Postad 09 July 2009 - 17:29
klar!! Adda tamland om ni vill spela!
Redigerat av Unregistered7da62804, 09 July 2009 - 17:35.
Postad 09 July 2009 - 17:31
Postad 09 July 2009 - 17:33
Postad 09 July 2009 - 18:01
Redigerat av stabbe, 09 July 2009 - 18:06.
Postad 09 July 2009 - 18:19
Postad 09 July 2009 - 18:26
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 09 July 2009 - 18:27.
Postad 09 July 2009 - 18:49
HIttils är intrycket okej... Det enda jag stör mig på är att det är markörer i bild när man kommer i närheten av motståndare, så sjukt trist, hajar inte grejen med det...
Inbyggt wallhack som vi gamlingar skulle kalla det....
Postad 09 July 2009 - 18:52
Postad 09 July 2009 - 19:12
Finns ett som låter dig testa en viss tid.Hm, är det värt 120 spänn? fanns det inte ett demo på spelet tidigare?
Postad 09 July 2009 - 20:13
Postad 09 July 2009 - 21:26
Sqaudsystem = fail...
Agree! Helt omöjligt att joina en squad utan att behöva gå ut ur spelet och bli inbjuden...
Dock tycker jag att det är riktigt roligt. Ett spel utan konstigheter.
Helt klart värt den ringa summan!
Postad 09 July 2009 - 23:40
Jag tycker spelet som sådant var helt OK, var väl vad man kunde förvänta sig. Rätt kul är det allt, men tycker mig känna igen vissa tendenser ifrån de tidigare spelen när de släpps. (Folk som är nya i serien stannar inte och väntar på en när man är i närheten gällande fordon t ex, även om det är uppenbart att man behöver skjuts, samarbetet är knappast på topp etc etc). Den för mig nya fysikmotorn var ett klart plus i kanten, lite mer "levande"/dynamiskt nu, och känslan i det mesta är klart godkänd. Ljudet får även det ett plus i kanten, mycket bra ljudeffekter, det gillas!. Grafiken däremot var ingen direkt höjdare, tycker inte mycket skiljer från de flera år gamla datorspel jag är van vid i serien. Kan även nämna att iaf jag, som ej är så van vid FPS på konsoll direkt, har rätt stora problem med reaktionerna, tar flera år innan jag hittar rätt knapp s as, vilket märks på resultatlistorna...
Har även några frågor till er vana BF-spelare på era PS3:or:
1. Finns det något sätta att kommunicera förutom att skjuta mot fiender? (eller hur det nu fungerar). Tänker på "enemy spotted", "roger that", och sådant man sa till varandra under min BF-datorspels-era. Mest användbart vore ju om det fanns en "I need a ride", men det verkar ej så?.
2. Värdelösa resultatlistor? (Visar ej KDR t ex), kan man ändra detta på något sätt?
3. Varför är ofta, (alltid?), mitt namn svartmarkerat efter omgångens slut, och spelaren över mig grönmarkerad?
Postad 10 July 2009 - 00:03
Den har gjort det 3 gånger nu på ca. 40min
Postad 10 July 2009 - 00:15
Postad 10 July 2009 - 01:04
Grafiken är helt OK och ljudet är precis lika bra som det i "Battlefield: Bad Company". När man hör kulsprutorna smattra i fjärran och planen flyga förbi ovanför känns det nästan som man är med i någon krigsfilm.
Jag hade mina onda aningar angående kontrollen, men det tog inte lång tid för mig att komma in i det hela och efter 5-10 minuter kändes både kontroll och styrning helt naturlig. Man får ju inte samma precision som med mus, men det funkar rätt bra ändå.
Ett stort plus är att flygplanen är rätt svåra att bemästra vilket inte gör dem oslagbara på slagfältet. Första gångerna jag flög slutade det med några mindre fina självmordsdykningar á la kamikaze-style, men efter ett tag fick man en någorlunda kontroll över planet och det kändes nästan magiskt när man hamnade i sin första dogfight, avancerade upp bakom fiendeplanet och sköt ned det med några salvor.
Det som verkar mindre bra för tillfället är squadsystemet, men det kanske förbättreas i en framtida uppdatering.
Spelet kostar som tidigare sagts 120 spänn och det är det helt klart värt.
Postad 10 July 2009 - 01:24
Någon mer än mig som har problem med att Konsolen hänger sig?.
Den har gjort det 3 gånger nu på ca. 40min
Japp, körde bara en timme, men det hände en gång för mig iaf. Händer väldigt sällan i övrigt, och tycks när det väl händer alltid vara spelrelaterat. (M ao händer bara med vissa spel/vid vissa ställen).
Postad 10 July 2009 - 06:32
när vi joinade. Surt tycker ja
Postad 10 July 2009 - 10:02
Dock har jag flertalet problem.
Först och främst så har jag haft en 4-5 "krasher", spelet hänger sig och man får trycka bossknappen på ps3an för att starta om. Sjukt irriterande. Hela grejen att spela på konsoll är ju att slippa alla problem.
Vilket leder oss till problem #2. Why why whyyyyy finns det ingen serverbrowser?
Så jävulskt less på EA´s / DICE nya system med auto-join.
För det första kan man inte välja "properties" på servern, typ vilken map som spelas, mapcycle, etc etc.
Nästa grej är att som nu, när det krashar, så kommer man ju med största sannolikhet inte tillbaks till servern
Sista grejen är att jag inte hajar hur SQUADS funkar? Tar jag invite to squad så kommer jag bara till min friends list..
Men hur gör jag om jag vill starta en squad på en server där ingen kompis spelar?
men förutom dessa problem är jag mycket nöjd med spelet, väl värt 120:-
(dock anser jag vietnam vara bästa liret i serien hittils dock...
edit:
Nu spåra allt ur totalt. Fick 2 disconnects, sen tredje gången hitta jag inga spel. Efter en restart av spelet säger den "failed to connect to EA online".
Känns bra att EA/DICE lyckas f*cka upp en release såhärpass mycket. gaaaah!
Redigerat av quizzie, 10 July 2009 - 10:09.
Postad 10 July 2009 - 10:31
Från deras twitter
Postad 10 July 2009 - 10:36
Måste bara säga att som troget BF-fan är jag lite besviken än så länge. Tycker det känns för lätt på nåt sätt. Att den "tankar" på med skott och liv om man håller sig i skymundan ett tag känns lite fail tycker jag. Jag hittade ett schysst ställe och satt där och pepprade motståndarna, tror jag hade 30-1 i stats när jag var klar...
Som många säger; vart är teamworket? Blir less på alla "n00bs" (no offence) som inte ens kan manövrera en bil eller förstå att man vill ha skjuts.
Tycker det är mer arkadfeeling över detta. Inget fel i sig, men det känns inte BF. Kanske fick dom mersmak med BF: Heroes och körde vidare på konceptet?
Jag kommer i alla fall spela vidare, kanske blir bättre vart efter.
3/5 toasters.
EDIT: heter timangstrom på PSN ifall nån är sugen på att lira
Redigerat av Seaweed, 10 July 2009 - 10:51.
Postad 10 July 2009 - 10:43
Har även några frågor till er vana BF-spelare på era PS3:or:
1. Finns det något sätta att kommunicera förutom att skjuta mot fiender? (eller hur det nu fungerar). Tänker på "enemy spotted", "roger that", och sådant man sa till varandra under min BF-datorspels-era. Mest användbart vore ju om det fanns en "I need a ride", men det verkar ej så?.
2. Värdelösa resultatlistor? (Visar ej KDR t ex), kan man ändra detta på något sätt?
3. Varför är ofta, (alltid?), mitt namn svartmarkerat efter omgångens slut, och spelaren över mig grönmarkerad?
1. Nej, det finns inget system för det tråkigt tycker jag också! speciellt när man inte använder alla knappar på kontrollen (vänster, ner och höger på styrkorstet).
2. Man kan se K/D efter matchen under "your stats" dock inte under matchen spelgång.
3. Jag tror att det är för att när matchen slutar är man oftast mitt i att springa framåt och innan man har hunnit släppa spaken så registrerar den ett hopp uppåt för att kolla på andras stats. Bara mina egna spekulationer...
Postad 10 July 2009 - 11:12
Tjaa, det är ju bara att konstatera att många verkar ha ungefär samma åsikter om spelet. Jag vidhåller att det trots allt är kul att spela, men det finns m ao mycket jag och vad det verkar som, många med mig, skulle velat ha annorlunda. Nu ska jag inte gå alltför mycket OT här, men, (om man bortser från fordonsdelen naturligtvis), det som var bra med BF-serien förut var att det var ett lite "långsammare" FPS, om man nu kan kalla det så. Det fyllde en plats mellan de rena "simulatorerna", (nåja), och de snabba FPS-en, oavsett om de i de senare fallen hette Quake eller Call Of Duty. Vidare låg stort fokus just på samarbetet och kommunikationen. BF1943 känns verkligen som ytterligare ett steg närmre en 12-årig målgrupp, och inget fel på det i sig kanske, men det är inte vad jag vill ha ut av BF-serien iaf. Enligt mig peakade BF i om Battlefield 2, sedan så, tjaa, det verkar inte gått åt rätt håll iaf.
Men men, nu ska jag, faktiskt, inte klaga mer på spelet. Det fungerar ändå helt OK ur underhållningssunpunkt, och jag vill fortfarande spela det, (nu helst t om!), men servrarna verkar fortfarande vara nere.
Postad 10 July 2009 - 11:39
Startade en squad men efter en match så var jag inte kvar i den sen helt plötsligt så var jag i en med en massa okänt folk.
Men det hoppas jag dom håller på att fixa nu. Sen skulle det ju vara kul om man kunde vara 12st här ifrån mhb i samma lag.
Postad 10 July 2009 - 13:25
vad är det där squad grejen ni pratar om? förstår inte. menar ni typ att man inte kan spela i samma lag?
Postad 10 July 2009 - 13:37
kanske skulle ta och köpa de här sen.. är trött på de dåliga vädret nu så då kan jag lika gärna spela lite spel
vad är det där squad grejen ni pratar om? förstår inte. menar ni typ att man inte kan spela i samma lag?
Klart du ska köpa!!
Ja det är när man är fyra personer i samma grupp inom samma lag,typ som det funkade i Killzone. man var i samma lag men kunde välja att spela med några stycken och då starta en egen grupp/squad inom laget. Vet inte om det är så att bara de man har i samma squad är de enda som kan höra vad man säger? Fast igår hördes jag inte alls,vet inte vad det var som krånglade då,jag hörde kerren men han hörde inte mig
Postad 10 July 2009 - 14:20
Får väl köra igenom den där tutorialen kanske...
Men det var kul iaf, första fps jag spelar.
Svårt som attan tycker jag, och jag slutade de flesta matcher i botten av resultatlistan.
1-3 kills för det mesta, och dödad så många gånger det hanns med.... typ 10-15
Postad 10 July 2009 - 14:34
Men det var kul iaf, första fps jag spelar.
Svårt som attan tycker jag, och jag slutade de flesta matcher i botten av resultatlistan.
1-3 kills för det mesta, och dödad så många gånger det hanns med.... typ 10-15
Det kommer vända snabbt sedan när du kommer in i det. Trots att jag spelat FPS i hundratals timmar tidigare via dator, var jag som sagt helt nollställd i BF1943, (då jag dels inte är van vid att spela FPS alls längre, och endast kört Killzone 2 i genren till PS3:an, men det var månader sedan).
Låg också på ett fåtal kills, och mångdubbelt så mycket deaths de första matcherna, men, nu efter bara någon timme ligger jag nästan jämnt, någon timme till och jag kanske t om lyckas få någon positiv KDR.
Sedan beror det ju väldigt mycket på spelsätt också. Jag gillar inte att "fegspela", utan tycker mer om, om än taktiska, rambo-attacker. Och ska det försvaras bas struntar jag fullständigt i hur många deaths man får, bara basen klarar sig. Denna typ av spelsätt är inte så positivt för KDR kan jag meddela. (Men förr brukade det iaf löna sig på "ticsen", så bara att hoppas på att de ej gjort om systemet).
Redigerat av latsius, 10 July 2009 - 14:35.
Postad 10 July 2009 - 14:40
Klart du ska köpa!!
![]()
Ja det är när man är fyra personer i samma grupp inom samma lag,typ som det funkade i Killzone. man var i samma lag men kunde välja att spela med några stycken och då starta en egen grupp/squad inom laget. Vet inte om det är så att bara de man har i samma squad är de enda som kan höra vad man säger? Fast igår hördes jag inte alls,vet inte vad det var som krånglade då,jag hörde kerren men han hörde inte mig
fixar det senare idag då.. får väl se om någon är inne då
Postad 10 July 2009 - 15:27
jag är inne
gött. ska bara handla och laga lite mat.. sen är jag ledig resten av kvällen .. kul att ha fått tillbaka lite spelsug igen,, de va en stund sen
Postad 10 July 2009 - 18:02
Postad 10 July 2009 - 20:07
Postad 10 July 2009 - 20:09
Postad 10 July 2009 - 21:19
Postad 10 July 2009 - 22:10
Postad 10 July 2009 - 23:27
Redigerat av Unregistered28641812, 10 July 2009 - 23:27.
Postad 11 July 2009 - 00:01
Postad 11 July 2009 - 00:34
Redan uppe i 4 miljoner kills efter 5 timmar. Undra om dom paddar statsen...låter mycket.
hehe du verkar ha köttat på bra
Postad 11 July 2009 - 02:08
Nedbrutet på Battlefield1943.com;Redan uppe i 4 miljoner kills efter 5 timmar. Undra om dom paddar statsen...låter mycket.
360: 3302048
PS3: 2068680
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 11 July 2009 - 02:10.
Postad 11 July 2009 - 02:30
Nej, grabbar, nu måste vi öka köttandet! Krysslådespelarna får ju inte komma före oss!Nedbrutet på Battlefield1943.com;
360: 3302048
PS3: 2068680
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
38 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?