Jag tror inte det är meningen att man ska köra första gången på hard och två spelare. I så fall 4 spelare. Jag körde normal eller om det t o m var easy med Filip. Vet att vi började på en grad och sänkte mitt i.Började spela det här idag med en polare på Hard. Första bossen spöar oss nå kopiöst. Är det "meningen" att man ska kunna ta sig an spelet på två spelare och Hard eller ska man första levla sina karaktärer innan man ger sig på den svårighetsgraden?
Jag tänker lite på Redident Evil 5 och Professional...
Första bossen fixade vi men när vi kom till ett ställe där man var tvungen att försvara 4 olika grejer (spelet är designat för fyra typ) så var vi tvungna att sänka helt enkelt. Första genomspelningen alltså. Andra hade det kanske gått när man vet hur det fungerar.
Utdrag från min rec. (fördelen med att recensera allt man spelar =P). Jag trodde du läste alla mina rec. innan du började ett spel så du vet förutsättningarna

Innan jag börjar beskriva innehållet måste jag klargöra den viktigaste detaljen med hela spelet, nämligen antalet spelare. Hade du tänkt lira solo? Det kan du glömma. Lost Planet 2 är lika mycket en multiplayerupplevelse som Left 4 Dead 2, ensam är inte stark. Ensam kommer du bli slaktad, klaga på dina, max tre, inkompetenta AI-kamrater och förlora spellusten snabbt. Det är jättetydligt att spelet är gjort för två, tre, eller allra helst fyra spelare. Det visar sig på banor där man till exempel ska skydda fyra kontrollpunkter eller har fyra kanoner man kan sätta sig i.
Svårighetsgraden är även den anpassad för mer än en spelare, vilket vi, som var två, upptäckte redan på första kapitlet och sänkte svårighetsgraden till easy. Detta visade sig vara en alldeles utmärkt och faktiskt utmanande nivå, hur konstigt det än låter. Två spelare i Lost Planet 2 på easy är flera gånger svärare än Nightmare på Gears of War 2. Och mycket roligare. Ska du däremot spela själv så understryker jag att du kommer få tråkigt. Så viktigt är det att betyget och upplevelsen ändras helt och hållet på hur många man spelar med och kanske också hur väl man känner dem. Återigen, spela inte själv. Då sätter du betyg som IGN och Gamespot gör, sidor som inte verkar ha förstått begreppet multiplayer och rättvis utmaning.
Redigerat av Zoiler, 29 november 2010 - 01:43.