Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Får inte ut den önskade volymen/trycket

105 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 December 2008 - 11:21

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Helt sant som sweddan säger,det är fortfarande svårt o få till basen mitt i rummet oavsett vad du har för grejer.
Så en ommöblering är nog nödvändig,om du inte kan sitta i sängen o lyssna vill säga,för där borde det vara mer tryck än i soffan.
Däremot vet jag inte om det blir billigare o fixa ett starkare steg än dom prylar han nämner.
Inte som ger en signifikant skillnad iaf.
Han maxar ju inte ens stärkarn han har ju...

Postad 07 December 2008 - 14:31

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Blir väl lite samma effekt med andra basar samt baslådor. Du kommer inte alls få samma tryck så länge soffan står mitt i rummet. Visst kan du få mer bas och tryck, men det krävs så mycket för att få den skillnaden. Prova att driva högtalarna med något starkare och försök få till det med möbleringen. Det blir ju billigare :-)

Verkar ju inte vara det enklaste rummet att möblera. Kanske får slänga ut något :-)
Testade att "möblera" lite men det kanske inte alls fungerar?

http://proxy1.pixbox.../25033843.jpg?0

Kul att du tog dig tid att möblera :)
Tyvärr fungerar det inte alls pga. mått osv, har inte heller nämnt att jag på denna yta ska ha upp en 90" projektor duk också, platsen räcker inte till som du förstår då. Riktigt schyst av dig att försöka iaf B)
Kanske blir det en ommöblering i framtiden, isf måste jag bort med projektorn och duken vilket jag inte vet om det är värt..

Helt sant som sweddan säger,det är fortfarande svårt o få till basen mitt i rummet oavsett vad du har för grejer.
Så en ommöblering är nog nödvändig,om du inte kan sitta i sängen o lyssna vill säga,för där borde det vara mer tryck än i soffan.
Däremot vet jag inte om det blir billigare o fixa ett starkare steg än dom prylar han nämner.
Inte som ger en signifikant skillnad iaf.
Han maxar ju inte ens stärkarn han har ju...

Nej detta har ju gått upp klart för mig nu iaf.. måste tänka hur jag löser detta på bästa sätt. Blir nog inga investeringar på ett litet tag utan får fortsätta att testa mig fram. Jag återkommer iaf efter att jag och polarn kopplat på steget, får se vad detta ger.
Corpse; jag kanske drar iväg några PM till dig framöver om detta är ok?

Mvh

Redigerat av D-Crawler, 07 December 2008 - 14:59.

Postad 07 December 2008 - 15:02

sweddan
  • sweddan
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Det var så lite så :-) Ok, ja jag förstår att det är svårt. Hoppas det löser sig för dig.

Postad 07 December 2008 - 15:19

Unregisteredd9addaf4
  • Unregisteredd9addaf4
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Corpse; jag kanske drar iväg några PM till dig framöver om detta är ok?

Helt Ok,bara kul att hjälpa till om du blir nöjd sen

Postad 08 December 2008 - 09:53

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Tyvärr fungerar det inte alls pga. mått osv, har inte heller nämnt att jag på denna yta ska ha upp en 90" projektor duk också, platsen räcker inte till som du förstår då. Riktigt schyst av dig att försöka iaf :)
Kanske blir det en ommöblering i framtiden, isf måste jag bort med projektorn och duken vilket jag inte vet om det är värt..

Annars är det som jag var inne på redan från början (men som tydligen inte uppmärksammades i det allmänna bruset på mer eller mindre kunniga (många direkt felaktiga) uttalanden) och har nämnt flera gånger, troligen svårt för dig att få till utan en ändrad lyssningspossition ... eller extremt kraftig kompensation som ställer oerhört mycket större (och egentligen onödiga) krav på dina prylar.

Innan du lyssnar på att du inte KAN få tryck mitt i rummet med komplettering med subbar mm så titta som sagt tex på bifogade länkar. Det går, men det blir ju helt sjuka kompenseringar och därmed resultat i övriga rummet. Verkar dummt.

I ditt fall torde det ju vara lättare att byta duk (eller maska ned den) isf att mångdubbla kostnaden för övriga anläggningen. Ser ärligt talat inte varför du ska måsta skippa projje.

Nej detta har ju gått upp klart för mig nu iaf.. måste tänka hur jag löser detta på bästa sätt. Blir nog inga investeringar på ett litet tag utan får fortsätta att testa mig fram. Jag återkommer iaf efter att jag och polarn kopplat på steget, får se vad detta ger.

Blir iofs intressant att veta, men påverkar som sagt inte akustiken ... vilket som jag sagt hela tiden troligen är största anledningen till läget.

Postad 08 December 2008 - 09:56

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Såg förresten ett par AT-100 på blocket för 2900,

Alternativ ... http://www.blocket.se/vi/19409571.htm

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.