Nu sticker jag kanske ut hakan lite här, men jag tycker inte att det är fullt så omöjligt att köpa en tv i en elektroniklada som folk verkar vilja göra gällande. Finns bra modeller runt 9-10 som inte finns i specialbutiker och jag tycker att de modellerna fyller ett viktigt glapp för oss konsumenter.
Det har funnits så många plasma vs lcd trådar att jag slutade räkna för 3 år sedan men jag kan säga att jag personligen vill provköra mina bilar innan jag köper dem 
Köper man en TV så väljer man den som de som köper för bra bild köper.
Dagens TV kräver också en del kalibrering liknande datorskärmar för bästa dvs optimala bilden.
Om man nu inte anser sig ha råd med den TV som de som har insyn köper, speciellt med den omsättning med ny teknik för varje år som sker, så köper man en TV som rekomenderas, kalibrerar den, köper nästa generations TV som rekomenderas just för att tekniken utvecklas i rasande takt.
Jag köpte min datorskärm då de som sysslade med foto och grafik professionellt använde den, kalibrerade in och är supernöjd med den.
Gick inte ens och tittade på den.
Ens egna åsikter, utan att vara insatt i ämnet och titta på pris, detaljer etc...är vilseledande.
PX80 tex rekomenderas i budgetsegmentet vilket är den TV jag väljer om nu inte det kommer ny Teknik innan inköp göres. Den fyller mina behov, och är prisvärd. Hade jag möjlighet köpte jag en i övre segmentet men för de behov jag har med Tv tittande och film i den mängden passar en px80 bra.
Full HD räknar jag med kommer att vara aktuellt om några år, då har vi troligen 2 eller fler generationer av utveckling med tekniken, vilket innebär nytt köp hursomhelst.
12 år med samma TV är en tid som passerat.