Mellandagsrea!
142 svar till detta ämne
Postad 25 December 2008 - 21:14
Unregistered1115
-
Unregistered1115
-
Användare
-
-
183 inlägg
Elgiganten och deras "knep"
Vid förra mellandagsrean var jag iväg och skulle köpa en platt-TV till min far. Jag ville ha en standardapparat utan massa finesser och valde en SONY 40 tum (som jag ny glömt namnet på). Jag hittade apparaten i deras annonsblad och åkte till affären.
Jag lekte lite med TV:n och efter en stund kom en säljare som sade att denna TV:n var "skit". Han rekomenderade TV:n sidan om som hade "mycket bättre kontrast". (Bilden såg ju hemsk ut på "annons-TV:n"). Eftersom jag har en vän som jobbar på elgiganten i en annan stad som har berättat att man ställer dålig bild på annonsvarorna så bad jag försäljaren att återställa båda två TV-apparaterna till standardinställning vilket han inte ville efersom de var "finjusterade". Jag stod på mig och motvilligt så återställde han den dyrare TV:n varpå han glatt konstaterade "Det blev ingen skillnad - där ser du!". Jag bad honom även nollställa "Annonsblads-TV:n" och han knappade på knapparna lite fram och tillbaka i menyerna och jag låtsades spela ovetande. "Nu är det klart!- Ingen skillnad!". Jag kontrade med att han missade att återställa och berättade steg för steg hur han skulle trycka och "vips" så var det ingen märbar skillnad i butiken mellan de två apparaterna. Jag så hur röd han blev i ansiktet men han gav inte upp för detta utan började raskt snacka om alla andra finesser som den andra dyrare TV:n hade.
Jag stod på mig och ville ha annons-TV:n eftersom min gamle far inte ville ha alla dessa fina och krångliga finesser. Han sade att min TV nog inte fanns hemma men jag bad honom kolla eftersom jag var där bara några minuter efter de hade öppnat första dagen i annonskampanjen. Han knappade på dator - "Tyvärrden fann ju inte!" sade han. Jag såg att han knappade in en annan modellbeteckning och bad han knappa in den rätta och vips så fanns det några stycken. "Då tar jag en" sade jag och han blev tvingad och sälja en till mej.
Jag betalade och fick den lastad i min kombibil. Innan jag skulle köra hem så kom jag på att jag glömde köpa en USB-plugg till min dotter och gick in i butiken igen. När jag gick för förbi så såg jag killen stå och ställa in de två TV:apparaterna igen. Jag smög lite närmare. På min "billiga TV" körde han kontrasten i botten så att det såg ut som en gammal svartvit TV. Jag smög förbi och letade fram min USB-plugg som jag snabbt betalade och sedan åkte hem. Jag skrev ned vad den andra aparaten hette.
Väl hemma jämförde jag modellerna och konstaterade att "min" TV hade klarat sig minst lika bra som den "den dyra" i diverse tester på nätet, speciellt vad gäller bildkvalitet. Ordinarie pris för dessa var nästan detsamma men den andra var inte nedsatt.
Jag snackade med min kompis som jobbar i kassan som bekräftade att "de brukar göra så eftersom de får bättre provision på de apparater som har bättre marginaler.
Varenda gång jag är i en TV-butik där jag inte har tänkt att handla så brukar jag numera gå och återställa "annons-TV-apparaterna" så att bilden blir skapligt bra. Finns det säljare på plats så är det ett rent nöje att driva med dem. Tyärr är det på alltför många varuhus som man kör dessa knep.
Mitt råd är alltså: Checka "annons-TV-apparaternas" inställningar. Är dessa inte ok så rekomendrar jag dej inte att tro på någonting som säljarna i butiken säger. Kan de ljuga i ena fallet så kan de ljuga i andra fallet också. Kräv alltid att själv på trycka på fjärrkontrollen och ta tid på dej.
Detta känns som en Klintbergare, dvs en myt utan verklighetsförankring. För det första så har Elgiganten inget provisionssystem utan alla anställda har fast lön enligt Handels avtal. För det andra så kan man ju fråga sig varför de inte skulle vilja sälja annonsvaror? Varför annonsera dom då?
Postad 25 December 2008 - 21:18
Unregistered1115
-
Unregistered1115
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jo jo ,de är väl lika goda kålsupare allihopa.. Tittade in på siba trollhättan och kollade på px80 för 6992kr . den var tyvärr slutsåld men vi har ju denna modellen istället. Så jag läste ditt inlägg och kollade lagerstatusen på panasonicen också.. Jo men visst så finns den i lager enligt hemsidan. Som sagt lika goda kålsupare hela bunten!
Angående lagerstatus på hemsidorna så uppdateras den inte i realtid utan det brukar vara 1 ggr per dygn. Sen, är du säker på att du kollade rätt lagerstatus? Dom brukar ha en lagerstatus för webbsidan och sedan kan man klicka fram butikernas lagerstatus.
Postad 25 December 2008 - 21:25
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Såg att El-giganten tog 2999:- för Nikon D40 + 18-55MM, måste vara ett bra pris?
Redigerat av Fredrik HL, 25 December 2008 - 21:25.
Postad 25 December 2008 - 21:26
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2753 inlägg
För det andra så kan man ju fråga sig varför de inte skulle vilja sälja annonsvaror? Varför annonsera dom då?
Kanske för att locka in många kunder och sedan försöka få dem att köpa de lite dyrare apparaterna? De vill ju tjäna så mycket som möjligt så det är klart att de vill sälja de apparater med mest marginal på.
Postad 25 December 2008 - 21:33
Unregistered6332cbbb
-
Unregistered6332cbbb
-
Forumräv
-
-
882 inlägg
Såg att El-giganten tog 2999:- för Nikon D40 + 18-55MM, måste vara ett bra pris? 
det är ett kanonpris, jag blev ganska sugen själv när jag såg det på tv...
Postad 25 December 2008 - 21:43
Unregistered2db1138a
-
Unregistered2db1138a
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Angående lagerstatus på hemsidorna så uppdateras den inte i realtid utan det brukar vara 1 ggr per dygn. Sen, är du säker på att du kollade rätt lagerstatus? Dom brukar ha en lagerstatus för webbsidan och sedan kan man klicka fram butikernas lagerstatus.
Bara för att klargöra. Det var aktuell butiks lagerstatus alltså ej webbsidan.Dessutom var det angivet ett klockslag för när lagerstatusen var uppdaterad och det klockslaget var väl en timme efter jag var i butiken och fick reda på att de var slut i verkligheten! Sedan har de väl strul med hemsidan idag som en liten förmildrande omständighet,nu är den ju nere helt.
Postad 25 December 2008 - 21:49
tjena
-
tjena
-
Användare
-
-
106 inlägg
Detta känns som en Klintbergare, dvs en myt utan verklighetsförankring. För det första så har Elgiganten inget provisionssystem utan alla anställda har fast lön enligt Handels avtal. För det andra så kan man ju fråga sig varför de inte skulle vilja sälja annonsvaror? Varför annonsera dom då?
var och handla TV idag...säljarna försöker allt prångla på en en dyr försäkring. envisa som den är dom..fast man säger nej flera gånger så ger dom sig inte.. man får säga till på skarpen... på försäkrinagar har dom säkert provision så envisa som dom är.. jag försöker undvika dom stor kedjorna....men idag var rean billig om man visste vad man ville ha
Postad 25 December 2008 - 21:53
tjena
-
tjena
-
Användare
-
-
106 inlägg
visst är det kul att driva med försäljarna på dom stora kedjorna.
dom tror dom vet allt..och kunder är helt okunniga
är ju många försäljare som är nästan helt okunniga..har dom inga utbildninagar alls..
verkar inte så..
Postad 25 December 2008 - 21:57
Nevor83
-
Nevor83
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
finns ju en hel del rätt vettiga erbjudanden ute just nu. sony har ett par 46tummare till bra priser! och sen att driva me säljare i butikerna är väl kanske inte så schysst? de har ju trots allt ett jobb att sköta, antar att du inte gillar då de kommer folk till ditt jobb o ######s för ######ndets skull? för du lär säkerligen ha kunder(om du jobbar med service eller dylikt) som är mer insatta i de du pysslar med.. aja glad fortsättning på er allihopa!
Postad 25 December 2008 - 22:15
Mahlberg
-
Mahlberg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Du borde nog fråga i PS3-delen istället. Här är det väl mest TV-snack.
Är själv på jakt efter en bra 32" i prisklassen 4-5k så frågan är väl om man ska vänta tills de nya modellerna kommer om de gamla sänks i pris. Jag kan nog nöja mig med årsgammal teknik. Såvida det inte kommer nån revolution som förändrar jättemycket.
Samma här, är ute efter den minst kassa teven för 4-5k. Mina ögon ligger just nu på LG LG2000 och LG3000. Någon som har något tips för den prisklassen om vad som är minst dåligt för den prissumman?
Postad 25 December 2008 - 22:58
Unregistereded94f3cc
-
Unregistereded94f3cc
-
Forumräv
-
-
910 inlägg
Expert i Marieberg (Örebro) hade ett flertal Panasonic 42PX80 för 6995:- i dag och inte var det någon rusning heller. För det priset är det ett kap.
Postad 25 December 2008 - 23:40
borta_bra_hemmabio_bäst
-
borta_bra_hemmabio_bäst
-
Rookie
-
6 inlägg
finns ju en hel del rätt vettiga erbjudanden ute just nu. sony har ett par 46tummare till bra priser! och sen att driva me säljare i butikerna är väl kanske inte så schysst? de har ju trots allt ett jobb att sköta, antar att du inte gillar då de kommer folk till ditt jobb o ######s för ######ndets skull? för du lär säkerligen ha kunder(om du jobbar med service eller dylikt) som är mer insatta i de du pysslar med.. aja glad fortsättning på er allihopa!
Om försäljarna ljuger mej rakt upp i ansiktet genom att fejka med kontrast-inställningarna så anser jag inte att de sköter sitt jobb på rätt sätt. I detta sammanhang anser jag inte att det är speciellt oschysst att driva lite tillbaka med dem. De förtjänar verkligen detta och jag gör det bara i butiker där de fejkat med inställningarna. Som man bäddar får man ligga...
Postad 26 December 2008 - 00:05
borta_bra_hemmabio_bäst
-
borta_bra_hemmabio_bäst
-
Rookie
-
6 inlägg
Vilka ca 50-tummare rekomenderar ni i Julhandeln?
Jag vill vara förberedd innan jag går till butiken men det är ett problem för vissa butiker har olika internetsortiment och butikssortiment och jag har inte full koll på annonsbladen.
Jag har tittat på Sibas julerbjudande: Sony KDL-52 V4000 ca 16000:- som verkar prisvärd men saknar internet så man kan se film som lagrats på hemmanätverket men om man köper en inspelningsbar DVD som kommunicerar med datorerna i huset så kanske det fixar sig.
I de nyare maskinerna (Sony KDL-52w4500 ca 24000:- (Pixmania) resp. Samsung LE-52A866 ca 22000:-(Net-on-net) ) så har man lite bättre finesser och prestanda och frågan är om inte rea-maskinen V4000 är lite föråldrad rent tekniskt sett. Dock verkar bilden bra i testerna.
Finns det några andra likande erbjudanden som jag har missat. Har någon sett bra mellandagsrabatter på även de lite dyrare maskinerna. Jag hade slagit till direkt om de två bättre maskinerna ovan hade kostat 2-3 tusen lägre, dvs runt 20 eller strax under. Finns det någon annan likvärdig TV som någon vill rekomendera.
Krav:
- Jag har ett medelstort analogt kabelutbud (antennförening) + digitala gratiskanaler men funderar på att skaffa abonnemang på någon HD-kanal. Dvs TV:n bör kunna vis analoga signal rätt bra.
- Barnen har otroligt mycket film i sina datorer (både köpt, inspelat och nedladdat) som de gärna tittar på. Att bränna ut känns jobbigt, dvs nätanslutning känns smidigt.
- De har ofta många kompisar så runt 50'' känns lagom om man inte vill köpa en OH-projektor.
- Det hyr rätt mycket film också och jag kan tänka mej att det inte dröjer så länge innan de kommer hem med blu-ray-skivor.
Tackar
Postad 26 December 2008 - 00:09
Woxxman
-
Woxxman
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Har kikat lite på en av de billigare 40-arna på mellandagsrean och hittat vad verkar ett riktigt superpris på Samsung LE-40A556 (likadan som A558?) på pixmania men denna webbutik verkar ju inte vara riktigt hundra på sina saker. För även om priset är en tusing lägre än alla andra har man en fraktkostnas på över 1200 spänn (!!!) för denna TV? Det finns vissa andra 40-tummare hos dem med samma fraktkostnad medans andra kostar runt 500 spänn att få hemskickade. Är de otroligt klantiga eller tror de sig ha hittat ett sätt att lura "prisagenter" som prisjakt genom extremt låga priser och löjliga fraktkostnader? Någon som sett detta hos Pixmania tidigare?
Postad 26 December 2008 - 00:21
-Danne-
-
-Danne-
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Jag har tittat på Sibas julerbjudande: Sony KDL-52 V4000 ca 16000:- som verkar prisvärd men saknar internet så man kan se film som lagrats på hemmanätverket men om man köper en inspelningsbar DVD som kommunicerar med datorerna i huset så kanske det fixar sig.
vad har jag missat? Har tvapparaterna nätverk så att man kan streama från dator till dem utan ngn mediaextender? Även dvd har det? Ange gärna modell då det låter superintressant!!!
Postad 26 December 2008 - 00:43
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Experts mellandagsrea suger BIG TIME!!!Panasonic 42PZ80 sänker de till 10990kr, vilket är helt OK. Men, exakt SAMMA tv, Panasonic 50PZ80 värderar de till 16990kr! Expert kräver alltså 6 000 kr EXTRA för 8-tum extra! Det ska egentligen vara så här, om kunderna ska lockas... Panasonic 42PZ80 för 9 990r! Panasonic 46PZ80 för 12 490kr! Panasonic 50PZ80 för 14 990kr!Men, Expert säljer Panasonic 46PZ80 för 14990 kr vilket är HELT SJUKT! Bara nån dumskalle kommer att gå med på att ge bort 16990 kr för denna 50-tums TV!
Postad 26 December 2008 - 01:49
Rabalder
-
Rabalder
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Lite kommentarer:
- Många men inte alla säljare har bonus system, men oftast omsättnings och inte marginal baserat.
- Apparaterna på mellandagsrean är där för att skapa kundtrafik, inte att sälja dessa produkter då dom har sämre marginal än övriga sortimentet.
- Att betala extra för att kunna steama videa över nätverket på en TV är fjantigt och dumdyrt, skaffa en riktig mediaextender typ Tvix/Popcorn så funkar även HD och subtitles.
- Nikon 40.... tja bättre o lägga på en tusenlapp så finns flera riktigt bra paket o välja mellan.
Bästa pris/prestanda TVn på rean är PX80...basta
Postad 26 December 2008 - 07:26
borta_bra_hemmabio_bäst
-
borta_bra_hemmabio_bäst
-
Rookie
-
6 inlägg
vad har jag missat? Har tvapparaterna nätverk så att man kan streama från dator till dem utan ngn mediaextender? Även dvd har det? Ange gärna modell då det låter superintressant!!!
Titta på tex SONY KDL-52W4500 http://www.hifiklubb...cd_tv_svart.htmDock vet jag inte om den kan visa film. De nämner bilder och mp3 via nätet. Är det någon som vet detta?
Postad 26 December 2008 - 07:37
borta_bra_hemmabio_bäst
-
borta_bra_hemmabio_bäst
-
Rookie
-
6 inlägg
Lite kommentarer:
- Många men inte alla säljare har bonus system, men oftast omsättnings och inte marginal baserat. - Apparaterna på mellandagsrean är där för att skapa kundtrafik, inte att sälja dessa produkter då dom har sämre marginal än övriga sortimentet. - Att betala extra för att kunna steama videa över nätverket på en TV är fjantigt och dumdyrt, skaffa en riktig mediaextender typ Tvix/Popcorn så funkar även HD och subtitles. - Nikon 40.... tja bättre o lägga på en tusenlapp så finns flera riktigt bra paket o välja mellan.
Bästa pris/prestanda TVn på rean är PX80...basta
1. När det gäller bonus så har min kompis som jobbar på Elgiganten bonus även i kassan. Om ingen säljare i butiken har "paxat" kunden så blir det personalen i utgångskassan som får bonus. Märkligt system..... 2. Precis samma principer som när jag för 20 år sedan skulle köpa kamera i Hong Kong. Man gick runt i diverse butiker och kollade priset på den modellen man ville ha. När man sedan skulle slå till så hade den billigaste affären naturligtvis inte denna (bara skyltex:et kvar) och så ville de erbjuda en annan som var mycket bättre och som man inte visste priset på. Jag blev lurad ena gången men tack och lov så var det en billig enkel kamera så det gjorde inte så mycket. De andra gångerna gick jag raskt vidare och tog nästa butik på listan som hade kameran. 3. Du har säkert rätt att det är dumt att lägga pengar på att kunna streama övernätet. Jog trodde att man skulle kunna vinna i användarvänlighet genom att kunna sköta allt från TV:n men det är ju klart det blir problem med textning, etc. Jag har nog ändrat mej pga av ditt inlägg. Tack!
Postad 26 December 2008 - 09:03
Unregisterede91b6e51
-
Unregisterede91b6e51
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hängde på dörren till OnOff Bäckebol imorse och lyckades få tag på en Samsung 656. Det fanns bara 4 st och det kändes som att alla var ute efter just denna TV:n.
Var där kl 12 och då var 656 slut.... Frågade säljaren hur många de hade haft och då skulle de tydligen haft över 30st men alla tog slut direkt när de öppnade. Självklart hade han en annan som var mycket bättre. Åkte istället till siba backaplan och prutade ner den från 9998 till 8998kr.
Postad 26 December 2008 - 11:07
godissugen
-
godissugen
-
Användare
-
-
190 inlägg
borta_bra_hemmabio_bäst - massa text...
testa och läs på om LG PG6000 om den passar dina behov
Redigerat av godissugen, 26 December 2008 - 11:09.
Postad 26 December 2008 - 11:18
borta_bra_hemmabio_bäst
-
borta_bra_hemmabio_bäst
-
Rookie
-
6 inlägg
testa och läs på om LG PG6000 om den passar dina behov
Tack för tipset men jag är ute efter en LCD. Det blir nämligen så lätt hiskeligt varmt på sommaren i detta rum. LG:n värmer ungefär dubbelt så mycket som de LCD:er jag kollat. Även mycket datorspel/konsolspel. Tack
Redigerat av borta_bra_hemmabio_bäst, 26 December 2008 - 11:21.
Postad 26 December 2008 - 11:31
arthur_anderson
-
arthur_anderson
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Någon som vet vart det finns en bra 37" Full hd tv? Jag har kollat runt och alla 37" är dyrare än 40"..
Postad 26 December 2008 - 11:40
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Någon som vet vart det finns en bra 37" Full hd tv? Jag har kollat runt och alla 37" är dyrare än 40"..
Köp en 40" då?
Postad 26 December 2008 - 13:30
bmoman
-
bmoman
-
Rookie
-
1 inlägg
Tja, Jag var osäker på om jag skulle starta en ny tråd om detta eller diskutera det i en befintlig tråd men here goes. Jag har nu efter lång betänktetid bestämt mig för att jag ska ha en sony bravia TV, helst i 40-42" intervallet. Jag var rätt sugen på 40W4500 men tyckte att den var ett par tusen för dyr (kanske inte med tanke på 100hz men vet inte hur viktigt detta är). Nu finns en 40W4220 hos OnOff som jag inte har sett tidigare som kostar 9900 :-. Här är jämförelse: https://www.prisjakt...j=307682,336201Frågor: 1 - Hur viktigt är 100hz? Enligt den andra sticky tråden här på forumet så ska man ha multipler av 24 för att se på riktig 24p. Jag kommer att använda TVn till att titta på TV (kanske CanalDigital), PS3, koppla till datorn för att se filmer också. Vardaglig användning etc. Spelar 100hz någon roll i dessa ? 2 - Prisjakt listan 4220 fortfarande som 11 990 :-, fast hos OnOff ligger den nu på 9900:-. Är det samma modell jag tittar på? OnOff skriver att den heter 40V och inte 40W, fast när jag var inne i butiken igår så stod det 40W. 3 - Problemet är även att jag inte lyckas hitta modellen på sony hemsida. Är detta en riktig modell? 4 - Det står att den har HDTV, hur bra är detta? Passar det med CanalDigitals kabelTV eftersom det är detta vi har i lägenheten? Det står ingen info om detta på CanalDigitals hemsida. Vad skulle ni rekommendera? Jag tänkte dra till Kista idag och köpa en TV --- Edit: Jag hittade en 40W4220 för samma pris och det såg rimligt ut så jag köpte den. Är rätt nöjd än så länge. Kostade 9 990:- på OnOff
Redigerat av bmoman, 28 December 2008 - 10:44.
Postad 26 December 2008 - 13:44
arthur_anderson
-
arthur_anderson
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Köp en 40" då?
för stort.. 37" är nästan för stort för rummet.
Postad 26 December 2008 - 14:08
Generalosman
-
Generalosman
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Jag är ute efter en ny tv, den ska vara mellan 37-40tum. Då jag inte vet ett dugg om tv-apparater och helst inte vill bli prackad på nån halvbra tv för de pengarna jag ger så frågar jag nu er om ni vet nåt ställer i gbg (elgiganten,siba,onoff,mediamarkt,expert) har någon prisvärd tv i 37-40tums storlek för 7000kr ?
Postad 26 December 2008 - 17:52
Unregistered43614
-
Unregistered43614
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Fick tag i en av de sista 656:orna på El-Giganten idag till 8990kr, mums!
Postad 26 December 2008 - 18:02
Unregistered1115
-
Unregistered1115
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hej!
Jag är ute efter en ny tv, den ska vara mellan 37-40tum. Då jag inte vet ett dugg om tv-apparater och helst inte vill bli prackad på nån halvbra tv för de pengarna jag ger så frågar jag nu er om ni vet nåt ställer i gbg (elgiganten,siba,onoff,mediamarkt,expert) har någon prisvärd tv i 37-40tums storlek för 7000kr ?
I den prisklassen så är det tunt med riktigt bra tv. Är väl Panasonix px80 som är bästa köp tycker jag. TH37PX806990:- på ONOFF. Fick tag i en av de sista 656:orna på El-Giganten idag till 8990kr, mums!
Grattis! Var väldig åtgång på dom va?
Postad 26 December 2008 - 19:12
Themaster_82
-
Themaster_82
-
Användare
-
-
148 inlägg
Fick tag i en av de sista 656:orna på El-Giganten idag till 8990kr, mums!
Vilken El-Giganten pratar vi om?
Postad 26 December 2008 - 21:38
arthur_anderson
-
arthur_anderson
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Har kollat runt på prisjakt efter en 37" full-hd men jag undrar om priserna som står där är mellandagsrea priser? Är det mer värt att gå ut och kolla runt i affärerna? Har kollat runt och alla kostar runt 6- 8k men det finns också sånna som kostar 14k. En annan sak jag undrar är varför kostar en 37" ungefär lika mycket som en 40"? En full-hd 40" kostade ungefär lika mycket som en 37" hd-ready..
Postad 26 December 2008 - 21:43
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Har kollat runt på prisjakt efter en 37" full-hd men jag undrar om priserna som står där är mellandagsrea priser? Är det mer värt att gå ut och kolla runt i affärerna? Har kollat runt och alla kostar runt 6- 8k men det finns också sånna som kostar 14k. En annan sak jag undrar är varför kostar en 37" ungefär lika mycket som en 40"? En full-hd 40" kostade ungefär lika mycket som en 37" hd-ready..
Det är inte bara panelen som kostar, snarare som så att den numera kan vara att betrakta som enkel att tillverka och all den övriga elektroniken det svåra. Bestäm dig för vilken storlek du ska ha (42" är mitt enkla förslag) och leta reda på den TV DU vill ha i den storleken. Prisjakts priser är så uppdaterade de kan vara, sedan kan det skilja mellan priserna på webben och de i butikerna kan jag iofs tro.
Postad 26 December 2008 - 22:05
Unregistered43614
-
Unregistered43614
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Vilken El-Giganten pratar vi om?
Örnsköldsvik, de hade sålt 11 stycken på en halvtimme innan jag kom dit
Postad 27 December 2008 - 19:44
Generalosman
-
Generalosman
-
Rookie
-
3 inlägg
Har hittat denna, för 7800kr i Media markt. Va tycker ni om den? Philips 37PFL5603D https://www.prisjakt...kt.php?o=301295
Postad 31 December 2008 - 12:43
Senjin
-
Senjin
-
Lärjunge
-
-
295 inlägg
euronics har pio 5090H för 22.900 inkl väggfäste
Postad 31 December 2008 - 13:08
Lucius
-
Lucius
-
Användare
-
-
183 inlägg
Mellandagsrea i all ära, kolla detta från SIBA´s hemsida idag.
Satt och kollade på PS3 för en "billig" Blu-Ray, kolla de 2 mittersta paketen (PS3+ABBA).
Identiska paket men det på REA kostar mer än det som inte är på rean, dessutom stämmer ju inte "ordinarie pris" i REA-annonsen.
Eller är det jag som missat något?
Postad 31 December 2008 - 13:47
Balthazor
-
Balthazor
-
Användare
-
-
202 inlägg
Satt och kollade på PS3 för en "billig" Blu-Ray, kolla de 2 mittersta paketen (PS3+ABBA). Identiska paket men det på REA kostar mer än det som inte är på rean, dessutom stämmer ju inte "ordinarie pris" i REA-annonsen.
Märkligt.. Förresten ang billig PS3 så rekommenderar jag köp från Elgiganten eller Media Markt de har 80giggaren för 3990:- sen ett par veckor tillbaka. Köpte själv på MM.
Postad 31 December 2008 - 14:23
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
euronics har pio 5090H för 22.900 inkl väggfäste
Wow! Kan jag få mig en 50" G9 inkl väggfäste och montering för under 20 K har jag svårt att inte slå till. Det ser ut som att vi kan vara där om några månader. Så brått har jag inte, bara att vänta in fler prissänkningar. Pios KRP för under 20 till sommaren??
Postad 01 January 2009 - 14:20
but46
-
but46
-
Rookie
-
3 inlägg
Satt och kollade på PS3 för en "billig" Blu-Ray, kolla de 2 mittersta paketen (PS3+ABBA). Identiska paket men det på REA kostar mer än det som inte är på rean, dessutom stämmer ju inte "ordinarie pris" i REA-annonsen.
Eller är det jag som missat något?
Den övre paketen är originalet, ABBA är med i lådan. Pris tidigare 4790kr, nu i rea 4583kr. Den undre är ett paket, troligtvis pga att det har tagit slut i några butiker. Innehåll är i paket art PS3AB: (5189kr) REA 5070kr PS3/80GB (4490kr) 4350kr art A1147 +PS3 SingStar ABBA + Mikrofoner (699kr) 569kr art A2207 Det är bara så att dom har räknat fel och köper du dom två separat så blir det 4919kr plus frakt..??
Postad 01 January 2009 - 14:39
arthur_anderson
-
arthur_anderson
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Vart kan jag hitta Samsung LE-40A656 billigt? Nästan inga rea:ar ut den.
Postad 05 January 2009 - 01:13
daggen79
-
daggen79
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Postad 05 January 2009 - 22:27
daggen79
-
daggen79
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
kommer ingen januarie rea? när?
Postad 08 January 2009 - 15:39
imemyself
-
imemyself
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag funderar på samma sak "daggen". Min son skall köpa en 32" TV är det tänkt. Hyllorna gapar ganska tomma hos alla stora kedjor och mindre butiker och de kan inte göra en krona på något pris på apparater som i många fall är på utgående. Det borde ju ligga en del på leverantörernas lager som väntar på att säljas ut inför nya modeller som väl brukar dyka upp en bit in på året.
"Det är tråkigt just nu, för jag har inget vettigt att sälja till dig" sa t o m en försäljare på en av kedjorna :-)
Tycker det är märkligt scenario när de t ex sålt Samsungs 3-serie för ca 4000:- på REA:n och nu tror de att jag ska köpa samma utgående modell för en tusenlapp mer...hehe. Fast de kanske har fullt upp under dessa dagar med byten/reklamationer etc.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|