Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 1943

447 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 July 2009 - 17:22

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Gaah 21%

Postad 09 July 2009 - 17:29

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
99%

klar!! Adda tamland om ni vill spela!

Redigerat av Unregistered7da62804, 09 July 2009 - 17:35.

Postad 09 July 2009 - 17:31

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
varför ligger de inte på playstation store det släpps väl idag ? vart laddar ni spelet ifrån ?

Postad 09 July 2009 - 17:33

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Dom har väl inte hunnit uppdatera hela än, använd sökfunktionen så hittar du.

Postad 09 July 2009 - 18:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Man märker ju verkligen av packet loss problemet dom har för tillfället, känns som jag sitter fast i ett gummiband när jag springer :)

Redigerat av stabbe, 09 July 2009 - 18:06.

Postad 09 July 2009 - 18:19

cirkelrak
  • cirkelrak
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Går det att få tredjepersonsvy i flygplanen som är låst till planet istället för marken? Jag kan inte flyga såhär :)

Postad 09 July 2009 - 18:26

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Vänta nu, har det kommit ut än på europeiska storen? Jag har inte PS3:an i närheten, men om det har släppts köper jag det nog ikväll när jag är hemma.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 09 July 2009 - 18:27.

Postad 09 July 2009 - 18:49

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Det finns på EU store och kostar 120:-

HIttils är intrycket okej... Det enda jag stör mig på är att det är markörer i bild när man kommer i närheten av motståndare, så sjukt trist, hajar inte grejen med det... :)
Inbyggt wallhack som vi gamlingar skulle kalla det....

Postad 09 July 2009 - 18:52

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Trevligt, då vet jag vad jag ska spela senare ikväll då. :) Låter lite tråkigt med markörer. Som sagt: Fuskigt.

Postad 09 July 2009 - 19:07

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Hm, är det värt 120 spänn? fanns det inte ett demo på spelet tidigare?

Postad 09 July 2009 - 19:12

indiehjaerta
  • indiehjaerta
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0

Hm, är det värt 120 spänn? fanns det inte ett demo på spelet tidigare?

Finns ett som låter dig testa en viss tid.

Postad 09 July 2009 - 19:23

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Så var det ja. På väg ner nu. Ska bara testa Ghostbusters först :)

Postad 09 July 2009 - 20:13

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0
Riktigt, riktigt roligt. Snyggt och flyter på bra. Dock tycker jag inte om bombflygplanen. Känns som att man vinner allt för mycket på att bara veta vart man ska stå och vänta. Kom etta bara genom att stå på ett ställe och vänta på att planen skulle bli tillgängliga igen.. lite svårare måste det ju vara.

Postad 09 July 2009 - 20:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Sqaudsystem = fail...

Postad 09 July 2009 - 21:07

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Sqaudsystem = fail...

Någon förklaring?

Postad 09 July 2009 - 21:26

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Sqaudsystem = fail...

Agree! Helt omöjligt att joina en squad utan att behöva gå ut ur spelet och bli inbjuden...

Dock tycker jag att det är riktigt roligt. Ett spel utan konstigheter.
Helt klart värt den ringa summan!

Postad 09 July 2009 - 23:40

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Har inte ens orkat satt mig in i Squadsen än, men det låter ju inte lovande direkt...

Jag tycker spelet som sådant var helt OK, var väl vad man kunde förvänta sig. Rätt kul är det allt, men tycker mig känna igen vissa tendenser ifrån de tidigare spelen när de släpps. (Folk som är nya i serien stannar inte och väntar på en när man är i närheten gällande fordon t ex, även om det är uppenbart att man behöver skjuts, samarbetet är knappast på topp etc etc). Den för mig nya fysikmotorn var ett klart plus i kanten, lite mer "levande"/dynamiskt nu, och känslan i det mesta är klart godkänd. Ljudet får även det ett plus i kanten, mycket bra ljudeffekter, det gillas!. Grafiken däremot var ingen direkt höjdare, tycker inte mycket skiljer från de flera år gamla datorspel jag är van vid i serien. Kan även nämna att iaf jag, som ej är så van vid FPS på konsoll direkt, har rätt stora problem med reaktionerna, tar flera år innan jag hittar rätt knapp s as, vilket märks på resultatlistorna... :) (Eller snarare KDR om man ska vara petig). Hoppas detta kommer ändra sig efter några timmar med spelet.

Har även några frågor till er vana BF-spelare på era PS3:or:

1. Finns det något sätta att kommunicera förutom att skjuta mot fiender? (eller hur det nu fungerar). Tänker på "enemy spotted", "roger that", och sådant man sa till varandra under min BF-datorspels-era. Mest användbart vore ju om det fanns en "I need a ride", men det verkar ej så?.

2. Värdelösa resultatlistor? (Visar ej KDR t ex), kan man ändra detta på något sätt?

3. Varför är ofta, (alltid?), mitt namn svartmarkerat efter omgångens slut, och spelaren över mig grönmarkerad?

Postad 10 July 2009 - 00:03

CharlieSandqvist
  • CharlieSandqvist
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som har problem med att Konsolen hänger sig?.
Den har gjort det 3 gånger nu på ca. 40min

Postad 10 July 2009 - 00:15

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Aldrig spelat BF serien men måste säga att sålänge demot varade hade jag roligt iallafall :). Tror det är värt ett köp !

Postad 10 July 2009 - 00:41

Color42
  • Color42
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nja inte mycket nytt...

Postad 10 July 2009 - 01:04

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag har lekt lite nu med demot och första intrycket är att det är kul, men något teamwork var bara att glömma under de omgångar jag körde. Måhända kanske det blir bättre när folk har spelat ett tag och kommit in i banorna. Just nu sprang alla omkring hej vilt och det blev mest kaos.
Grafiken är helt OK och ljudet är precis lika bra som det i "Battlefield: Bad Company". När man hör kulsprutorna smattra i fjärran och planen flyga förbi ovanför känns det nästan som man är med i någon krigsfilm.
Jag hade mina onda aningar angående kontrollen, men det tog inte lång tid för mig att komma in i det hela och efter 5-10 minuter kändes både kontroll och styrning helt naturlig. Man får ju inte samma precision som med mus, men det funkar rätt bra ändå.
Ett stort plus är att flygplanen är rätt svåra att bemästra vilket inte gör dem oslagbara på slagfältet. Första gångerna jag flög slutade det med några mindre fina självmordsdykningar á la kamikaze-style, men efter ett tag fick man en någorlunda kontroll över planet och det kändes nästan magiskt när man hamnade i sin första dogfight, avancerade upp bakom fiendeplanet och sköt ned det med några salvor.

Det som verkar mindre bra för tillfället är squadsystemet, men det kanske förbättreas i en framtida uppdatering.
Spelet kostar som tidigare sagts 120 spänn och det är det helt klart värt.

Postad 10 July 2009 - 01:24

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som har problem med att Konsolen hänger sig?.
Den har gjort det 3 gånger nu på ca. 40min

Japp, körde bara en timme, men det hände en gång för mig iaf. Händer väldigt sällan i övrigt, och tycks när det väl händer alltid vara spelrelaterat. (M ao händer bara med vissa spel/vid vissa ställen).

Postad 10 July 2009 - 06:32

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Det tråkiga var ju att när vi samlat ihop en squad innan vi joina ett spel så bröts den gruppen upp och vi hamnade i olika lag
när vi joinade. Surt tycker ja

Postad 10 July 2009 - 10:02

quizzie
  • quizzie
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjoo. Spelat på en stund nu..
Dock har jag flertalet problem.

Först och främst så har jag haft en 4-5 "krasher", spelet hänger sig och man får trycka bossknappen på ps3an för att starta om. Sjukt irriterande. Hela grejen att spela på konsoll är ju att slippa alla problem.

Vilket leder oss till problem #2. Why why whyyyyy finns det ingen serverbrowser?
Så jävulskt less på EA´s / DICE nya system med auto-join.
För det första kan man inte välja "properties" på servern, typ vilken map som spelas, mapcycle, etc etc.
Nästa grej är att som nu, när det krashar, så kommer man ju med största sannolikhet inte tillbaks till servern :)

Sista grejen är att jag inte hajar hur SQUADS funkar? Tar jag invite to squad så kommer jag bara till min friends list..
Men hur gör jag om jag vill starta en squad på en server där ingen kompis spelar?

men förutom dessa problem är jag mycket nöjd med spelet, väl värt 120:-
(dock anser jag vietnam vara bästa liret i serien hittils dock... :) )

edit:
Nu spåra allt ur totalt. Fick 2 disconnects, sen tredje gången hitta jag inga spel. Efter en restart av spelet säger den "failed to connect to EA online".
Känns bra att EA/DICE lyckas f*cka upp en release såhärpass mycket. gaaaah!

Redigerat av quizzie, 10 July 2009 - 10:09.

Postad 10 July 2009 - 10:25

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tror dom uppdaterar nånting, ingen kommer in just nu...

Postad 10 July 2009 - 10:31

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
OfficialBF1943 We are running maintenance to help improve matchmaking, joining friends, & other technical issues. Servers will be back soon.

Från deras twitter

Postad 10 July 2009 - 10:36

Seaweed
  • Seaweed
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Attans, jag som såg fram emot en hel förmiddag med BF1943 och nötter. :)

Måste bara säga att som troget BF-fan är jag lite besviken än så länge. Tycker det känns för lätt på nåt sätt. Att den "tankar" på med skott och liv om man håller sig i skymundan ett tag känns lite fail tycker jag. Jag hittade ett schysst ställe och satt där och pepprade motståndarna, tror jag hade 30-1 i stats när jag var klar...

Som många säger; vart är teamworket? Blir less på alla "n00bs" (no offence) som inte ens kan manövrera en bil eller förstå att man vill ha skjuts.

Tycker det är mer arkadfeeling över detta. Inget fel i sig, men det känns inte BF. Kanske fick dom mersmak med BF: Heroes och körde vidare på konceptet?

Jag kommer i alla fall spela vidare, kanske blir bättre vart efter.

3/5 toasters.

EDIT: heter timangstrom på PSN ifall nån är sugen på att lira :)

Redigerat av Seaweed, 10 July 2009 - 10:51.

Postad 10 July 2009 - 10:43

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Har även några frågor till er vana BF-spelare på era PS3:or:

1. Finns det något sätta att kommunicera förutom att skjuta mot fiender? (eller hur det nu fungerar). Tänker på "enemy spotted", "roger that", och sådant man sa till varandra under min BF-datorspels-era. Mest användbart vore ju om det fanns en "I need a ride", men det verkar ej så?.

2. Värdelösa resultatlistor? (Visar ej KDR t ex), kan man ändra detta på något sätt?

3. Varför är ofta, (alltid?), mitt namn svartmarkerat efter omgångens slut, och spelaren över mig grönmarkerad?

1. Nej, det finns inget system för det tråkigt tycker jag också! speciellt när man inte använder alla knappar på kontrollen (vänster, ner och höger på styrkorstet).

2. Man kan se K/D efter matchen under "your stats" dock inte under matchen spelgång.

3. Jag tror att det är för att när matchen slutar är man oftast mitt i att springa framåt och innan man har hunnit släppa spaken så registrerar den ett hopp uppåt för att kolla på andras stats. Bara mina egna spekulationer... :)

Postad 10 July 2009 - 11:12

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Tackar banana!

Tjaa, det är ju bara att konstatera att många verkar ha ungefär samma åsikter om spelet. Jag vidhåller att det trots allt är kul att spela, men det finns m ao mycket jag och vad det verkar som, många med mig, skulle velat ha annorlunda. Nu ska jag inte gå alltför mycket OT här, men, (om man bortser från fordonsdelen naturligtvis), det som var bra med BF-serien förut var att det var ett lite "långsammare" FPS, om man nu kan kalla det så. Det fyllde en plats mellan de rena "simulatorerna", (nåja), och de snabba FPS-en, oavsett om de i de senare fallen hette Quake eller Call Of Duty. Vidare låg stort fokus just på samarbetet och kommunikationen. BF1943 känns verkligen som ytterligare ett steg närmre en 12-årig målgrupp, och inget fel på det i sig kanske, men det är inte vad jag vill ha ut av BF-serien iaf. Enligt mig peakade BF i om Battlefield 2, sedan så, tjaa, det verkar inte gått åt rätt håll iaf.

Men men, nu ska jag, faktiskt, inte klaga mer på spelet. Det fungerar ändå helt OK ur underhållningssunpunkt, och jag vill fortfarande spela det, (nu helst t om!), men servrarna verkar fortfarande vara nere. :)

Postad 10 July 2009 - 11:39

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Jag tycker helt klart det är värt 120 kr men man undrar ju hur dom tänker när dom släpper ett online spel med ett sånt kasst squad system.

Startade en squad men efter en match så var jag inte kvar i den sen helt plötsligt så var jag i en med en massa okänt folk. :)

Men det hoppas jag dom håller på att fixa nu. Sen skulle det ju vara kul om man kunde vara 12st här ifrån mhb i samma lag.

Postad 10 July 2009 - 13:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
kanske skulle ta och köpa de här sen.. är trött på de dåliga vädret nu så då kan jag lika gärna spela lite spel :(

vad är det där squad grejen ni pratar om? förstår inte. menar ni typ att man inte kan spela i samma lag?

Postad 10 July 2009 - 13:37

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

kanske skulle ta och köpa de här sen.. är trött på de dåliga vädret nu så då kan jag lika gärna spela lite spel :(

vad är det där squad grejen ni pratar om? förstår inte. menar ni typ att man inte kan spela i samma lag?

Klart du ska köpa!! :P

Ja det är när man är fyra personer i samma grupp inom samma lag,typ som det funkade i Killzone. man var i samma lag men kunde välja att spela med några stycken och då starta en egen grupp/squad inom laget. Vet inte om det är så att bara de man har i samma squad är de enda som kan höra vad man säger? Fast igår hördes jag inte alls,vet inte vad det var som krånglade då,jag hörde kerren men han hörde inte mig :(

Postad 10 July 2009 - 14:20

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Hur ser man vilka som är ens squadkamrater?
Får väl köra igenom den där tutorialen kanske... :(

Men det var kul iaf, första fps jag spelar.
Svårt som attan tycker jag, och jag slutade de flesta matcher i botten av resultatlistan.
1-3 kills för det mesta, och dödad så många gånger det hanns med.... typ 10-15

Postad 10 July 2009 - 14:34

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Men det var kul iaf, första fps jag spelar.
Svårt som attan tycker jag, och jag slutade de flesta matcher i botten av resultatlistan.
1-3 kills för det mesta, och dödad så många gånger det hanns med.... typ 10-15

Det kommer vända snabbt sedan när du kommer in i det. Trots att jag spelat FPS i hundratals timmar tidigare via dator, var jag som sagt helt nollställd i BF1943, (då jag dels inte är van vid att spela FPS alls längre, och endast kört Killzone 2 i genren till PS3:an, men det var månader sedan).

Låg också på ett fåtal kills, och mångdubbelt så mycket deaths de första matcherna, men, nu efter bara någon timme ligger jag nästan jämnt, någon timme till och jag kanske t om lyckas få någon positiv KDR. :(

Sedan beror det ju väldigt mycket på spelsätt också. Jag gillar inte att "fegspela", utan tycker mer om, om än taktiska, rambo-attacker. Och ska det försvaras bas struntar jag fullständigt i hur många deaths man får, bara basen klarar sig. Denna typ av spelsätt är inte så positivt för KDR kan jag meddela. (Men förr brukade det iaf löna sig på "ticsen", så bara att hoppas på att de ej gjort om systemet).

Redigerat av latsius, 10 July 2009 - 14:35.

Postad 10 July 2009 - 14:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Klart du ska köpa!! :(

Ja det är när man är fyra personer i samma grupp inom samma lag,typ som det funkade i Killzone. man var i samma lag men kunde välja att spela med några stycken och då starta en egen grupp/squad inom laget. Vet inte om det är så att bara de man har i samma squad är de enda som kan höra vad man säger? Fast igår hördes jag inte alls,vet inte vad det var som krånglade då,jag hörde kerren men han hörde inte mig :(

fixar det senare idag då.. får väl se om någon är inne då :P

Postad 10 July 2009 - 14:58

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

fixar det senare idag då.. får väl se om någon är inne då :(

jag är inne :P

Postad 10 July 2009 - 15:27

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

jag är inne :P

gött. ska bara handla och laga lite mat.. sen är jag ledig resten av kvällen .. kul att ha fått tillbaka lite spelsug igen,, de va en stund sen :(

Postad 10 July 2009 - 16:14

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Jag kommer säkert spela mer ikväll om ni vill ha sällskap. :(

Postad 10 July 2009 - 18:02

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Jag kommer att spela lite senare med ska bara njuta av solen som äntligen tittade fram! :(

Postad 10 July 2009 - 20:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
en liten fråga,, hur räknar dom killsen och poängen? jag vet att jag har skjutit ihjäl flera personer men änå står det 0 kills om jag kollar på select knappen,, whats up with that?

Postad 10 July 2009 - 20:09

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Ska man ge sig på den här skiten? Bad Company var inget kul men detta verkar inte vara i samma stil.

Postad 10 July 2009 - 20:30

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Testa demot så märker du om det passar :(

Postad 10 July 2009 - 20:38

Jojje86
  • Jojje86
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Väldigt kul, helt klart värt 120kr. Men fan va dålig jag är :(

Postad 10 July 2009 - 21:19

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Testade demot en stund & har nu köpt skiten. KAn nog bli kul när det slutar hacka som det gör emellanåt. Tog en halv minut att ta mig fram till planet :( Men när det flyter på är det kul med alla öppna ytor & möjligheten med fordon. Fast de där planen beter sig allt bra skumt. Har jag rätt i att fiender i fordon inte syns i rött på kartan?

Postad 10 July 2009 - 22:10

Unregisteredc4da21d2
  • Unregisteredc4da21d2
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Fiender syns även i fordon, om någon annan i laget sett fordonet. Samma sak gäller fiender till fots. Man ser alltså bara fiender på kartan som redan identifierats av någon annan lagkamrat

Postad 10 July 2009 - 23:27

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Testa demot och sen punga jag ut med 120 kr, ska spela mer seriöst sen....måste få ett par timmars sömn snart. :(

Redigerat av Unregistered28641812, 10 July 2009 - 23:27.

Postad 11 July 2009 - 00:01

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Redan uppe i 4 miljoner kills efter 5 timmar. Undra om dom paddar statsen...låter mycket. :(

Postad 11 July 2009 - 00:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Redan uppe i 4 miljoner kills efter 5 timmar. Undra om dom paddar statsen...låter mycket. :(

hehe du verkar ha köttat på bra :P såg att vi hamna i samma lag en gång, slump eller joinade du?

Postad 11 July 2009 - 02:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Nedbrutet på Battlefield1943.com;

360: 3302048
PS3: 2068680

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 July 2009 - 02:10.

Postad 11 July 2009 - 02:30

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Nedbrutet på Battlefield1943.com;

360: 3302048
PS3: 2068680

Nej, grabbar, nu måste vi öka köttandet! Krysslådespelarna får ju inte komma före oss! :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.