?

[edit]hittade http://h71016.www7.h...3DCENTRAL|flash [/edit]

[edit2] Hittade lite mera: http://www.laptopmag...-mini-2140.aspx Nu blev man ju lie sugen.. [/edit2]

Redigerat av BempaS, 06 January 2009 - 23:29.

Postad 07 January 2009 - 07:45

Djabag
  • Djabag
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Du har möjligtvis ingen länk eller så...?

[edit]hittade http://h71016.www7.h...3DCENTRAL|flash [/edit]

[edit2] Hittade lite mera: http://www.laptopmag...-mini-2140.aspx Nu blev man ju lie sugen.. [/edit2]

Vad är skillnaden mellan 2140 och HP 1000 ?

Postad 07 January 2009 - 09:40

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden mellan 2140 och HP 1000 ?

Vad jag har förstått är det inga astronomiska skillnader. Det som verkar skilja är chassit, skärmalternativ samt lagringsalternativ. 2140 går att få med större HDD och högupplöst skärm. Sen kan man nog anta att 2140 blir dyrare än 1000.

Postad 08 January 2009 - 16:36

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har nu verkligen fått upp ögonen för en liten mini-pc nu när jag och min sambo reser till Thailand i slutet på Januari visa sig att det skiljde inte mycket pengar imellan en portabel minneskortsläsare med HD och en mini-pc.

Men valet står lite mellan HP 2133 eller Acer Aspire One A150. Jag e tror jag är lite mer för HP´n utseende men förstått att processorn inte är den bästa, men förstått att tangentbordet och alu-chassit är grymt skönt. Någon som själv kan ge några rekommendationer som pillat på båda datorerna? Jag snabb klickade lite på en Acer igår hos The PhoneHouse och tycker den va rätt läcker och upplösingen verkade ju duga.

Men hur känner ni som testat HPs 1280 upplösing som finns? är det stor skillnad eller värt att spara pengar på att köra 1024?

Lite offtopic kanske men jag lämnade idag tillbaks min krånglande 2133 till phonehouse (låste sig konstant, även efter en reparation) & bytte den mot en Lenovo S10E. Inte lika skönt tangentbord & inte lika fräck finnish som hp men för övrigt så är den bättre på allt! Jämförde den med Aspire 150 & tyckte att den var klart finare, dock inga djuplodande tester. Kanske kan va nåt för dig?

2133 är enligt mig en suverän skrivmaskin med en enorm finish, det visste jag när jag köpte den men nu när jag kört Lenovon ett tag så tror jag att jag föredrar kraften & den större skärmen (10'). För övrigt så skäms inte designen för sig, åtminstone i svart.

Postad 11 January 2009 - 07:54

Unregistered1185
  • Unregistered1185
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Fantastisk liten apparat, otroligt gedigen.. Vridit och vänt på "alla" modeller i kategorin ultraportabla, den har ingen jämnlike.. Härligt putsad aluminium och med ett fullstort tangentbord.. Kan inte annat än vara helnöjd, hade dessutom turen att råka hitta den för endast 2999:- igår!!! (HP 2133 FU344EA) Rena rånet :)

Postad 11 January 2009 - 19:18

jocker75
  • jocker75
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Fantastisk liten apparat, otroligt gedigen.. Vridit och vänt på "alla" modeller i kategorin ultraportabla, den har ingen jämnlike.. Härligt putsad aluminium och med ett fullstort tangentbord.. Kan inte annat än vara helnöjd, hade dessutom turen att råka hitta den för endast 2999:- igår!!! (HP 2133 FU344EA) Rena rånet ;)

Och var hittade du den till det priset? :lol:

Postad 13 January 2009 - 12:43

Unregistered1185
  • Unregistered1185
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
På The Phonehouse i Göteborg!

Postad 27 January 2009 - 13:56

cyax
  • cyax
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Funderar också på detta.
Min nuvarande laptop har en 12.1" skärm på 1280x800 och det har fungerat fint för mig.

Hur läsbar är en 8.9" skärm på 1280x768 egentligen?

Postad 27 January 2009 - 22:54

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Ni som köpt på Phonehouse, vilken upplösning är det på skärmen? Kan det vara olika på olika Phonehouse måntro?

Postad 27 January 2009 - 23:32

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0

Ni som köpt på Phonehouse, vilken upplösning är det på skärmen? Kan det vara olika på olika Phonehouse måntro?

Jag har 1024x600 och har både beställt en från nätet och köpt en i butik.

Postad 28 January 2009 - 08:28

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Surt, hade velat ha högre upplösningen och bluetooth, tycker inte riktigt det är värt 1000kr mer dock som det är i dagsläget.

Postad 29 January 2009 - 10:25

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Kan ju ge lite reflektioner så här ny stolt ägare av en hp 2133.

Har bara använt den ett par timmar igår på hotellet (Köpte på Phonehouse, hade bara demoex kvar, så fick den för 2500). och det flyter på förvånandsvärt bra. Var lite orolig för processorn, men körde Firefox + Spotify + Digsby utan problem. Youtube i helskärm verkade funger bra med.

Vista på 1gb minne är ju lite sådär rent allmänt dock, så i helgen blir det nog att köpa 1gb ram till och slänga in XUbuntu

Redigerat av dhanjel, 29 January 2009 - 10:25.

Postad 02 February 2009 - 12:04

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Mina krav

#1 Snygg design bra ergonomi
#2 Bra prestanda (måste klara 720p i vlc och inte bara i dyra special drivar som CoreAVC vilket lirar högupplöast på vilken cpu somhelst)
#3 1280x768 9'' skärm!!!
#4 Bluetooth + Gbit LAN
#5 SSD HDD (behöver inte va fabriks specs, men man måste kunna byta själv)
#6 8 cells batteri som inte sticker ut

sa jag att den måste va snygg också ?

Redigerat av dealerovski, 02 February 2009 - 12:07.

Postad 02 February 2009 - 22:03

Unregistered41b5f6f8
  • Unregistered41b5f6f8
  • Forumräv

• 695 inlägg
  • 0

Mina krav

#1 Snygg design bra ergonomi
#2 Bra prestanda (måste klara 720p i vlc och inte bara i dyra special drivar som CoreAVC vilket lirar högupplöast på vilken cpu somhelst)
#3 1280x768 9'' skärm!!!
#4 Bluetooth + Gbit LAN
#5 SSD HDD (behöver inte va fabriks specs, men man måste kunna byta själv)
#6 8 cells batteri som inte sticker ut

sa jag att den måste va snygg också ?

Det var höga krav du har. #3 begränsar ju dina valmöjligheter ganska mycket, samtidigt som jag kan förstå dig. De enda jag kommer på som kan passa in är hp 2133 och hp 2140. Dock så har 2133 tveksamma prestanda till 720p och levereras inte med SSD.
2140 finns bara med 10" skärm, men det borde inte vara nåt hinder. Sen är jag väldigt tveksam till om det finns 8 cells batteri till den som inte sticker ut.

Redigerat av Unregistered41b5f6f8, 02 February 2009 - 22:05.

Postad 02 February 2009 - 22:33

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
#7 Crysis i very high FAA 16X !!!

Redigerat av dealerovski, 02 February 2009 - 22:33.

Postad 03 February 2009 - 00:32

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

#4 Bluetooth + Gbit LAN
#7 Crysis

Vad ska du med gb Lan till?!? Helt onödigt på en netbook.
Spela spel på en netbook?
Då försvinner själva iden.
Den är inte till för att spela med men om du skulle vilja kunna spela ditt crysis så får du bära på en tung kloss , med utstickande batteri(får inte plats annars), relativt stort chassi och kort batteritid för att nämna några saker.
Den lär vara väldigt dyr likväl.

En Netbook ska vara liten , nätt , lätt.

Postad 03 February 2009 - 11:06

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
Det lutar åt en HP 2140 med HD upplösning när det kommer. Men skulle helst vilja ha 1866 MHz.

Redigerat av dealerovski, 03 February 2009 - 11:10.

Postad 11 February 2009 - 19:41

Alter Ego
  • Alter Ego
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Alter Ego, 11 February 2009 - 20:18.

Postad 04 October 2009 - 20:44

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Läste att grafikprocessorn är VIA Chrome9, finns det några uppdateringar till drivrutinerna på den? Har hört om någon som haft problem med flimrande skärm och det verkar ju skumt...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.