Nokia 5800 XpressMusic - AnvÀndarinfo
175 svar till detta Àmne
Postad 26 februari 2009 - 22:47
easycure1974
-
easycure1974
-
LĂ€rjunge
-
-
289 inlÀgg
Jag testade det innan idag, tyvÀrr sÄ funkar det inte. Verkar som det har varit nÄgon uppdatering som sabbat det. För innan verkar det har fungerat för folk, och nu funkar det inte alls.
Tackar för lÀnken! Fanns rÀtt mÄnga teman dÀr...fÄr ta och leka lite i helgen nÀr man har tid. Ja, man Àr vÀldigt begrÀnsad pÄ "skrivbordet" tyvÀrr. FÄr hoppas det kommer nÄgra bra lösningar i framtida uppdateringar.
För alla er som tycker att "skrivbordet" Àr begrÀnsat - test Handy Shell. Jag kör det och det gör telefonen ganska mycket smidigare att anvÀnda
Postad 01 mars 2009 - 12:12
RayIV
-
RayIV
-
AnvÀndare
-
-
155 inlÀgg
Har laddat ner lite filer nu till datorn.
Innan jag försöker mig pÄ nÄgot mer tÀnkte jag frÄga vad nÀsta steg Àr.
Hur fÄr jag in dem pÄ telefonen, skall dom sparas i en speciell mapp?
Installerar jag dom sen nÀr dom vÀl ligger pÄ telefonen?
Postad 01 mars 2009 - 12:24
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
-
Redigerat av Yobo1987, 01 mars 2009 - 23:38.
Postad 01 mars 2009 - 13:15
stanger
-
stanger
-
AnvÀndare
-
-
107 inlÀgg
NÀr det gÀller anvÀndarinfo, nÄn av er som kört med Invisible Shield (full body/screen) eller liknande skydd för mobilen? Hur funkar de? Blir pekskÀrmen mer svÄrnavigerad (dvs man mÄste trycka hÄrdare)?
Jag undrar Àven det, fÄr min mobil imorgn och Àven bestÀllt skydd. Kanske inte sÄ lönt och anvÀnda om det nu skulle visa sig bli sÀmre med det.
Postad 01 mars 2009 - 13:17
blaxx
-
blaxx
-
AnvÀndare
-
-
100 inlÀgg
Kan man pÄ nÄt sÀtt Àndra sÄ att det stÄr tidpunkt för ankommet sms istÀllet för datum ?
Nu stÄr det sÄhÀr i inkorgen:
AvsÀndare
MM.DD Meddelande
Jag vill ha sÄhÀr:
AvsÀndare
HH:SS Meddelande
Alternativt sÄhÀr:
AvsÀndare
DD/MM HH:SS Meddelande
Hittar ingen instÀllning för det  Samma problem pÄ kontaktraden i vÀntelÀget :/
Sen fÄr jag inte nÄgon msnklient att fungera. NÄgon speciell som rekomenderas ?
//Mvh Stellan
Postad 01 mars 2009 - 14:51
RayIV
-
RayIV
-
AnvÀndare
-
-
155 inlÀgg
Ingen som laddat ner filer och kan berÀtta hur jag enklast/bÀst fÄr in dom och installerar dom i telefonen? Har laddat ner lite filer nu till datorn.
Innan jag försöker mig pÄ nÄgot mer tÀnkte jag frÄga vad nÀsta steg Àr.
Hur fÄr jag in dem pÄ telefonen, skall dom sparas i en speciell mapp?
Installerar jag dom sen nÀr dom vÀl ligger pÄ telefonen?
Postad 01 mars 2009 - 15:46
rocky77
-
rocky77
-
AnvÀndare
-
-
123 inlÀgg
Ingen som laddat ner filer och kan berÀtta hur jag enklast/bÀst fÄr in dom och installerar dom i telefonen?
förutsatt att det Àr sis eller sisx filer sÄ lÀgg dom var du vill pÄ telefonen nÀr du har den inkopplad till datorn (förslagsvis pÄ minneskortet) Koppla sen ur telefonen frÄn datorn. Starta filhanteraren som ligger under program i menyn, leta dig fram till dÀr du la filerna och klicka pÄ dom sÄ börjar telefonen försöka installera dom. Resten Àr rÀtt sjÀlvförklarande...
Postad 01 mars 2009 - 17:22
RayIV
-
RayIV
-
AnvÀndare
-
-
155 inlÀgg
Samma sak om det Àr .WGZ?
Accuweather Àr det nÀmligen, nÄja jag tester sen, brukar lösa sig :-)
Men ibland Àr det bra att frÄga innan man testar sÄ slipper man göra fel...
Postad 01 mars 2009 - 18:09
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
förklaring och bevis till problem med Nokia 5800. ALLA Nokia 5800 kom med defekt!! Nu Àr detta löst, men det finns fortfarande jÀtte mÄnga av den gammla upplagan. HÀr har ni specifikt vad allt handlar om: http://www.mobile-re...0-brak-en.shtmlGÀllnde alla frÄgor om GPS pÄ Nokia 5800 men ocksÄ andra telefoner sÄ kan ni lÀsa hÀr! Skriv gÀrna pÄ hemsidans fourmet om ni vill ha svar pÄ fler specifika frÄgor.
Postad 01 mars 2009 - 18:13
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
-
Redigerat av Yobo1987, 01 mars 2009 - 23:39.
Postad 01 mars 2009 - 18:14
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlÀgg
förklaring och bevis till problem med Nokia 5800. ALLA Nokia 5800 kom med defekt!! Nu Àr detta löst, men det finns fortfarande jÀtte mÄnga av den gammla upplagan. HÀr har ni specifikt vad allt handlar om: http://www.mobile-re...0-brak-en.shtml
GÀllnde alla frÄgor om GPS pÄ Nokia 5800 men ocksÄ andra telefoner sÄ kan ni lÀsa hÀr! Skriv gÀrna pÄ hemsidans fourmet om ni vill ha svar pÄ fler specifika frÄgor.
Din site har nÀmnts ett antal ggr redan. RÀcker det inte?
Postad 01 mars 2009 - 18:30
jonas84a
-
jonas84a
-
Rookie
-
2 inlÀgg
Jag var inne i butik igÄr för att kÀnna pÄ 5800. KÀndes riktigt bra tills jag testade att surfa med den. Skulle man "scrolla" sidan, nyteknik.se, i det hÀr fallet rÄkade man klicka pÄ lÀnkar och nya fönster öppnades, vilket gjorde att det gick hur segt som helst. Det gick dock lite bÀttre nÀr man anvÀnde pennan. Har kört iphone pÄ en del och dÀr Àr det ju hur smidigt som helst med surf-biten.
För er som anvÀnt telefonen lite mer, Àr det en vanesak eller Àr de helt enkelt sÄ att den Àr kass i det avseendet.
Postad 01 mars 2009 - 18:41
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
-
Redigerat av Yobo1987, 01 mars 2009 - 23:41.
Postad 01 mars 2009 - 18:54
Kemi
-
Kemi
-
LĂ€rjunge
-
-
310 inlÀgg
Jag var inne i butik igÄr för att kÀnna pÄ 5800. KÀndes riktigt bra tills jag testade att surfa med den. Skulle man "scrolla" sidan, nyteknik.se, i det hÀr fallet rÄkade man klicka pÄ lÀnkar och nya fönster öppnades, vilket gjorde att det gick hur segt som helst. Det gick dock lite bÀttre nÀr man anvÀnde pennan. Har kört iphone pÄ en del och dÀr Àr det ju hur smidigt som helst med surf-biten.
För er som anvÀnt telefonen lite mer, Àr det en vanesak eller Àr de helt enkelt sÄ att den Àr kass i det avseendet.
Förmodligen gammal programvara. Tyckte surfningen var helt kass med v10 och nÄgot förbÀttrad med v11 och nu med v20 sÄ funkar det bra. Finns lite smÄsaker som man kan irritera sig pÄ men inget avgörande.
Postad 01 mars 2009 - 19:38
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Din site har nÀmnts ett antal ggr redan. RÀcker det inte?
VaddÄ det har ju med telefonen att göra. Det Àr jÀtte mÄnga som frÄgar om hur man navigerar och liknande, hÀr har man ju alla svar och Àr det nÄtt som saknas sÄ kan man som sagt skriva det. sÄ det Àr vÀl inget fel med att jag lÀnkar, inte bara för att den Àr min utan ocksÄ för att det Àr nyttig informtion för anvÀndaren.
Postad 01 mars 2009 - 19:50
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlÀgg
VaddÄ det har ju med telefonen att göra. Det Àr jÀtte mÄnga som frÄgar om hur man navigerar och liknande, hÀr har man ju alla svar och Àr det nÄtt som saknas sÄ kan man som sagt skriva det. sÄ det Àr vÀl inget fel med att jag lÀnkar, inte bara för att den Àr min utan ocksÄ för att det Àr nyttig informtion för anvÀndaren.
Det gÄr ju att skriva svaren hÀr med utan att försöka locka till din site.
Postad 01 mars 2009 - 20:52
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlÀgg
Det gÄr ju att skriva svaren hÀr med utan att försöka locka till din site.
Fast det mÀrks rÀtt tydligt att folk inte ens orkar lÀsa mer Àn tvÄ inlÀgg upp, max. HÄller faktiskt med mobilproffs. Folk frÄgar samma saker hela tiden dÄ kan man lÀnka till en sida dÀr det finns svar istÀllet för att skriva mÀngder med inlÀgg med samma frÄgor, samma svar. Eller?
Postad 01 mars 2009 - 21:15
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
-
Redigerat av Yobo1987, 01 mars 2009 - 23:41.
Postad 01 mars 2009 - 22:53
Landell
-
Landell
-
Wannabe
-
-
41 inlÀgg
Utan att upprepa, lÄt oss hÄlla oss till Àmnet, istÀllet för att diskutera allt runt om...
Sant, vi kan ju diskutera hur du ska pÄ Elgiganten i morgon och hÀmta din telefon, det Àr ju ett bra samtalsÀmne i alla andra trÄdar du visar dig i.....
Postad 01 mars 2009 - 23:15
Yobo1987
-
Yobo1987
-
ForumrÀv
-
-
510 inlÀgg
-
Redigerat av Yobo1987, 02 mars 2009 - 00:54.
Postad 01 mars 2009 - 23:53
Landell
-
Landell
-
Wannabe
-
-
41 inlÀgg
Inte för att du bryr dej, du verkar vÀl bara vara ute efter att starta ett brÄk. Har du nÄt att sÀga ta det via PM och sluta ta upp orelevanta inlÀgg som inte har att göra med 5800 i forumet. Eller anmÀl mej till en moderator som har nÄn "igentlig makt" istÀllet för att leka forum polis som ÀndÄ inte kan göra ett skit Ät saken.
StÀmmer bra att jag inte bryr mig om du ska hÀmta din telefon eller ej. Nej jag kan inte göra nÄgot Ät saken men det Àr synd att vissa förstör ett sÄ bra forum. Verkar vara fler Àn jag som har uppfattningen om att du Àr lite "jobbig"
Postad 02 mars 2009 - 00:33
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlÀgg
MÄnga har pÄpekat att dom stör sig pÄ dig Yobo, tror du verkligen att alla andra har fel och det Àr bara du som har rÀtt att skriva vad du vill vart du vill? Och sÄ fort nÄn pÄpekar det blir du fientlig men slutar inte med ditt beteende, eftersom sÄ mÄnga har pÄpekat det tycker du inte att du borde inse att det kanske Àr nÄnting du borde sluta med?
Postad 02 mars 2009 - 16:34
Schrodz
-
Schrodz
-
Rookie
-
5 inlÀgg
nÀr man laddat ner tex. paint till telefonen, vart ska man lÀgga detta?
SÄg ingen readme fil dÀr det stod nÄgot om det.. :/
Postad 02 mars 2009 - 19:10
Unregistered55e17f65
-
Unregistered55e17f65
-
AnvÀndare
-
-
184 inlÀgg
nÀr man laddat ner tex. paint till telefonen, vart ska man lÀgga detta? SÄg ingen readme fil dÀr det stod nÄgot om det.. :/
jag tror att det funkar sÄ att du lÀgger det var som helst pÄ minneskortet för att sedan leta upp filerna i filhanteraren i luren och installerar den vÀgen. rÀtta mig om jag har fel.
Postad 02 mars 2009 - 19:30
Kemi
-
Kemi
-
LĂ€rjunge
-
-
310 inlÀgg
Det lÀttaste Àr att ansluta telefonen och klicka pÄ filen sÄ frÄgar PC Suite om du vill installera den. Alternativet Àr att först föra över filen till telefonen och sen öppna den frÄn telefonen.
Postad 02 mars 2009 - 21:24
Schrodz
-
Schrodz
-
Rookie
-
5 inlÀgg
tack, det gick o göra pÄ bÄda 2 sÀtten!
Postad 03 mars 2009 - 09:43
Mpalle
-
Mpalle
-
Rookie
-
5 inlÀgg
Ăr det möjligt att ladda ner bilder som finns pĂ„ facebook till mobilen? Har letat & letat men hittar ingen lösning.
Postad 03 mars 2009 - 12:24
Landell
-
Landell
-
Wannabe
-
-
41 inlÀgg
Ăr det möjligt att ladda ner bilder som finns pĂ„ facebook till mobilen? Har letat & letat men hittar ingen lösning.
Jag satt ocksÄ och funderade pÄ om det gick att göra, hittar inte heller nÄgon lösning.
Postad 03 mars 2009 - 13:18
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlÀgg
AnvÀnder Opera Mini till det. Fungerar bra. Finns en liten funktion som de kalla Sidinformation som listar bilderna pÄ sidan och dÀrifrÄn kan man spara de bilder man vill ha.
Postad 03 mars 2009 - 19:21
RayIV
-
RayIV
-
AnvÀndare
-
-
155 inlÀgg
Funka operamini bra pÄ 5800? Hur funkar touch? AnvÀnder Opera Mini till det. Fungerar bra. Finns en liten funktion som de kalla Sidinformation som listar bilderna pÄ sidan och dÀrifrÄn kan man spara de bilder man vill ha.
Postad 03 mars 2009 - 20:04
Nirre99
-
Nirre99
-
AnvÀndare
-
-
137 inlÀgg
Efter 3000 Är med Ericssontelefoner sittar jag nu med 5800 i handen. Dagens frÄga: Hur fan byter man lÄt med handsfreen? Trycker som en dÄre men inget hÀnder. I musikspelarlÀget Àr det bara play/paus samt volymen som funkar pÄ den dÀr lilla fjÀrren pÄ sladden. Men byter jag till radio kan jag byta kanal med fjÀrren utan problem, sÄ det Àr ju inget fyskiskt fel pÄ den, eller att jag skulle ha knapplÄset pÄ. NÄgon med samma problem? Eller Ànnu bÀttre, en lösning!
Postad 03 mars 2009 - 22:21
zoorab
-
zoorab
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
Jag har ett problem med min 5800 som jag skulle vilja ha hjÀlp med.
Man kan ju ha fyra favoritkontakter pÄ kontaktraden pÄ startsidan, och det Àr ju bra.
Det jag inte lyckas med Àr att hitta instÀllningarna (om det nu finns nÄgra) till vad som ska synas pÄ favoritkontakten. Det jag frÀmst saknar Àr flera telefonnummer, tex mobil och hemnummer.
Som det Àr nu sÄ Àr det bara en knapp som ser ut som en telefonlur, man ser inte ens vilket nummer den gÄr till.
SÀkert nÄtt enkelt jag missat, men kört fast har jag.
Postad 03 mars 2009 - 23:57
Unregistered8d1fc8a7
-
Unregistered8d1fc8a7
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Vet inte om det var hĂ€r eller nĂ„n annanstans jag lĂ€ste om nĂ„gon som frĂ„gade efter om det gick att streama internetradio. Hur som helst sĂ„ gĂ„r man in pĂ„ valfri internetradiohemsida och ladddar ner .pls-filen (kanske funkar med andra filer ocksĂ„, bara testat med .pls). Ăppnar den i anteckningar. I telefonen, gĂ„ till program -> real player -> streamlĂ€nk -> val -> ny lĂ€nk. DĂ€r skriver man in adressen som stĂ„r i .pls-filen som man öppnat. Sen Ă€r det bara att markera och trycka pĂ„ play.
Detta kan med fördel kombineras av en fm-sÀndare att koppla till telefonen och vipps sÄ har man internetradio i bilen.
Postad 04 mars 2009 - 11:21
Unregisteredbf2da8d7
-
Unregisteredbf2da8d7
-
AnvÀndare
-
-
100 inlÀgg
Jag har precis installerat Handy Shell trial pÄ min 5800 och shit vad jag Àr sÄld pÄ det programmet! FörÀndrar startskÀrmen helt till det bÀttre! FörstÄr inte varför Nokia inte gjorde sÄhÀr direkt. Tror ni det kommer att komma nÄgon gratis app som gör samma jobb eller ska man slÄ till pÄ att köpa det?
En lite störande sak Àr dock att pÄ sms ikonen stÄr det att jag har ett olÀst sms trots att jag inte har det...det Àr bara pÄ Handy Shell som det stÄr...
Postad 04 mars 2009 - 15:50
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlÀgg
NÄgon som vet om man kan fÄ den förinstallerade Realplayern att vÀlja kopplingspunkt baserat pÄ den prioriteringslista som finns under Internetkopplingspunkter (samma som för browsern alltsÄ). SÄ himla störande att behöva switcha över till ett av sina wlan frÄn 3G databÀraren hela tiden nÀr man kommer hem eller kontoret. Eller nÄgon som hört om en framtida uppdatering pÄ denna punkt?
Postad 04 mars 2009 - 17:10
Bjorn_N
-
Bjorn_N
-
Wannabe
-
-
47 inlÀgg
Vet inte om det var hĂ€r eller nĂ„n annanstans jag lĂ€ste om nĂ„gon som frĂ„gade efter om det gick att streama internetradio. Hur som helst sĂ„ gĂ„r man in pĂ„ valfri internetradiohemsida och ladddar ner .pls-filen (kanske funkar med andra filer ocksĂ„, bara testat med .pls). Ăppnar den i anteckningar. I telefonen, gĂ„ till program -> real player -> streamlĂ€nk -> val -> ny lĂ€nk. DĂ€r skriver man in adressen som stĂ„r i .pls-filen som man öppnat. Sen Ă€r det bara att markera och trycka pĂ„ play.
Detta kan med fördel kombineras av en fm-sÀndare att koppla till telefonen och vipps sÄ har man internetradio i bilen. 
Hur laddar man ner .pls filen dÄ? Mvh Björn
Postad 04 mars 2009 - 23:16
Unregistered8d1fc8a7
-
Unregistered8d1fc8a7
-
Wannabe
-
-
26 inlÀgg
Hur laddar man ner .pls filen dÄ?
Mvh Björn
Det Àr sÄklart vÀldigt olika, men pÄ exempelvis www.di.fm sÄ högerklickar du bara pÄ 96k- eller 24k-knapparna en bit ner pÄ sidan och vÀljer att spara ner den. PÄ andra sidor med inbyggda uppspelare kan det sÀkert vara lite meckigare att fÄ tag pÄ adressen.
Postad 04 mars 2009 - 23:51
Auron
-
Auron
-
LĂ€rjunge
-
-
270 inlÀgg
Sorry att jag frÄgar detta i denna trÄd med, men kÀnns som att denna var bÀttre lÀmpad för det iom att det hÀr ges tips om program.
Iaf, har nÄgon hittat nÄgot program för att anvÀnda mobilen som en fjÀrrkontroll över bluetooth? I mitt fall frÀmst spotify, PS3 o VLC som skulle behöva styras men vet inte om det gÄr?
Postad 05 mars 2009 - 00:15
Kemi
-
Kemi
-
LĂ€rjunge
-
-
310 inlÀgg
Sorry att jag frÄgar detta i denna trÄd med, men kÀnns som att denna var bÀttre lÀmpad för det iom att det hÀr ges tips om program.
Iaf, har nÄgon hittat nÄgot program för att anvÀnda mobilen som en fjÀrrkontroll över bluetooth? I mitt fall frÀmst spotify, PS3 o VLC som skulle behöva styras men vet inte om det gÄr?
Finns nÄgra för S60v3 men inga för nya v5 vad jag sett Ànnu. Letar ocksÄ efter det...
Postad 05 mars 2009 - 00:19
Unregisteredbf2da8d7
-
Unregisteredbf2da8d7
-
AnvÀndare
-
-
100 inlÀgg
Finns nÄgra för S60v3 men inga för nya v5 vad jag sett Ànnu. Letar ocksÄ efter det...
Ăr ocksĂ„ pĂ„ jakt sĂ„ vi kan ju uppdatera hĂ€r om vi hittar nĂ„got  Sedan letar jag lite efter ett vanligt stoppur ocksĂ„, för det finns vĂ€l inte i telefonen? Konstigt att det inte gör det faktiskt. Hittade nĂ„gra men de var sĂ„ fula...haha. MĂ„ste ju vara lite klass pĂ„ det
Postad 05 mars 2009 - 01:17
Kemi
-
Kemi
-
LĂ€rjunge
-
-
310 inlÀgg
Hittade en javaapp som tydligen ska funka pÄ 5800. Shareware, du kan anvÀnda den ett tag innan den stÀnger ner anslutningen. Provade att installera men inget mer. MÄste leta upp min dongle och det fÄr bli imorgon. http://www.blueshare...motecontrol.zip
Postad 05 mars 2009 - 19:13
bulleyes
-
bulleyes
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Hej alla!!
NÀr jag försöker installera GPS frÄn google enligt sidan hÀr sÄ stÄr det "UtgÄnget certifikat"?
Detsamma gÀller med handy shell och vissa spel?
MÄste man hacka mobilen eller Àr det nÄgot annat simpelt som mÄste göras?
Och om man nu ska hacka sin mobil, förstör man inte garantin dÄ eller riskerar man inte mobilens funktion?
MVH
Bulleyes
Postad 05 mars 2009 - 20:06
[papphammar]
-
[papphammar]
-
Amatör
-
-
71 inlÀgg
Tjo!
Undrar om det Àr nÄgon som anvÀnder sin tube för att lyssna pÄ ljudböcker. Undrar vad som Àr smartast att göra?
Ska man göra en spellista av alla mp3or? Det jag sÄklart vill Àr att den ska hÄlla reda pÄ var jag var nÀr jag stÀngde av senast. Finns bokmÀrkesfunktion i denna telefon? Jag antar att den hÄller reda pÄ senast spelade, men vad hÀnder om man kör en trudelutt imellan?
Har ni nÄgra tips?
@bulleyes, var det inte ngt med att man var tvungen att fabriksÄterstÀlla om man fick det meddelandet? Det har iaf skrivits om detta i nÄgon trÄd. BlÀddra runt lite i modertrÄden.
Postad 05 mars 2009 - 20:51
Kemi
-
Kemi
-
LĂ€rjunge
-
-
310 inlÀgg
Har inte provat sjÀlv men det jag lÀst pÄ forum Àr att Nokias podcasting klient Àr bÀst att anvÀnda för ljudböcker. Du ska dock tagga mp3 filerna som podcasts först i musikspelaren. Eller vÀnta tills de portat Nokia Audiobooks till v5. Tjo! Undrar om det Àr nÄgon som anvÀnder sin tube för att lyssna pÄ ljudböcker. Undrar vad som Àr smartast att göra? Ska man göra en spellista av alla mp3or? Det jag sÄklart vill Àr att den ska hÄlla reda pÄ var jag var nÀr jag stÀngde av senast. Finns bokmÀrkesfunktion i denna telefon? Jag antar att den hÄller reda pÄ senast spelade, men vad hÀnder om man kör en trudelutt imellan? Har ni nÄgra tips?
@bulleyes, var det inte ngt med att man var tvungen att fabriksÄterstÀlla om man fick det meddelandet? Det har iaf skrivits om detta i nÄgon trÄd. BlÀddra runt lite i modertrÄden.
Postad 05 mars 2009 - 23:14
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Hoppas nÄgon vet nÄgonting om detta.
Jag har nu en 5800 och undrar om det Àr nÄgon som vet om det finns ett program med fler möjligheter för anpassning av vÀntelÀget. Jag vill helt enkelt kunna gÄ in pÄ mejl och annat direkt frÄn vÀntelÀget vilket annars finns pÄ E-series telefonerna och vissa N-series telefoner.
Jag har haft de programmet pÄ min förra 5800 men nu kommer jag inte pÄ vad det hetta. Hoppas nÄgon har svar pÄ min frÄga. Det rÀcker att ni bara skriver namnet pÄ programmet sÄ vet jag hur jag fÄr tag pÄ det 
Tack pÄ förhand
Postad 05 mars 2009 - 23:42
Kemi
-
Kemi
-
LĂ€rjunge
-
-
310 inlÀgg
Hoppas nÄgon vet nÄgonting om detta. Jag har nu en 5800 och undrar om det Àr nÄgon som vet om det finns ett program med fler möjligheter för anpassning av vÀntelÀget. Jag vill helt enkelt kunna gÄ in pÄ mejl och annat direkt frÄn vÀntelÀget vilket annars finns pÄ E-series telefonerna och vissa N-series telefoner. Jag har haft de programmet pÄ min förra 5800 men nu kommer jag inte pÄ vad det hetta. Hoppas nÄgon har svar pÄ min frÄga. Det rÀcker att ni bara skriver namnet pÄ programmet sÄ vet jag hur jag fÄr tag pÄ det  Tack pÄ förhand
Antagligen Handy shell. Grattis till 5800 nr2 föresten
Postad 06 mars 2009 - 09:11
[papphammar]
-
[papphammar]
-
Amatör
-
-
71 inlÀgg
Har inte provat sjÀlv men det jag lÀst pÄ forum Àr att Nokias podcasting klient Àr bÀst att anvÀnda för ljudböcker. Du ska dock tagga mp3 filerna som podcasts först i musikspelaren. Eller vÀnta tills de portat Nokia Audiobooks till v5.
Tack för tipset! Ska prova detta. Ăr man tvungen att tagga om dem en&en eller finns det ngt smartare sĂ€tt? (Typ ngt program pĂ„ pcÂŽn?)
Postad 06 mars 2009 - 09:20
stanger
-
stanger
-
AnvÀndare
-
-
107 inlÀgg
--
Redigerat av stanger, 06 mars 2009 - 13:41.
Postad 06 mars 2009 - 21:14
Bimme
-
Bimme
-
Amatör
-
-
89 inlÀgg
Tack för tipset! Ska prova detta. Ăr man tvungen att tagga om dem en&en eller finns det ngt smartare sĂ€tt? (Typ ngt program pĂ„ pcÂŽn?)
Jag provade att markera flera filer mha applikationen "ThePencil", men dĂ„ försvann möjligheten att tagga som podcast :-( Annan frĂ„ga i sammanhanget, Sedan jag uppdaterade till v20 sĂ„ kan jag inte markera flera filer med "ThePencil" i musikspelaren genom att trycka ner grön och dra med fingret över filerna, istĂ€llet mĂ„ste jag hĂ„lla ner grön knapp och klicka pĂ„ varje fil som jag vill markera. Det gĂ„r dĂ€remot utmĂ€rkt att dra över filerna i vanliga filhanteraren. Ăr det fler som upplever detta eller har jag drömt att det fungerade i förra firmwaren?
Postad 08 mars 2009 - 21:47
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
LĂ€rjunge
-
-
350 inlÀgg
Antagligen Handy shell. Grattis till 5800 nr2 föresten 
Tack riktigt schyst... har installerat det nu och anvÀnder det. Vad gÀller telefonen sÄ Àr detta faktiskt nummer 4 ... jag hade 1 under ca 1 dag nÀr den precis lanserades, sen efter nÄgon mÄnad hade jag den andra under en vecka och sen köpte jag en frÄn finland och nu har jag denna frÄn Sverige. En sak som stör mig faktiskt Àr att trots att jag tetstat fyra 5800 frÄn olika tider sÄ Àr de fortfarande likadana och felen som fanns pÄ den första finns fortfarande pÄ dem som sÀlj 3-4 mÄnader efter. Men om kanske 1 mÄnad sÄ kommer jag köpa en till och dÄ ser jag fram emot att felen Àr fixade. Med felen menar jag högtalaren och att telefonen Àr lite öppen pÄ ena sidan.
2 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|