Finns det inget sätt att se minnesinfo och framförallt flytta låtar mellan minnena?
Misstänker att dom låtar jag överför till telefonen lägger sig i telefonminnet och inte i massminnet.
Eftersom telefonminnet minskar rätt snabbt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 18 July 2009 - 13:19
Fick min N86 i torsdags och är helnöjd.
Finns det inget sätt att se minnesinfo och framförallt flytta låtar mellan minnena? Misstänker att dom låtar jag överför till telefonen lägger sig i telefonminnet och inte i massminnet. Eftersom telefonminnet minskar rätt snabbt. Postad 18 July 2009 - 21:21
Jag har en fråga till er som har denna telefon. Finns det någon ögla för att kunna bära den i en rem? (Det heter lanyard eyelet på engelska, om det hjälper)
Postad 19 July 2009 - 09:07
Var det handledsremmen du menade. Fotat med N86
200907190372.jpg 192.11K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av madness74, 19 July 2009 - 09:07. Postad 19 July 2009 - 10:00
Ni som har mycket musik på telefonen, hur är den att browsa mellan alla artister/album? Fick äntligen tag på ett exemplar igår så man fick känna och testa den lite. Första intryck var att den kändes väldigt stabil med bra byggvalité.
När jag testade musikspelaren så hade de kanske 20 album som låg i listan, tyckte scrollningen var lite seg men den kanske accelererar när man har fler album? Verkar inte heller som att man bara kan bläddra i album covers vilket jag personligen tycker är synd. Vet någon ifall man kan ladda hem en annan musikspelare till telefonen? En annan nackdel som jag direkt slogs av var hur mycket fingeravtryck och fettmärken som syntes på telefonen. Nu var man ju dock i en butik där alla klämmer och känner men jäklar vad kletig den såg ut med sin svarta färg, var inte lätt att få bort det heller. Vilken miss att inte släppa den i vitt här i Sverige när de faktiskt gjort en vit modell. Annars verkar det var en riktigt trevlig telefon. Saknar lite intryck från er som haft den den ett tag nu! Mvh Twim Postad 19 July 2009 - 14:08
Okej, tack! Postad 20 July 2009 - 00:52
Mina intryck efter 4 dagar med N86.
Mina jämförelser blir i första hand mot N82:an som jag kört med innan. Kameran är suverän speciellt videokameran som filmar knivskarpt även när man zoomar. Musikspelaren funkar, gillar att man ser albumomslaget när man spelar låten. Däremot tycker jag att ljudet är sämre jämfört med N82, man får kräma på mer för att höra på samma nivå som N82. Det stör mig att podsändningen man laddat ner hamnar bland låtarna och inte under podsändningar. På N82 där lyckades jag bara få sändningen att hamna rätt första gången sen samma sak där. GPS. När man använder färdmätaren i bilen så tappar han signalen ganska snart. Hände aldrig i N82. Navigation funkar bra mycket bättre än den förra. Bruksanvisningen är kass den har blivit mycket tunnare till en mobil med fler finesser. Mängder av saker får man upptäcka själv. Jag har inte uppdaterat till den nya programversionen. Sist jag gjorde uppdateringen på N82 så dog/hängde sig telefonen så jag har ingen lust att uppdatera förns jag hittar nått fel på mobilen. Fotogalleriet går något långsamt speciellt när man kör med skärmen horizontalt, samt att det tar nån sekund innan skärpan kommer på fotot. Att surfa går mycket snabbare med denna. FM-sändaren funkar riktigt bra. Hittar inget sätt att få fram minnesstatus och hur man flyttar låtar mellan minnena. Postad 20 July 2009 - 01:39
Kan hålla med om nästan allt, speciellt minnesstatus-grejen som funnit i alla tidigare nokia-smartphones Kameran i mitt fall var ingen höjdare heller har jag märkt nu efter en veckas använding, nästan ingen skillnad mellan n86ans kamera och min tidigare nokia n95s kamera. Postad 20 July 2009 - 06:45
Jätteroligt att det trillar in lite användarerfarenheter nu.
En kort fråga bara: Är ni nöjda med köpet trots det negativa som tas upp? Rekommenderar ni er kompis att köpa en likadan? Postad 20 July 2009 - 10:38
Efter två veckor med telefonen i Frankrike, med mest standradanvändning har jag en del intryck, kom ihåg dock som jag har skrivit tidigare att jag kommer från 10 år med Ericsson och är lite gnällig över att gränssnittet, har inte hunnit vänja mig ännu... Byggkvaliteten känns kanon, har ett minimalt glapp men det fanns ju instruktioner här ovan hur man fixar det. Kameran verkar bra, men jag har inte laddat över bilder till datorn ännu så jag kan väl eg inte uttala mig. Det som retar mig är att inställningarna på blixten nollställs varje gång man går ur kameran, så den är alltid på auto istället för den inställning man valt. Fotoalbumet är som tidigare nämnts ganska segt att bläddra i, och jag har inte hittat något bra sätt att sortera bilder men som sagt, inte heller lagt så mycket energi på det. Musikspelaren är lite klen i volym, jag kom precis hem från en löprunda och på maxvolym är det bara ok...dock med de medföljande lurarana. GPS - inte testat, vill inte datasurfa för mycket utomlands. Har laddat ner Opera Mini men inte kört så mycket. Det går ju inte att komma ifrån att just när man surfar är tex IPhone så sjukt mycket smidigare med touch etc, men ja ja... SMS - retar mig på smådetaljer som jag saknar från Ericsson, tex att om jag trycker på nytt meddelandeknappen och börjar skriva direkt så missas de första bokstäverna utan man måste vänta en-2 sekunder. Sjukt fånigt i-landsproblem men det är såna småsaker som irriterar alla här tror jag på olika sätt haha! Dessutom är det lite synd att man inte får upp en snygg lista på T9-alternativ som på Ericsson. Har inte testat radio eller FM-sändare. Tangenbordet är skönt och stabilt. Saknar ett par andra småsaker, som att få upp en bild på den som messar etc men det är petetesser för den som inte bryr sig om det. På det hela taget tror jag att om man gillar Nokia så är det en förbannat bra telefon, och om man är van vid Ericssongränssnittet så kommer man bara att irritera sig. Själv tänker jag switcha till W995 när jag kommer hem, men förstår de som gillar telefonen. Postad 20 July 2009 - 11:00
Öppna filhanteraren som ligger under kontor, där har du iaf minnesstatus :-) Postad 20 July 2009 - 23:43 Lysande, som jag har letat..! Mailen funkar inte längre, hoppas att det är ett tillfälligt fel. Tidigare idag så frågade den efter lösenordet, skrev in det men han frågade efter lösenordet igen och så där höll det på. Nu går det inte att ansluta alls. Postad 22 July 2009 - 17:22
Skruva ut eller in:P? Drog åt mina men utan resultat. Dom är nu längst in skruvade, man kunde dra ett varv ungefär. Frågan är om man orkar skicka på serivce för detta... lite spelrum måste ju så klart en slide ha men frågan är om den verkligen behöver såhär mycket.. Postad 22 July 2009 - 21:54
Köpte min N86 idag, och efter ca 6 timmars användande är jag nöjd!
Bara en fråga, min menyknapp (den sneda längst ner till vänster) blinkar vitt med 15 sekunders mellanrum, vad betyder det? Postad 22 July 2009 - 22:02
Den vita lampan är en "statuslampa" som blinkar när du fått sms eller samtal..
Har samma på min n97 och det dumma är att har man den aktiv så blinkar den en gång när inget har hänt och dubbelblinkar när något har hänt. Hade ju varit bättre om den alltid var släckt och bara blinkade när det hade hänt något.. Nu går man och glor på luren på håll och får glo noga för o se om den blinkar enkelt eller dubbelt. Ganska korkat tycker jag. Du kan ställa in om den skall vara aktiv eller så i inställningarna.. Postad 22 July 2009 - 22:06
Ja det låter rätt dumt, skulle ju vara bättre om den inte blinkade alls när det inte hänt något Sen har jag en till fråga, den digitala klockan som är skärmsläckare typ, kan man vrida den på något sätt? Nu är den nämligen åt "fel" håll för mig.. Postad 22 July 2009 - 22:56
Fick min N86:a ikväll och den blinkar inte trots att funktionen är aktiverad. Funkar alltså precis som det ska. Blinkar när sms, e-mail eller telefonsamtal missats men annars helt svart. Hur fasiken får man skärmsläckaren att vara aktiv mer än 90 sek eller vad nu max värdet var? Hade gärna haft skärmsläckar klockan på hela natten, perfekt när man vaknar lite yr och vill se vad klockan är men det verkar ju inte gå vad jag upptäckt. Kan inte heller se något sätt att vrida klockan.... Annars är jag supernöjd än så länge. Gillade skarpt vertikal läget på hemskärmen där man snabbt kan ta sig vart som helst i telefonen via genvägsknappen eller till 6 definierade ikoner. Mmm tror detta blir kanon! Ska labba mer imorgon. Så glad att slippa windows mobile!! Mvh Twim Redigerat av Twim, 22 July 2009 - 22:56. Postad 22 July 2009 - 23:01
Håller med om det du säger, men jag tror inte det går att få skärmsläckaren igång hela natten, tyvärr.. Postad 22 July 2009 - 23:36
Ahh, nu lärde jag mig nog också något nytt. Man kan ju stänga av "stanby-indikeringen" men ändå ha kvar visning för när olika händelser inträffat. Suveränt!
Postad 23 July 2009 - 18:42
Har tagit hem den här klockan och den funkar ok, rätt ok att fälla ut stödet och starta klockan. http://store.ovi.com...ckSource=search Håller med om att det är skönt att slippa Windows mobil 6,1 el 6,5 vilket skit.. Postad 23 July 2009 - 18:56
UT skrev jag ju, men bara lite. Man får prova sig fram, tror det räcker med dom två högst upp. Drar man åt dom så glappar det :-( Postad 23 July 2009 - 19:11
Visst gjorde du det:), tog mig friheten att dra lite egna slutsatser, tycker det kändes logiskt att skruva åt och in dom. Glappet är nog detsamma, marginellt större isf. Tcker fortfarande det känns konstigt att skruva ut dom?... Men vi testar detta då... Postad 23 July 2009 - 22:13
Någon som har problem att uppdatera telefonen via PC Suite? Min telefon säger att det finns en viktig uppdatering i telefonen men får inte skiten att uppdatera via PC Suite. Kör med USB kabeln och PC suite läget men ändå funkar det inte för programmet hittar inte min telefon. Ibland säger programmet att jag är i filöverföringsläget och säger att den kan switcha till PC Suite läget för att den ska hitta telefonen men ändå funkar det inte.....
Fattar inte heller inte varför man inte kan ta hem dem via WAP som t e x Ovi maps uppdateringen som funkade fint att ta hem via WLAN eller om det nu var WAP. Annars fortfarande mycket nöjd. På väg uppåt i Sverige och kört en hel del GPS som funkat kanon. Hade tidigare TomTom i min HTC touch cruise men tycker denna är vassare. Snyggare och smidigare grafik dessutom. Hittade även till svärmors lantställe vilket inte TomTom gjorde tidigare. FM sändaren funkade kanonbra. Var rädd att den skulle vara klen men funkade utan problem. Gillade att musiken tonades ner lite och man fick en liten ton när ett sms eller e-mail ploppade in. Små saker som gör en glad! Sitter även nu med laptopen ute i en stuga i skogen, aktiverade blåtanden på telefonen och datan och vips var man ute på nätet med telefonen som blåtandsmodem, hur smidigt som helst!! En sak som störde mig dock var att när man får ett e-mail så visar telefonen bara ett mail uppe i högra hörnet och man måste krångla sig runt för att kolla mailet. Får man ett sms t e x så står det ju direkt på homescreen när man kommer dit att man har ett sms och sen kan man trycka på "visa" knappen. Anledningen till att jag störde mig på det var att jag hade GPS:en igång och var inga problem att komma till homescreen men sen fick man trycka sig runt ganska mycket medans man skulle ratta....Vet inte om man kan ändra någon inställning så det blir samma för e-mail och sms? Fortfarande riktigt nöjd. Finns det någon snabbknapp för t e x !?., när man skriver sms? Vet att en ericsson tel jag körde en kort tid innan denna hade typ knapp 1 som man snabbt kunde blädra sig mellan lite olika vanliga tecken. Var riktigt smidigt. Med denna måste man ju trycka på *+ tangenten, klicka sig fram till rätt symbol och sen klicka i mitten. Kanske finns ett smidigare sätt som jag missat? Mvh Twim Redigerat av Twim, 23 July 2009 - 22:16. Postad 23 July 2009 - 22:19
Angående mailen, du kan ju ha mailen direkt på startskärmen, så står det t. ex. "Hotmail (1)" när du fått mail, så är det bara att trycka där direkt? Eller är det inte så du menar? Postad 23 July 2009 - 22:25
Fortfarande riktigt nöjd..9av10. men en sak jag saknar är Windows Live Messenger som funnit och ska finnas att få tag på till alla nokia s60. Enligt nokias hemsida ( http://www.nokia.se/...-live/ladda-ner ) ska de gå att ladda ner programmet via applikationen " Download! " som har ersatt med "butiken - Ovi". Men när jag kollar i Ovi så finns inte programmet
Vet att de finns liknande program men jag vill helst ha den riktiga och officiella versionen av Windows Live Messenger. Postad 23 July 2009 - 22:30
Jag är i samma situation som dig. Postad 23 July 2009 - 23:38
Jag lyckades ladda ner den versionen av windows live som finns på ovi, men efter installation gick det inte att starta programmet. Nu efter av installation går det dock inte att ladda ner igen från ovi. Postad 27 July 2009 - 18:52
En fråga angående skickande av sms. För mig tar det upp till 10 sekunder att skicka sms, ska det vara så?
Postad 27 July 2009 - 19:43
Låter ju inte helt bra. Har inte tagit tid på mina sms, men de går iväg avsevärt snabbare än så. Men det kanske kan bero på meddelandets längd, trafik osv? Postad 27 July 2009 - 19:58
Är inte nå långa sms alls, kan ju vara Comviqs nät just nu också, men lite småjobbigt är det Postad 28 July 2009 - 16:53
Har hittat Windows Live Messenger som fungerar i N86:an. Version: 1.5.1229.
Om inte länken fungerar så är de bara googla: "Windows Live Messenger nokia 1.5.1229" http://rapidshare.co...__1229__FP2.rar Redigerat av p010111, 28 July 2009 - 23:35. Postad 29 July 2009 - 11:26 Jag har Telia och mina sms skickas iväg på direkten. Postad 29 July 2009 - 13:18
Har haft min N86 i 1 månad är mycket nöjd förutom att min högtalare "sprängts" skorrar när man pratar. Skall lämna in den idag på netonnet. Undra om den skickas eller ny kan plockas ut.
Postad 30 July 2009 - 04:22
Så enkelt får du inte en ny.. högtalaren byter dom ut utan problem. Postad 30 July 2009 - 20:35
Den blev iväg skickad! 2-3 veckor. Undra hur många pass på jobbet jag missar för att telefonen inte piper 05:34?
Postad 07 August 2009 - 11:29
Det här har väl egentligen inte specifikt med N86an att göra men men... JAg har haft min i en månad nu lite drygt, istället för SE. Kollade runt lite i inställningarna till radion nu och där får man tydligen välja anslutning (har Tele2). Streamin, MMS, WAP och Internet. Efter en fråga till Tele2s kundtjänst säger de att alla dessa debiteras min datatrafik.
Jag har aldrig reflekterat över att den enkla FM-radion i en mobiltelefon skulle gå via datatrafik, och kosta extra. Är jag helt ute och cyklar som tycker detta är konstigt? Postad 07 August 2009 - 13:22
FM-radion går inte via datatrafiken, däremot så gör det det om du använder internet-radion.
Men vad jag vet så kan bara N86 bara skicka FM-radiosignaler (om man vill skicka musik från mobilen till bilradion, till exempel), och inte ta emot FM-radiosignaler? Har dock aldrig använt en N86 så det är mycket möjligt jag har fel. Postad 07 August 2009 - 14:53 Det här var precis vad jag trodde, jag antog att det fanns en vanlig radiomottagare i den, eftersom den har både internetradio och FMradio som applikationer (och FMsändare ja), men det skumma var att anslutningarna till den vanliga FMradion alla hade med datatrafik att göra. Det enda jag kan fundera på, och ja det är nog långsökt, det är att jag just nu har vanliga hörlurar i den och inte headsetet. Fast när jag skriver det så inser jag hur korkat det låter... Postad 07 August 2009 - 18:29
Är det inte för att automatiskt hämta frekvenserna för de lokala radiostationerna i landet/regionen? Man får klicka sig genom världsdel, land, stad och telefonen lagrar kanalerna.
Postad 14 August 2009 - 16:33
ny uppdatering finns. ska bli spännande och se vad den gör.
VARNING. Har nu gjort uppdateringen telefonen är helt svart och död.... KUL Den vibrerar till när jag trycker på on knappen men that´s it. Redigerat av madness74, 14 August 2009 - 16:55. Postad 15 August 2009 - 07:05
Samma här.. Skitkul
Skulle hjälpa far min och jag körde först Map Loader och la in kartorna i hans splitt nya n86 han väntat på i 1,5 vecka från Tele2. Tänkte det är ju lika bra att uppdatera programvaran med när man ändå är igång och luren dog.. Allt flöt på precis som vanligt under uppdateringen, laddade ner nya mukvaran och den installerades utan problem och "Nu kan du koppla bort och använda telefonen igen" visades. Jo tack Precis samma som för dig då Madness74. Jag blir så förbannad på sånt här. Företagen levererar ut halvfärdig skit för att de inte hinner göra en riktig mjukvara och sen levererar de ut en skitmjukvara som sabbar luren på det. Det är väl generellt för många märken och modeller idag dock och inte bara n86. Nu får man skicka tillbaka den igen och det tar väl 2 veckor eller nåt innan den kommer tillbaks. Hjälper inte med hard reset eller någonting, hade batteriet ute en lång tid men inte hjälpte det heller.... I övrigt så tycker jag att kvalitén på n86 verkar rätt skranglig. Glapp i slidern och hela telefonen glapprar när man tar lite på den. Skärmen tyckte jag hade skumma och lite "skrikiga färger". Svårt att förklara men det har väl med oled-tekniken att göra. Navigationsknappen lite "oprecis" och inte direkt raketsnabb heller i galleri och menyer. Hann prova några bilder och kvalitén var ingen höjdare på de jag knäppte inomhus, ca 1 mb "stora" och det är ju ingenting för en 8 mp kamera. Får ta det lite med en nypa salt dock för jag körde bara på i auto och utan inställningar. Vet inte om det finns någon inställning för "kvalité" med som kunde höjas men det brukar inte finnas på Nokior. Iaf så ville jag köra uppdateringen för att se om det blev några förbättringar. Postad 15 August 2009 - 07:35
Jag lade oxå in uppdateringen igår men för mig gick allting så smidigt som man förväntar sig. Har dock inte hunnit använda den så mkt så jag har inte upptäckt någon större skillnad.
I övrigt tycker jag telefonen känns väldigt bra men jag har ännu inte vant mig vid menysystemet eftersom jag kört SE i många år. Jag har även en förmåga att få många program öppna i bakgrunden då jag kliver ur dom utan att avsluta men det ska nog komma tillrättas med i framtiden Enda riktigt negativa jag har hittat är den vita lampan som lyser när man laddar. Förstår inte varför man sätter in en sån stark lampa för det. Känns inte så skoj att ladda telefonen i sovrummet under natten nu längre... Postad 15 August 2009 - 08:09
Det problemet löser du ju med en liten bit svart eltejp eller bara lägg något litet som täcker lampan. En pappersbit eller ställ något som skymmer. Det är ju inte svårare än så
Postad 16 August 2009 - 18:37
Exakt samma sak hände mig. Sjukt irriterande. Ska man behöva skicka iväg den på service nu i 2-3 veckor tro? Ingen som har någon lösning? Jag har försökt allt som står på nokias hemsida. Har även provat att flasha den med Phoenix men programmet tappar kontakten med telefonen precis i slutet... Postad 17 August 2009 - 23:08
Helt otroligt att dom släpper uppdateringar som gör att mobilen kraschar. Nu är jag iaf inte speciellt sugen på att uppdatera min N86 när 3 har kraschat och endast 1 har klarat sig.
Min N82 kraschade också när jag skulle uppdatera den för 2 månader sen. Postad 18 August 2009 - 23:08
Köpte mig en n86 idag och jag var ju lätt nervig när jag skulle uppdatera mjukvaran. Man vill ju ha den senaste så jag testade att köra via telefonens uppdateringsprog den här gången och det gick toppen. Gick snabbt via w-lanet.
Får ta tillbaks lite av allt jag skrek om tidigare där jag sågade luren totalt typ för den känns ganska fin. Var ju lite lätt upprörd när fars lur dog vid uppdateringen Jag körde n97 nyss och var nöjd med i princip allt utom kameran och att vissa program inte funkar för det touchstyrda symbian. Gillade kvalitétskänslan i n97 och n86 känns som lite lillebror till den. Jag har lite glapp i slidern i min med men jag antar att det skall vara så för att den skall gå att skjuta hit o dit. Jag fotar väldigt mkt så det är mest för kamerans skull jag köpte n86, n97 har ju lite strul med linsskyddet och färgerna är way off men det verkar bättre i n86. De första bilderna är ju ingen höjdare om man kikar på dom i 100% men färger och annat verkar fint. Skall se nu om det blir något annorlunda med nya mjukvaran. Färgerna i displayen tycker jag fortfarande är lite "skrikiga" men det upplevs mest i menyn och inte när man tittar på bilder m.m Knapparna är lite tröga men det brukar ju slitas till efter ett tag. Mina licenser för navigation brukar hänga med mellan varje Nokia jag köpt och hänger nog ihop med simkortet men nu verkar den väck. Tror jag hade 630 dagar någonting men puts väck trots försök att uppdatera statusen för licenserna... Antar att de löst det smidigt med nya Nokia Maps 3.0 så att alla behöver köpa nya licenser igen Har nog ägt 5 n82:or genom tiderna och jag ser fortfarande den som den bästa allroundluren på marknaden med stark xenon m.m men jag vägrade helt enkelt köpa en sådan igen. n86 känns lite fräshare och jag tror kameran kommer att bli betydligt bättre med på sikt. Gillar vidvinkeln m.m och jag tror den kommer vara mkt bättre än n82 på allt utom blixtfotografering. Bifogad fil(er)Postad 19 August 2009 - 18:05
Hej.
Köpte mig en n86 i går. Håller på att installera kartor för fullt nu.. Går det att installera messenger på denna luren? Och i så fall hur? Postad 21 August 2009 - 13:05
Angpående att det är segt att skicka SMS, nu har jag också råkat ut för det. Beror på vilket minne du använder. Min stod från början på C:\telefonminne men där tar ju utrymmet slut på nolltid. Växlade sen till E:\ minnet och det gick bra ett tag har jag för mig men sen blev det segt som sirap....Grymt irriterande. Nu har jag kört en längre tid på mitt SD kort och nu går det hur bra som helst. Tar max 2 sekunder innan det drar iväg. Så testa det & hoppas det löser sig, tyckte själv det var grymt irriterande! Ska skriva en lista till Nokia på sådant jag tycker bör kollas inför kommande uppdateringar, finns en del jag stör mig på men oddsen är nog små att de ens läser ens mail. Men men, man kan ju försöka! Mvh Twim Postad 22 August 2009 - 12:19
Vilken version är de som förstörde era telefoner? jag själv uppdaterade till version 11.043 utan problem.
Redigerat av p010111, 22 August 2009 - 12:24. Postad 22 August 2009 - 13:48
Finns väl bara 11.043 än sålänge och för min del var det när man körde via datorn och usb-kabeln den dog. Via telefonens egna uppdateringsprog och w-lan gick det kanon.
Verkar funka bra min lur och jag är nöjd hittils. Enda jag märkt var att galleriet ballade ur en dag och alla bilder i galllriet försvann. De finns fortfarande på minneskortet men inte i själva galleriet. Efter det syns bara nyare bilder man tagit (efter urballningen) i galleriet. Lite tokigt men men... Huvudsaken de inte försvann för gott Kameran kommer nog bli riktigt användbar efter lite uppdateringar. Nu är det lite väl hård efterbehandling som jag nämnt tidigare och väldigt hård brusreducering m.m Detta är ju inget man normalt märker om man kikar på bilderna i hyfsad storlek i dataskärmen o.s.v. Men zoomar man 100% så ser det inget vidare ut. Led-blixten funkar över förväntan inomhus med, lyser upp ganska rejält faktiskt. Annars verkar det funka fint med ganska välexponerade bilder. Tror Nokia har lagt krut på att få bilder som är "användbara" direkt och det är väl därför de har lite hård komprimering m.m Inget för dom som sitter och zoomar och pixelhuntar Postad 22 August 2009 - 16:50
En drös bilder till. Som ni ser så känns bilderna "färdigediterade" direkt från luren. Ganska bra "drag" i färger m.m Så har ju Nokia gjort ett bra tag men n86 verkar grymt mångsidig. Jag tror man har en stor chans att fånga en "användbar" bild i de flesta situationer med n86:an. Kanske inte den bästa men mkt bra allround.
![]() ![]() Grymma inomhusbilder ![]() Härliga färger ![]() ![]() ![]() Den här är otrolig. Tagen rakt mot solen, skulle vanligtvis bara bli helt svarta båtarna och man skulle inte se mkt men n86:an klarar det rätt ok ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sorry för alla bilder men har minskat ner dom i storlek till ca 340 kb, inga nivåer eller någonting justerade så de ser ut såhär direkt från luren. Vill bara visa "mångsidigheten" som n86 verkar besitta. Du har stor chans att ta en vettig bild med kameran som är "klar" och inte behöver justeringar. Lite så Nokia tänker tror jag som jag beskrev innan. Man får lite problem med träd/löv, gräs i vissa bilder då den hårda brusreduceringen slår in men man kan nog leva med det om man inte är för petig. Det har ju varit så sedan n82 kom 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |