Klaner för oss "äldre" med spelsinnet i behåll
Postad 30 March 2009 - 22:50
Postad 30 March 2009 - 23:46
Tar ni det lite lugnare så kommer det kills automatiskt och ni dör mycket mindre.
Speciellt på bodycount är det bra att ta det lugnt, hukar ni när ni skjuter? Det gör enorm skillnad!
Postad 31 March 2009 - 08:00
Kul att spela med er gamlingar, även fast ni springer rakt in som Rambo lite då och då.
Tar ni det lite lugnare så kommer det kills automatiskt och ni dör mycket mindre.
Speciellt på bodycount är det bra att ta det lugnt, hukar ni när ni skjuter? Det gör enorm skillnad!
du när rullatorn börjat rulla då fullföljer man...
Postad 31 March 2009 - 08:26
Japp, inget stoppar oss dådu när rullatorn börjat rulla då fullföljer man...
Postad 31 March 2009 - 08:55
Var kul igår.
Lite kul dock att Einhaerjar ordnar lika många poäng själv som vi MHB+ gör tillsammans...
Inte riktigt...._TOTTE_ gjorde en bra insatts oxå
Måste skaffa HS...
//sorken003
Postad 31 March 2009 - 09:02
Lite kul dock att Einhaerjar ordnar lika många poäng själv som vi MHB+ gör tillsammans...
//sorken003
1.a klanmatchen...
MHB + vs Einhaejar (som bara får använda puffran)!
Vad tror ni oddsen på den är ?
Postad 31 March 2009 - 09:05
Bara skoja.
Men jag kanske får vara med ändå
Postad 31 March 2009 - 11:18
Kul att spela med er gamlingar, även fast ni springer rakt in som Rambo lite då och då.
Postad 31 March 2009 - 12:32
Ja, roligt. Var bara med en match men det gick ju ganska bra, tvåa efter einhajaer och två band. Har beställt nytt headset så jag kan höra er bättre. Jag har också provat en hel del med det ärtröret och knappt fått någon - verkar bara vara ett skott i skallen som gäller om man ska få poäng (inte på mig, fienden).
Ärtröret? Menar du single shot bössan? Den är ju hur grym som helst.
Pang, pang, sen säger det chirp.
Postad 31 March 2009 - 12:42
Vi pratar om standard pistolen. Jag sprang runt med den igår för att få ihop ytterligare några ribbons för att så småningom få tillgång till revolvern.Kommer kanske in ikväll om ni spelar igen, antingen i ert lag eller i motståndarlaget.
Ärtröret? Menar du single shot bössan? Den är ju hur grym som helst.
Pang, pang, sen säger det chirp.
Pistolen säger pang, pang, pang, pang, och så blir man själv träffad... Ja, ja, det är HS som gäller. Får träna mer på det...
Postad 31 March 2009 - 12:47
Vi pratar om standard pistolen. Jag sprang runt med den igår för att få ihop ytterligare några ribbons för att så småningom få tillgång till revolvern.
Pistolen säger pang, pang, pang, pang, och så blir man själv träffad... Ja, ja, det är HS som gäller. Får träna mer på det...
Assault om du ska köra pistol, och bara på pistolservrar kanske jag ska tillägga.
Postad 31 March 2009 - 19:07
Riktig rolig tråd detta, själv är jag 34 år och det vore kul att spela med er oldies
Kanske lite spel ikväll? Mitt psn är bele666 och har mic.
Postad 31 March 2009 - 23:00
Har provat det förut, tyckte inte att det blev märkbart bättre. Provade en pistolserver igen nu ikväll, och jösses vad bra det gick.... första matchen (Blood Gracht). Fick minst 3 gånger så många kills än vad det brukar bli. Fick både pistol-bandet och för första gången headshot-bandet. Var hur glad som helst, och tänkte att nu ska det allt gå bra ikväll...Assault om du ska köra pistol, och bara på pistolservrar kanske jag ska tillägga.
Flexet, hur gick det för dig?
Redigerat av random111, 31 March 2009 - 23:02.
Postad 31 March 2009 - 23:15
Har provat det förut, tyckte inte att det blev märkbart bättre. Provade en pistolserver igen nu ikväll, och jösses vad bra det gick.... första matchen (Blood Gracht). Fick minst 3 gånger så många kills än vad det brukar bli. Fick både pistol-bandet och för första gången headshot-bandet. Var hur glad som helst, och tänkte att nu ska det allt gå bra ikväll...
Men, sen gick lika dåligt som det brukar igen.
Får skylla på att jag inte är van med pistolen på de större banorna... Fick i och för sig ytterligare ett pistol-band, och har därmed "bara" tre band kvar tills jag får revolvern. Det ska bli skönt när detta blir avklarat så att man kan återgå till det riktiga spelet.
Flexet, hur gick det för dig?
Helt sjukt vad dåligt det gick men då kom einhajaer tips tillbaka...assault.
Då gick det ännu sämre...
En annan grej, när jag äntligen ikväll fixade turretsmedaljen så skall man ju få det som så fint heter flygunderstöd på svenska...men tycker mer det ser ut som c4? en laddning som kastas iväg och blinkar grönt...anyone ?
Vad är det pappa missar ?
Nu välling!
Postad 31 March 2009 - 23:51
Boostar ni inte så är assault nästan lika dålig som vilken annan klass som helst om ni ska köra pistol.
Postad 31 March 2009 - 23:55
En annan grej, när jag äntligen ikväll fixade turretsmedaljen så skall man ju få det som så fint heter flygunderstöd på svenska...men tycker mer det ser ut som c4? en laddning som kastas iväg och blinkar grönt...anyone ?
Personsökaren som blinkar grönt är den som kallar på air support.
Postad 01 April 2009 - 07:46
Det är ju boosten som ställer till det...hinner juh faan inte sikta men fort går det...bra vid när man skall leverera högtalaren...Haha, boostar ni eller går det för snabbt för er gamlingar?
Boostar ni inte så är assault nästan lika dålig som vilken annan klass som helst om ni ska köra pistol.
Hur funkar den egentligen ? kan man lägga den "överallt" eller bara på väldigt öppna platser ?Personsökaren som blinkar grönt är den som kallar på air support.
Jag gör alltså rätt i praktiken kastar och inväntar sedan support ?
Man skall inte ställa frågor mitt inatten...C4 som blinkar grönt...? smart där Flexet...smart...
Postad 01 April 2009 - 09:31
Det är ju boosten som ställer till det...hinner juh faan inte sikta men fort går det...bra vid när man skall leverera högtalaren...
Hur funkar den egentligen ? kan man lägga den "överallt" eller bara på väldigt öppna platser ?
Man skall inte ställa frågor mitt inatten...C4 som blinkar grönt...? smart där Flexet...smart...
C4 blinkar faktiskt också grönt...men inte alls lika starkt.
Postad 01 April 2009 - 09:44
Lägg den på öppna platser där det pågår strider. Det finns dom som säger att man ska hjälpa sin air support genom att skadeskjuta fienden, men det har jag inte gjort. Däremot är det en bra ide att ta ut fiendens turrets, som annars lätt skjuter ner air supporten. Har använt denna strategy på pistol-only och långa warzone matcher, och har fått air support bandet tre gånger på fyra seriösa försök.Hur funkar den egentligen ? kan man lägga den "överallt" eller bara på väldigt öppna platser ?
Edit: Och så gäller det att vara själv på det egna laget som använder sig av denna strategi så att man får tillgång till två air support hela tiden...
Redigerat av random111, 01 April 2009 - 09:55.
Postad 01 April 2009 - 09:56
C4 blinkar faktiskt också grönt...men inte alls lika starkt.
visste jag väl...
Har du fått hem din guide från Bokus ? Min ligger och väntar på ICA skall bli kul att se den kan utveckla ens spel lite...kanske får airsupport att fungera.
Random...jagar vi pistolband ikväll igen ?
Postad 01 April 2009 - 10:53
Det är ju boosten som ställer till det...hinner juh faan inte sikta men fort går det...bra vid när man skall leverera högtalaren...
Hur funkar den egentligen ? kan man lägga den "överallt" eller bara på väldigt öppna platser ?
När man boostar är det bara att skjuta vilt mot där den man ska döda befinner sig, man träffar med de flesta skotten och boostar man så kan man ändå strejfa när man laddar om vilket försvårar för fi att träffa en.
Jo du kan bara lägga den där det är öppet.
Postad 01 April 2009 - 11:11
visste jag väl...
![]()
Har du fått hem din guide från Bokus ? Min ligger och väntar på ICA skall bli kul att se den kan utveckla ens spel lite...kanske får airsupport att fungera.
Random...jagar vi pistolband ikväll igen ?
yes, jag fick min för ca 1 vecka sen. Riktigt bra!
Nu ska ju vi som är med i Webhallen-turneringen lira på Radec. Känns som man kan den vid det här laget så där har jag inte så mycket hjälp av boken. Men för många andra banor och annan info, mycket bra!
Men jag har som sagt var inte brytt mig i så mycket att hårdläsa den än.
Postad 01 April 2009 - 14:54
Vi får se. Jag har en viktig sak som jag egentligen borde fixa innan jag fortsättter och spelar... Borde inte ha spelat igår heller...Random...jagar vi pistolband ikväll igen ?
Postad 01 April 2009 - 15:13
April april...Vi får se. Jag har en viktig sak som jag egentligen borde fixa innan jag fortsättter och spelar... Borde inte ha spelat igår heller...
Postad 01 April 2009 - 15:42
yes, jag fick min för ca 1 vecka sen. Riktigt bra!
Nu ska ju vi som är med i Webhallen-turneringen lira på Radec. Känns som man kan den vid det här laget så där har jag inte så mycket hjälp av boken. Men för många andra banor och annan info, mycket bra!
Men jag har som sagt var inte brytt mig i så mycket att hårdläsa den än.
Stopp här nu..de var ju brorsan som fixade det ju...
Min undran kvarstår...kan vi övriga hyra din brorsa för att fixa Revolvern...
Postad 01 April 2009 - 19:09
Stopp här nu..de var ju brorsan som fixade det ju...
![]()
Min undran kvarstår...kan vi övriga hyra din brorsa för att fixa Revolvern...
ehh? Jag pratade om boken. Inte revolvern.
Postad 01 April 2009 - 19:51
Ta det lugnt nu, de hinner inte med i svängarna...
Postad 01 April 2009 - 20:23
hehehe
Det är väl därför de inte använder boosten...
Postad 01 April 2009 - 20:27
hehehe
Precis, går för snabbt.
"Dagens ungdomar, allting ska gå så jäfvla snabbt, vad är det för fel på att ta det lugnt?
Redigerat av Unregistered0b87209e, 01 April 2009 - 20:28.
Postad 01 April 2009 - 22:30
Postad 01 April 2009 - 23:37
Trevlig ton det börjar bli i denna tråd. Ni tänker inte bli äldre? Förstår att det är skämtsamt med gränsen till hån blir liten då det blir för mycket. Det är kanske bättre att vi äldre lämnar PS3-delen åt er att leka med ...
Har jag trampat nån på tårna så ber jag om ursäkt, är inte menat på det sättet.
Mina äldre polare kallar mig slyngel, snorgärs osv, tycker jag bara är roligt.
Postad 02 April 2009 - 02:26
Postad 02 April 2009 - 07:24
Nu återstår det att se om jag får några soldater som följer mig...tveksam
då man får leta länge efter en sämre General....
Postad 02 April 2009 - 07:31
hehehe
Precis, går för snabbt.
"Dagens ungdomar, allting ska gå så jäfvla snabbt, vad är det för fel på att ta det lugnt?"
Har jag trampat nån på tårna så ber jag om ursäkt, är inte menat på det sättet.
Mina äldre polare kallar mig slyngel, snorgärs osv, tycker jag bara är roligt.
Då de var jag som misstolkade Britt så får jag nog komma med en kommentar.
Personligen har jag inget emot att tonen är lite rå, bara den är hjärtlig också!
Vi har ju trots allt ett gemensamt intresse och de är PS3. Tycker de är väldigt
roligt att vi kan "umgås" gemensamt via spelen, trots olika åldrar och kunskaper.
Men om det uppstår lite för mycket av de råa så får vi nog tänka om. Har nog
själv bidragit med lite råa (men hjärtliga) kommentarer och hoppas verkligen inte att någon har
tagit det personligen.
//sorken003
Postad 02 April 2009 - 08:53
Då de var jag som misstolkade Britt så får jag nog komma med en kommentar.
Personligen har jag inget emot att tonen är lite rå, bara den är hjärtlig också!
Vi har ju trots allt ett gemensamt intresse och de är PS3. Tycker de är väldigt
roligt att vi kan "umgås" gemensamt via spelen, trots olika åldrar och kunskaper.
Men om det uppstår lite för mycket av de råa så får vi nog tänka om. Har nog
själv bidragit med lite råa (men hjärtliga) kommentarer och hoppas verkligen inte att någon har
tagit det personligen.
//sorken003
Jag hoppas ( och tror inte!) att du/ni tycker mitt inlägg/förtydligande om att var boken jag menade och inte revolvern var "rått".
Angående "råhet" så kan man omöjligt veta hur den man skriver till ska reagera så självklart kan man ju hålla igen lite men jag tror dom flesta är ganska råa här med glimten i ögat. Dom flesta har heller inget problem med det. Dom som har det får helt enkelt säga till så att man vet.
Postad 02 April 2009 - 09:00
Jag hoppas ( och tror inte!) att du/ni tycker mitt inlägg/förtydligande om att var boken jag menade och inte revolvern var "rått".
Angående "råhet" så kan man omöjligt veta hur den man skriver till ska reagera så självklart kan man ju hålla igen lite men jag tror dom flesta är ganska råa här med glimten i ögat. Dom flesta har heller inget problem med det. Dom som har det får helt enkelt säga till så att man vet.
Absolut inte!
Den passningen bjuder jag på bara jag får ett friskott på dig i den framtida klanmatchen mellan MHB och MHB+....
Vill ju inte bli förknippad med filmen "Griniga gamla gubbar"...
//sorken003
Redigerat av Unregistered2dabe7b8, 02 April 2009 - 09:03.
Postad 02 April 2009 - 09:12
Absolut inte!
Den passningen bjuder jag på bara jag får ett friskott på dig i den framtida klanmatchen mellan MHB och MHB+....![]()
Vill ju inte bli förknippad med filmen "Griniga gamla gubbar"...![]()
//sorken003
Hahaha, ok! Lite som när man lirade "straffpingis" när man var yngre. När man förlorade matchen med t e x 7 bollar fick snubben som vann skjuta 7 bollar så hårt han kunde på ryggen på motståndaren. Hahahahahaha!
Postad 02 April 2009 - 10:03
Hahaha, ok! Lite som när man lirade "straffpingis" när man var yngre. När man förlorade matchen med t e x 7 bollar fick snubben som vann skjuta 7 bollar så hårt han kunde på ryggen på motståndaren. Hahahahahaha!
Straffpingis...de var inte igår
De kanske är läge för dig att gå över till the dark side och erkänna att du platsar bättre hos oss i MHB+ klanen....
Postad 02 April 2009 - 10:15
Dock så kör jag Xbox 360, men ändå.
När jag försöker ändra min clantag till MHB, så får jag att det finns restrictions från att använda det namnet...?
Postad 02 April 2009 - 10:27
Postad 03 April 2009 - 08:33
Grattis! Siktar själv på att bli General under nästa vecka... "Ska bara" ta pistol-medaljen först (kanske i kväll!?)Jippie, då har man blivit General
Nu återstår det att se om jag får några soldater som följer mig...tveksam
då man får leta länge efter en sämre General....
Postad 03 April 2009 - 08:44
Grattis! Siktar själv på att bli General under nästa vecka... "Ska bara" ta pistol-medaljen först (kanske i kväll!?)
Jag har blivit general snart 9ggr... har snart skrapat ihop 25000p
Postad 03 April 2009 - 08:54
Jag har blivit general snart 9ggr... har snart skrapat ihop 25000p
Tack för den...strö salt i såren på oss gamlingar bara...
Postad 03 April 2009 - 09:20
Psn id: panzerkin, adda gärna. Lirar mest Killzone 2 för tillfället.
Postad 03 April 2009 - 09:57
Postad 03 April 2009 - 10:22
Annars fick man ju första datorn 1980, en VIC20 *Jippi* Spelade masken en hel del. Sedan blev det ZX Spectrum 48K (Riktigt skojj). Efter det blev det Commodore 128 (I love bandstation). Bytte sedan till Amiga 500 (Mycket Ports of call). Jaja, sedan gick man över till 386, via 486 till Pentium 1, 2 och 3. Bytte till AMD och kör med AMD sedan dess.
Många datorer har det blivit och mycket spelande....
Postad 03 April 2009 - 11:20
Låter som samma hårdvaruväg som mig förutom ZX Spectrum, har funderingar på att simulera den på min Xilinx ML505 bara för lite nostalgi och att testa Z80 igen. Blev inte så mycket spelande för min del på datorerna utan mest pyssel med basic, pascal, c, rexx mm. Ångrar grymt att jag sålde eller slängde bort nästan alla - skulle ha varit kul att rotat med idag.
Numera spelar jag enbart på konsol då det är för tidskrävande med spel på PC och alla medföljande problem.
Postad 03 April 2009 - 11:50
Hur får man tillbaka lusten att spela? Igår sparkade jag igång KZ2, bara för att stänga av spelet innan det ens laddat klart. Det blev 10 minuter COD5 istället.
Nu har man ju en hel helg igen att "slösa bort". Jag behöver boost med andra ord.
Känner lite likadant...men det suger än mer att lira på random servers äm att lira tillsammans med folk från MHB.
Det har inte varit så många på i veckan och det blir direkt mycket tråkigare.
SÅ ikväll...kanonmat...
Postad 03 April 2009 - 12:33
Hur får man tillbaka lusten att spela? Igår sparkade jag igång KZ2, bara för att stänga av spelet innan det ens laddat klart. Det blev 10 minuter COD5 istället.
Nu har man ju en hel helg igen att "slösa bort". Jag behöver boost med andra ord.
Spela CoD S&D. Det lämnar ingen oberörd.. antingen blir man riktigt förbannad när det går dåligt eller så får man en fet adrenalinkick när det går bra! Överlägset roligaste och mest engagerande sättet att spela tycker jag
Edit: Testa att spela med någon ny vapentyp också. Det kan liva upp
Redigerat av BennySlyden, 03 April 2009 - 12:47.
Postad 03 April 2009 - 12:38
Spela CoD S&D. Det lämnar ingen oberörd.. antingen blir man riktigt förbannad när det går dåligt eller så får man en fet adrenalinkick när det går bra! Överlägset roligaste och mest engagerande sättet att spela tycker jag
bra att du tillade "tycker jag" själv så var jag väldigt mycket inne på S&D men numera får jag ingen tillfredsställelse av det
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?