Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rykten om PS4

141 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 October 2008 - 16:39

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Sen vette fan om det är allvarligare än att medvetet smyga in trojaner i sina CD produkter.

Det kan kanske stämma, men det har ju inget med spelkonsolerna att göra. Isåfall måste vi börja gräva i allt som Microsoft har hittat på i sina övriga verksamheter.... Det finns det nog inte utrymme för här :)

Postad 02 October 2008 - 17:33

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Som jag sagt, det räcker med en Wii - 360 skillnad. 360 lyckades vid släppet sälja för 3500:-, 1000 kr dyrare än en maskin som de utklassade grafiskt.

MS förlorade väl pengar i början på varje såld konsol? Inte för att det har med saken att göra, men jag bara undrar.

Postad 02 October 2008 - 18:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

MS förlorade väl pengar i början på varje såld konsol? Inte för att det har med saken att göra, men jag bara undrar.

Japp. Det är bara Nintendo som hittills i alla generationer kört med att gå med vinst på konsolen från start.

Postad 02 October 2008 - 18:15

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Jag vet inte om dagens spel och de som kommer i framtiden kommer behöva så mycket mer beräkningskraft.

640k minne räcker, man kommer aldrig behöva mer...

Postad 02 October 2008 - 19:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Ska faktiskt ha en case study på detta inom Busniess Strategy.

Rubriken är Sony Playstation 3: Game Over?

Ska bli en 5 sidor report i november. Dock har professorn inte formulerat frågeställningarna än men jag lär iaf fiska lite åsikter här på forumet när det närmar sig.

Själv tror jag också att Sony måste tänka om. Det viktiga är nog att som Nintendo att titta på annat än bara ny råkraft.

Postad 02 October 2008 - 20:13

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Själv tror jag också att Sony måste tänka om. Det viktiga är nog att som Nintendo att titta på annat än bara ny råkraft.

Dom gör säkerligen på ett annat sätt nästa gång. Man får inte glömma att dom hade två mål den här vändan, att vinna BR/HDDVD-kriget och vinna konsolkriget. Del ett är avslutad och vunnen och del två pågår fortfarande och kommer att göra det ett antal år till.

Nästa gång har dom kanske bara ett mål.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 02 October 2008 - 20:18.

Postad 02 October 2008 - 20:14

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Dreamcast var mycket svagare än PS2, den kom innan PS2. PS2 visade grafik som låg i samma klass som Xbox och Gamecube. PS2 kom först och fick ett försprång och ett spelbibliotek (precis som 360 i den här generationen) och man hade också varumärket Sony med PS1 att förlita sig på. Men kontentan är att grafiken inte var något större hopp emellan de tre och att PS2 hade ett stort försprång både i pris, sålda enheter och spelstöd.

360 kostade 3500 vid lansering. Wii kostade 2500. 2 år senare är Wii dyrare än 360.Du har ju siffrorna och situationen i denna generationen, du behöver bara applicera dem på nästa. Jag nöjer mig med skillnaden mellan 360 och Wii. Så, då behöver det bara hända nästa generation med typ samma priser från början och den enda skillnaden att PS4 också är i Wiis situation.

Jag förstår liksom inte varför du håller fast vid något som du kan se på dagens generation att det verkligen går att klara att bygga en markant starkare maskin än en annan och ändå bara kosta 1000 kr mer initialt.

Jag tror de skulle utveckla till båda som de gör idag. Fast idag kommer inte speciellt många multititlar till Wii, utan de får antingen gimpade versioner eller egna spel. Men ja, om man tar dagens exempel med PS2 och Wii-versioner så brukar 360 och PS3 hållas tillbaka lite. Så antagligen hade PS3 och Wii fått bli "multiplattformarna" och 360 stå ut med kraftfulla snygga spel.

Allting det här är ju så teoretiskt som det går förstås :)

Jag tycker verkligen inte ps2 hade grafik i samma klass som xbox och gamecube. Ta tex Star Wars Rouge Squadron 2 på gamecube och försök hitta ett likvärdigt spel grafiskt på ps2. Då var ju även xbox snäppet värre än gamecube. Inte samma skillnad som wii - 360 men ändå en tydlig skillnad.

Enda du glömde i din situation är att om nintendo och sony i det fallet hade en så billig konsol så de hade kunnat sänka den direkt om inte säljframgångarna går deras väg. Du glömmer nog hur mycket wii skulle kunna dumpa sitt pris (nu och tidigare) om de bara hade behövt (vilket de inte behövt denna generation). Om wii´s försäljningsframgångar uteblivit så hade den knappast varit 1000kr dyrare än 360´s billigaste version.

Iom hur lite vi vet om nästa generations konsoler så är det klart att det blir extremt mycket teoretiskt :D

Postad 02 October 2008 - 20:23

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Ps2 krossade motståndet när det gällde grafik förra generationen. Vapnet? God of War 2 :)

Det spelet e snyggare än vissa current gen spel.

Postad 02 October 2008 - 20:31

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Det kan jag hålla med dig om. Sen är det frågan om det är lögn, eller bara undanflykter.

Sanningen är trots allt att INGEN vet förutom MS själva och de håller det hemligt. Vem har sagt 60%, källa tack. Har hört "insiders" snacka om 30%.

Vet om att de sa det i början. Kan faktiskt ha varit korrekt sett till hur många de producerade då, de slutade ju rätt tidigt med det påståendet.

Visst horribelt. Grattis du hittade 1 sak, resten? och vad sa Nintendo?

Sen vette fan om det är allvarligare än att medvetet smyga in trojaner i sina CD produkter.

Sony har nog varit sämre på att hålla datum osv. Sedan är det klart att dom gjort en del skit som det du nämnde om trojaner. Jag tror inte många ifrågasätter att dom varit sämst denna generation på att hålla datum osv.

Bland det ms gjort är väl att de försökt dölja rrod som problem och att någon inom ms uttalade sig om att 1080P och hdmi skulle vara helt onödigt denna generation. Det sista är iofs tolkningsfråga och kanske inte en direkt lögn men iom att de byggde om alla nyare konsoler så de fixade 1080P och hade hdmi så är frågan hur mycket de trodde på uttalandet.

Postad 02 October 2008 - 20:53

Unregistered5010fa50
  • Unregistered5010fa50
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Själv tror jag det dröjer ytterligare några år innan nästa playstation kommer.

Postad 02 October 2008 - 21:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag tycker verkligen inte ps2 hade grafik i samma klass som xbox och gamecube. Ta tex Star Wars Rouge Squadron 2 på gamecube och försök hitta ett likvärdigt spel grafiskt på ps2. Då var ju även xbox snäppet värre än gamecube. Inte samma skillnad som wii - 360 men ändå en tydlig skillnad.

Jag tycker God of War, Shadow of the collossus och MGS3 för att nämna några var lika snygga som de snyggaste GC/Xbox spelen men det är personlig smak. Helt klart spelade de i samma bollpark. Men det spelar ingen roll, det är inte så små skillnader jag diskuterar.

Rouqe Squadron var snyggt, men det var ju ett launchspel till GC, nog kom det snyggare än så 5 år senare. Spelade det när det kom för övrigt.

Enda du glömde i din situation är att om nintendo och sony i det fallet hade en så billig konsol så de hade kunnat sänka den direkt om inte säljframgångarna går deras väg. Du glömmer nog hur mycket wii skulle kunna dumpa sitt pris (nu och tidigare) om de bara hade behövt (vilket de inte behövt denna generation). Om wii´s försäljningsframgångar uteblivit så hade den knappast varit 1000kr dyrare än 360´s billigaste version.

Om de tvingas till en prissänkning direkt efter launch så har MS redan vunnit i det scenariot. Om de inte kan sälja den för 1000 kr under sin konkurrent så är det kört. De kan sänka och kanske kunna matcha dem tillfälligt, men inte länge.

Dreamcast fick göra så. De sänkte och det hjälpte i ett par månader innan de var körda igen.

Bland det ms gjort är väl att de försökt dölja rrod som problem och att någon inom ms uttalade sig om att 1080P och hdmi skulle vara helt onödigt denna generation. Det sista är iofs tolkningsfråga och kanske inte en direkt lögn men iom att de byggde om alla nyare konsoler så de fixade 1080P och hade hdmi så är frågan hur mycket de trodde på uttalandet.

De hade rätt iofs, en väldigt liten fraktion av spelen har äkta 1080p. Sony haussade det som att alla spel skulle ha det lät det som.

Redigerat av Zoiler, 02 October 2008 - 21:40.

Postad 03 October 2008 - 06:04

perl11
  • perl11
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Så, då MS inte håller sig till sanningen ska vi då kalla det för undanflykter och vid samma scenario med sony så är det lögner? njae det köper jag helt enkelt inte.

Ska man diskutera och resonera i ett ämne måste man iaf kräva samma saker av alla parter, resonerar man på ovan nämnda sätt så kan man kalla det hela vinklat.

Postad 03 October 2008 - 08:08

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

De hade rätt iofs, en väldigt liten fraktion av spelen har äkta 1080p. Sony haussade det som att alla spel skulle ha det lät det som.

Har jag fel nu, eller var inte det i den vevan då de var inne på att ha 2 CELL och ingen GPU som de sa detta? Dom ändrade sig rätt sent där för de insåg att inte en käft hade klarat av att koda för en sån maskin som tur var.

Postad 03 October 2008 - 08:35

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

Ska faktiskt ha en case study på detta inom Busniess Strategy.

Rubriken är Sony Playstation 3: Game Over?
Ska bli en 5 sidor report i november. Dock har professorn inte formulerat frågeställningarna än men jag lär iaf fiska lite åsikter här på forumet när det närmar sig.

Åh! Den spännande uppföljningen till: "HD DVD: How the war will be won!" :P :D

Redigerat av JockeJ, 03 October 2008 - 08:41.

Postad 03 October 2008 - 09:52

Unregisteredd3d74d10
  • Unregisteredd3d74d10
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag tycker det säger sig själv att PS3 kommer kosta mycket lite om 3 år. 1500 tippar jag på, max.

Jag tycker inte det är lika självklart att de kan pressa ner priset så mycket som till 1500kr inom 3 år. De har fortfarande inte lyckats göra PS3 billigare att producera så de går med vinst för 4000kr i försäljning. Om de säljer den för 1500kr om tre år så tror jag det är till förlustpris. Men jag vet inte hur mycket billigare tex cell blir att producera per processor när de går ner i tillverkningsprocess från 90nm till 45nm (var det 45?).

Postad 03 October 2008 - 09:56

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Hej

Borde inte Sony och MS skapa en gemensamm spelplatform (a´la PlayBox) till nästa
generation, för att konkurera med Nintendo ..

Sedan skulle de ju kunna göra egna konsoller med egna extafunktioner och design,
men spelhårdvaran och spelen skulle vara de samma

Postad 03 October 2008 - 11:16

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Borde inte Sony och MS skapa en gemensamm spelplatform (a´la PlayBox) till nästa

Jag tror det kommer bli svårt, det är två väldigt stora och väldigt olika företag som har mycket annat i sin verksamhet som de också vill promota, speciellt Sony. Microsoft har ju sina teknologier som Windows, DirectX, .NET och Media Center som de gärna vill pusha genom XBOX:en, och Sony har ju sina filmbolag, musikbolag och övrig hemelektronik som de vill pusha genom PS3:an. Så jag skulle tro att ett sådant sammarbete skulle vara upplagt för mycket bråk.

Postad 03 October 2008 - 11:19

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Jag tycker inte det är lika självklart att de kan pressa ner priset så mycket som till 1500kr inom 3 år. De har fortfarande inte lyckats göra PS3 billigare att producera så de går med vinst för 4000kr i försäljning.

Det är svårt att veta om de verkligen går med förlust och i så fall hur mycket, eftersom det inte är nåt de går ut med officellt. Det enda vi vet i princip är väl att SCE-delen inte gått med vinst förra året men där ligger ju mycket annat än bara omkostnader för att tillverka konsollen (bl.a periodiseringar på utvecklingskostnaden antagligen).

Postad 03 October 2008 - 11:36

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Hej

Sedan skulle de ju kunna göra egna konsoller med egna extafunktioner och design,
men spelhårdvaran och spelen skulle vara de samma

Nej tack, då kan vi glömma ett så öppet och fritt system i framtiden som PS3 är idag.
Dock borde MS kraftigt överväga att låta någon annan bygga deras hårdvara.

Postad 03 October 2008 - 15:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Har jag fel nu, eller var inte det i den vevan då de var inne på att ha 2 CELL och ingen GPU som de sa detta? Dom ändrade sig rätt sent där för de insåg att inte en käft hade klarat av att koda för en sån maskin som tur var.

Jag tror det var mycket senare, när hårdvaran redan var klar.

Dock borde MS kraftigt överväga att låta någon annan bygga deras hårdvara.

Gör de inte redan det?

Postad 03 October 2008 - 16:25

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

Gör de inte redan det?

Njaa..det jag menade var outsourceing av hårdvaran som det pratats lite om tidigare med just X360,
dvs att t.e.x Samsung får bygga sin egen X360 på sitt eget sätt mot att dom får betala royalties för
"speldelen" i sin maskin till MS.
Tänk tex en Blu-ray Recorder från Samsung med inbyggd Xbox 720. ;)

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 03 October 2008 - 16:31.

Postad 03 October 2008 - 17:04

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Njaa..det jag menade var outsourceing av hårdvaran som det pratats lite om tidigare med just X360,
dvs att t.e.x Samsung får bygga sin egen X360 på sitt eget sätt mot att dom får betala royalties för
"speldelen" i sin maskin till MS.
Tänk tex en Blu-ray Recorder från Samsung med inbyggd Xbox 720. ;)

###### häftigt att ha en Samsung DVD360 :D

Postad 03 October 2008 - 17:25

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Jag tycker det säger sig själv att PS3 kommer kosta mycket lite om 3 år. 1500 tippar jag på, max.

2000kr kan jag gå med på, men 1500kr känns mindre realistiskt. När PS2 var 5 år så kostade den 1795kr överallt. Den stannade där uppe väldigt länge och gick inte ner under 1500 förrän 360 kom.

Postad 03 October 2008 - 18:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

2000kr kan jag gå med på, men 1500kr känns mindre realistiskt. När PS2 var 5 år så kostade den 1795kr överallt. Den stannade där uppe väldigt länge och gick inte ner under 1500 förrän 360 kom.

Jobbigt för dem om de skulle satsa på en 2X PS3 och fortfarande ha en PS3 som kostar 2000 dock. Hur skulle de prissätta den nya..2500?

Postad 04 October 2008 - 22:02

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Men det är bara CPUn som ryktas vara 2 ggr så snabb.
Hur mycket mer minne, snabbare GPU, större HDD, snabbare BD-läsare osv. vet vi inte än.
Maskinen kan fortfarande bli ett monster.

Det är underrubriken som förvirrar och som i dagsläget är felaktig.

Postad 04 October 2008 - 23:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det är underrubriken som förvirrar och som i dagsläget är felaktig.

Den är inte felaktig. Frågetecknet gäller hela underrubriken.

Hur mycket mer minne, snabbare GPU, större HDD, snabbare BD-läsare osv. vet vi inte än.

Vi vet inget än :wacko:

Postad 04 October 2008 - 23:20

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
http://translate.goo...t...sl=ja&tl=sv

En liten översättning av sidan.
(om det nu inte har redan länkats)

Spännande om det ska komma ny ps4a.
Då ser jag ingen anledning till att spara till en ps3a om den ändå ska ersättas av ps4an om några år.

Det jag vill se med Playstation4a är:
-bra priser när den kommer ut, inte 6000kronor som man fick ge för lillebrorsan.
-energisnål
-ingen kopia av Wii :wacko:

Postad 05 October 2008 - 13:20

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Spännande om det ska komma ny ps4a.
Då ser jag ingen anledning till att spara till en ps3a om den ändå ska ersättas av ps4an om några år.

Man kan alltid vänta på nästa sak... Man kan vänta på Playstation 5 om man vill, men man har inte särsklit roligt under tiden... :)

Redigerat av Unregistered50fe2819, 05 October 2008 - 13:21.

Postad 05 October 2008 - 14:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jobbigt för dem om de skulle satsa på en 2X PS3 och fortfarande ha en PS3 som kostar 2000 dock. Hur skulle de prissätta den nya..2500?

Mod, gör det nått om jag startar en tråd med titeln: "Rykten om PS4 - 2500 spänn?".

:)

Postad 05 October 2008 - 14:46

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Man börjar man undra vad sony egentligen håller på med?

Skulle Wii varit högupplöst hade man skaffat den för länge sedan.

Postad 05 October 2008 - 15:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Mod, gör det nått om jag startar en tråd med titeln: "Rykten om PS4 - 2500 spänn?".

:)

Värst vad du trycker på detta då. Du kan skapa en tråd med en sån underrubrik om du tycker det är samma sak, men du skämmer ut dig eftersom källan är jag och min källa i den här tråden ÅTMINSTONE är en, enligt IGN, högt respekterad skribent. Jag har aldrig sagt att det är fakta och jag är väl medveten om att det knappt ens kan räknas som rykten iom att han spekulerar rätt mycket själv, men du kan knappast anklaga mig för att göra en tråd om det när sidor som IGN tagit upp det.

För att inte tala om att Beyond3D också gjort en tråd om det, den du länkade till, där de diskuterar vad som skulle hända ifall PS3 gick i Wiis fotspår och gjorde en svagare maskin. Själv tycker jag det är rätt intressant att redan fjärde inlägget i B3d-tråden tar upp det jag tog upp om ifall MS skulle slå till med en starkare konsol:

Interesting... almost not too sure how that strategy would play out.

e.g. the Market is currently ~60% High-Tech consoles and 40% Low-Tech consoles, so will the market shift if Sony moves in this direction? Do they have some "other" sort of tech ideas (controller tech?) that would be where the console budget shifts to?

What happens if MS targets $399 with a console that is to the PS3 what the 360 is to the Wii? Sure, there are diminishing returns but that would pretty much conceed the high end market to MS. Maybe publishers want this--it would cut down on game development costs. But does going with a Cell processor with this approach even make sense then?

Det är inte så konstigt att andra tänker på samma sak då det är ett intressant scenario och korkat av MS att inte sätta i gungning om de skulle få reda på att konkurrenterna lägger upp sin maskin på det sättet.

Vidare fick han ingen respons den där killen (one) du länkade till. Han verkar ha en kampanj i forumet att PS3 ska hålla i 10 år (som han försvarar, and I quote, "med näbbar och klor") så det säger väl en del om hur mycket salt man ska ta hans åsikter med då han självklart inte kommer vilja ha en PS4 2011.

Så ja, jag vet inte riktigt vad du sysslar med som inte anser det motiverat att ha en sån här tråd när alla andra har det. Är du rädd att om man diskuterar det så blir det sant? Du verkar inte ha förstått än att det här är rena spekulationer, det står t o m rykten i rubriken. Det är upp till var och en att bestämma hur trovärdiga de är.

Eller vänta, gör du också tonnes misstag att tro att jag menar "Går verkligen i Wiis fotspår. Kommer 2011?"... istället för "Går i Wiis fotspår? kommer 2011?" som jag menar? Annars får du väldigt gärna förklara din poäng, om du har någon.

Postad 05 October 2008 - 17:02

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Värst vad du trycker på detta då. Du kan skapa en tråd med en sån underrubrik om du tycker det är samma sak, men du skämmer ut dig eftersom källan är jag och min källa i den här tråden ÅTMINSTONE är en, enligt IGN, högt respekterad skribent. Jag har aldrig sagt att det är fakta och jag är väl medveten om att det knappt ens kan räknas som rykten iom att han spekulerar rätt mycket själv, men du kan knappast anklaga mig för att göra en tråd om det när sidor som IGN tagit upp det.

Det enda vettiga rykte som har mer cred än de olika rykten som skapas i denna tråd (PS4 2500kr? t ex) är att PS4 kommer att använda Cell.

Just det ja...
Källan som drog igång allt.

http://pc.watch.impr...9/kaigai469.htm

Redigerat av Unregistered5120ea9a, 05 October 2008 - 17:06.

Postad 05 October 2008 - 17:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det enda vettiga rykte som har mer cred än de olika rykten som skapas i denna tråd (PS4 2500kr? t ex) är att PS4 kommer att använda Cell.

Just det ja...
Källan som drog igång allt.

http://pc.watch.impr...9/kaigai469.htm

Fast o andra sidan så känns det som att CELL i PS4 är nog en riktig lågoddsare då allt annat borde vara korkat. Att investera så mycket pengar i en artiktektur och verktygen till den för att sen dumpa den för något annat, ja det skulle bara vara korkat.

Postad 05 October 2008 - 17:20

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Håller med. Det är en riktig lågoddsare.
Ryktet är allt annat än förvånande.

Men av någon anledning så har tyckare här och där börjat spekulera vilt vilket har lett till en massa märkliga rykten.

I nuläget så vet vi ingenting.
Det enda rykte (med lite cred) som existerar säger att PS4 kommer att använda Cell. Allt annat är spekulationer utan grund.

Postad 06 October 2008 - 00:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Från IGN:

The rest of Goto's article is mostly speculation as the highly respected writer considers how much of a performance increase we can expect from the PS4. According to Goto, Moore's Law suggests that Sony could go about including as many as 32 cores in the system (compared to the current 8). However, he doesn't think this is likely. Due to cost concerns, he thinks its more possible that Sony will stop with somewhere between 10 and 20 cores along with a small increase in clock rate. Looking at just the CPU, he says, the PS4 would have 2.x times as much power as the PS3.

Goto also feels that an early PS4 launch could be reasoning for the reuse of the Cell architecture. Assuming Sony wants to launch the PS4 earlier than it did the PS3 in comparison to the competition, going with a new architecture could be tough. According to Goto, it takes at least three years, and more usually four, to go from the start of chip development to an actual product. If Sony wanted a 2011 launch, for instance, they'd have to speed up the process, and one method for that, says Goto, is to use an existing architecture.

En högt ansedd reporter spekulerar i hur stark PS4 kommer bli (sett till CPUn) och när den kommer släppas. Är då inte ryktet som startas av denna kille att Sony gör en svagare maskin än normalt, hence Wiis fotspår, och att den kanske kommer 2011?

Visst, det är bara CPUn han teoriserar om, men PS3s CPU är aningen mer än 2x starkare än PS2s CPU sist jag kollade.

Nice, visste inte att jag hade så mycket cred att mina spekulationer är på samma nivå som hans :)

Postad 06 October 2008 - 07:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Det gjorde tydligen nått så det blir ingen sådan tråd. Wow @ avsaknad av humor. :)

Postad 06 October 2008 - 09:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Attans. :)

Postad 06 October 2008 - 13:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det gjorde tydligen nått så det blir ingen sådan tråd. Wow @ avsaknad av humor. :D

Oh ja, jag har som bekant ingen humor :) . Men givetvis skojade du och inlägget hade ingen som heeeelst baktanke, no siiir :P

Och tonne är inte allvarlig, han skojar också.

:blink: <-------

Postad 06 October 2008 - 14:28

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Nej, jag skojar inte. Jag saknar också humor.

Det ska dock bli intressant att se hur nästa generations konsoler ser ut. Gissningen om PS4 i Wii-tappning är trots allt inte så långsökt. WiiPS4 och WiiXBOX finns förmodligen bland planerna hos både Sony och MS, precis som muskel-PS4 och muskel-XBOX3 säkert också finns där.

Postad 06 October 2008 - 14:51

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Den här tråden kommer at bli monster stor, större än PS3 originalen :blush:

Postad 07 October 2008 - 07:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Oh ja, jag har som bekant ingen humor :P . Men givetvis skojade du och inlägget hade ingen som heeeelst baktanke, no siiir <_<

Klart jag hade en baktanke, ditt "PS4 = 2500" har ungefär lika mkt tyngd som "PS4 = Wii-ish", men det utesluter väl inte att man samtidigt har roligt? :D

Postad 07 October 2008 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Klart jag hade en baktanke, ditt "PS4 = 2500" har ungefär lika mkt tyngd som "PS4 = Wii-ish", men det utesluter väl inte att man samtidigt har roligt? :D

Det är bara roligt om man håller med dig :P

Åskåda:

ditt "PS4 = 2500" har ungefär lika mkt tyngd som "PS4 = Wii-ish"

<_< :D :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.