Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

plasma vs lcd vid vanligt tv tittande och fullhd film

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 October 2008 - 13:44

Dowden
  • Dowden
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Aha, trodde mitt inlägg skulle ge lite mer tydan på vad dom sa, men icke =)

Meningen är väl lite fyndigt skrivet antar jag.

Men, "extremt liten (läs ingen) responstid som förstör bilden vid mycket rörelser"

Dvs, dom skriver att eftersläpningen är så minimal (Nonexistent, dvs icke existerande) att den inte förstör bilden vid mycket rörelser. =)

8ms var ett rikttal förut, när det gällde datorskärmar, att har dom under det så klarar dom det gamla liret "CS" utan problem, med fast turnings osv.

Jag vet inte hur msen borde vara på större skärmar, men -tror- samma även gäller här.

//Dowden

Postad 05 October 2008 - 14:55

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
ahaaa ok ok :) då förstår jag :)

klarar en 8ms skärmen fotboll bra da ? njaa....

Postad 11 October 2008 - 16:28

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Har inte kunnat hålla så bra koll på den här tråden. Påhopp, idiotförklaringar och annat är nämligen inte ok, om nu någon trott annat. Då finns det andra forum att bli medlem på... Reglerna som gäller finner ni här: https://www.minhembi...showtopic=41188

Redigerat av twebbas, 11 October 2008 - 16:46.

Postad 11 October 2008 - 16:35

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Respons tiderna är så korta numera att det nästan kvittar vad de har.

Postad 15 October 2008 - 14:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Ser man mycket mörka filmer då är en bra plasma bästa alternativet.

Postad 17 October 2008 - 07:08

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Nu sticker jag kanske ut hakan lite här, men jag tycker inte att det är fullt så omöjligt att köpa en tv i en elektroniklada som folk verkar vilja göra gällande. Finns bra modeller runt 9-10 som inte finns i specialbutiker och jag tycker att de modellerna fyller ett viktigt glapp för oss konsumenter.

Så länge du får en fjärrkontroll i näven och själv får välja vad du vill titta på (som inte är hd-slingan som rullar eller valfri pixarfilm) så tycker jag att man kan bilda sig en god uppfattning som tillsammans med det du läser dig till kan räcka långt.

Det har funnits så många plasma vs lcd trådar att jag slutade räkna för 3 år sedan men jag kan säga att jag personligen vill provköra mina bilar innan jag köper dem :unsure:

Postad 17 October 2008 - 07:44

Unregistered0edd65c6
  • Unregistered0edd65c6
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nu sticker jag kanske ut hakan lite här, men jag tycker inte att det är fullt så omöjligt att köpa en tv i en elektroniklada som folk verkar vilja göra gällande. Finns bra modeller runt 9-10 som inte finns i specialbutiker och jag tycker att de modellerna fyller ett viktigt glapp för oss konsumenter.
Det har funnits så många plasma vs lcd trådar att jag slutade räkna för 3 år sedan men jag kan säga att jag personligen vill provköra mina bilar innan jag köper dem :unsure:

Köper man en TV så väljer man den som de som köper för bra bild köper.
Dagens TV kräver också en del kalibrering liknande datorskärmar för bästa dvs optimala bilden.

Om man nu inte anser sig ha råd med den TV som de som har insyn köper, speciellt med den omsättning med ny teknik för varje år som sker, så köper man en TV som rekomenderas, kalibrerar den, köper nästa generations TV som rekomenderas just för att tekniken utvecklas i rasande takt.

Jag köpte min datorskärm då de som sysslade med foto och grafik professionellt använde den, kalibrerade in och är supernöjd med den.
Gick inte ens och tittade på den.

Ens egna åsikter, utan att vara insatt i ämnet och titta på pris, detaljer etc...är vilseledande.
PX80 tex rekomenderas i budgetsegmentet vilket är den TV jag väljer om nu inte det kommer ny Teknik innan inköp göres. Den fyller mina behov, och är prisvärd. Hade jag möjlighet köpte jag en i övre segmentet men för de behov jag har med Tv tittande och film i den mängden passar en px80 bra.
Full HD räknar jag med kommer att vara aktuellt om några år, då har vi troligen 2 eller fler generationer av utveckling med tekniken, vilket innebär nytt köp hursomhelst.

12 år med samma TV är en tid som passerat.

Postad 17 October 2008 - 07:58

Motin
  • Motin
  • Beroende

• 1021 inlägg
  • 0
"12 år med samma TV är en tid som passerat. "

O ja med råge ! Bra skrivet i övrigt

Postad 17 October 2008 - 09:58

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
tyvärr så har dom i 4 av 5 butiker bara hd slinga kopplat typ :unsure: tycker det e lite dåligt ... man siiter ju inte 24/7 o kollar på HD liksom

Postad 17 October 2008 - 11:06

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
dubbelpost

Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 October 2008 - 11:16.

Postad 17 October 2008 - 11:06

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Jag köpte min datorskärm då de som sysslade med foto och grafik professionellt använde den, kalibrerade in och är supernöjd med den.
Gick inte ens och tittade på den

Jag köpte min Centrum 42" tv från netonnet utan att se bilden. Jag anser att för 8000: - med fullhd och för mig nödvändiga anslutningar, såsom inkoppling av datorn, så kan inte tv:n vara värdelös. Något sämre än en för 3000: - till men sen har vi detta med inkomster och vad man anser sig ha råd att lägga på en tv. Kalibrering var ju nödvändig för med alla inställningar i max som standard så får man ju ont i ögonen av att titta...

Nöjda Bosse

Redigerat av Bosse-i-skogen, 17 October 2008 - 11:17.

Postad 17 October 2008 - 11:47

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

• 343 inlägg
  • 0

Vilken utav dessa två tycker ni att jag ska välja om jag har boxer och kommer att titta på en hel del fotboll och kanske tv från datorn, tacksam för snabbt svar då våran gamla tjock-tv brann igår.

Postad 16 November 2008 - 16:05

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Vilken utav dessa två tycker ni att jag ska välja om jag har boxer och kommer att titta på en hel del fotboll och kanske tv från datorn, tacksam för snabbt svar då våran gamla tjock-tv brann igår.

Vilken blev det?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.