Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N85 *

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N85 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 6,79 (27) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 29 oktober 2008 - 11:58

danhan
  • danhan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det fler än mig som haft problem med fm-sändaren?

Den är aktiverad, inga tillbehör anslutna, och samma frekvens inställd på sändare och mottagande radio. Inte en tillstymmelse till ljud, bara brus. Har jag missat något?

Postad 29 oktober 2008 - 12:24

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Är det fler än mig som haft problem med fm-sändaren?

Den är aktiverad, inga tillbehör anslutna, och samma frekvens inställd på sändare och mottagande radio. Inte en tillstymmelse till ljud, bara brus. Har jag missat något?

Provat olika frekvenser?

Postad 29 oktober 2008 - 12:28

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0
trist med den röda och gröna knappen, blir ju så ful.

Postad 29 oktober 2008 - 12:36

danhan
  • danhan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Provat olika frekvenser?

Ja, både i bilen och köksradion

Postad 29 oktober 2008 - 12:39

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hur är smidigaste sättet att få över låtar egentligen?
Jag drar över dom till minneskortet nu och det tar drygt 2h. Fattade inte riktigt nokias program det kanske är bättre så man får lite överblick får ta o titta på det sen. Hur gör ni?

Postad 29 oktober 2008 - 13:06

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
för mig tar det ca 10 min när jag laddar över 300 meg! kör med USB!

En liten fråga: när jag går in i n-gage så vill den hela tiden koppla upp mig , men får felmeddelande hela tiden "Enheten Ny enhet ej tillgänglig" vad är det? jag kan ju ladda ner spel trots allt!

Postad 29 oktober 2008 - 13:23

FireZtein
  • FireZtein
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick min N85 igår och är väldigt nöjd med helheten. Är dock några småsaker jag stör mig på som att det är väldigt lätt att trycka på mittenknappen och uppåt samtidigt, men det är väl en vanesak. Tycker instruktionsboken var i dåligaste laget, den utökade på internet var bra mycket bättre.

Har dock ett litet problem, nytt meddelande ikonen blinkar hela tiden i övre högre hörnet även att jag inte har några nya meddelande i inkorgen, någon som haft liknande problem? Har provat att reseta telefonen och starta om den utan framgång. Annars funkar telefon kanon.

Postad 29 oktober 2008 - 13:54

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0

Hur är smidigaste sättet att få över låtar egentligen?
Jag drar över dom till minneskortet nu och det tar drygt 2h. Fattade inte riktigt nokias program det kanske är bättre så man får lite överblick får ta o titta på det sen. Hur gör ni?

Det tar inte så lång tid om du lägger över ett album i taget. Så är det iaf på min SE K550 och mp3-spelare.

Postad 29 oktober 2008 - 14:36

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min N85:a och den är fett najs än så länge. Kommer med lite intryck och kommentarer nu till helgen för er som är intresserade.

Postad 29 oktober 2008 - 15:43

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Kan man på någotvis i musikspelaren när man spelar en låt få upp vilket album den tillhör?
Jag ser vad låten heter och vem som sjunger den, dock inte vilket album den tillhör.

Postad 29 oktober 2008 - 18:52

Unregisteredcf018a9b
  • Unregisteredcf018a9b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Fick min N85 igår och är väldigt nöjd med helheten. Är dock några småsaker jag stör mig på som att det är väldigt lätt att trycka på mittenknappen och uppåt samtidigt, men det är väl en vanesak. Tycker instruktionsboken var i dåligaste laget, den utökade på internet var bra mycket bättre.

Har dock ett litet problem, nytt meddelande ikonen blinkar hela tiden i övre högre hörnet även att jag inte har några nya meddelande i inkorgen, någon som haft liknande problem? Har provat att reseta telefonen och starta om den utan framgång. Annars funkar telefon kanon.

Håller helt med, fruktansvärt irriterande att det är så lätt att trycka på mittenknappen när man ska gå uppåt.
annars en bra telefon, blev lite besviken bara att det inte var en normal miniusb ingång, nu måste man ju ha kabeln med sig iallafall om man ska koppla den till en dator.
Är det nån som har fått igång nåt bra GPS program på den, tomtom, garmin, navigon eller liknande?

Postad 29 oktober 2008 - 19:02

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med min telefon än så länge. Enda nackdelen som jag kan komma på är att slidern är lite lite glappig, vilket är rätt dåligt på en mobil för närmare 5000kr känns inte alls lika hållbar som SonyEricssons annars är allt toppen!

Postad 29 oktober 2008 - 20:36

Unregisterede443b57d
  • Unregisterede443b57d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Håller helt med, fruktansvärt irriterande att det är så lätt att trycka på mittenknappen när man ska gå uppåt.
annars en bra telefon, blev lite besviken bara att det inte var en normal miniusb ingång, nu måste man ju ha kabeln med sig iallafall om man ska koppla den till en dator.
Är det nån som har fått igång nåt bra GPS program på den, tomtom, garmin, navigon eller liknande?

Försöker med tomtom's senaste som tydligen ska fungera (med något h4xx) tillsammans med den integrerade GPSen, men fick det icke att fungera. Dock har jag nu installerat senaste Garmin med maps förhela Europa. Flyter på riktigt bra och den har stöd för den interna GPSen (om man vet hur man ska gå till väga) Alla funktioner i Garmin fungerar riktigt fint! Bästa av allt, det är gratis ;)

Postad 29 oktober 2008 - 20:48

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Vart kan man hitta program till telefonen? Har aldrig haft en symbian mobil innan so vore schysst om nån hade några länkar med lite program.

Postad 30 oktober 2008 - 01:16

Unregisteredcf018a9b
  • Unregisteredcf018a9b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Försöker med tomtom's senaste som tydligen ska fungera (med något h4xx) tillsammans med den integrerade GPSen, men fick det icke att fungera. Dock har jag nu installerat senaste Garmin med maps förhela Europa. Flyter på riktigt bra och den har stöd för den interna GPSen (om man vet hur man ska gå till väga) Alla funktioner i Garmin fungerar riktigt fint! Bästa av allt, det är gratis ;)

Ok, kör du med Garmin mobileXT 5.0 eller en tidigare version? Jag får inte Garmin att starta upp ens på min.
Men jag har bara provat en tidigare version, samma som jag hade till N95 och där fungerade det bra.

Postad 30 oktober 2008 - 01:52

Unregisterede443b57d
  • Unregisterede443b57d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Ok, kör du med Garmin mobileXT 5.0 eller en tidigare version? Jag får inte Garmin att starta upp ens på min.
Men jag har bara provat en tidigare version, samma som jag hade till N95 och där fungerade det bra.

Jag kör med 5.0. Fungerar mycket mycket bra. Jag fick det inte att fungera först heller. Men försök att installera med med installationsprogramet som följer med och sen installera .sis filen som följer med. PM om du vill veta nått.

Postad 30 oktober 2008 - 02:24

Unregisteredcf018a9b
  • Unregisteredcf018a9b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag kör med 5.0. Fungerar mycket mycket bra. Jag fick det inte att fungera först heller. Men försök att installera med med installationsprogramet som följer med och sen installera .sis filen som följer med. PM om du vill veta nått.

Nu fick jag det också att funka, med lite hjälp från ipmart forumet. Det var mycket snyggare än version 4.
Måste ut och åka bil imorgon och prova. ;)

Postad 30 oktober 2008 - 10:45

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Inte en vanlig mini-USB?

Postad 30 oktober 2008 - 11:11

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Kan man använda smailys i sms/mms?
Eller kan man se om man får från nån annan?

Det måste väl vara mini-usb
Eller?

Hur är musikspelaren bra?

Postad 30 oktober 2008 - 11:44

Unregistered01f73c6d
  • Unregistered01f73c6d
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Vilka program kör ni ? Kan vara kul att få lite tips.

Själv kör jag dessa
* fring
* Nokia sportstracker
* putty
* Mobbler
* Joikuspot
* Profile scheduler
* python
* Google maps
* barbela / gpsd

Postad 30 oktober 2008 - 13:06

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Inte en vanlig mini-USB?

WTF!

Från nokias sida:

Kontakter

• Micro-USB-kontakt med masslagringsprofil, USB 2.0 (hög hastighet)
  • 3,5 mm AV-kontakt

Jag vill minnas att alla mobiltillverkare ska går över t usb för dataöverföring/laddning....

EDIT:
Som tillbehör till N85 finns denna billaddare:
Postad bild

Vilket får mig att tro att det har blivit ett missförstånd mellan mini- & micro-usb, mig veterligen så är det micro-usb som ska gälla för mobiler...

Redigerat av PsychoCheF, 30 oktober 2008 - 13:33.

Postad 30 oktober 2008 - 13:50

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Vilka program kör ni ? Kan vara kul att få lite tips.

Själv kör jag dessa
* fring
* Nokia sportstracker
* putty
* Mobbler
* Joikuspot
* Profile scheduler
* python
* Google maps
* barbela / gpsd

Kör bara orginal programmen har inte hittat några andra än.
Vart hittade du dom där? Och fungerar alla Symbian series 60 program på n85:an?

Postad 30 oktober 2008 - 17:15

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
har ni upplevt nå glapp i slidern än? Vågade inte beställa n85 pga problemen på n95an...
Blir nog en n79 istället dock så är ju skärmen ett minus :S

Postad 30 oktober 2008 - 23:54

Unregisteredcf018a9b
  • Unregisteredcf018a9b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag trodde det skulle vara mini USB på den men det var micro USB, irriterande att behöva släpa laddkabel med sig jämt. Bättre om det varit miniusb, såna finns ju till nästan vilken dator som helst ifall man skulle behöva ladde den.
Finns inget glapp alls i slidern på min, där har dom lyckats bättre än på N95.

Men en annan bugg har det blivit på min mobil, jag kan inte uppdatera musikbiblioteket längre, den står bara och uppdaterar men inget händer, jäkligt irriterande, har gjort den till factory default, tagit bort och lagt dit nya mp3:or på minneskortet men inget hjälper.

Postad 31 oktober 2008 - 20:38

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Sådär, nu har jag skrivit vad jag tycker om N85 i omdömena till mobilen. Blev längre än vad jag trodde. :(

Postad 01 november 2008 - 13:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
1-Jag försökte att ladda hem program via mobilens "Hämta, Program" och det står att programmet laddas hem men det händer ingenting!! Jag ville ladda hem sport programmet därifrån som är gratis.
2-Jag har abonnemang Telenor och vill ha hotmail i mobilen, finns det gratis alt. billigare program? Jag har momail men det går ej att vidarebifordra hotmailen till momail.
Tacksam om ni kunde hjälpa mig med dessa enkla problem B)

Jag hade också problem med musikspelaren, den laddade och laddade men hände ingenting. Jag tog ut minneskortet och stoppade in den igen. Sen dess har den fungerat felfritt :unsure:

Postad 01 november 2008 - 16:20

Unregisteredcf018a9b
  • Unregisteredcf018a9b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fick formatera om kortet sen fungerade det.
Kan du inte vidarebefodra hotmailen till det inbyggda mail programmet? det funkar iallafall bra för mig men jag har gmail.

Jag ar samma problem som dig, försöker hämta hem program från "ladda ner" men det går inte att installera dom.

Postad 01 november 2008 - 16:25

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag har också gmail i det inbyggda systemet som fungerar klockrent men jag har ett hotmail konto också som jag vill gärna ha i mobilen.
Varför kan vi inte hämta program? är det någon annan som vet orsaken? Jag ska skicka ett mail till Nokia också om de vet orsaken?! :unsure:

Postad 01 november 2008 - 16:50

Zeuz
  • Zeuz
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag har en fundering..
Har mobilen möjlighet att koppla upp med smb mot windows och då via wifi?
Skulle vilja kunna streama musiken på mobilen till min dator och vidare ut till förstärkaren?
Det bästa vore om den ploppade upp som en disk eller måste man köra med extern program o skit. Jag skulle vilja köra ut det via Itunes...

Postad 01 november 2008 - 17:33

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Jag har en fundering..
Skulle vilja kunna streama musiken på mobilen till min dator och vidare ut till förstärkaren?
Det bästa vore om den ploppade upp som en disk eller måste man köra med extern program o skit. Jag skulle vilja köra ut det via Itunes...

Jag har inte kommit så långt men hoppas att någon annan kan svara på det. När jag kopplade mobilen till datorn med usb sladden så kom den som ett extern disk som man kunde se både mobilen och minneskortet, överförde bilder, musik annat godis på 1 min :unsure:

Postad 03 november 2008 - 19:13

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hur gör jag när jag vill få över ett program? Vart ska .sisx filen ligga?

Postad 03 november 2008 - 19:47

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
jag lägger .sisx filen i mappen övrigt på minneskortet! sen är det bara att köra filhanteraren under Verktyg!

jag brukar installera alla program i minneskortet först, om programmet är bra så byter jag till interna minnet om programmet inte är för stort

Jag har en fundering..

Det skulle ju vara nice! jag skall kolla om det funkar men tvivlar på det!

Redigerat av kajosi, 03 november 2008 - 19:45.

Postad 03 november 2008 - 21:24

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu har jag kollat runt lite och hittade ett program som heter Telexy Networks symSMB! Har inte testat!

Postad 04 november 2008 - 16:59

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns något gratis virusprogram till luren?

Postad 04 november 2008 - 18:15

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns något gratis virusprogram till luren?

Gå in i telefon menyn klick på "Hämta!", välj progra, där hittar du F-Secure for Mobile som är gratis och bra. PMa mig om du inte hittar.

Redigerat av Lias08, 04 november 2008 - 18:16.

Postad 04 november 2008 - 19:21

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Gå in i telefon menyn klick på "Hämta!", välj progra, där hittar du F-Secure for Mobile som är gratis och bra. PMa mig om du inte hittar.

Jag hittade det.
Tack så mycket för hjälpen! ;)

Postad 04 november 2008 - 19:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Det va så lite så ;)

Postad 05 november 2008 - 04:34

iviany
  • iviany
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej! Fick min mobil igår från Katshing. Den är grym! Lite lätt besviken på knapparna dock.
Tänkte höra om nån har löst problemet med den blinkande "nytt meddelande"? Det är väldigt irriterande.
Tacksam för tips!

Postad 05 november 2008 - 14:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft problem med nytt meddelande ikonen, på min mobil så blinkar ingenting när jag har ett missat sms/mail eller samtal.
Ni som har problem borde kontakta Nokia Care Kundsupport på 077-66 22 222.
Lycka till..

Redigerat av Lias08, 05 november 2008 - 14:24.

Postad 05 november 2008 - 14:46

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Läste någon notering om "webradio" i denna mobil, nån som kan utveckla ?
Går det att koppla telefonen till ett LAN istället för WLAN ?

Postad 05 november 2008 - 14:57

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Läste någon notering om "webradio" i denna mobil, nån som kan utveckla ?
Går det att koppla telefonen till ett LAN istället för WLAN ?

Ja, jag lyssnar på webradion helatiden både med wlan och wap, man får flera olika connection alt. när man startar webradion. Stereo högtalarna fungerar klockrena.
Jag är jävligt nöjd med denna lur.

Postad 05 november 2008 - 15:23

talliano
  • talliano
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hallå allihopa. Fick min n85:a igår så jag har inte hunnit leka runt så mycket.
Det som jag reagerar rätt mycket på är dock kameraläget, bilden är grymt kornig och skiftar lite mellan grönt/rött.
Bilderna blir bra men det är väldigt störande när man ska ta bilderna. Någon annan som har liknande problem?
+sms ikonen som många verkar ha.

Annars så är jag helnöjd :P

Postad 05 november 2008 - 15:46

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Hallå allihopa. Fick min n85:a igår så jag har inte hunnit leka runt så mycket.
Det som jag reagerar rätt mycket på är dock kameraläget, bilden är grymt kornig och skiftar lite mellan grönt/rött.
Bilderna blir bra men det är väldigt störande när man ska ta bilderna. Någon annan som har liknande problem?
+sms ikonen som många verkar ha.

Annars så är jag helnöjd :P

Ang kameraläget, öppna kameran, välj val, visa verktgsfältet, Scanlägen. kontrollera att du har scanlägen på auto. Det fungerade på min mobil när jag valde auto scanläge. Hoppas att det hjälper dig också.

Postad 05 november 2008 - 16:20

talliano
  • talliano
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ang kameraläget, öppna kameran, välj val, visa verktgsfältet, Scanlägen. kontrollera att du har scanlägen på auto. Det fungerade på min mobil när jag valde auto scanläge. Hoppas att det hjälper dig också.

Ser likadant ut oavsett vilket scenläge jag har på tyvärr. Får väl hoppas att det blir bättre så fort en uppdatering har släppts.

Postad 05 november 2008 - 17:40

iviany
  • iviany
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft problem med nytt meddelande ikonen, på min mobil så blinkar ingenting när jag har ett missat sms/mail eller samtal.
Ni som har problem borde kontakta Nokia Care Kundsupport på 077-66 22 222.
Lycka till..

FireZtein: Löste du problemet med blinkande ikonen?
Tack FCB för numret, ska ringa om jag nu inte klurar ut det själv :P

Postad 06 november 2008 - 14:52

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Är det bara för mig det tar 10 minuter innan datorn kan hitta musiken som ligger i "digital"? Andra mappar går fort att öppna o se vad om är i men i "digital" mappen kommer den där ficklampan upp och håller på i säkert minst 10 minuter.

Postad 06 november 2008 - 21:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Är det bara för mig det tar 10 minuter innan datorn kan hitta musiken som ligger i "digital"? Andra mappar går fort att öppna o se vad om är i men i "digital" mappen kommer den där ficklampan upp och håller på i säkert minst 10 minuter.

Ta ut minneskortet och stoppa in den igen.

Postad 07 november 2008 - 00:17

Unregistered1d447573
  • Unregistered1d447573
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är också nybliven N85 ägare och har en fråga. Försöker att GPSen funka men vet inte riktigt vad jag göra för fel.

Har testat med WAP som anslutning med inställningar från min operatör(tele2) och dessutom på mitt WLAN hemma. Jag lyckas ladda ner satellit bilder. Men när jag ber om min position så händer absolut inget!

Saknas det någon inställning vad behöver man göra? någon tjänst som behövs från min operatör?

mvh
Erik

Postad 07 november 2008 - 00:43

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är också nybliven N85 ägare och har en fråga. Försöker att GPSen funka men vet inte riktigt vad jag göra för fel.

Har testat med WAP som anslutning med inställningar från min operatör(tele2) och dessutom på mitt WLAN hemma. Jag lyckas ladda ner satellit bilder. Men när jag ber om min position så händer absolut inget!

Saknas det någon inställning vad behöver man göra? någon tjänst som behövs från min operatör?

mvh
Erik

Jag har detta inställningar och min gps fungerar perfekt. Gå in i gpsen, välj Alternativ, Verktyg, inställningar, internet, gå online vid start "ja", nätverksmål "internet", roaming-varning "av".

Installera cd-skivan som du har fått tillsammans med mobilen i din datorn, det har kommit nya uppdateringar till Nokia Maps. Jag har installerat "Nokia Download!, Nokia Musik, Nokia Ovi PC Suite, Nokia Photos, Nokia Software Updater och Nokia Map Loader" från cd-skivan, det är program som man använder ibland för att uppdatera mobilen.
Lycka till..

Postad 07 november 2008 - 13:12

iviany
  • iviany
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag har löst problemet. Min SIM-kort var full med meddelanden så det räckte med att jag raderade en så försvann ikonen. Gå till: Meddelanden>Val>SIM-meddelanden, där ligger massa gamla SMS. Hoppas det här kan hjälpa andra som har samma problem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.