Upprop: Nya HD-kanaler via Comhem!
273 svar till detta ämne
Postad 15 januari 2011 - 01:29
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Kortavgift är en PÅHITTAD AVGIFT som Comhem kom på för 2 år sedan och det var en dum åtgärd mot kunderna!!
Kolla bara hur mycket pengar Comhem drar in på TV-abonnemang, bredband, telefoni...etc etc
Och ändå är man sååå hungrig på pengar att man höjer årsavgiften för kort ytterligare 63% !!! (228 kr extra per år) samt att de höjer priser för alla sina TV-paket regelbundet! (utan att erbjuda nya kanaler).
Poängen är att Comhem ska dra in så mycket pengar som möjligt! Vem bryr sig om 90% av alla kunder är missnöjda med införande av kortavgift och dåligt mottagande på Comhems kundservice?!?! Who cares?
Svenska folket håller trenden att inte protestera... Det är bara köra på...
När man "får" några hundralappar extra i plånboken av Aliansen, då går man och röstar på dom (läs Aliansen).
Men, när man blir av med några hundra lappar för Comhems nya "policy" då är det OK. Ingen bryr sig fortfarande!
Det är bara att betala och hålla tyst...
Postad 15 januari 2011 - 01:33
sopp
-
sopp
-
Rookie
-
6 inlägg
vad gör CH så speciella? kortavgift (egentligen krypteringsavgift) har såvitt jag vet alla digital-tvleverantörer, även de som inte använder kort i sina boxar. det täcker bland annat licensavgifter (löpande kostnad) på de krypterings-system som leverantörerna använder. jag trodde inte någon idag trodde det var en kostnad för själva det fysiska kortet, men än kan man bli överraskad.
Frågan är ju dock om det verkligen kan kosta com hem 287 miljoner kronor om året!? Com hem hade 609 900 tv-kunder hösten 2010. Av dessa kan vi anta att ca 20 %* eller 121 980 av dessa har Small-paketet och inte betalar kortavgift. Det är alltså 487 920 som betalar 49 kr/mån i krypteringsavgift. 487 920 * 588 kr = ca 287 miljoner/årMan kan ju börja fundera över hur dåligt det måste gå för com hem nu då de måste höja alla kostnader. Enligt denna rapport gjorde com hem ett resultat på 490 MSEK (EBITDA) i Q3 2010. Com hem har tidigare försvarat dessa intäkter med att majoriteten går tillbaka i investeringar, men detta är enbart 117 MSEK för samma period. Jämför man med tidigare år har investeringarna gått ned och vinsterna ökat. * Baseras på tidigare uttalande 1/2009 från comhem om andel Small-kunder.
Postad 15 januari 2011 - 02:41
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Comhem har haft kortavgift hela tiden men haft den tidigare inbakad i paketen.
Nu har dom lyft ur avgiften från paketen precis som alla andra operatörer gör.
Hade dom haft som tidigare så hade paketen istället kostat mer och totalpriset hade varit samma som idag.
I Smallpaketet så ingår kortavgiften fortfarande och egentligen borde Small just döpas om till det.
Paketet har inga betalkanaler så det är ingen kanal man betalar för där.
Ang höjda kostnader så har det blivit dyrare hos alla andra med Tele2, Boxer, CD, Viasat osv så det är inte bara hos Comhem.
Men jag tycker inte kostnaden för kanalerna är nåt problem utan ser istället kravet att betala för varje TV apparat som ett problem. Självklart ska man kunna se dom kanaler man abbonerar på i hela huset.
Sen sist förstår jag och håller med om HD kanaler men Comhem har fortfarande bästa HD utbudet hos kabel och IPTV leverantörer. Satellit kommer alltid ha bättre utbud och det går inte komma ifrån.
Redigerat av Leatherface, 15 januari 2011 - 02:47.
Postad 15 januari 2011 - 08:40
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Comhem har haft kortavgift hela tiden men haft den tidigare inbakad i paketen. Nu har dom lyft ur avgiften från paketen precis som alla andra operatörer gör. Hade dom haft som tidigare så hade paketen istället kostat mer och totalpriset hade varit samma som idag. I Smallpaketet så ingår kortavgiften fortfarande och egentligen borde Small just döpas om till det. Paketet har inga betalkanaler så det är ingen kanal man betalar för där. Ang höjda kostnader så har det blivit dyrare hos alla andra med Tele2, Boxer, CD, Viasat osv så det är inte bara hos Comhem. Men jag tycker inte kostnaden för kanalerna är nåt problem utan ser istället kravet att betala för varje TV apparat som ett problem. Självklart ska man kunna se dom kanaler man abbonerar på i hela huset. Sen sist förstår jag och håller med om HD kanaler men Comhem har fortfarande bästa HD utbudet hos kabel och IPTV leverantörer. Satellit kommer alltid ha bättre utbud och det går inte komma ifrån.
Du glömmer analoga avgiften dom tvingar på oss också inbkad i hyran... om tele2 mm hade fått vara med o konkurrera i kabelnäten på lika villkor kunde man ha jämfört men nu var det comhem som "ärvde" televerkets monopolställning,och säkerligen superlånga kontrakt med fastighetsägare etc. Och ingenb annan har smugit med sina kortavgifter som comhem gjort genom åren,först hade vi en avgift sedan tog dom bort den o bakade in den i ett högre pris såklart på paketen,för att sedan gå tillbaks IGEN o säga att ingen följde efter oss så nu måste vi göra som alla andra... så då las det på IGEN utan att sänka paketkostnaden såklart. För att nu IGEN höja med som sas tidigare med 63%!Ursäkten man kunde läsa hos dom var att det var ju hela 2 år sedan sist... När dom går bättre än någonsin.. Visst dom lade till några kanaler också men paketpriserna höjdes också med 30 kr.
Redigerat av Unregistered40562de1, 15 januari 2011 - 08:42.
Postad 15 januari 2011 - 08:40
Creutz
-
Creutz
-
Användare
-
-
106 inlägg
Jag hade hoppats på kanal5 hd samt tv3 hd, kan väl kanske inte få allt.
Postad 15 januari 2011 - 08:56
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Dem har inte dragit igång ännu. Först då skulle man säkert kunna ana att de kommer plockas in för att folk inte ska byta till tex Boxer. Edit: 1 februari för Kanal 5 HD respektive 1 mars för TV3 HD. Källa: http://www.boxer.se/...h-text-content/
Redigerat av jan_bananberg, 15 januari 2011 - 08:58.
Postad 15 januari 2011 - 09:03
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Jag vill inte göra dig orolig men jag länkar till nåt som många säkrt glömt bort : https://www.minhembi...howtopic=136080Comhem har en historia bakom sig med förhandlingar i åååår... dom vill inte betala ett öre helst,skiter i vad vi vill ha om dom inte kan tjäna storkovan.
Postad 15 januari 2011 - 09:30
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Du glömmer analoga avgiften dom tvingar på oss också inbkad i hyran... om tele2 mm hade fått vara med o konkurrera i kabelnäten på lika villkor kunde man ha jämfört men nu var det comhem som "ärvde" televerkets monopolställning,och säkerligen superlånga kontrakt med fastighetsägare etc. Och ingenb annan har smugit med sina kortavgifter som comhem gjort genom åren,först hade vi en avgift sedan tog dom bort den o bakade in den i ett högre pris såklart på paketen,för att sedan gå tillbaks IGEN o säga att ingen följde efter oss så nu måste vi göra som alla andra... så då las det på IGEN utan att sänka paketkostnaden såklart. För att nu IGEN höja med som sas tidigare med 63%!Ursäkten man kunde läsa hos dom var att det var ju hela 2 år sedan sist... När dom går bättre än någonsin.. Visst dom lade till några kanaler också men paketpriserna höjdes också med 30 kr.
Paketpriset har höjts även hos alla andra även fast kortavgiften aldrig varit inbakad och i Tele2's fall har det höjts samtidigt som kanaler försvunnit ur paketen. Analoga avgiften är nåt ni får ta upp med eran hyresvärd för det är upp till dom om ni ska ha analoga kanaler eller inte. I Luleå t.ex har Comhem inga analoga kanaler längre utan dom betalar bara för dom paket dom har med 39:- rabatt eftersom Small ingår i hyran.
Postad 15 januari 2011 - 09:54
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Paketpriset har höjts även hos alla andra även fast kortavgiften aldrig varit inbakad och i Tele2's fall har det höjts samtidigt som kanaler försvunnit ur paketen. Analoga avgiften är nåt ni får ta upp med eran hyresvärd för det är upp till dom om ni ska ha analoga kanaler eller inte. I Luleå t.ex har Comhem inga analoga kanaler längre utan dom betalar bara för dom paket dom har med 39:- rabatt eftersom Small ingår i hyran.
Nu är ju detta en comhem tråd där vi diskuterar vad comhem gör.Ska vi blanda in vad alla andra operatörer gör får du skapa en tråd om det.
Postad 15 januari 2011 - 16:42
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja men ni får det att låta som att det bara är Comhem som håller på med höja avgifter osv men så är det inte.
Det är det jag vill ha sagt.
Och analoga kanalerna är som sagt upp till hyersvärdar och BRF som valt att ni fortfarande ska ha analoga kanaler och sålänge dom gör det så får ni också betala för det.
Redigerat av Leatherface, 15 januari 2011 - 16:43.
Postad 15 januari 2011 - 17:54
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Jag o säkert många till vill gärna ha kvar de analoga kanalerna. Har man en liten, gammal TV duger det bra. Kan vara lite störningar ibland, men det är det på de digitala kanalerna också. Vi har Tv1-9, Tv4+ o några till i vår BRF. I hemmabiorummet har jag dock digitalt, "Small" samt Canal Plus Film o HD-paketet.
Postad 15 januari 2011 - 18:25
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja men du kan lägga till ett syskonabb för 99:-/mån och få alla kanalerna du abbonerar på din lilla gamla TV istället för att betala runt 100-150:- som många betalar i hyran för dom analoga kanalerna. Det hade alltså inte blivit dyrare åtminstone för dig om analoga kanalerna försvann. Dessutom så skulle jag tro att många ställen lär avtala till sig ett digitalt utbud liknande det ni har analogt idag så resultatet skulle bara bli att det blir billigare för dom flesta. Eller så blir det som i Luleå ( http://www.lulebo.se/Page/TVutbud/) där dom får välja själv och kan istället välja t.ex IPTV genom stadsnätet istället för att betala 100-150:- för analoga kanaler som på många ställen. Sen så ger en mersläckning av analoga kanaler ger just mer bandbredd också till fler HD kanaler som efterfrågas här. Det finns inte hur mycket bandbredd som helst i TV nätet och speciellt inte då nätet även används för bredband. Men som sagt det ska inte vara nån avgift alls för det man redan betalat för en gång som jag sagt tidigare och det är vad folk borde protestera mer mot och inte själva priserna på huvudabbet.
Redigerat av Leatherface, 15 januari 2011 - 18:58.
Postad 16 januari 2011 - 11:43
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Leatherface,
Visst är det så att banbredd alltid är begränsad och själv skulle jag gärna avstå de analoga kanalerna till förmån för fler digitala kanaler, främst i HD. Jag har länge tänkt att ta upp med ordföranden i vår BRF om att förhandla om avtalet med Comhem till att få de analoga kanalerna digitalt istället.
Vi är dock en rätt stor BRF med dryga 70 lägenheter/hushåll, o frågan är om alla är intresserade att ha bara digitala kanaler. I så fall om en box ingår i avtalet för de som inte har möjlighet ta emot digitalt, så att det inte blir en merkostnad för någon.
Postad 16 januari 2011 - 12:12
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Borde inte vara omöjligt att få till ett avtal där box och ett liknande utbud ingår som finns analogt.
Och jag tror nog dom flesta vill ha motsvarande kanaler digitalt + box för samma pris.
Däremot kan de ju bli värre om man har 4-5 TV apparater och det är det folk borde protestera mer mot.
Det går att lösa det problemet men då bryter man förstås mot avtalen.
Redigerat av Leatherface, 16 januari 2011 - 12:16.
Postad 21 januari 2011 - 18:00
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
Fått post om att comhem ska frivisa några nya kanaler from 1 mars. En del bl.a. HD-kanaler. http://www.comhem.se...94/-/index.html
Postad 21 januari 2011 - 18:16
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Fått post om att comhem ska frivisa några nya kanaler from 1 mars. En del bl.a. HD-kanaler.
http://www.comhem.se...94/-/index.html
TV-fest! Har alla hd-kanaler för 99 spänn så om dessa kanaler blir legio så utökas mitt HD-utbud efter frivisning hoppas jag. Speciellt Animal HD har jag väntat på i fler år
Postad 23 januari 2011 - 18:12
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Strömkarlen: Hur kan du ha fått alla hdkanaler för 99:-
Postad 23 januari 2011 - 19:03
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
TV-fest! Har alla hd-kanaler för 99 spänn så om dessa kanaler blir legio så utökas mitt HD-utbud efter frivisning hoppas jag. Speciellt Animal HD har jag väntat på i fler år 
Jag har också HD-paketet för 99 Kr men för att få alla HD-kanaler var jag tvungen att uppgradera från 1 mars för 129 kr. Frivisningen gäller bara Medium 8 favoriter. Har bråkat med deras förbannade kundtjänst ett flertal gånger men sista budet är detta efter samtal med deras chefer.
Postad 23 januari 2011 - 19:32
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Jag har också HD-paketet för 99 Kr men för att få alla HD-kanaler var jag tvungen att uppgradera från 1 mars för 129 kr. Frivisningen gäller bara Medium 8 favoriter. Har bråkat med deras förbannade kundtjänst ett flertal gånger men sista budet är detta efter samtal med deras chefer.
OK! Får avvakta det där brevet från comehem för något sådant har jag ännu inte fått, 129 kr låter OK! Flash 78! Förtydligande: Jag har alla HD-kanaler utom de betalkanal-HD som jag inte har avtal på (Canal + o TV 1000), i övrigt resten.
Postad 23 januari 2011 - 20:55
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Ah då är allt som det ska då, Trodde först att dom gjort något misstag
Postad 24 januari 2011 - 10:51
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Vad är detta för paket, nåt gammalt erbjudande som inte finns längre?
Postad 24 januari 2011 - 13:49
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Vad är detta för paket, nåt gammalt erbjudande som inte finns längre? http://www.comhem.se...86/-/index.html
Redigerat av Unregistered9f5b1f70, 24 januari 2011 - 13:51.
Postad 24 januari 2011 - 18:34
Toni81
-
Toni81
-
Användare
-
-
157 inlägg
http://www.comhem.se...86/-/index.html
tyvärr inga intressanta kanaler dock =/
Redigerat av Toni81, 24 januari 2011 - 18:35.
Postad 24 januari 2011 - 18:43
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
http://www.comhem.se...86/-/index.html
Bra att dem räknar med SVT1 HD och SVT2 HD som redan ingår i small->XL
Postad 24 januari 2011 - 19:29
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
tyvärr inga intressanta kanaler dock =/
Tillkommer ju iofs 4 nya hd kanaler där 1 mars.
Postad 24 januari 2011 - 20:17
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Tillkommer ju iofs 4 nya hd kanaler där 1 mars.
Jag måste ha missat det helt, men var står det någonstans att de nya HD-kanalerna kommer att ingå i HD-paketet?
Postad 24 januari 2011 - 20:42
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Jag måste ha missat det helt, men var står det någonstans att de nya HD-kanalerna kommer att ingå i HD-paketet?
Har de alltid gjort annars. Så fort en ny HD-kanal tillkommer så poppar den upp, t ex BBC, Silver, Rusch, History Channel HD o s v (förutsatt att det inte är en HD-kanal som tillhör tillvalskanalerna C+, TV 1000 o Viasat. För att få HD-kanalerna från dessa måste du ha abonnemang på respektive tillval).
Postad 24 januari 2011 - 20:57
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Har de alltid gjort annars. Så fort en ny HD-kanal tillkommer så poppar den upp, t ex BBC, Silver, Rusch, History Channel HD o s v (förutsatt att det inte är en HD-kanal som tillhör tillvalskanalerna C+, TV 1000 o Viasat. För att få HD-kanalerna från dessa måste du ha abonnemang på respektive tillval).
Om det är så borde de i samband med att de nu höjde priset till 129 kr ha talat om detta. Dessutom är detta något konstigt (från http://www.comhem.se.../-/index.html):Vi lanserar den 1 mars totalt 6 st nya kanaler:
- Animal Planet HD - ESPN America HD - Nick Jr - OUT TV - Nat Geo Wild HD - Wild TV HD
Nat Geo Wild HD och Wild TV HD finns som tillval för 29 kr/månaden.Jag tolkar detta som att de två sistnämnda inte ingår i något paket. Varför skulle de skriva så i så fall? I Com Hems egen tråd svarar de inte på detta.
Redigerat av hakanh65, 24 januari 2011 - 20:58.
Postad 24 januari 2011 - 22:15
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Om det är så borde de i samband med att de nu höjde priset till 129 kr ha talat om detta. Dessutom är detta något konstigt (från http://www.comhem.se.../-/index.html):
Vi lanserar den 1 mars totalt 6 st nya kanaler:
- Animal Planet HD - ESPN America HD - Nick Jr - OUT TV - Nat Geo Wild HD - Wild TV HD
Nat Geo Wild HD och Wild TV HD finns som tillval för 29 kr/månaden.
Jag tolkar detta som att de två sistnämnda inte ingår i något paket. Varför skulle de skriva så i så fall? I Com Hems egen tråd svarar de inte på detta.
Håller med om att informationen är bristfällig, men det ärväl inget nytt i sammanhanget  Vill nog avvakta det där brevet o sedan får jag fråga kundtjänst om vad som gäller just mitt HD-abonnemang. Vill ju inte både betala mer och bli av med kanaler precis.
Postad 24 januari 2011 - 22:16
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Om det är så borde de i samband med att de nu höjde priset till 129 kr ha talat om detta. Dessutom är detta något konstigt (från http://www.comhem.se.../-/index.html):
Jag tolkar detta som att de två sistnämnda inte ingår i något paket. Varför skulle de skriva så i så fall? I Com Hems egen tråd svarar de inte på detta.
Enligt Comhem kommer alla nya HD-kanaler ingå i HD-paketet om man betalar 129 kr (tidigare 99 kr). Vill man däremot bara ha kvar de HD-kanaler som ingår nu fortsätter man betala 99 kr.
Redigerat av Unregistered7f802c91, 24 januari 2011 - 22:17.
Postad 25 januari 2011 - 12:04
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Om man har köpt till ESPN America idag, får man HD automatiskt då?
Postad 25 januari 2011 - 13:35
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Om man har köpt till ESPN America idag, får man HD automatiskt då?
Nej båda finns ju kvar så du får helt enkelt lägga in den istället,vet inte vilket paket du har i dagsläget men den ingår ju i hdpaketet och är valbar i 8 favoriter. Enligt Comhem kommer alla nya HD-kanaler ingå i HD-paketet om man betalar 129 kr (tidigare 99 kr).
Vill man däremot bara ha kvar de HD-kanaler som ingår nu fortsätter man betala 99 kr.
Men bara tills din bindningstid går ut bör tilläggas sedan kostar det 129kr för alla.
Postad 25 januari 2011 - 13:44
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Nej infon på deras hemsida är totalt kaosdålig.Men som sagt det var vad kundtjänst kvinnan sade till mig att dom kommer att ingå,vore VÄLDIGT märkligt om inte alla hd kanaler ingår i ett hdpaket.. Att man kan välja just de två som tillval är väl för dom som inte har hd pkaetet men vill ha just dom 2,så fattar jag det då kan man lägga till dom som vilken annan kanal som helst för just 29 kr styck.
Postad 25 januari 2011 - 17:25
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Nej båda finns ju kvar så du får helt enkelt lägga in den istället,vet inte vilket paket du har i dagsläget men den ingår ju i hdpaketet och är valbar i 8 favoriter.
Jag har dagens mediumpaket och så köper jag till ESPN för 29:- i månaden. Jag kan leva med en prishöjning på en tia eller två om jag får HD också.
Postad 26 januari 2011 - 18:27
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Enligt deras hemsida så är det ingen ändring av de kanaler som ingår i HD-paketet, samma som förut men nu får man punga ut med 129 kr/mån istället. Verkar som att Medium 8 favoriter med fritt val bland HD-kanaler är ett bättre val än Small (som jag har nu ) + HD-paketet. Är själv intresserad bara av sex HD-kanaler förutom SVT's; Nat Geo HD, Nat Geo Wild HD, Discovery HD, Animal Planet HD, BBC HD samt Silver HD.
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 26 januari 2011 - 18:28.
Postad 26 januari 2011 - 22:37
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Nej infon på deras hemsida är totalt kaosdålig.Men som sagt det var vad kundtjänst kvinnan sade till mig att dom kommer att ingå,vore VÄLDIGT märkligt om inte alla hd kanaler ingår i ett hdpaket.. Att man kan välja just de två som tillval är väl för dom som inte har hd pkaetet men vill ha just dom 2,så fattar jag det då kan man lägga till dom som vilken annan kanal som helst för just 29 kr styck.
Men det är väl i så fall precis likadant med Animal Planet HD och ESPN America HD? De måste väl också gå att välja till för 29 kr/st? Här har de alltså gjort en skillnad mellan kanalerna i sin information som jag tycker tyder på att de andra två inte ingår i något paket alls.
Postad 27 januari 2011 - 10:11
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Men det är väl i så fall precis likadant med Animal Planet HD och ESPN America HD? De måste väl också gå att välja till för 29 kr/st? Här har de alltså gjort en skillnad mellan kanalerna i sin information som jag tycker tyder på att de andra två inte ingår i något paket alls.
Hittade denna från comhem tråden : Hej, Nat Geo Wild HD, Wild TV HD, Animal Planet HD och ESPN America HD kommer att ingå i HD-paketet för 129:-/mån. Om du har en tillvalskanal som ingår i det nya kanalpaketet, som du migreras till, så kommer tillvalskanalen att sägas upp per automatik. Med vänlig hälsning Fredrik Söderlund Kundservice Sedan kan man tycka det var ganska dumt o höja priset på paketet INNAN dom nya kanalerna tillkommit...
Redigerat av Unregistered40562de1, 27 januari 2011 - 10:13.
Postad 27 januari 2011 - 10:28
Unregistered7f802c91
-
Unregistered7f802c91
-
Lärjunge
-
-
259 inlägg
Någon som tror det finns en chans att Comhem tar in TV3 HD, Kanal 5 HD och MTV HD?
Postad 27 januari 2011 - 10:41
jan_bananberg
-
jan_bananberg
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Någon som tror det finns en chans att Comhem tar in TV3 HD, Kanal 5 HD och MTV HD?
Det gör dem säkert. Dock så har dem alltid lykta dörrar vid sina förhandlingar.
Postad 27 januari 2011 - 11:36
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Eller så väntar dom ett år o passar på o höja priset då
Postad 27 januari 2011 - 13:33
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Enligt Comhem kommer alla nya HD-kanaler ingå i HD-paketet om man betalar 129 kr (tidigare 99 kr).
Vill man däremot bara ha kvar de HD-kanaler som ingår nu fortsätter man betala 99 kr.
Ja, det har också jag lyckats få som svar idag från Comhems kundtjänst. Det nya HD-paketet för 129 kr/månad kommer att från 1 mars innehålla 13 HD-kanaler och det gamla HD-paketet för 99 kr/månad bara nuvarande 9 HD-kanaler. De som kommer till i det nya paketet är nya Animal Planet HD, ESPN America HD, Nat Geo Wild HD och Wild TV HD. Beroende på vilket grundabonnemang man har och vilka HD-kanaler man är intresserad av får man fundera på om det är nödvändigt med HD-paketet eller inte. Nya Extra Large-paketet t ex innehåller 8 HD-kanaler från 1 mars och sedan kan man beställa ytterligare HD-kanaler styckvis. Animal Planet HD och Nat Geo Wild HD frivisas mars-maj och Wild TV HD under mars månad.
Postad 01 februari 2011 - 14:42
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Den 10 mars lanseras Viasat Fotboll HD och Viasat Motor HD.
De nya HD-kanalerna kommer finnas tillgängliga för Viasats parabolhushåll samt för de som ser på IP-TV via Viasat. De som tidigare haft tillgång till Viasat Sport HD (oavsett hur man tar emot sin TV-signal) får från och med 10 mars tillgång till Viasat Fotboll HD.
Vad är detta för mög? Kommer inte vi Comhemkunder att få Viasat Motor HD?
Det finns ju redan en HD kanal för fotboll.
Postad 02 februari 2011 - 12:32
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Den 10 mars lanseras Viasat Fotboll HD och Viasat Motor HD.
De nya HD-kanalerna kommer finnas tillgängliga för Viasats parabolhushåll samt för de som ser på IP-TV via Viasat. De som tidigare haft tillgång till Viasat Sport HD (oavsett hur man tar emot sin TV-signal) får från och med 10 mars tillgång till Viasat Fotboll HD.
Vad är detta för mög? Kommer inte vi Comhemkunder att få Viasat Motor HD?
Det finns ju redan en HD kanal för fotboll.
Låter inte lovande. Vad händer med NFL i HD då? Den lär ju hamna på Motor HD som vi inte får tillgång till eftersom många fotbollsligor kör matcher på söndagar.
Postad 02 februari 2011 - 14:46
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
NHL hockeyn visades väl i viasatsport hd? Var kommer den visas måntro... eller visades den bara i sd på viasat hockey?
Redigerat av Unregistered40562de1, 02 februari 2011 - 14:53.
Postad 02 februari 2011 - 17:29
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
NHL hockeyn visades väl i viasatsport hd? Var kommer den visas måntro... eller visades den bara i sd på viasat hockey?
Viasatsport HD byter namn till Viasat Fotboll HD så det blir väl att se hockeyn i SD i framtiden...
Postad 03 februari 2011 - 12:15
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Viasatsport HD byter namn till Viasat Fotboll HD så det blir väl att se hockeyn i SD i framtiden...
Vem vet, det kanske blir HD-sändningar av fotboll på dag- och kvällstid och NHL-ishockey i HD på nätterna? Finns det någon sport som gör sig extra bra i HD så är det väl ishockey! Synd om klockan vrids tillbaka... För övrigt har väl Viasat problem med att få plats med all fotboll eftersom de ju har Champions League, FA-Cupen och Premier League. I HD-kvalitet finns hos Comhem vid sidan av Viasat Fotboll HD dessutom Premier League HD som ingår i tillvalspaketet Viasat Premium HD. Får se hur det blir med hockeyn. Kanske läge för Viasat Hockey i HD-kvalitet?
Postad 03 februari 2011 - 20:29
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Nu kommer Viasat Sport HD paket hos Comhem att landa på 399 kr/månad!
Så fort något paket byter namn eller så fort man lägger till 2-3 nya kanaler, blir det PRISHÖJNING!
Hur länge ska man tåla Comhems uppdateringar av prislistan???
Min bostadsrättsförening har sagt upp avtalet med Comhem och man kopplar bort Comhems uttag under våren.
Och det har man gjort på grund av generella missnöje med Comhem!
(stora störningar och nya prissättningar hela tiden bland annat)
Dessutom kan jag nämna min största anledning varför jag sagt upp abonnemang hos Comhem (förutom att de struntar i att leverera Eurosport 2 HD), KORTAVGIFT 588 kr per år !!! (prishöjning från 360 kr till 588 kr)
Man har beslutat i mitt bostadsområde att teckna ett avtal med Telia istället. Jag antar att det är ett positivt beslut, men när man tänker efter själv tycker jag att en parabollantenn är den bästa lösningen med bästa utbud (varierande med tanke på vilken HDTV-box man skaffar sig)
Postad 04 februari 2011 - 12:35
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Nu kommer Viasat Sport HD paket hos Comhem att landa på 399 kr/månad!
Så fort något paket byter namn eller så fort man lägger till 2-3 nya kanaler, blir det PRISHÖJNING!
Hur länge ska man tåla Comhems uppdateringar av prislistan???
Min bostadsrättsförening har sagt upp avtalet med Comhem och man kopplar bort Comhems uttag under våren. Och det har man gjort på grund av generella missnöje med Comhem! (stora störningar och nya prissättningar hela tiden bland annat) Dessutom kan jag nämna min största anledning varför jag sagt upp abonnemang hos Comhem (förutom att de struntar i att leverera Eurosport 2 HD), KORTAVGIFT 588 kr per år !!! (prishöjning från 360 kr till 588 kr) Man har beslutat i mitt bostadsområde att teckna ett avtal med Telia istället. Jag antar att det är ett positivt beslut, men när man tänker efter själv tycker jag att en parabollantenn är den bästa lösningen med bästa utbud (varierande med tanke på vilken HDTV-box man skaffar sig) 
Allt utom möjligen störningarna skulle du uppleva med parabol också. Viasat prishöjs ju av Viasat och kortavgiften är inte billigare hos varken CD eller Viasat vad jag vet. Dessutom tror jag telia tar ut en "kortavgift" fast de inte ens har kort i boxarna. Där kallas den krypteringsavgift eventuellt. Jag kanske är helt ute och cyklar men vilka erbjuder eurosport 2 HD? Hittar den inte på viasat's kassa hemsida och kan ha missat den på canal digital. canal digital erbjuder åtminstonde eurosport 2 men den jag hitatde var sd och inte hd. telia erbjuder inte enligt deras hemsida HD via sin digitaltv ännu. Det är ok att klaga men gräset är inte grönare på andra sidan per automatik.
Postad 04 februari 2011 - 14:25
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Comhem tillhandahåller från 1 mars 2011 faktiskt 18 av de 24 HD-kanalerna som finns tillgängliga i Sverige för de sex stora operatörerna. Närmaste konkurrent (Canal Digital) erbjuder fn 15 HD-kanaler via kabel (i väntan på att Kanal 5 HD ska komma igång). Att Comhem har flest beror huvudsakligen på att Comhem också erbjuder Viasat och TV1000 i HD vilket ju inte Canal Digital gör.
Jämfört med Canal Digital är det väl bara Kanal 5 HD och MTVN HD som fattas hos Comhem. När det blir aktuellt med TV3 HD i kabelnät hoppas iaf jag att Comhem börjar distribuera den även om jag inte brukar titta så ofta på TV3. För övrigt kan jag för egen del inte se att Comhems utbud just nu saknar något särskilt i HD-kvalitet men Viasat Motor och Viasat Golf vore förstås intressant för många. Eurosport 2 HD kan kanske bli aktuell också så småningom fast den finns för närvarande inte i mer än några få länder i Europa vad jag kan finna.
Postad 04 februari 2011 - 20:58
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Skillnaden är ju att viasat o canal digital är så att säga part i målet o direkta konkurrenter,comhem ska ju egentligen kunna suga åt sig ALLA kanaler från dom båda utan problem.Men dom vill inte nalla på miljarderna dom går i vinst med varje år, därav vi tex inte har dom nya svenska hd kanalerna från start.Viasat etc måste ju köpa in rättigheter mm medans comhem inte behöver göra ett skit mer än o orka förhandla fram att vi får se de andras kanaler o hur svårt ska det vara.,konkurransen i kabelnätet där comhem mer eller mindre har monopol är ju nästintill obefintlig,men man ser kanske en tendens att en del brf börjar få upp ögonen nu och dumpar comhem o då kanske vi får se en förändring om några år.
Canal digitals familjepaket med 54 sd kanaler och 12 hd kanler för 229kr är ju inte comhem i närheten av.
Redigerat av Unregistered40562de1, 04 februari 2011 - 21:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|