Är väldigt enkelt på WM..
Däremot är ju Iphones 3g mottagning mycket dålig..Tappar å går över till gsm hela tiden
2 relaterade trådar
Postad 31 oktober 2008 - 20:01 Är väldigt enkelt på WM.. Däremot är ju Iphones 3g mottagning mycket dålig..Tappar å går över till gsm hela tiden Postad 31 oktober 2008 - 21:21 Ja vad tror du... får den in wifi så kopplar den sig på det utan problem, direkt den tappar wifi-täckning går 3gn in utan att man märker av att den bytt nät. På vilket sätt menar du att det är enkelt på WM? Låter nästan som att man måste göra det manuellt ![]() Körde en HTC P3600 ett tag och den var strulig, helt plötsligt började den få för sig att koppla upp och ner 3gn när jag skulle surfa. Usch. Vet ju inte om det hade med WM att göra men man blir ju skeptisk när sånt händer. Postad 31 oktober 2008 - 21:33 Det där vill man inte alltid ska ske med automatik heller med tanke på att datatrafikstaxan börjar ticka med 3G-abonnemang. Men vill man ha seamless roaming och inte tänker på kostnaden så är det ju bra iofs. Postad 31 oktober 2008 - 21:42 Går ju dock att ställa så att WM letarwlan me jämna mellanrum... Men riktigt så smidigt är de ju inte... Skulle för allt i världen inte vilja ha det så heller nu men med fri data vore de ju en annan sak Postad 01 november 2008 - 01:54
http://www.mobil.se/...094638-813.html
Intressant intervju vart det iaf, förväntade mig inte att det skulle svaras rakt på många av de frågor som dök upp, dock kan man sluta hoppas på android nu iaf på denna lur. Postad 01 november 2008 - 23:38
Holland. Hoppas den kommer hit inom kort också. Jag kommer definitivt att köpa den så fort den finns tillgänglig.
Nu finns telefonen att köpa i
Postad 02 november 2008 - 09:52 Ett tips ang fri data som gäller Telia, vet inte hur det är med andra operatörer. Man kan logga in på Telias "mina sidor" och själv slå på och av fri data abbonemanget. Dvs om man reser bort och har behov av mycket surf på telefonen så kan man slå på fri data innan man åker och slå av det när man kommer hem så slipper man betala för det hela tiden. Postad 02 november 2008 - 16:53 tomasn - Jaha nu vart man ännu mer sugen på den. Synd bara att batteritiden faktiskt verkar vara lite sisådär. Men sedan rapporterar han att han fick med 8GB minneskort. Allt har tidigare verkat tyda på att man inte får med något minneskort.. Postad 02 november 2008 - 19:05
manualen i PDF format. Där kan man nog få svar på en hel del frågor som man kan tänkas ha.
En som köpt HTC Touch HD har varit vänlig nog att ladda upp
Postad 04 november 2008 - 20:03 Ursäkta det något sena svaret, har varit i London och har därav inte haft tid att svara. Det jag läst är mätningen som GSMarena gjort, och som sagt tidigare så hade den iaf då bra specar. Men har inte läst några "subjektiva" åsikter om ljudet. Postad 04 november 2008 - 22:11
video som visar de utmärkta bildkvaliteten vid uppspelning av video på HTC Touch HD.
En
Postad 05 november 2008 - 21:38 ![]() Varför har inte Telenor lagt upp den på sin sida ![]() Postad 05 november 2008 - 22:10 Man blir ju äckligt sugen... Om det bara kunde komma en Touch Pro HD ![]() Postad 05 november 2008 - 22:52
Tack för ditt inlägg! Nu vet jag varför jag kommer att köpa den =) Postad 07 november 2008 - 23:03 Postad 08 november 2008 - 19:53 Postad 08 november 2008 - 22:47
Finns ingenting speciellt ovanför linsen? Högre upp till höger har du 3.5mm uttaget. Det till vänster om linsen är högtalare. Postad 09 november 2008 - 18:27
http://www.devicewir...uk/htc-touch-hd
Vill ni va tidigt ute med en Touch Pro så kolla in
Dom hade HD i lager 5 november å får in en ny laddning den 11 Nov..Price: £514.99 (Incl. VAT) Postad 10 november 2008 - 11:19 Man kan alltid hoppas på att den kommer ut före vad som är sagt... Jag får stå ut med min gamla SE så länge ![]() Postad 10 november 2008 - 13:32 ![]() Postad 11 november 2008 - 21:28 Postad 11 november 2008 - 21:39
WM7 kommer väl inte förrens i slutet av 2009 enligt vad jag hört Postad 11 november 2008 - 21:40 Postad 11 november 2008 - 22:43
PC-city och Elgiganten säger sig ha Touch HD i lager, men bara i kombination med minneskort eller handsfree. Nån som har beställt?
Postad 12 november 2008 - 02:09 Det ska ju ffs ingå 8GB i paketet!! Vad är det för ett dåligt skämt att sälja en bundle med ett 2GB!?!?! Postad 12 november 2008 - 09:09 ![]() 320 x 240 pixlar 16 miljoner färger Ingen som tänker importera en ? Borde ju gå att få tag i nån från Hongkong/USA eller liknande mycket billigare ? Postad 12 november 2008 - 13:34
Var fick du reda på det? Telenor ska tydligen ha den billigt. 6200 kr inkl hörlurar. Postad 12 november 2008 - 15:32 3.8-inch wide, WVGA (480 X 800 pixel) display offering a cinema experience on the go Från HTCs egna sida. Postad 12 november 2008 - 16:19 Sedan verkar Telenor inte ha något större minneskort än 4GB i webbutiken, så då får man beställa det från en separat affär tyvärr. Redigerat av Unregistered474c50b4, 12 november 2008 - 16:23. Postad 12 november 2008 - 16:27
Ja, vart beställde du den ifrån? Har också beställt igår men från telenor, inget datum dock. Postad 13 november 2008 - 00:58
Jag har beställt den genom Newphone, hade beställt en X1, men när jag fick syn på denna så ringde jag och ändra, de sa att leverans "preliminärt" 1/12.......18 dagar kvar....lång väntan Postad 13 november 2008 - 10:24 ![]() Postad 13 november 2008 - 10:44
Tack tomasn, Men inte tycker jag det är utmärkt kvallité, snarare tvärt om... Det var som jag fruktade. Videouppspelningen laggar och hackar. Det verkar med andra ord inte bara gå att dra sin divx/mpg/avi fil direkt till minenskort och se på Touch HD. Damn...Jag som hade hoppats innerilgt på det... //arcspin Jag bifogar ett citat från en användare: "" Hi there. Acording to this video the fears not going to rest excactly. It is very slow. It is clearly stacks at many frames. HTC Touch HD is the slowest HTC device for video playing. Please feel free to see MANY benchmarks about this turtle "" samt en citat från Slash Gear "" Video playback had mixed results. We had high hopes for the Touch HD’s 480 x 800 display, and indeed it’s richly colored, bright and shows decent, if a little murky, black levels. Playback of 720p high-definition WMV files proved a literal non-starter; we then tried a 1000kbps, 25fps, 768 x 576 WMV file, the audio of which was no problem but the picture stuttered. A 650kbps, 29fps, 320 x 240 video played with no problems at all, but a 740kbps 640 x 480 file suffered jerky video. Scaled down to 545kbps 640 x 480 the video was reasonable. DivX and XviD proved more flexible; we converted the same 740kbps WMV that proved unwatchable into a 1248kbps 640 x 480 25fps DivX file that ran with no problems at all. After testing out a number of different codecs we’d recommend serious video users consider converting into DivX for the best viewing experience on the Touch HD. "" samt en avslutande WTF !? Jag trodde vekligen att HD skulle ha support för Screen Rotation fullt ut !?!?!? "" Natively, the Touch HD lacks general screen rotation; the option is only available in the Opera browser, together with when the camera is being used or photos being viewed. We tried third-party app GSen (which is freeware), which uses the accelerometer to track orientation and extend that functionality to other apps; it works well, particularly when messaging. "" Redigerat av arcspin, 13 november 2008 - 11:02. Postad 13 november 2008 - 11:11 Jag hade räknat med att den skulle va king att se film på.. Jaja...Lika bra jag har 9 månader kvar innan jag kan byta telefon.. Då kanske det finns en mobil med nog att köra med.. Vist går det alltid att konvertera men det skulle va skönt att slippa Postad 13 november 2008 - 18:12 http://pocketnow.com...e...id=1111&p=4 Konstigt då X1:an som bygger på samma hårdvara är snabbare, verkar som att SE optimerat den mycket bättre Så synd så synd såg verkligen fram emot denna just tack vare sin stora skärm som skulle göra filmtittande extra nice, skulle precis beställa den men får bli till att vänta på något nytt eller X1:an trots att den inte har TF3D och den stora skärmen. Konstigt dock att en multimedia mobil inte presterar bra på det den är byggd för. Kolla länken de testar den mot Samsung Omnia som presterar mycket bättre även den (visserligen ingen WVGA skärm men ändå ingen liten skillnad). http://www.youtube.c...h?v=d_6j5XsWhLo HTC verkar inte riktigt utnyttja gråfikkretsarna fullt ut HTC touch Cruise hade ju liknande problem. Postad 13 november 2008 - 18:21 Växla skärmläge borde de ju komma nå hack till.. SPB benchmark säger inte så mycket enligt de flesta.. Jag skulle dock vänta tills det börjar komma ut mera exemplar så att man kan läsa mer på xda innan jag skulle bestämma mig för ett köp.. Edit Kollade just in HD forumet ![]() FU*K http://forum.xda-dev...ad.php?t=444494 Till och med värre än jag trode...Jag skulle inte köpa en HD.. Istort sett samma problem som TyTn II har ![]() Redigerat av moparman, 13 november 2008 - 18:31. Postad 13 november 2008 - 18:43
Precis vad jag var rädd för inte mycket att göra åt jobbigt bara när man sett fram emot något som visar sig vara en besvikelse :-( Längtar tills något som bygger på detta kommer ut på marknaden i form av en mobil. Nvidia Tegra http://www.slashgear...s-mids-0211846/ Postad 13 november 2008 - 18:47 Edit En kille på xda skriver om sin batteritid.. Låter inge vidare.Knappt man skulle klara sig en dag 1. only touchflo3D running 2. bluetooth on all the time and paired 3 hours long to earpiece 3. HSDPA 4. 7 calls, 8 minutes total 5. pushmail on from 8:00 until 18:00 6. wifi off 7. I watched a youtube video for 3 minutes. I also watched googlemaps while driving for 2 minutes and gps enabled (now that is real life navigating, specially with hspda dataconnection ). I also checked my agenda a few times and opened about 4 mails I charged my device yesterday at 23:00, left it on all night and used the device today as described above. At 18:00 my battery level was down to 56%. I hope these experience(s) helps people in deciding wether the battery of the device is good enough for their day to day use... Redigerat av moparman, 13 november 2008 - 19:55. Postad 13 november 2008 - 20:44 Testade själv med ett prison break avsnitt. (~350mb okomprimerat). Average Speed : 105,91% Video Frames 62076 Audio Samples 124299687 Bench. Time :40:44.594 Bench. Frame Rate : 25.393 Bench. Sample Rate : 50846 Bench Data Rate : 1,20mbit/s Original Time : 43:09.086 Orginal Frame Rate : 23.976 Orginal Sample Rate : 48000 Orginal Data Rate : 1.13 Då detta har en upplösning som är bra mycket större en vad min skärm ligger på (320x240) så tycker jag det är rikigt bra då den måste skala ner. Använder en Hp ipaq 614c. Postad 15 november 2008 - 09:54
Har du fått den än, väntar med späning på ett utlåtande om telefonen. Postad 15 november 2008 - 13:05 Angående batteritiden så är den godkänd för min del. Jag började avända telefonen fulladdad i torsdags kl 17. Har använt den ganska flitigt och har fortfarande kanske 30 % kvar, ser inte procentuellt hur mycket det är kvar - bara en stapel. Går säkert att få fram procent-tal, men jag har inte hunnit lära mig det ännu eftersom jag är ny på windows mobile. Då har jag ringt en del, surfat en del, lyssnat på radio och musik ca 3 timmar, använt google-maps med GPS ikopplad ca 1 timme samt lekt en hel del med ringsignaler osv. Batteritiden är bättre än min Nokia i alla fall (kanske dåligt jämförelse eftersom den är kass) Nästa steg blir till att bestämma vilken GPS-programvara jag ska köra med. Någon annan som skaffat mobilen och har tips på bra/fungerande programvara? Enligt något inlägg på xda-developers skall TomTom V7.910 se fantastiskt ut på den stora skärmen. Postad 15 november 2008 - 13:20
Har kört TF3D som panel sen nån vecka tillbaka på min X1:a, fungerar riktigt bra! Finns några buggar kvar som inte är lösta än, där den allvarligaste är att "landscape" som inte fungerar ordentligt ännu. Är nog bara en tidsfråga innan det är fixat me ![]() edit: Glömde påpeka att jag tom hört påståenden om att X1:an klarar TF3D bättre(snabbare) än vad Touch HD gör... Har ju ingen själv så omöjligt för mig att säga, det smider bra iaf. Redigerat av Givemeabreak, 15 november 2008 - 13:23. Postad 15 november 2008 - 15:04
Låter trevligt blir nog till att beställa X1 tror jag lutar nog åt det hållet mer och mer iaf ju mer jag läser trots att jag i princip var helt inne på att köpa HD. Låter nice om TF3D flyter på bra som panel också för hade läst lite i X1 tråden att vissa upplevde att mobilen blev väldigt seg med TF3D installerat som panel. Ett stort plus också om den inte buggar allt för mycket heller Så här skriver dom som testat på xda I tried [CAB][Nov 13]Touch-HD cabs here. >>Now with full manila HD cab<< yesterday but my phone got toooooo slow with that one. I disabled Touch Hd from Todayscreen and removed it. Are ROM faster in use than an installed Touch-HD from cab? Sorry for my n00b-status... -------------------------------- yes your device is faster with this rom then with stock rom 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |