* Officiell Tråd - LG KC910 Renoir *
364 svar till detta ämne
Postad 04 december 2008 - 15:08
Unregistered6f7e79ab
-
Unregistered6f7e79ab
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Bra skrivet CrackBunny !
Jag kommer tyvärr inte åt att stänga av säkerheten på min router men som du säger...
Inte världens viktigaste att det fungerar hemma.
Någon som har bra tips hur man får bättre bilder inomhus med halvtaskigt ljus ? Ute verkar det ju fungera galant men inne vet jag inte hur jag ska ställa in för att få hyffsade bilder.
Postad 04 december 2008 - 15:47
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Jag har åxxå firmware KC910_V10a (köpt via 3). Min joggingkompis verkar ansluta men jag får inga resultat. Har dock inte testat den någon längre stund. Kanske ska göra det när man går från jobbet idag.
Ni som ahr problem med WLAN, har ni inställt så att ni måste lägga in MAC-adresser på godkända enheter som får ansluta? Isåfall har ni samma problem som mig. Lösningen är, öppna WLAN'et helt (ingen säkerhet alls och ingen MAC-begränsning. Anslut telefonen och kolla loggarna så du ser vilkan MAC-adress din telefon har. Starta alla säkerhetsinställningar igen och lägg in MAC-adressen som godkänd så ska det fungera.
Men hur ser jag MAC adresserna? har linksynk WRT54GL
Redigerat av nixxz, 04 december 2008 - 16:02.
Postad 04 december 2008 - 18:55
Unregistered178bc39f
-
Unregistered178bc39f
-
Användare
-
-
124 inlägg
"Men hur ser jag MAC adresserna? har linksynk WRT54GL"
Logga in i routern ta status --> Lokalt nätverk ---> DHCP-klienttabell
Postad 04 december 2008 - 20:31
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Okej tack, men hur kan jag se vilken som är min telefon? det finns 3st min dator och 2 andra.
Postad 04 december 2008 - 20:43
Unregistered178bc39f
-
Unregistered178bc39f
-
Användare
-
-
124 inlägg
Postad 04 december 2008 - 21:05
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Får då upp:
Taiyo Yuden Co., Ltd.
Hon Hai Precision Ind. Co., Ltd
Raderade alla och anslute igen så nu hittade jag min. men hur lägger jag in min mac adress i routern?
Redigerat av nixxz, 04 december 2008 - 21:52.
Postad 04 december 2008 - 22:47
elliot55
-
elliot55
-
Rookie
-
8 inlägg
Någon som vet om Renoir har anteckningsfunktionen "notis-lapp" eller liknande som Sony Ericsson G900 har? Gillar den funktionen skarpt. Konstigt att (vad jag vet) inte fler lurar har den.
Postad 05 december 2008 - 01:54
ole99
-
ole99
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
har någon provat med 16gb micro sdhc?
Postad 05 december 2008 - 20:01
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Konstigt med gpsen, fungerar ibland och ibland inte. Någon som vet vad det är för fel eller är GPSen helt kass på Renoir?
Hur lägger jag till MAC adressen i routern så jag kan sätta på WPA nycklen igen?
Postad 05 december 2008 - 21:11
Unregistered178bc39f
-
Unregistered178bc39f
-
Användare
-
-
124 inlägg
trådlös --> trådlös mac-filter ---> aktivera
sen väljer du:
"Tillåt endast datorer i listan åtkomst till det trådlösa nätverket"
redigera MACfilterlista
Postad 06 december 2008 - 13:02
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Någon som vet om Renoir har anteckningsfunktionen "notis-lapp" eller liknande som Sony Ericsson G900 har? Gillar den funktionen skarpt. Konstigt att (vad jag vet) inte fler lurar har den.
Jag är inte säker på vad "notis-lapp" är på G900 men på renoir så finns det en widget som ser ut som en post-it vilket borde vara samma sak. Den ligger på skrivbordet och är begränsad till 41 tecken. Jag har lyckats "sabba" mitt google maps på telefonen. Kommer bara till när villkoren skall laddas in och sen står det att nätverket inte kunde nås. Har testat många gånger och alltid samma sak. Det har fungerat förut och bakom villkorsrutan kan man se att gpsen hittar rätt position. Någon som har samma problem? Telefonen är låst till 3. Det spelar ingen roll om jag är ansluten genom wifi och vanlig surfning fungerar både genom wifi och UMTS. Jag har hittat en gps-applikation som fungerar med inladdade kartor så att man slipper hämta hem en massa data via 3g eller wifi medan man gpsar. Programmet heter Trekbuddy och kartor kan hämtas genom Trekbuddy atlas creator eller Googleak. Jag har bara testat det senare och det fungerade fint. Om ni använder vista så måste ni ladda ner Msvbvm50.dll och placera i samma mapp som googleak för att det ska fungera. Problemet jag har med detta gpsprogram är att jag inte kan ställa in att det ska ha permanent tillstånd att läsa och skriva från minneskortet vilket medför att jag måste sitta och trycka OK ca. 20 gånger för varje ny karta som skall laddas in vilket blir väldigt frustrerande väldigt fort. Jag tror att detta beror på att 3 har tagit bort det säkerhetscertifikat(Thawte Code certificate) som applikationen är signad med. Förmodligen finns detta i orginalfirmware så ni som inte har köpt er telefon genom 3 kan väl testa detta och se om det fungerar. Jag har haft problem med att installera andra applikationer som telfonen inte tycker är "säkra" också. Är det någon som vet om butiker som säljer renoir har mjukvara för att flasha tillbaka telefonen till orginalfirmware?
Redigerat av jark, 07 december 2008 - 01:55.
Postad 08 december 2008 - 13:47
CrackBunny
-
CrackBunny
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Bra skrivet CrackBunny !
Jag kommer tyvärr inte åt att stänga av säkerheten på min router men som du säger... Inte världens viktigaste att det fungerar hemma.
Någon som har bra tips hur man får bättre bilder inomhus med halvtaskigt ljus ? Ute verkar det ju fungera galant men inne vet jag inte hur jag ska ställa in för att få hyffsade bilder.
Lite overkill men köp en blixt som man har till systemkamera + en slavtändare. Det borde ju fungera (kan testa hemma med såna prylar om du vill) men de e ju som sagt liiiiite väl overkill
Redigerat av CrackBunny, 08 december 2008 - 13:47.
Postad 08 december 2008 - 18:49
elliot55
-
elliot55
-
Rookie
-
8 inlägg
[quote name='jark' date='Dec 6 2008, 13:02 ' post='2199210'] Jag är inte säker på vad "notis-lapp" är på G900 men på renoir så finns det en widget som ser ut som en post-it vilket borde vara samma sak. Den ligger på skrivbordet och är begränsad till 41 tecken. Ok, tack. Låter bra. Men på G900 fungerar det som en riktig post-it, dvs man kan skriva med egen handstil, rita osv och sedan spara post-it lappen som ett eget dokument. Vet du om det fungerar på samma sätt på renoirs widget?
Postad 08 december 2008 - 22:25
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har faktiskt beställt en Omnia hos 3 idag, men nu kommer beslutsångesten krypande...
Jag valde mellan Omnia och Renoir och jag lät mig övertygas om att WM är ett mer "öppet" system med fler möjilgheter att tweaka och installera diverse program (Spotify så småningom?!  ). Ån andra sidan så lär jag om jag känner mig rätt pyssla med det de första två veckorna, sedan kommer den att gå som vanlig telefon/sms och mediespelare i första hand. Renoiren har ju fått goda vitsord för sin kamera, som jag tror presterar bättre än Samsungen (vid sidan av att den har högre upplösning). Å andra sidan - de bästa mobilkamerorna är också jämfört med de billigast tänkbara vanliga digitalkamerorna rena smäcken, eller hur... ?
Det jag egentligen söker är en touchtelefon med bra respons, som har ett bra "flow" i det dagliga användandet, är skapligt logisk, snygg och med snyggt gränssnitt och bra prestanda - det kanske är en Renoir jag skulle ha egentligen?
Får ta och bestämma mig till imorgon, om någon läser så ge gärna synpunkter!
PS. Något som avskräcker mig är när jag läser att Renoiren har ett väldigt dåligt ljud i själva telefondelen, Omnian skall i motsats ha väldigt bra enligt en nästan enad panel. Batteritiden vill jag minnas mig ha läst någonstans att det skall vara något av en Akilleshäl hos Renoiren, stämmer det? Omnians användare är splittrade, då en del säger att de vid vanligt telefon/mediespelaranvändare laddar telefonen med 2-3 dagars mellanrum, hur är det med Renoiren under samma förhållanden? Hur är det med stabiliteten hos Renoir? Omnians användare är delade och många verkar ha accepterat att de tämligen ofta får göra en (windows) omboot med jämna mellanrum. DS.
Redigerat av imemyself, 08 december 2008 - 22:26.
Postad 08 december 2008 - 22:33
Unregistered37c3b35e
-
Unregistered37c3b35e
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag förstår inte hur man för över filmer till telefonen. Har installerat DivX converter och när jag försöker convertera en film så står det att jag saknar MPEG1 codecs. Har MPEG1 codecs installerade på datorn, går det att installera på telefonen också?
Postad 08 december 2008 - 23:10
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ok, tack. Låter bra. Men på G900 fungerar det som en riktig post-it, dvs man kan skriva med egen handstil, rita osv och sedan spara post-it lappen som ett eget dokument. Vet du om det fungerar på samma sätt på renoirs widget?
Inte riktigt. Som jag fattar det så har du som ett klotterplank á la paint i G900an. Man kan bara mata in text, antingen genom klassiskt t9 eller med hanstilsigenkänning men inga egenritade bilder. Man kan spara texten som en anteckning i telefonen.
Postad 09 december 2008 - 10:04
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Såg i något reklamklipp en som skrev sin signatur på bilden efter att han fotat. Då borde man ju bara kunna knäppa en bild på vadsom och sen skriva vad man vill så har man det sparat sen
Postad 09 december 2008 - 10:43
sniperman
-
sniperman
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har beställt en sån här mobil nu, men undrar ifall, det går att byta bakgrundsbild? har bara sett den som alla har... som inte är så kul. bäst im man kan välja vilken bild som helst som bakgrundsbild.
Postad 09 december 2008 - 11:16
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Såg i något reklamklipp en som skrev sin signatur på bilden efter att han fotat. Då borde man ju bara kunna knäppa en bild på vadsom och sen skriva vad man vill så har man det sparat sen 
Man kan gå in i redigeringsverktyget och skriva fristil men inte direkt från kameraläget utan man får leta upp bilden i mina bilder först och sen gå in och redigera vilket man får hoppas att de fixar i kommande firmware för det är ju en rätt basic funktion att komma åt redigeringsverktyget direkt efter man tagit bilden. Jag har beställt en sån här mobil nu, men undrar ifall, det går att byta bakgrundsbild? har bara sett den som alla har... som inte är så kul. bäst im man kan välja vilken bild som helst som bakgrundsbild.
Jag har köpt min renoir genom 3 som har låst vissa andra funktioner men jag kan byta bakgrundsbild så detta borde inte vara ett problem för dig heller. Du kan välja vilken bild du vill.
Postad 09 december 2008 - 11:19
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jark - jag överväger själv att beställa en Renoir idag just från 3, men du skriver att tre har låst vissa funktioner, vilka är detta? Har 3 eget firmware så man måste uppdatera telefonen via dem på webben (eller ännu värre - i butik?) Måste passa på att fråga er också: Hos 3 förstår jag att man inte får något som helst minneskort med telefonen(?), jag funderar på att köpa ett 16GB minneskort: https://www.prisjakt...kt.php?p=342678Finns det något som kör med ett sådant, eller något annat som fungerar bra med denna telefon?
Redigerat av imemyself, 09 december 2008 - 11:21.
Postad 09 december 2008 - 12:34
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag svarar mitt eget föregående inlägg, det verkar som det inte är lämpligt med 16GB SDHC kort i Renoir:en enligt detta: http://www.phonearen...one-p_3103.htmlFinns det inte 16GB SDHC kort i "ultra" variant ännu, någon som vet?
Postad 09 december 2008 - 13:42
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jark - jag överväger själv att beställa en Renoir idag just från 3, men du skriver att tre har låst vissa funktioner, vilka är detta? Har 3 eget firmware så man måste uppdatera telefonen via dem på webben (eller ännu värre - i butik?)
Måste passa på att fråga er också: Hos 3 förstår jag att man inte får något som helst minneskort med telefonen(?), jag funderar på att köpa ett 16GB minneskort:
https://www.prisjakt...kt.php?p=342678
Finns det något som kör med ett sådant, eller något annat som fungerar bra med denna telefon?
Funktionerna jag pratar om är att man inte kan ställa in att javaapplikationer alltid skall ha vissa rättigheter och sedan har jag stött på lite problem vid installation av vissa javaprogram. Kommer det bara ut så att man kan flasha om telefonen själv så är det ju bara flasha till en vanlig firmware(det är ju ändå samma hårdvara). I telefonen finns det en uppdateringsfunktion men trycker jag på den får jag bara upp att det inte finns några wap-inställningar så uppdateringar lär man väl få göra i butik om det nu kommer några som man inte kan installera själv. Det är möjligt att det kommer att finnas wap-inställningar på din telefon för jag har nog lyckats fippla bort dem eftersom jag inte heller kommer in i googlemaps längre pga av att användarvillkoren inte kan hämtas när jag startar programmet. Testa gärna detta när du får din telefon så jag vet om jag ska gå till 3 och få det fixat eller om du får samma problem.Vad gäller minneskortet så kör jag med 8gb-versionen av den modellen. Jag har läst att telefonen har stöd för 8 gb men testa ett 16 du. Det är väl bara att skicka tillbaka om det inte funkar.
Postad 09 december 2008 - 21:42
elliot55
-
elliot55
-
Rookie
-
8 inlägg
[quote name='jark' date='Dec 8 2008, 23:10 ' post='2202712'] Inte riktigt. Som jag fattar det så har du som ett klotterplank á la paint i G900an. Man kan bara mata in text, antingen genom klassiskt t9 eller med hanstilsigenkänning men inga egenritade bilder. Man kan spara texten som en anteckning i telefonen. Synd. För jag tror på den funktionen om man vill ha färre papperslappar och firgöra lite minneskapacitet i hjärnan. Fotovarianten kanske kan fungera men funktionen förlorar ju sin finess om det nu är krångligt att göra på det viset. Ja, ja det finns viktigare saker och mkt som talar för Renoir före G900. Till imemyself: Jag har i all hast testat telefonen med fokus på just vardagsfunktioner och flow. Och jag är mycket nöjd. Sms-skrivande går väldigt snabbt och smidigt. Har jämfört med Omnia och några andra touch och Renoir är klart bäst på detta. Detsamma gäller även annat skrivande som kalendern, anteckningar etc. Allt det övriga du söker som logik och snyggt gränssnitt verkar vara klockrent på Renoir! Dock verkar kameran vara en av de sämsta på en 8 pix mobil, om man ska tro testet i senaste Mobil. Själv tycker jag fortfarande att seriösa kort ska tas med riktig kamera och nöjer mig med dimmiga partybilder och andra spontanbilder från en mobil. Min största farhåga med touch har varit just det vardagliga som sms-skrivande, som jag kräver ska gå snabbt och problemfritt. Men jag ska nog ta steget och välja Renoir nu.
Postad 09 december 2008 - 22:48
ole99
-
ole99
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
---Elliot. Mobil är klåppare!!! Läs denna test istället, http://www.gsmarena....eview-296p2.php Tror inte du behöver oroa dig för dåliga bilder http://www.esato.com...hp?topic=178069http://flickr.com/ph...lgrenoir/page2/Så pass bra är dagens 8m kameror (Samsung INNOV8 och Lg Renoir) om detta inte räcker så får man skaffa en dedikerad kamera, även om en dedikerat kamera tar lite bätre bilder, så när du har tagit 100 bilder med denna så har man tagit 20 bilder med kameran, dom andra 80+ bilderna missade man för man hade inte kameran med sig. Efter en diskution men en kompis, om denna telefon, vilket han anser att jag borde köppa en iphone + kompakt kamera istället: Blir så sur när folk säger varför köppa en sådan telefon, bättre köppa en biligare Mb alt Iphone plus en Kamera, fattar folk inte, det är inte samma sak, en bra mobiltelefon kamera har man för att man inte skall missa någon bild(och samtidigt ha bra bilder), vill jag ha bästa bilder så &%##&$ använder jag inte en kompakt kamera, då använder jag/man en system kamera.
Postad 09 december 2008 - 23:25
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag fick ta mig ut till Elgiganten idag (de enda som hade riktiga telefoner istället för dummies - ingen reklam för dem i övrigt :-) )
Renoir kändes klockren för mig i a f, bra responsivitet på touchskärmen, intuitivt upplagt gränssnitt som kändes byggd för att styras med fingrarna. Fick inte alls samma känsla för Omnia när jag testade den - den kändes segare, reagerade långsammare och en frukstansvärd massa undermenyer man plötsligt hamnar i i själva WM-gränssnittet. Jag tror säkert Omnia är jättebra på många sätt, flexiblare än Renoir, men jag vill ha något som är enkelt och smidigt att handskas med till vardags, så det blir till att beställa en Renoir imorgon.
Frågan är hur hållbara de är bara, jag har väldigt dåliga erfarenheter av LG TV-apparater och 3 försäljaren rådde mig att ta en funderare till, delvis för att Renoiren skulle vara en såpass mycket sämre telefon än Omnian, dels för att LG har 3-4 ggr fler reklamationer än Samsung generellt vad gäller telefoner. Kan det stämma, vad har ni för erfarenheter? Kan de ha bättre provision på Samsung kanske? :-)
Postad 10 december 2008 - 00:20
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Någon som kör med något 16GB minneskort i sin Renoir? I specen läser jag att det är vanliga micro SD kort man skall använda och inte micro SDHC, stämmer det? Vilken typ och märke använder ni i så fall?
Postad 10 december 2008 - 08:51
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Jag är nära ett inköp men velar lite ändå mellan LG:n och c905. Kamermässigt verkar LG:n hur grym som helst och tappar väl bara mot c905 när det gäller rena blixtbilder. Detta kan ju självklart förändras framöver när SE släpper nya uppdateringar m.m men det vet man ju aldrig heller.
Några frågor till er Renoirägare:
1. Kan man göra egna mappar i galleriet på LG:n? I många mobiler så visas alla jäkla bilder man har samtidigt i en enda stor klump oavsett vart de är sparade och det är lite irriterande. Vore skoj o kunna ha t.e.x semesterbilderna i en mapp, jobb-bilder i en annan osv.
2. Kan man sätta den i tyst läge på ett smidigt vis? Det gör jag ofta när man springer in i en affär eller skall sätta sig på ett möte eller liknande. På de flesta andra lurar räcker det ju att hålla # inne en stund.
3. Den största skräcken jag har med andra märken än Nokia & Sony Ericsson som tex Samsung mfl är ju sms-skrivandet där man har stött på helt hjärndöda telefoner som tex inte ens kan göra en stor bokstav automatiskt efter man har slagit en punkt och börjar en ny mening. Det har krävts extra knapptryckningar bara för att välja mellan stor/liten bokstav osv. 300 knapptryckningar innan man lyckats välja vem sms:et skall skickas till m.m
Antar ju att det blir lite meckigare i början med en touch-skärm men det vänjer man sig säkert vid efter ett tag. LG:n ligger varmt om hjärtat gentemot c905 tack vare att den inte har någon slide som redan en massa folk har "glapp-problem" med. Den verkar mer "homogen" så sett
Postad 10 december 2008 - 11:43
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Någon som kör med något 16GB minneskort i sin Renoir? I specen läser jag att det är vanliga micro SD kort man skall använda och inte micro SDHC, stämmer det? Vilken typ och märke använder ni i så fall?
Jag använder ett Sandisk 8gb micro sdhc utan problem. Tydligen så fungerar det med 16 gb också men tidigare har någon postat en recension där han/hon klagade på att det blev segt med ett 16 gb. Det skulle väl i så fall bero på att filmängden blir avsevärt mkt högre och att det för den sakens skull blir långsammare att navigera i galleri osv men håller du dig till ett Sandisk eller annat välkänt märke med hyfsad prestanda så bör det ju inte vara ett problem. Bli testpilot vet ja så kanske vi kan få ett pålitligt svar på detta.
Redigerat av jark, 10 december 2008 - 11:46.
Postad 10 december 2008 - 11:57
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag är nära ett inköp men velar lite ändå mellan LG:n och c905. Kamermässigt verkar LG:n hur grym som helst och tappar väl bara mot c905 när det gäller rena blixtbilder. Detta kan ju självklart förändras framöver när SE släpper nya uppdateringar m.m men det vet man ju aldrig heller.
Några frågor till er Renoirägare:
1. Kan man göra egna mappar i galleriet på LG:n? I många mobiler så visas alla jäkla bilder man har samtidigt i en enda stor klump oavsett vart de är sparade och det är lite irriterande. Vore skoj o kunna ha t.e.x semesterbilderna i en mapp, jobb-bilder i en annan osv.
2. Kan man sätta den i tyst läge på ett smidigt vis? Det gör jag ofta när man springer in i en affär eller skall sätta sig på ett möte eller liknande. På de flesta andra lurar räcker det ju att hålla # inne en stund.
3. Den största skräcken jag har med andra märken än Nokia & Sony Ericsson som tex Samsung mfl är ju sms-skrivandet där man har stött på helt hjärndöda telefoner som tex inte ens kan göra en stor bokstav automatiskt efter man har slagit en punkt och börjar en ny mening. Det har krävts extra knapptryckningar bara för att välja mellan stor/liten bokstav osv. 300 knapptryckningar innan man lyckats välja vem sms:et skall skickas till m.m
Antar ju att det blir lite meckigare i början med en touch-skärm men det vänjer man sig säkert vid efter ett tag. LG:n ligger varmt om hjärtat gentemot c905 tack vare att den inte har någon slide som redan en massa folk har "glapp-problem" med. Den verkar mer "homogen" så sett
1. Nej du kan inte göra egna mappar i galleriet. Du kan sortera efter datum, typ och namn. Däremot kan du gå in genom mina saker-mitt minneskort-bilder. Då kommer du in i "utforskarläge" och kan bläddra bland bilderna som ligger i mappen på samma sätt som i galleriet. Du kan också skapa egna mappar osv. 2. Snabbaste sättet blir väl 3 knapptryckningar. Låsa upp telefonen, ta fram knappsatsen och hålla inne # som på andra telefoner. Ett annat sätt som kräver 4 knapptryckningar ink knapplåset är att ändra profil. Jag använder det senare och tycker att det fungerar smidigt. 3. Jag har inga problem med sms-skrivandet. Det enda som är det minsta omständigt är att man har 3 olika uppsättningar med knappar och man bläddrar genom dem på samma knapp. En för bokstäver, en för specialtecken och en för siffror. Men det är väl på samma sätt på i stort sett alla telefoner.
Redigerat av jark, 10 december 2008 - 12:00.
Postad 10 december 2008 - 12:29
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Sådär, då har man beställt en Renoir och en SE W902 från Tre. Ska bli spännande att se hur de kommer att fungera :-)
Postad 10 december 2008 - 12:32
malmapagen82
-
malmapagen82
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
1. Nej du kan inte göra egna mappar i galleriet. Du kan sortera efter datum, typ och namn. Däremot kan du gå in genom mina saker-mitt minneskort-bilder. Då kommer du in i "utforskarläge" och kan bläddra bland bilderna som ligger i mappen på samma sätt som i galleriet. Du kan också skapa egna mappar osv.
2. Snabbaste sättet blir väl 3 knapptryckningar. Låsa upp telefonen, ta fram knappsatsen och hålla inne # som på andra telefoner. Ett annat sätt som kräver 4 knapptryckningar ink knapplåset är att ändra profil. Jag använder det senare och tycker att det fungerar smidigt.
3. Jag har inga problem med sms-skrivandet. Det enda som är det minsta omständigt är att man har 3 olika uppsättningar med knappar och man bläddrar genom dem på samma knapp. En för bokstäver, en för specialtecken och en för siffror. Men det är väl på samma sätt på i stort sett alla telefoner.
Punkt 2. Det finns en tystlägesknapp på sidan så det är 2 kanpptryckningar av men knapplås och sen av med ljudet.
Postad 10 december 2008 - 12:40
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
malmapagen82: tackar. Då fick man lära sig något nytt också. Du skulle inte kunna tänka dig att testa trekbuddy och se om du kan ställa in så att det alltid kan läsa från minnet utan att fråga varje gång? http://www.trekbuddy...9.81/index.htmlVerkar vara ett bra offline gpsprogram. Jag har 3-brandad firmware på telefonen och undrar om det är därför jag inte kan ställa in så att det alltid har tillgång till minnet.
Redigerat av jark, 10 december 2008 - 12:45.
Postad 10 december 2008 - 15:00
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
På LG förklarar de att det bara är 8GB-kort som stöds officiellt. Det finns inga uppgraderingar till telefonen vare sig inom det närmaste eller på ett tag framöver. Dock nämnde han att han vet att en del har fått telefonen att fungera med 16GB-kort av "vissa fabrikat" och att han ville minnas att det bl a skulle vara av märket Sandisk i så fall. Man får väl ta en rövare... :-)
Redigerat av imemyself, 10 december 2008 - 15:00.
Postad 10 december 2008 - 18:13
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Tackar för svaren, ja då är det väl inget som hindrar egentligen. Får nog bli Renoir iaf
Postad 11 december 2008 - 08:24
luanda
-
luanda
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
jark Jag har testat trekbuddy och måste också acceptera att den får tillgång till minnet. Väljer man "tillåt fram till avslut" så räcker det att acceptera detta en gång per "session" och inte varje gång den skall acessa minnet. Jag får denna fråga från alla java applikationer som använder minnet. Antar att det är en säkerhetsgrej, men jag har inte kunnat hitta någon inställning som lättar på säkerheten.
Angående ditt google maps så antar jag att supit bort vilken nätprofil som java program skall använda. Sök javainställningarna under "spel och program"
När det gäller firmwares kanske man kan sammanfatta. Det tycks finnas två typer släppta på marknaden.
KC910_v10a (jark,crackbunny) - Säljs via 3. Joggingbuddy fungerar.
KC910_v10d -(luanda, nixxz, Haloguilty) - Standardfirmware på dagens (ej 3 sålda) kc910. Joggingbuddy fungerar inte.
Oavnstående är inte fakta utan min tolkning efter vad som skrivits hittils i tråden. Någon fler som kan bekräfta/dementera? Finns det fler potentiella firmwarebuggar man skulle kunna lägga till ovan?
Redigerat av luanda, 11 december 2008 - 08:25.
Postad 11 december 2008 - 11:23
jark
-
jark
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
jark Jag har testat trekbuddy och måste också acceptera att den får tillgång till minnet. Väljer man "tillåt fram till avslut" så räcker det att acceptera detta en gång per "session" och inte varje gång den skall acessa minnet. Jag får denna fråga från alla java applikationer som använder minnet. Antar att det är en säkerhetsgrej, men jag har inte kunnat hitta någon inställning som lättar på säkerheten. Angående ditt google maps så antar jag att supit bort vilken nätprofil som java program skall använda. Sök javainställningarna under "spel och program"
När det gäller firmwares kanske man kan sammanfatta. Det tycks finnas två typer släppta på marknaden. KC910_v10a (jark,crackbunny) - Säljs via 3. Joggingbuddy fungerar. KC910_v10d -(luanda, nixxz, Haloguilty) - Standardfirmware på dagens (ej 3 sålda) kc910. Joggingbuddy fungerar inte.
Oavnstående är inte fakta utan min tolkning efter vad som skrivits hittils i tråden. Någon fler som kan bekräfta/dementera? Finns det fler potentiella firmwarebuggar man skulle kunna lägga till ovan?
Där i ligger problemet. Jag kan inte välja tillåt fram till avslut utan bara fråga eller tillåt aldrig. Detta beror som jag tidigare sagt förmodligen på att tre har tagit bort Thawte centification code när de anpassade firmwaren för sina behov vilket suger ganska hårt då det medför problem av ovanstående art, eller så ville de bara vara sviniga och göra så att man inte kan installera program som man vill helt enkelt. När jag försöker installera genom jad-filen så får jag upp autentiseringen misslyckades och måste då installera med enbart jar-filen. Där uppstår förmodligen problemen. Du kan göra inställningar för javaapplikationer under spel & program-menyknappen-ange tillstånd-klicka på bocken intill det program du vill ge tillstånd. Sen är det bara att välja och vraka bland inställningarna. Här får jag också problem med att jag bara kan välja fråga eller tillåt aldrig(på vissa applikationer). Ställer du in här så kommer du inte att bli tillfrågad för varje "session" längre. Jag testade att installera en tidigare version av trekbuddy och den funkar som den ska med inställningar. Knepigt. Jag har fortfarande problem med en del andra program dock. En annan bugg i mjukvaran som jag har i min firmware är att autoblixten inte fungerar när man har på bildstabilisatorn. Jag antar att det är en bugg eftersom jag har svårt att se några fototekniska anledningar till att det måste vara så. Du kansnke kan bekräfta om det är så på båda luanda. Det var inte så enkelt att fixa problemet med google maps. Får väl bli till att ringa 3 och se vad som kan ha hänt. Det vore ju intressand att jämföra centifikatlistorna på de båda firmwareversionerna också kanske. Min lista ser ut enligt följande(spel & program-java-inställningar-certifikatlista): Hutchison Whampoa Group Authority6 - Operator protection Domain Hutchison Whmapoa Group Authority5 - Identified Third party Protection domain - ON Hitchison Whampoa Group Authority8 - Operator protection Hutchison Whampoa Group Authority7 - Identified Third Party - ON KR LG Electronics CA, LG Electronics for Trusted Domain US Unified Testing Initiative ( UTI) GeoTrust CA for UTI - ON US VeriSign, Inc. Class 3 Public Primary Certification Authority - ON ZA Western Cape Cape Town Thawte Consulting cc Certification Services Division Thawte Premium Server CA - ON Jag har testat att stänga av de certifikat som går men utan någon skillnad Jag har inte vågat ta bort några certifikat.
Redigerat av jark, 11 december 2008 - 11:50.
Postad 11 december 2008 - 12:05
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ja det verkar ju suga rätt hårt om 3 av någon outgrundlig anledning har begränsat möjligheterna att använda java-applikationer på detta sätt. Jag får förmodligen min telefon på måndag, får återkomma om jag har samma FW och begräningar i övrigt. Om du pratar med 3 och får någon mer klarhet i detta är jag supertacksam om du vill posta det här Jark!
Postad 11 december 2008 - 13:37
malmapagen82
-
malmapagen82
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
jark Jag har testat trekbuddy och måste också acceptera att den får tillgång till minnet. Väljer man "tillåt fram till avslut" så räcker det att acceptera detta en gång per "session" och inte varje gång den skall acessa minnet. Jag får denna fråga från alla java applikationer som använder minnet. Antar att det är en säkerhetsgrej, men jag har inte kunnat hitta någon inställning som lättar på säkerheten. Angående ditt google maps så antar jag att supit bort vilken nätprofil som java program skall använda. Sök javainställningarna under "spel och program"
När det gäller firmwares kanske man kan sammanfatta. Det tycks finnas två typer släppta på marknaden. KC910_v10a (jark,crackbunny) - Säljs via 3. Joggingbuddy fungerar. KC910_v10d -(luanda, nixxz, Haloguilty) - Standardfirmware på dagens (ej 3 sålda) kc910. Joggingbuddy fungerar inte.
Jag har KC910_v10d och joggingbuddy fungerar för mig. tar en stund att få gps kontakt ibland men sedan fungerar det utan problem.
Postad 11 december 2008 - 16:09
Fimpen_S
-
Fimpen_S
-
Rookie
-
3 inlägg
Hejsan !
Jag införskaffade min lur igår, och det är en sak jag undrar.
Hur får man fram vibrationen om man har på tyst läge ? för nu är det helt tyst :S
Alltså bara vibrator, när man får sms eller när någon ringer ?
Tack Oskar
Postad 11 december 2008 - 18:21
luanda
-
luanda
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Du kan göra inställningar för javaapplikationer under spel & program-menyknappen-ange tillstånd-klicka på bocken intill det program du vill ge tillstånd. Sen är det bara att välja och vraka bland inställningarna. Här får jag också problem med att jag bara kan välja fråga eller tillåt aldrig(på vissa applikationer). Ställer du in här så kommer du inte att bli tillfrågad för varje "session" längre.
Tack Jark för detta tips! Funkade utmärkt med treckbuddy. Alla mina programvaror verkar dock inte ha möjligheten att välja "tillåt alltid". Inte för att jag är bekant med funktionen med certifikat, men min lur har föjande 4. -KR LG Electronics CA, LG Electronics for Trusted Domain -US Unified Testing Initiative ( UTI) GeoTrust CA for UTI - ON -US VeriSign, Inc. Class 3 Public Primary Certification Authority - ON -ZA Western Cape Cape Town Thawte Consulting cc Certification Services Division Thawte Premium Server CA - ON Vad gör dessa för nytta/onytta? Lycka till med LG support! Malmopagen det var ju typiskt att det inte går skylla hela problemet på firmware v10d, men det är ju ändå av vikt att veta att det fungerar för någon. Frågan då är bara vad som orsakar problemet med joggingkompis. Någon form av bugg är det helt klart, men kanske det är kopplat till telefoninställningar/operatör? Vad har du för operatör? Har du gjort egna inställningar alt automatiska. Funkade allt direkt från början. Använder du a-gps eller vanlig?
Postad 11 december 2008 - 20:53
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Aha, ett fel som inte konsekvent kan härledas till FW. Då är det väl bara att reklammera :-)
Postad 12 december 2008 - 11:12
malmapagen82
-
malmapagen82
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Tack Jark för detta tips! Funkade utmärkt med treckbuddy. Alla mina programvaror verkar dock inte ha möjligheten att välja "tillåt alltid".
Inte för att jag är bekant med funktionen med certifikat, men min lur har föjande 4. -KR LG Electronics CA, LG Electronics for Trusted Domain -US Unified Testing Initiative ( UTI) GeoTrust CA for UTI - ON -US VeriSign, Inc. Class 3 Public Primary Certification Authority - ON -ZA Western Cape Cape Town Thawte Consulting cc Certification Services Division Thawte Premium Server CA - ON Vad gör dessa för nytta/onytta?
Lycka till med LG support!
Malmopagen det var ju typiskt att det inte går skylla hela problemet på firmware v10d, men det är ju ändå av vikt att veta att det fungerar för någon. Frågan då är bara vad som orsakar problemet med joggingkompis. Någon form av bugg är det helt klart, men kanske det är kopplat till telefoninställningar/operatör? Vad har du för operatör? Har du gjort egna inställningar alt automatiska. Funkade allt direkt från början. Använder du a-gps eller vanlig?
Har telenor har inte gjort några speciella inställningar och jag kör med A-gps
Postad 12 december 2008 - 14:01
malmapagen82
-
malmapagen82
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Är det någon som har något bra Office redigerare? som man kan redigare word och excel filer lite lätt?
Postad 12 december 2008 - 14:32
Fimpen_S
-
Fimpen_S
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej !
Går det att ställa in så man för något popup när när man har fått sms eller när man har missat ett samtal ?
Så man kan gå direkt till det nya meddelandet tex...
Jag har bara en liten meddelande ikon i statusfältet, sen måste man klicka sig fram hela vägen, och samma sak när jag har missat samtal. Det är ju inte alltid man ser den lilla ikonen där uppe.
Postad 12 december 2008 - 17:01
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Finns det någon aktivitetshanterare? Går det att uppdatera telefonen, från telefonen som man kan göra på SE telefoner?
Sedan min GPS suger, den hittar nästan aldrig en satellit, någon som har samma problem? hittar inte ens när jag är ute och går. Använder A-GPS och amAze, hittar även ingen satellit när jag använder joggingkompis. Någon som har samma problem?
Redigerat av nixxz, 12 december 2008 - 19:19.
Postad 12 december 2008 - 19:26
PureBlue
-
PureBlue
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Nu har jag beställt min Renoir, den verkar tveklöst som en grymt bra mobil.
Postad 13 december 2008 - 00:41
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Fimpen - när jag har missat samtal/fått meddelanden, så får jag upp en förteckning för detta så fort jag "väcker" telefonen. Har inte alla Renoir:er samma mjukvara installerad?
Postad 13 december 2008 - 12:34
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Nu sitter jag här med skönheten. Ohoj vad gedigen den känns. Längesen man blev så överraskad som någon tidigare nämnde i tråden. Min första touch-lur men det verkar funka smidigt även med mina feta fingrar. Känns snabb och responsiv såhär inledesvis iaf. Aldrig haft en LG och kommer från SE och Nokia men menyerna verkar lätta och begripliga så man skall nog komma in i det snabbt. Sms gick ju kanon att skriva även med stora fingrar och utan "pennan"."
Gick in i en lokal butik av välkänd modell så man fick slanta upp lite mer men å andra sidan så vill man handla av en stor kedja idag för man vet ju aldrig med konkurser och dyl. Det kan ju bli krabb med garanti om man handlar av någon liten nätbutik som har lite annorlunda serviceavtal m.m om de skulle kursa.
Men de var inte omöjliga heller då man lite snällt påpekade vad den kostade på vissa andra ställen. Man fattar ju att det blir dyrare men det får ju vara lite realistiskt också. Man får ju överväga priset med att man får luren direkt och man kan lämna in den smidigt om man får några problem
Nu måste jag ut o fota lite, synd att det är mulet o trist
Postad 13 december 2008 - 20:07
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Hej, allihopa!
Jag har ett par frågor som jag hoppas få svar på:
1. Går det att använda mobilen som modem när man surfar med den bärbara?
2. Går det att på något sätt fjärrstyra datorn hemifrån, på nåt VNC-liknande sätt?
Eller är det kanske så att man behöver en Windows-mobile för att fixa detta...?
Mvh Henke
Postad 13 december 2008 - 23:41
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Modem skall funka iaf för det verkar det finnas en massa inställningar för. Såg också att den installerade en massa "USB-Modem" grejer när jag drog in pc-suite. Fjärrstyrning har jag ingen aning om
Efter ett febrilt knapprande så är jag supernöjd och börjar vänja mig mer och mer vid luren. Urkass väder idag men jag tog några bilder iaf. Men man längtar ju efter lite sol
Kameramässigt verkar den ha det mesta. En grym fotoeditor med där man kan justera allt mellan himmel och jord i efterhand om man inte vill greja med det i datorn. Xenonblixten är ganska klen och ligger lite mellan ledblixt och monsterblixten som sitter i t.e.x N82. c905 har kraftigare blixt med men det kan ju vara mjukvara också med slutartider, sync m.m- det blixtrar till rejält iaf, men det visste man ju redan innan
Bara minskat ner bilderna lite, inget gjort för övrigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|