Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lost Planet 2

108 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Lost Planet 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 (0) 329:-
1 relaterade trådar

Postad 29 november 2010 - 01:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0

Började spela det här idag med en polare på Hard. Första bossen spöar oss nå kopiöst. Är det "meningen" att man ska kunna ta sig an spelet på två spelare och Hard eller ska man första levla sina karaktärer innan man ger sig på den svårighetsgraden?

Jag tänker lite på Redident Evil 5 och Professional...

Jag tror inte det är meningen att man ska köra första gången på hard och två spelare. I så fall 4 spelare. Jag körde normal eller om det t o m var easy med Filip. Vet att vi började på en grad och sänkte mitt i.

Första bossen fixade vi men när vi kom till ett ställe där man var tvungen att försvara 4 olika grejer (spelet är designat för fyra typ) så var vi tvungna att sänka helt enkelt. Första genomspelningen alltså. Andra hade det kanske gått när man vet hur det fungerar.

Utdrag från min rec. (fördelen med att recensera allt man spelar =P). Jag trodde du läste alla mina rec. innan du började ett spel så du vet förutsättningarna :) ?

Innan jag börjar beskriva innehållet måste jag klargöra den viktigaste detaljen med hela spelet, nämligen antalet spelare. Hade du tänkt lira solo? Det kan du glömma. Lost Planet 2 är lika mycket en multiplayerupplevelse som Left 4 Dead 2, ensam är inte stark. Ensam kommer du bli slaktad, klaga på dina, max tre, inkompetenta AI-kamrater och förlora spellusten snabbt. Det är jättetydligt att spelet är gjort för två, tre, eller allra helst fyra spelare. Det visar sig på banor där man till exempel ska skydda fyra kontrollpunkter eller har fyra kanoner man kan sätta sig i.

Svårighetsgraden är även den anpassad för mer än en spelare, vilket vi, som var två, upptäckte redan på första kapitlet och sänkte svårighetsgraden till easy. Detta visade sig vara en alldeles utmärkt och faktiskt utmanande nivå, hur konstigt det än låter. Två spelare i Lost Planet 2 på easy är flera gånger svärare än Nightmare på Gears of War 2. Och mycket roligare. Ska du däremot spela själv så understryker jag att du kommer få tråkigt. Så viktigt är det att betyget och upplevelsen ändras helt och hållet på hur många man spelar med och kanske också hur väl man känner dem. Återigen, spela inte själv. Då sätter du betyg som IGN och Gamespot gör, sidor som inte verkar ha förstått begreppet multiplayer och rättvis utmaning.

Redigerat av Zoiler, 29 november 2010 - 01:43.

Postad 29 november 2010 - 18:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0
Ah, det var ett spontanköp. Menar du att det är meningen att man ska levla upp sin karaktär (genom en genomspelning) innan man spelar på Hard?

Postad 29 november 2010 - 19:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0
Nä, men att man kan spelet bättre efter en genomspelning. Du levlar upp dina skillz. Minns inte att jag levlade något i spelet men man kan väl köpa nya vapen eller levla upp dem för poäng som man tjänar genom att spela spelet kanske..?

Men jag vet inte, jag provade inte på hard. Kör på easy eller normal, annars blir det nog inte så roligt som det ska vara.

Redigerat av Zoiler, 29 november 2010 - 19:26.

Postad 29 november 2010 - 19:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0
Upptäckte nyss genom en video på Youtube att man kan "rolla". Vafan!? Så man kan dodga den där bestens attacker? Borde göra en viss skillnad. :)

Postad 29 november 2010 - 21:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0
Jo :)

Postad 02 januari 2011 - 22:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0

Ah, det var ett spontanköp. Menar du att det är meningen att man ska levla upp sin karaktär (genom en genomspelning) innan man spelar på Hard?

Nu måste jag ju få höra hur det gick med tanke på att du värderade spelet som sämst under 2010 :)

Postad 03 januari 2011 - 00:58

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2 237 inlägg
  • 0
Är det värt att köpa för 195:- ?
Är lite småsugen på spelet faktiskt då 1an var bland de första spelen jag hade till 360'n =)

Postad 03 januari 2011 - 01:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0
Japp, om du har någon att spela co-op med, annars inte direkt.

Postad 03 januari 2011 - 13:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0

Nu måste jag ju få höra hur det gick med tanke på att du värderade spelet som sämst under 2010 :)

Vi är inte klara ännu. Vi har precis kommit förbi den där
Spoiler
.
Det är inte alls ett dåligt spel, men det känns som om det inte är färdigt. Storyn känns ambitiös, men jag hittar ingen röd tråd. Jag tror vi spelar olika personer på olika platser, men jag är inte säker. T.o.m. Gears of War gör ett betydligt bättre jobb med att knyta ihop mellan chapters än LP2 gör. Kort, känns det bara ofärdigt, men själva gameplay när man slåss, tar skydd använder grappling hook m.m. är jätteroligt.

Än så länge lutar det mot en 4:a faktiskt.
Att jag satte det som sämst var bara för att jag inte fick sätta 3D dot game hero (p.g.a. att det är PS3 exklusivt) samt att jag faktiskt inte spelat något sämre som är släppt i år. Inte vad jag kommer ihåg i alla fall. :P

Redigerat av Unregisterede32cf070, 03 januari 2011 - 13:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.