Tycker det händer irriterande grejer vid varje uppdatering...

4 relaterade trådar
Postad 20 december 2009 - 23:22 Tycker det händer irriterande grejer vid varje uppdatering... ![]() Postad 20 december 2009 - 23:49 Numer hanteras många tjänster av denna typ som applikationer där man installerar de man vill ha. Gå till Applikationsgalleri -> Radionätverk ->SHOUTcast -> Installera Postad 21 december 2009 - 07:48
Ok. Tack för svar. Postad 26 december 2009 - 19:41 Kör spotify premium rätt ut i sb via min pc, och det är riktigt skönt att kunna välja, spotify eller pc eller nätverkshårddisk. Ingen risk att tröttna på sin gamla musik längre. ska köpa en till andra våningen som jag kan ta ut på altanen sommartid. tänker kompletera med någon variant som jag kan koppla till min förstärkare. Postad 30 december 2009 - 13:45 MEN: När jag lägger in radiokanaler med snabbtangenterna på den nya då ändrar även min gamla Boom sina snabbtangenter och får samma som den nya. Detta är ju väldigt irriterande eftersom min dotter inte vill ha samma snabbtangenter som jag vill ha. Har ni någon lösning på detta? Gör jag något galet? Postad 01 januari 2010 - 11:41 men enda stället att mata in nyckeln är i setup när man startar Squeezeboxen, och mata in en 63 tecken lång nyckel med stora och små bokstäver samt specialtecken manuellt med att stega upp och ner, då blir man ju knäppifierad. Finns det inge enklare sätt? Postad 01 februari 2010 - 11:54 Tänkta köpa en boom inom kort, kan man koppla in en usb disk i routern (d-link 655) och få upp alla mp3:or i boomen? Postad 01 februari 2010 - 16:51 Kort svar: Nej. Längre svar: Du behöver servermjukvaran Squeezebox Server snurrande någonstans i ditt nätverk, att bara ha disken utdelad räcker inte. Vill man ändå ha disken hängande på routern så får man lägga in servern på någon dator i nätverket som i sin tur arbetar mot den disken. Ett alternativ är att installera servern på någon minimal hårdvara (googla Sheevaplug) som i sin tur arbetar mot den disk man delat ut. Prestandan blir dock alltid lite lidande om servern måste hantera filerna över nätverket så om man inte har några andra skäl ha disken kopplad till routern så är det bättre att koppla den direkt till den burk där servern snurrar. Postad 04 februari 2010 - 09:02 Postad 23 februari 2010 - 22:42 Denna verkar klart intressant... Vilken är den billigaste och smidigaste NAS som fungerar med denna? Har sett tips om Qnap 219 men det var ett halvår sen det inlägget skrevs.. Hälsningar Klabbarpan Redigerat av klabbarpan, 23 februari 2010 - 22:44. Postad 20 mars 2010 - 18:03 ![]() Edit. Inmatning i webinterfacet hjälper ju naturligtvis inte mot avsaknad av specialtecken, men ändå. Redigerat av Posti2ggr, 20 mars 2010 - 18:04. Postad 21 mars 2010 - 21:26 Där gjorde du väl ändå en tankevurpa? Postad 21 mars 2010 - 22:39 Postad 27 mars 2010 - 18:16 Postad 27 mars 2010 - 18:49 Postad 04 maj 2010 - 21:59 Skulle vilja sätta dom så man tex har 1,2,3 som favoritradiostationer och 4,5,6 ska agera spotify (har petat igång det via nätverket som stod i tråden, tack så mycket för det!) och 5,6 ska vara olika mappar från datorn som jag har igång 24/7. Någon som sitter på lösningen? Tack på förhand Postad 05 maj 2010 - 10:13 Postad 29 juni 2010 - 00:27 Verkar som att det ska gå att köra spotify nu på Squeezebox? Funkar det att köra spotify utan att ha en dator igång? Läste i nån annan tråd men hitta inge direkt svar på det. Det jag söker i en produkt är. Streama musik från en Nas Spotify Webradio Trådlöst ska det va. Ska ha den i sovrummet. Eller skulle det va bättre med en liten mini pc och köra allt genom den?? Postad 29 juni 2010 - 08:04 Det nya är att man kan installera en plugin i Squeezeboxens serverprogramvara och på det viset komma åt mycket av finesserna i Spotify. Det kräver dock att servern snurrar på en plattform som stöds av de bibliotek som Spotify gjort tillgängliga. De två önskemålen kan bli kniviga att kombinera, åtminstone måste du välja NAS med yttersta omsorg. Bara att välja en NAS som Squeezebox Server går att installera på kräver lite koll, skall den dessutom klara plugin för Spotify krymper urvalet än mer. På rak arm hade jag nog kollat på Vortexbox, jag tror den fixar Spotify. Den fokuserar på att fungera som server för Squeezebox så jag vet inte om den uppfyller övriga krav du kan ha på en NAS. Styrkan som jag ser det i Squeezebox-systemet är servern, här ligger många andra lösningar i lä. I fallet med Boom så är det faktiskt servern som står för all intelligens och det gör det hela både kraftfullt och flexibelt, men även en smula sårbart. Squeezebox har också rykte om sig att ha hög ljudkvalitet, det är nog svårt att få motsvarande produkt med bättre ljud än Boom för det priset. Om du tänker använda en mini-PC för att spela upp webradio och Spotify i sorummet så kan jag inte se att det har någon chans att bli smidigare än en Boom. Du får en allt-i-ett enhet med förstärkare och högtalare av god kvalitet, en vettig fjärrkontroll och en lättläst display. Postad 06 juli 2010 - 11:50 Vad skulle man kunna ha för vettig högtalare då? Postad 06 juli 2010 - 11:55 Postad 06 juli 2010 - 12:36
Postad 12 augusti 2010 - 18:35 Postad 13 augusti 2010 - 08:20 Postad 13 augusti 2010 - 10:29
Shit...jag vill inte tagga allt eftersom jag har extremt mycket utvalda låtar (varav mängder inte är taggade) och inte hela album. Jag vill styra själv enbart med foldernamn... Det får väl bli sladd till mobilen med Spotify då ...mobilen (HTC Desire) är ju kanon på bläddring. Ska in å shoppa en Boom asap. Den verkar ju vettig hur man än vrider och vänder på det. ![]() Postad 13 augusti 2010 - 11:15 Postad 13 augusti 2010 - 11:15 Den musik som jag har och inte tillhör nått album ger jag ett fejkat albumnamn, jag kallar det "Blandat" och blir då indexerat och sökbart Postad 13 augusti 2010 - 11:46
Min blandat kommer då att innehålla ett par tusen låter...jag får dela in blandatmappen i genres...underkategorier...underunderkategorier....alternativkategorier...subkat egorialternativkategorier...haha...det verkar som Spotify i mobilen blir bäst och Boomen blir en HTC-sladd-docka... ![]() Postad 13 augusti 2010 - 14:32
Jag bläddrar i mapparna och skiter i taggarna, förstår inte fördelen med att använda taggar? Postad 13 augusti 2010 - 14:39
ah, ska köpa en...får se om de bra pris på MM annars Dustin postorder. Det blir nästa veckas roliga pill. Snart helg...whohooooo Postad 06 september 2010 - 14:42 Plocka hem appen iPeng ! En grymt bra app där man kan styra sin Squeezebox Boom och andra Sb-enheter. Går att göra det mesta från iPhonen och funkar dessutom klockrent!! Läs här: http://penguinlovesm...-squeezecenter/ Postad 07 maj 2011 - 23:51 Vore strålande, slå två flugor i en. Avsevärt bättre ljud och slippa köpa en dyr reciever/förstärkare + högtalare. Synd bara att den inte har optisk ingång. Postad 16 september 2011 - 01:51 Köpte en "Pinell super sound 2" idag. Syftet var att ha en trevlig köksradio, av recensionerna jag lästa & vad jag hade lyssnat själv så tyckte jag att den var bättre (dock dyrare) än squeezbox radio. MEN, jag hade inte stött på denna squeezbox boom då. Givet vis så fattar jag att ljudet bättre tack vare mer effekt & stereo. Men i övrig vad skiljer den åt? saknar boom'en nått som Pinell'en har? Sen en sak till som är viktigt för mig, ärdet nån som kan ge mig måtten på SQbox boom, bredd/höjd/djup...jag byter inte om den är för stor. Skulle uppskatta snabba svar....vill ju börja pilla mer än bara prov spela om det inte blir nått byte. Tack på förhand/MVH Nicklas Postad 16 september 2011 - 09:07 Vad som saknas på en Boom kan ju bero lite på hur man använder den, exempelvis har den inte FM-mottagare som Pinell, men det största problemet är väl att den av allt att döma inte längre tillverkas så vill du ha en så får du rappa på lite innan lagren tar slut. Det man skall veta om den generation Squeezeboxar som Boom tillhör är att de är helt hjälplösa om de inte är kopplade mot en server, antingen måste man ha en egen eller är man ansluten till Logitechs server. Detta låter som enbart en svaghet men kan ha vissa fördelar också, fast är man ute efter en ren köksradio är det kanske inte helt uppenbart. Postad 16 september 2011 - 11:01 Postad 16 september 2011 - 12:16 Jag vet inte exakt hur din radio funkar, men många gånger kopplar de upp sig mot något slags "mäklartjänst" som katalogiserar och förmedlar tillgång till radiostationerna. Det är ungefär samma sak med Logitechs server (kallas numera mysqueezebox), i deras fall måste man ha ett konto hos dem som spelaren loggar in sig på. När allt väl är uppkopplat har man dock tillgång till lite andra finesser, som att man kan fjärrstyra radion från Logitechs hemsida eller via applikationer på smartphones eller motsvarande. Återigen, kanske inget som är så hett för just en köksradio. Postad 28 mars 2012 - 09:06 Någon som vet om dte är någon ny "boom" på gång? Har en "Radio" med skulle vilja ha en boom med stöd för tex spotify.. Redigerat av Slangare, 28 mars 2012 - 09:06. Postad 28 mars 2012 - 13:28
här.
Du kan spela Spotify även i Boom (och andra äldre modeller) om du använder Triodes plugin, står lite om det
Postad 17 september 2012 - 17:15
Tror inte vi kan förvänta oss någon ny Boom nu när Logitech beslutat lägga ner SB-serien. Eventuellt kommer de kanske i framtiden erbjuda en BOOM UE men denna kommer ju inte ha samma funktionalitet som SB har med LMS idag 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |