Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *

500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Arena KM900 (Mobiltelefoner) 1 6.314284 (34) Inga priser

Postad 27 April 2009 - 19:23

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Nice, ser fram emot det.

Hur är det med telefonboken, kan man göra grupper? Som exempel, man lägger in 10 personer som man jobbar med, då vill jag kunna skriva in "jobb" och då dyker enbart dessa 10 personer upp i listan. Vet att Iphone klarar detta.

EDIT.
http://www.mobilebur...iew.jsp?Id=6896

Redigerat av Outrage, 27 April 2009 - 20:18.

Postad 27 April 2009 - 22:00

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Jag var inne o kände lite på den här telefonen idag... blev inte helt övertygad då jag tycker den känns rätt seg. Kanske för att man jämför med IPOD, men det känns ju lite som det inte är helt obefogat. Visst, man får lite bättre kamera än med Iphone och den kostar ju inte lika mycket, samt möjligheten att utöka minnet är ju trevligt.

Dock kändes den som sagt lite seg, det stod ju tom "loading" (var det va?) flera gånger, när man klickade runt i olika menyer...
Sen kändes ju "pinch" tekniken i bilder ótroligt seg, och browsern var ju helt kass.

Man får väl någonstans inse att man inte kan få allt, men jag står just nu o väger mellan denna och en Nokia 5800 o trots att Nokian är skitful om man jämför så känner jag nog mer för en smartphone istället för denna...

Tråkigt inlägg kanske... tror nog jag skulle bli otroligt nöjd med denna också, men den kändes slö o man blir ju lite begränsad med vad man kan göra i en "vanlig telefon".

Kan ingen övertyga mig? :)

Postad 27 April 2009 - 22:33

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Nice, ser fram emot det.

Hur är det med telefonboken, kan man göra grupper? Som exempel, man lägger in 10 personer som man jobbar med, då vill jag kunna skriva in "jobb" och då dyker enbart dessa 10 personer upp i listan. Vet att Iphone klarar detta.

EDIT.
http://www.mobilebur...iew.jsp?Id=6896

Ja man kan lägga in folk i grupper, testade det precis, men du kan tillexempel inte skriva in gruppnamnet och få upp alla som finns i gruppen, utan du får först gå till gruppen och därigenom vända dig till den du vill ringa. Men om vi nu säger att du lägger in alla dina kontakter i olika grupper så kan du välja att visa gruppen och inte kontakter, på de viset kommer varje grupp att innehålla sina tillhörande kunder.
Så låt säga att du tillexempel har VD bosse, Bror Kalle och vän Olof. Du lägger in varje en av dessa i sin kategori, alltså bosse i jobb, kalle i familj osv, då kommer du bara att få upp grupperna och hur många kontakter varje grupp innehåller.
Hoppas du förstår vad jag menar, det är lite svårt att förklara!
//Mobilproffs - Testingroup.se

Postad 27 April 2009 - 22:36

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Jag var inne o kände lite på den här telefonen idag... blev inte helt övertygad då jag tycker den känns rätt seg. Kanske för att man jämför med IPOD, men det känns ju lite som det inte är helt obefogat. Visst, man får lite bättre kamera än med Iphone och den kostar ju inte lika mycket, samt möjligheten att utöka minnet är ju trevligt.

Dock kändes den som sagt lite seg, det stod ju tom "loading" (var det va?) flera gånger, när man klickade runt i olika menyer...
Sen kändes ju "pinch" tekniken i bilder ótroligt seg, och browsern var ju helt kass.

Man får väl någonstans inse att man inte kan få allt, men jag står just nu o väger mellan denna och en Nokia 5800 o trots att Nokian är skitful om man jämför så känner jag nog mer för en smartphone istället för denna...

Tråkigt inlägg kanske... tror nog jag skulle bli otroligt nöjd med denna också, men den kändes slö o man blir ju lite begränsad med vad man kan göra i en "vanlig telefon".

Kan ingen övertyga mig? :)

Jag måste faktiskt hålla med. Segheten är den absolut största nackdelen med telefonen, samma sak vad gäller LG Renoir, segheten får mig att nästan avsky telefonen. Nu är ju segheten på denna inte så jätte farlig, men det är fortfarande inte snabbt att använda den. Dessutom känns det som att man försökt kopiera iPhones menyer och gränssnitt men inte lyckats. Däremot är skärmen väldigt bra och reagerar alltid.

Postad 27 April 2009 - 23:10

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
segheten tror jag kommer att försvinna med ny firmware...
läste nån review där dom sa att första gången dom la vantarna på den så upplevde dom den som seg men sen så fick dom en retail telefon och den va mycket snabbare...
kan vara så att den hade en annan firmware....
med amd cpu,n i den så borde den inte behöva vara seg tror det är mjukvaran som spökar

Postad 28 April 2009 - 07:00

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Seg, wtf?! Blir en promenad till 3 igen. Märkte inte av nån seghet. Kanske har jag pillat för mycket på 5800? :)

Postad 28 April 2009 - 07:34

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Dom som har köpt den från tre. Har dom lagt in massa exstra ikoner och förstört baksidan på den med tre loggan ?

Postad 28 April 2009 - 08:42

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Ikoner i telefonen är bara "planet 3" och en liten tre logga på baksidan.

Bifogad fil(er)

Postad 28 April 2009 - 09:44

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag måste faktiskt hålla med. Segheten är den absolut största nackdelen med telefonen, samma sak vad gäller LG Renoir, segheten får mig att nästan avsky telefonen. Nu är ju segheten på denna inte så jätte farlig, men det är fortfarande inte snabbt att använda den. Dessutom känns det som att man försökt kopiera iPhones menyer och gränssnitt men inte lyckats. Däremot är skärmen väldigt bra och reagerar alltid.

Nu gör ni mig orolig.. jag har beställt den här telefonen (pga av alla fina funktioner förstås) men väldigt mycket pga att den fått så många positiva kommentarer om att den innehåller en AMD-processor och därmed är väldigt snabb och inte laggar. Finns det någon av er som har den - speciellt ni som köpt från Tyskland som jag själv också har - som upplever att telefonen är seg? ;)

Postad 28 April 2009 - 10:38

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
lite seg är den ibland men jag tror det är bara en tidsfråga till uppdateringar har fixa till små felen.
Sen är marknaden så att där finns ingen som släpper en färdig mobil i dag. Sen så kan man se det från företagets sida också, har dom en mobil som är 80% färdig så skickar dom ut den och sen väntar dom vad kunderna vill ha fixat. Dom 20% karske handlar om månader i skillnad lanserings datum. Se på iphone tog tre år och dom har hunnit sälja många telefoner på tre år.

Redigerat av trekis, 28 April 2009 - 10:40.

Postad 28 April 2009 - 11:11

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Nu gör ni mig orolig.. jag har beställt den här telefonen (pga av alla fina funktioner förstås) men väldigt mycket pga att den fått så många positiva kommentarer om att den innehåller en AMD-processor och därmed är väldigt snabb och inte laggar. Finns det någon av er som har den - speciellt ni som köpt från Tyskland som jag själv också har - som upplever att telefonen är seg? ;)

Jag har en telefon som är svensk som jag nu testar, programvaran och hela telefonen är klar och det är den som säljs idag. Den är långsam så enkelt är det bara. Oavsett om den har en amd processor eller intel processor så än drar det inte faktum att telefonen faktiskt är seg. Den är så pass seg att när du tillexempel ska skriva sms och trycker på kontakter så står det laddar...
När du trycker på musikspelaren så står det laddar...
Att blädda i själva menyn är inte segt, men att gå till någonting är det som är långsamt. Det är ju tur att det står laddar... annars hade man trott att det var fel på telefone.
Visst kan det stämma att telefonen kanske blir snabbare efter en uppdatering, men det är ju inte alls säkert!
Vill man få en uppfattning om hur seg den är så ska man nog ta o kolla på Youtube och annat för att få en klar uppfattning. Jag personligen tycker inte att segheten är acceptabel eftersom en sådan telefon, till det priset och med dem funktionerna och all hyllning den fått borde väll ändå vara lite snabbare, speciellt när de om och om igen näms om den AMD processor som telefonen är försedd med.

Postad 28 April 2009 - 11:14

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

lite seg är den ibland men jag tror det är bara en tidsfråga till uppdateringar har fixa till små felen.
Sen är marknaden så att där finns ingen som släpper en färdig mobil i dag. Sen så kan man se det från företagets sida också, har dom en mobil som är 80% färdig så skickar dom ut den och sen väntar dom vad kunderna vill ha fixat. Dom 20% karske handlar om månader i skillnad lanserings datum. Se på iphone tog tre år och dom har hunnit sälja många telefoner på tre år.

hmm .. låter lite som att du försvarar LG nu lite, men du kanske borde tänka så istället. Accepterar inte jag som kund en telefon med fel så kommer tillverkaren till slut att sluta producera telefoner som är 80% färdiga. Samtidigt som jag måste påpkea att detta inte är den första telefonen från LG som är långsam och det är heller inte den första telefonen som man trodde att uppdateringarna skulle göra nytta men efter allt var det ändå samma sak.
Så visst det kan vara så att den blir bättre, men det kan även vara så att det inte blir några skillnader.

Postad 28 April 2009 - 11:40

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Försvarar inte lg utan bara konstaterar att så gör all mobil tillverkare, mig veterligen så har jag inte sett eller hört någon nämna att en telefon som är ny på marknaden inte har ett endaste fel. Sen kan jag hålla med dig om att det inte bör vara acceptabelt men så är inte verkligheten. På grund av för få kunder lämnar tillbaka telefonen och företag släpper mobilerna medvetet förtidigt. Och det är i slutändan så är det pengarna som styr. Hur mycket pengar tror du det skiljer på att släppa en mobil i dag än släppa den om tre månader, produkten är innestående kapital som dom vill ha in.

Postad 28 April 2009 - 12:43

wolfpack
  • wolfpack
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Angående segheten verkar det vara stora skillnader, jag har inte sett "laddar" en ända gång. Jag testade precis med både kontakter och musikspelaren som nämdes men dom startar direkt för mig.

Min telefon reagerar mycket snabbt och jag inte märkt någon seghet.

Min är köpt på Tre

Postad 28 April 2009 - 12:52

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
uppföljning av tres horribla behandling av min order...
ringde igen igår och hon skulle personligen ordna så den skulle skickas omgående..
ringer idag för att kolla om så är fallet och vet ni vad!!? NEJ!!
den har fastnat i ordersystemet får jag förklarat...
detta är fan sanslöst jag fråga om dom driver/jäklas med flit...
han hade ingen förklaring på nåt...
han sa exakt samma sak som tjejen gjorde igår att han skulle följa upp det nu och skicka den så fort som möjligt...
jag sa till han att det va så dom har sagt dom 3 gångerna tidigare oxo...
och det va konstigt tyckte han
verkar som dom följer en mall å svarar exakt samma saker varje gång...
kan inte fatta att dom ens är kapabla att ha ett jobb dom som jobbar där...
borde vara arbetslösa hela bunten för odugliga är dom

gaaaahh vad förbannad och irriterad man är nu
det ska då krångla överallt a-kassan tagit 3 månader att få ut pengar efter man vart arbetslös...
försäkringskassan är ett kapitel för sej med föräldrapenning/vård av sjukt barn...

önskar man va 7 år igen bara lek å inga bekymmer

Redigerat av ronkan, 28 April 2009 - 12:56.

Postad 28 April 2009 - 13:30

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Angående segheten verkar det vara stora skillnader, jag har inte sett "laddar" en ända gång. Jag testade precis med både kontakter och musikspelaren som nämdes men dom startar direkt för mig.

Min telefon reagerar mycket snabbt och jag inte märkt någon seghet.

Min är köpt på Tre

Den telefonen jag använde var en Tre-telefon och jag upplevde den som lite seg, som sagt så stod den och "laddade" ibland när man gick in i olika menyer osv, vilket inte känns helt okej. Tror jag ska ned en runda och testa den lite mer, rätt trevlig telefon i övrigt men browsern är ju riktigt kass och den är också väldigt seg/slö när man ska ändra storleken på bilder och skrolla runt när man zoomat in dem.

Funderar nästan på att ta en Nokia 5800 istället så länge, i väntan på någon trevlig Android-telefon till hösten ;)

Postad 28 April 2009 - 18:45

Räven
  • Räven
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jag har reklamerat en HTC och får en Arena istället.
Måste ju vara SÅ mycket bättre!!

Postad 28 April 2009 - 18:57

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Jag har reklamerat en HTC och får en Arena istället.
Måste ju vara SÅ mycket bättre!!

Hoppas du inte känner av segheten bara!

Postad 28 April 2009 - 19:15

Unregisteredb2b25fff
  • Unregisteredb2b25fff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
konstigt att 3 säljer låst telefon även om man köper kontant och betalar full pris. men då så för svensk handel - då beställer man en från EU. vet nån om man kan nånstans köpa en svart inom EU med möjlighet att välja svenska språket?. på www.computeruniverse.net har de bara silver

Postad 28 April 2009 - 19:43

Räven
  • Räven
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

Har du provat en HTC TOuch Diamond?
Min var helt omöjlig.

Postad 28 April 2009 - 20:19

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Men är det så illa som du skriver i så många inlägg..? Om skärmen reagerar på varje tryck är ju det viktigare för mig iaf än att man får vänta nån sek på att exempelvis musikspelaren ska ladda igång.. Dessutom skriver ju andra om att de inte upplever sina km900 arena speciellt sega

Postad 28 April 2009 - 20:36

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Men är det så illa som du skriver i så många inlägg..? Om skärmen reagerar på varje tryck är ju det viktigare för mig iaf än att man får vänta nån sek på att exempelvis musikspelaren ska ladda igång.. Dessutom skriver ju andra om att de inte upplever sina km900 arena speciellt sega

håller med han verkar bestämt sig för att den är dålig helt enkelt...

läst om många som tycker den är snabb och flera test så är den snabbare å flyter på bättre en iphone i vissa saker men sämre i andra...

Postad 28 April 2009 - 22:05

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tittar man på Testingroup.se så är alla SE eller Nokia telefoner superbra och bäst på alla sätt.
Tydligen måste det vara nått dåligt på en ny LG Arena då.... för det vore ju illa om den var lika bra eller i värsta fall bättre än någon SE eller Nokia.
Då är det ju fint att bestämma sig för att den är seg om man knappar fort och kanske provocerar telefonen med en massa kommandon i snabb takt. Du kan ju få en värsting dator att lagga om du drar igång en massa tunga saker på en gång, är den dålig då?
Så frågan kanske är hur man beter sig med telefonen?
För tydligen har ju andra personer en annan åsikt om Arena och dess interface och att det inte är segt.
Fram för fler objektiva röster angående manövreringen i LG Arena.

Postad 28 April 2009 - 22:43

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
För min del så tycker jag inte det är ett stort problem med "segheten". Och det är inte hela tiden min är seg och jag kan inte tala för dom andra men vist är det lite som behövs fixas till. Märkte i dag när jag cyklade till jobb och hade den i byxfikan. Så tycktes strömbrytaren in två gånger och telefonens skärmlås gick ur och musik pelaren sluta spela.

PS. För dom som inte har provat den och blir skrämda av segheten i telefonen så rekommenderar jag er att gå till tre och prova och känn på den. Så att ni får er en egen uppfattning för jag kanske inte tycker den är seg men samma telefon tycker någon annan att den är seg.

Postad 28 April 2009 - 23:00

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Tittar man på Testingroup.se så är alla SE eller Nokia telefoner superbra och bäst på alla sätt.
Tydligen måste det vara nått dåligt på en ny LG Arena då.... för det vore ju illa om den var lika bra eller i värsta fall bättre än någon SE eller Nokia.
Då är det ju fint att bestämma sig för att den är seg om man knappar fort och kanske provocerar telefonen med en massa kommandon i snabb takt. Du kan ju få en värsting dator att lagga om du drar igång en massa tunga saker på en gång, är den dålig då?
Så frågan kanske är hur man beter sig med telefonen?
För tydligen har ju andra personer en annan åsikt om Arena och dess interface och att det inte är segt.
Fram för fler objektiva röster angående manövreringen i LG Arena.

Du menar alltså att jag helt enkelt inte kan använda telefonen, låter lite roligt då jag både är erfaren och skicklig telefonanvändare, men visst alla tycker olika du som kanske haft 10 telefoner i hela ditt liv kan använda den mer, man vet aldrig. Det spelar ingen roll i alla fall för om vi går tillbaka till huvudämnet som är telefonen och om vi pratar om hur snabb respektive långsam den är så är det vissa som äger att den är snabb och vissa som säger att den är långsam svårt att veta vem som är ärlig om man inte själv testa, Jag fick ju även medhåll från flera andra här att den var långsam, men det kanske du vill blunda för, det spelar heller ingen roll. Jag har läst lite mer bland olika tester. Det är inget test som jag ännu läst som inte använder sig av ordet långsam, det behöver inte vara i menyn eller i navigeringen, det kan vara i webbläsaren, i kameran eller i inmatningen av text. Tog bara två snabba artiklar här om du nu är jätte intresserad om att läsa om vad som är långsam mm.
här, under rubriken "Smart but slow", eller här.

En annan sak som jag tänker påpeka, det är inte så att jag förspråkar det ena eller det andra. Varför skulle jag ljuga och säga att den är långsam när den är snabb? Är telefonen snabb så är den det och då säger jag det. Men ni får väll tro vad ni vill, men låter lite sjukt att ni anklagar mig för lögn när jag bara säger vad jag personligen tycker och även får medhåll.

Redigerat av Unregistered45806226, 28 April 2009 - 23:13.

Postad 28 April 2009 - 23:55

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen inte detta med vissa (ink jag) tyckte den kändes lite seg, jag tänkte extra mycket på det eftersom jag sett på filmer att den såg lite seg ut. Testa tex browsern, eller lägg den ned och titta på på bilderna, då går det enligt mig iaf riktigt segt.

Kanske kollar in hos tre en runda imorgon för att se om jag kanske hade fel... kanske vänjer man sig, men kanske känns det bara värre med tiden. Att LG kommer fixa det kan man inte vara helt säker på anser jag, se bara på en del av deras andra tel som KU990, som många tycker är väldigt seg. (min vän har tom slängt sin i byrålådan då han tyckte det var olidligt, o nu använder han en HTC touch diamond som andra tycker är seg...)

Well, till slut så blev det en Nokia 5800 för min del, valde bort skönhet och gick på en lite (enligt mig iaf) fulare lur för att jag vill ha en smartphone, något som många kanske inte är så intresserade av.

Dock är det väl värt att notera att man kan få en Nokia 5800 med "comes with music" för ungefär priset av denna luren. Dvs gratis musik till både PC och telefon under ett helt år som du sen får behålla. Ett otroligt alternativ för dig som är musikintresserad iaf?

Vill inte störa mer i denna tråden, känns inte rätt att skriva om andra telefoner här... :)

Postad 29 April 2009 - 07:23

Unregisteredb2b25fff
  • Unregisteredb2b25fff
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
varför är nokia 5800 skartpfhone men inte lg arena? kan nån förklara tack

Postad 29 April 2009 - 07:41

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Den s.k. mobilproffset vet inte hur många lurar varken jag eller nån annan har hanterat genom åren, kanske flera hundra....
Det blir en lite subjektiv bedömning när man pratar seghet. Frågan är vad som är segt? Var går gränsen?
Och det intressanta är ju när vissa klagar på seghet och en del andra tycker att den är helt OK eller rentav riktigt bra.
Problemet är ju oxå om man är "för" bra och proffsig då har man oxå mycket högre krav än gemene man.
Det som jag och fler med mig reagerade på var ju att det s.k. mobilproffset tjatade flera gånger i svar mot olika inlägg på att Arena var så seg. Vi andra förstod att du tyckte så i ditt första inlägg.
Det intressanta i fortsättningen är ju vad fler tycker, dom kanske bekräftar ditt tyckande ocn seghet och DÅ känns detta om seghet verkligen intressant för oss andra att ta åt sig och sedan givetvis själva bilda oss en uppfattning om genom att testa luren på egen hand.
Sen huruvida LG lyckas att lösa "problemet" genom ny firmware eller inte det får framtiden utvisa, det lär väl ingen av oss veta redan nu.

Postad 29 April 2009 - 09:09

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Det är ganska intresant hur alla upplever Arenan, Vissa säger att det är segt som fan och vissa tycker inte alls att det är segt. Det skulle även vara intresant att få reda på vad dom kommer lägga till i den nya uppdateringen och ifall det kommer någon sådan.

Är det någon som har koll eller vet lite mer angående detta ?

Anledningen till att jag inte har gjort ett inköp än är för att det finns många delade meningar/uppfattningar om hur telefonen fungerar

Postad 29 April 2009 - 09:10

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan ställa in denna mobil så den söker efter ny e.post var 5:e minut, jag hittar bara inställning för var 15:e minut och det är för långt emellan enligt mig

Postad 29 April 2009 - 10:23

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
hahaha detta börjar fan bli patetiskt...
ringde TRE idag igen och fråga om dom hade skickat den och neeeej som vanligt...
och han började köra med samma sak som dom tidigare att jag ska fixa det här ringer dej när det är ordnat...
tror ni dom ringer? nej!
jag sa till han att nu är det typ 6 gången ni säger samma sak...
personerna jag prata med igår oxo sa exakt samma sak...
då bedyrade han ennu en gång att nu har jag kommit till rätt person som skall fixa detta.... få se om han ringer upp sen

Postad 29 April 2009 - 12:29

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Du menar alltså att jag helt enkelt inte kan använda telefonen, låter lite roligt då jag både är erfaren och skicklig telefonanvändare, men visst alla tycker olika du som kanske haft 10 telefoner i hela ditt liv kan använda den mer, man vet aldrig. Det spelar ingen roll i alla fall för om vi går tillbaka till huvudämnet som är telefonen och om vi pratar om hur snabb respektive långsam den är så är det vissa som äger att den är snabb och vissa som säger att den är långsam svårt att veta vem som är ärlig om man inte själv testa, Jag fick ju även medhåll från flera andra här att den var långsam, men det kanske du vill blunda för, det spelar heller ingen roll. Jag har läst lite mer bland olika tester. Det är inget test som jag ännu läst som inte använder sig av ordet långsam, det behöver inte vara i menyn eller i navigeringen, det kan vara i webbläsaren, i kameran eller i inmatningen av text. Tog bara två snabba artiklar här om du nu är jätte intresserad om att läsa om vad som är långsam mm.
här, under rubriken "Smart but slow", eller här.

En annan sak som jag tänker påpeka, det är inte så att jag förspråkar det ena eller det andra. Varför skulle jag ljuga och säga att den är långsam när den är snabb? Är telefonen snabb så är den det och då säger jag det. Men ni får väll tro vad ni vill, men låter lite sjukt att ni anklagar mig för lögn när jag bara säger vad jag personligen tycker och även får medhåll.

Nu blir du kanske ännu argare, men vad iaf jag reagerade på var att du upprepade gånger ville upplysa om att Arena är väldigt seg och inte riktigt håller måttet som du ser det. Känns lite oseriöst om man utger sig för att vara professionell och det får en att undra om du har en egen agenda med det - exempelvis om du får provision på varje såld Sony E eller Nokia men inte Arena. Sedan tycker jag att om man är professionell måste man kunna vara trygg i sin åsikt utan att ta åt sig personligen av kritik och själv gå till angrepp på det lite ofiltrerade sätt du väljer att göra. I mina ögon känns inte Testinggroup som en objektiv part som håller sig till professionella fakta eftersom du som i detta fall representerar Testinggroup går in väldigt subjektivt i vad du kommit fram till ang. Arena. Som någon annan så klokt uttryckte det i forumet, om mobilen upplevs seg eller inte är ju relativt, allt beroende på vad varje person har för förväntning och krav. Så att säga att du _har rätt_ i att den är seg är helt enkelt att påstå att din värdering av vad som inte är Ok väntan i telefonen - är den enda korrekta. Och iaf jag vet för lite om dig för att kunna avgöra om din åsikt bör anses som universell sanning liksom.

Postad 29 April 2009 - 13:25

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kan TRE låsningen av telefonen och anpassningen med en extra ikon och ev nått mer påverka lurens prestanda? Ska bli intressant att få omdömen av den olåsta telefonen som kommer i början av juni.

En av de webbsidor som s.k. mobilproffset hänvisade till (mobilearsenal.com) summerade ju ändå omdömet om Arena med "Highly Recommended" och att det är årets bästa mobil hittills. Så dom verka inte såååå missnöjda direkt.

Postad 29 April 2009 - 14:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Nu blir du kanske ännu argare, men vad iaf jag reagerade på var att du upprepade gånger ville upplysa om att Arena är väldigt seg och inte riktigt håller måttet som du ser det.

Men gå in och kolla på vilket klipp på Youtube som helst!
Telefonen är seg. Ser ut av vara segare än Viewtyn jag själv hade.

Så om man slår ner på en produkt du gillar så är man oseriös? Jag säger då det.
"Mobiltestare" är nog också mer objektiva i sin åsikt överlag likväl.

Postad 29 April 2009 - 15:05

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Men faktum kvarstår att en del inte reagerar på att den är seg.
(dom kanske är sega själva så att dom då synkar med en seg telefon.!?)

Postad 29 April 2009 - 15:37

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag säger ingenting om att gilla eller inte gilla arena, har inte tagit i en ännu, min är på väg från Tyskland. I mina ögon fungerar det iaf så att om man utger sig för att vara professionell så tappar man lite i objektivitet om man i många inlägg skriver samma sak - som att det är väldigt viktigt för en personligen att andra inte tror att produkten är bra nog. Mobiltestare överlag är väldigt objektiva, inte heller om det har jag sagt ett ord. Det är faktiskt därför jag reagerade, eftersom det är den första mobiltestare som inte varit alls särskilt objektiv. Själv vill jag ha en objektiv recension så jag själv får vara den subjektiva i just mitt fall och bedöma om jag tror på produkten eller inte. Oj, vad du blev provocerad av mitt inlägg :)

Angående att gå in och kolla på youtube så har jag själv iaf inte reagerat och tänkt att den verkar vara väldigt seg. Kanske har jag sett fler av de videos med den slutliga telefonen och du mer videos där de testar den på olika mässor, där telefonen fortfarande kan ha en del buggar och sgea sig eftersom den inte är helt klar.

Redigerat av awake_lo, 29 April 2009 - 15:41.

Postad 29 April 2009 - 15:38

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Men faktum kvarstår att en del inte reagerar på att den är seg.
(dom kanske är sega själva så att dom då synkar med en seg telefon.!?)

Ska det där likna personangrepp? Så om man tycker telefonen är seg så är man själv seg i huvudet?
Gör dig inte dum.

Vilken tur ändå att jag använder en snabb telefon.

Postad 29 April 2009 - 16:01

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Vilken tur ändå att jag använder en snabb telefon.

Ja du ser Sonic..... du kunde inte låta bli att skojja till det lite du med. :)
Det var precis det jag ville med, skojja kring det faktum att telefonen upplevs olika av olika personer.
Inte fördumma någon.

Postad 29 April 2009 - 16:14

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Har klämt mera på telefonen idag men tror jag behåller mina åsikter för mig själv.

Postad 29 April 2009 - 16:55

ronkan
  • ronkan
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
halleluja tre fick hela sin näve ur... eller skallen eller vad dom nu fastnat med...
telefonen har plockats upp av posten och jag har fått kolli nr...
synd bara att man får vänta tills nästa vecka innan den kommer...
******** sugen att fippla med den nu...

Postad 29 April 2009 - 18:15

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Har klämt mera på telefonen idag men tror jag behåller mina åsikter för mig själv.

nej inte så, vill faktiskt höra vad du tycker om den. Så kom igen, ös på.

Postad 29 April 2009 - 18:26

lasse-p
  • lasse-p
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag vill oxå höra! (även om du ev tycker den är seg...)

Postad 29 April 2009 - 19:22

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Orkade inte läsa alla inlägg men jag håller mig faktiskt till min åsikt.
Jag tänkte på att det kanske är jag som har för högt krav på telefonen så jag valde att låta mina kollegor som också arbetar med telefoner och som har testat massvis med telefoner testa denna LG Arena, och alla som testade den höll med, den är ju lite seg och så är det bara.
Läste att någon skrev att det var oseriöst av mig att påpeka det flera gånger. Jag tycker att det är rätt att göra det så att den som ska köpa den är medveten om detta innan han gör sitt inköp. Men det spelar ingen roll för jag säger ändå bara vad jag tycker.
// Mobilproffs - Testingroup.se

Redigerat av Unregistered45806226, 29 April 2009 - 19:23.

Postad 29 April 2009 - 21:05

trekis
  • trekis
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Själv så har jag en Viewtyn också och den är inte en Viewtyn. Vet inte vad tekniken bakom iphone och denna heter men responsen är i hästlängder bättre än vanlig pekskärm. Sen har jag märkt att lägger man in ny musik så får man en "väntar" meddelande som varar längre än nästa gång man går in musik hanteraren.

Postad 29 April 2009 - 21:21

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0

Jag tänkte på att det kanske är jag som har för högt krav på telefonen så jag valde att låta mina kollegor som också arbetar med telefoner och som har testat massvis med telefoner testa denna LG Arena, och alla som testade den höll med, den är ju lite seg och så är det bara.
Läste att någon skrev att det var oseriöst av mig att påpeka det flera gånger. Jag tycker att det är rätt att göra det så att den som ska köpa den är medveten om detta innan han gör sitt inköp. Men det spelar ingen roll för jag säger ändå bara vad jag tycker.

tycker det också det är bra att du säger det om du upplever det, tycker även att det är bra att dem som inte tycker det säger det också, det jag vill säga är att man inte skall hänga upp hela sin bild av en mobil på ett test utan läsa flera och dra sina egna slutsatser om vad man tycker. Och respektera att alla inte tycker lika.

Är också mycket sugen på denna mobil. Står mellan denna, LG gc900(som jag tycker förtjänar en egen tråd), HTC Touch diamond 2, eller nästa Iphone. Hmm, knepigt värre

Postad 30 April 2009 - 08:31

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Du orkar skriva ett flertal inlägg men "orkar inte läsa alla inlägg" som andra skriver..
Jag sökte upp första bästa recension på youtube, det var denna http://www.youtube.c...h?v=OItGojJlu90
Och jag tycker den ser helt ok snabb ut och inte seg. Men nog tjatat om det här nu, dags att konstatera att vi alla har olika syn på den här saken.

Postad 30 April 2009 - 09:24

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Inte för att vara spydig på nåt sätt men det där är en demovideo och inte en recension. Anledningen till att jag påpekar detta är att produkten inte är klar för försäljningen vilket gör att det kan förekomma skillnader mot den slutgiltiga produkten.

Postad 30 April 2009 - 09:33

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Inte för att vara spydig på nåt sätt men det där är en demovideo och inte en recension. Anledningen till att jag påpekar detta är att produkten inte är klar för försäljningen vilket gör att det kan förekomma skillnader mot den slutgiltiga produkten.

Fast borde det inte snarare ske förbättringar till slutprodukten eller kan det vara så att de släpper den segare än den var i demoversion?

Postad 30 April 2009 - 09:35

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1342 inlägg
  • 0
Precis, det brukar vara så. Därför tyckter jag det är viktigt att det är slutprodukten som visas och inte nån prototyp.

Här är en review.

http://www.youtube.c...h?v=0sZ-Smbn6bQ

Postad 30 April 2009 - 09:49

awake_lo
  • awake_lo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Precis, det brukar vara så. Därför tyckter jag det är viktigt att det är slutprodukten som visas och inte nån prototyp.

Här är en review.

http://www.youtube.c...h?v=0sZ-Smbn6bQ

Ok, tack för länken.. Men i mina ögon är den ganska snabb ändå.. ser inte så stor skillnad motför demoversionen. Lite synd att recensionen är uppspeedad 1,5 och ibland 2 ggr eftersom man då får mindre uppfattning om verkligheten men jag tror och hoppas att jag blir nöjd med min arena som anländer från computeruniverse måndag eller tisdag nästa vecka! :blink:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.