Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero: Metallica

145 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Guitar Hero: Metallica (inkl. Gitarr) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
Guitar Hero: Metallica (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.166666 (5) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 01 June 2009 - 18:06

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Och exakt hur tolkar man ordet KEFF??? Glapp i gul, röd. Kanske är den ful?

använd svenska om du vill ha svar i ett forum

Håller med, ett löjligt ord som de tagit med för försöka visa att de inte är gamla och torftiga, vilket snarare fick omvänd effekt...

Har vi inte tillräckligt med problem med att människor knappt kan göra sig förstådda i sverigelixom? :)

Postad 01 June 2009 - 19:50

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
förtydligar mig lite då, det är alltså *"strängen" som har, i mitt tycke, ett för stort spelrum i höjdled för att det ska gå att spela riktigt snabbt, och eftersom jag ännu bara spelar med 4 knappar på halsen så vet jag att det kan gå betydligt snabbare.

hur vet jag då att "strängen" är dålig och att det inte är jag som är dålig, jo, man kan se det när man slår an på strängen på en lång ton, som man ska hålla inne, så ser man att den börjar spela tonen, men sen så agerar gitarren som att jag slår an på en till ton men det gör jag inte.

så, jag skulle verkligen uppskatta om Dr. Death och alla andra hade en möjligthet att se om eran "sträng" känns "glappig", hur många millimeter kan man röra den innan det låter *klick*? min är nästan en hel centimeter vilken blir jättefel när man spelar.

Postad 01 June 2009 - 20:54

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Nåt som jag uppfattade som var var fel på den jag lämnade tillbaka, var att man kunde trycka på den "inåt", nästan som på spakarna på den vanliga kontrollen fast med större spelrum..

Men man kände ju att så skulle det ju inte vara, iaf. var inte min polares sån, och inte min GH3 gura heller.

Detta medverkade till för stort glapp överlag, nästan som om den satt löst.

Ska kolla min oupppackade gura imorgon, för det var helt värdelöst att spela på den förra.
Lägg sen även till att den tappade kontakten ibland och att den glappade mellan halsen och "kroppen"..

Mitt råd är att byta ut den, jag uppfattar inga direkta fel på min polares som sagt, så det är nog DIN som det är fel på precis som min.

Redigerat av Dr. Death, 01 June 2009 - 20:56.

Postad 07 June 2009 - 01:58

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Nån mer än jag här som märkt att det hackar till lite då och då på låtarna i slutet av karriären. Speciellt på donnington park venue. Fight fire with fire t.ex. Spelar man låten på någon annan arena i quickplay så funkar det bra. Har läs en tråd på GH community forumet om detta så jag är inte ensam. Har mailat supporten om detta men dom säger att jag ska kallibrera gitarren eller byta kablar. :D :P

Redigerat av Unregistered883bce2a, 07 June 2009 - 01:59.

Postad 07 June 2009 - 19:12

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Nån mer än jag här som märkt att det hackar till lite då och då på låtarna i slutet av karriären. Speciellt på donnington park venue. Fight fire with fire t.ex. Spelar man låten på någon annan arena i quickplay så funkar det bra. Har läs en tråd på GH community forumet om detta så jag är inte ensam.

Ja spelet kan lagga till lite, för mig så var det något jag börja tänka på efter senaste uppdateringen av PS-firmware. :( Undra om den kan ha ställt till något?

Tidigare har jag bara märkt sånt "lagg" på RB1 och på GTA4.

Har mailat supporten om detta men dom säger att jag ska kallibrera gitarren eller byta kablar. :D ;)

Vilka nötter, menade dom du skulle öppna instrumentet eller ps3:an och byta kablar inuti då eller :D

Redigerat av HenkeEdge, 07 June 2009 - 19:15.

Postad 07 June 2009 - 20:43

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
haha.. ja man kan ju undra. Dom vill verkligen inte förstå ens problem

Postad 08 June 2009 - 13:25

scwee
  • scwee
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Någon mer, med PS3, som upplever att trumslagen i de vågiga partierna/innan låtar (m.a.o. när man får röja loss själv) är fördröjda? Har samma problem med WT. Under låtarna är det (förstås) ingen fördröjning, men det stör tycker jag.. Men när jag provade WT på 360 var det minsann inte någon fördröjning. Är det jag som har bugg någonstans, eller hur har ni andra det?

Postad 08 June 2009 - 14:29

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Någon mer, med PS3, som upplever att trumslagen i de vågiga partierna/innan låtar (m.a.o. när man får röja loss själv) är fördröjda? Har samma problem med WT. Under låtarna är det (förstås) ingen fördröjning, men det stör tycker jag.. Men när jag provade WT på 360 var det minsann inte någon fördröjning. Är det jag som har bugg någonstans, eller hur har ni andra det?

Kanske lite men inget jag stör mig på iaf men det är värre om man försöker fritrumma i "GH-Studion" = så gott som ospelbart.

Redigerat av HenkeEdge, 08 June 2009 - 18:17.

Postad 08 June 2009 - 18:29

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Ja jag har märkt att dom är efter. Kan det ha något med ljudinställningarna o göra måntro? Kör du med Dolby digital? Kanske bättre om man kör vanlig stereo eller nått.

Postad 09 June 2009 - 11:54

davidrone
  • davidrone
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Något jag ännu stör mig på är, som med alla GH, att gå ifrån medium till hard är ett gigantiskt steg. Det borde finnas ett steg mellan, nu är ju hard snabbare, 5 knappar, fler att trycka på.

Postad 29 June 2009 - 21:15

Unregisterede3db66c6
  • Unregisterede3db66c6
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Hej!

Någon mer som har problem med tappade noter på trummorna? Jag har tidigare kört med RB-trummorna men var idag och köpte GHWT-trummorna för att få lite mer utmaning med cymbaler och en extra trumma. Jag har med RB-trummorna kört många av metallica-låtarna på expert och det har funkat hur bra som helst och jag upplevde mycket sällan att jag borde ha träffat när spelet visade miss.

Nu ikväll är jag helt uppgiven, för jag tappar noter hela tiden. Och det är verkligen där jag är säker på att jag träffar. Jag tror att det är röda trumman eller pedalen som spökar. Jag har inte lyckats komma i närheten av samma poäng med dessa trummor. Inte alls lika kul att spela ikväll... :)

Någon som provat med båda trum-seten och kan säga om ni har upplevt någon skillnad?

Och ni som kör med GHWT-trummorna, känns det som att ni tappar noter ibland?

Postad 30 June 2009 - 09:20

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Du kan få en kalibreringskabel om du gör en felanmälan för att kalibrera trummorna. De är sjukt dåligt inställda från fabriken. För att få en går du in på nån sida och fyller i ett formulär och några dagar senare kommer den med posten.

Postad 30 June 2009 - 10:42

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Du kan få en kalibreringskabel om du gör en felanmälan för att kalibrera trummorna. De är sjukt dåligt inställda från fabriken. För att få en går du in på nån sida och fyller i ett formulär och några dagar senare kommer den med posten.

Helt onödigt att gå den vägen, kan jag säga.

Då jag inte är helt säker på vilket sätt han menar att det går fel men gör först så att du i spelet går in och kalibrerar instrumentet. Skulle det trots kalibrering visa sig att cymbalerna (för det är de som oftast strular vad det gäller registrering av träff) inte är känsliga nog så kan du ordna det själv. Jag gjorde det på fem minuter, inga problem.

Du behöver :

• En skruvmejsel
  • Tejp, förslagsvis maskeringstejp som jag använde.

Koppla bara loss cymbalerna från trumsetet och vänd dem upp och ned. Då ser du att du har ett gummiskydd under till, detta skruvar du av. Där under sitter ett litet kretskort på vilket där sitter en rund sak, vilket är den som känner av din träff och känsligheten i den samma. Det enda du behöver göra är att du tar din tejp och tejpar över denna, fäst alltså bara en 4-5 cm tejpbit över denna. Beroende på hur hårt du spänner tejpen över "kännaren" så varierar känsligheten när du sedan spelar. Hårt tejpad = väldigt känslig (orsakar ofta dubbelslag), så du får prova dig fram.

Väldigt enkelt och går mycket snabbare än att vänta på kalibreringsutrustning från Red Octane i Staterna.

Postad 30 June 2009 - 12:37

Unregisterede3db66c6
  • Unregisterede3db66c6
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
@ andreas och zinned

Så ni tror inte att det är fel på trummorna utan bara att de är felkalibrerade?

Spelet är kalibrerat för min audio/video-utrustning sedan tidigare så det borde inte vara det som är problemet. Och det är ju inte så att trummorna ligger före eller efter, utan det är godtyckliga trumslag som inte registreras utan ger felträff när jag vet att jag träffat rätt.

Är det fortfarande kalibreringskabel eller maskeringstejp som gäller tror ni?

Postad 30 June 2009 - 12:47

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag hade mycket problem innan jag fick hem kabeln och kalibrerade dom. Det kunde registrera att man spelade för tidigt/för sent, dubbelslag, helt utebliven registrering. Tejplösningen har ju vart en lösning som fungerar en stund (enligt min erfarenhet släpper tejp när det blir varmt). Men kalibreringen av trummorna i datorn fungerar för alltid :)

Postad 30 June 2009 - 14:35

Unregisterede3db66c6
  • Unregisterede3db66c6
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jag ska hem och testa lite till ikväll och skruva åt cymbalerna lite extra (jag kan ha dom lite löst åtskruvade) och om det känns lika illa så beställer jag en kabel från Red octane.

Kanske provar jag tejplösningen också. Får se om jag är på självmoddarhumör ikväll... :D

Det är bara så fruktansvärt varmt i lägenheten nu så svetten rinner när man bankar på trummor. Kanske inte helt rätt väder att sitta inne med detta men vad gör man? :)

Postad 30 June 2009 - 18:08

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
fick hem min kabel igår men har inte hunnit testa den. Känns lite lättare att kallibrra dom som man vill ha dom med kabeln. Vad jag förståt så kan man ställa in precis hur hårt man ska behöva slå för att det ska registreras. Då kan man ju sitta o slå lite o se direkt hur det blev. Istället för att tejpa, skruva ihop och sedan testa. För att sedan behöva göra om proceduren flera gånger tills det blir bra. För visst beror kännsligheten på hur mycke tejp man sätter på dom? Det va ganska smidigt att beställa kabeln.

Postad 30 June 2009 - 18:17

Unregisterede3db66c6
  • Unregisterede3db66c6
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jag var inne och kikade lite på sidan där man kunde beställa kabeln. Var det bara att skriva sitt namn och sin adress på meddelandefliken och säga att man vill ha kabeln?

Hur lång tid tog det att få den? Gick paketet in i brevlådan, eller var det till att hämta ut på ica, greken på hörnet, svennes kiosk eller var man nu hämtar sina paket?

Jag har provat lite till nu när jag skruvat åt cymbalerna lite mer och jag tappar inte riktigt lika många toner, men tillräckligt för att inte vara ok. Provade även att byta höger/vänster cymbal, men med ungefär samma resultat.

Så det blir nog till att beställa kabeln.

Postad 30 June 2009 - 18:53

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Tog inte många dagar att få den, är en kabel som är ungefär en meter lång i ett pyttelitet paket/kuvert vad jag vill minnas som lätt går i vilken brevlåda/inkast/postbox som helst.

Postad 30 June 2009 - 19:00

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
http://redoctane.cus...?p_sid=LkF2aNyj

Vet inte om man måste skapa ett konto först. Men sen väljer man bara konsol, sen vilket spel det är och sen "no value". Sen förklarar man att det är okänsligt och att man måste slå hårt osv.
Först när jag beställde så väntade jag många veckor, när jag frågade vart den tagit vägen så hade nog något strulat sig så dom la en ny order. ca: 1,5 vecka senare fick jag den.

Postad 30 June 2009 - 20:29

Unregisterede3db66c6
  • Unregisterede3db66c6
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Då jag inte är helt säker på vilket sätt han menar att det går fel men gör först så att du i spelet går in och kalibrerar instrumentet.

@ andreas och zinned

Spelet är kalibrerat för min audio/video-utrustning sedan tidigare så det borde inte vara det som är problemet.

Du hade rätt och jag hade fel. :) Jag tänkte förstås inte på att spelet var kalibrerat för tummor med sladd. Nu när dom nya är trådlösa så måste så klart kalibreringen göras om då trummorna antagligen ligger något senare i och med den trådlösa förbindelsen. När jag gjorde kalibreringen så fick jag 80 ms på audio isf 50 ms som jag hade tidigare.

Nu funkar det klart mycket bättre! Jag låg antagligen precis i slutet på "träffönstret" vilket gjorde att när jag var bara det minsta sen med slaget så blev det miss där jag med de trådbundna tidigare ändå fick träff!

Ska prova lite mer nu bara, men det verkar lovande. Nu missar jag mest när jag blir förvirrad av blåa trummor och cymbaler! :D

Jag funderade på den där sladden tidigare och den är ju mer till när nrummorna är för (o)känsliga och så var ju ändå inte fallet med mina.

Postad 01 July 2009 - 20:10

Unregisterede3db66c6
  • Unregisterede3db66c6
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Efter ännu mera testande tar jag tillbaka att kalibrering av audio/video skulle hjälpa. Nu är jag nog tillbaka till att tro att det behövs en kabel ändå...

Jag plockade fram mina gamla RB-trummor och körde en låt och fick fem stjärnor utan problem, när jag inte ens får fyra med GHWT-trummorna. Igår när jag körde så körde jag med hörlurar men idag körde jag utan och då hör jag ibland att cymbalerna vibrerar (låter) konstigt ibland. Jag provade att hissa ner cymbalerna i botten och körde. Fem stjärnor direkt!!

Så jag tror att det är något skumt med kalibreringen av cymbalerna. Antagligen blir det dubbelslag ibland, vilket minskar när dom sitter stadigare i nedhissat läge.

Så jag beställer en kabel och kollar om det hjälper. Annars blir det reklamation.

Postad 01 July 2009 - 20:19

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
kallibrerade mina trummor med kabeln idag. Jösses vilken skillnad!! Nu kan t.o.m spela tyst om man inte vill väcka någon. Och varje slag registreras.

Postad 02 July 2009 - 14:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Efter ännu mera testande tar jag tillbaka att kalibrering av audio/video skulle hjälpa. Nu är jag nog tillbaka till att tro att det behövs en kabel ändå...

Jag plockade fram mina gamla RB-trummor och körde en låt och fick fem stjärnor utan problem, när jag inte ens får fyra med GHWT-trummorna. Igår när jag körde så körde jag med hörlurar men idag körde jag utan och då hör jag ibland att cymbalerna vibrerar (låter) konstigt ibland. Jag provade att hissa ner cymbalerna i botten och körde. Fem stjärnor direkt!!

Så jag tror att det är något skumt med kalibreringen av cymbalerna. Antagligen blir det dubbelslag ibland, vilket minskar när dom sitter stadigare i nedhissat läge.

Så jag beställer en kabel och kollar om det hjälper. Annars blir det reklamation.

Varför göra det så omständigt? Det är ett väldokumenterat faktum att cymbalerna kan vara felinställda vad det gäller känsligheten men som jag skrev tidigare så löser du det jätteenkelt själv, se mitt citat nedan :

Skulle det trots kalibrering visa sig att cymbalerna (för det är de som oftast strular vad det gäller registrering av träff) inte är känsliga nog så kan du ordna det själv. Jag gjorde det på fem minuter, inga problem.

Du behöver :

• En skruvmejsel
  • Tejp, förslagsvis maskeringstejp som jag använde.

Koppla bara loss cymbalerna från trumsetet och vänd dem upp och ned. Då ser du att du har ett gummiskydd under till, detta skruvar du av. Där under sitter ett litet kretskort på vilket där sitter en rund sak, vilket är den som känner av din träff och känsligheten i den samma. Det enda du behöver göra är att du tar din tejp och tejpar över denna, fäst alltså bara en 4-5 cm tejpbit över denna. Beroende på hur hårt du spänner tejpen över "kännaren" så varierar känsligheten när du sedan spelar. Hårt tejpad = väldigt känslig (orsakar ofta dubbelslag), så du får prova dig fram.

Väldigt enkelt och går mycket snabbare än att vänta på kalibreringsutrustning från Red Octane i Staterna.

Postad 02 July 2009 - 18:25

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
tycker iofs det verkar enklare att bara skriva ett meddelande och be om en kabel. Sen kan man ställa in alla trummor, inte bara cymbalerna. Ändras i realtid så man kan verkligen finkallibrera som man vill ha det.

Postad 02 July 2009 - 20:06

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Fråga:

Ni som har den extra baspedalen, känner spelet av vilken pedal man trycker ner, eller är det bara för att få upp tempot man behöver 2? Dvs är det olika noter för pedal 1 och 2, eller är det bara många väldigt snabbt, och så får man själv välja vilken pedal man använder?

Och nån som vet var man kan köpa en extra löst? Har inte lyckats hitta nånstans mer än på tradera till överpriser...

/Pajje

Postad 02 July 2009 - 21:49

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Fråga:

Ni som har den extra baspedalen, känner spelet av vilken pedal man trycker ner, eller är det bara för att få upp tempot man behöver 2? Dvs är det olika noter för pedal 1 och 2, eller är det bara många väldigt snabbt, och så får man själv välja vilken pedal man använder?

Och nån som vet var man kan köpa en extra löst? Har inte lyckats hitta nånstans mer än på tradera till överpriser...

/Pajje

Dom kopplas ihop med en 2 till 1 adapter (3.5mm stereoplugg) om man kör dubbla så dom känner inte av särskilt vilken som trycks ner utan det är för att kunna få upp tempot. Det är alltså samma baskagge noter och inte någon chart-skillnad i spelet förutom att det kommer en massa mer om man kör Expert+ på låtar där det finns.

Nu vet jag inte om jag kan titulera mig trummis längre (var för längesedan jag lirade på riktigt) =) Men det man kunde med en "riktig" pedal är fan svårt fast man har 2st tv-spels pedaler =)

Nääe det finns väl inte några lösa GHWT-orginalpedaler att köpa i affär ännu men jag vet att om den går sönder så gör man en RMA-anmälan till Activision på denna länk: http://activision.custhelp.com
Det gjorde jag med min och fick en ny.

Spoiler

Postad 02 July 2009 - 21:57

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

tycker iofs det verkar enklare att bara skriva ett meddelande och be om en kabel. Sen kan man ställa in alla trummor, inte bara cymbalerna. Ändras i realtid så man kan verkligen finkallibrera som man vill ha det.

Ja fixa kabeln säger jag med, varför skruva sönder grejerna och hålla på med någon tejp. Som du skrev så kan man ju fixa hur känsliga man vill ha pukorna och fotpedal med.

Postad 02 July 2009 - 22:35

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Dom kopplas ihop med en 2 till 1 adapter (3.5mm stereoplugg) om man kör dubbla så dom känner inte av särskilt vilken som trycks ner utan det är för att kunna få upp tempot. Det är alltså samma baskagge noter och inte någon chart-skillnad i spelet förutom att det kommer en massa mer om man kör Expert+ på låtar där det finns.

Tack för infon. :)

Ska se om jag kan knåpa ihop en pedal imorron, tycker det är rätt kul att bygga saker och funkar det kan jag ha den så länge.

Postad 03 July 2009 - 18:28

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Nån mer än mig som har problem med star power på guitarren man fick till, star power startar bara man rör guitarren en millimiter, fick en ny av supporten men den nya har samma problem, är det nån inställning eller ska det kanske va så, det e inte så på min guitarr från GHWT.

Postad 05 July 2009 - 14:48

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Jag och polaren knåpade ihop den här i fredagskväll tillsammans med några öl och lite Mintu Black!

Givaren är ett hörlurselement ifrån ett gammalt headset, och resten ett gammalt gångjärn, lite playwood och metallskrot från garaget och en bit bilgolvmatta, blanda med lagom mängd trälim och skruv, och se där, nu har man dubbelpedal!

Hade lite flyt att det satt ett volymvred på sladden till headsetet, för att få den hemmagjorda pedalen att funka bra var vredet tvunget att vara på max, dvs ingen dämpning, men då funkade inte orginalpedalen...

Men vred man ner vredet till hälften ungefär, då blev det samma känslighet på båda pedalerna, dock fick jag trampa rätt bra för att få utslag, men det lösta jag med justeringsprogrammet och drog upp känsligheten till nästan max, så nu funkar det hur bra som helst.

Enda nackdelen är att den låter lite mer, då det krävs ett distinkt ljud för att få fram en signal, metall mot metall, men det kan jag leva med, finns ju ett vred på förstärkaren med :)

/Pajje

Bifogad fil(er)

Redigerat av Pajje, 05 July 2009 - 14:56.

Postad 05 July 2009 - 20:56

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
haha , vilken ###### grejj :)

Postad 06 July 2009 - 17:36

scwee
  • scwee
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hämtade min extra pedal idag, hade mer eller mindre räknat med att den skulle ha någon adapter att koppla in den befintliga i.. Men man måste alltså skaffa en egen 3,5mm-adapter, om jag förstått det hela rätt?

Postad 06 July 2009 - 17:50

Samuelsson93
  • Samuelsson93
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Riktigt fett Pajje !!!!

Postad 07 July 2009 - 05:26

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Har dom förbättrat gitarren nånting i GH:Metallica eller Greatest Hits? Eller är det samma som GH4?

Postad 07 July 2009 - 12:59

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0

Hämtade min extra pedal idag, hade mer eller mindre räknat med att den skulle ha någon adapter att koppla in den befintliga i.. Men man måste alltså skaffa en egen 3,5mm-adapter, om jag förstått det hela rätt?

Yep, du behöver en 2-1 skarv, kass att det inte följde med...

Postad 15 July 2009 - 00:57

chillz88
  • chillz88
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan gott folk jag ser att ni har pratat om en extra pedal..Jag läste lite för att se om jag kunde hitta svar på min fråga men lyckades inte så bra så jag måste ändå fråga..

Vart kan man köpa en extra bas pedal seperat?
min har börjat glappa. Jag kör men auto kick fusken just nu vilket inte är så roligt.

tackar på förhand

Postad 15 July 2009 - 09:40

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Hejsan gott folk jag ser att ni har pratat om en extra pedal..Jag läste lite för att se om jag kunde hitta svar på min fråga men lyckades inte så bra så jag måste ändå fråga..

Vart kan man köpa en extra bas pedal seperat?
min har börjat glappa. Jag kör men auto kick fusken just nu vilket inte är så roligt.

tackar på förhand

T.ex. engelska Amazon har pedaler till överkomligt pris (£12+frakt)

Postad 19 July 2009 - 21:30

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Kan inte längre använda min GH3 gitarr när väl spelet startat, dessuton babblar spelet om att jag måste koppla in microfoner för att få spela?!! Nån spm råkat ut för detta? Lösning? Mitt spel är importerat och funkade utan problem innan förra PS3 updaten.

Postad 20 July 2009 - 01:23

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Inte bara så att den fått någon konstig tilldelning? Har märkt att gitarrerna har börjat få nummer 7 och liknande när man startar dom. Så mna får byta till nr 1 osv själv

Postad 20 July 2009 - 22:45

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Inte bara så att den fått någon konstig tilldelning? Har märkt att gitarrerna har börjat få nummer 7 och liknande när man startar dom. Så mna får byta till nr 1 osv själv

Exakt så var det. :ph34r:
Det var inte så före senaste PS3 uppdateringen så jag blev lite konfunderad.

Postad 25 November 2009 - 22:45

flinken07
  • flinken07
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag funderade samma sak, då jag redan har 4 trådlösa gitarrer till PS3 (1 WT, 2 GH3 och 1 Aerosmith) och 2 trådade till PS2. Känns så där att köpa ytterligare en gitarr för att komma åt extra pedalen. Fast jag funderar på att utnyttja inbytes kampanj hos Game för att få gitarr och pedalen. Vill egentligen bara åt extra-pedalen.

Är de någon härinne som vet om de finns sladd gitarrer till ps3:an?
Hade xbox förut, och hade ett par sladdlösa, men tyckte dom slukade så jävulskt mycket med batterier.
så jag nöjde mig med att använda den vita X-plorern, vart betydligt billigare om inte annat.
Så nu när jag nyligen har införskaffat mig en ps3:a och ska ha Guitar hero spelen så vill jag nog helst ha en gitarr med sladd även till den om de nu finns :blink: .
Men om de inte finns, så vill jag veta vad ni tycker är dom bästa trådlösa gitarrerna till ps3.

Postad 26 November 2009 - 12:57

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
LOL, snål var bara förnamnet! :lol:

Finns mig veterligen inga med sladd...

Men jag kan dock hålla med om att det är rätt kasst att de inte gör gitarrerna på samma sätt som de gör
handkontroller till PS3, dvs. blueTooth och laddbara via usb...

Postad 23 June 2010 - 23:52

Coolbreaze
  • Coolbreaze
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
det är första gången ja skriver här så ha överseende om de bli fel.

jag har sökt men jag har inte hittat nå svar.

jag håller på o trular med trummorna till gh men de går inte att välja att spela trummor.
den funkar i menyerna men den "fattar" inte att den är trummor...går inte ens att kalibrara

Postad 23 November 2010 - 21:19

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Ursäkta för att jag gräver i arkivet men Guitar Hero: Metallica(ex gura) säljs nu extremt billigt, 199:- till PS3/X360/WII på CDON.se!

http://cdon.se/spel/.....game)-4156279

Postad 23 November 2010 - 22:10

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Finns tom billigare på discshop, 179kr.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.