Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projektarbete: 2.1 system

232 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2008 - 22:39

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag tycker det ser bra ut, precis kör med billiga kondingar i början och köp finare sedan och även några motstånd kan vi få lov att köpa nya sedan, men det e ju inte dyrt det heller så...
kanske 30kr för 4st motstånd som max :unsure:

Postad 13 November 2008 - 14:44

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
så de billigare motstånden från tex hifikit fungerar bra? de keramiska dvs.. Hur kopplar man ihop de olika komponenterna till varandra?

Först limmar man på komponenterna rätt mkt på en bit trä tex, sen så sätter man ihop dem med vad och hur? sen drar man vad för en sladd mellan diskanten/basen till filtrerna och tbx?

Först från terminalerna antar jag till filtrerna, sätter man sedan filtert på baksidan av lådan med lite skruv/limm?

Redigerat av Gloveus, 13 November 2008 - 14:45.

Postad 13 November 2008 - 15:57

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
limma och kanske med buntband också (stripes) :)

på baksidan av högtalaren eller i botten blir bra,

Postad 13 November 2008 - 17:21

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
det bästa blir väl att direktlöda komponenterna.. om det var de du menade..

Postad 13 November 2008 - 17:24

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

det bästa blir väl att direktlöda komponenterna.. om det var de du menade..

Riktigt absolut bästa måste ju vara riktig hardwire hela vägen.

Postad 13 November 2008 - 17:36

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
ok, vad är hard wire? är det dyrt att göra, jag vill veta det lättaste sättet =) inte särskilt rutinerad

Postad 13 November 2008 - 17:39

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Hardwire, det gjorde Ericsson i kopplingsstationer i alla fall förr, då tar man en tunn tunn kabel och lindar så sjukt ###### hårt runt två t.ex. ledare, så att tråden skär in i bägge ledarna.

Inte enkelt

Jag skulle bara skalat bort lacken från spolarna och lött direkt på kondningensledare mot spolens tråd osv.

Postad 13 November 2008 - 17:41

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
ok, låter ju inte alltför svårt

Postad 13 November 2008 - 17:44

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

ok, låter ju inte alltför svårt

Nej, men skrapa bort lacken från anliggningsytan på spolens tråd, gör inte som jag gjorde första gången för länge sedan, för då tar det tiiiiid att löda :)

Men man lär av sina misstag

Postad 13 November 2008 - 18:52

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
haha, kan tänka mig att du vr lite r över att det inte fungerade, kan s mig själv frammför mig sittande med lödpennan men inget fastnar, tack för tipsen! beställer nu, men beställer inte kondingar och motstånd, det kirrar jag på hifikit, plus lite andra saker som behövs.

fresten, hur gör jag för att göra klart det sista på lådvolymen? kan jag överföra från X-over till BB6?

David du sa att man först skulle kolla om det fanns e låda som passade till elementen, sen bestämma delningsfilter, sen sista av allt bestämma det slutliga med lådan.

Postad 13 November 2008 - 19:15

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag skulle bara skalat bort lacken från spolarna och lött direkt på kondningensledare mot spolens tråd osv.

Vad jag vet så är det på exakt detta sätt som man alltid löder och det e detta som kallas direkt lödning, det vill säga komponent mot komponent direkt utan att ha något i mellan :)

Eller hur menar du på något annat sätt ?!

haha, kan tänka mig att du vr lite r över att det inte fungerade, kan s mig själv frammför mig sittande med lödpennan men inget fastnar, tack för tipsen! beställer nu, men beställer inte kondingar och motstånd, det kirrar jag på hifikit, plus lite andra saker som behövs.

fresten, hur gör jag för att göra klart det sista på lådvolymen? kan jag överföra från X-over till BB6?

David du sa att man först skulle kolla om det fanns e låda som passade till elementen, sen bestämma delningsfilter, sen sista av allt bestämma det slutliga med lådan.

ett tipps är att använda en lödkolv på minst 50W eller mer för att det ska blir snabba och bra lödningar, som inte överhettar kondensatorer m.m. och dessutom så blir det bättre lödningar !

Postad 13 November 2008 - 19:34

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
oki, tack så mkt

Postad 13 November 2008 - 21:28

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Vad jag vet så är det på exakt detta sätt som man alltid löder och det e detta som kallas direkt lödning, det vill säga komponent mot komponent direkt utan att ha något i mellan :)

Eller hur menar du på något annat sätt ?!

Jag menar att det finns de som använder kretskort, kablar och allt möjligt emellan.

Postad 13 November 2008 - 23:15

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Har lite frågor...
Har ni simulerat lådan i Bassbox först, och sen importerat den till X-over?
Kan vara lämpligt.
För att sen grafen ska visa baffeldiffraktionen måste den funktionen aktiveras, är den det?

Kan lova er helt andra kurvor om så inte är fallet...

Ge mig annars lådvolym, måtten på lådan och avstämning, så kan jag också vara med och leka...

Är verkligen parametrarna på Ca15RLY rätt på er bifogade bild?
Jag har helt andra siffror......

Redigerat av mongo, 13 November 2008 - 23:32.

Postad 14 November 2008 - 00:08

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Har lite frågor...
Kan vara lämpligt.
För att sen grafen ska visa baffeldiffraktionen måste den funktionen aktiveras, är den det?

Ge mig annars lådvolym, måtten på lådan och avstämning, så kan jag också vara med och leka...

Nae jag tror inte att de har simmat i BB först och sedan importerat till x-over, men jag är inte säker.

Vilka parametrar har du till CA15RLY (är det förresten H1216)?

Men i vart fall så är inte lådan tagen med i beräkningarna i BB såg jag just.

Kikade just på BB grafen och bl.a. så överensstämmer inte f-3 så, de har nog inte gjort det.

Redigerat av Professor_Kalkyl, 14 November 2008 - 00:12.

Postad 14 November 2008 - 08:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Har lite frågor...
Kan vara lämpligt.

Vad jag vet så ska dom ha tittat på låda först för att lagt in resultatet i Xover, men e inte helt säker på hur dom gjort då jag inte varit delaktig i filtret/lådan mer än som vägledning för vad dom ska sikta på i form av kurvor m.m.
men tror inte heller att detta är en färdig konstruktion dom e inne på nu heller.

Titta gärna på detta i BB/Xover, detta med hur man lägger in baffel stödet, hur gör du det för jag har alltid fått simulera i andra program och lägga in baffelstödet förhand m.m. för att få till det, och det e ju lite onödigt knöligt... :)
och då kanske man kan på ett bätrer sätt förutspå resultatet också :(

Edit: har dom skrivt in fel parametrar... :)
Vad jag vet så ska dom ha importerat data från Xover/BB direkt för att få med responsen pckså och sedan jämnföra data bladet med det som står i programet så att det verkligen ser rätt ut.
Men då e det bäst att dom kollar över detta så att det inte blir fel för det e inte kul...

MVH//David

Redigerat av DVD-ai, 14 November 2008 - 08:35.

Postad 14 November 2008 - 12:23

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Kan hända att X-over för er inte fungerar eftersom att versionen BB/X-over inte stämmer överens eller att det inte finns en sökväg specifierad.

Postad 14 November 2008 - 17:40

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
hmm tråkigt att detta kommer nu :/ då vi nyss skickat iväg en beställning, dock så har vi inte beställt varken motstån eller kondensatorer, bara spolar av komponenterna till delningsfiltrerna. men det vi gjorde va att ställa in vilken låda vi hade i x-over och sedan load från deras databas och låta x-over beräkna resten, jag tror inte vi kollade om det stämde överens med databladet, men jag kan kolla hur väl det stämmer /inte stämmer, men spolarna är iaf beställda,

båda spolarna är 1,4 mm och en 0,82 mh och 1,0 mh till varje filter.

Postad 14 November 2008 - 18:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
spolarna kan man dessutom linda av på om det skulle vara som så att det behövs andra värden ;)

Postad 14 November 2008 - 18:21

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Gloveus, avbeställ, du behöver inte ens förklara läget, men du kan säga att det blivit en revision bland filterkomponenter (vilket är sant) och sedan säga att du återkommer med nya komponenter.

Postad 14 November 2008 - 18:35

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
är det så illa, jag knappade in värdena från deras hemsida och det var inte stor skillnad på grafen från den som jag använde tidigare,? För jag har betalat också och det kommer väl att kosta extra eftersom överföringen till utlänsk bank kostade en liten slant :/

Postad 14 November 2008 - 18:57

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Men vänta på komponenterna då och hör hur det blir. försök sedan pula ihop en L-pad som tar bort det värsta

Postad 14 November 2008 - 22:41

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Varför blev det så här?
Elementen finns ju redan i databasen.....

Låt beställningen vara, vi fixar det nog ändå. Ett par komponentbyte blir det alltid ändå.
Teori och praktik går sällan hand i hand....

Jag ska räkna lite och återkomma.
Ni har inte börjat bygga lådor väl?

Har lagt ett par snabba simuleringar på filter och låda i mitt galleri, rätt värden och rätt inställningar.
Detaljer kan vi ta senare, även baslådan....

Redigerat av mongo, 14 November 2008 - 23:23.

Postad 14 November 2008 - 23:36

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
nä vi har inte börjat bygga, hoppas kunna börja inom två veckor, ok "mongo" jag ska kolla det, vore ass schyst om du kunde göra det, vi behöver all hjälp vi möjligen kan få. jag är inte hemma i helgen tyvärr men kommer tbx på söndag för att se vad som hänt och så kan jag lägga mig i lite också, =)

Postad 16 November 2008 - 16:08

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
tjena, nu är jag tbx igen, har ngn kommit på ngt eller håller våra tidigare grafer? jag har tittat på dina grafer som du lade upp mongo och dom är ganska olika mina faktiskt, konstikt att basen inte dämpas hårdare trots 2:a ordningen, eller har jag fel?

Postad 16 November 2008 - 19:07

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
har gjort en ny simulering där jag tagit med baffelsteget i beräkningen och även laddat med lådan från bb6 in i x-over, ska se om ni tycker bättre om den grafen =)
Bifogad fil  Nytt_test.PNG   72.11K   1 Antal nerladdningar

Postad 16 November 2008 - 22:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
detta ser inte helt fel ut ;)

men hur ser impedansen ut ?
och sedan e den lite väl avrullad i toppen tycker jag, kolla lite på det bara så :(

Postad 17 November 2008 - 09:06

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
impedensen är som lägst 4,82 och grafen ser ut som nedan
Bifogad fil  Impedens___kurva.PNG   37.94K   1 Antal nerladdningar

Postad 17 November 2008 - 17:17

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Är förstärkaren stabil du tänkt använda, stabil i 4ohm?

Varför har ni inte tagit med den gemensamma impedansen?

Redigerat av Professor_Kalkyl, 17 November 2008 - 17:17.

Postad 17 November 2008 - 18:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ligger den som lägst i 4,82ohm ?

Då är det ju bara bra och ingen fara alls :)

men som sagt den gemensamma impedansen kan vara en annan, den måste ni ta med också :P

Postad 17 November 2008 - 21:41

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
jo jag hade tänkt använda min förstärakare onkyo 806, så den är nog stark nog, anöedningen till att jag inte tog med net, var för att jag tycker den är ivägen :) men den ligger inte mkt lägre iaf, 4, 76 vid ungefär samma frekvens, men hur vet man hur mkt man ska spola av spolen för att få rätt värde?

Postad 17 November 2008 - 23:36

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Verkar som det fortfarande är fel nånstans..., dubbelkolla parametrarna på basen.......

Högerklicka på den lilla grafen längst upp till höger, sen väljer du vad som ska ingå i simuleringen. (include)

Postad 18 November 2008 - 12:45

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
jaså, vad är det som inte stämmer? jag tror ja ahr kollat alla data men jag ska kolla ännu en gång för att se att allt stämmer, det som inte stämmer är kanske att jag inte tog och laddade elementet från x-over databasen, då får jag inte med responsen i beräkningar, men ska kolla det när jag kommer hem så jag får med allt väsentligt och så att allt är korrekt, tack för svaren återkom gärna med fler tips och trix, men som sagt så skulle det vara bra att veta hur man vet hur mkt tråd man ska spola av spolen för att få rätt värde, vi har som sagt beställd 1,0 mh och 0,82 och vi behöver 0,494 och 0,7 mh.

ska nog påbörja byggandet av allt nästa vecka.

funkar det med flätade EKK kablar i högtalaren, mellan element och komponenter och terminaler?

Redigerat av Gloveus, 18 November 2008 - 14:39.

Postad 18 November 2008 - 14:44

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

jaså, vad är det som inte stämmer? jag tror ja ahr kollat alla data men jag ska kolla ännu en gång för att se att allt stämmer, det som inte stämmer är kanske att jag inte tog och laddade elementet från x-over databasen, då får jag inte med responsen i beräkningar, men ska kolla det när jag kommer hem så jag får med allt väsentligt och så att allt är korrekt, tack för svaren återkom gärna med fler tips och trix, men som sagt så skulle det vara bra att veta hur man vet hur mkt tråd man ska spola av spolen för att få rätt värde, vi har som sagt beställd 1,0 mh och 0,82 och vi behöver 0,494 och 0,7 mh.

ska nog påbörja byggandet av allt nästa vecka.

funkar det med flätade EKK kablar i högtalaren, mellan element och komponenter och terminaler?

Jag skulle testa att jämföra mot "fyrflätor" med :P

Postad 18 November 2008 - 20:13

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
mm det var det jag menade kalkyl, från svalanders, såg roligt ut att fixa tom. nu har jag korrigerat alla värden och fixat med lådan från bb6 så nu tror jag inte ngn kan klaga på ngt =) jo visst är det inte tillräckligt dämpat vid 4k på basen men jag kan inte få till det bättre om jag inte kör på tredje ordningens på basen opch det vill jag inte, här kommer iaf den graf jag gjort, impedensen gick ner lite till men inte alldeles för mkt, nere på 4,6 ungefär
Bifogad fil  Nya_grafer.PNG   109.57K   0 Antal nerladdningar

Postad 18 November 2008 - 20:21

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

mm det var det jag menade kalkyl, från svalanders, såg roligt ut att fixa tom. nu har jag korrigerat alla värden och fixat med lådan från bb6 så nu tror jag inte ngn kan klaga på ngt =) jo visst är det inte tillräckligt dämpat vid 4k på basen men jag kan inte få till det bättre om jag inte kör på tredje ordningens på basen opch det vill jag inte, här kommer iaf den graf jag gjort, impedensen gick ner lite till men inte alldeles för mkt, nere på 4,6 ungefär
Bifogad fil  Nya_grafer.PNG   109.57K   0 Antal nerladdningar

Det finns ingenting alls kul i att göra fyrflätor av EKK... tro mig, det gör inte det !

Redigerat av DVD-ai, 18 November 2008 - 20:21.

Postad 18 November 2008 - 20:30

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
hehe, nähe vad tråkigt då, synd att du sa det nu för nu blev jag inte lika taggad längre :/ men grafen då?

Postad 18 November 2008 - 20:40

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

hehe, nähe vad tråkigt då, synd att du sa det nu för nu blev jag inte lika taggad längre :/ men grafen då?

Ne, sorry alltså men jag va lika sugen själv förut, tills att jag startade och gjorde en 3m lång fläte sedan ville jag bara ta mitt livet ... :blink:
men det va bara att bita ihopp och gör en till :)

Men det e värt att testa flätan för den e inte helt fel !

Graferna tycker jag ser riktiga ut som det e nu, kan inte se något som inte skulle fungera och inget som ser ut att vara direkt fel i alla fall....

Postad 18 November 2008 - 20:43

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Jag gjorde flätor senast i natt :) Gode kul när det går på automatik.

Postad 18 November 2008 - 21:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag gjorde flätor senast i natt :) Gode kul när det går på automatik.

Av EKK ?

ok, haha, jo alla har vi olika nöjen men en av mina är verkligen inte att sitta o fläta kablar.. :S

Postad 18 November 2008 - 23:56

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

Av EKK ?

ok, haha, jo alla har vi olika nöjen men en av mina är verkligen inte att sitta o fläta kablar.. :S

Yes!

Postad 20 November 2008 - 15:45

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
alla har vi olika tycke ^^,

men va bra då, då var filterna bestämda då, nu ska jag abra lägga upp en ny låda, med lite ändrringar i Fb och på röret, hur stor betydelse är det att CD är lite för högt?
ändrade till12 liter och basröret blev större med.
kolla o säg vad som tycks, jag tror den är bra och skulle fungera väl, men ajg är inge proffs.
Bifogad fil  Ny_l_da.PNG   93.9K   0 Antal nerladdningar
GD är lite högt men jag vill inte ändra för mycket, men det kanske jag måste?

Redigerat av Gloveus, 20 November 2008 - 15:46.

Postad 20 November 2008 - 18:37

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
0,8/F x 1000 så får du ut en maximal GB

men försök att ligga på hälften så blir det bra :P
9,6ms vid 55 Hz är lite gränsen men ska inte bara helt "Kris" 0,8/55 x 1000 = 14,45 och 7,225 är hälften då...

kolla runt 60Hz så ser du att det e lite värre, där ligger du på ca 10ms och gränsen ligger på 13,3ms så det e inte bra...
du måste ändra på lådan :)

Postad 20 November 2008 - 19:11

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0

0,8/F x 1000 så får du ut en maximal GB

men försök att ligga på hälften så blir det bra :P
9,6ms vid 55 Hz är lite gränsen men ska inte bara helt "Kris" 0,8/55 x 1000 = 14,45 och 7,225 är hälften då...

kolla runt 60Hz så ser du att det e lite värre, där ligger du på ca 10ms och gränsen ligger på 13,3ms så det e inte bra...
du måste ändra på lådan :)

Det är den teoretiska gränsen för GD, så länge den är under så är det bara att tuta och köra.

Postad 20 November 2008 - 19:18

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jo, men jag vill alltd ligga lägre, det blir ju ett sämre inpulsvar om man är för nära gränsen och man får en "slö bas", man vill ligga så lågt det bara går, det ska gå att få ner den mer tycker jag...
Lek runt lite bara med avstämning, låda och dämpning i lådan tills att ni får till det :)

men klart, det fungerar ju som det e nu också !
det borde inte blir helt galet, men försök att få ner den till närmare hälften av gränsen

Redigerat av DVD-ai, 20 November 2008 - 19:21.

Postad 20 November 2008 - 19:31

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Jo, men gränsvärden är inte av samma kaliber som en gammal Volvo 240's ÖD delar, där man tagit till för att en 90hk motor ska palla 300 och gå utan olja i timme ut och timme in :)

Postad 20 November 2008 - 20:02

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Haha, neee kan tänka mig det men då jag själv inte vet exakt hur dom kommit fram till rekommendationen och hur mycket "fel" dom tillåtit...
men jag brukar sikta på att ligga på hälften av den rekommenderade gränsen för att vara säker och det brukar alltid gå bra för mig med alla basar jag tittat på så jag brukar rekommendera det att försöka liga på närmare hälften i alla fall :)

Postad 20 November 2008 - 21:15

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
ok jag förstår, men in verkar ha olika tankar om den saken iaf. jag har ett problem och det är att få till ett rör som är bra för det ska helst finnas på hifikit pga praktiskt. men jag tycker det är svårt att lyckas med GD värdet så antingen kör jag/vi på den modell jag lagt upp lr så försöker jag få till det med ett försök till, ganska krångligt ärd et.

Postad 20 November 2008 - 21:18

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
ni kan köra på det ni har nu, bara det att jag hade val att försöka få ner GD lite, men det e ju jag det :)
gör som du vill !

Postad 20 November 2008 - 21:34

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Som sagt, så länge man är under teoretiska hörbarthetsgränsen så är det bara att köra.

Redigerat av Professor_Kalkyl, 20 November 2008 - 21:34.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.